Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Ei kyllä pitäisi olla tehoista kiinni. En vain ymmärrä miten se käytännössä oikein toimii. Missä vaiheessa sitä kulkupeliä ylipäätään pitää koettaa saada valituksi ja tapahtuuko jonkin erillisen valikon kautta?

Heti pelin alussa kun kartta lävähtää naamalle, niin napauttaa siitä kartasta ”Vehicles” hammasrattaan kuvaa ja sieltä nopeasti se mitä haluaa.
 
Tässähän noita on erittäin helppo tiputella it singolla. Välillä jo ensimmäisestä osumasta kuskit menee täysin paniikkiin ja kopteri tippuu maahan tai törmää seinään yms.
Yleensä ensimmäisen osuman jälkeen lentäjä lähtee rangen ulkopuolelle repairaamaan ja tulee hetken päästä takaisin täysillä heloilla.

Enkä ylipäätään nauti aimbot aseella pelaamisesta, joten mieluummin pidän inventoryssä C5:ttä, sinkoa tms. jolla pelaaminen vaatii omaa tähtäämistä/tekemistä.

Mutta joo, lähinnä alkuperäisenä pointtina että kaikki mapit tosi samanlaisia tässä. Ei yhtäkään sellaista Amiens/Rotterdam tyyppistä, jossa pääsee lähitaistelemaan inffinä talojen suojissa.
 
Jos ei muuta, niin inffiä pelaavana olisi kauhean kiva jos olisi myös pieni conquest esim. 64 pelaajalla. Siinä sitten karttoina nykyiset, mutta niin että napsittu ääripään liput pois eli pienempi alue.

Mistä päästäänkin siihen, että kehittäjät kertoivat että näin voisi Portalissa tehdä? Onko niin, joku testannut?
Sanoivat siis kirjaimellisesti että voit valita vain osan kartasta jos haluat.
 
Jos ei muuta, niin inffiä pelaavana olisi kauhean kiva jos olisi myös pieni conquest esim. 64 pelaajalla. Siinä sitten karttoina nykyiset, mutta niin että napsittu ääripään liput pois eli pienempi alue.

Mistä päästäänkin siihen, että kehittäjät kertoivat että näin voisi Portalissa tehdä? Onko niin, joku testannut?
Sanoivat siis kirjaimellisesti että voit valita vain osan kartasta jos haluat.

Näin on tehty viime genin konsoleilla, olisivat voineet antaa mahdollisuuden myös pc ja uuden sukupolven konsoli pelaajille kans.

 
  • Tykkää
Reactions: TML
Mistä päästäänkin siihen, että kehittäjät kertoivat että näin voisi Portalissa tehdä? Onko niin, joku testannut?
Sanoivat siis kirjaimellisesti että voit valita vain osan kartasta jos haluat.
Näin on tehty viime genin konsoleilla, olisivat voineet antaa mahdollisuuden myös pc ja uuden sukupolven konsoli pelaajille kans.

Myös PC:llä Portalilla on mahdollisuus rajata pelaajamäärä esim. 64 pelaajaan ja pelata 64 pelaajan versioita kartoista.

E: 128 pelaajan karttoja on 7 kappaletta ja kaikkia näitä voi pelata myös "medium" (64p) ja "small" (32p?) koissa. Lisäksi aikaisempien pelien kartat, jotka ovat saatavilla sekä medium että small koissa.
1637135393002.png
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Se mikä tässä mielestäni on se omituinen juttu on, että kun BFV:ssä yritettiin "korjata" juttuja mistä tubettajat ja muut "skill gapin" perään ulisijat huusivat, niin miksi sitten ei kasuaalipelaajia houkuteltu takaisin sillä samalla kaavalla kuin niissä hyvin myyneissä sarjan osissa eli BF3/4/1. Ilmeisesti tosiaan joku siellä nyt fanittaa Warzonea tosi paljon ja tykkää Apexin hahmoista, kun vastaavaa on yritetty tuutata tähänkin. En vaan tajua, kun EA:llahan on jo Apex, niin mikä tarve on yrittää viedä tätä sarjaa lähemmäs sitä. Kaikista oudointa tässä on se, että Portalista selvästi näkee, että moottori ihan helposti taipuisi mekaanisesti siihen vanhan polven tyyliin. Remasteroisivat vaan nuo parhaat BC2 ja BF3/4 kartat, pari uutta päälle, riittävästi aseita ja nykyset gadgetit ja kovaa myyntiä.

Ei sillä, kyllä mulle kelpais uusi yritys BF battle roayalesta, mutta se vois ihan hyvin olla free to play yhdellä kartalla, kuten kilpailijatkin.
 
Toimiiko teillä kuoleman jälkeen toi skip to deploy nappi? Itsellä siitä ei tapahdu mitään, request revive kyllä toimii.
 
Yleensä ensimmäisen osuman jälkeen lentäjä lähtee rangen ulkopuolelle repairaamaan ja tulee hetken päästä takaisin täysillä heloilla.

Enkä ylipäätään nauti aimbot aseella pelaamisesta, joten mieluummin pidän inventoryssä C5:ttä, sinkoa tms. jolla pelaaminen vaatii omaa tähtäämistä/tekemistä.

Mutta joo, lähinnä alkuperäisenä pointtina että kaikki mapit tosi samanlaisia tässä. Ei yhtäkään sellaista Amiens/Rotterdam tyyppistä, jossa pääsee lähitaistelemaan inffinä talojen suojissa.
Siis tosissas valitat kuinka kopterit pilaa pelin ja sit et haluu käyttää stingeriä niitä vastaan.... pitkäskö vaihtaa codiin?
 
Mua ehkä vähän ärsyttää tässä se et kuka vaan voi ottaa stingerin tai singon. Tuntuu et nyt niitä on paljon enemmin porukalla kun ei ole class rajattu. Nimimerkillä aina kopteri tai tankki palasina :sad:
 
Siis tosissas valitat kuinka kopterit pilaa pelin ja sit et haluu käyttää stingeriä niitä vastaan.... pitkäskö vaihtaa codiin?
Paljon mukavampi voivotella kun kopterit "R*iskaa". Me mitä pelattu ni jos ruvennu kopterit ahdistaa niin pari stingeriä käteen niin loppuu se kopterin lentely
 
Siis tosissas valitat kuinka kopterit pilaa pelin ja sit et haluu käyttää stingeriä niitä vastaan.... pitkäskö vaihtaa codiin?
Ohan sitä stingeriäkin jo käytelty, käyttäisin vaan mieluummin fliegerfaust tyyppistä asetta, jossa oma tähtääminen ratkaisee osutko vihuun vai et. Näistä aimbot aseista en itse saa kiksejä vaikka aimbot vihuun osuisikin. Toki jotkut tästä aimbot touhustakin tykkää.

Me mitä pelattu ni jos ruvennu kopterit ahdistaa niin pari stingeriä käteen niin loppuu se kopterin lentely
Yksin kun pelailee, niin yhden miehen stingerit aika harvoin mitään pudottaa. Varmaan teillä tiimillä pelatessa ihan toimiva ratkaisu.
 
Mua ehkä vähän ärsyttää tässä se et kuka vaan voi ottaa stingerin tai singon. Tuntuu et nyt niitä on paljon enemmin porukalla kun ei ole class rajattu. Nimimerkillä aina kopteri tai tankki palasina :sad:
Kentissä on lippujen välit niin avoimia, että näppituntumalla pakko olla joko sinko tai stinger mukana, että ei ole ihan autokill. Tulee mieleen jostain aiemmasta esim. Flood Zone, joka toimi just hyvin, kun koptereille oli korkeita taloja minkä takana piilotella stingereiltä, mutta toisaalta inffille oli paljon sisätiloja ja sokkeloita missä piilotella ja taistella ilman jatkuvaa hekoon kuolemista.
 
Ohan sitä stingeriäkin jo käytelty, käyttäisin vaan mieluummin fliegerfaust tyyppistä asetta, jossa oma tähtääminen ratkaisee osutko vihuun vai et. Näistä aimbot aseista en itse saa kiksejä vaikka aimbot vihuun osuisikin. Toki jotkut tästä aimbot touhustakin tykkää.


Yksin kun pelailee, niin yhden miehen stingerit aika harvoin mitään pudottaa. Varmaan teillä tiimillä pelatessa ihan toimiva ratkaisu.
Eikai kukaan kiellä sitä Recoilless M5:tä käytettävän. Sillähän tuo onnistuu ja olet itse vetelemässä naruista osuuko vaiko ei, eikä tarvi huolehtia flareista kun niillä ei vaikutusta M5:seen ole.
 
Eikai kukaan kiellä sitä Recoilless M5:tä käytettävän. Sillähän tuo onnistuu ja olet itse vetelemässä naruista osuuko vaiko ei, eikä tarvi huolehtia flareista kun niillä ei vaikutusta M5:seen ole.
Hyvä pointti juu ja kyllähän ne pistoolillakin putoaa.
 
Voisiko tää peli pyöriä mun koneella?
i5 2500k@4.5Ghz, ax650, Asus GeForce GTX 1060 dual OC 3GB, 16gb@1600,Asus P8z77-v lx, win 10 pro 64bit ,HP lp2475w, 850 evo 500Gb
Batlefield 1 pyörii ainakin loistavasti asetukset melkein tapissaan.

Nii oliko mielipidettä?
 
Miten tässä saa erän alussa ajoneuvon? Vaikka siitä valintaruudusta naputtaa esim tankkia tai autoa niin silti spawnaa aina jalkamiehenä.


Heti pelin alussa kun kartta lävähtää naamalle, niin napauttaa siitä kartasta ”Vehicles” hammasrattaan kuvaa ja sieltä nopeasti se mitä haluaa.

Ja nimenomaan niin, että tuplaklikkaa sitä haluttua kulkuneuvoa niin tulee ilmoitus, että lukitsee sinut siihen.
 
Nii oliko mielipidettä?
Tuskin kovin hyvin pyörii mutta jos joku syncci käytössä niin ehkä siitä saa pelattavan. 1060 6gb pääsee 1080p mediumilla just avg 61fps. Prossu varmaan hakkaa taukoomatta 100%. Suosittelen kokeilemaan sillä ea play traililla niinkuin sanottiin.
 
Tuli eilen koitettua muutama tunti Portalia. BF2:n ruhsi oli kyllä yllättävän hyvä. 3:ssa ja 4:ssa en rushista tykännyt. Toki BF3 conquest maistui mukavasti myös. Portalissa kyllä huima potentiaali, jos tuovat kaikki BC2:n 3:n ja 4:n aseet ja mapit noihin.
 
Tuossa alkuvalikossa on nuo "classit" eli assault, medic, support ja recon. Ovatko nuo vain aseiden presettejä vai vaikuttavatko mihinkään muuhun? Tuntuu jotenkin paljon helpommalta käyttää vain yhtä classia ja valita noista muutamasta aseista sopivin ja AA tai AT tilanteen mukaan.
 
Tuli eilen koitettua muutama tunti Portalia. BF2:n ruhsi oli kyllä yllättävän hyvä. 3:ssa ja 4:ssa en rushista tykännyt. Toki BF3 conquest maistui mukavasti myös. Portalissa kyllä huima potentiaali, jos tuovat kaikki BC2:n 3:n ja 4:n aseet ja mapit noihin.
Ei BF2:ssa edes ollut Rushia. Pelkkää Conquestia.
Tuossa alkuvalikossa on nuo "classit" eli assault, medic, support ja recon. Ovatko nuo vain aseiden presettejä vai vaikuttavatko mihinkään muuhun? Tuntuu jotenkin paljon helpommalta käyttää vain yhtä classia ja valita noista muutamasta aseista sopivin ja AA tai AT tilanteen mukaan.
Juu ne on vain presettejä joita voi muokata.
 
Tuossa alkuvalikossa on nuo "classit" eli assault, medic, support ja recon. Ovatko nuo vain aseiden presettejä vai vaikuttavatko mihinkään muuhun? Tuntuu jotenkin paljon helpommalta käyttää vain yhtä classia ja valita noista muutamasta aseista sopivin ja AA tai AT tilanteen mukaan.
Noista preseteistä voi valita mieleisensä käyttöön jos pääset loadout dropille (näitä voi se yksi sankari pudottaa). Loadout dropista saa myös kaikki ammot ja gearit täyteen latinkiin, ei ole pakko vaihtaa loadouttia, kunhan käväsee siinä painamassa E:tä ja poistuu.
 
Tossa kattava gpu benchmark
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ihan hyvin itsellä toiminut ja matsit sujunut. nyt tässä parina päivänä huomannut, että hyvän alun jälkeen vihut steamrollaa ihan pystyyn eikä omia meinaa näkyä kartalla. Scoreboardia ei ole, niin paha sanoa onko niitä servullakaan
 
Ihan hyvin itsellä toiminut ja matsit sujunut. nyt tässä parina päivänä huomannut, että hyvän alun jälkeen vihut steamrollaa ihan pystyyn eikä omia meinaa näkyä kartalla. Scoreboardia ei ole, niin paha sanoa onko niitä servullakaan
Varsinaista scoreboardia ei ole, mutta listan pelaajista saa näkyviin.
Pelin aikana esc tai mikä lie vastaava konsolilla, ja sieltä "squad and players".

Tässä video tuosta:

 
Saako tähän peliin vielä joystickiä toimimaan vai pitääkö pörrätä hiirellä ja näppiksellä edelleen niin kuin betassa?
 
Nyt 10 tuntia pelattuna ja samat 2-3 karttaa pyörii jatkuvasti. Esim. Orbital ei ole tullut pelivuoroon kertaakaan. Saa nähdä koska saavat tuon lagin korjattua pois:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tänään on tullut vain kerran rubberbandingia pienen hetken.

Tosin, tänään on tullut toinen vaiva. Ampuessa frametimet heittää häränpyllyä tai jotain, kun tuntuu tyyliin 30fps vaikka fps:t ei juurikaan liiku. Vai onkohan ne jotain säätäneet, että hiiren kanssa tähtäämisessä on taas jotain häikkää? Ei tiiä yhtään paljonko ne tota peliä pystyy muuttaamaan ilman patcheja, kun ainakin shield pystyttiin ilman patchia korjaamaan.
 
hassua että bf v on omaa silmää kauniimpi ja pelattavuudeltaa enemmän läsnä. nyt mentiin aika syvälle laadussa. tuskin tulee hommattua ollenkaan sen verran kuranen kokemus. eihän tuossa ole sodan tunnetta ollenkaa.
 
Toimiiko teillä kuoleman jälkeen toi skip to deploy nappi? Itsellä siitä ei tapahdu mitään, request revive kyllä toimii.
Näköjään muutakin bugia. Call in tablet homma ei toimi. Kun valitsee vaikka Rangerin mikä on vapaana, niin pudotus ikoni välähtää joku puoli sekunttia ja katoaa. Piti vielä katsoa youtubesta video miten toi pitäisi toimi, mutta ei se vaan pelaa. Eikä repair asennus auttanut vikoihin.
 
Miten saa FPS- lukemat näkyviin? Afterburner ei tunnu toimivan tässä..
Täällä Afterburner toimii ihan normaalisti. Versio 4.6.4 beta 4 käytössä (uusin kai).

perfoverlay.drawfps näyttää muista fps indikaattoreista poikkeavia lukemia ellei pistä perfoverlay.drawfpsmethod 1
 
Itellä ei aluksi näkynyt afterburnerin on screen jutut, mutta lisäsin Rivaturiin bf2042.exen ja laitoin application detectionin High tasolle niin rupes näkymään.
 
Eikai kukaan kiellä sitä Recoilless M5:tä käytettävän. Sillähän tuo onnistuu ja olet itse vetelemässä naruista osuuko vaiko ei, eikä tarvi huolehtia flareista kun niillä ei vaikutusta M5:seen ole.

Eikös ne buffineet sen vielä siten, että sinko on one hit kill koptereita vastaan?
 
Täällä Afterburner toimii ihan normaalisti. Versio 4.6.4 beta 4 käytössä (uusin kai).

perfoverlay.drawfps näyttää muista fps indikaattoreista poikkeavia lukemia ellei pistä perfoverlay.drawfpsmethod 1

Itsellä ei toimi uusimmalla versiolla edes noiden kikkojen kanssa ja perfoverlay.drawfpsmethod 1 tämä ei näytä mitään.
perfoverlay.drawfps 1 tämä taas näyttää hieman omituisia lukemia
 
Itsellä ei toimi uusimmalla versiolla edes noiden kikkojen kanssa ja perfoverlay.drawfpsmethod 1 tämä ei näytä mitään.
perfoverlay.drawfps 1 tämä taas näyttää hieman omituisia lukemia
Niin siis toi method komento muuttaa metodia jolla drawfps arpoo numeronsa. Method 1 ja CPU fps näyttää itellä samaa kuin afterburner/geforce experience, eli oikein.
 
Eikös ne buffineet sen vielä siten, että sinko on one hit kill koptereita vastaan?
Niin ainakin sanottiin joskus tossa betan jälkeen.

Itse olen kyllä osunut kopteriin nyt early access aikana M5:lla eikä kopteri tullut alas.

Liekö sitten muutosta tehty, vai onko tossa kuitenkin vielä jotain muita ehtoja jotta ykkösellä tippuu.... tai sitten osumaa ei kylmästi ole sattumalta laskettu, kuten tuntuu olevan monenlaisten muidenkin osumien kanssa tällä hetkellä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 921
Viestejä
5 056 370
Jäsenet
81 005
Uusin jäsen
veikko123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom