Eihän sitä tarvitse perustella, sen kun vaatii. Aika pieni osa pakollisista ja "pakollisista" ajoneuvojen varusteista on mitenkään välttämättömiä.
Pakolliselle pitäisi olla joku peruste, en kannatta määrätyksi, pakottamisia asioista jotka ei ole pakollisia
, jotka rajoittaa markkinaa jne. Lisäksi jos mennään määrään jotain, mikä voidaan sössiä, niin ei hyötyä, mutta haitat jää.
Siksi kannatin avoimia rajapintoja.
- Voidaan perustella vapaan kilpailun tukemisena, rajoittaa korporaatioden pyrkimystä vähentää kilpailua, päälle ympäristö höpinät. Kansalaisten etu.
Ja koska
- Niiden avulla voi toteuttaa juuri sellainen mittariston kun haluaa
- Niiden avulla voi kerätä koneellisesti dataa, jalostaa sitä ja hyödyntää sitä, tehdä älykkäämpi mittaristo
- Ei rajoitu valmistuspäivään, vaan kehitys jatkuun yksittäisen ajoneuvon viimeiseen päivään. Datan prosessointi kehittyy, dataa kiertyy muillekkin kuin valmistajalle
- Rajapinnat olisi standarteja, avoimia, eli ei tarvi väkertään jokaiselle erikseen
- Voimalinja/enrgia/ym riippumaton
- Ja siis ei olisi pelkkä harrastaja juttu, vaan ihan oikeisiinkin juttuihin. Ne missä nyt harrastajat ja yritykset hukkaa resursseja kun kaivelat valmistaja ja mallikohtaista dataa, niin voisivat keskittyä ihan asiaa.
Seuraavana sitten toinen suunta, mutta se veikeampi sallia saati vaatia, ei voi päästää kaikkeen, varsinkaan sellaisenaan.
Miten liittyy otsikoon, no sitten että jokainen saisi viljellä sellaisia kukkia kun haluaa.
Edit:
Siis raaka-anturi data olisi syvältä yksinään, vaan olisi oltava rinnalla myös se prosessoitu, lämpötila lämpötilana, öljypaine paineena jne etäisyys etäisyytenä, liikennemerkki, liikennemerkkinä, tikkarri nopeus tikkari nopeutena + luotettavuus arvio. jos useita niin jokainen, lähteineen.
No tarvisi hitaita väyliä noille lämpötiloille jne, ja nopeaa väylää niille mistä dataa enemmän kuin jostain kamerasta.