Tuosta pyöräilystä, että itse pyöräilen keväisin/kesäisin töihin kun silloin se on ihan mukavaa touhua. Mutta syksyllä kelit muuttuu sateisiksi ja synkiksi, niin pyörä jää kyllä kotia ja auto voittaa taas kevääseen saakka.
Aikoinaan kouluun pyörällä mentiin 25 asteen pakkasessakin, mutta viimeiseen 20 vuoteen ei asia olisi voinut vähempää kiinnostaa.
On muuten pyörällä töihin matkaa 4km ja autolla reilu 7km. Niin ja keväällä ostin auton mitä nykyhallitus vieläpä inhoaa eli dieselin
Mutta vaikka itselläni onkin suht lyhyt työmatka, mutta työmaa sen verran sivussa kaikesta että sinne pääsee vain autolla ja pyörällä (niin ja kävellen) ja näkee työmaan pihasta että moni muukin tekee samat kuin minäkin.
Kun kesällä parkkipaikalla ei ole montaa autoa, mutta nyt syksyllä arkipäivinä se on aikasta täynnä. Ja se onkin aina yövuoron jälkeen arkipäivänä mukava metsästää oma auto parkkipaikalta, että minnes mä sen eilen tyhjälle parkkikselle jätinkään...
Mutta kuitenkin en ymmärrä että pitäisi muka kevyenliikenteenväyliin panostaa enemmän, kun täällä se on tehty jo autoilun kustannuksella. Ei tarvitse mennä enää kaupungin keskustaan autolla kun toissa kesänä alkoivat tekemään tätä uutta kaupunki desing juttuaan.
Eli jalkakäytävät leveni puolella ja samalla tietenkin se hävisi autotiestä, samalla jalkakäytävän reunat korotettiin semmoiseksi about 15cm:ksi eli auto pitää jättää kauvas reunasta ettei vanteet ole paskana. Ja näin ajoväylä kapenee entisestään...
Sitten kaupanpäälle risteyksistä tehtiin niin kapeita että kaksi autoa ei meinaa mahtua olemaan rinnakkain. Eli kun yksi kääntyy niin muitten pitää väistää tien sivuun "parkkipaikalle" että se mahtuu kääntymään.
Mutta tällä kaupungin hallituksen mielestäni tehdään viihtyisämpi keskusta ja houkutellaan turisteja