Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Eikö sen pitänyt päättyä jo klo 17?BF5 Alpha kaatui tasan 17:20. Nyt ei pääse enää pelaa![]()
Eikö sen pitänyt päättyä jo klo 17?
Olisi matsit täynnä Simo Häyhiäooh.
Herättää toivoa siitä että saamme vihdoinkin pelata suomalaisella ukolla, olisi siistiä käyttää kunnon univormua. Ja siihen päälle vielä suomalaiset aseet... Lisämaksusta totta kai, mutta itse ainakin maksaisin vaikka kuinka saadakseni pelata kunnon ukoilla ja kunnon aseilla.

Ilmeisesti ottaa lukuun kaiken community aktiivisuuden eli jotain edes kirjotellut foorumeilla, sit tämä perus pelannut monenlaista bäfää ja varmaa jollain osin sekin miten aktiivisesti seuraa alpha/beta uutisia tai rekisteröityy näihin.
Ne jotka tätä on kokeillut niin onko ampuminen tähdätessä tosiaan muutettu niin, että luoti osuu aina siihen mihin tähtäin osoittaa ja rekyyli heittelee vai kuten vanhoissa että tähtäin on vain keskellä kuvitteellistä ympyrää jonne luodit menee?
En ymmärrä miten tuota lyhyttä rekyyliä pidetään jotenkin casuaalina. Samaan aikaan hehkutetaan näitä muita pelejä missä saattaa kuolla jopa yhdestä. Mielestäni nimenomaan tuo bullet sponge meininki missä voit vastaanottaa kuusi luotia ennen kuolemaa on kasuaalia. Silloin ei juurikaan tarvitse miettiä taktiikkaa tai reittejään, senkun juoksee kuin päätön kana avoimessa maastossa kun eivät ne luodit kuitenkaan tapa. Ja tuo, että aseissa on kunnon rekyyli ja luodit menevät minne tähtää ei mielestäni myöskään ole kasuaalia. Kasuaalia on se, että rekyyli puuttuu ja luodit menevät minne sattuu. Tällöin saadaan aikaan satunnaisuutta, joka laskee skill gappia. Hyvätkään pelaajat eivät voi ampua silloin tarkasti, kun luodit menevät arvaamattomasti minne sattuu.
Niin siis olen sitä mieltä että lyhyt TTK nimenomaan EI ole kasuaalia, eikä kova rekyyli kuten tossa sanoin. Ja mielestäni BF V on mennyt tähän suuntaan mikä on hyvä asia.
Niin ei ollutkaan siis sulle suunnattu vaan muille ketkä noin sanoo, sun kanssa olin siis tismalleen samaa mieltä. Täällä ja etenkin tuolla Battlefieldin foorumeilla moni huutelee "kasuaalista TTK:sta". Samaan aikaan vaikkapa RO2:ssa henki lähtee yhdestä pistoolin tai konepistoolin osumasta ja se peli ei todellakaan ole kasuaali ainakaan Battlefieldiin verrattuna.
Pystykorva rautatähtäimellä ei kyllä oikein houkutteleOlisi matsit täynnä Simo Häyhiä![]()
Pystykorva rautatähtäimellä ei kyllä oikein houkuttele![]()
@Laguel Lisää ulinaa:
Kyllä se tempo on se ratkaiseva mikä tekee pelistä samalla laajalle yleisölle mieleisen. Battlefieldit ovat olleet aina hieman erilaisia toisistaan ja niin tulee tämä uusinkin olemaan, mutta tässä on silti omaan makuun liikaa Battlefield 1:n DNA:ta. Tässä juostaan lujaa ja liikutaan sutjakasti, vastustajat tippuu nopeammin mitä ennen, ja jos kentät ovat kuten 1:ssä, niin ne ovat kapeita ja suppeita. Näitä pieniä seikkoja kun ynnäilet niin peli on tosissaan nopeampi tempoinen ja sisältää enempi häsellystä.
Siinä ei ole mitään väärää että näkee Battlefield V:n positiivisessa valossa, vaan koitan tässä luoda ymmärrystä kahden leirin välille, joista toiset pitävät enempi siitä vanhasta meiningistä mitä Battlefield 4 oli edes himppusen lähempänä ja taas toiset tästä uudemmasta. Battlefield 1 ja 4 suurimmat erot ovat, että jälkimmäisessä on isoja laajoja avoimia karttoja, hahmoluokat ovat toisistaan selkeämmin erilaisia, eteneminen jo ihan juoksemisesta lähtien on hitaampaa ja aavistuksen vaivalloisempaa (mm. etäisyydet), sekä pisteiden laskenta ja objektiivien sijoittelu on hieman erilaista. Nämä siis pelillisiä eroja, kun pintapuolisesti löytyy lisää eroja. Vaikka erot usein kuulostavatkin pieniltä, niin ne tekevät yhdessä suuren muutoksen ja varsinkin juoksemisen nopeuden muuttaminen muokkaa koko pelin ydintä huomattavasti.
Minä henkilökohtaisesti kaipaan niitä vähemmän tehokkaampia aseita (voi ajatella myös että enemmän energiaa hahmolla), kankeampaa liikehdintää, isoja laajoja kenttiä ja myös aseiden yksityiskohtaista kustomointia, mitä Battlefield 4 tarjosi ja tarjoaa edelleen. Myös hahmoluokkien välinen synergia oli tiiviimpi ja tarpeellisempi. 4:ssä kenttäsuunnittelu ja tiimityöskentely mielestäni kummatkin toimivat suhteellisen hyvin, kun taas 1 otti monella pienellä muutoksella uuden suoraviivaisemman suunnan, minkä pohjalta nyt V selvästi jatkaa.
Mielestäni on täysin selvää että kasuaaleille pelaajille uppoaa tuo tempo, yksinkertaisemmat kartat ja tappojen määrä, joita satelee helpommin kun aseet ovat tehokkaampia. Jos aseet eivät pure niin hyvin, pitää osata yksinkertaisesti tähdätä paremmin, mihin moni turhautuu, koska se on vaikeampaa. En usko että ns. kasuaaleja haittaa suuremmin että kuolee usein, mutta tappoja haluaa kaikki ja ne näyttävät paremmilta listassa kuin pelkät pisteet. En siis väitä että suunta olisi täysin kasuaali, mutta sen sortin pelaajille tämä V ja 1 uppoaa paremmin kuin esimerkiksi 4.
Tuohon kun vielä lisätään se täysin epälooginen rekyyli pienentyminen mitä pidempää sarjaa ampuu ja kiväärit jotka tekee kauemmas enemmän vahinkoa niin tosiaan ehkä ennemmin TF2/fortniteen kuuluvista ominaisuuksista on kyse.BF1:ssä, mitä on muutama kymmenen tuntia tullut pelattua, ärsytti itseä juurikin se ukkojen nopea sivuttaissuuntainen A-D spämmäys, jolloin lähi- ja keskietäisyyksillä taistelut muuttuivat sähellykseksi avoimessa maastossa. Eli kumpikin tekee mahdollisimman satunnaista liikettä samalla kun yritetään pitää näyttö suunnilleen keskitettynä vastustajaan. Ja ammutaan tietysti lonkalta sillä automaatiaseella nappi pohjassa vähän kauempaakin, kun kerta rekyyliä ei ole. Siitä tuli ainakin itselle se tunne että nyt pelataan kasuaalia peliä, kärjistettynä tyyliin fortnite. Voi tosin olla että pelasin vain väärin, sillä aika harvoin tuli oltua siellä listan kärjessä.
@Laguel Lisää ulinaa:
Kyllä se tempo on se ratkaiseva mikä tekee pelistä samalla laajalle yleisölle mieleisen. Battlefieldit ovat olleet aina hieman erilaisia toisistaan ja niin tulee tämä uusinkin olemaan, mutta tässä on silti omaan makuun liikaa Battlefield 1:n DNA:ta. Tässä juostaan lujaa ja liikutaan sutjakasti, vastustajat tippuu nopeammin mitä ennen, ja jos kentät ovat kuten 1:ssä, niin ne ovat kapeita ja suppeita. Näitä pieniä seikkoja kun ynnäilet niin peli on tosissaan nopeampi tempoinen ja sisältää enempi häsellystä.
Siinä ei ole mitään väärää että näkee Battlefield V:n positiivisessa valossa, vaan koitan tässä luoda ymmärrystä kahden leirin välille, joista toiset pitävät enempi siitä vanhasta meiningistä mitä Battlefield 4 oli edes himppusen lähempänä ja taas toiset tästä uudemmasta. Battlefield 1 ja 4 suurimmat erot ovat, että jälkimmäisessä on isoja laajoja avoimia karttoja, hahmoluokat ovat toisistaan selkeämmin erilaisia, eteneminen jo ihan juoksemisesta lähtien on hitaampaa ja aavistuksen vaivalloisempaa (mm. etäisyydet), sekä pisteiden laskenta ja objektiivien sijoittelu on hieman erilaista. Nämä siis pelillisiä eroja, kun pintapuolisesti löytyy lisää eroja. Vaikka erot usein kuulostavatkin pieniltä, niin ne tekevät yhdessä suuren muutoksen ja varsinkin juoksemisen nopeuden muuttaminen muokkaa koko pelin ydintä huomattavasti.
Minä henkilökohtaisesti kaipaan niitä vähemmän tehokkaampia aseita (voi ajatella myös että enemmän energiaa hahmolla), kankeampaa liikehdintää, isoja laajoja kenttiä ja myös aseiden yksityiskohtaista kustomointia, mitä Battlefield 4 tarjosi ja tarjoaa edelleen. Myös hahmoluokkien välinen synergia oli tiiviimpi ja tarpeellisempi. 4:ssä kenttäsuunnittelu ja tiimityöskentely mielestäni kummatkin toimivat suhteellisen hyvin, kun taas 1 otti monella pienellä muutoksella uuden suoraviivaisemman suunnan, minkä pohjalta nyt V selvästi jatkaa.
Mielestäni on täysin selvää että kasuaaleille pelaajille uppoaa tuo tempo, yksinkertaisemmat kartat ja tappojen määrä, joita satelee helpommin kun aseet ovat tehokkaampia. Jos aseet eivät pure niin hyvin, pitää osata yksinkertaisesti tähdätä paremmin, mihin moni turhautuu, koska se on vaikeampaa. En usko että ns. kasuaaleja haittaa suuremmin että kuolee usein, mutta tappoja haluaa kaikki ja ne näyttävät paremmilta listassa kuin pelkät pisteet. En siis väitä että suunta olisi täysin kasuaali, mutta sen sortin pelaajille tämä V ja 1 uppoaa paremmin kuin esimerkiksi 4.
Nelosen Classic kyllä itselläkin ehdoton suosikki. Harmi, ettei muut selkeesti oo samaa mieltä kun nykyään löytyy ehkä 1-2 serveriä classic-presetillä ja nekin usein pahasti vajaita.Nelosen classic mode oli parasta. Ykköseen sitä lupailtiin jossakin välissä, en tiedä toteutuiko vai jäikö toteutumattomien lupausten pitkälle listalle.
Joitakin nelosen classicista tuttuja piirteitä pitäisi tietojen mukaan tulla vitosen vanilla moodiinkin, tämän vuoksi alkaa jo olla varovaisen toiveikas tunnelma vitosen suhteen. Ei vielä preorderin toiveikas kuitenkaan, sen verran katkera pettymys jäi ykkösen ennakkotilaajalla.
Parhaimpien pelaajien arviot eivät tuo minulle juuri lisäarvoa. Silloin toki kuuntelen mielenkiinnolla jos arvioivat teknisiä seikkoja, kuten luotien rekisteröitymistä ja yleistä tasapainoa, mutta se miten he tykkäävät pelata ei ehkä suoraan sovellu julkisiin peleihin mitä pelataan kenen sattuu kanssa, mitkä säädöt sitten toimiikin parhaiten julkisissa peleissä. Ymmärrän täysin jos sinulla tai kellä tahansa on peliin kilpailullisempi ote tai muuten on sattumoisin samaa mieltä monien kovempien pelaajien kanssa, mutta minulle tämä ei tuo lisäarvoa.
EDIT. Vielä heräsi se ajatus mitä olen aiemminkin miettinyt, että linkittäkää tänne videota kun joku keskiverto tai jopa hieman huonompi pelaa alfaa, niin sellaista katsoisin mieluummin kun arvioin pelin mielekkyyttä. Antaa ihan väärän käsityksen pelistä katsoa jonkin hyvän pelaajan pelaamista kahdesta eri syystä: näyttää helposti siltä että ukot tippuvat liian helposti ja voi kuvitella että kentällä pystyy itsekin juoksentelemaan miten vaan, eli meno antaa pelistä herkemmin ADHD-kuvan. Todellisuudessahan Battlefield on monille meistä sitä että juostaan pääpaikasta hetken aikaa eteenpäin ja sitten hävittäjä niittää välittömästi maihin tai tankki josauttaa omaan suuntaan. Moni lisäksi leikkaa kuolemat kokonaan pois mikä muuttaa katsojan näkökulmasta koko pelin temmon.
Tän takia steam ja origin pitäis olla sidottu sosiaaliturvatunnukseen ja jos huijaat moninpelissä ja jäät kiinni siitä, ni et voi enää käyttää steamia tai originia... ellet hommaa uutta sotua ja se voi olla hankalaa.
Tän takia steam ja origin pitäis olla sidottu sosiaaliturvatunnukseen ja jos huijaat moninpelissä ja jäät kiinni siitä, ni et voi enää käyttää steamia tai originia... ellet hommaa uutta sotua ja se voi olla hankalaa.
Pitäähän sitä ainakin betaan asti jaksaa odottaa.Jokohan tämä kannattaa ennakko tilata tuohon 43€ hintaan?
Mulla kävi sama mielessä, kun luin noita ase muutoksia. Se fast- ttk taitaa olla kohta mennyttä. Toivottavasti tää ei mee siihen "bullet sponge" meininkiin taas.Tietysti vasta alpha, mutta miksi ihmeessä dice on taas lähtenyt leikkimään noin suuresti aseiden ttk:n kanssa. Vähän hullunkurista ensiksi kehittää kunnollinen rekyylisysteemi eikä käyttää tätä weapon balanceen (lähinnä nuo STG44:n muutokset). Luulisi, että aijemmista peleistä olisi opittu, mutta aina sama homma näyttäisi toistuvan että ensiksi tehdään osan pelaajien mielestä "op" ase ja tämän jälkeen nerffataan se maanrakoon. En ole toki siis tietenkään tätä buildia pelistä päässyt pelaamaan vielä, mutta olipahan vain oma arvaukseni historian valossa.![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.