VAG:ssa tosiaan oli pitkään(ja liekö yhä) valojen pääkäyttökatkaisijassa erillään viiksestä, mikä on periaatteessa itsessään aika hyvä. Siinä tosin koko homman pilaa mainittu väärä käyttölogiikka, eli ratkaisu on hyvä vain autoissa joissa on vain takasumuvalo. Etusumuvaloilla varustetussa versiossa on normaali laillinen takasumuvalon käyttö estetty.
Sumuvalot viiksessä eivät ole minua haitanneet. Niitäkin on kahta lajia, toimii oikein(erillinen ohjaus eteen ja taakse) ja toimii väärin(ei riippumatonta ohjausta).
Suunnittelukukkasena pidän silti oman Kian sumuvalojen ohjausta. Kytkimet viiksessä - ei haittaa. Palautuvilla mikrokytkimillä eli ei jää vahingossa päälle - hyvä, tai siis olevinaan. Etu- ja takasumarit erikseen päälle ja pois, eivät vaikuta toisiinsa - asia kunnossa. Mutta tämäkin on saatu pilattua. Jostain syystä etusumuvalo pysyy muistissa vaikka viikon pysäköinnin yli. Takasumuvalo sen sijaan putoaa pois kun virta katkaistaan, kuten sopii ollakin. Mikä on ollut tarkoitus tämän takana? Aiheuttaa vahingossa etusumareilla ajamista piittaamattomille ja toheloille? Helpottaa etusumuvalojen tahallista jatkuvaa väärinkäyttöä liikenneterroristeille? Aivan älyvapaata. Kokonaisuus on vielä viimeistelty sillä, että etusumuvalon merkkivalo on vihreä kuten lähivalon ja nämä(ymmärrettävästi symboleina lähes identtiset) valot ovat ihan vierekkäin. Takasumuvalon indikaattori on oranssi ja sen kyllä huomaisi, mutta se nyt ei muutenkaan syty lähdössä itsestään.
Ratkaisuhan on erittäin yleinen ja tavallinen.
Sanoisin ettei tuo nyt niin ruuhkainen kokonaisuus ole.