Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Mitä rautaa käytössä?Asensin eilen ne vanhemmat ajurit ja pyörii paljon smootimin, eiköhän ennen julkkaria tule ajuripäivitykset.
BF5:ssä tuo ampuminen on toteutettu oikein. Eli luoti lentää sinne minne piippu osoittaa.Kaikissa moderneissä bäfäpeleissä on ollut enemmän tai vähemmän sitä luotien satunnaista hajontaa. BF3:sta lähtien snipuissa on yleensä ollut nolla astetta, DMR:ssä 0.1 ja automaattiaseissa riippuen pyssystä noin 0.2-0.5 astetta. Se ei siis ole mikään uus juttu. Kyllä niihin vihuihin osuu jos tietää mitä tekee. Jos taas haastaa snipua jollain rynkyllä parin sadan päästä niin luultavasti häviää sen myllyn ellei se snipu ole paska tai onnistut saamaan tap firella pari heduakin muiden osumien lisäksi.
BC2:ssa ei ollut first shot deviationia millään pyssyllä, mutta se oli poikkeus. Toki sitten kun aseella tykitti sarjaa niin cone of fire suureni ja suureni. Se mahdollisti esim. sen että shotgun slugeilla pystyi sniputtamaan porukkaa nassuun satojen metrien päästä.
8600k/5ghz ja 3070 vesillä, 3440x1440 resollaMitä rautaa käytössä?
Commorose sekoilee myös PC:llä samalla tavalla.Sekään ei tahdo toimia kunnolla kun pitäis painaa R1 pohjassa ja antaa käskyä. Valikko sulkeutuu vaikka nappia pitää pohjassa ja välillä ei avaudu ollenkaa.
kattelin tossa kanssa että 8700k@5200mhz on kokoajan fyysiset 6corea 100% ja ht ei käytä ollenkaan .... näyttis 1080ti pyörii siinä 60%8600k/5ghz ja 3070 vesillä, 3440x1440 resolla
ed. En tiedä varmaksi toimiiko dlss ilman konffi muutoksia kun pelin asetuksista laittaa dlss päälle niin pelin conffi tiedostoissa on GstRender.DLSSEnabled 0
Jos maali on jyvällä niin se on jyvällä.
Kuitenkin huomioiden, että jos pelaaja liikkuu ampuessaan (kauemmas), ei luodin tulekaan osua juuri siihen mihin tähtäin osoittaa vaan tällöin liikkeen tuleekin vaikuttaa tarkkuuteen negatiivisesti. Toki pitää löytää tasapaino, mikä on sopiva etäisyys että peli ottaa tämän huomioon.BF5:ssä tuo ampuminen on toteutettu oikein. Eli luoti lentää sinne minne piippu osoittaa.
Kuitenkin huomioiden, että jos pelaaja liikkuu ampuessaan (kauemmas), ei luodin tulekaan osua juuri siihen mihin tähtäin osoittaa vaan tällöin liikkeen tuleekin vaikuttaa tarkkuuteen negatiivisesti. Toki pitää löytää tasapaino, mikä on sopiva etäisyys että peli ottaa tämän huomioon.
Mutta esimerkiksi tämän aiemminkin linkatun videon pelaaja kävelee vielä kaiken lisäksi sivusuunnassa ja ihmettelee miksei luodit osu. (Eikä muuten myöskään huomioi että kohdekin liikkuu.) Tässä tapauksessa ei pitäisikään osua tuollaisella tähtäyksellä. Se aiemmin linkattu SMG-video taas oli malliesimerkki etäisyydestä jolta liikkumisen ei pitäisi enää vaikuttaa.
Kuitenkin huomioiden, että jos pelaaja liikkuu ampuessaan (kauemmas), ei luodin tulekaan osua juuri siihen mihin tähtäin osoittaa vaan tällöin liikkeen tuleekin vaikuttaa tarkkuuteen negatiivisesti. Toki pitää löytää tasapaino, mikä on sopiva etäisyys että peli ottaa tämän huomioon.
Mutta esimerkiksi tämän aiemminkin linkatun videon pelaaja kävelee vielä kaiken lisäksi sivusuunnassa ja ihmettelee miksei luodit osu. (Eikä muuten myöskään huomioi että kohdekin liikkuu.) Tässä tapauksessa ei pitäisikään osua tuollaisella tähtäyksellä. Se aiemmin linkattu SMG-video taas oli malliesimerkki etäisyydestä jolta liikkumisen ei pitäisi enää vaikuttaa.
Tämmösiä se jengi jaksaa ladata näköjään youtubeen valittaen, että hitreg kusee. Tuohan on tosiaan ihan selvä, että kaikki panokset meni tyypin takaa..Ensimmäistä ukkoa kun rupee ampumaan, niin mielestäni kaikki menee takaa ohi. Vähän ennakkoa niin osuisi.
Luodin pitää aina mennä aina siihen suuntaan mihin tähtäin osoittaa. Kaikki muu on järjetöntä. Epätarkkuus pitää luoda tähtäimen suuremmasta liikkeestä liikkuessa eli kun ase liikkuu pelaajan hahmon liikkeen mukana.
Only in Battlefield.Ja sillä voi kiivetä talon seinää pitkin katolle kans
Kannattaa myös kokeilla konffitiedostosta vaihtaa directx 12 päälle. Ajattelin itse kokeilla illalla jahka kerkeän.Yllättäen, ei se vanhempien ajurien asennus fps:ään vaikuttanut.
PP:n sain vihdoin auki ja odotin kaikkien kehujen perusteella sen olevan joku jumal-ase. Mutta aika meh sekin kyllä on. Pieneen tulinopeuteen nähden yllättävän suuri rekyyli (ei mikään hallitsematon, vaan isompi kuin odottaisi) ja spreadiakin löytyy kunnolla, vaikka porukka on sanonut, ettei siinä spreadia ole. Onhan se varmasti "paras" ase tän hetken surkeassa tilanteessa, mutta ei sitä hyväksi voi silti sanoa.
Miksi defaultina arvo on 0 jos käyttää vakiona?Pelihän käyttää DX12:ta vakiona... Jos toi conffisäätö jotain tekee niin ainakaan APIa se ei vaihda.
Kysy Diceltä. Afterburner näyttää APIn ja se on DX12. DXR ei toimisi DX11:llä, jota tuon videon tekijä väittää pelin vakiona käyttävän.Miksi defaultina arvo on 0 jos käyttää vakiona?
Näin voi hyvin olla. Conffista löytyy myös bayonettiin liittyvä asetus ja pelissä ei ole bayonettiä tietääkseni.Se että miksi asetus on siellä, saattaa olla ihan vain konffitiedoston copy paste aiemmasta bäfästä.
Siis nimenomaan silloin sitä saa selkeästi hiirellä ohjattua kun rekyyli on tehty järkevästi kuten BF5:ssä oli. Tässä se on täyttä arpanoppaa eikä edes yksittäislaukauksilla paikallaan tähdätyt laukaukset mene sinne minne tähtäät.Tuo kudit sinne minne piippu osoittaa -juttu on tainnut olla vääntöä kaikissa bäföissä. Random spread piipun suunnasta riippumatta on mielestäni hyvä kompromissi pelattavuuden ja aseiden balansoinnin kannalta. Esim. voidaan pistää rynkyille sitä spreadia sen verran, että saadaan esim. drm:lle joku range missä niillä voi pärjätä. Minä otan mieluummin sen, että saan hiirellä ohjattua selkeästi tähtäintä ja kudeissa on spreadia vs. tähtäimen liikuttelu on tahmoa/helikopteria ja kudit menee minne piippu osoittaa.
Ei sillä, olikohan BC2 vai mikä vanha bäfä missä haulikon slugit oli käytännössä parempi sniperi
Random spread piipun suunnasta riippumatta on mielestäni hyvä kompromissi pelattavuuden ja aseiden balansoinnin kannalta. Esim. voidaan pistää rynkyille sitä spreadia sen verran, että saadaan esim. drm:lle joku range missä niillä voi pärjätä.
Joo kyllä kaikki random spreadit on kasa paskaa.Drm:t ja sniput on aina hyviä omilla rangeillaan, ihan jo pelkästään siksi, ettei paraskaan rekyylinhallitsija pysty vetämään tarpeeksi osumia pikkuruiseen päähän, joka sieltä kukkulan takaa kurkistaa. Joten sen spreadin voi hyvillä mielillä poistaa, pistää jonkun simppelin rekyylikuvion (ala cod mw 2019) ja sillä pärjää. Tää on kuitenkin melkoisen kasuaali peli, joten mitään sen kummempia mekaniikkoja siihen ei tarvita.
Harmittaa kyllä toi aseiden vähyys normi pelissä. Toisivat vaikka portalista kaikki aseet saataville jos eivät muuten osaa lisätä aseita. Eikait se keneltäkään ole pois jos haluat tuoda isoisän kiväärin rintamalle vuonna 2042.. Samoja juttuja jankutettu monta kertaa mutta ei uskois että sama lafka tehnyt joskus niinkin kovan pelin kuin bf4 on.
Redditissä on ollut paljon pohdintaa siitä, että BF2042 olisi alunperin pitänyt olla pelkästään Battle Royal formaatissa. Jossakin vaiheessa kesken kehityksen DICEllä ovat tajunneet, ettei perus bäfäjantteria kiinnosta mikään BR. Sitten on vedetty hätäjarrusta ja alettu viemään peliä takaisin tavallisen Battlefieldin suuntaan ja lopputulos on sitten tämä sekamelska.
Itse taisin kuulua vähemmistöön kun ei ollut ongelmia BF4:ssä missään kohtaa. CTE:hän tuli vasta todella paljon julkaisun jälkeen.Niinhän se tosiaan oli, että alkuun BF4 oli vähän pökäle ainakin teknisesti.
Vasta myöhemmin David Sirland a.k.a. tiggr_ DICE LA kavereineen teki CTE:n avulla pelistä mahtavan.
No sitten ostit pelin kyllä 6kk julkaisun jälkeen Sekä BF3 että BF4 olivat täysin rikki julkaisussa, mistä syystä ei itseäni myöskään BF2042 tekninen puoli huoleta tippaakaan. Mutta BF3:ssa ja nelosessa ei taas oltu tehty typeriä suunnitteluvalintoja, joiden korjaamistodennäköisyys on teknistä puolta pienempi.Itse taisin kuulua vähemmistöön kun ei ollut ongelmia BF4:ssä missään kohtaa. CTE:hän tuli vasta todella paljon julkaisun jälkeen.
BF3 pelasin closed alphasta lähtien ja BF4 open betasta BF3:n alphassa oli paljon maan sisään putoilua mutta se korjaantui kun poistivat betaan mennessä maaston tuhoutuvuuden. Alphassa pystyi räjähteillä kaivamaan monttuja maahan.No sitten ostit pelin kyllä 6kk julkaisun jälkeen Sekä BF3 että BF4 olivat täysin rikki julkaisussa, mistä syystä ei itseäni myöskään BF2042 tekninen puoli huoleta tippaakaan. Mutta BF3:ssa ja nelosessa ei taas oltu tehty typeriä suunnitteluvalintoja, joiden korjaamistodennäköisyys on teknistä puolta pienempi.
Tähtäimiä aukeaa lisää kun saa kokemuspisteitä. Niitä on näppärä vaihtaa PC:llä T-napista kesken taistelun - kunhan niitä saa avattua pelaamisen kautta.En ole hirveästi ehtinyt kokeilemaan peliä vielä. Miten noiden aseiden kanssa, esim. tähtäintä en osaa vaihtaa ollenkaan niihin.. miten se tehdään? Vaikka kuinka yrittää niin ei onnistu.
Tähtäimiä aukeaa lisää kun saa kokemuspisteitä. Niitä on näppärä vaihtaa PC:llä T-napista kesken taistelun - kunhan niitä saa avattua pelaamisen kautta.
Eikö nämä kuitenkin pidä ensin ottaa Plus-valikon käyttöön syvemmältä collection valikosta tms?Tähtäimiä aukeaa lisää kun saa kokemuspisteitä. Niitä on näppärä vaihtaa PC:llä T-napista kesken taistelun - kunhan niitä saa avattua pelaamisen kautta.
No juu tekivät Fiatista Ferrarin niin tarviiko taas alottaa siitä perkeleen Fiatista 8v jälkeen. Hyvinkin mahdollista toi Battle Royal teoria tai sit saavat vaan palkkansa ketamiinina. Kait tosta vielä hyvä peli tulee mutta taidan olla vaan omien odotuksieni uhri.Eikös se ollut loppujen lopuksi Dice LA, joka teki pitkän jatkokehityksen kautta BF4:stä kovan? Ruotsin studio taas pukkasi silloinkin pihalle tekeleen, joka hädin tuskin edes käynnistyi. Sinänsä olisi hyvä pitää mielessä miten karussa kunnossa BF4 julkaistiin eikä vain verrata lopullista tuotetta kaikkine lisureineen vasta julkaistavaan peliin. Ei tuo tietysti silti oikeuta tämän pelin tilaa.
on auki jos on sellainen versio pelistä että yleensäkään pääsee pelaamaan ennen 19.11Mitään versiota ei ole ostettu, pelikokemusta ei ole kuin siitä lyhyestä betasta. Videoita on katsottu ja tuo Portal vaikuttaa hyvälle. Joko se on auki vai aukeaako vasta 19.11?
Kyllä se on auki jo. Vähä tullu sitäkin pelailtua ja hyvin maistuuMitään versiota ei ole ostettu, pelikokemusta ei ole kuin siitä lyhyestä betasta. Videoita on katsottu ja tuo Portal vaikuttaa hyvälle. Joko se on auki vai aukeaako vasta 19.11?
En tiedä - vaikuttaisi kyllä turhalta, jos ne pitäisi vielä erikseen käydä aktivoimassa valikoissa.Eikö nämä kuitenkin pidä ensin ottaa Plus-valikon käyttöön syvemmältä collection valikosta tms?
Siihen plus-valikkoon saa kolme attachmentia per kategoria ja ne voi valikoista valita mitä siinä näkyy.En tiedä - vaikuttaisi kyllä turhalta, jos ne pitäisi vielä erikseen käydä aktivoimassa valikoissa.
Juuri näin.Siihen plus-valikkoon saa kolme attachmentia per kategoria ja ne voi valikoista valita mitä siinä näkyy.
siis niitä ei mahdu kun esim 3 scopea ja sun pitää valita loadoutista ne mitkä siinä aseessa on mukana taistelussa, sitten voi taistelun keskellä vaihtaa niiden 3 välillä mitä oot laittanut.En tiedä - vaikuttaisi kyllä turhalta, jos ne pitäisi vielä erikseen käydä aktivoimassa valikoissa.