Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vois melkein muuttaa auringon perässä Kreikkaan... Samapa tuo.
Samaa motoristiporukassa, pyörät syttyvät vahingossa palamaan tauon aikana eikä mitään tehtävissä. Tosin niiden kohdalla ei kyllä uusia osteta, sitä kun ei valtio halua kenenkään tekevän.Nyt sitten kiva alkaa seurata rupeaako noita uudehkoja ison autoveroprosentin autoja kopsahtelemaan kunnolla ojan pohjalle, kun parhaimmassa tapauksessa saa rahat kahteen vastaavaan ensivuonna..
Niin oliko tässä laskurissa huomioitu polttoaineveron luvattu alenema?
Entäs dieselvero? Jos sitä ei olla poistamassa niin se on sitten naula dieselautojen arkkuun.
Kyllä niin voi tehdä, mutta verot pitää silti maksaa jos pääsääntöisesti suomessa ajelee. Yksinkertainen ja Espoossa suosittu tapa on hakea viron e-kansalaisuus, perustaa yritys ja laittaa auto sen nimiin. Käyttäjälle voidaan silti nykyisin osoittaa rästissä olevat verot jos osoittautuu, että järjestelmää on huijattu.Mitenkäs jos rekisteröisi viroon? Käytännön toteutus?
Miten lasket prosentit jos käytössä on vain aikapohjainen laskutus?Melkein kaikki näköjään laittaa laskureihin ajavansa 100% valtion tieverkolla vaikka suomen 454 000 kilometristä vain 78 000 km on valtion tieverkkoa. Lähde Tieverkko - Liikennevirasto
Jos haluaa verot minimoida, niin ei muuta kuin koodaamaan navigaattori "vältä valtion tieverkkoa"-asetuksella.
Aika paljon (ja aiheesta) kiinnitetään huomioita negatiivisiin asioihin, mutta aika houkuttelevalle näyttää nuo hinnat kun poistetaan verot, eli käytännössä Mondeo Focuksen hinnalla jne.
Mutta nuo suuremmat maksut täytyy maksaa vuosittain.Aika paljon (ja aiheesta) kiinnitetään huomioita negatiivisiin asioihin, mutta aika houkuttelevalle näyttää nuo hinnat kun poistetaan verot, eli käytännössä Mondeo Focuksen hinnalla jne.
Täytyy sanoa, että meikäläinenkin kuuluisi uudistuksessa "voittajiin" kun bensa-auto alkaa olla vanha ja uusi sähköauto olisi hakusessa. Silti olen niin sydäntäni myöten tätä uudistusta vastaan, sillä se on rahallinen kuristusote. Kokemuksen perusteella arvaten yhtiöittämisestä on 1-2 vuotta yksityistämiseen, ja siitä on 1-2 vuotta kulujen tuplaantumiseen. (Tämä kaava toteutuu nykyisin paljon nopeammin kuin ennen - varmaan koska on huomattu sen toimivan).Aika paljon (ja aiheesta) kiinnitetään huomioita negatiivisiin asioihin, mutta aika houkuttelevalle näyttää nuo hinnat kun poistetaan verot, eli käytännössä Mondeo Focuksen hinnalla jne.
Tämä. Ministeri kaavailee massiivisia veronkevennyksiä ja kansan rutina senkun kasvaa.Aika paljon (ja aiheesta) kiinnitetään huomioita negatiivisiin asioihin, mutta aika houkuttelevalle näyttää nuo hinnat kun poistetaan verot, eli käytännössä Mondeo Focuksen hinnalla jne.
No mikäli yrittäjä saa päättää niin totta kai maksavat autostasi vähemmän kuin enemmän.Mietin tässä, että miten vaihtoautokaupan käy. Tässä miettinyt kuumeisesti uuden Ford Kugan ostoa, jossa autoveron osuus auton kokonaishinnasta on 28 %.
Käyköhän jatkossa niin, että vaihtoauton "hinnasta" vähennetään tuo sama uuden auton veroprosentti vai millä tyylillä käytettyjen autojen hinnat lasketaan autoveron poistuessa.
On kyllä hankalaa: tehdä nyt autokauppa vai odottaa tulevaisuuteen...
Tämä. Ministeri kaavailee massiivisia veronkevennyksiä ja kansan rutina senkun kasvaa.
Vain Suomessa...
Maksan mielelläni vaikka tonnin vuodessa jos saan ensi vuonna ostettua autoni 5000 halvemmalla.Sillä rutisevalla perustyypillä ei ole varaa ostaa sitä uutta autoa. Ja maksat sinäkin sen 500€/vuosi per auto. Itsellä on monta autoa, niin siitä tulee jo sievoisa summa. Varsinkin, kun tämän veron tarkoitus ei oikeasti ole parantaa teitä tai liikenteen sujuvuutta, vaan myydän koko paska yksityisille, jotka räpsäyttävät hinnat tappiin ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
Ensinnäkin se väliraha on abouttiarallaa ihan sama, oli veroja tai ei. Se vanha kosla joka seisoo pihalla menetti juuri saman verran arvoa, prosentuaalisesi, kuin se uusi.Tämä. Ministeri kaavailee massiivisia veronkevennyksiä ja kansan rutina senkun kasvaa.
Vain Suomessa...
Maksan mielelläni vaikka tonnin vuodessa jos saan ensi vuonna ostettua autoni 5000 halvemmalla.
Pari, ehkä kolme vuotta ajattelin autoa pitää.Ostatko niitä autoja joka vuosi? Lisäsin muuten tuohon kommenttiin, että se sun vanha auto menetti sen uudesta saatavan hyödyn vaihtoarvostaan. Ja tonni per vuosi on 5 vuodessa syöty se sun hyötys. Kuinka idiootti pitää olla, että kuvittelee hyötyvänsä tästä jotain?
eihän tuossa ole kovinkaan valtavia veronkevennyksiä muille kuin niille jotka on nyt ostamassa uutta autoa ilman vaihdokkia. Muuten verot tai veron luonteiset maksut moninkertaistuvat, olemassa olevan omaisuuden arvo romahtaa ja tulevaisuuden näkymät on heikot, ellei säädetä jotain korotusautomaatin estävää himmeliä, jota ei 100% varmuudella ole tulossa...Tämä. Ministeri kaavailee massiivisia veronkevennyksiä ja kansan rutina senkun kasvaa.
Vain Suomessa...
Pari, ehkä kolme vuotta ajattelin autoa pitää.
Tottakai vaihdokin arvokin tippuu, mutta hyvä että jatkossa on mukavempi aina vaihtaa siihen vähän parempaan malliin.
Jotkut eivät tajua.Eihän siinä muutoksen jälkeen vaikuta enää mikään, väliraha (se ainoa merkitsevä) pysyy samana. Lisäksi maksat sen tonnin vuodessa lisää.
saksasta tai ehkäpä ennen brexittiä englannistahan nuo kannattaa jatkossa hakea, voluumit kun on jotain ihan muuta kun suomen 2 autoa joskus ja jouluna...Näköjään pitää saksantuontia lykätä, kun autoveroa tulisi tällä hetkellä 6000+ eur.
saksasta tai ehkäpä ennen brexittiä englannistahan nuo kannattaa jatkossa hakea, voluumit kun on jotain ihan muuta kun suomen 2 autoa joskus ja jouluna...
Ihan sama mitä ne tekee, kansa rutisee. Näin se vaa menee. Jos/Kun ajatus on huono niin onko jengillä mitään ideoita asioiden parantamiseksi vai onko nykyasiat just passelisti?
Nykyinen on minusta ihan ok. Eli valtion tiet, ei siis mitään muutosta. Eikä seurantalaitetta.Ihan sama mitä ne tekee, kansa rutisee. Näin se vaa menee. Jos/Kun ajatus on huono niin onko jengillä mitään ideoita asioiden parantamiseksi vai onko nykyasiat just passelisti?
jtm hemmot puhunut aina että siihen tottuu ekan kolarin jälkeenSaariautoilla kettumainen ajaa suomessa..
Ihan sama mitä ne tekee, kansa rutisee. Näin se vaa menee. Jos/Kun ajatus on huono niin onko jengillä mitään ideoita asioiden parantamiseksi vai onko nykyasiat just passelisti?
valtio tuskin ottaa autoveron poistolla kovinkaan pahasti takkiin, jäähän sinne vielä alv ja autoilun muut tulotJa lisäksi valtion on otettava nuo puuttuvat autovero rahat jotakin kautta.