Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Juuri näin. Teette vain ja ainoastaan itsellenne haittaa ennakkotilaamalla digitaalisia pelejä näiltä isoilta pelijäteiltä. Perusteena ei voi olla pelinkehityksen tukeminen, koska siihen näillä jättiläisillä kyllä rahaa riittää.

Mutta omia on toki rahanne. Tietäkää vaan, että ette tee pelkästään itsellenne karhunpalvelusta, vaan koko pelaavalle kansalle.
 
Mitkäs on erot näiden skenaarioiden välillä, sen suhteen miten rahoitan paskojen pelien kehitystä:

1) ostan pelin pari kuukautta ennakkoon, totean paskaksi ja refundaan
2) ostan pelin julkaisun jälkeen, totean paskaksi ja refundaan
3) luen arvostelut joista paljastuu että peli on paska enkä osta peliä ollenkaan

Alle viisi peliä olen elämässäni ostanut ennakkoon joten ei ole tullut asiaa kamalasti funtsittua. Ehkä missaan jotain todella olennaista.
 
Missaat sen olennaisen, että kukaan, KUKAAN ei seuraa kuinka moni pelin ennakkotilanneista refundaa pelin julkkarin jälkeen. Ei edes julkaisija itse (jollei nyt sitten sattumoisin refundprosentti ole jotain ihan käsittämättömän suurta). Antamalla rahasi ennakkoon viestität kehittäjille ja julkaisijalle, että peli tänne vaan oli valmis tai ei.

Maksamalla vasta valmiista pelistä joka on osoittautunut hyväksi arvosteluissa PAKOTAT pelinkehittäjät tekemään pelinsä valmiiksi ennen julkaisua tai sitten siirtämään julkkaria että se saadaan valmiiksi.

Itsehän en ole esim CP2077 ostanut vieläkään, koska se ei ole vieläkään julkaisukunnossa. Valitettavasti urpot ennakkotilasivat joten peli julkaistiin raakileena ja nyt yritetään pätsäillä kuntoon.
 
Tulipa muuten mieleen että aika monilla palveluilla tuntuu olevan esim. 14vrk aikaa ottaa rahat takaisin pelistä ostohetkestä alkaen. Tekevätkö nuo ennakkotilaukset poikkeuksen normaalisti?
Ja lisäjaaritteluna niin bf4:ssä oli myös operation whiteoutissa lumimyrsky.
 
Tulipa muuten mieleen että aika monilla palveluilla tuntuu olevan esim. 14vrk aikaa ottaa rahat takaisin pelistä ostohetkestä alkaen. Tekevätkö nuo ennakkotilaukset poikkeuksen normaalisti?
Steamissä 14vrk pelin julkaisusta:

Can I still refund my pre-order after the game comes out?

Preordered games that have been released are still eligible for a refund, as long as the refund request is submitted within two weeks of the game’s release, and the game has been played for less than two hours.

 
Veikkaan että tasan nolla näistä preordaajista pelaa alle 2h ja palauttaa. Pelkissä alkulauluissa ja valikoissa asetuksia laittaessa menee toi 2h, saatika sitten että kerkeäisi yhtä erää pitempää pelata. Ei kukaan voi siinä ajassa tehdä päätöstä, varsinki jos on maksanu jonku satasen ja odottaa kultasia skinejä. Eli imo tuo ”pelaan 2h ja palautan varmasti!” on ihan shaissea.
 
Uhh, eli classeilla on yksi avoin slotti räjähteille ja toinen normaaleille gadgeteille, eli medpak, ammopak, sinko yms. Ja noita valintoja ei ole rajoitettu mitenkään classien suhteen.
Pakko myöntää että tämä on ensimmäinen omasta mielestä oikeasti todella huono päätös. Veikkaan että kaikilla tulee olemaan sinko, eikä ajoneuvot voi inffille mitään.

Dice on muka tietoinen pelaajien huolesta, mutta saapa nähdä. Minun mielestäni tämä "avoin" classisysteemi vaikuttaa aika huonolta.
 
Itseä hirvitti trailerissa että kaiken maailman hilavitkuttimilla painetaan menemään ja jalkasotilaat jäävät ihan statisteiksi. Itse käytännössä aina bäfissä pelannut jalan, en tankilla/lentokoneella/kopterilla, ja onkä tässä siinä mitään järkeä.
 
Itse mielummin aina matkaan jalan, ei ole kiinnostusta käyttää kulkuvälineitä.
 
Itse mielummin aina matkaan jalan, ei ole kiinnostusta käyttää kulkuvälineitä.
Aina se ei ole kuitenkaan mahdollista tai järkevää, jos esimerkiksi vastustaja on kaivautunut asemiin jollekin lipulle, niin monesti siinä tarvii tankkeja, hekoja tai molempia avuksi etenemiseen lipulle asti.

Sanotaan nyt vaikka BF4-esimerkkinä Siege of Shanghain C-lippu eli pilvenpiirtäjän ylin kerros. Todella vaikea sinne on jalkamiehenä hyökätä jos hissin edustat on täynnä claymoreja ja C4:ää + vihut passissa hissin ovien vieressä. Kuljetuskopu + hyökkäyskopu avuksi niin johan alkaa tapahtumaan.

Tai jos taistelu painottuu liikaa A-B-C- sektorille, niin vesiskootteri basesta ja flänkkäys E-lipulle ja taas homma etenee. Toki jos haluaa aina ehdottomasti juosta jalkamiehenä sinne pahimpaan lihamyllyyn tai tankkien maalitauluksi, niin mikäs siinä.
 
Uhh, eli classeilla on yksi avoin slotti räjähteille ja toinen normaaleille gadgeteille, eli medpak, ammopak, sinko yms. Ja noita valintoja ei ole rajoitettu mitenkään classien suhteen.
Pakko myöntää että tämä on ensimmäinen omasta mielestä oikeasti todella huono päätös. Veikkaan että kaikilla tulee olemaan sinko, eikä ajoneuvot voi inffille mitään.

Dice on muka tietoinen pelaajien huolesta, mutta saapa nähdä. Minun mielestäni tämä "avoin" classisysteemi vaikuttaa aika huonolta.
Niin, meinaat varmaan tätä kun puhut siitä että DICE tietoinen huolista:

1623826200623.png


En kyllä itse näe tuota kovin suurena ongelmana, koska en näe että kaikki ottaa singon vain siksi että sen saa nyt minkä vaan primary aseen kaverina.
Onhan se ammo/med myös pätevä valinta mille tahansa classille.

Plus vaikka normaalia enemmän sinkoja olisi liikenteessä, eihän sen vaikutuksesta voi vielä paljoa sanoa.
Me ei vielä taideta tietää esimerkiksi että kuinka kestäviä ajoneuvot on, tai että kuinka usein niitä spawnaa. Sekin me kuitenkin jo tiedetään, että tässä voi jollain tavalla tilata ajoneuvon.

Ei mun mielestä nykyisen tiedon valossa voi vielä tehdä tuosta johtopäätöstä.
Mielenkiinnolla toki odotan että näkee matseista kunnolla pitkää pätkää.
 
Voihan ne rajoittaa singon panokset yhteen ja antaa yhdelle specialistille esim 5, case closed.
 
JA ainahan voi nerfata aseita ja boostata tankkeja. Ja nerfata tankkeja ja vaihtaa ttk/ttd:tä.

Jep, en näkisi ongelmana näitä muutoksia vielä. Mielestäni perustelivat muutoksen hyvin, jengi käyttää perinteisiä classeja aseiden perusteella eikä niiden roolin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Lisää infoa satelee:

Also new is the introduction of AI Soldiers (Artificial Intelligence) to the series. As a multiplayer-only experience, it’s important for us to let you play Battlefield 2042 when and how you want. Here is what that looks like in the All-Out Warfare experience of Conquest and Breakthrough:
  • Multiplayer – AI soldiers are used for server-filling capabilities, ensuring your matches remain full, no matter your location.
  • Co-Op – Allows you to play together with friends, against AI soldiers.
  • Solo – If you wish to perfect your skills for multiplayer, you can even play alone against AI soldiers.
PUBG:sta kopioitu idea ettei serverit ole koskaan tyhjänä, siinähän taisi jossain vaiheessa mennä "aimbot" päälle noille AI-vastustajille: PUBG's terrifying bots have been toned back down
 
Toki servuilla on vain ihmisiä, jos se täyttyy vain ihmisillä.
Voisin kuvitella, että kesken erän voi korvata botin? Eli jos tässä olisi server browser, se ei laskisi pelaajamäärään botteja.

Mut juu, samoilla linjoilla että varmaan mielummin olisin ilman moista featuree.
Ihan vaan jo siksi, että tietää vastustajan olevan ihminen eikä botti. Nakertaa kyllä fiilistä tommoset botit.

Toi co-op voi tosin olla hauska johonkin testailuun tai perseilyyn.
 
En kyllä itsekään lämpene noille boteille. Tuppaavat olemaan aika arvaamattomia ja käyttäytymään hieman eri tavalla kuin oikeat ihmispelaajat. Mieluummin varmistaisivat pelaajamäärien pysyvän hyvinä esim. crossplayn kautta.

Toki servuilla on vain ihmisiä, jos se täyttyy vain ihmisillä.
Voisin kuvitella, että kesken erän voi korvata botin? Eli jos tässä olisi server browser, se ei laskisi pelaajamäärään botteja.

Mut juu, samoilla linjoilla että varmaan mielummin olisin ilman moista featuree.
Ihan vaan jo siksi, että tietää vastustajan olevan ihminen eikä botti. Nakertaa kyllä fiilistä tommoset botit.

Toi co-op voi tosin olla hauska johonkin testailuun tai perseilyyn.

Eiköhän kesken erän voi korvata botin, olisi aika erikoinen veto jos ei pystyisi. Saa nähdä täyttävätkö servun vajaat paikat aina boteille oikeiden pelaajien määrästä huolimatta vai pelkästään todella vajaat servut. Jos pelaajia on molemmilla puolilla esim. 50(/64) niin eipä tuollaiseen kaipaa botteja täyttämään viimeisiä paikkoja mutta jos pelaajia on alle puolet maksimista niin silloin botit voinevat toimia servun elvyttämisessä. Mahdollisuus pelata yksin ja co-op botteja vastaan on tosin omastakin mielestä tervetullut. Toivottavasti on BF2 tyyliin ihan oikeita matseja mp-kartoilla eikä mitään erikseen tuohon kehitettyä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML
Ainoa asia mikä nyt kulmakarvan nostanut pystyyn tämän pelin suhteen on kyllä nuo botit. Ratkaisisi tuon ongelman mikä itsellä ollut BF4 kanssa eli yksinkertasesti voi enään pelata koska lähes joka serverillä on älyvapaita rajotteita, sääntöjä, admini joka ei kestä että tuleekin turpaan tai serveri on puhtaasti streamerin propaganda farmi mihin ei sallita tasokkaampia pelaajia koska herra bäfä kuninkaan imago jumalana voisi kärsiä. Jooh nyt meni jo avautumisen puolelle mutta tuo on ollut iso ongelma mikä pistänyt keittämään kun sielu haluaa pelata mutta yksinkertasesti ei voi.
 
Tuleekohan tähän vielä noita ainakin BF1 tuttuja älyttömyyksiä että jotkin kiväärit tekee enemmän vahinkoa pidemmältä etäisyydeltä kuin läheltä ja joissain rekyyli / hajonta pinenee mitä pidempää sarjaa ampuu?
 
Olen oikeastaan todella tyytyväinen ettei tule muista pelisarjoista tuttua battleroyalia. Ei ole oikeastaan omaan pelityyliin sopinut.
Enkä myös nää että sopisi millään tavalla BF sarjaan
 
Todellakin jos tästä pitää positiivista hakea niin se ettei ole battleroyal modea. Tällä hetkellä mitä tiedetään vaikuttaa kyllä paremmalta mitä BF1/V on.
 
En kyllä nyt ymmärrän miten Br olemassaolo vaikuttaa tai on vaikuttamatta perus peliin?

Esim codissa eivät ole tekemisissä kuin kosmeettisesti.
 
Uusimmissa codeissa on perinteinen multiplayer täysin kuollut, kaikki pelaa ainoastaan battleroyalea. Sehän siinä se ongelma että syö pelaajia toisilta pelimuodoilta, tosin en tiedä onko BFV:ssä tätä ongelmaa kun en koko kikkaretta 2h pidempään pelannut.
 
Uusimmissa codeissa on perinteinen multiplayer täysin kuollut, kaikki pelaa ainoastaan battleroyalea. Sehän siinä se ongelma että syö pelaajia toisilta pelimuodoilta, tosin en tiedä onko BFV:ssä tätä ongelmaa kun en koko kikkaretta 2h pidempään pelannut.

No jos se peruspeli on surkea että pelaajia ei riitä, niin ei se ole battleroyalen vika.

Ne on kuitenkin käytännössä eri pelit ja toinen on vielä ilmainen.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä nyt ymmärrän miten Br olemassaolo vaikuttaa tai on vaikuttamatta perus peliin?

Esim codissa eivät ole tekemisissä kuin kosmeettisesti.

Kyllähän ne Battle Royale -pelimuotoon käytettävät resurssit ovat melkein väkisinkin pois sieltä peruspelin puolelta. Mielestäni tämän pelin kanssa on nyt alustavasti tehty oikeita liikkeitä, kun ylimääräiset asiat on karsittu pois (SP/BR) ja kaikki tekeminen pistetään siihen koko pelin ytimeen eli perusmoninpeliin.
 
Kyllähän ne Battle Royale -pelimuotoon käytettävät resurssit ovat melkein väkisinkin pois sieltä peruspelin puolelta. Mielestäni tämän pelin kanssa on nyt alustavasti tehty oikeita liikkeitä, kun ylimääräiset asiat on karsittu pois (SP/BR) ja kaikki tekeminen pistetään siihen koko pelin ytimeen eli perusmoninpeliin.
On siellä vielä ne kaksi mysteerimodea, joista tuskin vielä näillä infoilla voi sanoa, että ovat parempaa resurssien käyttöä kuin BR.
 
En kyllä vieläkään usko että jos oltaisi tehty br toisen studion toimesta, miten se on toisen pelin resursseista. Sama kuin mikä tahansa muu EA:n peli on nyt pois battlefieldin resursseista. Suurin syy BR poissaoloon on Apex, joten eivät halua pelien kilpaila keskenään.
 
Viimeksi muokattu:
Uhh, eli classeilla on yksi avoin slotti räjähteille ja toinen normaaleille gadgeteille, eli medpak, ammopak, sinko yms. Ja noita valintoja ei ole rajoitettu mitenkään classien suhteen.
Pakko myöntää että tämä on ensimmäinen omasta mielestä oikeasti todella huono päätös. Veikkaan että kaikilla tulee olemaan sinko, eikä ajoneuvot voi inffille mitään.

Dice on muka tietoinen pelaajien huolesta, mutta saapa nähdä. Minun mielestäni tämä "avoin" classisysteemi vaikuttaa aika huonolta.

DICE kun on kyseessä, niin mitään pelillisesti järkevää on ihan turha odottaa ikinä. Ei battlefieldeissä ole peleinä ikinä ollut päätä eikä häntää eli ei mitään balanssia tai logiikkaa mekaniikoissa ja karttasuunnittelu on lähinnä maiseman luontia. Täyttä hiekkalaatikkoa se meno on ja sellaisena siihen pitää myös suhtautua.

Näiden tiimi käyttää aikansa vaan siihen tekniseen kehittämiseen ja kaikki pelillinen suunittelu on haurasta. Tyhjiä nättejä kuoria näistä yleensä on paljastunut sen ensimmäisen 100h kohdalla. En usko, että tämä tulee olemaan poikkeus, koska battlefield tulee olemaan aina battlefield. Viihdyttävää kyllä jos osaa suhtautua oikein. Pelillisesti paskoja pelejä jokatapauksessa.

Ne on ihan muut pelit mitä pelataan, kun halutaan vähän kilpailla ja ottaa mittaa järkevästi.
 
DICE kun on kyseessä, niin mitään pelillisesti järkevää on ihan turha odottaa ikinä. Ei battlefieldeissä ole peleinä ikinä ollut päätä eikä häntää eli ei mitään balanssia tai logiikkaa mekaniikoissa ja karttasuunnittelu on lähinnä maiseman luontia. Täyttä hiekkalaatikkoa se meno on ja sellaisena siihen pitää myös suhtautua.
Kyllä Dicellä on ollut välistä järkeäkin mukana ja sen osoittavat mm. BC2 ja BF3. Noiden jälkeen onkin lähtenyt joka iteraatiolla mopo enemmän ja enemmän käsistä.

Ne on ihan muut pelit mitä pelataan, kun halutaan vähän kilpailla ja ottaa mittaa järkevästi.
Niin no, ajanvietteeksi/hauskanpitämiseksi näitä varmaan suurin osa pelaakin. Hampaat irvessä vääntäminen on sitten asia erikseen.
 
Bäfä on täydellinen peli kasuaalille. Helposti omaksuttavat pelimekaniikat, anteeksiantavainen ammuskelu, sopivan lyhyt TTK ja riittävän isot tiimit, että paskatkin pelaajat saavat onnistumisia ja voittavat pelejä. Päälle vielä progressiosysteemi jossa koko ajan on jotain uutta unlockia killumassa nenän edessä niin toimiihan se.

Kilpapelit on sitten erikseen.
 
Bäfä on täydellinen peli kasuaalille. Helposti omaksuttavat pelimekaniikat, anteeksiantavainen ammuskelu, sopivan lyhyt TTK ja riittävän isot tiimit, että paskatkin pelaajat saavat onnistumisia ja voittavat pelejä. Päälle vielä progressiosysteemi jossa koko ajan on jotain uutta unlockia killumassa nenän edessä niin toimiihan se.

Kilpapelit on sitten erikseen.
Tämän takia voisikin jopa tykätä tästä. Kun harmiksein monissa peleissä aina osoitetaan suoraan sormella ja täysin henkilökohtaisesti aletaan haukkumaan oman tiimin yhtä jäsentä. Jotenkin tiimissä jos pelaa niin ei pitäisi omaa tiimiä haukkua vaan jättäisi sen energian vastustajan haukkumiseen. Mutta ei. Toki kun tässä on pelaajia tulossa 64 pelaajaa omalle puolelle, niin uskon että chätistä ei tarvi sitä kuinka paska joku oma tiimiläinen on. Tai no battlefieldissä silloin haukutaan omaa tiimiä jos joku ei uskalla tankilla lähteä ajamaan. Mutta sehän ihan kerjää sitä sellaisella käytöksellä. Tavalliset jalkaukkelit niin ketään ei kiinnosta mitä joku yksilö tekee ja missä tekee. Siksi battlefield on paras peli mitä on olemassa.
 
Itse oon pelannut aina molempia, Bäfää ja CoDia. Molemmista todella hienoja hetkiä jäänyt mieleen (ehkä BC2 parhaita, mm. se jossa jonkun lahden yli sniputeltiin molemmin puolin). Noissa peleissä on kuitenkin ihan erilainen fiilis, karttojen koot, onko tankkeja yms. mukana vaiko ei.

Toivottavasti tulee sen verran hyvä että voi ostaa tämän. Ei noita BF1/5 kyllä jaksa enää vaikka molempia tuli ilmestyessään pelattua joitakin satoja tunteja. Niihin aikoihin ei kyllä CoD kiinnostanutkaan, menee vähän vuorovedoin nykyään tämä, kun taas nykyinen CoD tuntuu ihan hyvältä (erityisesti tuo MW jossa isommat kartat ja kulkuvälineitä).

En tiedä sitten pitäiskö isojen mappien perässä alkaa katselemaan jotain muitakin pelejä, mutta mitä tässä aikojen saatossa kokeillut noita ArmAa, Hell Let Loose yms. niin jotenkin ne on tuntuneet taas liiankin "vakavilta" ja liikaa vaivaa vaativilta. Bäfä on löytänyt sen hyvän keskitien olematta liian vakava.
 
Itse oon pelannut aina molempia, Bäfää ja CoDia. Molemmista todella hienoja hetkiä jäänyt mieleen (ehkä BC2 parhaita, mm. se jossa jonkun lahden yli sniputeltiin molemmin puolin). Noissa peleissä on kuitenkin ihan erilainen fiilis, karttojen koot, onko tankkeja yms. mukana vaiko ei.

Toivottavasti tulee sen verran hyvä että voi ostaa tämän. Ei noita BF1/5 kyllä jaksa enää vaikka molempia tuli ilmestyessään pelattua joitakin satoja tunteja. Niihin aikoihin ei kyllä CoD kiinnostanutkaan, menee vähän vuorovedoin nykyään tämä, kun taas nykyinen CoD tuntuu ihan hyvältä (erityisesti tuo MW jossa isommat kartat ja kulkuvälineitä).

En tiedä sitten pitäiskö isojen mappien perässä alkaa katselemaan jotain muitakin pelejä, mutta mitä tässä aikojen saatossa kokeillut noita ArmAa, Hell Let Loose yms. niin jotenkin ne on tuntuneet taas liiankin "vakavilta" ja liikaa vaivaa vaativilta. Bäfä on löytänyt sen hyvän keskitien olematta liian vakava.
Mie en oo ikinä pelannu mitään muuta kuin battlefield v:sta se oli mun ensimmäinen peli koko sarjaan jonka ostin heti julkasussa ja tykkäsin. Codin ja battlefieldine yksinpelit oon kyllä alusta saakka pelannu, mutta en ikinä moninpelejä vasta kuin bf:v. Codin warfarea tai en tiiä mikä se oli jota sai ilmaseksi netissä kokeilla, niin en tykänny yhtään siitä moninpelistä. Jotenkin liian nopea ja pieni ja kokoajan olisi pitäny kävellä iron sight/scope auki ja kurkkia. Pelasin vähäsen myös rainbow six: siegeä, se oli ihan kiva peli niitä botteja vastaan pelata, mutta normaali moninpeli niin poistin sitten koko asennuksen, liian vaikeaa on tietynlainen meininki. Jotenkin pelkään että battlefield 2042 tulee olemaan enemmän nopeita reflexejä vaativa urbaaniympäristö jossa jokainen pienikin nurkka pitää heti tutkia ja lean right/left käytännössä kokoajan. Isoja alueita joissa on loogisia paikkoja piiloutua, kuten battlefield v:n se peltokenttä ja olihan niitä vaikka mitä muita vastaavia että löytyy rakennusta mutta on myös avaraa.
 
Itselläni oli tosiaan hiuskarvanvarassa lähteekö seuraava BF title ikinä ostoon, näin BF veteraanina (juu, kaikki ne pelanneena) petyin BF5:seen aika paljon ja pelitunnit jäi muutamalla kädellä laskettavaksi, ei vaan kiinnostanut ja toiminut itsellä plus se oli julkaisussa ja pitkään sen jälkeen aivan rikki.
Nytkun uusi traileri tuli, niin kauhulla odotin uskallanko painaa Play nappia, voin sanoa että kannatti. Erittäin paljon odotan tuota, vihdoinkin lisää moderninpaa BF. Ei mikään starwars kumminkaan, en sellaista halua, hillittysti, silti tarpeeks ”moderni/scifi” ettei mene tylsäksi ja saa vähä käyttää mielikuvistusta aseissa/kulkuneuvoissa. Hevoskärryt alkoi kyllästyttää. Eikä tarvitse seuraa enää jotain vuosikertaa. Trailerissa oli paljon fanservicea jonka saattoi huomata jos yhtään bf sarjana on tuttu, vanhoista kalssikkomapeista suunniteltua karttapohjaa ja kaikkea siistiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Battlefieldissä ajoneuvot ovat juuri isojen mappien suola. Noita "only infantry" pelejän on niin paljon
Samaa mieltä, esim BF5 sai kävellä puolet peliajasta ennekuin pääsi ampumaan jos oli joutunut spawnimään omaan baseen koska kulkuneuvoja oli aivan liian vähän mapin kokoon/pelaajamäärä comboom suhteutettuna.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mol
Codin warfarea tai en tiiä mikä se oli jota sai ilmaseksi netissä kokeilla, niin en tykänny yhtään siitä moninpelistä. Jotenkin liian nopea ja pieni ja kokoajan olisi pitäny kävellä iron sight/scope auki ja kurkkia.
Joo, toihan se "ongelma" just on. Jos sais tuon CoD:MW siirrettyä sellaisenaan muutamaa kertaluokkaa isompiin mappeihin, olis ehkä paras peli ever.

CoDissa henki lähtee niin nopeasti ettei ikinä tule noita BF-hetkiä että ehtii rauhassa miettimään näitä "saatana, joku vei viimeisen auton eikä ottanut kyytiin, lähdenköhän tallaan tonne pellolle puoleks tuntia että nään edes vihollista - jolloin joku tankki jyrää kuitenkin tai snipu ampuu - vai odotanko spawnia, jolloin joku lentokone tulee ja tappaa" jne.
 
Vaikka muutaman viime bf julkaisun johdosta olen vähän skeptinen että mitä ea/dice seuraavaksi tunkee ilmoille niin pitää myöntää yhä aktiivisena bf4 pelurina että kun tässä katsonut kaiken maailman videot ja streamit läpi niin toden totta odotus seuraavaa kikkaretta kohden on kyllä kovalla tasolla. Ennakkotilausta en kyllä missään tapauksessa aio laittaa, toivon että tässäkin tulee bfv tyylisesti 10h mahdollisuus pelata ja testata ennen ostopäätöstä.
 
Hyvältä kyllä näyttää. En ole vielä huomannut yhtään viittaan pukeutunutta kippuraviiksistä tivolihahmoa tai mohikaanikampausta videoista. Liitopukujen kanssa vielä tulen toimeen ja ehkä robottikoirankin jos ei niitä joka paikassa ole. Näyttää siltä että pitkästä aikaa tulee peli jonka ostan.
 
BF1 ja BFV olivat pettymyksiä itselleni. Toivon kyllä tästä jonkinlaista pelastusta bf-veteraaneille. Toivottavasti ei tule mitään kuukausittaista pay-to-win rahastusta, anna rahaa niin saat kaikenmaailman erikoistussarit heti alkuun ennen niiden nerffausta ja olet voittamaton.
Vai oliko "season-tyylinen" rahastus tulossa?
 
BF1 ja BFV olivat pettymyksiä itselleni. Toivon kyllä tästä jonkinlaista pelastusta bf-veteraaneille. Toivottavasti ei tule mitään kuukausittaista pay-to-win rahastusta, anna rahaa niin saat kaikenmaailman erikoistussarit heti alkuun ennen niiden nerffausta ja olet voittamaton.
Vai oliko "season-tyylinen" rahastus tulossa?
Tähän mennessä kaikki puheet viittaisi siihen, ettei mitään pay-to-win meininkiä vaan kaikki gameplay kama on ilmaista (seasonien aikana unlockattavaa ehkä?). Deluxe versioilla ja muulla extra maksuilla saa vain kosmetiikkaa. Eli sama linja kuin BFV:ssä.
 
Tämän pelin videot saivat Battlefield 4:n suosion uuteen nousuun.:)

Servereitä BF4 on ainakin normaalin conquestin puolella aivan liian vähän, hirveät jonot vielä illastakin. Jos joku rahakas tätä lukee niin nyt oisi toki kannattavaa laittaa BF4 servu saksaan pyörimään.
 
Servereitä BF4 on ainakin normaalin conquestin puolella aivan liian vähän, hirveät jonot vielä illastakin. Jos joku rahakas tätä lukee niin nyt oisi toki kannattavaa laittaa BF4 servu saksaan pyörimään.
On kyllä nykyää kivasti jonotettavaa. Vakio Rush serverillä ollu tän vkl ajan alku illasta noin 20 pelaajan jono:lol:
 
Olisi edes enemmän servuja kaikilla kartoilla, tällä hetkellä Euroopassa taitaa olla kaksi tai kolme CQ64-servua kaikilla lisäreillä ja bonuskartoilla. Ja noille servuille on kaiken aikaa joku 10 pelaajaa jonossa.

Onneksi 2042 ei kuulemma pitäisi lukita ainakaan karttoja missään tapauksessa maksujen taakse.
 
Toivottavasti thermaltähtäimet ajoneuvoista olisi poistettu pysyvästi. Tai sitten rajattu kantavuutta ja tms.

Nelosessa aivan naurettavan OP vaikka olisi se Camo käytössä ettei näy niin hyvin.
 
Miten en muista ite jo ottaneeni ikinä BF4:ssä. Eikö siinä ole server browser josta vaan kattoo vapaan slotin ja hyppää peliin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 786
Viestejä
4 499 043
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom