Siinähän sitä vuodatusta kerrakseen. Oletko sinä siis se foorumin ääni joka määrittelee mitä täällä saa ja ei saa sanoa? Onhan se varsinkin merkillistä, että joku voi olla eri mieltä asioista ja että kaikki ei mene tässä ketjussa aina samalla kaavalla mihin olet tottunut. En minä mitään huutele, että joku valmistaja olisi kelvoton. Se minkä merkin vahvistin minulla on, ei pitäisi olla sinulle tai muille mitään merkitystä ja miksi pitäisikään. Kaikki mielipiteeni perustuu omiin kokemuksiini. Se, että uskooko niitä on sitten jokaisen oma asia ja loppupeleissä toivon, että jokainen tekisi päätöksensä kuuntelun perusteella vaikkei se aina ole mahdollista. Mielestäni on myöskin hyvä tuoda hivenen vastapainoa asioille ja tässä tapauksessa Denon/Marantz painotteiseen ketjuun mainita, että muitakin valmistajia on. Jos sinua niin hirveästi harmittaa kirjoitukseni, niin jätä ihmeessä ne lukematta.
Vastaan ensimmäiseen kysymykseen ironisesti kyllä. Sovitaan näin, niin asia helpottuu. Voin vaihtaa nickini ensimmäisen kirjaimen P:ksi niin sekin sopii diktaattorille paremmin.
Miten kommentti "Paska on paskaa", pitäisi mielestäsi ymmärtää? Mielestäni se nimenomaan on aika kategorinen toteamus tai näin sen minä ja varmasti moni muu käsittää. Jos et sitä mieltä ole, ei asiaa kannattaisi ehkä noin ilmaista. Keskustelussa on aina tervetullutta, että tuodaan esiin vaihtoehtoja, mutta perustelut ovat sitäkin tärkeämpiä. Jos halutaan muuttaa jotakin vallitsevaa mielipidettä, kuten tässä keskustelussa aika selvästi tiettyihin valmistajiin kallellaan olevat suositukset, niin se pitää pystyä perustelemaan oikeasti hyvin. Todistustaakka on aina väitteen esittäjällä. Omat kokemukset yksin eivät ole kauhean vankka todiste yhtään mistään.
Käsität ehkä ilmapiirin näissä keskusteluissa vähän väärin. Vaikka täällä suositellaan paljon tiettyjä merkkejä, se ei johdu merkistä. Se on seurausta siitä, mitä kyseisessä hintaluokassa on tarjolla. Odottelen itse ainakin innolla, että joku kyselee suosituksia hintaluokassa 1000-3000€, niin pääsee hehkuttamaan NAD:ia, Anthemia ja Arcamia. Koska hyvin monet eivät akustoi kuunteluhuonetta ollenkaan, on huonekorjaus melko keskeinen ominaisuus. Tässä tyypillisessä hintaluokassa on yksi testatusti hyvä korjain. Jos siis ostaa laitteita äänenlaatu tärkeimpänä kriteerinä ja asuu tilassa jota ei ole akustoitu viimeisen päälle, niin tuo laite on väkisinkin hyvä vaihtoehto.
Mielipiteitä korjaimista on paljon ja osa hifisteistä niitä inhoaa. Minun kantani on kuitenkin se, että hieman perehtymällä korjaimen toimintaan ja näkemällä vähän vaivaa, saadaan hyvän korjaimen kanssa yllättävän hyviä tuloksia. Jos viitsii siis perehtyä äänentoiston perusteisiin, niin on hintaluokassa yksi vaihtoehto monille muita parempi. Tarkoitan siis tuota XT32-korjainta.
Minä hankin audio-laitteiston nimenomaan äänenlaatu tärkeimpänä kriteerinä, joten kantani on siis sen vuoksi tämä.
Mitään noista käyristä tajua mutta Denon tuossa paras?(vai jammu)
En sanoisi itse mitään paremmuudesta, kun pitäisi tietää jälkisointiajat, muu laitteisto, huone ja ylipäätään olla itse kuuntelemassa huoneessa, että mikä kuulostaa itselle parhaalta.
Jokainen korjain tekee muutoksia mielestäni liian ylös. Ainakin Marantzissa ja Denonissa korjausraja voitaisiin rajoittaa. Yamaha tekee mielestäni korjaukset hieman eri tavalla ylätaajuuksille, mutta en silti katsoisi diskantin korjauksia positiiviseksi asiaksi. Tuosta voi oikeastaan vaan sanoa, että jokainen korjain tekee muutoksia.