- Liittynyt
- 13.11.2016
- Viestejä
- 7 172
Perkele, meidän pitää kantaa sängyt ja liesi olkkariin, päästään tohon 60 neliöön ehkä just olohuone+eteinen+wcOmassa taloudessani on reilusti alle 20 neliötä per henkilö.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Perkele, meidän pitää kantaa sängyt ja liesi olkkariin, päästään tohon 60 neliöön ehkä just olohuone+eteinen+wcOmassa taloudessani on reilusti alle 20 neliötä per henkilö.
Sillä lailla, Bernerin malli kaivettu taas kerran esiin:
Matti Vanhanen väläyttää uutta mallia kilometriveroksi | Verkkouutiset
Valtiovarainministerin mukaan polttoainevero syrjii pitkien matkojen Suomea.www.verkkouutiset.fi
Lämmitysenergian hinnassa on jo aika julmetusti veroja mukana.Keskimäärin suomalaisella on asuintilaa vajaa 40 neliötä (per henkilö). Omassa taloudessani on reilusti alle 20 neliötä per henkilö. Eiköhän siis voitaisi samantien alkaa verottamaan myös turhien neliöiden lämmittämistä, olisihan tuosta helppo lohkaista iso siivu pois! Jos minä pärjään noin vähällä tilalla, niin miksei muutkin?
Kyllä minä maksan autosta tonnin trafille vuosittainLämmitysenergian hinnassa on jo aika julmetusti veroja mukana.
Toisekseen esim. allekirjoittaneen perhe maksaa tällä hetkellä talon omistamisesta melkein 2000 euroa kiinteistöveroa per vuosi. Auton omistaminen maksaa alle 120 euroa ajoneuvoveroa. Mielestäni ihan oikeassa suhteessa nuo.
Jep. Kolmesta autosta yli 700 euroa eikä yhdessäkään ole käyttövoimaveroa. En näe, miten tämä saastuttaa enemmän kuin jos polttaisin samat bensat yhdellä autolla. Kyllä tässä on kyseessä epäoikeudenmukainen perseeseenporaamis- ja kurjistusvero, ja muuten vaan helppo tapa pakkoverottaa. Ei se millään ympäristönäkökohdilla ole perusteltavissa. Ei minun sanakirjani mukaan edes "solidaarisuudella", "tasapuolisuudella" tai muulla sopivan taipuvalla käsitteellä.Kyllä minä maksan autosta tonnin trafille vuosittain
Propagandakoneisto on valmiina:
Ministeriön muistio paljastaa: Liikenteen massiivisten päästöleikkausten yhteydessä aiotaan korostaa 14 eri seikkaa
Pääministeri Sanna Marinin (sd) hallitusohjelman mukainen tiekartta fossiilittomaan liikenteeseen on pian valmis. Yksi viesteistä tulee kuulumaan: ”Ei auto ole ongelma, vaan fossiilinen polttoaine.”www.is.fi
Sen päivän kun näkisi, että vihreiden kansanedustaja jättäisi taksin väliin ja kävelisi kyseisen matkan.Vihreät on sitä mieltä, että tukia kävelyyn, fillarointiin ja julkisiin...
Vihreiltä 13 esitystä budjettiriiheen: ruuhkamaksut, eläkeputken poisto, kokeilu ansiosidonnaisen työttömyysturvan porrastuksesta...
Hallituspuolue toivoo ratkaisuja ilmastokriisiin ja työllisyyteen.www.is.fi
Iltalehden tekemän selvityksen mukaan vihreiden kansanedustaja ja entinen puheenjohtaja Ville Niinistö on eduskunnan ahkerin taksinkäyttäjä. Niinistö on ajanut taksilla veronmaksajien piikkiin 1215 kertaa. Se on selvästi eniten.
Niinistön takana tulevat vihreiden Jani Toivola (1087) ja perussuomalaisten Tom Packalén (1078), jotka ovat olleet taksiasioissa aikaisemminkin esillä.
Vihreät on sitä mieltä, että tukia kävelyyn, fillarointiin ja julkisiin...
Vihreiltä 13 esitystä budjettiriiheen: ruuhkamaksut, eläkeputken poisto, kokeilu ansiosidonnaisen työttömyysturvan porrastuksesta...
Hallituspuolue toivoo ratkaisuja ilmastokriisiin ja työllisyyteen.www.is.fi
Sen päivän kun näkisi, että vihreiden kansanedustaja jättäisi taksin väliin ja kävelisi kyseisen matkan.
Mutta kun taksi on joukkoliikennettä eikä yksityisautoilua, eli siis hyväksi ympäristölle
Hieman jalostamalla ajatusta saadaan suomen päästötavoite saavutettua lähes ilmaiseksi. Laitatetaan kaikkien suomen henkilöautojen katolle taksi-kyltti niin yksityisautoilu loppuu, kun kaikki ajavat taksilla, eli joukkoliikennevälineellä.
Perimmäinen ongelma - jos liikennepäästöjä jostain syystä pidetään niin helvetin vakavana asiana - on autokannan ikä. Autokannan nuorentamista ei pidä tehdä syytämällä veronmaksajien käteistä sille väestönosalle, jolla on varaa uuteen autoon yhtään sen enempää kuin sitä ei pidä yrittää rankaisemalla vanhoja tai kuluttavia autoja yhtään nykyistä enempää. Se tapahtuu ihan spontaanisti laittamalla asioita kuntoon. Työssäkäyvien köyhyys näin kehittyneessä ja vauraassa maassa johtuu vain kurjistamistoimista.Kunpa olisi porkkanaakin tiedossa,noissa teeseissä näkyi paljon kohtia, joissa lisätä kepitystä. Jotenkin epäuskoinen sen suhteen, että vähäpäästöisten hankintaa tuettaisiin...
Lähtee loputkin Helsingin kivijalkakaupoista jos ruuhkamaksut toteutuu:
Tässä ovat vihreiden liikennevaatimukset sanasta sanaan – autoilijoilta perittävät lisämaksut kävelyyn ja pyöräilyyn
Vihreät aikoo vaatia syksyn budjettiriihessä ruuhkamaksun nimellä kulkevan kilometriveroluonteisen lisämaksuhankkeen etenemistä.www.is.fi
Tässä olisi ehkä järkeä jos niitä autoja tehtäisiin Suomessa. Mutta kun ei tehdä niin ihan kaivoon heitettyä rahaa. Ei mitään järkeä.Kannattaisi nyt panostaa siihen sähköautojen myynnin edistämiseen paremmilla hankintatuilla.
Ei niitä polttokäyttöisiäkään tehdä Suomessa muuta kuin yhtä mersun hybridisarjaa ja oliko joku compact suv malli. Polttoaineen osalta tuotannon rahat menee ulkomaille. Sähköstä sentään jäisi pääosin Suomeen rahat tuotannon osalta ja latausinfraa rakennettaisiin yritysten toimesta lisäten työllisyysvaikutusta. Käytettyjen sähköautojen tuonti räjähtää käsiin parin vuoden päästä kun Suomessa autot 10-20 tonnia kalliimpia kuin osassa EU-maita, esimerkiksi Ruotsi ja Saksa, joista yllättäen muutenkin tuodaan eniten autoja Suomeen. Niistä ei jää verottajalle kuin luu käteen.Tässä olisi ehkä järkeä jos niitä autoja tehtäisiin Suomessa. Mutta kun ei tehdä niin ihan kaivoon heitettyä rahaa. Ei mitään järkeä.
Kaikki tuotettu biodiesel menee kyllä kaupaksi nykyiselläkin verotuksella. Verovähennykset menisi suoraan valmistajalle eli Nesteelle. Toki se lisäisi jonkun verran panostuksia valmistukseen, mutta tuskin kovin paljon. Tulevaisuudessa raaka-aineiden saatavuus tulee olemaan pullonkaula eikä valmistuskapasiteetti.En oikein näe tuota subventointia missään suhteessa järkevänä asioiden hoitamisena. Jos hallituksella olisi aitoa kiinnostusta ympäristöä kohtaan, niin eiköhän käyttövoimavero olisi poistettu kaasuajoneuvoilta jo aikoja sitten ja ohjattu verotuksen avulla biodieselin hinta perinteisen tasolle.
Biodieselin hintahan on koko ajan seurannut fossiilisen hintaa. Vai tippuiko tuotantokustannukset rajusti raakaöljyn hinnan laskun myötä?Kyllä nuo veronalennukset tai korotukset useimmiten näkyvät suoraan pumpulla, tälläisessä tilanteessa on toki mahdoton arvioida. Pitäisin kuitenkin vähintäänkin erikoisena, mikäli valtionyhtiö toimisi kuvaamallasi tavalla ja siirtäisi veronalennukset taseeseensa.
2008 tilastojen mukaan väkimäärältään Suomea 3 miljoonaa suurempi Itävalta kuluttaa yli 16 kertaa enemmän biodieseliä ja Saksa yli 200 kertaa enemmän, joten erittäin kaukana vielä ollaan todellisista pullonkauloista. Tuoreita tilastoja ei valitettavasti ollut kirjoitushetkellä saatavilla.
Sillä lailla, tällä kertaa Kokoomuksen riveistä:
Siitä vaan, näin tapetaan kaupunkien keskustat. Kun se tuntuu olevan tämänpäivän trendi vähän joka kaupungissa kokoon katsomatta.
Tämä tiedoksi jos on halua osallistua:
Tämä auton vaihtokin oli varmaan kuluton oletettavasti vanhemmasta uudempaan vaihtaessa ja arvonaleneman määräkin laski vielä samaan syssyyn?Hohhoijaa. Aikuislapset taas keksii puuhaa keskelle päivää.
Itselläni ainakin autoilun kulut vain laskee koko ajan. Vaihdoin auton vähäpäästöiseen niin ajoneuvoverot tippui n. 700e vuodessa ja polttoainekulut n. 500e vuodessa.
Valintoja, valintoja...
Tottakai uudempi on pääomakuluiltaan kalliimpi - mutta vastineeksikin saa kaikenlaista, kuten huolettomuutta ja modernimpia varusteita. Tämä ei kuitenkaan ollut se pointti.Tämä auton vaihtokin oli varmaan kuluton oletettavasti vanhemmasta uudempaan vaihtaessa ja arvonaleneman määräkin laski vielä samaan syssyyn?
Tottakai uudempi on pääomakuluiltaan kalliimpi - mutta vastineeksikin saa kaikenlaista, kuten huolettomuutta ja modernimpia varusteita. Tämä ei kuitenkaan ollut se pointti.
Tuntuu tuo valittaminen olevan vain ihan periaatteellista ilman että viitsitään edes laskea mikä vaikutus omiin kuluihin lopulta on. Nuo viimeisimmät polttoaineveronkorotuksetkaan eivät mitään kovin merkittäviä olleet.
Ja ruuhkamaksut esim. Kehä I:n sisälle olisi ihan paikallaan.
Tätä edellisessä viestissä mainitsit kuitenkin autoilun kulujen vain laskevan vaihtaessa uudempaan vähemmän kuluttavaan. Toki jos ei huomioi osaa todellisista kustannuksista niin ne vähenevät, se vaan on erikoinen tapa laskea aiheutuvia kustannuksia.Tottakai uudempi on pääomakuluiltaan kalliimpi - mutta vastineeksikin saa kaikenlaista, kuten huolettomuutta ja modernimpia varusteita. Tämä ei kuitenkaan ollut se pointti.
Tuntuu tuo valittaminen olevan vain ihan periaatteellista ilman että viitsitään edes laskea mikä vaikutus omiin kuluihin lopulta on. Nuo viimeisimmät polttoaineveronkorotuksetkaan eivät mitään kovin merkittäviä olleet.
Polttomoottoriautot pois Hesan keskustasta on yks vaihtoehto.Kyllä niitä suoria kieltojakin on tulossa jossain vaiheessa, niin että autoilija ei enää rahalla selviä.
Polttomoottoriautot pois Hesan keskustasta on yks vaihtoehto.
Monet kaupungit ovat tässä jo onnistuneet ilman kieltoja.Ja seuraavaksi taivastellaan kun keskustan yritykset kaatuvat kun kauppa ei käy....
Tämä voi olla edessä jossain vaiheessa, mutta tuskin kovin pian. Keski-Euroopassahan on harrastettu sitä, että tiettyä päästönormia vanhemmat autot eivät pääse keskustaan. Jos polttomoottoriautot kielletään Helsingin keskustasta, niin veikkaisin että se on 2030-luvun asia.Polttomoottoriautot pois Hesan keskustasta on yks vaihtoehto.
Ajan töihin Vantaalle Töölönlahden rannalta autolla reilussa vartissa. Ei siellä mitään ruuhkia ole, mutta julkisilla tuohon matkaan kuitenkin menee 45min. Suomessa ruuhkat johtuvat käytännössä tietöistä tai onnettomuuksista. Ei normaalista liikenteestä.Ja ruuhkamaksut esim. Kehä I:n sisälle olisi ihan paikallaan.
Kyllä ihan normaali liikennekin saa tiet usein tukkoon. Ja mitä sitten vaikka syynä usein on onnettomuudet (kehällä ei tarvitse edes kovin kummoista olla kun se on tukossa koko matkalta) tai tietyöt? Ruuhkia ne silti on.Ajan töihin Vantaalle Töölönlahden rannalta autolla reilussa vartissa. Ei siellä mitään ruuhkia ole, mutta julkisilla tuohon matkaan kuitenkin menee 45min. Suomessa ruuhkat johtuvat käytännössä tietöistä tai onnettomuuksista. Ei normaalista liikenteestä.
Eiköhän niihin joku alennus sähköautoille ja ladattaville hybrideille saada.Kaiken kukkuraksi ajan työmatkani sähköllä. Ehdotetut mallit "kannustavat" minua vaihtamaan kulkupelini dieseliä polttavaan koronalinkoon, ja samalla kolminkertaistamaan työmatka-ajan. Jes.
Täytyy kyllä tähän keskusteluun sen verran kommentoida, että eiköhän se ole suht harvalukuinen joukko, joka esimerkiksi helsingin keskustan kivijalkaliikkeissä autolla asioi. Itse käyn satunnaisesti keskustassa sukulaisen luona ja autolla on ihan turha kuvitella lähtevänsä ellei sitten rauhallisempina aikoina selkeästi iltaisin tai viikonloppuisin asioi ja siltikin yleensä tulee mentyä julkisilla kun auton saa tarvittaessa liityntäpysäköintiin eikä tarvitse miettiä parkkimaksuja tai parkkipaikan löytämistä.
Ajan töihin Vantaalle Töölönlahden rannalta autolla reilussa vartissa. Ei siellä mitään ruuhkia ole, mutta julkisilla tuohon matkaan kuitenkin menee 45min. Suomessa ruuhkat johtuvat käytännössä tietöistä tai onnettomuuksista. Ei normaalista liikenteestä.
Hetken aikaa kuljinkin tuota väliä bussilla. Käyttämälläni linjalla kyydissä oli keskimäärin ehkä 5 henkilöä. Ei tuntunut kovin ekologiselta vaihtoehdolta.
Kyllä ihan normaali liikennekin saa tiet usein tukkoon. Ja mitä sitten vaikka syynä usein on onnettomuudet (kehällä ei tarvitse edes kovin kummoista olla kun se on tukossa koko matkalta) tai tietyöt? Ruuhkia ne silti on.
Itse ajoin yhdessä välissä Espoosta Sörnäisiin. Pyörällä tuo matka oli aina tasan 30 minuuttia, julkisilla n. 40 minuuttia, mutta autolla sitten taas ihan mitä tahansa 25 ja 90 minuutin välillä - mediaanin ollessa varmaan jossain 40 minuutin paikkeilla. Se tuossa oli todella rasittavaa kun matkaan kuluvaa aikaa ei voinut etukäteen ikinä tietää.