Moi!
Oon etsimässä (käytettyä) AV-viritinvahvistinta tai stereovahvistinta, jolla saisin ajettua esim. seuraavat kaiuttimet:
Mun huone on 5 m × 4 m × 2,5 m (~20 m²) L x S x K, ja sohvan taakse ei mahdu mitään, joten surround/rear-kaiuttimet olisivat melko lähellä kuuntelupaikkaa.
Budjetti: 100–300€?
Oon tsekkaillut Torista käytettyjä laitteita näillä filttereillä:
https://www.tori.fi/recommerce/...
Onko näissä mitään kannattavaa, vai kannattaako ennemmin miettiä uutta?
Kysymykset:
Nykyiset lähteet: PC (SPDIF?) ja TV (HDMI ARCilla?) (Emby, YouTube, Twitch), mahdollisesti läppäri/tabletti/puhelin (Bluetooth ei pakollinen)
Nykyiset laitteet:
Oon etsimässä (käytettyä) AV-viritinvahvistinta tai stereovahvistinta, jolla saisin ajettua esim. seuraavat kaiuttimet:
- Infinity Reference 61i (L/R)
- Infinity Reference 100i (keskikaiutin)
- Mahdollisesti Infinity Reference 1i surround-kaiuttimet, mutta en välttämättä tarvitse niitä (huoneen rajoitusten takia).
Mun huone on 5 m × 4 m × 2,5 m (~20 m²) L x S x K, ja sohvan taakse ei mahdu mitään, joten surround/rear-kaiuttimet olisivat melko lähellä kuuntelupaikkaa.
Budjetti: 100–300€?
Oon tsekkaillut Torista käytettyjä laitteita näillä filttereillä:
https://www.tori.fi/recommerce/...
Onko näissä mitään kannattavaa, vai kannattaako ennemmin miettiä uutta?
Kysymykset:
- Onko budjetti realistinen käytetylle vahvistimelle, joka ajaisi em. kaltaiset L/R + keskikaiuttimet hyvin?
- Kannattaako ostaa käytetty vai harkita uutta, esim. Wiim Amp?
- Mitä merkkejä/malleja suosittelisitte tässä hintaluokassa?
- Mitä ominaisuuksia tai mahdollisia vikoja kannattaa tarkistaa ostettaessa käytettyä vahvistinta?
Nykyiset lähteet: PC (SPDIF?) ja TV (HDMI ARCilla?) (Emby, YouTube, Twitch), mahdollisesti läppäri/tabletti/puhelin (Bluetooth ei pakollinen)
Nykyiset laitteet:
- Kuulokkeet: Sennheiser HD 598
- Kaiuttimet: PC-näytön (Lenovo Y32p-30 jotka kuulostaa ihan hirveältä) ja Samsung Q70Q65R-TV:n sisäiset kaiuttimet jotka nyt menettelee
- Ei erillistä DAC/AMP, ihan vaan emolevyn Realtek ALC4080
Viimeksi muokattu: