Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Kyllä mä veikkaan että molempia pelaajatyyppejä ja kaikkea niiden väliltä mahtuu jopa pikkuservuille ja jokainen saa pelata ihan sillä tyylillä millä haluaa.
Kuulostaa vähän siltä että molemmat yritätte perustella oman pelityylinne paremmuutta.

 
Mikä tämä homma on, että kentän laidalla olevalla snipulla olisi jotenkin paljon tappoja tai hyvä kd tai yleensäkään yhtään mitään?

Se kova kd ja paljon tappoja on niillä jotka on hyviä ampumaan ja liikkuu siellä kärjessä aseesta riippumatta. Asiaa ei voi kiistää, ne on vaan paskoja kenellä on paska kd ja vähän tappoja. Ja kaikista ei tule hirveän hyviä, vaikka kuinka yrittäisi, koska jokaisella menee se kykyjen raja jossain.
Tulin ehkä keskelle väittelyä, mutta ei ole tarkoitus väittää mitään päinvastaista. Hyvä kd ei ole hyvän pelaajan tae vaan hyvällä pelaajalla on myös yleensä hyvä kd kun taasen huonolla voi olla hyvä kd. En ole eri mieltä sanomasi kanssa. Hyvä pelaaja useimmiten pelaa aina hyvin tasaisesti ja erinomainen yleensä huonoimmillaankin hyvin.

Itsehän olen täysin keskinkertainen (en pelaa kovin usein), mutta voin käyttää pelimekaniikkaa hyväkseni juustotaktiikoilla, joilla todennäköisesti saa hyvän kd, mutta kontribuutio pelin tulokseen on mahdollisesti vähäinen.
 
Tulin ehkä keskelle väittelyä, mutta ei ole tarkoitus väittää mitään päinvastaista. Hyvä kd ei ole hyvän pelaajan tae vaan hyvällä pelaajalla on myös yleensä hyvä kd kun taasen huonolla voi olla hyvä kd. En ole eri mieltä sanomasi kanssa. Hyvä pelaaja useimmiten pelaa aina hyvin tasaisesti ja erinomainen yleensä huonoimmillaankin hyvin.

Itsehän olen täysin keskinkertainen (en pelaa kovin usein), mutta voin käyttää pelimekaniikkaa hyväkseni juustotaktiikoilla, joilla todennäköisesti saa hyvän kd, mutta kontribuutio pelin tulokseen on mahdollisesti vähäinen.
mie oon paras pelaaja jos ajan tankin pelireunojen ulkopuolelle. Silloin saan ison k/d:n.
 
Vielä kun peli osais balansoida tiimit niin, että jos yhdellä puolella on 4 eri klaania ja toisella puolella ei yhtään klaania, niin se peli resetoituis alussa ja laittais ne klaanit kaks toiselle puollelle ja kaks toiselle puolelle.

Toinen mitä se pelin pitäis osaa katsoa on, että jos frendilistalta tyypit joinaa samaan peliin, niin sillon se laittaa niitä neljän squadeja eri puolille.

Vitosessa on tässä maanantain jälkeen ollu monta peliä missä toisella puolella pelkkiä klaanilaisia perseraiskaamassa, kun toisella puolella ei oo yhtään klaania.

edit: ja toivottavasti tässä uudessa bäfässä bannataan niitä tuhansia huijareita mitä tuolla perseilee.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä kun peli osais balansoida tiimit niin, että jos yhdellä puolella on 4 eri klaania ja toisella puolella ei yhtään klaania, niin se peli resetoituis alussa ja laittais ne klaanit kaks toiselle puollelle ja kaks toiselle puolelle.

Toinen mitä se pelin pitäis osaa katsoa on, että jos frendilistalta tyypit joinaa samaan peliin, niin sillon se laittaa niitä neljän squadeja eri puolille.

Vitosessa on tässä maanantain jälkeen ollu monta peliä missä toisella puolella pelkkiä klaanilaisia perseraiskaamassa, kun toisella puolella ei oo yhtään klaania.

edit: ja toivottavasti tässä uudessa bäfässä bannataan niitä tuhansia huijareita mitä tuolla perseilee.
Tuo oli kyllä todella outo päätös DICEltä että BFV:ssä ei ollut minkäänlaista autobalancea kuten aiemmissa peleissä. Toivottavasti tulee takaisin 2042:een.
 
Tom Henderson joka vuotaa (vaiko "vuotaa") tietoa Battlefieldistä, on maininnut että pelissä olisi autobalance.
Puhuu tässä hieman väärin termillä SBMM, mitä se ei autobalancen tapauksessa toki ole. Eli skilliä katsotaan vasta kun on jo liittynyt serverille. SBMM tarkoittaisi että pelaajia ryhmitetään servereille skillin perusteella. Pelissä lienee kuitenkin server browser, joten eihän siinä SBMM ole edes mahdollinen mikä on vain hyvä asia.

Autobalancen puolesta itsekin liputan, on se hyvä asia. Hyvin tehtynä tekee suuresta osasta rundeista mielekkäitä.

Toi "primarily server based" meinaa varmaan sitä, että jos vaan painaa jotain "pelaa nyt" nappia valitsematta itse serveriä niin se varmaan katsoo sopivan tasoisen pelin? Se toki on sitten SBMM, mutta varmaan melko löysä.

 
Tom Henderson joka vuotaa (vaiko "vuotaa") tietoa Battlefieldistä, on maininnut että pelissä olisi autobalance.
Puhuu tässä hieman väärin termillä SBMM, mitä se ei autobalancen tapauksessa toki ole. Eli skilliä katsotaan vasta kun on jo liittynyt serverille. SBMM tarkoittaisi että pelaajia ryhmitetään servereille skillin perusteella. Pelissä lienee kuitenkin server browser, joten eihän siinä SBMM ole edes mahdollinen mikä on vain hyvä asia.

Autobalancen puolesta itsekin liputan, on se hyvä asia. Hyvin tehtynä tekee suuresta osasta rundeista mielekkäitä.

Toi "primarily server based" meinaa varmaan sitä, että jos vaan painaa jotain "pelaa nyt" nappia valitsematta itse serveriä niin se varmaan katsoo sopivan tasoisen pelin? Se toki on sitten SBMM, mutta varmaan melko löysä.


Voi vittu jos tuota paskaa ruvetaan änkeämään tähänkin pelisarjaan.
 
Voi vittu jos tuota paskaa ruvetaan änkeämään tähänkin pelisarjaan.
Niin siis, eihän tässä pelissä taida SBMM olla lähes lainkaan sellainen kuten codissa missä se tosiaan on skeidaa.
Käytännössä kyseessä taitaa olla lähinnä pelkkä autobalance, mikä on ihan kiva juttu.

Kuten kirjoitin, niin jos on SBMM myös sen varsinaisessa merkitysessä niin taitaa koskea vain quick join tyyppistä pelaamista.

Tämä tietenkin kaikki olettaen että Hendersonin jutut pitää kutinsa.......
 
Niin siis, eihän tässä pelissä taida SBMM olla lähes lainkaan sellainen kuten codissa missä se tosiaan on skeidaa.
Käytännössä kyseessä taitaa olla lähinnä pelkkä autobalance, mikä on ihan kiva juttu.

Kuten kirjoitin, niin jos on SBMM myös sen varsinaisessa merkitysessä niin taitaa koskea vain quick join tyyppistä pelaamista.

Tämä tietenkin kaikki olettaen että Hendersonin jutut pitää kutinsa.......
Autobalance sietääkin tehdä paluun. BF5:ssä on todella epätasaisia pelejä välillä tuon puutoksen takia.
 
Tuo EA:n "future of fps" striimi loppui juuri, ja ei siinä mitään uutta tästä pelistä näytetty mutta yksi kohta sai kyllä korvat hörölle.
Striimissä oli siis EA:n FPS pelejä tehneistä studioista muutama kaveri, eli DICE, Ripple Effect Studios (DICE LA) ja Respawn Entertainment.

Noilta tyypeiltä kysyttiin mitä ne odottaa fps moninpeleiltä tulevaisuudessa, ja DICE jannu totesi että nykyään palvelintehojen yms puolesta kaikenlainen on mahdollista.... kuten "procedural map generation". Heitti vielä perään jotain "soon (tm)". :woot:

Eihän hazard zone, eli tämän pelin "ei br mutta kuitenkin vähän br" moodi, voisi olla moisella kartalla varustettu?
Joka pelirundi aina uniikissa kartassa. Tavoite pelimoodissa on toki mysteeri, mutta kuitenkin..... voi olla ettei mitään moista nähdä, mutta vähän hassusti se sen siinä sanoi. :D

EDIT: Eiku helkatti sehän sanoo suoraan että Battlefieldissä meillä on nyt (eli varmaan 2042) botteja, destruction ja "procedural level creation". :D

Kohta 30:47 jos timestamp ei futaa.

 
Viimeksi muokattu:
Alusta en striimiä nähnyt, olihan siellä ihan uutta faktaakin heitetty.


Uusi moodi on siis mysteerimoodi, mistä kuullaan 22.7.

Aiemmin infoa vuotanut Henderson mainitsi että seuraavat kartat löytyisi:

Metro (BF3/BF4)
Locker (BF4)
Wake Island (BF1942, BF2, BF2014, BF1943, BF3, BFV)
Siege of Shanghai (BF4)
Arica Harbor (BFBC2)
Caspian Border (BF3/BF4)
 
Metro (BF3/BF4)
Locker (BF4)
Wake Island (BF1942, BF2, BF2014, BF1943, BF3, BFV)
Siege of Shanghai (BF4)
Arica Harbor (BFBC2)
Caspian Border (BF3/BF4)

1625768175713.png



Tässä alkaa olla jo varovaisen toiveikas, kumpa eivät sössisi tätä :nb:
 
Alusta en striimiä nähnyt, olihan siellä ihan uutta faktaakin heitetty.


Uusi moodi on siis mysteerimoodi, mistä kuullaan 22.7.

Aiemmin infoa vuotanut Henderson mainitsi että seuraavat kartat löytyisi:

Metro (BF3/BF4)
Locker (BF4)
Wake Island (BF1942, BF2, BF2014, BF1943, BF3, BFV)
Siege of Shanghai (BF4)
Arica Harbor (BFBC2)
Caspian Border (BF3/BF4)
Olisivat nyt edes yhden hyvän kartan laittanut....
 
Olisivat nyt edes yhden hyvän kartan laittanut....
En yllättynyt että kaksi paskinta kenttää on sisällytetty mukaan. Wake Island on kuitenkin klassikko. Arica Harbor vähän epäillyttää ja caspian border nyt on ihan OK täytekenttä.
 
Missä helvetissä se Strike at Karkand viipyy? Jätän pelin ostamatta legit ja vain siitä syystä, jos sitä ei tähänkään osaan saada…
 
Grand bazaar kelpaisi kyllä, onhan noita...

Edelleen toi karttalista on tän Hendersonin, joka ei kuitenkaan ilmeisesti mitenkään Battlefield pelinkehityksen kanssa ole tekemisissä. Toki sillä ollut rutkasti (suurin osa?) vuodoista sellaisia että osui oikeaan.

Lista kartoista voi olla eri, pidempi ja kun kyseessä taas live service peli niin niitä ehkä tulee lisää?
Metro ja locker nyt ei yllätä tippaakaan, ei tarvitse kuin katsoa kuinka monta metro/locker 24/7 serveriä vielä pyörii BF4 puolella.

Tuosta toisesta jutusta, niin toi procedural level creation kyllä kiinnostaa jos sitä nyt tässä pelissä nähdään.
Se varmaan olisi tuossa Hazard Zone moodissa, joka on varmaan jokin Battlefieldin oma vastine BR pelimuodolle.
Kuitenkin jos kelaa Battle Royale pelejä/moodeja, niin varmaan heitämällä isoin juttu mitä aina pyydetään on uusi kartta. Tästä löytyy myös ihan artikkeleita missä todetaan että jonkun pitäisi tehdä BR (tai vastaava) missä olisi proseduraalinen generointi kartalle. Ei se toki varmasti helppoa ole, etenkään perinteisen sulkeutuvan ympyrän kanssa. Siinä kun käy herkästi niin että lopussa on mahdottomia paikkoja yms.
Siinä mielessä tuollainen erilainen variaatio BR:stä voisi olla paikka missä tekniikka kartalle voisi käyttää.
Harmi että Hazard Zonesta kuullaan vasta loppuvuodesta, voi olla kyllä varsin mielenkiintoinen moodi.
 
Dalian Plant, Daqing Oilfields, Dragon Valley, FuShe Pass, Gulf of Oman, Highway Tampa, Kubra Dam, Mashtuur City, Operation Blue Pearl, Operation Clean Sweep, Road to Jalalabad, Sharqi Peninsula, Songhua Stalemate, Strike at Karkand, Wake Island 2007, Zatar Wetlands, Devil's Perch, Ghost Town, Iron Gator, Leviathan, Mass Destruction, Night Flight, Surge, Warlord, Great Wall, Operation Smoke Screen, Taraba Quarry, Armored Fury, Midnight Sun, Operation Harvest, Operation Road Rage

Siitä BF2 karttoja valitsemaan, kolmisenkymmentä niitä oli. Itselle kelpaisi monikin noista ja muistankin vielä suuren osan.
 
Frägijaakko käy läpi noita eilisen striimin BF2042 liittyviä asioita.

 
onko tässä pelisarjassa sitä normadian maihinnousua? jos sitä karttaa ei tule, en osta.
 
Onko näissä battlefield peleissä jotain sellasta, että huonompi pelaaja saa jotain hyötyä parempaa pelaajaa vastaan? Tai pienemmän levelin tyyppi saa etua korkeemman levelin pelaajaa vastaan?

Tyyliin vaikka jos mä ammun liekinheittimellä kohti vastustajia, niin ne menettää helaa uskomattoman hitaasti, mutta vastustaja jos tekee samoin, ni kuolen heti.

Onko näissä peleissä ollu jotain muita systeemejä millä se koittaa tasottaa niitten pelaajien tasoeroja?
 
Onko näissä battlefield peleissä jotain sellasta, että huonompi pelaaja saa jotain hyötyä parempaa pelaajaa vastaan? Tai pienemmän levelin tyyppi saa etua korkeemman levelin pelaajaa vastaan?

Tyyliin vaikka jos mä ammun liekinheittimellä kohti vastustajia, niin ne menettää helaa uskomattoman hitaasti, mutta vastustaja jos tekee samoin, ni kuolen heti.

Onko näissä peleissä ollu jotain muita systeemejä millä se koittaa tasottaa niitten pelaajien tasoeroja?

Toivottavasti ei koskaan tulekaan tällaista koulun hiihtokilpailu-henkistä mekanismia missä viimeiseksi tullutkin saa mitalin.
Pelaajia on eritasoisia, eikä siinä ole mitään järkeä alkaa keinotekoisesti gimppaamaan parempia sen takia ettei huonommille tule paha mieli. Varsinkin kun jotkut kuitenkin tuollaista käyttäisi hyväksi paskomalla omat statsinsa että saa damageboostia.

Tätä tehtiin jo entisinä aikoina kun oli käytössä team balancereita jotka siirtelivät pelaajia tarvittaessa siten että molemmilla puolilla oli suunnilleen saman verran samantasoisia pelaajia. Mutta tässä mekanismisssa sillä ei sentään niin isoa vaikutusta ollut muiden pelaamiseen.

Ja todettakoon että henkilökohtaisesti en todellakaan ole niitä parempia pelaajia itsekään.
 
Piti juuri kysyä että mikä noista kolmesta eri vesiosta kannattaa tilata ennakkoon? Tuosta perusversiosta kun ei käy selville toimiiko myös Xbox Series X:ssä. Turhan sekavaa on kun on useampi konsolialusta.
 
Piti juuri kysyä että mikä noista kolmesta eri vesiosta kannattaa tilata ennakkoon? Tuosta perusversiosta kun ei käy selville toimiiko myös Xbox Series X:ssä. Turhan sekavaa on kun on useampi konsolialusta.
Riippuu kuinka paljon sälää haluat mukana? Tässä on aika hyvin selitetty nuo eri versiot: Battlefield 2042: Which Edition to Buy?

Itse ajattelin ostaa tuon Gold editionin.
 
Taidan myös tilata tuon kultaversion. Kuuluukohan siihen sitten ilmaiset lisäkartat vuodeksi? Ne kun on ne tärkeimmät lisät itselle.
 
Onko tuosta battle pass ollut mitään infoa mitä se mahdollisesti tulee erikseen maksamaan?
 
Tällä hetkellä asiaa menee tietääkseni niin, että kaikki peliin vaikuttavat asiat ovat jatkossakin ilmaisia.
Toisin sanoen uudet kartat ja aseet eivät tule maksamaan mitään.
Battle Passin, eli ns. season passin, maksullisen version kautta saa sitten kosmeettista sälää.
 
Digitaalisten pelien ennakkotilaaminen on huono tapa, koska sillä opetetaan pelintekijät julkaisemaan pelinsä raakileina. Rahat on pelaajilta jo saatu, joten miksipä tehdä peliä valmiiksi. Pihalle vaan ja paikkaillaan kun keritään.

Enemmän nyt tässä haen kyllä itselle säästöä. Tämän kokoluokan peli tullaan kuitenkin julkaisemaan osittain raakileena.
 
Viimeksi muokattu:
Arica Harbor vähän epäillyttää

Kieltämättä, jos matsit tosiaan käydään 128:lla pelaajalla niin kartan skaalan on pakko olla jollain tapaa suurennettu. Arica ei muistaakseni myöskään kovin hääppönen Conquest karttana ollut mutta Rushissa toimi.

En ymmärrä tuota Metro/Locker ihannointia tai no, tiedän kyllä että ovat suosittuja koska nonstop action ja nopea XP mutta ei kyllä itellä nappaa.. Kaksi kertaa taisin pelata Metroa BFV:ssä.
 
Kieltämättä, jos matsit tosiaan käydään 128:lla pelaajalla niin kartan skaalan on pakko olla jollain tapaa suurennettu. Arica ei muistaakseni myöskään kovin hääppönen Conquest karttana ollut mutta Rushissa toimi.

En ymmärrä tuota Metro/Locker ihannointia tai no, tiedän kyllä että ovat suosittuja koska nonstop action ja nopea XP mutta ei kyllä itellä nappaa.. Kaksi kertaa taisin pelata Metroa BFV:ssä.
Arica Harboriahan jouduttiin pienentämään murto-osaan alkuperäisestä kun 2006 konsoleista loppui muisti kesken.
 
Aika kova veto että crossplay voi olla vain eri konsoleiden välillä.

Tästähän on Warzonessa itketty, ja nyt Battlefield vastaa rukouksiin.
 
Eikös konsoli valmistajat aiemmin hangannut vastaan näissä crossplay ominaisuuksissa?
 
Cross progression on mahtava asia. Vaikka pääasiassa PC:llä pelaan niin välillä tulee Xboxillakin käytyä pari erää ottamassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 788
Viestejä
4 499 086
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom