Kukaan ei kai ole väittänyt etteikö takavalot palasia jos autossa palaa tuo perinteinen ajovalojen merkkivalo

Jos sitä ei ole tai se ei pala, niin ei tiedä palaako takavalot.
Jos kommentoit Toyota keskustela, noiden mainittujen mallien osalta, niin tarkemmin missä mallissa sellainen on.
Aiemmin on vihjailtu että merkkivalo on viiksessä, on sanottu yleisesti että Corolloissa mittaristossa on. Sen uskon että osassa on, sen tiedostan että osassa se ei silmille hypi, en voi todistaa ettei ole.
Sen tiedä että monessa on muutamaan kertaan postattu takavalojen merkkivalo, jonka osalta joku kertoi että jossain versiossa sekään ei palanut vaikka takavalot paloi.
Onhan tuo valmistaja valojen osalta tämän ketjun kuninkaita.
Auris TS hybridillä olen ajellut uudesta asti (2016).
Kuvassani powerin alla näkyy vihreä merkkivalo silloin kun takavalot palavat. Valoviiksessä ei tietenkään ole mitään merkkivaloa takavaloista, kun eihän sellainen näkyisi kenenkään näkökenttään.
Jos olen viiksestä valinnut seisontavalot, palavat takavalot ja edessä seisontavalot (ovat samat ledit kuin päiväajovalot). Mittaristossa palaa tuo kuvani vihreä merkkivalo.
Kun olen viiksestä valinnut AUTO, valoisalla ei pala takavalot, eikä mittaristossa ole vihreää valoa. Hämärällä rele naksahtaa ja vihreä valo syttyy. Silloin takavalot palavat (ja ajovalot syttyvät). Hämärätunnistimessa on viisiportainen herkkyyssäätö.
Jos olen viiksestä valinnut ajovalot päälle, palaa vihreä valo ja takavalotkin ovat päällä. Jos sammutan auton ja hyppään ulos, auto piippaa yhtäjaksoisesti ja mittaristossa lukee sammuta valot. Jos en sammuta valoja ja lukitsen auton, jäävät takavalot palamaan (vähintään viideksi minuutiksi). Ajovalot eivät jää päälle, vaan eteen jää parkkiledit.
En normaalisti koske valoviikseen lainkaan, vaan on aina AUTO-asennossa. Räpsyvät sitten parkkihalleissa, tunneleissa tai hämärän tullen automaattisesti päälle ja pois. Kaukovalot menevät automaattisesti päälle ja pois vastaantulijoiden ja katuvalaistuksen mukaan.
Jos sattuu samaan aikaan satamaan ja olemaan valoisaa, kierrän katsomatta viiksen tappiin asti ajovaloille. Vaikka sade sattuisi loppumaan ennen ajon loppumista, en muista kytkeä valoja pois. Perillä oven avatessa piippaa, jolloin kierrän viiksestä valot automaatille.
Jos sataa rankemmin, kierrän viikseä vilkaisten (ei ole helposti viiksen päässä vaan syvemmällä) takasumarin päälle. Sen muistan kytkeä ajaessakin tarpeen loppuessa pois, koska sen merkkivalon ilmeisesti huomaan paremmin.
Jos ei sada mitään, mutta tiellä on pöllyävää lunta, kierrän viikseä vilkaisten takasumarin päälle. Sen muistan kytkeä ajaessakin tarpeen loppuessa pois, koska sen merkkivalon ilmeisesti huomaan paremmin.
Karvalakki-Yariksesta (2017) puuttuu valojen AUTO. Siinä helposti unohtaa kääntää valot päälle hämärän hiipiessä. Valottomuuteen havahtuu vasta vähän pimeämmällä. En tykkää. Viime vuosituhannella oli selkeää kääntää aina valot päälle ja pois, mutta nykyään unohtuu, kun päivisin ajetaan ilman.
Auriksen automatiikka on huima parannus. Joku varmaan haluaisi ajaa päivälläkin takavalot päällä. Sellainen tyyli olisi vaivattomampaa, jos auto sammuttaisi valot itsestään ajon loputtua (nykyisellään sammuu vain ajovalot, mutta parkki- ja takaledit jäävät syömään virtaa vähintään viideksi minuutiksi, ehkä jopa akun tyhjäksi). Itse en kaipaa, koska ajaisin silti AUTO-tilassa.
Automaattitila paranisi aavistuksen, jos siinä hyödynnettäisiin autosta löytyvää sadetunnistinta. Pyyhkijöiden pyyhkiessä kytkettäisiin ajo- ja takavalot. Enemmän kuitenkin kaipaisin sumuvaloon automatiikkaa, koska sen kytkentä ei suju minulta nollat taulussa käden käänteessä viikseen vilkaisematta. Korkealla pyyhintaajuudella takasumuvalo saisi mennä päälle. Taakse pitäisi noiden lisäksi olla jotain kameraa, mikä tunnistaisi olemattomallakin sateella vesiurista nousevan vesisumun tai ilmavirran nostattaman lumipöllyn oman auton takana, ja kytkisi sumuvalon päälle.