Battlefield 1

Näköjään Suez kartassa tulta tai aurinkoa kohti katsominen aiheuttaa hirveää nykimistä, jos vsync ei ole päällä. FPS on koko ajan 72 @72Hz näytöllä, mutta tuntuu enemmänkin 40FPS. Mielenkiintoisia ongelmia tämän pelin kanssa. Lisäksi repeilyä tuli jatkuvasti full screenillä, jos vsync ei ollut päällä. Tähän ei auttanut FPS-rajoittimet tai fast sync, joten vaihdoin borderless windowiin.
 
Itselläni on toisessa koneessa kiinni RX480 ja siinä 1440p 80Hz näytöllä. Ei mitään ongelmia repeilyn yms kanssa, FPS rajoitettu pelin muuttujalla arvoon 81.

Toisessa koneessa taas puolestaan GTX 1060 ja 1440p 60Hz näytöllä. Repeilyä esiintyy varsinkin ruudun yläreunassa taivasta vasten. FPS rajoitettu 61 pelin muuttujalla ja kokeiltu myös suoraan arvoa 60, mutta oli huonompi. Täytyy tänään koetella jos tämän koneen osalta keksisi miten pääsisi repeilystä eroon. Borderless window voisi kokeilla, ei ollut tullut mieleen tätä ennen kun ei tuo nyt niin paljoa ole haitannut.

Molemmat näytöt vsync off ja näytöt eivät tue g-sync / freesync.
 
Itselläni on toisessa koneessa kiinni RX480 ja siinä 1440p 80Hz näytöllä. Ei mitään ongelmia repeilyn yms kanssa, FPS rajoitettu pelin muuttujalla arvoon 81.

Toisessa koneessa taas puolestaan GTX 1060 ja 1440p 60Hz näytöllä. Repeilyä esiintyy varsinkin ruudun yläreunassa taivasta vasten. FPS rajoitettu 61 pelin muuttujalla ja kokeiltu myös suoraan arvoa 60, mutta oli huonompi. Täytyy tänään koetella jos tämän koneen osalta keksisi miten pääsisi repeilystä eroon. Borderless window voisi kokeilla, ei ollut tullut mieleen tätä ennen kun ei tuo nyt niin paljoa ole haitannut.

Molemmat näytöt vsync off ja näytöt eivät tue g-sync / freesync.

Fast Sync. Olepas hyvä ;)
 
Kiitoksia. Täytyy kokeilla. Ilmeisesti pidän siis nuo BF1 asetukset ja laitan fast syncin päälle Nvidian control panelista vain? .. Vai tuleeko FPS cappi siirtää sinne siinä samalla?
 
Juu fast sync ohjauspaneelista päälle ja kovaa ajoa. Fps cappia tuskin tarvitsee ollenkaan.
 
Vissiin alkaa tulemaan vanhaksi tms kun en tuosta fast syncista ole ennen kuullut (paitsi mitä tuossa yllä mainittiin niin kyllä noteerasin että joku tuollainen on olemassa). :facepalm:
 
Mitens tässä saa fps:t näkymään? Onko jotain konsolikomentoja vai pitääkö tehdä joku cfg kansioon?
 
Itselläni on toisessa koneessa kiinni RX480 ja siinä 1440p 80Hz näytöllä. Ei mitään ongelmia repeilyn yms kanssa, FPS rajoitettu pelin muuttujalla arvoon 81.

Toisessa koneessa taas puolestaan GTX 1060 ja 1440p 60Hz näytöllä. Repeilyä esiintyy varsinkin ruudun yläreunassa taivasta vasten. FPS rajoitettu 61 pelin muuttujalla ja kokeiltu myös suoraan arvoa 60, mutta oli huonompi. Täytyy tänään koetella jos tämän koneen osalta keksisi miten pääsisi repeilystä eroon. Borderless window voisi kokeilla, ei ollut tullut mieleen tätä ennen kun ei tuo nyt niin paljoa ole haitannut.

Molemmat näytöt vsync off ja näytöt eivät tue g-sync / freesync.

Pahoittelut vähän off topicista mutta millä asetuksilla pelaat bf1 tuolla toisella koneella jossa RX480 kiinni? Ite pelailen kanssa 1440p 80hz paitsi että koneessa R9 390 joka on vissiin aikalailla samoissa tehoissa tuon RX480 kanssa:confused:, mutta tuntuu olevan aika vaikea löytää asetukset joilla saisi mahdollisimman stablen fps:n.
 
Pahoittelut vähän off topicista mutta millä asetuksilla pelaat bf1 tuolla toisella koneella jossa RX480 kiinni? Ite pelailen kanssa 1440p 80hz paitsi että koneessa R9 390 joka on vissiin aikalailla samoissa tehoissa tuon RX480 kanssa:confused:, mutta tuntuu olevan aika vaikea löytää asetukset joilla saisi mahdollisimman stablen fps:n.

user.cfg:

Thread.MaxProcessorCount 4
RenderDevice.VSyncEnable 0
RenderDevice.RenderAheadLimit 2
GameTime.MaxVariableFps 81
PerfOverlay.DrawFPS 1

Itse pelissä videoasetuksista valittuna "HIGH" preset ihan sellaisenaan kuin se on (kaikki siis menee HIGH siitä alta myös). FOV arvossa 85 ja resolution scale 100%. DX11 käytössä.

Nuo kaippa ne oleellisimmat asetukset.
 
Pahoittelut vähän off topicista mutta millä asetuksilla pelaat bf1 tuolla toisella koneella jossa RX480 kiinni? Ite pelailen kanssa 1440p 80hz paitsi että koneessa R9 390 joka on vissiin aikalailla samoissa tehoissa tuon RX480 kanssa:confused:, mutta tuntuu olevan aika vaikea löytää asetukset joilla saisi mahdollisimman stablen fps:n.
Yksi missä voi katsoa asetuksien vaikutusta on tämä, ja vaikka koskee BF4 niin muistaakseni kaikki samat asetukset löytyy ja engine kuitenkin ainakin pohjimmiltaan sama. Tuolla selitetty asetuksien painoa yms: Graphics settings and how they affect FPS - Battlefield 4: General discussion - Symthic Forum

Noista sitten voi itse vähän katsoa ja nostella karkkia.
 
Katsoin kanssa jonkun videon tms aiheesta joku aika sitten, siinä käytiin juuri läpi noita detaileja että mitkä voi nostaa ultralle olemattomalla taikka melko pienellä impaktilla suorituskykyyn.

On ollut mielessä että joku ilta pitäisi noitakin tutkia, mutta nyt ollut sen verran monta projektia menossa tässä että välillä kiva vain pelatakin eikä säätää joka hemmetin namiskaa. ;)
 
Sain fps:n näkymään. Jos jotain kiinnostaa miten i7 2700K(4.4Ghz) ja GTX670 CU II:lla(jotain 100-150mhz kelloteltu) pyörii 1080p@120Hz,
niin 60-90 näyttää voittopuolisesti olevan ruudunpäivitys. Ei pahemmin vaikuta nykivän, 369 jotain ajurit käytössä.

Pelistä auto-grafiikat, lähinnä mediumia. Blur pois ja se scaling 100%.

Sen mediumillakin(kun hyvältä silloinkin näyttää) huomaa että varmaan tehokortilla hienon näköinen kaikki tapissa.
 
Viimeksi muokattu:
@TML, Nostin texturet ja mesh ultralle kuten tuossa linkkaamassasi ohjeessa oli kerrottu että niillä melko pieni performance impact, muut pidin high asetuksella kuten ennen. Eipä ollut pahemmin vaikutusta suorituskykyyn ainakaan noilla, kuten siis pitikin olla.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Scoutit kyllä tämän pelin syöpä. Mikä siinä on, että niiden määrä ei rajoitetan Dicen toimesta? Joka squadissa saisi vaikka olla vain yksi scoutti.
 
Scoutit kyllä tämän pelin syöpä. Mikä siinä on, että niiden määrä ei rajoitetan Dicen toimesta? Joka squadissa saisi vaikka olla vain yksi scoutti.
Ja sitten niitä yhden hengen squadeja olisi semmoset 10 kappaletta :D
Eikös class limiteistä ollut jotain puhetta useampi kuukausi sitten? Vai onko se jo tullut, mutta käytössä vain harvoilla ranked servuilla, joita pelaajat eivät edes löydä pelin servu haulla.
 
Onhan ne yksi tämän pelin lukuisista syövistä mikä saa otsasuonet pullistumaan. Itseäni enemmän tai vähemmän on alkanut ärsyttämään operationeissa, että balanssia ei ole ollenkaan. Ei pelaamisesta voi oikein nauttia kun osapuolet on todella epäsynkässä keskenään parhaimmillaan noi jotkut kentät on ohi alle 10min.

Voiko tämä johtua siitä, kun pelailen kaverin kanssa ja hänelle näytetään skiliksi joku 200 ja minulle 400?
Dicen omilla laskukaavoilla on ihan turha odottaa balanssia. Vaikka tuota skilliäkin hyödynnettäisiinkin balansoinnissa, niin varsinkin tuolla kärkidesiili(e?)n alla skillin voi saada korkealla auttamatta tiimiään kuitenkaan pätkääkään, kun vain kämppii jossain tappaen random-vihuja. Noita makaajia kun sitten on enemmän niin oma tiimi on aina heidän verran alivoimalla kun objectivesta pelataan. Toki se ettei Diceä kiinnosta balanssi (ei asebalanssi, eikä ehkä koko pelikään), ei tee hyvää tuollaiselle pelimuodolle jossa kaikkien pitäisi olla siellä objectivella auttamassa. Niin kauan kuin kunnolliset vuokraservut ja niiden plugarit puuttuvat, niin tasapainoista peliä on turha odottaa.
 
Sellainen huomio tosin, että kuulemma pelimoodeissa balance menee "pelimoodikohtaisella skillillä". En jaksa sourcea kaivaa, mutta asiaa kun joskus tutkin. Oletan että videon tekijä tuon tiedon jostain sai, ja siis videon aiheena oli balance.
Se kun ei oikein toimisi että balansoidaan vaikka operations peliä domination moodin skillillä.

Tuskin tämän pelin balance ikinä pääsee BF4 (ja aiemmat) tasolle, missä yhteisö pysty koodailee plugareita tuohon tarkoitukseen. :(

Onhan balance toki muutenkin melko hankalaa, eikä kyllä huvittaisi olla niiden koodajien saappaissa.
Peli ei voi kuitenkaan oikein huomioida vaikka sitä, että nyt ne kovat jannut (joiden piti tasoittaa menoa) pelaakin huonosti, tai ne kaikki pelaa yksin vs kavereiden kanssa yleensä jne jne. Plus mitä se skill nyt sitten edes kertoo, tai mitä muuta se huomioi sen lisäksi.
Oikeasti toimiva balance käytännössä kuitenkin vaatisi että kesken rundin analysoidaan menoa, mutta ei kukaan tykkää siitä että kesken rundin heitetään toiselle puolelle. BF4:ssa tosin osa servuista näin tekee, eli ne joilla on aggressiiviset asetukset balance plugareissa.
 
Sellainen huomio tosin, että kuulemma pelimoodeissa balance menee "pelimoodikohtaisella skillillä". En jaksa sourcea kaivaa, mutta asiaa kun joskus tutkin. Oletan että videon tekijä tuon tiedon jostain sai, ja siis videon aiheena oli balance.
Se kun ei oikein toimisi että balansoidaan vaikka operations peliä domination moodin skillillä.

Tuskin tämän pelin balance ikinä pääsee BF4 (ja aiemmat) tasolle, missä yhteisö pysty koodailee plugareita tuohon tarkoitukseen. :(

Onhan balance toki muutenkin melko hankalaa, eikä kyllä huvittaisi olla niiden koodajien saappaissa.
Peli ei voi kuitenkaan oikein huomioida vaikka sitä, että nyt ne kovat jannut (joiden piti tasoittaa menoa) pelaakin huonosti, tai ne kaikki pelaa yksin vs kavereiden kanssa yleensä jne jne. Plus mitä se skill nyt sitten edes kertoo, tai mitä muuta se huomioi sen lisäksi.
Oikeasti toimiva balance käytännössä kuitenkin vaatisi että kesken rundin analysoidaan menoa, mutta ei kukaan tykkää siitä että kesken rundin heitetään toiselle puolelle. BF4:ssa tosin osa servuista näin tekee, eli ne joilla on aggressiiviset asetukset balance plugareissa.


Joo ei oikein voikkaan odottaa, että kaikki matsit olisi balanssissa, mutta siinä vaiheessa alkaa yleensä korpeemaan kun olet samalla servulla vaikka viisi rundia ja kaikissa on aivan yhtä syöpänen balanssi niin joo, tuohon kun saisi jotain korjausta niin ihan hyvä meininki.
Tai ei ainakaan minua haittaa jos silloin tällöin on epätasanen rundi, joka sitten korjaantuu seuraavalle kierrokselle edes jonkun verran. Nyt tuntuu, että näin ei todellakaan tapahdu.
 
Itse ei ainakaan tunnu pääsevän oman tasoisten joukkoon kun vasta pc:llä aloitellut ja level 2 on(3h jälkeen 57p/min). Kaikki jotain ties kuinka monta sataa levelillä.
 
@Raikku, Itse pelailen satunnaisesti. Olisikohan joku level 25 nyt. Alussa tuntui silloin joskus syksyllä että vaikeaa on, mutta kyllä se siitä sitten lähti taittumaan.

Hyvä peliseura / squadi helpottaa tilannetta kummasti.
 
Joo kyllä se siittä helpottaa, vaikkakin itse olen levulla 73, niin en oo kyllä vieläkään kovin kummonen pelaaja. Välillä sujuu jo ihan hyvinkin ja pääsee hyville sijoille, mutta välillä ei taas osu ees ladon seinään ja tulokset näyttää sen mukaisilta :D. Hyvä squad ja peliseura kyllä auttaa ihan huimasti se on selvää.

Edit: Pitäsköhän sitä mennä pari erää pelaamaan taas vaikka mietinkin että palais pelin ääreen vasta pätsin myötä, mutta jotenki taas veri vetää pelailee :D
 
Ärsyttää kun oma tiimi on häviöllä ja tankkien puikoissa on koko ajan derp-tason kuskeja. Ei se voi olla niin vaikeaa [emoji36]
 
Ärsyttää kun oma tiimi on häviöllä ja tankkien puikoissa on koko ajan derp-tason kuskeja. Ei se voi olla niin vaikeaa [emoji36]

Ja kun noille ei voi edes tehdä mitään.. Yleisimmin pahaa enteilee (ainakin operationssissa) kun näkee Landshipin tai Truckin. Landshipin puikoissa aika varmasti aina joku aloittelija, joka ajaa sen tankin vain vihollisten keskelle ja kuolee heti. Truckissa sitten yleensä KD-campereita, mortar-truckin käyttö vaikuttaisin kokemusten perusteella yleistyneen ja noita näkee nykyään turhankin usein camppimassa (tai siis eihän tuolla mortar-truckilla voi edes muuta tehdä, paska ajoneuvo kaikenkaikkiaan). Toki noita heavy tankilla basessakin camppivia näkee mutta joo..

Toinen on sitten nämä osaamattomat Behemoth-kuskit. En noista behemotheista niin välitä mutta on se nyt silti hieman perseestä, että se taukki ei osaa ajaa sitä oikeaan paikkaan jolloin kukaan muu siellä behemothissa ei pysty tekemään mitään. Tai päinvastoin ajaa sokeana taas vihollisten keskelle kuolemaan.
 
Itse en ole koskaan missään bäfässä ajoneuvoja käyttänyt, aina vaan jalan menen.
 
Onko tässä pelissä minkäänlaista sekoitusta tiimien kesken? Pelannut nyt vasta pari päivää ja aina kun menee peliin niin vihutiimi perseraiskaa täysin ja sit oottelee että ehkä seuraavassa pelissä on tasasemmat tiimit mutta paskanmarjat samat pelaajat taas omalla puolella ja sama homma jatkuu. Servuakaan ei kiinnosta kovin montaa kertaa vaihtaa kun servulle menemiseen ja lähtemiseen menee se 5~10 minsaa.
 
Onko tässä pelissä minkäänlaista sekoitusta tiimien kesken? Pelannut nyt vasta pari päivää ja aina kun menee peliin niin vihutiimi perseraiskaa täysin ja sit oottelee että ehkä seuraavassa pelissä on tasasemmat tiimit mutta paskanmarjat samat pelaajat taas omalla puolella ja sama homma jatkuu. Servuakaan ei kiinnosta kovin montaa kertaa vaihtaa kun servulle menemiseen ja lähtemiseen menee se 5~10 minsaa.

Tuntuu olevan vaihtelevaa. Välillä taitaa sen kovan squadin heittää toiselle puolelle ja välillä ei tunnu tapahtuvan mitään. Ainakin Operationssissa välillä heittää puolelta toiselle karttojen keskellä mikä on kyllä melko ärsyttävää kun peli on kokonaisuus. Eka olet top3:ssa hyökkääjissä (kun pärjäätte hyvin) ja sitten heitetään sinne puolustajiin ottamaan turpaan kun osa rage-quittaa. Muistaakseni myös välillä pienemmissä pelimuodoissa sekoitellut joten luulisi myös CQ:ssa. Aika harvoin tuo tuntuu kuitenkaan balanssiin vaikuttavan, toinen puoli silti vie 100-0 mutta saatat päästä sieltä voittajista turpaan ottaviin tai toisinpäin..
 
Onkohan mitään hyötyä prossun päivityksestä 2560 x 1440 resolla? Nyt käytössä i5-4690k ja gtx 1070. Ultra-asetuksilla pelaan, ja en niistä hirveesti haluis tinkiä. Kovas mäiskeessä tippuu kyllä FPS tuonne 50+ ja se vähän jo tuntuu lagaavan.

Eli auttaako prossun päivitys? Vai näytönohjaimen? Vai laskeakko detaileja.. :nb:
 
Onkohan mitään hyötyä prossun päivityksestä 2560 x 1440 resolla? Nyt käytössä i5-4690k ja gtx 1070. Ultra-asetuksilla pelaan, ja en niistä hirveesti haluis tinkiä. Kovas mäiskeessä tippuu kyllä FPS tuonne 50+ ja se vähän jo tuntuu lagaavan.

Eli auttaako prossun päivitys? Vai näytönohjaimen? Vai laskeakko detaileja.. :nb:

Mulla i7-6700k ja 1080. 1440p kaikki low tai off paitsi mesh ja textures ja sais pyöriä vielä paremmin tolle 144hz näytölle.
Hyvät tryhard asetukset muutenkin kun viholliset oikeen pomppaa esiin maastosta. :rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan mitään hyötyä prossun päivityksestä 2560 x 1440 resolla? Nyt käytössä i5-4690k ja gtx 1070. Ultra-asetuksilla pelaan, ja en niistä hirveesti haluis tinkiä. Kovas mäiskeessä tippuu kyllä FPS tuonne 50+ ja se vähän jo tuntuu lagaavan.

Eli auttaako prossun päivitys? Vai näytönohjaimen? Vai laskeakko detaileja.. :nb:

Auttaa. I5 haswellit jää jalkoihin jo selkeästi bäfässä. Halvimmalla pääset kun hommaat i7 4790K, ja tuo jaksaa jo ihan eri tavalla kuin tuo sun i5.
 
Operaatioissa, joita ite tulee lähinnä pelattua, puolustajat voittaa 90% matseista, koska liikaa snipuja ja muita kämppereitä. Jos vaan porukka älyäisi Squadeissa/isompana ryhmänä puskea lipuille niin varmasti olis tasaväkisempiä matseja, ja sitä myöten huomattavasti viihdyttävämpää.. Classi rajotuksia tarvittaisiin.
 
Mulla i7-6700k ja 1080. 1440p kaikki low tai off paitsi mesh ja textures ja sais pyöriä vielä paremmin tolle 144hz näytölle.
Hyvät tryhard asetukset muutenkin kun viholliset oikeen pomppaa esiin maastosta. :rofl:

Pitää koittaa miltä näyttää noilla asetuksilla. Välillä vihuja on kyllä vaikea erottaa maastosta :D
 
Pitää koittaa miltä näyttää noilla asetuksilla. Välillä vihuja on kyllä vaikea erottaa maastosta :D
Ihan hirveeltähän se näyttää :rofl:
Ei sentään tässä pelissä niin rajua eroa kuin planetside 2:sen grafiikka asetuksissa. Siinä oli täysillä asetuksilla ihan kunnon nurmikko tai esim puusta oikeen kunnon varjot, sit jos laskit kaikki low niin olikin vaan paljas maasto ja ei varjoja ollenkaan. :lol:
 
Onko täällä kukaan vielä pelannu bäfän 64 multiplayerii Ryzenillä ja 144fps asetuksilla? Oman prossun haluun päivittää, kun nykyinen ei jaksa puskea kunnolla frameja, onlinessa ainakaan. Vaikea vaan päättää, että ostaako 7700k vai R7 1700?
 
Miten muuten tässä, onko 2700K enää riittävä kovemman näyttiksen kanssa, jos haluaa korottaa kuvanlaatua esim high/ultraan? Tässä vaiheessa ainakin reso pysyisi 1080p:ssä hertsit sitten 120/144.
 
Onkohan mitään hyötyä prossun päivityksestä 2560 x 1440 resolla? Nyt käytössä i5-4690k ja gtx 1070. Ultra-asetuksilla pelaan, ja en niistä hirveesti haluis tinkiä. Kovas mäiskeessä tippuu kyllä FPS tuonne 50+ ja se vähän jo tuntuu lagaavan.

Eli auttaako prossun päivitys? Vai näytönohjaimen? Vai laskeakko detaileja.. :nb:
Olisko joku täppä vaan väärin? Dx11 käytössä?

Mulla i5 3570k@4,2ghz/8gb/gtx1070 ja pelaan 1440p resolla ultralla. Fps pyörii sielä 100 nurkissa, eikä käy alle 80.
 
Olisko joku täppä vaan väärin? Dx11 käytössä?

Mulla i5 3570k@4,2ghz/8gb/gtx1070 ja pelaan 1440p resolla ultralla. Fps pyörii sielä 100 nurkissa, eikä käy alle 80.


Kovilta kuulostaa sun fps:ät, mun entisellä i5 4670K@4.4GHz+16Gbram+1080 tuli myös fps droppeja tuonne 60 pintaan 144hz 1440p:llä, ja sen lisäksi oli stutterointia. en sitten tiedä onko suorituskyky parantunut päivitysten myötä. pelaatko 144 vai 60hz?
 
En usko että psymbiotella on mitään pielessä, koska irtselläkin 3570k + RX 480 jaksaa puskea vakaan 80fps 1440p resolla ilman droppeja.

Päivityksissä kyllä parantunut mielestäni suorituskyky sitten syksyn.
 
Täällä pyörii 4670k 4,4GHz, ram 8Gb 2400mhz oc, ja evga 1070 @2130mhz kaikki ultralla 1440p, jolloin 99% ajasta noin 65-95fps.

Se yksi prosentti häiritsee, tulee ikäviä droppeja alle 60fps välillä tiukoissa paikoissa. Tähän tosin auttoi esipiirrettyjen kehysten arvo 1, ja fps limit 65. Nyt pysyy käytännössä kuin liimattuna tuossa lukemassa, joka riittää mulle hyvin
 
Viimeksi muokattu:
Olisko joku täppä vaan väärin? Dx11 käytössä?

Mulla i5 3570k@4,2ghz/8gb/gtx1070 ja pelaan 1440p resolla ultralla. Fps pyörii sielä 100 nurkissa, eikä käy alle 80.

Kovilta kuulostaa sun fps:ät, mun entisellä i5 4670K@4.4GHz+16Gbram+1080 tuli myös fps droppeja tuonne 60 pintaan 144hz 1440p:llä, ja sen lisäksi oli stutterointia. en sitten tiedä onko suorituskyky parantunut päivitysten myötä. pelaatko 144 vai 60hz?
On kyllä kovat lukemat.
Itsellä pyörii 100 tuntumassa myös average, mutta reso 1080p. Muistaakseni ihan ultralla.

i7 3930K @ 4.1 / 32GB / Strix 1070 OC.
Toisaalta en ole tämän vuoden puolella koskenut peliin, joten olisiko tilanne parempi nykyään.

Milläs muuten mittaatte? Noi tulokset sain frapsilla, ja olikohan aina 10 minuutin verran datan keräämistä. Kolme kertaa taisin ajaa.
Musta tuntu että fraps pelkkä fps tilastointi aiheutti performance hitin. :D Fraps videon tallennus nyt on tunnetusti kamala (tai ainakin oli) ja söi tehoja, mutta ei kai nyt fps bench...
 
Oma i7 3770k @ 4,2ghz + 1070 GTX + 16Gb ja 1440p ultralla +TAA pyörii fps jossain 80 nurkilla 64 pelaajan Operaatiossa.. joillain näemmä vaan pyörii paremmin.. :dead:
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä kovat lukemat.
Itsellä pyörii 100 tuntumassa myös average, mutta reso 1080p. Muistaakseni ihan ultralla.

i7 3930K @ 4.1 / 32GB / Strix 1070 OC.
Toisaalta en ole tämän vuoden puolella koskenut peliin, joten olisiko tilanne parempi nykyään.

Milläs muuten mittaatte? Noi tulokset sain frapsilla, ja olikohan aina 10 minuutin verran datan keräämistä. Kolme kertaa taisin ajaa.
Musta tuntu että fraps pelkkä fps tilastointi aiheutti performance hitin. :D Fraps videon tallennus nyt on tunnetusti kamala (tai ainakin oli) ja söi tehoja, mutta ei kai nyt fps bench...

After Burner Mulla käytössä, graafista näkee hyvin missä on menty. Halutessaan voi käyttää bäfän omaa perf.overlayta jos ei käytä AB tai XOC.
 
Pikatestaus suoritettu. 1440p, kaikki ultralla. Fps ylimmillään ~95, alimmillaan ~80. 64 pelaajan hardcore conquest, suez osui kentäksi. Cpu tosin aikalailla sen 99% käytössä :rofl:
 
After Burner Mulla käytössä, graafista näkee hyvin missä on menty. Halutessaan voi käyttää bäfän omaa perf.overlayta jos ei käytä AB tai XOC.
Siis, toki mulla on FPS joko perfoverlay.drawfps kautta, tai sitten ihan Shadowplay:stä.

Tarkoitan tosiaan sitä että joku kirjaa min/max/avg esmes 5-10min ajalta.
Luultavasti suurimmalla osalla tulee ihan väärä kuva omasta FPS:stä jos vain seuraa välillä itse jotain laskuria sivusilmällä.

Käppyrästä ehkä näkee paremmin, mutta onhan esmes frapsin min/max/avg CSV tarkempi homma. Mitä katsoin niin ilmeisesti Afterburner ei tuota osaa tehdä, eli että oikeasti kirjaisi lukemat.
En sitä muutenkaan viitsi asentaa, vaikka osaisi, koska se on aiheuttanut niin monelle ongelmia BF pelisarjan kanssa.

Toi fraps on vaan niin 90's, niin mietin vaihtoehtoa. :D
 
juu ei AB:llä keskiarvoa saa, mutta kirjaa minimin ja maksimin, ja graafista näkee sekunnin välein kirjatun fps:n joten kyllä tuolla aika hyvin kärylle pääsee.

Edit. en ole just koneen ääressä, mutta muistaakseni AB:llä voi tehdä myös log filen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom