Battlefield V

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 465
Tämänkin ilmeisesti siis pitäisi olla joku toiseen maailmansotaan sijoittuva peli, mutta ainakaan näkemästäni markkinointimateriaalista sitä ei edes arvaisi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Tämänkin ilmeisesti siis pitäisi olla joku toiseen maailmansotaan sijoittuva peli, mutta ainakaan näkemästäni markkinointimateriaalista sitä ei edes arvaisi?
Joo. Kaikkia pitää koittaa miellyttää historiallisista asioista välittämättä ja hölmön näköisiä asuja pitää olla, koska kustomointirahastus. Ja eivät voi laittaa edes jotain asetusta millä saisi autenttisemmat univormut hahmoille jos haluaa. Pelinä ihan nautittavan oloinen mutta häiritseehän tuo jonkun verran, että koitetaan tehdä/mainostaa WW2 peliä missä ei ole juurikaan WW2 tuntua.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
Ampumisen puolesta tämä on mielestäni selvä parannus BF1 verrattuna. Luodit menee sinne mihin ase osottaa ja sarjaa ampuessa tulee ihan kunnolla rekyyliä. StG44 on kyllä kova pyssy ja kertatulella aika pitkällekin matkalle.
 
Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
31
Alpha taitaapi loppua ~6 tunnin kuluttua, ite sain justiinsa alpha keyn dice devin striimistä :geek: Kerkee pikkusen aikaa testaamaan.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
653
Vieläköhän noita beta-kutsuja lähetellään?
Pitää odotella jospa sieltä ilmaantuisi 1 kun kuitenkin BF1:sestä ostin sen kalleimman version.
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Vieläköhän noita beta-kutsuja lähetellään?
Pitää odotella jospa sieltä ilmaantuisi 1 kun kuitenkin BF1:sestä ostin sen kalleimman version.
Suomen aikaa 17:00 menee Alpha kiinni ja joudutaan odottelee betaa. En tiedä miten muissa maissa voisi testata toimiiko vpn niin kuin täysien versioiden kanssa julkaisussa. Tuskin.

Häviääköhän servut yhtä aikaa vai kaatuuko koko peli 17:00?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Koodit jaetaan melko varmasti ihan randomilla. Sillä minkä version osti BF1:stä tuskin on väliä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Täällä ei lainkaan siitä "Perkeleestä" ollut juttua? Iltis uutisoi aika näkyvästi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 703
Ei tullut itselleni koodia vaikka ruksi EA:n profiilissani suostumukseen kokeiluhin ynm.
Reilu 800h tuntia pelannut bäfä 1:stä.

Tarvinnee kait premiumia omistaa vielä, itse en koskaan ostanut muuta kuin ekan lisäkarttapaketin.
Toisaalta jos nuo arvotaan niin mahdollisuus avaimen saantiin on silti pieni mistä suunnalta katsookaan...
 
Liittynyt
01.05.2017
Viestejä
37
Summaampa nyt omat fiilikset tuosta Alphasta.

Hyvää:
- Medicin toimintaan liittyvä tekeminen oli tosi hyvä. (ei ukot vaan maagisesti pomppaa ylös ja joutuu vähän älyä käyttämään ennekuin menee nostaman ukon pystyyn)
- Aseilla paukuttelu tuntui olevan hyvällä mallilla. (tosin vähän siinä ja siinä että meneekö miinuksen puolelle tämä kun tuntui henki lähtevän tosi helposti)
- Hahmojen animaatiot hienoja.
- Tankit ei ollut op.
- Lentokoneet ei ollut op.
- Tykkäsin siitä että heti ei ollut täyttä ammuslastia.
- Osumaa otettua et saa ukkoa täyteen kuntoon ilman lämäriä tai supply stationia.

Huonoa:
- Graafisesti en tykännyt tästä mapista ainakaan, kauheasti sää efektiä ruudulla ja mitään ei nää. (tämä yhdistettynä lyhyt ttk niin kämppimistä oli kyllä havaittavissa. Jännä juttu jos verrataan vaikka BF1 Lupkow Passia ja tätä Narvik mappia niin BF1 vie kyllä voiton aika selvästi siinä kumpi on hienompi esitys talvesta.)

Kyllä sieltä ihan hyvä peli tulee kunhan taputteleevat bugit ja miljoona muuta fiksausta, mutta potentiaalia kyllä on.
Eniten kyllä häiritsi tosiaan nuo grafiikat tuossa, olisi mukava ollut nähdä tuo mappi ilman mitään sää efektejä.
 
Liittynyt
24.04.2017
Viestejä
212
ooh.

Herättää toivoa siitä että saamme vihdoinkin pelata suomalaisella ukolla, olisi siistiä käyttää kunnon univormua. Ja siihen päälle vielä suomalaiset aseet... Lisämaksusta totta kai, mutta itse ainakin maksaisin vaikka kuinka saadakseni pelata kunnon ukoilla ja kunnon aseilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Kuulosta tuon iltalehden videolla kuin kuuluisi 2:08 kohdassa..."haista vittu"?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
543
Eipä tullu taaskaan alpha kutsua. Yhteenkään BF alphaan en ole päässyt vaikka tullut pelattua battlefieldejä kakkosesta asti. Yhteensä tunnit lähenee kohta 3000 ja kaikki löytyy lukuun ottamatta hardlinea ja 2142. Tuntuu tosi reilulta :vihellys:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
254
Ilmeisesti ottaa lukuun kaiken community aktiivisuuden eli jotain edes kirjotellut foorumeilla, sit tämä perus pelannut monenlaista bäfää ja varmaa jollain osin sekin miten aktiivisesti seuraa alpha/beta uutisia tai rekisteröityy näihin.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
147
Ilmeisesti ottaa lukuun kaiken community aktiivisuuden eli jotain edes kirjotellut foorumeilla, sit tämä perus pelannut monenlaista bäfää ja varmaa jollain osin sekin miten aktiivisesti seuraa alpha/beta uutisia tai rekisteröityy näihin.
Enpä usko. Itselle oli tullut kutsu, huomasin vasta äskettäin. En ole ollut aktiivinen missään, enkä juuri rekisteröitynyt mihinkään. BF1 tuli muutama sata tuntia pelattua, BC 2 yli tuhat. 3, 4 ja Hardline tuli skipattua.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 181
Arvalla tottakai, koska muuten voisi tulla itkua epäreilusta kohtelusta. Itse olen ensimmäisestä 1942:sta neloseen asti pelannut tuhansia ja taas tuhansia tunteja, enkä saanut koodia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Mainittiin jo aikaisemmin, mutta muistakaa katsoa Ea:n sivuilla omassa profiilissa beta osallistumisen kohta.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Täältä tulee taas pessimistinen kommentti kuin sissi puskista, eli lopeta nyt jo lukeminen jos aivot sulaa kyseisenlaisiin mielenilmaisuihin. Tämän vuoksi viesti on piilotettuna, eli puoliksi sensuroituna.

Lyhyestä virsi kaunis: Arvelinkin että kosiskelevat tiimipelaamista parantavilla muutoksilla vanhoja pelaajia mukaan, mutta todellisuudessa tähtäin on kasuaaleissa, joita varten tempoa on nostettu mm. nopeammalla liikkumisella ja tehokkaammilla aseilla (TTK). En usko että vanhemmista Battlefieldeistä pitäneet pitävät tästä, mutta Battlefield 1:stä pitäneet tykkäävät vieläkin enemmän, mikä näkyy ihan tämänkin ketjun kommenteissa. DICE on valinnut yleisönsä ja pelin suunnan, kannattaa siis suosiolla asettaa katse uusille kukkuloille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Ne jotka tätä on kokeillut niin onko ampuminen tähdätessä tosiaan muutettu niin, että luoti osuu aina siihen mihin tähtäin osoittaa ja rekyyli heittelee vai kuten vanhoissa että tähtäin on vain keskellä kuvitteellistä ympyrää jonne luodit menee?
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
Ne jotka tätä on kokeillut niin onko ampuminen tähdätessä tosiaan muutettu niin, että luoti osuu aina siihen mihin tähtäin osoittaa ja rekyyli heittelee vai kuten vanhoissa että tähtäin on vain keskellä kuvitteellistä ympyrää jonne luodit menee?
Ensimmäisellä tavalla.

@BOT en nyt sanoisi että kasvatettu rekyyli ja lyhyempi ttk varsinaisesti houkuttelee kasuaaleja pelaajia vaan päin vastoin. Toki jos haluaa oikeesti realistista WW2 peliä niin Post scriptum taitaa olla enemmän se mitä haetaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
En ymmärrä miten tuota lyhyttä rekyyliä pidetään jotenkin casuaalina. Samaan aikaan hehkutetaan näitä muita pelejä missä saattaa kuolla jopa yhdestä. Mielestäni nimenomaan tuo bullet sponge meininki missä voit vastaanottaa kuusi luotia ennen kuolemaa on kasuaalia. Silloin ei juurikaan tarvitse miettiä taktiikkaa tai reittejään, senkun juoksee kuin päätön kana avoimessa maastossa kun eivät ne luodit kuitenkaan tapa. Ja tuo, että aseissa on kunnon rekyyli ja luodit menevät minne tähtää ei mielestäni myöskään ole kasuaalia. Kasuaalia on se, että rekyyli puuttuu ja luodit menevät minne sattuu. Tällöin saadaan aikaan satunnaisuutta, joka laskee skill gappia. Hyvätkään pelaajat eivät voi ampua silloin tarkasti, kun luodit menevät arvaamattomasti minne sattuu.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
En ymmärrä miten tuota lyhyttä rekyyliä pidetään jotenkin casuaalina. Samaan aikaan hehkutetaan näitä muita pelejä missä saattaa kuolla jopa yhdestä. Mielestäni nimenomaan tuo bullet sponge meininki missä voit vastaanottaa kuusi luotia ennen kuolemaa on kasuaalia. Silloin ei juurikaan tarvitse miettiä taktiikkaa tai reittejään, senkun juoksee kuin päätön kana avoimessa maastossa kun eivät ne luodit kuitenkaan tapa. Ja tuo, että aseissa on kunnon rekyyli ja luodit menevät minne tähtää ei mielestäni myöskään ole kasuaalia. Kasuaalia on se, että rekyyli puuttuu ja luodit menevät minne sattuu. Tällöin saadaan aikaan satunnaisuutta, joka laskee skill gappia. Hyvätkään pelaajat eivät voi ampua silloin tarkasti, kun luodit menevät arvaamattomasti minne sattuu.
Niin siis olen sitä mieltä että lyhyt TTK nimenomaan EI ole kasuaalia, eikä kova rekyyli kuten tossa sanoin. Ja mielestäni BF V on mennyt tähän suuntaan mikä on hyvä asia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Niin siis olen sitä mieltä että lyhyt TTK nimenomaan EI ole kasuaalia, eikä kova rekyyli kuten tossa sanoin. Ja mielestäni BF V on mennyt tähän suuntaan mikä on hyvä asia.
Niin ei ollutkaan siis sulle suunnattu vaan yleisenä kommenttina/muille ketkä noin sanoo, sun kanssa olin siis tismalleen samaa mieltä. Täällä ja etenkin tuolla Battlefieldin foorumeilla moni huutelee "kasuaalista TTK:sta". Samaan aikaan vaikkapa RO2:ssa henki lähtee yhdestä pistoolin tai konepistoolin osumasta ja se peli ei todellakaan ole kasuaali ainakaan Battlefieldiin verrattuna. Luotienkin pitäisi mennä sinne minne tähtää, en koskaan varsinaisesti ymmärtänyt tuota random spreadia.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 560
Niin ei ollutkaan siis sulle suunnattu vaan muille ketkä noin sanoo, sun kanssa olin siis tismalleen samaa mieltä. Täällä ja etenkin tuolla Battlefieldin foorumeilla moni huutelee "kasuaalista TTK:sta". Samaan aikaan vaikkapa RO2:ssa henki lähtee yhdestä pistoolin tai konepistoolin osumasta ja se peli ei todellakaan ole kasuaali ainakaan Battlefieldiin verrattuna.
Äh, sorry katoin josta syystä että olit BOT :D maanantai...

Sinänsä en kyllä hirveesti välitä ainakaan publalla pelata mitään inhorealistisia pelejä joissa ammutaan rautatähtäimillä jotain pikseleitä 300 metrin päähän ja aina lähtee henki kun liikahtaa. Hyvässä squadissa kunnon koordinoinnilla eri asia.

Mutta tykkäsin kyllä BF V damagemallista.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@Laguel Lisää ulinaa:

Kyllä se tempo on se ratkaiseva mikä tekee pelistä samalla laajalle yleisölle mieleisen. Battlefieldit ovat olleet aina hieman erilaisia toisistaan ja niin tulee tämä uusinkin olemaan, mutta tässä on silti omaan makuun liikaa Battlefield 1:n DNA:ta. Tässä juostaan lujaa ja liikutaan sutjakasti, vastustajat tippuu nopeammin mitä ennen, ja jos kentät ovat kuten 1:ssä, niin ne ovat kapeita ja suppeita. Näitä pieniä seikkoja kun ynnäilet niin peli on tosissaan nopeampi tempoinen ja sisältää enempi häsellystä.

Siinä ei ole mitään väärää että näkee Battlefield V:n positiivisessa valossa, vaan koitan tässä luoda ymmärrystä kahden leirin välille, joista toiset pitävät enempi siitä vanhasta meiningistä mitä Battlefield 4 oli edes himppusen lähempänä ja taas toiset tästä uudemmasta. Battlefield 1 ja 4 suurimmat erot ovat, että jälkimmäisessä on isoja laajoja avoimia karttoja, hahmoluokat ovat toisistaan selkeämmin erilaisia, eteneminen jo ihan juoksemisesta lähtien on hitaampaa ja aavistuksen vaivalloisempaa (mm. etäisyydet), sekä pisteiden laskenta ja objektiivien sijoittelu on hieman erilaista. Nämä siis pelillisiä eroja, kun pintapuolisesti löytyy lisää eroja. Vaikka erot usein kuulostavatkin pieniltä, niin ne tekevät yhdessä suuren muutoksen ja varsinkin juoksemisen nopeuden muuttaminen muokkaa koko pelin ydintä huomattavasti.

Minä henkilökohtaisesti kaipaan niitä vähemmän tehokkaampia aseita (voi ajatella myös että enemmän energiaa hahmolla), kankeampaa liikehdintää, isoja laajoja kenttiä ja myös aseiden yksityiskohtaista kustomointia, mitä Battlefield 4 tarjosi ja tarjoaa edelleen. Myös hahmoluokkien välinen synergia oli tiiviimpi ja tarpeellisempi. 4:ssä kenttäsuunnittelu ja tiimityöskentely mielestäni kummatkin toimivat suhteellisen hyvin, kun taas 1 otti monella pienellä muutoksella uuden suoraviivaisemman suunnan, minkä pohjalta nyt V selvästi jatkaa.

Mielestäni on täysin selvää että kasuaaleille pelaajille uppoaa tuo tempo, yksinkertaisemmat kartat ja tappojen määrä, joita satelee helpommin kun aseet ovat tehokkaampia. Jos aseet eivät pure niin hyvin, pitää osata yksinkertaisesti tähdätä paremmin, mihin moni turhautuu, koska se on vaikeampaa. En usko että ns. kasuaaleja haittaa suuremmin että kuolee usein, mutta tappoja haluaa kaikki ja ne näyttävät paremmilta listassa kuin pelkät pisteet. En siis väitä että suunta olisi täysin kasuaali, mutta sen sortin pelaajille tämä V ja 1 uppoaa paremmin kuin esimerkiksi 4.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
119
@Laguel Lisää ulinaa:

Kyllä se tempo on se ratkaiseva mikä tekee pelistä samalla laajalle yleisölle mieleisen. Battlefieldit ovat olleet aina hieman erilaisia toisistaan ja niin tulee tämä uusinkin olemaan, mutta tässä on silti omaan makuun liikaa Battlefield 1:n DNA:ta. Tässä juostaan lujaa ja liikutaan sutjakasti, vastustajat tippuu nopeammin mitä ennen, ja jos kentät ovat kuten 1:ssä, niin ne ovat kapeita ja suppeita. Näitä pieniä seikkoja kun ynnäilet niin peli on tosissaan nopeampi tempoinen ja sisältää enempi häsellystä.

Siinä ei ole mitään väärää että näkee Battlefield V:n positiivisessa valossa, vaan koitan tässä luoda ymmärrystä kahden leirin välille, joista toiset pitävät enempi siitä vanhasta meiningistä mitä Battlefield 4 oli edes himppusen lähempänä ja taas toiset tästä uudemmasta. Battlefield 1 ja 4 suurimmat erot ovat, että jälkimmäisessä on isoja laajoja avoimia karttoja, hahmoluokat ovat toisistaan selkeämmin erilaisia, eteneminen jo ihan juoksemisesta lähtien on hitaampaa ja aavistuksen vaivalloisempaa (mm. etäisyydet), sekä pisteiden laskenta ja objektiivien sijoittelu on hieman erilaista. Nämä siis pelillisiä eroja, kun pintapuolisesti löytyy lisää eroja. Vaikka erot usein kuulostavatkin pieniltä, niin ne tekevät yhdessä suuren muutoksen ja varsinkin juoksemisen nopeuden muuttaminen muokkaa koko pelin ydintä huomattavasti.

Minä henkilökohtaisesti kaipaan niitä vähemmän tehokkaampia aseita (voi ajatella myös että enemmän energiaa hahmolla), kankeampaa liikehdintää, isoja laajoja kenttiä ja myös aseiden yksityiskohtaista kustomointia, mitä Battlefield 4 tarjosi ja tarjoaa edelleen. Myös hahmoluokkien välinen synergia oli tiiviimpi ja tarpeellisempi. 4:ssä kenttäsuunnittelu ja tiimityöskentely mielestäni kummatkin toimivat suhteellisen hyvin, kun taas 1 otti monella pienellä muutoksella uuden suoraviivaisemman suunnan, minkä pohjalta nyt V selvästi jatkaa.

Mielestäni on täysin selvää että kasuaaleille pelaajille uppoaa tuo tempo, yksinkertaisemmat kartat ja tappojen määrä, joita satelee helpommin kun aseet ovat tehokkaampia. Jos aseet eivät pure niin hyvin, pitää osata yksinkertaisesti tähdätä paremmin, mihin moni turhautuu, koska se on vaikeampaa. En usko että ns. kasuaaleja haittaa suuremmin että kuolee usein, mutta tappoja haluaa kaikki ja ne näyttävät paremmilta listassa kuin pelkät pisteet. En siis väitä että suunta olisi täysin kasuaali, mutta sen sortin pelaajille tämä V ja 1 uppoaa paremmin kuin esimerkiksi 4.
Ihan en henk koht allekirjoita tätä, itse tullut pelattua kuitenkin bf3 ja bf4 comppi matseja sekä luonnollisesti nykyinen peliseura on myös tällä taustalla olevaa tuhansine bf tunteineen. Kukaan meistä ei tykkää pelata bf1, koska pelistä huokuu kuinka sitä on tehty todella rahankiilto silmissä kasuaaleja mukaan houkutellen. Pelaajien taitotasoja yritetään tasoittaa liikaa kaikkien random spreadien yms käsittämättömien mekaniikkojen kautta, jotka vievät sitten peli intoa enemmän pelanneilta. BFV alpha antoi kyllä varovaisen kuvan että bäfän comppi scene saattaa vaikka herätäkkin takaisin eloon tämän uuden osan myötä, sillä kuitenkin paljon hyviä muutoksia tähän on tehty.

Tässä suhteessa tuo bfv alpha kyllä vakuutti itseäni sekä muita squadilaisiani sillä jo pelkästään ampumamekaniikkojen muutos tuo huomattavan muutoksen pelaamiseen. Vaikka kuteja tarvitset vähemmän tapon saamiseen, täytyy ne kaikki kudit kuitenkin itse tähdätä kohdilleen etkä voi vain toivoa että kaveri ei enää pysty parin ohitse ampumasi laukauksen jälkeen osumaan edes ladon seinään suppression takia. Rekyyli myös todellakin tuntui rekyyliltä, videoista katsoessa itsekkin naureskelin että tuossako muka rekyyliä mutta alphaa kun pääsi kokeilemaan oli yllätys melkoinen kun stg potki ihan huolella eikä pitkää sarjaa kannattanut yrittää.

Toki liikkumisen suhteen peli tuntuu jatkuvan bf1 pohjalta, mutta tämä nyt ei varsinaisesti yllätä koska bf3, bf4 ja hardlinekin tuntuvat keskenään hyvin samankaltaisilta joten ymmärrettävää että ei olla vielä siihen haluttu koskea. Tästä en itsekkään niin pidä, koska liikkuminen tuntuu ehkä jopa hieman yliluonnollisen nopealta mutta sen kanssa pystyy elämään vaikkei se ihanteellista olekkaan.

Mappi designistä nyt on vielä paha sanoa bfv osalta juuri mitään, mutta parempaan suuntaan tämä norja mappi tuntui menneen vrt bf1. Bf1 mapit tuntuivat monesti täysin avoimilta pelloilta joissa saattoi siellä täällä olla pieniä poteroita tai ehkä jopa juoksuhautoja mutta pääasiallisesti mappi design oli todella kehnon tuntuista. En myöskään kehuisi turhan paljoa bf4 mappeja, vaikka niissä oli kokoa, vaivasi niitäkin useasti hieman sama tasainen pelto + pari mäkeä syndrooma. Nähtäväksi tosiaan jää mikä on lopullinen tuomio tämän vitosen mapeista, ei ole taidettu hirveästi muista mapeista kertoa vielä.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
253
BF1:ssä, mitä on muutama kymmenen tuntia tullut pelattua, ärsytti itseä juurikin se ukkojen nopea sivuttaissuuntainen A-D spämmäys, jolloin lähi- ja keskietäisyyksillä taistelut muuttuivat sähellykseksi avoimessa maastossa. Eli kumpikin tekee mahdollisimman satunnaista liikettä samalla kun yritetään pitää näyttö suunnilleen keskitettynä vastustajaan. Ja ammutaan tietysti lonkalta sillä automaatiaseella nappi pohjassa vähän kauempaakin, kun kerta rekyyliä ei ole. Siitä tuli ainakin itselle se tunne että nyt pelataan kasuaalia peliä, kärjistettynä tyyliin fortnite. Voi tosin olla että pelasin vain väärin, sillä aika harvoin tuli oltua siellä listan kärjessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
BF1:ssä, mitä on muutama kymmenen tuntia tullut pelattua, ärsytti itseä juurikin se ukkojen nopea sivuttaissuuntainen A-D spämmäys, jolloin lähi- ja keskietäisyyksillä taistelut muuttuivat sähellykseksi avoimessa maastossa. Eli kumpikin tekee mahdollisimman satunnaista liikettä samalla kun yritetään pitää näyttö suunnilleen keskitettynä vastustajaan. Ja ammutaan tietysti lonkalta sillä automaatiaseella nappi pohjassa vähän kauempaakin, kun kerta rekyyliä ei ole. Siitä tuli ainakin itselle se tunne että nyt pelataan kasuaalia peliä, kärjistettynä tyyliin fortnite. Voi tosin olla että pelasin vain väärin, sillä aika harvoin tuli oltua siellä listan kärjessä.
Tuohon kun vielä lisätään se täysin epälooginen rekyyli pienentyminen mitä pidempää sarjaa ampuu ja kiväärit jotka tekee kauemmas enemmän vahinkoa niin tosiaan ehkä ennemmin TF2/fortniteen kuuluvista ominaisuuksista on kyse.

Pienempi TTK on ihan hyvä juttu tai sitten saisivat tehdä toimivan HC:n.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 006
Onko tietoa miten scoutin kiikarit toimii tässä? Pystyykö niillä spottailemaan vihollisia niinku b1:ssä?
 
Liittynyt
01.05.2017
Viestejä
37
En muistanut nuita kiikareita miten ne pelasi mutta tästä videosta se selviää
 

spr

Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
167
@Laguel Lisää ulinaa:

Kyllä se tempo on se ratkaiseva mikä tekee pelistä samalla laajalle yleisölle mieleisen. Battlefieldit ovat olleet aina hieman erilaisia toisistaan ja niin tulee tämä uusinkin olemaan, mutta tässä on silti omaan makuun liikaa Battlefield 1:n DNA:ta. Tässä juostaan lujaa ja liikutaan sutjakasti, vastustajat tippuu nopeammin mitä ennen, ja jos kentät ovat kuten 1:ssä, niin ne ovat kapeita ja suppeita. Näitä pieniä seikkoja kun ynnäilet niin peli on tosissaan nopeampi tempoinen ja sisältää enempi häsellystä.

Siinä ei ole mitään väärää että näkee Battlefield V:n positiivisessa valossa, vaan koitan tässä luoda ymmärrystä kahden leirin välille, joista toiset pitävät enempi siitä vanhasta meiningistä mitä Battlefield 4 oli edes himppusen lähempänä ja taas toiset tästä uudemmasta. Battlefield 1 ja 4 suurimmat erot ovat, että jälkimmäisessä on isoja laajoja avoimia karttoja, hahmoluokat ovat toisistaan selkeämmin erilaisia, eteneminen jo ihan juoksemisesta lähtien on hitaampaa ja aavistuksen vaivalloisempaa (mm. etäisyydet), sekä pisteiden laskenta ja objektiivien sijoittelu on hieman erilaista. Nämä siis pelillisiä eroja, kun pintapuolisesti löytyy lisää eroja. Vaikka erot usein kuulostavatkin pieniltä, niin ne tekevät yhdessä suuren muutoksen ja varsinkin juoksemisen nopeuden muuttaminen muokkaa koko pelin ydintä huomattavasti.

Minä henkilökohtaisesti kaipaan niitä vähemmän tehokkaampia aseita (voi ajatella myös että enemmän energiaa hahmolla), kankeampaa liikehdintää, isoja laajoja kenttiä ja myös aseiden yksityiskohtaista kustomointia, mitä Battlefield 4 tarjosi ja tarjoaa edelleen. Myös hahmoluokkien välinen synergia oli tiiviimpi ja tarpeellisempi. 4:ssä kenttäsuunnittelu ja tiimityöskentely mielestäni kummatkin toimivat suhteellisen hyvin, kun taas 1 otti monella pienellä muutoksella uuden suoraviivaisemman suunnan, minkä pohjalta nyt V selvästi jatkaa.

Mielestäni on täysin selvää että kasuaaleille pelaajille uppoaa tuo tempo, yksinkertaisemmat kartat ja tappojen määrä, joita satelee helpommin kun aseet ovat tehokkaampia. Jos aseet eivät pure niin hyvin, pitää osata yksinkertaisesti tähdätä paremmin, mihin moni turhautuu, koska se on vaikeampaa. En usko että ns. kasuaaleja haittaa suuremmin että kuolee usein, mutta tappoja haluaa kaikki ja ne näyttävät paremmilta listassa kuin pelkät pisteet. En siis väitä että suunta olisi täysin kasuaali, mutta sen sortin pelaajille tämä V ja 1 uppoaa paremmin kuin esimerkiksi 4.
Mitä tulee tuohon aseiden tehokkuuteen, niin ammattimiehet ovat vähän eri mieltä. Yksi maailman lahjakkaimmista fps -pelaajista ja ammattipelaaja nimimerkillä Shroud pelasi tuota vitosen alphaa ihan huolella ja tuli siihen tulokseen, että snipu on tuossa normimodessa paras vaihtoehto, koska rynkyllä loppuu kudit hetkessä, kun ukot kestää niitä niin paljon.

Siellä se veti snipu kädessä keskimäärin 45-60 tappoa mappiin juosten sen kanssa kuin rynkyllä konsanaan. Sanoi, että hc-mode on varmasti parempi.
Ihan normi bäfämeininki tuossa vitosessakin on eli 2-3 hedua rynkystä vasta tappaa.

Ja mikäli epäilet osaako tuo edellä mainittu tyyppi pelata, niin youtubesta tai twitchistä voi käydä katsomassa näytteitä.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 181
Tähän on siis täysverinen HC moodi tuloillaan? Malliin kolmonen ja nelonen. Ykkösessä tuo oli ryssitty ja siitä syystä jäi pelikin pelaamatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Nelosen classic mode oli parasta. Ykköseen sitä lupailtiin jossakin välissä, en tiedä toteutuiko vai jäikö toteutumattomien lupausten pitkälle listalle.

Joitakin nelosen classicista tuttuja piirteitä pitäisi tietojen mukaan tulla vitosen vanilla moodiinkin, tämän vuoksi alkaa jo olla varovaisen toiveikas tunnelma vitosen suhteen. Ei vielä preorderin toiveikas kuitenkaan, sen verran katkera pettymys jäi ykkösen ennakkotilaajalla.
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 272
Nelosen classic mode oli parasta. Ykköseen sitä lupailtiin jossakin välissä, en tiedä toteutuiko vai jäikö toteutumattomien lupausten pitkälle listalle.

Joitakin nelosen classicista tuttuja piirteitä pitäisi tietojen mukaan tulla vitosen vanilla moodiinkin, tämän vuoksi alkaa jo olla varovaisen toiveikas tunnelma vitosen suhteen. Ei vielä preorderin toiveikas kuitenkaan, sen verran katkera pettymys jäi ykkösen ennakkotilaajalla.
Nelosen Classic kyllä itselläkin ehdoton suosikki. Harmi, ettei muut selkeesti oo samaa mieltä kun nykyään löytyy ehkä 1-2 serveriä classic-presetillä ja nekin usein pahasti vajaita.

3D-spottauksen väheneminen/poistuminen on kyllä pelkkää hunajaa vitosessa ja toivotaan, että homma myös pysyy sellaisena.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Mitä tulee tuohon aseiden tehokkuuteen, niin ammattimiehet ovat vähän eri mieltä. Yksi maailman lahjakkaimmista fps -pelaajista ja ammattipelaaja nimimerkillä Shroud pelasi tuota vitosen alphaa ihan huolella ja tuli siihen tulokseen, että snipu on tuossa normimodessa paras vaihtoehto, koska rynkyllä loppuu kudit hetkessä, kun ukot kestää niitä niin paljon.

Siellä se veti snipu kädessä keskimäärin 45-60 tappoa mappiin juosten sen kanssa kuin rynkyllä konsanaan. Sanoi, että hc-mode on varmasti parempi.
Ihan normi bäfämeininki tuossa vitosessakin on eli 2-3 hedua rynkystä vasta tappaa.

Ja mikäli epäilet osaako tuo edellä mainittu tyyppi pelata, niin youtubesta tai twitchistä voi käydä katsomassa näytteitä.
Parhaimpien pelaajien arviot eivät tuo minulle juuri lisäarvoa. Silloin toki kuuntelen mielenkiinnolla jos arvioivat teknisiä seikkoja, kuten luotien rekisteröitymistä ja yleistä tasapainoa, mutta se miten he tykkäävät pelata ei ehkä suoraan sovellu julkisiin peleihin mitä pelataan kenen sattuu kanssa - mitkä säädöt sitten toimiikin parhaiten julkisissa peleissä. Ymmärrän täysin jos sinulla tai kellä tahansa on peliin kilpailullisempi ote tai muuten on sattumoisin samaa mieltä monien kovempien pelaajien kanssa, mutta minulle tämä ei tuo lisäarvoa.

EDIT. Vielä heräsi se ajatus mitä olen aiemminkin miettinyt, että linkittäkää tänne videota kun joku keskiverto tai jopa hieman huonompi pelaa alfaa, niin sellaista katsoisin mieluummin kun arvioin pelin mielekkyyttä. Antaa ihan väärän käsityksen pelistä katsoa jonkin hyvän pelaajan pelaamista kahdesta eri syystä: näyttää helposti siltä että ukot tippuvat liian helposti ja voi kuvitella että kentällä pystyy itsekin juoksentelemaan miten vaan, eli meno antaa pelistä herkemmin ADHD-kuvan. Todellisuudessahan Battlefield on monille meistä sitä että juostaan pääpaikasta hetken aikaa eteenpäin ja sitten hävittäjä niittää välittömästi maihin tai tankki josauttaa omaan suuntaan. Moni lisäksi leikkaa kuolemat kokonaan pois mikä muuttaa katsojan näkökulmasta koko pelin temmon.
 
Viimeksi muokattu:

spr

Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
167
Parhaimpien pelaajien arviot eivät tuo minulle juuri lisäarvoa. Silloin toki kuuntelen mielenkiinnolla jos arvioivat teknisiä seikkoja, kuten luotien rekisteröitymistä ja yleistä tasapainoa, mutta se miten he tykkäävät pelata ei ehkä suoraan sovellu julkisiin peleihin mitä pelataan kenen sattuu kanssa, mitkä säädöt sitten toimiikin parhaiten julkisissa peleissä. Ymmärrän täysin jos sinulla tai kellä tahansa on peliin kilpailullisempi ote tai muuten on sattumoisin samaa mieltä monien kovempien pelaajien kanssa, mutta minulle tämä ei tuo lisäarvoa.

EDIT. Vielä heräsi se ajatus mitä olen aiemminkin miettinyt, että linkittäkää tänne videota kun joku keskiverto tai jopa hieman huonompi pelaa alfaa, niin sellaista katsoisin mieluummin kun arvioin pelin mielekkyyttä. Antaa ihan väärän käsityksen pelistä katsoa jonkin hyvän pelaajan pelaamista kahdesta eri syystä: näyttää helposti siltä että ukot tippuvat liian helposti ja voi kuvitella että kentällä pystyy itsekin juoksentelemaan miten vaan, eli meno antaa pelistä herkemmin ADHD-kuvan. Todellisuudessahan Battlefield on monille meistä sitä että juostaan pääpaikasta hetken aikaa eteenpäin ja sitten hävittäjä niittää välittömästi maihin tai tankki josauttaa omaan suuntaan. Moni lisäksi leikkaa kuolemat kokonaan pois mikä muuttaa katsojan näkökulmasta koko pelin temmon.
Ei mulla mitään kilpailullista otetta ole. En juurikaan edes pelaile itse nykyään(on muuta tekemistä), mutta tuo oli vaan se pointti, että asebalanssi on sitä tuttua huttua sieltä nelosen ajoilta normal modesta eli snipuilla saa jo vahinkoa aikaan niin läheltä kuin kaukaa ja siltä väliltä siinä missä rynkyt räpättää niitä pehmeitä kuulia mihin on totuttu. Haulikot tietenkin eri juttu ja varsin tappavia aina olleet näissä.

Toki nää asebalanssi -asiat nousee erittäin merkittäviksi vasta juuri siellä taitokäppyrän korkeassa kohdassa. Jos ei osaa pelata, niin eipä sillä ole juurikaan merkitystä.

Tuo nimittämäsi ADHD-kuva on juurikin puhtaimillaan sitä, kun joku osaa pelata pyssypeliä hiirellä ja näppäimistöllä eli taitoa. Sitten, kun ei osata pelata, niin se on sitä mummo lumessa meininkiä ja mihinkään ei osuta sun muuta ja pelimekaaniikoilla ei ole väliä, koska taitoa ei ole.

Jos itse on hidas, huono aimi ja tempo tuntuu liian kovalta jo battlefield -pelissäkin ja sen sijaan, että opettelisi pelaamaan, niin valittaa. Silloin voi sen jälkeen miettiä onko se moninpeli -muoto itselle sopiva?

Itse en osaa pelata niin hyvin kuin oikeasti hyvät osaavat, mutta en myöskään siitä valita tai syytä pelimekaniikkoja, koska ne on kaikille samat. Enkä myöskään opettele pelaamaan, koska ei ole aikaa siihen vaan muita kiinnostuksia.

Eli toinen pointti on se, että pelimekaanikat saadaan tosiaankin näyttämään huonolta vasta taidokkaassa pelissä eli tuo shroud esimerkki, missä snipu osoittautuu metaksi ja rynkky suurinpiirtein täysin hyödyttömäksi siihen verrattuna kaikilla etäisyyksillä. Silloin nähdään miten hullunkuriset ne asemekaniikat on. Jos ne mekaanikat olisi kunnossa, niin kyllä sen rynkyn vaan pitää olla parempi lähi- ja semikeskietäisyyksillä, vaikka vastassa olisi jumala.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 454
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom