Battlefield V

Onko liikkellä ollut huhuja/uutisia että MMG:n Bipodiin tulisi jotain korjauksia? Tässä illan aikana kokeillut pelailla MG42:lla ja mounttaaminen tuntuu todella tahmealta, esim kiven takana ollessa välillä ottaa aseen Bipodille ja välillä ei sitten millään.
 
Onko liikkellä ollut huhuja/uutisia että MMG:n Bipodiin tulisi jotain korjauksia? Tässä illan aikana kokeillut pelailla MG42:lla ja mounttaaminen tuntuu todella tahmealta, esim kiven takana ollessa välillä ottaa aseen Bipodille ja välillä ei sitten millään.
Tämän kuukauden aikana pitäisi tulla 2 päivitystä, ja toisessa niistä tulee tuo korjaus.
 
Onko liikkellä ollut huhuja/uutisia että MMG:n Bipodiin tulisi jotain korjauksia? Tässä illan aikana kokeillut pelailla MG42:lla ja mounttaaminen tuntuu todella tahmealta, esim kiven takana ollessa välillä ottaa aseen Bipodille ja välillä ei sitten millään.
Tämä ei varmaan ole tullut vielä, kun 19.12. vasta preview:

 
^^ Korjaus on valmis mutta ei ehtinyt mukaan seuraavaan päivitykseen koska se oli jo lyöty lukkoon ennenkö bipodit oli korjattu. Joten sitä seuraavassa päivityksessä on bipodi korjaus.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Heh, pelasin kahestaan kaverin kanssa samassa squadissa ja oltiin meiän joukkueen paras ja pelin toisiks paras squadi. :D
Mitähän ne muut oikeen teki... :darra:
 
Tuli äsken ensimmäinen selvä huijari vastaan josta laitoin reporttia menemään. Veti kevyesti 8min 15sek aikana 25k scoren, 68 tappoa ja 5 kuolemaa pelkästään assaultilla. Kill feedistä kun seurasi niin jokainen laukaus päähän. Toivottavasti EA:lla on kova linja näiden suhteen että pysyy peli siistinä.

nebushiki's Overview Stats - Battlefield Tracker
 
Noista urpoista ei päästä ikinä eroon. Ainut toimiva ja varma ratkasu on pankki tunnuksilla nickin aktivointi. Sit jos vielä kiinnostaa kusettaa ja jää kiinni, ni tunti turpaa ja pc/ konsoli lähtee romuttamoon.
 
Ylempänä kolme esimerkkiä selvistä koodareista ja jokaisella support parhaana classina. Sen takia ne varmaan tuon valitsee ettei panokset lopu kesken :D

Omalla kohdalla tullut varmaan kolme huijaria vastaan. Olen pelannut suunnilleen 100h conquestia ja siellä on tullut vasta yksi selvä tapaus vastaan. Grand operationia 6 peliä ja jo kaksi huijaria tullut vastaan. Kertoo siis hiukan siitä että minkä game moden puolelta noita löytyy.
 
Ylempänä kolme esimerkkiä selvistä koodareista ja jokaisella support parhaana classina. Sen takia ne varmaan tuon valitsee ettei panokset lopu kesken :D

Omalla kohdalla tullut varmaan kolme huijaria vastaan. Olen pelannut suunnilleen 100h conquestia ja siellä on tullut vasta yksi selvä tapaus vastaan. Grand operationia 6 peliä ja jo kaksi huijaria tullut vastaan. Kertoo siis hiukan siitä että minkä game moden puolelta noita löytyy.
Itellä kävi sillain että siinä kun odotellaan että mappi alkaa ja ollaan pelissä jo niin samalla sekunnilla kun aika meni 0 niin heduun tuli snipusta toiselta puolelta mappia :eek:
 
Njahas, yks sankari veti 71-0 supportilla... Nytkö noita koodareita rupesi sitten ilmestymään.
 
Itellä kävi sillain että siinä kun odotellaan että mappi alkaa ja ollaan pelissä jo niin samalla sekunnilla kun aika meni 0 niin heduun tuli snipusta toiselta puolelta mappia :eek:

Itsellänikin kävi kerran näin. Oli Rotterdamin Breakthrough menossa ja heti kun hahmo pääsi liikkumaan niin tuli kuula kalloon. Ei käsittääkseni ollut mikään hakkeri, laittaisin tuon huonon mapdesignin ja vastustajan tuurin piikkiin. Imo on lähtökohtaisesti jo naurettavaa, että pelin alkaessa on tuolla tavoin suora näköyhteys spawnien välillä.
 
Itsellänikin kävi kerran näin. Oli Rotterdamin Breakthrough menossa ja heti kun hahmo pääsi liikkumaan niin tuli kuula kalloon. Ei käsittääkseni ollut mikään hakkeri, laittaisin tuon huonon mapdesignin ja vastustajan tuurin piikkiin. Imo on lähtökohtaisesti jo naurettavaa, että pelin alkaessa on tuolla tavoin suora näköyhteys spawnien välillä.
Kuinkahan ihmeessä siinä voi ehtiä tähtäämään päähän kun ei saa snipun kiikaria edes auki siinävaiheessa. No hyvää säkää sitten varmaan :jd:
 
Kuinkahan ihmeessä siinä voi ehtiä tähtäämään päähän kun ei saa snipun kiikaria edes auki siinävaiheessa. No hyvää säkää sitten varmaan :jd:

No samaa ihmettelin itsekin, että miten tuo on edes mahdollista. Nimi ei jäänyt mieleen ja roundin aikana en enää myöhemmin huomannut mitään epänormaalia tai aimbottimaisia scoreja. En tiedä mitä tuossa sitten on tapahtunut. Josko spawnaus olisi bugittunut jotenkin ja tämä vastustaja olisi päässyt liikkumaan hieman etuajassa? (Tai onhan se toki voinut olla hakkerikin ja saattanut vaikka sitten lähteä servulta, en nyt sitäkään täysin pois sulje.)
 
Onhan niitä huijareita tässä hiukan yli 50h aikana tullut ihan reippaasti jo vastaan. Puolisen tusinaa ihan selvää överiä ja toinen sama määrä superarveluttavia tapauksia. Suurin osa minullakin tullut vastaan Grand Operationsissa.
Ykkösessäkin näitä pellejä oli, mutta vitosessa ne näyttää saavan pyöriä ihan rauhassa ja paljon rajummalla määrällä.
 
Jääny supportti alusta lähtien vähän paitsioon, mutta nyt kun keksin testata Lewis Gunia medium scopella, alko sekin maistuun. Mukavaa ajanvietettä rakennella bunkkeri ja kunnon esteet, sitten laulattaa Lewisilla kaikki viholliset lakoon. Melko OP tuntuu olevan, ja toimii sekä sisätiloissa että kauemmas.
 
Oli BF1 alkutaipaleella myös kauheasti cheattereitä ja miksei olisi kun peli oli suosittu alkuun. Huijareiden määrä tippuu kun peli vanhenee. BF1 tekivät vielä niin hienosti että päivittivät fairfight parin kuukauden jälkeen ja se alkoi bannimaan ihan rehellisiäkin pelaajia.

Huijareiden tunnistaminenkaan ei ole aina niin helppoa, kuten alla olevasta videosta käy ilmi. Tyyppi on itelle tuttu jo nelosen ajoilta ja oli jo silloin aivan järkyttävän hyvä.
 
Oli BF1 alkutaipaleella myös kauheasti cheattereitä ja miksei olisi kun peli oli suosittu alkuun. Huijareiden määrä tippuu kun peli vanhenee. BF1 tekivät vielä niin hienosti että päivittivät fairfight parin kuukauden jälkeen ja se alkoi bannimaan ihan rehellisiäkin pelaajia.

Huijareiden tunnistaminenkaan ei ole aina niin helppoa, kuten alla olevasta videosta käy ilmi. Tyyppi on itelle tuttu jo nelosen ajoilta ja oli jo silloin aivan järkyttävän hyvä.

Muuta en tiedä mutta on kyllä melkoinen senssi kaverilla :D
 
Huoh. Taas grafiikka-asetukset oli muuttunu. Miten ne voi muuttua melkeen joka kerta kun käynnistää pelin ja vielä niin, ettei ne oo ees samat asetukset mihin edellisellä kerralla oli muuttunu. :confused:

Pystyykö sen tägäyksen värin vaihtamaan mikä tulee kun painaa Q:ta? Ei se spottitägi vaan perustägi mikä on valkonen. Jos joo, ni mistä?

edit: no mitä vittua. Vaihdoin ne takasin niihin mitä haluan ja käynnistin pelin uudestaan ni taas ne oli muuttunu. Ja ihan eri asetuksiin missä ne oli edellisellä kerralla.
 
Muuta en tiedä mutta on kyllä melkoinen senssi kaverilla :D
Itse asiassa aikalailla sama senssi mitä mulla, eli noin 30cm/360 asteen pyörähdykseen. Liikuttaa kättä vaan tarpeeksi nopeaa ;)

Huoh. Taas grafiikka-asetukset oli muuttunu. Miten ne voi muuttua melkeen joka kerta kun käynnistää pelin ja vielä niin, ettei ne oo ees samat asetukset mihin edellisellä kerralla oli muuttunu. :confused:

Pystyykö sen tägäyksen värin vaihtamaan mikä tulee kun painaa Q:ta? Ei se spottitägi vaan perustägi mikä on valkonen. Jos joo, ni mistä?

edit: no mitä vittua. Vaihdoin ne takasin niihin mitä haluan ja käynnistin pelin uudestaan ni taas ne oli muuttunu. Ja ihan eri asetuksiin missä ne oli edellisellä kerralla.
Mulla on tägäyksen kanssa sama väri ongelma. Tuo menee varmaan automaattisesti harmaaksi/valkoiseksi jos värisokeus tila on käytössä.
 
Siis mitähän vittua taas... Peli laski aikaa uuden tides of warin alkuun ja nyt yhtäkkiä se alkaakin vasta 17 päivä.
 
Ite pelaan supportilla aina vähän kauempaa, tosin ei mitään snipu etäisyyksiä pysty käyttämään.
Jääny supportti alusta lähtien vähän paitsioon, mutta nyt kun keksin testata Lewis Gunia medium scopella, alko sekin maistuun. Mukavaa ajanvietettä rakennella bunkkeri ja kunnon esteet, sitten laulattaa Lewisilla kaikki viholliset lakoon. Melko OP tuntuu olevan, ja toimii sekä sisätiloissa että kauemmas.
Lewis on kyllä hyvä, tehokas melko kauaksi. Itellä aukeaa kohta Hitlerin buzzsaw, sillä rupee tulemaan rumaa jälkeä:lol:
 
Ite tykkäsin supportilla vetää bren gunilla.
Mut kyllähän vgo ja Mg42 jos jotkut on op, kun osaa käyttää.
En vain jaksa noilla supportin aseilla enää mennä ku haluan liikkua enempi.
 
Onko muilla ongelmia päästä peliin? Finding game vilkkuu niin kauan kuin jaksaa odottaa, ja haulla ei löydy kuin muutama random serveri jostain usasta ja japanista missä pingit järkyttäviä.
 
Onkos tuota VGOta mahdollista unlockata enää mitenkään? Missasin tuon viikon tehtävät.
 
OT: miten huijaaminen voi olla vuosikymmenestä toiseen yhtä vaikeeta todentaa? noilla huijareilla liikkuu ruudulla kaikenlaista grafiikkaa, pelaajat näkyy läpi seinien, tähtäin lukittuu mikrosekunnissa pelaajasta toiseen.. mikä tässä on niin teknisesti mahdotonta?
 
OT: miten huijaaminen voi olla vuosikymmenestä toiseen yhtä vaikeeta todentaa? noilla huijareilla liikkuu ruudulla kaikenlaista grafiikkaa, pelaajat näkyy läpi seinien, tähtäin lukittuu mikrosekunnissa pelaajasta toiseen.. mikä tässä on niin teknisesti mahdotonta?

Käytännössä se huijausohjelma on tunnistettava etukäteen eikä siihen ole oikein muuta käytännön keinoa kuin että se on tiedossa etukäteen tai pitää tietää yksityiskohtaisesti miten se toimii. Tuohan on ollut kissa ja hiiri -leikkiä iät ja ajat eikä se siitä tule muuttumaan. Lisäksi pelaajien tietokoneen skannailu on aina ollut arvelluttavaa ja aiheuttaa aika ajoin paskamyrskyjä muutenkin.

Jos jotain telemetriatietoa aletaan tallentaa tuolla tarkkuudella niin sitä tietoa tulee melkoinen määrä ja sen läpikäyminen reaaliajassa ei ehkä mikään yksinkertainen asia puhumattakaan siitä missä ja miten se käsitellään. Siitä huolimatta seuraavana päivänä joku on keksinyt miten huijata sitä.
 
Tuli kokeiltua tuota Panzer 38T tankin "20mm autocannon" päivitystä ja ei kyllä oikein auennut sen idea. Suorilla osumillakin jalkaväkeen joutuu ampumaan jonkun 4-5 osumaa, että menevät kanveesiin. Splash -damage tuossa on myös melko olematon. Tankeihin tekee jonkun 1-2 vahinkoa per osuma. Käytännössä tuo tuntui melkein konekivääriltä, jossa ihan pienoinen splash ja hieman nopeammat ammukset, jolloin myös droppia tulee vähemmän. Miksi siis käyttää tuota sen normitykin sijaan? Ajattelin, että tuo olisi ollut BF4 LAV/BF1 flanker light tank tyylinen mutta ei ole kyllä edes sinnepäinkään. Tuntuu, että mitä enemmän tankeilla pelaa niin sitä paremmin tajuaa kuinka surkeita ne oikeasti on tässä pelissä.
 
Tossa Hamadassa, kun ollaan puolustamassa, ni miten jollain ihmisillä voi kestää yli puoli peliä tajuta, että viholliset on selässä, eli G:llä, E:llä ja F:llä?

Siellä ne pyörii A:lla ja B:llä ja varmaan ihmettelee miks me hävitään peli.

Kerran hyökätessä yks peli meni silleen, että sai ihan rauhassa koko peli käppiä niitä G E F, eikä vihollisia näkyny missään.

Miten voi olla oikeesti niin tyhmiä ihmisiä maailmassa.
 
Osaako kukaan sanoa onko peliin tulossa mitään lisäosia?

Ps. Anteeksi tyhmä kysymys.

Jos tarkoitat lisäosilla DLC:tä niin on tulossa lisää sisältöä kokoajan mutta ei mitään erillisiä ostettavia suuria DLC-paketteja tai muuta aiempien pelien Premium -passin tyylistä. Peliä kohdellaan ns. "live service" systeemillä eli tarkoituksena on tuoda (ilmaista) lisäsisältöä jatkuvasti pelin eliniän (2 vuotta julkaisusta) ajan mutta mitään maksullista lisäsisältöä, pl. ulkonäöllisiä skinejä, ei ole tulossa. Eli siis kaikkea pientä tulee n. kuukausittain lisää, pelimoodeja, karttoja, uusia armeijoita ja aseita jne. Tosin valitettavasti ainakin näin alussa suurin osa sisällöstä on kyllä sellaista, minkä olisi pitänyt olla pelissä jo julkaisussa. Alla olevasta roadmapista nyt esimerkiksi tuo 'The last tiger - War story', practice range ja Firestorm BR ovat esimerkki sellaisista. Mutta tuo roadmap nyt antaa suurinpiirtein kuvaa siitä, miten sitä lisäsisältöä peliin tulee. Esimerkiksi USA, NL ja Japani eivät ole vielä pelissä ja ne tulevat sitten aikanaan tuon live servicen kautta mukaan.

bfv-tides-of-war-roadmap-1920.jpg.adapt.crop16x9.1455w.jpg
 
Viimeksi muokattu:
On se kumma että tähän ei saada minkäänlaista sumennusta kun saa osumaa. Ihan rauhassa voi sen headshotin tähtäillä snipu vaikka just on rynkystä saanut headshotin lärviinsä ja kropassa soi.
 
Mitä porukka on tykänny kahdesta aiemmasta battlefieldistä, kun on käsitelty ensimmäistä ja toista maailmansotaa, vai toivooko porukka hartaasti realiaikaista sodankäyntiä kun 3:a ja 4:a?
 
Itse olen näistä vanhemman sodan peleistä tykännyt suuresti. Bf1:ssä tunnelma oli äärettömän hyvä, mutta jotkin pelimekaniikat ärsytti suunnattomasti. Bf5 näitä onneksi on parannettu
 
Mitä porukka on tykänny kahdesta aiemmasta battlefieldistä, kun on käsitelty ensimmäistä ja toista maailmansotaa, vai toivooko porukka hartaasti realiaikaista sodankäyntiä kun 3:a ja 4:a?
Mulle ainakin nämä vanhemmat maistuu hyvin.

Jos tulisi uudemman kaluston versio, toivoisin rajausta johonkin 80-90 lukuihin, jolloin aseet olisi tän tyyppisiä:
Small Arms from 1990 to 1999
Monien aseiden kehityskaari on kymmeniä vuosia, joten jopa WW2-aikaisista olisi tuoreempia versioita "samoista" pyssyistä. Ehkä vähän lisäkustomointia myös toivoisin, voisi vaihtaa vaikka samoja osia, joihin nyt saa vain kosmeettisia skinejä.

Mun mielestä tuosta jos mennään ylitse, alkaa olemaan turhan teknomeininkiä. Ja toki futuristiset rakettireppuineen ymv. ei nappaa yhtään.
 
Ongelma vaan kun nämä olleet BF2:n jälkeen aina vaan huonompia. Tosin kyllä itselle BF2142 scifisotakin kelpasi. Ja tulihan 3:stakin pelattua.
 
Mitä porukka on tykänny kahdesta aiemmasta battlefieldistä, kun on käsitelty ensimmäistä ja toista maailmansotaa, vai toivooko porukka hartaasti realiaikaista sodankäyntiä kun 3:a ja 4:a?

Imo ihan vain positiivista, että ei ole näitä moderneja kaikkine lock-on kilkkeineen ynnä muina hommineen. Noita moderneja tuli muutenkin hieman liikaa putkeen. Seuraava bäfä voisi omasta puolestani olla vaikka Vietnamiin liittyvä ellei EA/DICE taivu yleiseen painostukseen, joka tuntuu vaativan aina ja ainoastaan moderneja pelejä. Noita moderneja oli ties kuinka monta putkeen ja hirveä narina siitä, kun nyt väliin tuli kahdet maailmansotiin sijoittuvat pelit.
 
Mitä porukka on tykänny kahdesta aiemmasta battlefieldistä, kun on käsitelty ensimmäistä ja toista maailmansotaa, vai toivooko porukka hartaasti realiaikaista sodankäyntiä kun 3:a ja 4:a?

Itselle erityisesti toinen maailmansota on mielenkiinnon kohde ja pidin aikanaan bf 1942 -pelistä paljon. Toisaalta myös nykyaikainen sodankäynti on ihan ok ja ei esim. Bf3:ssa mielestäni ollut liikaa juurikaan sitä kilkettä. Pidän sitä edelleen parhaana battlefieldinä näistä frostbite engine tekeleistä, vaikka siinäkin on isot puutteensa. Mitään rakettireppuosastoa ei kestä kyllä hetkeäkään vaikka peli olisi nettikoodiltaan huippu, sekä bugi- ja huijarivapaa :)

Jotenkin tämä uusin tekele ei nyt vain kolahda vaikka aikakausi on mitä mielenkiintoisin. Perusbugit vituttaa välillä melko paljon, mutta pelattavuus on kuitenkin bf-mittarilla ihan ok. Mapit ei oikein puhuttele ja ensimmäistä kertaa koko sarjan historiassa kun ei meinaa enää jaksaa konkkaa pelata. Tulee haettua lähinnä nopea tunnin varvi dominationista.

Imo ihan vain positiivista, että ei ole näitä moderneja kaikkine lock-on kilkkeineen ynnä muina hommineen. Noita moderneja tuli muutenkin hieman liikaa putkeen. Seuraava bäfä voisi omasta puolestani olla vaikka Vietnamiin liittyvä ellei EA/DICE taivu yleiseen painostukseen, joka tuntuu vaativan aina ja ainoastaan moderneja pelejä. Noita moderneja oli ties kuinka monta putkeen ja hirveä narina siitä, kun nyt väliin tuli kahdet maailmansotiin sijoittuvat pelit.

Vietnam olisi kyllä kiinnostava nykypäivän Frostbite moottorilla. Toinen mielenkiintoinen olisi joku 80-luvun vaihtoehtoisen menneisyyden mielikuvituksellinen selkkaus Neuvostoliiton ja Yhdysvaltojen välillä, eli periaatteessa samanlaista huttua kuin BF3/4 mutta vanhalla kalustolla. :think:

Joku cold war -tyylinen tai vaikkapa desert storm -henkinen tekele kyllä maistuisi ainakin kalustonsa ja teemansa puolesta. Miksei myös Vietnam. Tiedä sitten alkaako pelaajakunta nuorenemaan sitä tahtia, että näihin aihealueisiin ei ole enää paluuta tämmöisissä isoissa pelisarjoissa. Toivottavasti olen väärässä. Bf1 taisi kuitenkin olla ihan ok myyntiluvut vielä (ei jaksa tarkistaa).
 
Itselle erityisesti toinen maailmansota on mielenkiinnon kohde ja pidin aikanaan bf 1942 -pelistä paljon. Toisaalta myös nykyaikainen sodankäynti on ihan ok ja ei esim. Bf3:ssa mielestäni ollut liikaa juurikaan sitä kilkettä. Pidän sitä edelleen parhaana battlefieldinä näistä frostbite engine tekeleistä, vaikka siinäkin on isot puutteensa. Mitään rakettireppuosastoa ei kestä kyllä hetkeäkään vaikka peli olisi nettikoodiltaan huippu, sekä bugi- ja huijarivapaa :)

Jotenkin tämä uusin tekele ei nyt vain kolahda vaikka aikakausi on mitä mielenkiintoisin. Perusbugit vituttaa välillä melko paljon, mutta pelattavuus on kuitenkin bf-mittarilla ihan ok. Mapit ei oikein puhuttele ja ensimmäistä kertaa koko sarjan historiassa kun ei meinaa enää jaksaa konkkaa pelata. Tulee haettua lähinnä nopea tunnin varvi dominationista.





Joku cold war -tyylinen tai vaikkapa desert storm -henkinen tekele kyllä maistuisi ainakin kalustonsa ja teemansa puolesta. Miksei myös Vietnam. Tiedä sitten alkaako pelaajakunta nuorenemaan sitä tahtia, että näihin aihealueisiin ei ole enää paluuta tämmöisissä isoissa pelisarjoissa. Toivottavasti olen väärässä. Bf1 taisi kuitenkin olla ihan ok myyntiluvut vielä (ei jaksa tarkistaa).
Bf1 myi melkein tuplat, mitä esim BF4 (25 milj vs 13,8 milj) ja reilusti enemmän, kuin toiseksi eniten myynyt BF 3 (15milj). Bf5 olisi todennäköisesti huomattavasti suositumpi ja myynyt massiivisesti enemmän, jos mainostus ja ensimmäiset promovideot ei olisi kustu niin pahasti.

Battlefield
 
Mikäs juttu tämä on kun vihollisten sijainnit näkyi tuollaisena ikonina? Johtuiko tuosta että olin bomberin gunnerina? Myös pilotti kertoi, että ikonit näkyi myös hänelle.

kysymys.jpg
 
Bf5 olisi todennäköisesti huomattavasti suositumpi ja myynyt massiivisesti enemmän, jos mainostus ja ensimmäiset promovideot ei olisi kustu niin pahasti.
Onneksi ei myynyt. Empä olisi uskonut, että BF1 jälkeen tulee vielä sisältö köyhempi "bäfä" ja kaiken lisäksi helvetin buginen sellainen. Peli keskittyy niin paljon juoksemiseen, että tais DICEn pojat "unohtaa" merisodankäynnin kokonaan. Mapit on suoraan sanottuna tylsiä ja osa jopa kuvottavia (Fjell, Devastation), rakentelukin on aivan merkityksetöntä. Ajoneuvot, varsinkin tankit, on kuin pahvia eikä tee oikein mitään muuta koko taistelukentällä, kun anna helppoja pisteitä Assaulteille. Itse en paljoa lentokoneita oo käyttäny, mutta monet valittanut dogfightien olevan tylsimpiä koskaan. Kaikki luvatut ominaisuudet on tulossa vasta myöhemmin, koska "emme halua antaa liikaa pelattavaa kerralla." Lähde
 
Onneksi ei myynyt. Empä olisi uskonut, että BF1 jälkeen tulee vielä sisältö köyhempi "bäfä" ja kaiken lisäksi helvetin buginen sellainen. Peli keskittyy niin paljon juoksemiseen, että tais DICEn pojat "unohtaa" merisodankäynnin kokonaan. Mapit on suoraan sanottuna tylsiä ja osa jopa kuvottavia (Fjell, Devastation), rakentelukin on aivan merkityksetöntä. Ajoneuvot, varsinkin tankit, on kuin pahvia eikä tee oikein mitään muuta koko taistelukentällä, kun anna helppoja pisteitä Assaulteille. Itse en paljoa lentokoneita oo käyttäny, mutta monet valittanut dogfightien olevan tylsimpiä koskaan. Kaikki luvatut ominaisuudet on tulossa vasta myöhemmin, koska "emme halua antaa liikaa pelattavaa kerralla." Lähde
Itselle taas tämä nykyinen maistuu huomattavasti edellistä paremmin. Se mitä BF1 pelasin ~90h niin tätä on tullut hakattua jo nyt saman verran. Fjell ja Devastion ovat omasta mielestä pelin parhaita mappeja, johtuen infantry -painotteisesta sodasta. Esim omasta mielestäni Battlefield 4 aikaan Pearl Market oli äärimmäisen hyvä mappi ja jotenkin näissä (ainakin Devastationissa) on jotain samaa. Mikäs parempaa kuin juosta CQ:ssa vaikka Muro squadin kanssa lippuja?

Kaikki mapit eivät toki ole yhtä onnistuneita ja sekaan mahtuu melkoisia kikkareita, esim Hamada. Varmaan ikinä en ole pelannut tuossa kentässä tasaista ja hyvää matsia. Aerodome on sinällänsä ihan ok mappi mutta kenttien laidalla istuvat tankit pilaavat usein koko erän sillä ne on käytännössä mahdoton tuhota ja hiljalleen myös sniperit ovat alkaneet vituttamaan. Tästä syystä Aerodomessa ainoa järkevä ratkaisu on pelata joko reconia tai assaultia. Mitä rakenteluun tulee niin se on mukava lisä ja paikoin siitä on jopa hyötyä (Breakthrough pelimuodossa) mutta harvemmin tulee itsellä rakenneltua.

Onhan tässä toki paljon bugejakin jotka syövät pelinautintoa. Ehkäpä niitä päivityksiä, ominaisuuksia ja karttoja on jossain vaiheessa tulossa. Eniten toivoisin jotain päivitystä medicille ja sen aseisiin, vaikka pienen damageupgraden muodossa.
 
Tuli kokeiltua tuota Panzer 38T tankin "20mm autocannon" päivitystä ja ei kyllä oikein auennut sen idea. Suorilla osumillakin jalkaväkeen joutuu ampumaan jonkun 4-5 osumaa, että menevät kanveesiin. Splash -damage tuossa on myös melko olematon. Tankeihin tekee jonkun 1-2 vahinkoa per osuma. Käytännössä tuo tuntui melkein konekivääriltä, jossa ihan pienoinen splash ja hieman nopeammat ammukset, jolloin myös droppia tulee vähemmän. Miksi siis käyttää tuota sen normitykin sijaan? Ajattelin, että tuo olisi ollut BF4 LAV/BF1 flanker light tank tyylinen mutta ei ole kyllä edes sinnepäinkään. Tuntuu, että mitä enemmän tankeilla pelaa niin sitä paremmin tajuaa kuinka surkeita ne oikeasti on tässä pelissä.
Loistavahan tuo on! Splash on suuri ja sillä saa usein tapettua jalkaväkeä ilman suoraa näköyhteyttä. Tankkeja vastaan ei voi taistella suoraan, vaan pommittaa jostain kauempaa ja luottaa omiin assaulteihin. Enemmän olen tankkeja tappanut tuolla kuin tullut niillä tapetuksi.
 
Loistavahan tuo on! Splash on suuri ja sillä saa usein tapettua jalkaväkeä ilman suoraa näköyhteyttä. Tankkeja vastaan ei voi taistella suoraan, vaan pommittaa jostain kauempaa ja luottaa omiin assaulteihin. Enemmän olen tankkeja tappanut tuolla kuin tullut niillä tapetuksi.

Jaa, no omasta mielestäni tuo oli lähinnä huonompi versio tuosta Valentine AA:n perustykistä. Splash damage tuossa P38T:n 20mm autocannonissa tuntui jotenkin tosi heittelevältä, välillä piti saada suoraa osumaa tappaakseen ja välillä tosiaan tappoi ihan hyvin suojankin taakse. Yleisesti ottaen vaan ei yhden Hamada CQ rundin perusteella jäänyt erityisen hyvää kuvaa tuosta. Jos nyt päivittämättömiä tankkeja verrataan niin mielestäni tuo Valentine AA on ylivoimaisesti paras yleistankki. En oikein näe mitään syytä miksi valitsisin jonkun toisen tankin. Kertoo hieman pelin tankkibalanssista, nuo AA-tankit kaipaisi kyllä pientä nerffiä inffiä vastaan ja vastaavasti muut tankit päätykilleen buffia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 272
Viestejä
4 595 021
Jäsenet
75 585
Uusin jäsen
fran

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom