Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Toivottavasti kaikki ukot kuitenkin näkyy muille suunnilleen huomioliiveissä. Herkästi livahtaa joku kampperien valinta -asu, jolla on varjoissa näkymätön.
 
Herkästi livahtaa joku kampperien valinta -asu, jolla on varjoissa näkymätön.
Ai vähän kuten toi Ultimate version Midnight bundle.... ?

E3cl7irXMAEM5Uh.jpg

Noh, on sil sentään osittain paljaat käsivarret.
 
Noilla "heroilla" eli classeilla on edelleen myös ne normaalit classien gadgetit, eli defib, sinko, miinat yms valittavissa loadouttiin lisäksi. Siitä en saanut täyttä varmuutta, että voiko jokainen pelaaja valita silti ihan vapaasti yhteen slottiin defibin ja toiseen singon, vai onko noissa silti jotain rajoitusta?

Koko hero-systeemi on minun käsittääkseni vaan monimutkainen ja kankea tapa valita perkit ukkelille.
Minä ymmärsin tuon hero järjestelmän niin, että niitä gadgetteja ei enää erikseen olisi, vaan ne gadgetit on nimen omaan se "hero". Eli yksinkertaistettuna "sinko herolla" on sinko, "medic herolla" on medicin vehkeet, yms. Jotenkin turhaa jos on "medic hero", kenellä on jo fiksattuna Syrette Pistol ja Combat Surgeon perkki ja sen lisäksi on vielä erikseen otettavissa perus medic gadgetit. Tuo olisi jotenkin over lappaavaa (mikä hitto se termi ny suomeksi on :) ) ominaisuuksien suhteen.
 
^ Sekä vielä Epic.

Jackfrags kertoo vähän lisää siitä mitä ne näki suljettujen ovien takana. Plus jotain random analyysia trailerista yms.

 
näyttää siltä että nämä ennakkotilausedut on ihan hupunkukkua.
Semmonen pieni sananen tähän, että ennen sentään sai fyysistä krääsää mukaan noihin parempiin editioneihin, nykyään saat vaan muutaman hassun skinin ja jonku itemin. Muutenkin ennakkotilata ei kannata vasta kun sitten revikat on ulkona.

Muistaakseni ainakin BF2 collectors editionissa tuli jotain muutakin kuin kannet ja levy matkassa.
 
Ei kai noilla pre-ordereillä ole mitään merkitystä BF 2042:n kanssa, jos ei arvosta (turhaa) kosmeettista krääsää ja paria päivää muita aiempaa pääsyä betaan ja julkaisuun. Jos pre-orderilla saisi jotain pelillisesti merkityksellistä, esim. DLC karttoja, mitkä normaalisti maksavat, niin sitten tuosta olisi jotain hyötyäkin. Nyt onneksi yhteisö pidetään kasassa ja DLC sekä Premium jutut on haudattu ja kaikille pelaajille tippuu kaikki pelillisesti merkittävä karttoineen päivineen peruspelin hinnalla. Mitään P2W aseitakaan ei taida olla... tosin olen sitä mieltä, että perus jantterin pärjääminen ei ole mistää DLC aseesta kiinni, pelkästään omasta taidosta. Mielestäni niitä ketkä haluavat hassun hatun tai mystisen puukon saakin niistää oikean rahan muodossa... ja niinhän se nyt tässä taitaakin mennä :D
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Premiumilla se sisältö on ainakin luvattua, kun kuluttaja on siitä maksanut.
Toki kun uusi peli julkaistaan kahden vuoden välein, niin eihän siinä mitään järkeä ole.
No eniten tässä on onglemana joillekkin ollut se että perus pelin ostaneet saa sitten seuraavan pelin tullessa ilmaiseksi premiumin, mutta tuo EA:n microtransactio kakkeli on vähän kaikkialla nykyään.
 
/Heinäkuussa 22.pv sitten tulee uus pelivideo

1623653321167.png
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML
INCOMING FIIIRE.

Traileri saa tuon näyttämään "hiukan" kaoottiselta. En muista minkälaiset BG3 ja 4 trailerit olivat. Luultavasti samanlaista härvellystä vaikka gameplay ittessään ei ihan niin sotkuisaa ole.
 
Jotenkin peli ei vain nappaa trailerin perusteella. Näyttää aika ADHD-menolta, neon-valoineen.

No, odotetaan lisämateriaalia ennen kuin täysin tuomitaan.
 
Ihan hyvät vibat trailerista. Katotaan miten tuo spottaus/näkyvyys-aspekti menee, mutta kaippa tämä tulee ennakkotilattua.
 
Eiköhän 3 minuutin traileriin yritetty vain sulloa kaikkea mahdollista, hektinen kuvahan siitä tulee.

Aika pitkälti BF4 2.0 vibat, käy paremmin kuin hyvin.

Pelattavuus #1, mutta on kyllä melko nätti kun tsekkasi trailerin 4K töllöllä.

Kyllä tästä itse ainakin sai vaan lisää hypeä, 22.6. odotellessa.
 
Vieläköhän tää menee edellisen genin ehdoilla, kun ei noi graffat nyt älyttömän kummoisilta vaikuttaneet. Jotenkin savut palikka maisia ja tuntui olevan tosi karua tekstuuria paikoin. Noh, katellaan sitten kun näkee oikeaa pelikuvaa eikä jotain tälläsii kahden sekunnin valikoituja pätkiä.
 
Hyvältä näytti tosiaan.

Ei vissiin Game Passiin ole siis tulossa eli ennakkotilaukseenhan menee viimeistään kun open betan early access on alkamassa.

Grafiikat oli paikoin vähän latteat, mutta tuo sinänsä pikku juttu kun lowt päällähän nämä enimmäkseen tulee pelattua sitten kun on sisään päästy.
 
Hyvältä näytti tosiaan.

Ei vissiin Game Passiin ole siis tulossa eli ennakkotilaukseenhan menee viimeistään kun open betan early access on alkamassa.

Grafiikat oli paikoin vähän latteat, mutta tuo sinänsä pikku juttu kun lowt päällähän nämä enimmäkseen tulee pelattua sitten kun on sisään päästy.
Se oli hyvä huhu kyllä, mutta pelihän tulee EA Playn kautta Game Passiin jossain vaiheessa. En tiedä kuinka pitkä se viive on noissa ollut.

Itsekin testaan open betan ja jos se iskee niin sitten Gold edition lähtee ennakkotilaukseen. :tup:
 
Näyttää tosi hyvältä, suosittelen katsomaan 4k:na, YouTube pakkaus striimissä oli hirveä.

Tosi vähän itse pelaajan ampumista näytettiin ja yllättävän paljon ajoneuvoja.

Ei tuosta nyt pysty vieläkään sanomaan mitään että millaista itse pelaaminen on.

Kompassista iso plussa.

Hourglass mappi on ihan älyttömän kokoinen, saas nähdä onko kuinka paljon yksityiskohtia.
 
Aika pitkälti BF4 2.0 vibat, käy paremmin kuin hyvin.

Itsellekin tuli hyvin pitkälti tuollainen fiilis. Trailerin tempo toki vauhdikas kun koitetaan saada paljon tavaraa sisään mutta kyllähän tuossa selkeästi on paljon samaa kuin noissa BF3 & BF4 ja sitä koitetaan myös tuoda esiin replikoimalla noita aiemmista peleistä tuttuja näkyjä.

Kesäkuussa 22.pv sitten tulee uus pelivideo
Kyllä tästä itse ainakin sai vaan lisää hypeä, 22.6. odotellessa.

Tarkennuksena siis heinäkuussa 22. päivä tulee lisää materiaalia tuon trailerin mukaan vai luvattiinko jossain muuallakin jotain?
 
Saa nähä miten yleiseen käyttöön saa tuon heittokoukku gadgetin. Sotilaat pomppii pilvenpiirtäjän päälle maasta eikä hissi tai helikopteri ole enää ainoa keino päästä snaippaan katolle.
Kyllähän tämä vahvasti vaikuttaa ettei tempo missään nimessä palaa bf3/4 tasolle, vaan jatkaa rempseällä bf1/v temmolla jossa ei ruudinkäryä säästellä.
Saa nähä nuo tankit tuleeko olemaan yhtä tehokkaita ku bf3/4.
Joka tapauksessa hyvä gameplay traileri.
hissikohtauksesta pisti bf4 vibat voimakkaasti.
 
Juu, juuri olin tulossa sanomaan että olin väärässä. Tosiaan 22.7. EA Play:ssä sitten lisää.... odottavan aika on pitkä. :btooth:

Siellä saadaan varmasti jo hyvin paljon infoa.
 
Tuotaisiinkohan jo kunnon serverit, missä on erilaisia säätö mahdollisuuksia takaisin.

Ykkösessäja vitosessakin olisi ollut potentiaalia jos customserverit olisi olleet mahdollisia ja saatu vähän tempoa rauhoitettua pitemmällä spawniajalla niin ukoille kun ajoneuvoille. Ja Tasapainoisella HC modilla.

BF4 oli vielä näin ja jotenkin tuntui tutulta ja turvalliselta pelata aina samalla serverillä missä oli tuttuja pelaajia ja hyviä admineita.
 
Kyllähän tuo muistutti paljon Siege of Shanghai -karttaa, ihan ok:lta näytti. Toki jotkut rakettireput tai robottikoirat eivät ole mieleen, mutta katsotaan sitten kun peli julkaistaan.
 
Mutta miksi vain 4 hengen squadit :sad: Ainut asia mikä nyt oikeastaan jäi harmittamaan tuosta trailerista. Muuten näytti ihan perus ADHD menolta. Hyvät bf4 vibat
 
Ihmiset jotkaa ennakotilaa Battlefieldin ykkösen ja vitosen jälkeen, niin ettekö ole oppineet mitään edellisistä peleistä?
Jokainen toki tyylillään.
 
Ihmiset jotkaa ennakotilaa Battlefieldin ykkösen ja vitosen jälkeen, niin ettekö ole oppineet mitään edellisistä peleistä?
Jokainen toki tyylillään.
Ykkönen oli varsin hyvä peli ja vitonen kasa höyryävää paskaa. Vitonen myös myi todella huonosti, joten voisi kuvitella, että palataan enempi vanhaan päin, kuin jatketaan vitosen linjalla. Ei mua sinänsä haittaa, että liikkuvuutta tulee lisää mitä videoista näytti, paljolti Apex korvasi itsellä vitosen.

Vielä en ennakkotilannut, kattellaan lisävideot ja beta. Mutta kyllä tuo tullee tilailtua, että saa taas konkkaa pelata.
 
Ihmiset jotkaa ennakotilaa Battlefieldin ykkösen ja vitosen jälkeen, niin ettekö ole oppineet mitään edellisistä peleistä?
Nuo on ylivoimaisesti eniten pelaamani fps pelit viimeisen viiden vuoden ajalta. Opin noista, että pelisarja tarjoaa yhä rahalle vastinetta, joten sarjan seuraavan osan ennakkotilaaminen tuskin menee pahasti metsään.

Mitä olisi pitänyt oppia?
 
On olemassa ihmisiä jotka ymmärtää miksi 1 ja V oli paskoja. No. Sitten on niitä jotka ei ymmärrä ja pröystäilee ennakkotilauksilla. :rofl: 1 ei ollut itseasiassa lähellekään niin huono mitä V. Se oli lähinnä vaan tylsä. Oli silti varmaan parasta esim V:ssä, että aseiden TTK-arvot muuttu aina viikon ja minkäkin juhlapyhän mukaisesti lapsille sopivaksi? ”Mukavaa” vaihtelua. :D Jos kerta olivat kuutenkin lempparipelejä evö joillekin.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
On olemassa ihmisiä jotka ymmärtää miksi 1 ja V oli paskoja. No. Sitten on niitä jotka ei ymmärrä ja pröystäilee ennakkotilauksilla. :rofl: Oli varmaan parasta esim V:ssä, että aseiden TTK-arvot muuttu aina viikon ja minkäkin juhlapyhän mukaisesti lapsille sopivaksi? ”Mukavaa” vaihtelua. :D
Vihaajat vihaavat. ¯\_(ツ)_/¯
 
On olemassa ihmisiä jotka ymmärtää miksi 1 ja V oli paskoja. No. Sitten on niitä jotka ei ymmärrä ja pröystäilee ennakkotilauksilla. :rofl: 1 ei ollut itseasiassa lähellekään niin huono mitä V. Se oli lähinnä vaan tylsä. Oli silti varmaan parasta esim V:ssä, että aseiden TTK-arvot muuttu aina viikon ja minkäkin juhlapyhän mukaisesti lapsille sopivaksi? ”Mukavaa” vaihtelua. :D Jos kerta olivat kuutenkin lempparipelejä evö joillekin.
Hyvähän tuosta Battlefield V:stä lopulta tuli. Monta päivitystä tuli joka aina pilasi pelituntuman tai pelimoden frontlinen poisto oli melkein itselleni syy kokonaan pelin poistoon. Sekä ttk:n muutos, mutta kaikkeen tottuu. Sekä yhtäkkiä ruudulle tuli välkkymään kirkkaat valot. Tai ruutu muuttu keltaseksi ku parantaa. Battlefield V oli kyllä tosi hyvä alussa kaikkineen camoflaugineen, mutta lopulta peliä piti helpottaa uusille pelaajille liikaa ja tulihan siitä hiukan casual. Mutta monen ison muutoksen jälkeen pelaaminen muuttui kivaksi, kun suurin osa wannabepro-pelaajat lopettivat tuon pelaamisen ja noobit saivat paremmin rauhassa pelailla. Eli täysin onnistunut teos. Toivottavasti 2042 ei ole liian vaikeaksi tehty. Battlefieldin kuuluu olla hiukan casualisempi ja helpompi. Eikä kuten escape from tarkov tai cs:go, fortnite, pubg.
 
Toivottavasti kartat ei ole kuitenkaan liian isoja. Mielestäni vitossa esim. Hamada oli ehkä turhan iso ja yleensä siellä aavikolla hyökkäsi yksi tyyppi kerrallaan.
 
Toivottavasti kartat ei ole kuitenkaan liian isoja. Mielestäni vitossa esim. Hamada oli ehkä turhan iso ja yleensä siellä aavikolla hyökkäsi yksi tyyppi kerrallaan.
128 pelaajaa hamadan kokoiseen mappiin on kyllä hyvä. Ehkä näissä on myös normaalin kokoisia mappeja 64:n tai 32:n pelaajan frontline tyylisiin-pelimuotoihin.

Jokos pelimodet on jonnekkin kerrottu?
 
Toivottavasti kartat ei ole kuitenkaan liian isoja. Mielestäni vitossa esim. Hamada oli ehkä turhan iso ja yleensä siellä aavikolla hyökkäsi yksi tyyppi kerrallaan.
Vähän samaa mietin. Hamada oli turhan iso 64:lle pelaajalle ja tuossa 2042:ssa olisi n. neljä kertaa suurempi kartta 128:lle.

Mutta ehkäpä noista on vähän erilaisia versiota pelimuodon ja pelaajamäärän mukaan. Kaikista mapeistahan on oletettavasti 64 pelaajan versiot vanhoja konsoleita varten.

Jokos pelimodet on jonnekkin kerrottu?
Conquest ja breakthrough (jotenkin uudistettuna kai) on varmistettu. Ja sitten pari mysteeripelimuotoa joista ei vielä ole kunnolla kerrottu.
 
Minkä takia näissä pitää aina lentää tuota roskaa ja paskaa ihan älyttömästi. trailerissakin jo sattui silmiin kun koitti sen läpi nähdä yhtään mitään.
ja kun tuota ei edes saa pois mistään asetuksista.
Nelosessa oli joku mappi missä nous myrsky ja pilas muuten hyvän kartan aina laakista.
 
Minä en ymmärrä miksi kaikki aina hehkuttaa kun saadaan pelaajamäärää isommaksi ja karttoja mahdollisimman laajoiksi. Iso pelaajamäärä=vähemmän pystyt vaikuttamaan omalla pelaamisella tuleeko voitto vai ei. Joku 128 pelaajaa kun on niin ei yksittäisen squadinkaan merkitys ole kovin suuri enää.
Itse pidän kyllä siitä että jos pelaa paskasti niin tulee turpaan ja sitten kun peli sujuu ja on hyvä squadi niin niitä voittojakin alkaa tulla.
Sama homma kaikkien auto-aim paskeiden kanssa. Jos ei osaa ampua niin se on voi voi. Git gud jne.
Ennen sentäin sai jotain edistymisen tunnetta kun uusia pelejä tuli ja alkuun ei välttämättä ollut mikään k/d jumala mutta mitä enemmän pelasi, niin joskus saattoi jopa plussalle päästä.

Parhaat matsit saa aina kun pelaajamäärä max 32 ja kartan koko suhteutettu siihen ettei joudu etsimään minuuttitolkulla ammuttavaa. Ai niitä BC2/BF3 aikoja kun servu täynnä osaavia suomalaisia ottamassa toisistaan mittaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 771
Viestejä
4 498 586
Jäsenet
74 281
Uusin jäsen
staffanjohansson34

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom