Autovero poistuu vuonna 2024 ja paremmat veikkaukset

Vois melkein muuttaa auringon perässä Kreikkaan... Samapa tuo.
 
Kyllä tämä berberi ehdotuksineen on niin hanurista että ansaitsee jo ensimmäisen postauksen :kippis:

Ykköskäyttiksen laskelma, muita kulkineita en uskalla vielä katsoa :smoke:
 

Liitteet

  • kustannukset.png
    kustannukset.png
    17 KB · Luettu: 156
Tuohon uudistukseen pitäisi lisätä maakunta-alennus asiakasmaksuun alkaen Lapin -90%, Keski-Suomi -50% jne...
 
Mulla on sellainen tyyppiesimerkki 10 vuotta vanha bensafarkku, lopputulema Bernerilandiassa alla...
Edit: jätin auton arvon nollille, koska autovero on jo maksettu 10 vuotta sitten.
livelaskuri.JPG
 
Tai sitten muuttaa vaikkapa Helsinkiin lorvimaan lukuisien muiden joukkoon, hyvien joukkoliikenteiden pariin. Kun mieli lepää, voisi vaikka kehittää innovaatiolla mullistavan liikeidean paperilennokkien tuotannosta "Suomi nousuun".

Ei käy yhtään kateeksi ainakaan niitä Lapin, Pohjois-Pohjanmaa, kainuun ja Pohjois-Karjalan "hevonperseen-korven" työttömiä, jotka ovat kenties perityn asunnon kautta aikanaan sitoutettu autoon.
 
Niin oliko tässä laskurissa huomioitu polttoaineveron luvattu alenema?
Entäs dieselvero? Jos sitä ei olla poistamassa niin se on sitten naula dieselautojen arkkuun.
 
Nyt sitten kiva alkaa seurata rupeaako noita uudehkoja ison autoveroprosentin autoja kopsahtelemaan kunnolla ojan pohjalle, kun parhaimmassa tapauksessa saa rahat kahteen vastaavaan ensivuonna..
Samaa motoristiporukassa, pyörät syttyvät vahingossa palamaan tauon aikana eikä mitään tehtävissä. Tosin niiden kohdalla ei kyllä uusia osteta, sitä kun ei valtio halua kenenkään tekevän. ;)
 
Niin oliko tässä laskurissa huomioitu polttoaineveron luvattu alenema?
Entäs dieselvero? Jos sitä ei olla poistamassa niin se on sitten naula dieselautojen arkkuun.

On ja on. Bensaveroa nostettiin juuri vuodenvaihteessa, joten nyt on hyvä tehdä laskut uuden mukaan ja "jatkossa saat halvemmalla". Diesel... voi voi niitä. Kaskon lunastus varmaan paras idea. :)
 
Kaikissa mahdollisissä tapauksissa laskuri antoi isommat lukemat. 4000 km ajolla hinta meni tasan km-perusteisella hinnalla, mutta sitten täytyy ostaa se kallis gps-boxi.

Laskin että 31 tkm tulisi työajoa, jos työpaikalle on matkaa 65 kilometriä.

Peugeot 407 1.6 diesel, 2005, 2127kg, co2 148, 35tkm, maksua lisää 258€ TAI 1160€
laskuri4.png


Peugeot 406 2.0 diesel, 2000, 2075kg, 35tkm, maksua lisää 456€ TAI 1940€
laskuri3.png
 
Viimeksi muokattu:
Missä autossa on isoin autovero (suhteessa auton hintaan)? Ostan sellaisen että saan eniten hyötyä ja muutan heti ulkomaille asuen siinä autossa.
 
Haista berner v*ttu.

Voin saatana ARVATA, että mulla napsahtaa vähintään 1000€ lisäkuluja kun on soppasyöpöt Saab 9-5 Ja Chevy Corsica.

Berner on juuri niitä v*tun ministereitä, joka ajaa vain omaa etua, ajattelee omaa napaa ja kasvattavat tuloeroja. Saatanan porvarit.

Edit: sensuroitu
 
Melkein kaikki näköjään laittaa laskureihin ajavansa 100% valtion tieverkolla vaikka suomen 454 000 kilometristä vain 78 000 km on valtion tieverkkoa. Lähde Tieverkko - Liikennevirasto

Jos haluaa verot minimoida, niin ei muuta kuin koodaamaan navigaattori "vältä valtion tieverkkoa"-asetuksella.
 
Mitenkäs jos rekisteröisi viroon? Käytännön toteutus?
Kyllä niin voi tehdä, mutta verot pitää silti maksaa jos pääsääntöisesti suomessa ajelee. Yksinkertainen ja Espoossa suosittu tapa on hakea viron e-kansalaisuus, perustaa yritys ja laittaa auto sen nimiin. Käyttäjälle voidaan silti nykyisin osoittaa rästissä olevat verot jos osoittautuu, että järjestelmää on huijattu.
 
Melkein kaikki näköjään laittaa laskureihin ajavansa 100% valtion tieverkolla vaikka suomen 454 000 kilometristä vain 78 000 km on valtion tieverkkoa. Lähde Tieverkko - Liikennevirasto

Jos haluaa verot minimoida, niin ei muuta kuin koodaamaan navigaattori "vältä valtion tieverkkoa"-asetuksella.
Miten lasket prosentit jos käytössä on vain aikapohjainen laskutus?

"Tällä viikolla ostan paketin ja ajan vain valtion teillä!".

Poliisit alkaa pian kyttäämään risteyksissä aina kun maksamatta jättänyt ylittää tien valtion tien kohdalla? :facepalm:
 
Aika paljon (ja aiheesta) kiinnitetään huomioita negatiivisiin asioihin, mutta aika houkuttelevalle näyttää nuo hinnat kun poistetaan verot, eli käytännössä Mondeo Focuksen hinnalla jne.
 
Aika paljon (ja aiheesta) kiinnitetään huomioita negatiivisiin asioihin, mutta aika houkuttelevalle näyttää nuo hinnat kun poistetaan verot, eli käytännössä Mondeo Focuksen hinnalla jne.

Se ei taida naurattaa niin paljon jos omistaa jo jonkin auton, jonka arvo tipahti saman suuntaisesti.
 
Aika paljon (ja aiheesta) kiinnitetään huomioita negatiivisiin asioihin, mutta aika houkuttelevalle näyttää nuo hinnat kun poistetaan verot, eli käytännössä Mondeo Focuksen hinnalla jne.
Mutta nuo suuremmat maksut täytyy maksaa vuosittain.

Ja focus kannattaa ostaa tietysti. "Maksu" vain peritään jälkikäteen tiemaksun muodossa. Mondeo kun on isompi ja kuluttaa enemmän polttoainetta = isompi tiemaksu.

edit:

Ford focus 1.0, 16 700€ vero 2760€ = 19 460
Ford mondeo 1.0, 22 860€ vero 4780€ = 27 640

Mondeo olisi ilman verojakin 3400 € kalliimpi.

Focuksen co2 päästöt 105
Mondeon co2 päästöt 119
 
Viimeksi muokattu:
Aika paljon (ja aiheesta) kiinnitetään huomioita negatiivisiin asioihin, mutta aika houkuttelevalle näyttää nuo hinnat kun poistetaan verot, eli käytännössä Mondeo Focuksen hinnalla jne.
Täytyy sanoa, että meikäläinenkin kuuluisi uudistuksessa "voittajiin" kun bensa-auto alkaa olla vanha ja uusi sähköauto olisi hakusessa. Silti olen niin sydäntäni myöten tätä uudistusta vastaan, sillä se on rahallinen kuristusote. Kokemuksen perusteella arvaten yhtiöittämisestä on 1-2 vuotta yksityistämiseen, ja siitä on 1-2 vuotta kulujen tuplaantumiseen. (Tämä kaava toteutuu nykyisin paljon nopeammin kuin ennen - varmaan koska on huomattu sen toimivan).
 
Mietin tässä, että miten vaihtoautokaupan käy. Tässä miettinyt kuumeisesti uuden Ford Kugan ostoa, jossa autoveron osuus auton kokonaishinnasta on 28 %.

Käyköhän jatkossa niin, että vaihtoauton "hinnasta" vähennetään tuo sama uuden auton veroprosentti vai millä tyylillä käytettyjen autojen hinnat lasketaan autoveron poistuessa.

On kyllä hankalaa: tehdä nyt autokauppa vai odottaa tulevaisuuteen...
 
Aika paljon (ja aiheesta) kiinnitetään huomioita negatiivisiin asioihin, mutta aika houkuttelevalle näyttää nuo hinnat kun poistetaan verot, eli käytännössä Mondeo Focuksen hinnalla jne.
Tämä. Ministeri kaavailee massiivisia veronkevennyksiä ja kansan rutina senkun kasvaa.
Vain Suomessa...
 
Mietin tässä, että miten vaihtoautokaupan käy. Tässä miettinyt kuumeisesti uuden Ford Kugan ostoa, jossa autoveron osuus auton kokonaishinnasta on 28 %.

Käyköhän jatkossa niin, että vaihtoauton "hinnasta" vähennetään tuo sama uuden auton veroprosentti vai millä tyylillä käytettyjen autojen hinnat lasketaan autoveron poistuessa.

On kyllä hankalaa: tehdä nyt autokauppa vai odottaa tulevaisuuteen...
No mikäli yrittäjä saa päättää niin totta kai maksavat autostasi vähemmän kuin enemmän.
 
Tämä. Ministeri kaavailee massiivisia veronkevennyksiä ja kansan rutina senkun kasvaa.
Vain Suomessa...

Sillä rutisevalla perustyypillä ei ole varaa ostaa sitä uutta autoa. Ja maksat sinäkin sen 500€/vuosi per auto. Itsellä on monta autoa, niin siitä tulee jo sievoisa summa. Varsinkin, kun tämän veron tarkoitus ei oikeasti ole parantaa teitä tai liikenteen sujuvuutta, vaan myydän koko paska yksityisille, jotka räpsäyttävät hinnat tappiin ennen kuin ehtii kissaa sanoa.

EDIT: ja jos sulla on nyt jo uudempi auto käytössä, niin väliraha on aivan sama, koska sen vanhan arvo helähti alas sen saman pari tonnia, mitä uudesta tippui.
 
Sillä rutisevalla perustyypillä ei ole varaa ostaa sitä uutta autoa. Ja maksat sinäkin sen 500€/vuosi per auto. Itsellä on monta autoa, niin siitä tulee jo sievoisa summa. Varsinkin, kun tämän veron tarkoitus ei oikeasti ole parantaa teitä tai liikenteen sujuvuutta, vaan myydän koko paska yksityisille, jotka räpsäyttävät hinnat tappiin ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
Maksan mielelläni vaikka tonnin vuodessa jos saan ensi vuonna ostettua autoni 5000 halvemmalla.
 
Tämä. Ministeri kaavailee massiivisia veronkevennyksiä ja kansan rutina senkun kasvaa.
Vain Suomessa...
Ensinnäkin se väliraha on abouttiarallaa ihan sama, oli veroja tai ei. Se vanha kosla joka seisoo pihalla menetti juuri saman verran arvoa, prosentuaalisesi, kuin se uusi.

Eli jos olet ollut ilman autoa ja päätit juuri että ostat 2018 uuden auton kaupasta, niin säästit juuri ison kasan rahaa. Me muut? No eipä muutosta.

Toisaalta ne ketkä eivät vaihda autoaan usein ja ostelevat niitä halpoja autoja joiden hinta putoaa sen 500-1000 euroa tämän muutoksen takia (eli 100-200 eur / omistusvuosi), mutta joiden käyttökustannukset nousivat monta sataa varmasti napisevatkin...
 
Maksan mielelläni vaikka tonnin vuodessa jos saan ensi vuonna ostettua autoni 5000 halvemmalla.

Ostatko niitä autoja joka vuosi? Lisäsin muuten tuohon kommenttiin, että se sun vanha auto menetti sen uudesta saatavan hyödyn vaihtoarvostaan. Ja tonni per vuosi on 5 vuodessa syöty se sun hyötys. Kuinka idiootti pitää olla, että kuvittelee hyötyvänsä tästä jotain?
 
Jos tämä ehdotus nyt menee läpi :P Jos menee, niin kaikki mahdolliset ostajat odottelevat kiltisti ensi vuotta kun saa halvemmalla auton.. tai sitten ei kun autokauppiaat nostavat hintojaan.
 
Ostatko niitä autoja joka vuosi? Lisäsin muuten tuohon kommenttiin, että se sun vanha auto menetti sen uudesta saatavan hyödyn vaihtoarvostaan. Ja tonni per vuosi on 5 vuodessa syöty se sun hyötys. Kuinka idiootti pitää olla, että kuvittelee hyötyvänsä tästä jotain?
Pari, ehkä kolme vuotta ajattelin autoa pitää.
Tottakai vaihdokin arvokin tippuu, mutta hyvä että jatkossa on mukavempi aina vaihtaa siihen vähän parempaan malliin.
 
Tämä. Ministeri kaavailee massiivisia veronkevennyksiä ja kansan rutina senkun kasvaa.
Vain Suomessa...
eihän tuossa ole kovinkaan valtavia veronkevennyksiä muille kuin niille jotka on nyt ostamassa uutta autoa ilman vaihdokkia. Muuten verot tai veron luonteiset maksut moninkertaistuvat, olemassa olevan omaisuuden arvo romahtaa ja tulevaisuuden näkymät on heikot, ellei säädetä jotain korotusautomaatin estävää himmeliä, jota ei 100% varmuudella ole tulossa...
 
Pari, ehkä kolme vuotta ajattelin autoa pitää.
Tottakai vaihdokin arvokin tippuu, mutta hyvä että jatkossa on mukavempi aina vaihtaa siihen vähän parempaan malliin.

Eihän siinä muutoksen jälkeen vaikuta enää mikään, väliraha (se ainoa merkitsevä) pysyy samana. Lisäksi maksat sen tonnin vuodessa lisää.
 
Eihän siinä muutoksen jälkeen vaikuta enää mikään, väliraha (se ainoa merkitsevä) pysyy samana. Lisäksi maksat sen tonnin vuodessa lisää.
Jotkut eivät tajua.

Ihan sama vaihtaako 35 tonnin autoon jos omasta saa 25 tonnia hyvitystä...
Tai vaihtaako 30 tonnin autoon jos omasta saa 20 - 21 tonnia hyvitystä...

Hyötyä saisi ehkä tilanteessa jossa on vaihtamassa 5 tonnin autoaan uuteen 35 tonnin autoon. Tuossa jos oman auton arvo putoaa sen pari tonnia ja uuden 5 tonnia, ero voi tuntuakin.

Mutta kuten sanottu - valtion verokertymä ei tule tämän johdosta laskemaan, niin voi olla varma että se mitä kaupassa voitta, tiellä ajaessa häviää...
 
Meillä kaikilla on varaa ostaa uusi auto, kyllä.

En ole köyhä, käyn töissä ja opiskelen samaan aikaan, uusi auto ei tule kysymykseenkään näillä rahoilla. Ja uusi auto on huonoin mahd. Sijoituskohde.

Me rutisevat perustyypit ajetaan näillä 1k kinnereillä, jotka on suht halpa ajoisia vielä nyt, bernerin jälkeen 500€ Chevyn vuosittaiset ylläpitokustanukset on n. 4x auton arvo jossei lasketa auton korjailuja.
 
Näköjään pitää saksantuontia lykätä, kun autoveroa tulisi tällä hetkellä 6000+ eur. :smoke:
 
Näköjään pitää saksantuontia lykätä, kun autoveroa tulisi tällä hetkellä 6000+ eur. :smoke:
saksasta tai ehkäpä ennen brexittiä englannistahan nuo kannattaa jatkossa hakea, voluumit kun on jotain ihan muuta kun suomen 2 autoa joskus ja jouluna...
 
Ihan sama mitä ne tekee, kansa rutisee. Näin se vaa menee. Jos/Kun ajatus on huono niin onko jengillä mitään ideoita asioiden parantamiseksi vai onko nykyasiat just passelisti?
 
Ihan sama mitä ne tekee, kansa rutisee. Näin se vaa menee. Jos/Kun ajatus on huono niin onko jengillä mitään ideoita asioiden parantamiseksi vai onko nykyasiat just passelisti?

Kyllä, vanhat, jo verotetut autot saavat jatkaa 2018-> kevyemmällä verolla. Ne poistuvat luonnollisen poistuman kautta. Näin kohtelu on tasa-arvoinen, eikä autokaupassa ynm. tule turhia sählinkejä.

Auton omistajilta ei myöskään tule kerätä veroa berberin mainitsemaa "hyvinvointia" varten, vaan se tulee kerätä omana "hyvinvointiverona".

Tieverkolla ei tule tehdä Carunoita, joissa käyttäjän kustannukset moninkertaistetaan ilman mitään näkyviä hyötyjä.
 
Ihan sama mitä ne tekee, kansa rutisee. Näin se vaa menee. Jos/Kun ajatus on huono niin onko jengillä mitään ideoita asioiden parantamiseksi vai onko nykyasiat just passelisti?
Nykyinen on minusta ihan ok. Eli valtion tiet, ei siis mitään muutosta. Eikä seurantalaitetta.
 
Ihan sama mitä ne tekee, kansa rutisee. Näin se vaa menee. Jos/Kun ajatus on huono niin onko jengillä mitään ideoita asioiden parantamiseksi vai onko nykyasiat just passelisti?

Onhan se kumma että kansa rutisee jos muutaman tonnin lisäkustannuksia ilman mitään lisäarvoa pistetään maksettavaksi. Ts. nykyasiat on just passelisti verrattuna tuohon esitykseen. Ideoista en tiiä, meinaa sen verran vitahuttaa tulevaisuudennäkymät tässä maassa näin duunarina.
 
samainen asia täysin tasa-arvoisesti saataisiin, kun pistettäisiin lakiin että autoilun tuloista osa x tulee käyttää tienkunnostukseen. Mielellään vielä niin yksinkertaisesti ja aukottomasti ettei niitä sitten käytettäisi ainakaan kaikkea tielaitoksne pomojen kesämökkeihin. Autoveron voi poistaa hyvin helpolla kun poistetaan autoverolaki kirjoista ja kansista. sitä korvaamaan voidaan sitten leikata vaikka edustusbudjettia tai jotain muuta turhaketta. Säästöt valtiolle noin 100M per vuosi, kansalaiselle useamman sataa per vuosi.
 
Ja lisäksi valtion on otettava nuo puuttuvat autovero rahat jotakin kautta.
 
2003 XC70 diisseli, 7,5 l /100 km, 30 tkm/a. +2100 € tai +600 € / a.

Tähän vielä päälle loogisesti moottoripyörien omistamisesta (ei käytöstä) 3 x 200 € / a (arvio).

Iso kiitos!
 
Tuon trafin laskurin mukaanhan tilanne näyttäisi omalla kohdalla jopa uskomattoman hyvältä nykytilaan nähden:
live.png


Mikäli auton arvon merkkaa nollaksi, niin siltikin vielä siedettävä:
live2.png

http://www.trafi.fi/live-laskuri/
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 274
Viestejä
4 487 361
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom