Battlefield 1

Vai niin, eipä ole tuota mobile-appia tullut ladattua. En kyllä ymmärrä miksi sellainen on olemassa muutenkaan, panostaisivat mieluummin siihen että saan ne oleelliset asiat tehtyä pelissä enkä puhelimella.
Kai ne kerää tietoja kännykästä ja myy eteenpäin.
 
Olikos tässä pelissä se asetus "raw mouse input" tjsp? Eli jos on ja ei ole päällä, niin pistää päälle.
On päällä. Testasin myös pois päältä -> ei vaikutusta.
Tein myös Originista pelille "korjaa" -> ei vaikutusta.
 
Elite codex; ymmärsinkö nyt oikein että noilla listan aseilla pitäisi hommata se 500 tappoa?
 
Mikä tämä revive-bugi on, kun sen näkee tässäkin keskustelussa mainittavan usein, mutta ei itselleni ole tainnu kohdalle sattua?

Itselläni JOKA kerta kun Medic palauttaa takaisin elävien kirjoihin, en voi ollenkaan ampua sillä aseella, mikä oli kuollessani kädessä. Vaan joudun vaihtamaan kakkos-aseeseen ja takaisin ja taas toimii.
Eli kuolen aika usein tuossa tilanteessa, kun reviven jälkeen en ehdi ampua päälle hyökyvää vihollista nopeasti.

Toisaalta jos kuolen supporttina niin, että minulla on se granaatinheitin kädessä, se toimii reviven jälkeen muttei mitään animaatiota tapahdu aseen suhteen.
En ole varma onko tämä vain Support- ongelma vai esiintyykö muissa classeissa.
Helvetin ärsyttävä pulma kuitenkin.
 
Itselläni JOKA kerta kun Medic palauttaa takaisin elävien kirjoihin, en voi ollenkaan ampua sillä aseella, mikä oli kuollessani kädessä. Vaan joudun vaihtamaan kakkos-aseeseen ja takaisin ja taas toimii.
Eli kuolen aika usein tuossa tilanteessa, kun reviven jälkeen en ehdi ampua päälle hyökyvää vihollista nopeasti.

Toisaalta jos kuolen supporttina niin, että minulla on se granaatinheitin kädessä, se toimii reviven jälkeen muttei mitään animaatiota tapahdu aseen suhteen.
En ole varma onko tämä vain Support- ongelma vai esiintyykö muissa classeissa.
Helvetin ärsyttävä pulma kuitenkin.

Tulee assaultin kanssakin tosi usein, niin usein että aina reviven jälkeen automattisesti pyöräyttää hiiren rullaa. :D
 
Tulee assaultin kanssakin tosi usein, niin usein että aina reviven jälkeen automattisesti pyöräyttää hiiren rullaa. :D

Sama homma, vaihdan itekkin aina pistoolin käteen reviven jälkeen, aika usein sitä joutuu sitten saman tien käyttämäänkin :D
 
Itselläni JOKA kerta kun Medic palauttaa takaisin elävien kirjoihin, en voi ollenkaan ampua sillä aseella, mikä oli kuollessani kädessä. Vaan joudun vaihtamaan kakkos-aseeseen ja takaisin ja taas toimii.
Eli kuolen aika usein tuossa tilanteessa, kun reviven jälkeen en ehdi ampua päälle hyökyvää vihollista nopeasti.

Toisaalta jos kuolen supporttina niin, että minulla on se granaatinheitin kädessä, se toimii reviven jälkeen muttei mitään animaatiota tapahdu aseen suhteen.
En ole varma onko tämä vain Support- ongelma vai esiintyykö muissa classeissa.
Helvetin ärsyttävä pulma kuitenkin.

Jaa tuo, en muistanut kun ei ole aikoihin tullut vastaan. Tulee pelattua itse nyt paljon medicciä ja scouttia, enkä muista koska olisin viimeksi tuohon törmännyt. Aikaisemmin pelasin supportin ja assaultin 10 levelille asti ja silloin tuo jokusen kerran esiintyi. Ehkä tuossa että riippuisi classista on jotain perää.
 
Miksei noita videopätkiä tehdä pelimoottorilla, jos vaihtoehtona on pakkausartifakteja täynnä olevat nykivät pätkät? Lisäksi voisivat lopettaa laajennusten tyrkyttämisen ja tuoda ominaisuudet bf4:n tasolle pikkuhiljaa. On meinaan vieläkin aikamoinen kasa paskaa koko peli. Voisi pelaajamäärätkin kasvaa, jos pelistä saataisiin hyvä.
 
Miksei noita videopätkiä tehdä pelimoottorilla, jos vaihtoehtona on pakkausartifakteja täynnä olevat nykivät pätkät? Lisäksi voisivat lopettaa laajennusten tyrkyttämisen ja tuoda ominaisuudet bf4:n tasolle pikkuhiljaa. On meinaan vieläkin aikamoinen kasa paskaa koko peli. Voisi pelaajamäärätkin kasvaa, jos pelistä saataisiin hyvä.
DICE tyyppi (Hassoon) otti kantaa asiaan.



 
Lisäksi voisivat lopettaa laajennusten tyrkyttämisen ja tuoda ominaisuudet bf4:n tasolle pikkuhiljaa. On meinaan vieläkin aikamoinen kasa paskaa koko peli. Voisi pelaajamäärätkin kasvaa, jos pelistä saataisiin hyvä.
Ei tule tapahtumaan. Kiinnostuksen tason voi päätellä siitä ettei jakseta edes copy-pastettaa noita BF4:n core featureita tähän uuteen kötöstykseen ja seuraavassa versiossa harva enää niitä muistaa ja näin ollen osaa edes toivoa eli seuraava osa saadaan ulos vielä vähemmällä työllä ja suunnittelulla.
 
Missäköhän voisi olla vika kun pelissä hiiri (logitech G900) jökkii ja tökkii ajoittain? Vaikka hiirtä liikuttaa, ei tähtäin pysy perässä eli osa liikkeestä jää "rekisteröimättä".
Setuppiin en ole tehnyt muutoksia. Rautapuoli pysynyt samana.
Ainostaan viime perjantaina kokeilin peliä hetken aikaa toisella näytöllä (Asus 24" PG248Q). Totesin etten ole näyttöön tyytyväinen, joten palasin vanhaan näyttöön (BenQ 22").
Apua kaivataan?

Myös työpöydällä ongelmia esiintyi.. Mutta
Löytyihän se syy tähänkin ongelmaan viimein: hiirimatto (logitech g440). Onkohan edes puolta vuotta vanha ja nyt keskeltä kulunut. Minkä ikäisiä näiden pitäisi olla? Kannattaako tehdä reklamaatio?

E: hiirimatto korjattu oikeaksi ja rajoitettu takuu 2v
 
Viimeksi muokattu:
Johan tuosta bf4:stä tuli yhdessä välissä kaikki DLC:t ilmaseks lunastettavaks hetkeks, otin iha varalle toiselle origin käyttäjälle jolla on jo bf3 joka jokunen aikaa sitte oli kanssa hetken ilmanen :D Ehkä joku kaunis päivä tulee bf4 kanssa hetkeks ilmaiseks
 
Miten toi balanssi täs pelissä toimii... tai ei toimi? Harvemmin on tasaväkisii pelejä.
Joko oma tiimi on kusisinta paskaa ikinä tai sitte käy tuuri ja se vihollistiimi on kusisinta paskaa ikinä?

Äsken pelasin kolme peliä ja hävittiin kaikki ja tuntu et omalla puolella pelaajat oli jotain kehareita.

Joskus tuntuu aseiden teho muuttuu pelistä toiseen. Joskus hevostyyppii saa ampuu muutaman hassun kerran ja se kuolee, mut äsken ammuttiin kaverin kaa vaikka kuinka paljon yhtä hevosmiestä ja se vaan jatko. Mut se oliki ryssä ni en yhtää ihmettele jos se huijas jotenki.
 
Miten toi balanssi täs pelissä toimii... tai ei toimi? Harvemmin on tasaväkisii pelejä.
Joko oma tiimi on kusisinta paskaa ikinä tai sitte käy tuuri ja se vihollistiimi on kusisinta paskaa ikinä?

Äsken pelasin kolme peliä ja hävittiin kaikki ja tuntu et omalla puolella pelaajat oli jotain kehareita.

Joskus tuntuu aseiden teho muuttuu pelistä toiseen. Joskus hevostyyppii saa ampuu muutaman hassun kerran ja se kuolee, mut äsken ammuttiin kaverin kaa vaikka kuinka paljon yhtä hevosmiestä ja se vaan jatko. Mut se oliki ryssä ni en yhtää ihmettele jos se huijas jotenki.


Eipä se oikein toimi. Yleensä juuri noin että toinen vie kunnolla. Varmaan vain kymmenen erää päättynyt pieneen eroon. Yleensä se on 1000-850 mihin päättyvät. Muutama 1000-999 peli ollut.
 
Miten toi balanssi täs pelissä toimii... tai ei toimi? Harvemmin on tasaväkisii pelejä.
Joko oma tiimi on kusisinta paskaa ikinä tai sitte käy tuuri ja se vihollistiimi on kusisinta paskaa ikinä?

Äsken pelasin kolme peliä ja hävittiin kaikki ja tuntu et omalla puolella pelaajat oli jotain kehareita.

Joskus tuntuu aseiden teho muuttuu pelistä toiseen. Joskus hevostyyppii saa ampuu muutaman hassun kerran ja se kuolee, mut äsken ammuttiin kaverin kaa vaikka kuinka paljon yhtä hevosmiestä ja se vaan jatko. Mut se oliki ryssä ni en yhtää ihmettele jos se huijas jotenki.

Etenkin Operationssissa tuntuu olevan tuollaista, toinen tiimi tuhoaa toisen täysin. Hyvin harvoin tulee tasaväkistä vääntöä, yleensä yhdellä kerralla loppuun asti tai sitten matka tyssää ekaan kahteen sektoriin. Ja sitten tilanne vain pahenee kun toisesta tiimistä lähtee ne kaikki turhautuneet paremmat pelaajat jotka ymmärtävät tilanteen ja pelaillaan sitten 32v20. Välillä huvittaa myös katsoa, kun toisessa tiimissä on 80% yli 60 levusta porukkaa ja toisessa vastaavasti sama määrä alle 30 levusta porukkaa.
 
Miten toi balanssi täs pelissä toimii... tai ei toimi? Harvemmin on tasaväkisii pelejä.
Joko oma tiimi on kusisinta paskaa ikinä tai sitte käy tuuri ja se vihollistiimi on kusisinta paskaa ikinä?

Äsken pelasin kolme peliä ja hävittiin kaikki ja tuntu et omalla puolella pelaajat oli jotain kehareita.

Joskus tuntuu aseiden teho muuttuu pelistä toiseen. Joskus hevostyyppii saa ampuu muutaman hassun kerran ja se kuolee, mut äsken ammuttiin kaverin kaa vaikka kuinka paljon yhtä hevosmiestä ja se vaan jatko. Mut se oliki ryssä ni en yhtää ihmettele jos se huijas jotenki.

Jep äsken kans kaverin kans pelattiin nii ammuin yhtä kaverii takaapäin hellriegelillä suht läheltä ja 4 hitmarkkeria ja yks niistä päähän niin se käänty ja ampu lmg:llä hetkessä mun 100 helaa alas.
Sit mentiin squadin kanssa takas sinne paikkaan niin 3 äijää ampu sitä yhtä aikaa ennen kuin saatiin se nurin. :D
Sit suoraan spawnista menin kaks kertaa kukkoloitten takaa ihan eri paikassa eri taloon nurkkaan odottaa et squadi spawnaa niin se heittää limpet chargen ulkoseinään ja tappaa. Eikä ainakaan olisi pitänyt nähdä missä olen.
Ryssähän se oli ja 99 levelinen. --> Leshik76's Battlefield 1 Profile
voihan se olla vaan niin hyvä mut joskus niin omituisia tapahtumia tuolla. :lol:
 
Eilen oli kunnon cheater operationissa. Puolustajana veti 268-2 kd. No kävin itsekkin raportoimassa ja tänään olikin tili hävinnyt :psmoke:
 
Joskus pari kertaa sattunut osumaan hyvään tasaväkiseen porukkaan conquestissä.
Just mennyt silleen monta peliä putkeen et lopussa ero oli aina alle 50.
Harvemmin kyllä sattuu noin tasaväkiseen sakkiin eksymään.
 
1000-300 on ihan arkipäivää kun porukka on kujalla kuin lumiukot, puolet tiimistä on snipereitä jotka kämppii kallionkolossa eikä valtaa lippuja.:facepalm:
 
Minkähän perusteella tuo Quick match vai mikälie valitsee pelattavan kartan. Tuntuu, että iskee aina saman kartan pelattavaksi. Esim. Rushiin työntää aina Sueziin.. Meneekö se jonkun oman "suosikin" perusteella, jolloin tietysti tuo quick match vain vahvistaa sitä yhden kartan kierrettä?

Toisekseen pakko ihmetellä noiden pikkumoodien 12p pelaajamääriä. Mikä järki kun squadin koko on 5? Kiva olla siellä viimeisten joukossa, kun ne 2x 5p squadia ovat täyttyneet jo. Minkähän vuoksi ei ole voinut laittaa noihin pikkupeleihin 5x5, toimisi ihan hyvin etenkin Rushissa jossa saattaa olla yhdellä puolella jo 2-3 ajoneuvoa. Tai vaihtoehtoisesti 4p squadikokoa.
 
Jep äsken kans kaverin kans pelattiin nii ammuin yhtä kaverii takaapäin hellriegelillä suht läheltä ja 4 hitmarkkeria ja yks niistä päähän niin se käänty ja ampu lmg:llä hetkessä mun 100 helaa alas.
Sit mentiin squadin kanssa takas sinne paikkaan niin 3 äijää ampu sitä yhtä aikaa ennen kuin saatiin se nurin. :D
Sit suoraan spawnista menin kaks kertaa kukkoloitten takaa ihan eri paikassa eri taloon nurkkaan odottaa et squadi spawnaa niin se heittää limpet chargen ulkoseinään ja tappaa. Eikä ainakaan olisi pitänyt nähdä missä olen.
Ryssähän se oli ja 99 levelinen. --> Leshik76's Battlefield 1 Profile
voihan se olla vaan niin hyvä mut joskus niin omituisia tapahtumia tuolla. :lol:

Kävin joskus lueskelemassa huijjausohjelmista, eli saattoi käyttää damage-cheattia. Noilla hackereilla on nykyään esim konsolimainen käyttöliittymä, mistä voi kytkeä kaikenlaista pois tai päälle.
Eli käytännössä jos joku alkaa huutaa teamichattiin huijarista, voivat "lennossa" ottaa jonkun ominaisuuden pois päältä ja koitta taas "normaaliksi" piiloutua.

Kävin itse tutkimassa näitä mielenkiinnosta, kun törmäsin light-tankkiin joka paukutteli 100% terveen raskan tankkini kaksi kertaa romuksi, vain yhdellä ammuksella. Raportoin toki.
FF- cheattiohjelma ei valitettavasti oikein riitä noita vastaa. Toisaalta en nyt ole mitään "epidemiaa" nähnyt huijareiden suhteen, vaikka jo 90-levelillä menossa. Silloin tällöin sattuu
ihme juttuja, ukko ampuu minut sumun läpi pistoolilla satojen metrien päästä päälaukauksella ynm. Ne vaan menee niin pian ohi, että paha niistä on tarkemmin mitään sanoa.
 
Kävin joskus lueskelemassa huijjausohjelmista, eli saattoi käyttää damage-cheattia. Noilla hackereilla on nykyään esim konsolimainen käyttöliittymä, mistä voi kytkeä kaikenlaista pois tai päälle.
Eli käytännössä jos joku alkaa huutaa teamichattiin huijarista, voivat "lennossa" ottaa jonkun ominaisuuden pois päältä ja koitta taas "normaaliksi" piiloutua.

Kävin itse tutkimassa näitä mielenkiinnosta, kun törmäsin light-tankkiin joka paukutteli 100% terveen raskan tankkini kaksi kertaa romuksi, vain yhdellä ammuksella. Raportoin toki.
FF- cheattiohjelma ei valitettavasti oikein riitä noita vastaa. Toisaalta en nyt ole mitään "epidemiaa" nähnyt huijareiden suhteen, vaikka jo 90-levelillä menossa. Silloin tällöin sattuu
ihme juttuja, ukko ampuu minut sumun läpi pistoolilla satojen metrien päästä päälaukauksella ynm. Ne vaan menee niin pian ohi, että paha niistä on tarkemmin mitään sanoa.

Joo itelle kans tulee silloin tällöin vastaan noita todella omituisia tilanteita.
Muutaman matsin huvikseen nauhoittelinkin mutta silloin ei tietenkään tullut niin paljon noita erikoisia tilanteita.
Pari tuli nauhalle ja vaikka useempaan kertaan katsonut jonkun tilanteen ei vieläkään tajua mitä siinä tapahtui.
Suurimman osan ajasta tuntuu reilulta ja kuolee omiin hölmöilyihin.
Tuleehan tietenkin itellekkin noita "tuuri" laukauksia että räiskäsee vaan jonnekinpäin hellriegelillä ja headshot :D
 
Kyllähän tuommoisessa, että tankki tuhotaan yhdellä kudilla niin voi sopivasti miinat olla siinä vieressä mitkä sitten lopulta myös räjähtää samassa rytäkässä.

Eilen tuli bugi vastaan, että alussa kummankaan puolen tankeilla ei ollut ammuksia. Eipä siinä muu auttanut kuin ajella ukkojen yli, saihan niitä tappoja silläkin tavalla. :D Seuraavan kerran kun tankit spawnasi niin toimikin normaalisti.
 
Kyllähän tuommoisessa, että tankki tuhotaan yhdellä kudilla niin voi sopivasti miinat olla siinä vieressä mitkä sitten lopulta myös räjähtää samassa rytäkässä.

Eilen tuli bugi vastaan, että alussa kummankaan puolen tankeilla ei ollut ammuksia. Eipä siinä muu auttanut kuin ajella ukkojen yli, saihan niitä tappoja silläkin tavalla. :D Seuraavan kerran kun tankit spawnasi niin toimikin normaalisti.

Tiedän hyvin mutta en ollut ainoa kaverin uhri pelissä. Plus saksalainen pelikaverini kävi kokeilemassa saman kohtalon. Koomista toisaalta oli että se nökötti vain yhdessä kohtaa kartan kulmassa kaukana, ei siitä sinällään paljoa tiimilleen apua ollut.
Ja jos omalle kohdalle sattuu eri suunnista vielä yrittäessä yhtä aikaa sekä ammus että miina, alan lotota enemmän :)

Pelissä on välillä huimia bugeja, mitkä voisi melkein sekoittaakin huijauksiin.
Olin lipulla ja vihollinen koitti kiivetä kiven päälle edessäni, ja ampui samaan aikaan...peli heitti sen kaverin 10 metriä ylöspäin leijumaan ja sitten se levitoi hiljaa takaisin ampuen samalla...oli teamchatissa sekin että wtf :D
 
Tuli toissapäivän eka koodaaja vastaan, tai itseasiassa omassa tiimissä, 5min jälkeen huomas kun yks rohmuaa tappoja 52-2 ei siinä hyvät pelaajat saa tuollasia helposti, sitten hetken päästä huomasin että ainaku tappaa jonkun ei killfeedissä näy millä se kenenki tappo :D loppu puolella peliä se seisoskeli keskellä karttaa ja hillitöntä sarjaa puolkarttaa vihollisen spawnille, pääty 154-2 conquestissa
 
Etenkin Operationssissa tuntuu olevan tuollaista, toinen tiimi tuhoaa toisen täysin. Hyvin harvoin tulee tasaväkistä vääntöä, yleensä yhdellä kerralla loppuun asti tai sitten matka tyssää ekaan kahteen sektoriin. Ja sitten tilanne vain pahenee kun toisesta tiimistä lähtee ne kaikki turhautuneet paremmat pelaajat jotka ymmärtävät tilanteen ja pelaillaan sitten 32v20. Välillä huvittaa myös katsoa, kun toisessa tiimissä on 80% yli 60 levusta porukkaa ja toisessa vastaavasti sama määrä alle 30 levusta porukkaa.

Mä en ole vielä koskaan voittanut yhtään operations peliä hyökkääjän puolella. Vaikka olisin mailman paskin BF1 pelaaja niin tuskin pytyn noin paljoa lopputulokseen vaikuttamaan.
 
Mä en ole vielä koskaan voittanut yhtään operations peliä hyökkääjän puolella. Vaikka olisin mailman paskin BF1 pelaaja niin tuskin pytyn noin paljoa lopputulokseen vaikuttamaan.

Nyt meni ehkä hiukan ohi? En kai missään vaiheessa sanonut yksittäisen (huonon) ihmisen vaikuttavan vai mitä tarkoitat? Itse olen voittanut montakin kertaa hyökkääjien puolella ja yleensä nuo hyökkääjien voitot ovat olleet niitä murskavoittoja, jossa joukkue painaa yhtenä kokonaisuutena puolustajien yli. Puolustajien murskavoitot on taas olleet niitä, kun hyökkäävä tiimi camppaa omassa basessa eikä liiku sieltä ulos pl. muutamat urhoolliset yksilöt. Sitten sen kerran hyökkääjät tulevat ehkä yhdellä nyrkki-iskulla päälle ja saavat sektorin mutta taas jatkuu se nysväily basessa.

Tänään tuli taas pelattua yksi operations-rundi ja peli päättyi ekan kartan tokaan sektoriin. Ei kovinkaan viihdyttävää kummallekkaan puolelle kun sektorin nappaaminen ei ole edes lähellä.
 
Öö. Äsken pelasin mediccinä, sit kuolin ja joku herätti mut ja mulla oli assaultin aseet. Hellriegel pyssynyä, sit ne kasapanokset ja rocketgun. :D

Onko muilla käy tollee?
 
Öö. Äsken pelasin mediccinä, sit kuolin ja joku herätti mut ja mulla oli assaultin aseet. Hellriegel pyssynyä, sit ne kasapanokset ja rocketgun. :D

Onko muilla käy tollee?

Se joku toinen varmaan poimi sun medic-kitin parantaakseen sut, jolloin sait sen kitin? On toiminut noin aiemmissakin Battlefieldeissä. Harvoin tuota sattuu mutta joskus jotkut tajuavat tilanteen vaatiessa ottaa sen medicin kitin.
 
Se joku toinen varmaan poimi sun medic-kitin parantaakseen sut, jolloin sait sen kitin? On toiminut noin aiemmissakin Battlefieldeissä. Harvoin tuota sattuu mutta joskus jotkut tajuavat tilanteen vaatiessa ottaa sen medicin kitin.

En ees tienny tollasesta :eek:

(En oo pelannu ku battlefield 1942 ja b3 joskus)
 
Itelle tuli tänää ensimmäine revive bugi jossa hypin ilmassa... :D. Vastustajaki oli elossa yhessä operationissa enemmä pomppimas vähä mite sattuu eikä ollu kalliota lähelläkään. Muilla tullu ongelmia että tän uuen upin jälkeen joutuu rejoinaan partyy ettei ensimmäisen peliin päse kaverin imussa (paitsi klikkaamalla party uin ja sieltä kautta, mutta joutuu aina queen)?

Operationia tulee aikalailla pelailtua enimmikseen supporttina/mediccinä.
 
Nyt meni ehkä hiukan ohi? En kai missään vaiheessa sanonut yksittäisen (huonon) ihmisen vaikuttavan vai mitä tarkoitat? Itse olen voittanut montakin kertaa hyökkääjien puolella ja yleensä nuo hyökkääjien voitot ovat olleet niitä murskavoittoja, jossa joukkue painaa yhtenä kokonaisuutena puolustajien yli. Puolustajien murskavoitot on taas olleet niitä, kun hyökkäävä tiimi camppaa omassa basessa eikä liiku sieltä ulos pl. muutamat urhoolliset yksilöt. Sitten sen kerran hyökkääjät tulevat ehkä yhdellä nyrkki-iskulla päälle ja saavat sektorin mutta taas jatkuu se nysväily basessa.

Tänään tuli taas pelattua yksi operations-rundi ja peli päättyi ekan kartan tokaan sektoriin. Ei kovinkaan viihdyttävää kummallekkaan puolelle kun sektorin nappaaminen ei ole edes lähellä.

Juu juuri sitä tarkoitin että jos peli olisi täysin balanssissa niin pelimekaniikan kuin pelaajien osalta, noin puolet peleistä pitäisi päättyä voittoon. Tietty tuo snipereiden suosio taitaa tehdä enemmän hallaa hyökkäävälle puolelle ja siksi ehkä harvinaisempaa että hyökkääjät voittaa. Olen kyllä ollut häviämässä pariin kertaa puolustajilla eli olen sellaisen onnistuneen hyökkäyksenkin joskus nähnyt ja se oli juuri kuvailemaasi tyyliin kerralla yli kaikista sektoreista.
 
Eipä juu näytä saaneen banneja tuon paripostausta ylempänä oleva hyypiö josta puhuin :/

Useasti kyllä pelinkesken tulee fairfight bannattuja jotka yrittää liittyä servulle

Luulen että päivittäiset raportoinnit on sadoissa, ellei jopa tuhansissa, veikkaisin ekaa,
en millään jaksa uskoa että noista edes kuoritaan kermat päältä. Mutuiluahan tämä vain on mutta taidetaan olla FF:n varassa joka ei mahda
parhaille hackseille yhtään mitään. Yhdellä hackkerisivulla sitäpaitsi neuvotaan käyttämään "fiksusti" ohjelmaa, mikä tarkoittaa sitä että ostaessa
huijauksen, ei tee liian rajua tason nousua jonka FF voi haistaa.
Noita "reikä päässä" huijareita pahempia on kuitenkin ne, jotka pelaa fiksusti hacksien kanssa käyttäen vain niitä sen verran että etua saadaan.
 
140 tuntia takana ja eilen tuli ekaa kertaa vastaan mielestäni ihan selkeä huijari. Kaveri seisoi scouttina tuulimyllyn parvekkeella sniputtamassa porukkaa eikä kuollut millään. Itse yritin varmaan 20 kertaa ampua rintaan SMLE:llä jostain 50m päästä eikä kertaakaan tullut edes hitmarkeria.... Muihin pelaajiin kyllä osui normaalisti niin tuskin itsestäkään oli kiinni. :D
 
Viimeksi muokattu:
En tänä vuonna ole pahemmin tätä peliä käynnistellyt kuten en oikein mitään muutakaan, mutta nyt kun pitkästä aikaa käynnistin pelin niin oli hämmästyttävää huomata että edelleenkin melko paljon korjaamattomia ongelmia.

Perjantaina taisi olla illalla jotain ongelmia servereiden kanssa kun heitti pelistä ulos ja kun meni lobbyyn niin ei ollut oikein millään serverillä pelaajia, kunnes sitten serverit taas täyttyivät.

Eniten kuitenkin ärsyttää juoksemisessa lagi jossa jamppa hetkeksi pysähtyy ja sitten jatkaa juoksemista. Esiintyykö tätä muillakin edelleen vai onko tämä itsellä joku lagi tms ongelma netin kanssa?
 
Eniten kuitenkin ärsyttää juoksemisessa lagi jossa jamppa hetkeksi pysähtyy ja sitten jatkaa juoksemista. Esiintyykö tätä muillakin edelleen vai onko tämä itsellä joku lagi tms ongelma netin kanssa?

Välillä tuntuu tulevan jotain näkymättömiä esteitä, joihin sotilas sitten jumahtaa täysin tai kiipeilee yli tms.. Varsinaista pysähtymistä en normijalkaväellä muista mutta hevosella kylläkin. Aina kivaa kun heppa päättää kesken tulituksen pysähtyä pariksi sekunniksi juoksusta. (Ja huvittaa kun se hevonen hyppii metrin korkuisten muurien yli muttei 20cm kantojen.)
 
Itsellä tuota juoksun pysähtymistä esiintyy kaikilla koneilla joilla tuota olen pelannut. Tuntui että nyt perjantaina vielä enemmän kuin aikaisemmin. Tosin tuntui että pingikin pomppi melkoisesti jostain syystä samassa yhteydessä, että voipi olla sitten jostain verkko-ongelmista tms johtuvaa.
 
Kyllä itsekin olen monesti kuollut sen takia että ukko jää kiinni johonkin kiveen hetkeksi. Samaa ongelmaa oli muistaakseni bf4:ssä kynnyksien yms. kanssa ja korjattiin siinä netcode päivityksessä.
 
Pitää tänään testailla uudelleen ja katsoa menisikö yhtään sen paremmin.
 
Tulipahan pelailtua taas hieman. Kyllä tuo edelleen tuota samaa jostain syystä bugaa, ei tosin niin pahasti kuin perjantaina. Päivitin samalla Radedeon ajurit viimeisimpään 17.2.1 versioon, mutta tämän jälkeen en päässyt peliin enää laisinkaan vaan BF1 kaatui aina joko latausruudun aikana taikka viimeistään siinä vaiheessa kun oli liittymässä peliin. Onko kellään muulla ollut ongelmia viimeismpien Radeon 17.2.1 ajureiden kanssa?

Korttina RX480 tässä tapauksessa.
 
Dx12 taisi olla rikki edelleen tässä uudessakin pachissa?
En ole rohjennut testata kun edellisessä sain vain diashown sillä jo menusta alkaen, ja piti profile- menusta käydä sitten käsin säätämässä dx11 takaisin.
 
Tuopa voisi selittää kun DX12 taitaa olla päällä. Täytyy kokeilla muuttaa asetusta.
 
Nyt kun asiaa kerkesin hieman tutkimaan, niin DX11 oli päällä eli ei voinut laittaa DX12 piikkiin. Jostain syystä CPU kelloja laskemalla pykälän alaspäin homma alkoi toimimaan ongelmitta. Hieman omituinen kun aiemmilla Radeon ajureilla toimi ihan OK samoilla kelloilla, samalla BF1 versiolla myös.

Noh, pääasia että selvisi.
 
Nyt kun asiaa kerkesin hieman tutkimaan, niin DX11 oli päällä eli ei voinut laittaa DX12 piikkiin. Jostain syystä CPU kelloja laskemalla pykälän alaspäin homma alkoi toimimaan ongelmitta. Hieman omituinen kun aiemmilla Radeon ajureilla toimi ihan OK samoilla kelloilla, samalla BF1 versiolla myös.

Noh, pääasia että selvisi.
Heh, näemmä edelleen pätee se Battlefield peleissä, että jos toimii oudosti tai sekoilee niin ekana kokeillaan tiputtaa kelloja jos niitä on.
Frostbite kyllä jännä tuon kanssa. Kaikki stress testit voi olla vaika 24/7 vakaita kelloilla mutta ehkä Battlefield sitten ei tykkää. Mistä sekin riippuu sitten... sitten se saattaa triggeraa ties minkä päivityksestä, ja koska toimi ennen moni ei usko että olisi syy. Eihän se välttis ole, mutta nopeasti sen kokeilee.
 
Heh, näemmä edelleen pätee se Battlefield peleissä, että jos toimii oudosti tai sekoilee niin ekana kokeillaan tiputtaa kelloja jos niitä on.

Niinpä. Joskus ennen joulua kun tuli hieman enemmän pelailtua niin muistan että jengi valitti että kelloja pitää tiputella. Itsellä oli silloinkin ihan samat kellot kuin mitä nyt vielä ennen eilistä ja tosiaan aikaisemmin ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Nyt kun tuolla koneella eilen menin pelaamaan pitkästä aikaa, niin päivitykset oli BF1 ja Radeoniin saatavilla. Ajoin ensin BF1 päivityksen sisään ja kaikki toimi ihan normaalisti, mitä nyt tuota juoksubugia tms mistä alunperin lähdinkin kirjoittelemaan. Sitten ajoin Radeon päivityksen ehkä pari tuntia myöhemmin ja sen jälkeen tuli sitten tuo ongelma, että peli ei enää suostunut käynnistymään / pysymään pystyssä kun joinasi serverille.

Sinänsä mystistä että tuon tosiaan triggeröi GPU ajureiden päivitys loppupelissä.

Kun eilen sain homman toimimaan, niin katselin sitten hieman Afterburnerista statseja BF1 pelisession ajalta. Huomasin siinä yhteydessä että kun BF1 joinaa serverille, niin se alkaa lataamaan mappia jne kun ollaan siinä odotusruudussa latauksen aikana, niin tässä vaiheessa CPU kuormitus ei ole mitenkään ihan tajuton. Kun mappi on ladattu ja pitäisi siirtyä pelimoodiin, eli siihen näkymään missä pääsee valitsemaan squadia jne, niin siinä yhteydessä tulee todella kova piikki CPU kuormitukseen, paljon suurempi kuin mitä esim. normi pelin aikana. Tässä yhteydessä peli sitten kippaa jos on pelille liian kovia kellotuksia. En tiedä mikä tuosta tekee nyt sitten niin erikoisen, koska ei se lataus kestä kuin ~ 10 sekuntia jolloin CPU kuormitus ihan tapissa ja jos jengillä samoilla kelloilla koneet pyörittävät Prime95 tms tunteja täydellä loadilla ilman ongelmia niin sinänsä mystistä.

Veikkaisin että kyseessä on tilanne jossa BF1 tekee normaalia enemmän kutsuja GPU:lle (latausvaihe) ja samassa tilanteessa on CPU kuorma tapissa ja vielä lisäksi levyltäkin halutaan ladata hirveä kasa dataa muistiin. Ehkä tässä on sellainen tilanne kyseessä jota ei CPU / GPU benchmarkki softissa suoraan esiinny, koska niissä datat lataillaan ihan rauhassa ja sitten aletaan kuormittamaan.

Eli siis summa summarum kova CPU kuormitus yhdistettynä suureen määrään GPU / IO kutsuja varmaankin aiheuttaa tämän kaatumisen tuossa yhteydessä.
 
Viimeksi muokattu:
Juu ja tosiaan yleistä jo ainakin BF4 ajoilta. Noh, hyvä ku selvis!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom