Parhaimpien pelaajien arviot eivät tuo minulle juuri lisäarvoa. Silloin toki kuuntelen mielenkiinnolla jos arvioivat teknisiä seikkoja, kuten luotien rekisteröitymistä ja yleistä tasapainoa, mutta se miten he tykkäävät pelata ei ehkä suoraan sovellu julkisiin peleihin mitä pelataan kenen sattuu kanssa, mitkä säädöt sitten toimiikin parhaiten julkisissa peleissä. Ymmärrän täysin jos sinulla tai kellä tahansa on peliin kilpailullisempi ote tai muuten on sattumoisin samaa mieltä monien kovempien pelaajien kanssa, mutta minulle tämä ei tuo lisäarvoa.
EDIT. Vielä heräsi se ajatus mitä olen aiemminkin miettinyt, että linkittäkää tänne videota kun joku keskiverto tai jopa hieman huonompi pelaa alfaa, niin sellaista katsoisin mieluummin kun arvioin pelin mielekkyyttä. Antaa ihan väärän käsityksen pelistä katsoa jonkin hyvän pelaajan pelaamista kahdesta eri syystä: näyttää helposti siltä että ukot tippuvat liian helposti ja voi kuvitella että kentällä pystyy itsekin juoksentelemaan miten vaan, eli meno antaa pelistä herkemmin ADHD-kuvan. Todellisuudessahan Battlefield on monille meistä sitä että juostaan pääpaikasta hetken aikaa eteenpäin ja sitten hävittäjä niittää välittömästi maihin tai tankki josauttaa omaan suuntaan. Moni lisäksi leikkaa kuolemat kokonaan pois mikä muuttaa katsojan näkökulmasta koko pelin temmon.
Ei mulla mitään kilpailullista otetta ole. En juurikaan edes pelaile itse nykyään(on muuta tekemistä), mutta tuo oli vaan se pointti, että asebalanssi on sitä tuttua huttua sieltä nelosen ajoilta normal modesta eli snipuilla saa jo vahinkoa aikaan niin läheltä kuin kaukaa ja siltä väliltä siinä missä rynkyt räpättää niitä pehmeitä kuulia mihin on totuttu. Haulikot tietenkin eri juttu ja varsin tappavia aina olleet näissä.
Toki nää asebalanssi -asiat nousee erittäin merkittäviksi vasta juuri siellä taitokäppyrän korkeassa kohdassa. Jos ei osaa pelata, niin eipä sillä ole juurikaan merkitystä.
Tuo nimittämäsi ADHD-kuva on juurikin puhtaimillaan sitä, kun joku osaa pelata pyssypeliä hiirellä ja näppäimistöllä eli taitoa. Sitten, kun ei osata pelata, niin se on sitä mummo lumessa meininkiä ja mihinkään ei osuta sun muuta ja pelimekaaniikoilla ei ole väliä, koska taitoa ei ole.
Jos itse on hidas, huono aimi ja tempo tuntuu liian kovalta jo battlefield -pelissäkin ja sen sijaan, että opettelisi pelaamaan, niin valittaa. Silloin voi sen jälkeen miettiä onko se moninpeli -muoto itselle sopiva?
Itse en osaa pelata niin hyvin kuin oikeasti hyvät osaavat, mutta en myöskään siitä valita tai syytä pelimekaniikkoja, koska ne on kaikille samat. Enkä myöskään opettele pelaamaan, koska ei ole aikaa siihen vaan muita kiinnostuksia.
Eli toinen pointti on se, että pelimekaanikat saadaan tosiaankin näyttämään huonolta vasta taidokkaassa pelissä eli tuo shroud esimerkki, missä snipu osoittautuu metaksi ja rynkky suurinpiirtein täysin hyödyttömäksi siihen verrattuna kaikilla etäisyyksillä. Silloin nähdään miten hullunkuriset ne asemekaniikat on. Jos ne mekaanikat olisi kunnossa, niin kyllä sen rynkyn vaan pitää olla parempi lähi- ja semikeskietäisyyksillä, vaikka vastassa olisi jumala.