- Liittynyt
- 13.12.2016
- Viestejä
- 1 150
2006 Peugeot 206 bensa, 6l/100km 15 tkm. Laskurin mukaan vuodessa lisää maksettavaa 150€.
Tuo laskennallinen autovero. Miksi sitä roikotetaan mukana laskelmissa, jos nykyiselle autolle lasketaan maksuja?Tuon trafin laskurin mukaanhan tilanne näyttäisi omalla kohdalla jopa uskomattoman hyvältä nykytilaan nähden:
http://www.trafi.fi/live-laskuri/
Tosta kun vähennät ton laskennallisen autoveron nykytilanteesta niin ei olekaan enää niin hyvä. Ethän sä tuota summaa mihinkään vuosittain maksa.Tuon trafin laskurin mukaanhan tilanne näyttäisi omalla kohdalla jopa uskomattoman hyvältä nykytilaan nähden:
http://www.trafi.fi/live-laskuri/
Millä autolla tuollaiset lukemat saa?Tuon trafin laskurin mukaanhan tilanne näyttäisi omalla kohdalla jopa uskomattoman hyvältä nykytilaan nähden:
http://www.trafi.fi/live-laskuri/
ainakin: Tienumerokartat - LiikennevirastoTuo laskennallinen autovero. Miksi sitä roikotetaan mukana laskelmissa, jos nykyiselle autolle lasketaan maksuja?
E: mistäs nuo valtion omistamat tiet löytää karttamuodossa?
Sama se, ostetaan saksasta vähän käytettyjä.Uusien autojen verottomat hinnat tulee nousemaan.
Valmistajat ei enää myy niin halvalla Suomeen.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/l...asvaa/wqT8533k?ref=ampparit:8565&ext=ampparit
Kun katsoo tuota Helsinkin aluetta ja siellä olevia valtion teiden määrää ja suhteuttaa sen liikkenne määriin, niin voi olla pikkaisen ruhkaa noilla ei valtion teillä. Tuolla päin valtion tien välttäminen näyttää onnistuvan kohtuu helposti. Kilometriperusteisena maksuna otettuna gepsiin vaan reitit kohdilleen ja pystyy valtion tiet helposti kiertämään. Mahtaa hesalaisia vituttaa kun tiet tukossa.
Ei pidä paikkaansa. Laskuri on ihan puutaheinää.2006 Peugeot 206 bensa, 6l/100km 15 tkm. Laskurin mukaan vuodessa lisää maksettavaa 150€.
Hyvä kirjoitus. Tuon ei nyt varmasti ollut tarkoituskaan olla mikään kieliopin näyttötyö, mutta pari typoa häiritsi: "päättäävät", "yskittäisen".Kirjoitin tuosta laskurista kriittisen kirjoituksen: Uudenmallisen liikenteen hinnoittelun laskuri (LIVE-laskuri) = kansan sumutusta?
Sehän sanoi myöskin, että vuonna 2030 liikennöinti ei enää koske maa-, vesi- tai ilmaliikennettä (tms). Eli vähä vihjas et joku teleportausteknologia ois kulman takana.Radiossa kuulin Bernerin perusteluja, niin yksi oli se, että tulevaisuudessa yhä harvempi omistaisi oman auton....eli parempi olisi olla yhteisiä autoja, kulkea julkisilla tai jotain vitun auton vuokrausta. Toimii varmaan hienosti jossain suurkaupungissa, mutta Suomi ei ole suurkaupunki....stana
Ministeriön ehdotus: Postiautothan voisivat valvoa, että liikenteessä ei ole autoilijoita, jotka eivät maksa tiemaksua - Tekniikanmaailma.fiMinisteriön ehdotus: Postiautothan voisivat valvoa, että liikenteessä ei ole autoilijoita, jotka eivät maksa tiemaksua
”Tällaisia toimijoita voisi olla esimerkiksi Posti Oy, eri viranomaiset ja erilaiset kuljetusyritykset, joiden ajoneuvoihin liikutettavat ajoneuvolaitteet voitaisiin asentaa. Tällöin yhtiön ei olisi välttämätöntä itse hankkia työvoimaa valvontatehtävien hoitamiseen tieverkolla. Lailla velvoitettaisiin siihen, että mahdollista alihankintaa koskisivat samat yksityisyyden suojaa koskevat periaatteet kuin mitkä koskevat myös liikenneverkkoyhtiön toimintaa.”
No periaatteessa vajaan satkun vuodessa pienemmät kulut antaa tuo kusetuslaskuri, kun laskennallinen autoveron määrä on mukana. Kun laittaa oikein auton arvon nollaan niin tulee 50e turpaan.Siis saako kukaan tuolla sumutuslaskurilla edes säästöä? Useita satasia lisää laskua vuodessa ja oikeat lukemat varmaan nousee tonneihin.
Ei siinä lasketa maksuja kun kuluja.Tuo laskennallinen autovero. Miksi sitä roikotetaan mukana laskelmissa, jos nykyiselle autolle lasketaan maksuja?
E: mistäs nuo valtion omistamat tiet löytää karttamuodossa?
Uskon, että 99% ihmisistä tuo on aivan turha tieto.Ei siinä lasketa maksuja kun kuluja.
Laskennallinen autovero on osa auton arvonalenemaa, joka tapahtuu joka vuosi.
Miksi tuo on niin vaikea asia tässä yhteydessä, vaikka jokainen ymmärtää tuon jos laskee autoilun kustannuksia ihan välittämättä mistään uudistuksista.
Jos ostan nyt 30 000€ auton, ajan silllä 10v ja myyn 7500€, nini ei kai kukaan laske että ensimmäisen vuoden autoilu maksoi 30 000€+muut kulut, viimeinen vuosi tienattiin 7500€-muut kulut ja muut vuodet maksoivat 0€+muut kulut.
No se arvonalenema on tuleva kulu kun seuraavan kerran vaihdat autoa ja maksat välirahaa. Tai voit noin asian hahmottamiseksi kuvitella ostavasi auton osamaksulla, niin se veron vaikutus vuosikuluihin konkretisoituu.Kun lasken auton vuosittaisia käyttökustannuksia, en laske siihen sarakkeeseen arvon alenemaa. Sen sarakkeen tungen kohtaan "idiootti, omaisuutes sulaa alta". Vuosittaisella tasolla minua kiinnostaa vain ne TULEVAT käyttökustannukset ja maksut. Ei se, paljonko ehkä nyt tän auton verot tässä vuoden aikana pienenee.
Tuo kauppalehden juttu ja Länsiauton johtajan lausunto ovat aivan pötyä:Uusien autojen verottomat hinnat tulee nousemaan.
Valmistajat ei enää myy niin halvalla Suomeen.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/l...asvaa/wqT8533k?ref=ampparit:8565&ext=ampparit
"Autoilijoille ei tule lisäkuluja." Eiköhän kyse ole tuosta.Tästähän tässä valituksessa on kyse? Korjatkaa, jos olen väärässä.
Miksei vaikka autovero pois ja hieman lisää ajoneuvoveroa + polttoaineveroa.Ihan sama mitä ne tekee, kansa rutisee. Näin se vaa menee. Jos/Kun ajatus on huono niin onko jengillä mitään ideoita asioiden parantamiseksi vai onko nykyasiat just passelisti?
Eikös tässä vaan jaeta autoilun kuluja oikeudenmukaisemmin käytön mukaan eikä omistamisen mukaan? Autoilijoille kokonaisuutena tuskin tuleekaan lisäkuluja."Autoilijoille ei tule lisäkuluja." Eiköhän kyse ole tuosta.
Ainakin omalla kohdalla tuo laskuri näyttää vajaan 1000e:n nousua maksuihin. Aika pahasti omistaminen tuossa kallistuu..Eikös tässä vaan jaeta autoilun kuluja oikeudenmukaisemmin käytön mukaan eikä omistamisen mukaan? Autoilijoille kokonaisuutena tuskin tuleekaan lisäkuluja.
Jos Berner sanoo, ettei kulut minulle nouse ja ne silti nousee melkein tonnin/vuosi, niin en saisi olla asiasta vittuuntunut?Eikös tässä vaan jaeta autoilun kuluja oikeudenmukaisemmin käytön mukaan eikä omistamisen mukaan? Autoilijoille kokonaisuutena tuskin tuleekaan lisäkuluja.
Käytännössä ostaja saa Saksassa autoista merkittävästi suuremmat alennukset kuin Suomessa.
Eiköhän siinä ole tarkoitettu keskimääräistä autoilijaa. Väkisinkinhän siinä joku voittaa ja joku häviää, mutta onhan tuo kilometriperusteinen maksu selvä askel reilumpaan suuntaan.Jos Berner sanoo, ettei kulut minulle nouse ja ne silti nousee melkein tonnin/vuosi, niin en saisi olla asiasta vittuuntunut?