AV-viritinvahvistimet / vahvistimet

Moi!

Oon etsimässä (käytettyä) AV-viritinvahvistinta tai stereovahvistinta, jolla saisin ajettua esim. seuraavat kaiuttimet:
  • Infinity Reference 61i (L/R)
  • Infinity Reference 100i (keskikaiutin)
  • Mahdollisesti Infinity Reference 1i surround-kaiuttimet, mutta en välttämättä tarvitse niitä (huoneen rajoitusten takia).
Mulla ei tosiaan ole vielä mitään kaiuttimia; kyselin niistä vinkkejä tuolla Mitkä kaiuttimet ostaisin? - yleisthreadissä.
Mun huone on 5 m × 4 m × 2,5 m (~20 m²) L x S x K, ja sohvan taakse ei mahdu mitään, joten surround/rear-kaiuttimet olisivat melko lähellä kuuntelupaikkaa.

Budjetti: 100–300€?

Oon tsekkaillut Torista käytettyjä laitteita näillä filttereillä:
https://www.tori.fi/recommerce/...

Onko näissä mitään kannattavaa, vai kannattaako ennemmin miettiä uutta?

Kysymykset:
  • Onko budjetti realistinen käytetylle vahvistimelle, joka ajaisi em. kaltaiset L/R + keskikaiuttimet hyvin?
  • Kannattaako ostaa käytetty vai harkita uutta, esim. Wiim Amp?
  • Mitä merkkejä/malleja suosittelisitte tässä hintaluokassa?
  • Mitä ominaisuuksia tai mahdollisia vikoja kannattaa tarkistaa ostettaessa käytettyä vahvistinta?
Käyttö: musiikki, PC-pelaaminen ja TV-sarjat/elokuvat
Nykyiset lähteet: PC (SPDIF?) ja TV (HDMI ARCilla?) (Emby, YouTube, Twitch), mahdollisesti läppäri/tabletti/puhelin (Bluetooth ei pakollinen)
Nykyiset laitteet:
  • Kuulokkeet: Sennheiser HD 598
  • Kaiuttimet: PC-näytön (Lenovo Y32p-30 jotka kuulostaa ihan hirveältä) ja Samsung Q70Q65R-TV:n sisäiset kaiuttimet jotka nyt menettelee
  • Ei erillistä DAC/AMP, ihan vaan emolevyn Realtek ALC4080
Kiitos jo etukäteen mistä tahansa vinkeistä!

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
290 878
Jäsenet
79 854
Uusin jäsen
SerHio24

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom