Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Toivottavasti tästä ei tule samanlaista ADHD:ta kuin BF4 on. Paljon enemmän maistuu itselle BF5:n rauhallisempi tempo. Ja toivottavasti aseissa on jokin tuntuma. Tupannut perinteisesti bäfässä aseet olemaan ihan tuhnuja eikä ampumatuntumaa ollenkaan. BF5:ssä saivat sen lähes täydelliseksi viimein.
 
Toivottavasti tästä ei tule samanlaista ADHD:ta kuin BF4 on. Paljon enemmän maistuu itselle BF5:n rauhallisempi tempo.

Oma toive on että tulisi juuri bf4. Sormet vaan ristiin joka nurkassa ja sitten arvotaan ketä onnistaa.
 
Imo BF4 oli paljon taktisempaa ja rauhallisempaa mitä BF5 jatkuva jonneräiskintä. Toisaalta pelasin itse vain HC-servuilla BF4, eli en tiedä siitä normipuolesta mitään. Ainakin HC oli tiukkaa kultaa.
 
Tässä nyt useamman päivän pelaillut 2042-päissään BF4:sta, ja on se vaan hyvä. Alkaa olemaan jo melko vanha peli, ja silti lähipäivien pelit ollut hauskempaa kuin 1/V ikinä. Kyllä BF4 on viimeisin "Only in Battlefield" -peli, ja siinä vaan tulee usein hienoja tilanteita. Lisäksi peliyhteisö tuntuu jotenkin aivan erilaiselta kuin muissa peleissä lähiaikoina, jatkuvasti etenkin oman squadin randomit on mukana tilanteissa yms.

Kaiken julkaistun perusteella voi melko varmasti odottaa että 2042 on BF4 2.0, ja kelpaa paremmin kuin hyvin.

22.7. odottaminen kyllä kuumottaa, koska todennäköisesti näkee aitoa pelikuvaa pidemmällä kaavalla.
 
Imo BF4 oli paljon taktisempaa ja rauhallisempaa mitä BF5 jatkuva jonneräiskintä. Toisaalta pelasin itse vain HC-servuilla BF4, eli en tiedä siitä normipuolesta mitään. Ainakin HC oli tiukkaa kultaa.
Eipä se vain ole. Eilen kävin taas BF4:ää kokeilemassa Caspian Borderissa ja oli kyllä sellaista adhd-menoa ettei napannut yhtään. HC:ta en ole jaksanut pelata sen jälkeen kun DICE suuressa viisaudessa BF3:n elinkaaren aikana otti minimapin pois joka tappoi sen vähänkin tiimipelaamisen.
Tässä nyt useamman päivän pelaillut 2042-päissään BF4:sta, ja on se vaan hyvä. Alkaa olemaan jo melko vanha peli, ja silti lähipäivien pelit ollut hauskempaa kuin 1/V ikinä. Kyllä BF4 on viimeisin "Only in Battlefield" -peli, ja siinä vaan tulee usein hienoja tilanteita. Lisäksi peliyhteisö tuntuu jotenkin aivan erilaiselta kuin muissa peleissä lähiaikoina, jatkuvasti etenkin oman squadin randomit on mukana tilanteissa yms.

Kaiken julkaistun perusteella voi melko varmasti odottaa että 2042 on BF4 2.0, ja kelpaa paremmin kuin hyvin.

22.7. odottaminen kyllä kuumottaa, koska todennäköisesti näkee aitoa pelikuvaa pidemmällä kaavalla.
Kyllä tuota "Only in Battlefield" tilannetta tulee BF5:ssä jatkuvasti.
 
Mjaa-a, en itse kokenut moista kun 1/V pelasi.
 
Mjaa-a, en itse kokenut moista kun 1/V pelasi.
Joo ei sitä BF1:ssä pahemmin itselläkään. Se oli muutenkin lähinnä sitä tylsää Breakthroughta kun pelasi Operationsia (jota pelasi koska siitä sai boxeja).
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Se joka sanoo että bf4 ei ole taktisempaa kuin bfv ei joko ole pelannut kumpaakin tai ei osaa ylipäätänsä pelata bäfää järkevästi. Bf4 hyvin yleistä että esim. joku tiimikaveri lentelee kuljetuskopterilla objectiivien yllä ja niillä raidataan objectiveja yhdessä, bf v ei ole ikinä ollut sellaista yhteistyön fiilistä, vaan kaikki juoksee kohti kuolemaa ilman mitään järkeä.
 
Se joka sanoo että bf4 ei ole taktisempaa kuin bfv ei joko ole pelannut kumpaakin tai ei osaa ylipäätänsä pelata bäfää järkevästi. Bf4 hyvin yleistä että esim. joku tiimikaveri lentelee kuljetuskopterilla objectiivien yllä ja niillä raidataan objectiveja yhdessä, bf v ei ole ikinä ollut sellaista yhteistyön fiilistä, vaan kaikki juoksee kohti kuolemaa ilman mitään järkeä.
Excuse my French mutta: paskanvitut. Käyppä pelaamassa noita pelejä. Useampi sata tuntia alla kumpaakin ja kyllä tuo BF4 on paljon hektisempää menoa.
 
Excuse my French mutta: paskanvitut. Käyppä pelaamassa noita pelejä. Useampi sata tuntia alla kumpaakin ja kyllä tuo BF4 on paljon hektisempää menoa.

Satoja tunteja takana molempia myöskin täällä, silti tuo ylempi kuvaus osuu kuin nenä päähän :tongue:
 
Satoja tunteja takana molempia myöskin täällä, silti tuo ylempi kuvaus osuu kuin nenä päähän :tongue:
Ihan yhtä harvinaista herkkua tuo tiimipelaaminen on kaikissa Battlefieldeissä jos siihen viittaat. Ja ihan yhtälailla niitä hyviä squadeja osuu eteen myös BF5:ssä.
 
BF4:stä voi monella olla ruusuinen kuva community serverien ansiosta. Totuttu pelaan servereillä missä sama porukka pelaa kimpassa ja puhaltaa yhteen hiileen. Käsittääkseni 2042:een ei ole näitä tulossa, joten ihan samanlaista sooloilua se tulee olemaan kuin BF1/V:kin suurimmaksi osaksi. Toki se tarkoittaa samalla sitä, että yksikin voicessa pelaava kaverisquadi saa potentiaalisesti todella pahaa jälkeä aikaiseksi jos vastapuolella kaikki häröilee omiaan.
 
BF4:stä voi monella olla ruusuinen kuva community serverien ansiosta. Totuttu pelaan servereillä missä sama porukka pelaa kimpassa ja puhaltaa yhteen hiileen. Käsittääkseni 2042:een ei ole näitä tulossa, joten ihan samanlaista sooloilua se tulee olemaan kuin BF1/V:kin suurimmaksi osaksi. Toki se tarkoittaa samalla sitä, että yksikin voicessa pelaava kaverisquadi saa potentiaalisesti todella pahaa jälkeä aikaiseksi jos vastapuolella kaikki häröilee omiaan.

Toivottavasti se joka sanoi että community servereitä ei tule on se tyyppi joka sai kenkää Ea:lta
 
Ihan yhtä harvinaista herkkua tuo tiimipelaaminen on kaikissa Battlefieldeissä jos siihen viittaat. Ja ihan yhtälailla niitä hyviä squadeja osuu eteen myös BF5:ssä.
Juurikin näin. BF4 itselläkin kyllä moninkertaisesti tunteja verrattaen BFV, mutta kyllä suht tasapuolisesti voisi sanoa pelikokemuksen menevän mitä squadeihin tulee. Kyllä sitä lämmöllä muistelee kun BF4 hyppäsit siihen kaverin kopteriin toivossa että pääset nopeasti sinne objectivelle ja ennen kuin ehdit tätä unelmoida loppuun asti oli kaveri jo vetänyt kopterin katon kautta ympäri, jonka jälkeen päätit lopulta vain mennä jalan uuden spawnin kera.

Kummassakin pelissä silti hyvät pelit saatu aina aikaan, kun on otettu squadi täyteen kavereita ja heitetty liika looginen ajattelu narikkaan.
 
BF4:stä voi monella olla ruusuinen kuva community serverien ansiosta. Totuttu pelaan servereillä missä sama porukka pelaa kimpassa ja puhaltaa yhteen hiileen. Käsittääkseni 2042:een ei ole näitä tulossa, joten ihan samanlaista sooloilua se tulee olemaan kuin BF1/V:kin suurimmaksi osaksi. Toki se tarkoittaa samalla sitä, että yksikin voicessa pelaava kaverisquadi saa potentiaalisesti todella pahaa jälkeä aikaiseksi jos vastapuolella kaikki häröilee omiaan.

Mahdollisesti, mutta minulla ei ole koskaan ollut mitään vakioporukoita. Randomien kanssa pelannut aina, joskin BF4 tapauksessa varmaan 90% pelitunneista Classic Mode servereillä joista varmaankin leijonanosa yhdellä ja samalla saksalaisen BF klaanin serverillä.

Mutta ei tuo silti muuta kokemuksia mihinkään suuntaan, vaikka ei suoraan pelimekaaniikkaan liittyisikään. Kokonaisuutena kokemuksena BF4 ≫ BFV.
 
Ihan yhtä harvinaista herkkua tuo tiimipelaaminen on kaikissa Battlefieldeissä jos siihen viittaat. Ja ihan yhtälailla niitä hyviä squadeja osuu eteen myös BF5:ssä.

Tässä on vaan semmonen iso ero, että BF3:ssa ja 4:ssa voi auttaa tiimiä yksinkin, kun käyttää oikeita gadgetteja ja ajoneuvoja oikein. Tuo on huomattavasti vaikeampaa onessa ja V:ssä, kun niitä välineitä ei vaan yksinkertaisesti ole lähellekään samaa määrää.

En minäkään yleensä kovin usein 3:ssa ja 4:ssa squashin kanssa liikkunut, mutta silti pystyin ihan eri tavalla yksinkin tukemaan omaa tiimiä erilaisten välineiden ja ajoneuvojen ansiosta. Tämä puuttuu suurelta osin kahdesta viimeisestä Battlefieldistä. Ajoneuvotkin on löhinnä vitsejä, jotain pommikoneita lukuunottamatta.

Juuri tuo gameplayn putkimaisuus ja tietynlainen rajoittuneisuus, eniten itseä ärsyttää kahden edellisen BF:n kohdalla.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Tässä on vaan semmonen iso ero, että BF3:ssa ja 4:ssa voi auttaa tiimiä yksinkin, kun käyttää oikeita gadgetteja ja ajoneuvoja oikein. Tuo on huomattavasti vaikeampaa onessa ja V:ssä, kun niitä välineitä ei vaan yksinkertaisesti ole lähellekään samaa määrää.

En minäkään yleensä kovin usein 3:ssa ja 4:ssa squashin kanssa liikkunut, mutta silti pystyin ihan eri tavalla yksinkin tukemaan omaa tiimiä erilaisten välineiden ja ajoneuvojen ansiosta. Tämä puuttuu suurelta osin kahdesta viimeisestä Battlefieldistä. Ajoneuvotkin on löhinnä vitsejä, jotain pommikoneita lukuunottamatta.

Juuri tuo gameplayn putkimaisuus ja tietynlainen rajoittuneisuus, eniten itseä ärsyttää kahden edellisen BF:n kohdalla.
Nyt kelpaisi hieman lisää avaamista tästä väitteestä koska ihan vastaavat gadgetit löytyy kaikista näistä. On medkitiä, defribilatoria (syringe), miinoja, sinkoja, spawn beaconia jne. Vaikuttaisi myös siltä että et vain osaa pelata tankeilla.
 
Se joka sanoo että bf4 ei ole taktisempaa kuin bfv ei joko ole pelannut kumpaakin tai ei osaa ylipäätänsä pelata bäfää järkevästi. Bf4 hyvin yleistä että esim. joku tiimikaveri lentelee kuljetuskopterilla objectiivien yllä ja niillä raidataan objectiveja yhdessä, bf v ei ole ikinä ollut sellaista yhteistyön fiilistä, vaan kaikki juoksee kohti kuolemaa ilman mitään järkeä.
Ollaan kyllä pelattu täysin eri BF4:sta sitten. Olisikin tuollaista, niin nauttisin pirusti. Omat kokemukset on BF3, BF4 ja BF1. Jos kopterit tai kulkuneuvot eivät karanneet nenän edestä pelkän kuskin kera, niin sisään menemällä sai usein kuulla "go out please, this is for our team". Tai jos ehtikin mukaan ja ei valitettu, niin kesken lennon kaikki hyppäävät kopusta pihalle jossain random paikassa, tuhlaten näin tuon ajoneuvon. En ole ikinä nähnyt BF peleissä mitään toimivaa logistiikkaa niin, että joku syöttää kuskin roolissa lipuille tai tarvittaviin paikkoihin porukkaa. Squadissa ja aikoinaan Planetside 2:ssa kyllä.

Ehkä kerran kymmenessä pelissä osui kohdille squadi, joka liikkui ja teki hommia mukavasti yhdessä. Usein heitettiin squadista pihalle kun piti saada tilaa kavereille. Vielä useammin squadi oli ympäri kenttää täysin soolona. Kokemukset BF3, BF4 ja BF1 lähes identtiset tämän suhteen. BF3 ja BF4 ehkä hivenen useammin tiimipelaamista. En usko että tämä muuttuu yhtään BF2042 myötä... varmaan vaan pahenee soolo "hämähäkkimiesten" ja "tankki droppaajien" myötä.

Tässä on vaan semmonen iso ero, että BF3:ssa ja 4:ssa voi auttaa tiimiä yksinkin, kun käyttää oikeita gadgetteja ja ajoneuvoja oikein. Tuo on huomattavasti vaikeampaa onessa ja V:ssä, kun niitä välineitä ei vaan yksinkertaisesti ole lähellekään samaa määrää.
BFV en ole pelannut betaa enempää, mutta kyllä BF1:ssä pystyi tukemaan omaa porukkaa kuten aiemmissakin. Healaamalla, herättämällä, miinoittamalla, ammoja jakamalla, korjaamalla ja "sinkoa" käyttämällä. Reconia en pelannut, mutta joku spottaus silläkin oli.

Kyllä tuo uusi BF2042 tulee olemaan hektisempää kuin aiemmat BF:t. Jo lisääntyvät ilma-alukset, hookit ja lentopuvut tekee tuosta hätäisempää, kun se vertikaali siirtymä on helpommin ja nopeammin tarjolla. Itseä juuri tuo vähän arvelluttaakin, koska älytön ADHD meno ei niin nappaisi.
 
Ollaan kyllä pelattu täysin eri BF4:sta sitten. Olisikin tuollaista, niin nauttisin pirusti. Omat kokemukset on BF3, BF4 ja BF1. Jos kopterit tai kulkuneuvot eivät karanneet nenän edestä pelkän kuskin kera, niin sisään menemällä sai usein kuulla "go out please, this is for our team". Tai jos ehtikin mukaan ja ei valitettu, niin kesken lennon kaikki hyppäävät kopusta pihalle jossain random paikassa, tuhlaten näin tuon ajoneuvon. En ole ikinä nähnyt BF peleissä mitään toimivaa logistiikkaa niin, että joku syöttää kuskin roolissa lipuille tai tarvittaviin paikkoihin porukkaa. Squadissa ja aikoinaan Planetside 2:ssa kyllä.

Ehkä kerran kymmenessä pelissä osui kohdille squadi, joka liikkui ja teki hommia mukavasti yhdessä. Usein heitettiin squadista pihalle kun piti saada tilaa kavereille. Vielä useammin squadi oli ympäri kenttää täysin soolona. Kokemukset BF3, BF4 ja BF1 lähes identtiset tämän suhteen. BF3 ja BF4 ehkä hivenen useammin tiimipelaamista. En usko että tämä muuttuu yhtään BF2042 myötä... varmaan vaan pahenee soolo "hämähäkkimiesten" ja "tankki droppaajien" myötä.

BFV en ole pelannut betaa enempää, mutta kyllä BF1:ssä pystyi tukemaan omaa porukkaa kuten aiemmissakin. Healaamalla, herättämällä, miinoittamalla, ammoja jakamalla, korjaamalla ja "sinkoa" käyttämällä. Reconia en pelannut, mutta joku spottaus silläkin oli.

Kyllä tuo uusi BF2042 tulee olemaan hektisempää kuin aiemmat BF:t. Jo lisääntyvät ilma-alukset, hookit ja lentopuvut tekee tuosta hätäisempää, kun se vertikaali siirtymä on helpommin ja nopeammin tarjolla. Itseä juuri tuo vähän arvelluttaakin, koska älytön ADHD meno ei niin nappaisi.

Pelasitko HC vai normia?
 
Nelosessa ei ole muuta isompaa vikaa nykyään omasta vinkkelistä, kuin että muut on liian hyviä(ja karttoja kierrossa liian vähän yleensä). Edelleen parempi, kuin vitonen. Tuosta vitosen näkyvyydestä kun on tullut natkutettua, niin täytyy sanoa, että nelosessa näkyvyys on paikoin ihan hirveän huono ja sitä spottausta tarvii nimenomaan sen takia. Joku sopiva varjoisa nurkka, niin ei sieltä erota mitään muuta kuin suuliekin. Tämmöselle vanhalle ja hitaalle aggro-pelaaminen loppuu aika nopeaan, kun jostain se luoti iskee selkään.

Tuosta squadi-pelaamisesta: kyllä se tahtoo ilman kaverien kanssa pelaamista olla aivan olematonta. Randomien kanssa on enempi tiimipelaamista esim. Apex Legendsissä, kuin missään bäfässä.
 
Pelasitko HC vai normia?
BF3 ja BF4 peleistä on vuosikausia aikaa, mutta normia pelasin. HC:a tuli pelailtua varmaan hyvin vähän, BF3 ja BF4 välillä noissa oli jotain eroja, en muista mitä, mutta ei sillä niin väliä. HC:ssa taisi olla jotain mikä ei ollut mieleen, enkä tarkoita nyt TTK tai 3D spottingin puuttuminen. Tunteja mulla ei ole kuin 150h per peli, eli en voi väittää asuneeni tuolla. Jos löytyi mieluisia servuja, niin kyllä niille aina palasi. Olivat vaan usein muidenkin suosiossa. Jos tosiaan on löytänyt sellaisen servun, missä on sitä järjen porukkaa ja tiimipelaajaa, niin tokihan se peli on paljon mukavampaa ja "todellista" Battlefieldiä. Ei mitään ADHD TDM pelaamista ja parhaan KD:n tavoittelua.
 
BF3 ja BF4 peleistä on vuosikausia aikaa, mutta normia pelasin. HC:a tuli pelailtua varmaan hyvin vähän, BF3 ja BF4 välillä noissa oli jotain eroja, en muista mitä, mutta ei sillä niin väliä. HC:ssa taisi olla jotain mikä ei ollut mieleen, enkä tarkoita nyt TTK tai 3D spottingin puuttuminen. Tunteja mulla ei ole kuin 150h per peli, eli en voi väittää asuneeni tuolla. Jos löytyi mieluisia servuja, niin kyllä niille aina palasi. Olivat vaan usein muidenkin suosiossa. Jos tosiaan on löytänyt sellaisen servun, missä on sitä järjen porukkaa ja tiimipelaajaa, niin tokihan se peli on paljon mukavampaa ja "todellista" Battlefieldiä. Ei mitään ADHD TDM pelaamista ja parhaan KD:n tavoittelua.
Joo, no tämän takia me ollaan pelattu eri bäfää. Hc-servut piti hakea kuitenki erikseen, ja sinne piti haluta mennä erikseen. Se tarkottaa edes vähän suunnitelmallisuutta siinä pelaamisessa, eli hc-servuilla oli luultavammin strategisempaa porukkaa. Vrt. tyypit jotka menee vaan ekaan servulistalla olevaan servuun juoksemaan ja sekoilemaan. Hc-servut oli usein sellasia mihin pysty aina mennä pelaa vaa samoihin tuttuihi ja siel oli hyvät modet.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, no tämän takia me ollaan pelattu eri bäfää. Hc-servut piti hakea kuitenki erikseen, ja sinne piti haluta mennä erikseen. Se tarkottaa edes vähän suunnitelmallisuutta siinä pelaamisessa, eli hc-servuilla oli luultavammin strategisempaa porukkaa. Vrt. tyypit jotka menee vaan ekaan servulistalla olevaan servuun juoksemaan ja sekoilemaan. Hc-servut oli usein sellasia mihin pysty aina mennä pelaa vaa samoihin tuttuihi ja siel oli hyvät modet.
BC2 ja BF3 pelasin pelkkää HC:ta mutta lopetin kun DICE suuressa viisaudessaan poisti minimapin niin tiimipelaaminen kuoli pelistä kun ei enää spottailusta ollut mitään hyötyä.
 
Jos haluaa kokeilla peliä halvalla niin kahdella eurolla saa early accessin open betaan ja 10h peliaikaa 15. lokakuuta alkaen.

Microsoftilla on vielä muutaman päivän ajan Game Pass Ultimatea 3kk 1€:lla tarjous voimassa uusille tilaajille.

Ensin ostelee alle 1€:lla 1kk:n Game Pass PC:tä, sitten 1€:lla Game pass Ultimatea 3kk, niin saa 4kk tilauksen. Tilaus kestää tämän pelin suhteen sopivasti lokakuun lopulle.

Itse tein uudet MS ja Origin tilit ja linkitin keskenään niin saa tuon EA Playn. Huonona puolena tässä, että Originin päätililläni joutunen aloitamaan tuon 10h trialin aikana saavutetut progressiot alusta.

Tuolta tieto noista EA Play -kuvioista tämän pelin suhteen:
 
Eihän tuossa ole kyse mistään bugeista? Softissa vaan on friendly fire pois päältä oletuksena, joten oman puolen ajoneuvot ei ota damagea oman puolen räjähteistä.
Onko muuten Battlefield V:ssä friendlyfire? En oo muuten ikinä tajunnu kokeilla mitä tankille tapahtuu jos laitan pommia kylkeen ajoneuvoon

Enpäs ole muuten ikinä ampunut edes omaa tiimiläistä, kuoleekos siinä jos ammun omaa tiimiä?
 
Onko muuten Battlefield V:ssä friendlyfire? En oo muuten ikinä tajunnu kokeilla mitä tankille tapahtuu jos laitan pommia kylkeen ajoneuvoon

Enpäs ole muuten ikinä ampunut edes omaa tiimiläistä, kuoleekos siinä jos ammun omaa tiimiä?
En edes muista enää. Alle 10h tuli BFV:tä pelattua julkaisussa ja se riitti.
 
Ei nykyiset pilalle hemmotellut lapset kestäis sitä kickiä ja bannia mikä friendlyfirestä seuraa. Eli ei tietenkään ole. Ja ei tietenkään voi tehdä servuja missä se olisi vaihtoehtoisena päällä…
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Onko muuten Battlefield V:ssä friendlyfire? En oo muuten ikinä tajunnu kokeilla mitä tankille tapahtuu jos laitan pommia kylkeen ajoneuvoon

Enpäs ole muuten ikinä ampunut edes omaa tiimiläistä, kuoleekos siinä jos ammun omaa tiimiä?
Ei ole oletuksena mutta Community palvelimille voit asetella millaiset säännöt haluat. Siltä puolelta löytyy HC-servuja BF5:ssä.
 
Ei nykyiset pilalle hemmotellut lapset kestäis sitä kickiä ja bannia mikä friendlyfirestä seuraa. Eli ei tietenkään ole. Ja ei tietenkään voi tehdä servuja missä se olisi vaihtoehtoisena päällä…

Mun mielipide on se, että pelin tempo pitäisi olla puolet hitaampi, jotta friendly firen käyttäminen olisi edes kannattavaa. Lisäksi pelaajamodelit näyttävät aika pitkälti hyvin samannäköisiltä, mikä vaikeuttaa tunnistamista. Lisäksi koska pelin tempo on todella nopea ja se tuhatsatamiljoonaa asiaa tapahtuu samanaikaisesti, niin omien tunnistaminen on hieman hankalaa ennenkuin on liian myöhäistä.

BF2:ssa tuli paljon pelailtua servereillä, missä friendly fire oli päällä. Pienen totuttelun jälkeen ei ollut mitenkään paha.
 
BFV:n betassa oli vielä tempo kohdillaan, mutta sitten nostivat sen ADHD-tasolle. En usko että nytkään asia toisin olisi.

Sikäli harmi, koska vähän rauhallisempi tempo ja HC mode tekisivät ihmeitä. Ja se K/D:n poistaminen.
 
BFV:n betassa oli vielä tempo kohdillaan, mutta sitten nostivat sen ADHD-tasolle. En usko että nytkään asia toisin olisi.

Sikäli harmi, koska vähän rauhallisempi tempo ja HC mode tekisivät ihmeitä. Ja se K/D:n poistaminen.
Se olisi outoa jos ihmiset pelaisi jatkossa scoren mukaan. Aika usein kyllä mulla on melkein huonoin k/d mutta scoressa olen top 3
 
Joo Battlefieldeissä ei ole merkityksellistä kuka tappaa eniten koska tiimille voi olla hyödyllinen vaikka ei ampuisi laukaustakaan.
 
Kyllä sillä tappamisellakin väliä on. Useimmissa pelimuodoissa kuitenkin vastustajan tiketit vähenevät kun tappaa jengiä niin, ettei heitä pääse reviveemään.

Toki yleensä tappaminen on vain "secondary objective" ja pelikierros ratkaistaan alueiden hallinnalla.
 
Kyllä sillä tappamisellakin väliä on. Useimmissa pelimuodoissa kuitenkin vastustajan tiketit vähenevät kun tappaa jengiä niin, ettei heitä pääse reviveemään.

Toki yleensä tappaminen on vain "secondary objective" ja pelikierros ratkaistaan alueiden hallinnalla.
En väittänytkään että sillä ei olisi väliä mutta ei ole niin merkityksellistä että kuka tappaa kuinkakin paljon. Vaikka tiimissä olisi joku joka tappaa porukkaa kuin Arska ja Syltty yhdistettynä niin ei se auta jos muu tiimi istuu peukalo perseessä.
 
Joo, no tämän takia me ollaan pelattu eri bäfää. Hc-servut piti hakea kuitenki erikseen, ja sinne piti haluta mennä erikseen. Se tarkottaa edes vähän suunnitelmallisuutta siinä pelaamisessa, eli hc-servuilla oli luultavammin strategisempaa porukkaa. Vrt. tyypit jotka menee vaan ekaan servulistalla olevaan servuun juoksemaan ja sekoilemaan. Hc-servut oli usein sellasia mihin pysty aina mennä pelaa vaa samoihin tuttuihi ja siel oli hyvät modet.

HC-servuilla oli nelosessa kaikki nyypät jotka ei normissa pärjännyt. Eli hyvinkin enemmän vajaata porukkaa. HC poisti gunbalancen ja sitä myöden kaiken aimin ja taidon vaatimuksen, kun oli ihan sama millä aseella ampui, niin se oli kerrasta poikki. Jossain lockerissa missä ei paljoa selkään ammuttu vaan lähinnä kasvokkain, niin siellä pystyi yksi mies joka osaa pelata viemään koko pelin, kun mitään balancea ei ollut aseissa sen moodin takia ja paskoja pelaajia yllin kyllin. Teki hyvistä voittamattomia ja huonoilla oli elämä helpompaa avoimissa kartoissa kuin normissa.
 
Joo, no tämän takia me ollaan pelattu eri bäfää. Hc-servut piti hakea kuitenki erikseen, ja sinne piti haluta mennä erikseen. Se tarkottaa edes vähän suunnitelmallisuutta siinä pelaamisessa, eli hc-servuilla oli luultavammin strategisempaa porukkaa. Vrt. tyypit jotka menee vaan ekaan servulistalla olevaan servuun juoksemaan ja sekoilemaan. Hc-servut oli usein sellasia mihin pysty aina mennä pelaa vaa samoihin tuttuihi ja siel oli hyvät modet.
Juuri näin myös omat kokemukset. Himpun vajaa 1000h tuli nelosta pelattua ja siitä ajasta karkeasti varmaan 90% meni HC conquest servuilla. Oli se pelaaminen vaan niin paljon mukavampaa ja porukka oli enemmän kartalla miten peliä pitää pelata. Toki aina mukaan mahtuu yksinäisiä susia ja puskakämppisnipuja, joita ei vaan kiinnosta, mutta näitä on aina ja tulee olemaan oli sitten SC tai HC kyseessä.
 
En väittänytkään että sillä ei olisi väliä mutta ei ole niin merkityksellistä että kuka tappaa kuinkakin paljon. Vaikka tiimissä olisi joku joka tappaa porukkaa kuin Arska ja Syltty yhdistettynä niin ei se auta jos muu tiimi istuu peukalo perseessä.

Näinhän ne kaikki aina sanoo. Jos ammut jonkun, niin se on yksi tiketti pois toiselta puolelta. Eli mitä enemmän lahtaat kuin kuolet on melko kriittinen mittari sun tehokkuudelle. Kuolleena ei voi myöskään lippua cappia eli mitä enemmän vihutiimiä lahdataan ja pysytään itse hengissä, niin se näkyy kyllä suoraan myös siinä kenellä ne liput hallussa.
 
Näinhän ne kaikki aina sanoo. Jos ammut jonkun, niin se on yksi tiketti pois toiselta puolelta. Eli mitä enemmän lahtaat kuin kuolet on melko kriittinen mittari sun tehokkuudelle. Kuolleena ei voi myöskään lippua cappia eli mitä enemmän vihutiimiä lahdataan ja pysytään itse hengissä, niin se näkyy kyllä suoraan myös siinä kenellä ne liput hallussa.
Riippuu täysin missä ja miten sitä tappamista tekee. Kyllä tuo on turhankin yleistä että tappotilastojen ykkösenä on joku basessa istunut tankki tai sniper ja tiimi häviää pelin.
 
Näinhän ne kaikki aina sanoo. Jos ammut jonkun, niin se on yksi tiketti pois toiselta puolelta. Eli mitä enemmän lahtaat kuin kuolet on melko kriittinen mittari sun tehokkuudelle. Kuolleena ei voi myöskään lippua cappia eli mitä enemmän vihutiimiä lahdataan ja pysytään itse hengissä, niin se näkyy kyllä suoraan myös siinä kenellä ne liput hallussa.
Useampi kd-jahtaava snipu kartan reunalla nollataan nopeasti yhdellä medicillä. Tapettujen pitäisi pysyä kuolleena, että mittarit realisoituu pelin tuloksessa. Olen kuitenkin samaa mieltä, että useimmiten tiimi, joka on tappanut eniten myös voittaa.

BFV ei enää, mutta aiemmissa Battlefieldeissä jo pelkkä revive-vyörytys voitti pelejä. Nyt onnistunut revive vaatii jo (onneksi) vähän enemmän ajattelua kun revive ei ole välitön.
 
Useampi kd-jahtaava snipu kartan reunalla nollataan nopeasti yhdellä medicillä. Tapettujen pitäisi pysyä kuolleena, että mittarit realisoituu pelin tuloksessa. Olen kuitenkin samaa mieltä, että useimmiten tiimi, joka on tappanut eniten myös voittaa.

BFV ei enää, mutta aiemmissa Battlefieldeissä jo pelkkä revive-vyörytys voitti pelejä. Nyt onnistunut revive vaatii jo (onneksi) vähän enemmän ajattelua kun revive ei ole välitön.
Vaikka niin moni BFV:tä haukkuu koska se on trendikästä niin se toi pelisarjaan paljon todella hyviä uudistuksia joista tuo reviven kesto yksi. Fortificationit oli toinen mahtava lisä niin kartoille sai jotain suojaa sen jälkeen kun kaikki on ammuttu paskaksi.
 
Peli on saamassa NVIDIA:n DLSS- ja Reflex-tuet:
 
Useampi kd-jahtaava snipu kartan reunalla nollataan nopeasti yhdellä medicillä. Tapettujen pitäisi pysyä kuolleena, että mittarit realisoituu pelin tuloksessa. Olen kuitenkin samaa mieltä, että useimmiten tiimi, joka on tappanut eniten myös voittaa.

BFV ei enää, mutta aiemmissa Battlefieldeissä jo pelkkä revive-vyörytys voitti pelejä. Nyt onnistunut revive vaatii jo (onneksi) vähän enemmän ajattelua kun revive ei ole välitön.

Mikä tämä homma on, että kentän laidalla olevalla snipulla olisi jotenkin paljon tappoja tai hyvä kd tai yleensäkään yhtään mitään?

Se kova kd ja paljon tappoja on niillä jotka on hyviä ampumaan ja liikkuu siellä kärjessä aseesta riippumatta. Asiaa ei voi kiistää, ne on vaan paskoja kenellä on paska kd ja vähän tappoja. Ja kaikista ei tule hirveän hyviä, vaikka kuinka yrittäisi, koska jokaisella menee se kykyjen raja jossain.
 
Mikä tämä homma on, että kentän laidalla olevalla snipulla olisi jotenkin paljon tappoja tai hyvä kd tai yleensäkään yhtään mitään?

Se kova kd ja paljon tappoja on niillä jotka on hyviä ampumaan ja liikkuu siellä kärjessä aseesta riippumatta. Asiaa ei voi kiistää, ne on vaan paskoja kenellä on paska kd ja vähän tappoja. Ja kaikista ei tule hirveän hyviä, vaikka kuinka yrittäisi, koska jokaisella menee se kykyjen raja jossain.
Tuolla asenteella voikin sitten painua pelaamaan Call of Dutyä. Battlefieldissä voi olla yksi tiimin tärkeimmistä pelaajista vaikka kd olisikin paska esimerkiksi olemalla medicinä siellä etulinjassa pitämässä tiimin pystyssä. Hyvällä kd:lla oleva saattaa taasen istua yhdellä lipulla lahtaamassa kaikki sinne yrittävät mutta samaan aikaan kaikki muut liput menee kuitenkin viholliselle ja päättyy vastustajan voittoon.
 
Mikä tämä homma on, että kentän laidalla olevalla snipulla olisi jotenkin paljon tappoja tai hyvä kd tai yleensäkään yhtään mitään?

Se kova kd ja paljon tappoja on niillä jotka on hyviä ampumaan ja liikkuu siellä kärjessä aseesta riippumatta. Asiaa ei voi kiistää, ne on vaan paskoja kenellä on paska kd ja vähän tappoja. Ja kaikista ei tule hirveän hyviä, vaikka kuinka yrittäisi, koska jokaisella menee se kykyjen raja jossain.


-Suppressing fire.
-Toimiminen lääkintämiehenä.
-Savujen käyttö tiimin avuksi flankkaamiseen.
-Ajoneuvolla suojaaminen/kuljetus.
-Vastustajien spottaus.
-Fortificationin rakennus.
-Tykkien hinaus ajoneuvolla järkeviin paikkoihin.
-Tankkien korjaaja

Olen paska.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 786
Viestejä
4 499 043
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom