- Liittynyt
- 07.04.2017
- Viestejä
- 342
Chevrolet Silverado -89 4X4 16l/100 keskikulutus, kaupungissa enemmän
Ei kiitos lisää byrokratiaa, varsinkin kun tuollainen tilasto ei kauheasti loppupeleissä kertoisi, koska A) ajotietokoneiden tarkuuksissa on eroja ja B) eri autojen käyttötavoissa on valtavasti eroa.EU:n pitäisi tehdä laki jossa todelliset kulutukset luettaisiin katsastuksessa ja julkaistaisiin automalli kohtaisesti. Tietysti pitäisi määrittää ajotietokoneelle tarkkuus ja pistokokeilla tarkistaa että ei huijata. Näin saataisiin nopeasti tietoa autojen todellisesta kulutuksesta.
Autossa samat speksit, mutta vakiona. Viimeisen 200tkm keskikulutus varmaan yhä jossain 5,2-5,3 välissä. Luvut tallella, mutten ole laskenut keskiarvoa enää aikoihin. Tasaisessa maantieajossa alle viiteen, mutta kokonaislukema nousee aina hiukan moottoritien, peräkärryn, pakkasten, ja etenkin tänä kesänä ilmastoinnin vuoksi. Tankkaus tyypillisesti 1200-1300 km välein.Peugeot 406 farkku 2.0 HDi 110@130, vm-00, 500tkm. Matka-ajossa 4.7-4.8 ja ajotietokoneen mukaan pikkasen vähemmän. Cruise käytössä. Rengaspaineet 3 bar. Tankillisella pääsee yli 1000km helposti.
Taitaa olla auton ilmoittamia lukemia tuon "nyt"-sanan perusteella? No, oli kumpi tahansa, niin hyvältä vaikuttaa kulutus.Hyundai ioniq -18.
Eka tankki 4,2l/100 (tässä oli 200km motaria)
Toka tankki nyt 3,6l/100 (pelkkää kaupunkia)
Tankattu ysivitosta
Oma keskinopeus näyttää pyörivän 40-50 km/h välissä ja Nirolla voisi mahdollisesti säästää parhaimmillaan 2l/100km. Oli myös yhtenä vaihtoehtona, mutta takapaksi on aika onneton, kun mukaan pitää saada lastenvaunut yms., kohta noista tosin päästään eroon ja voisi Niroakin taas miettiä.Keskinopeus pitäisi näissä kyselyissä mainita aina pelkkä "maantieajo" ja "kaupunkiajo" ei kerro mitään, koska jossain pikkukaupungissa "kaupunkiajo" voi tarkoittaa 40 km/h keskinopeutta ja Helsingin keskustassa 15 km/h, jolloin kulutus voi olla hyvinkin erilainen samalla autolla.
Itsellä autona MY17 Kia Niro (1.6 GDI Hybrid). Kesäkulutus 4,5l/100km ja keskinopeus n. 40 km/h. Talvella 5,5l/100km ja keskinopeus n. 30 km/h. Kaupunkiajoa siis pääsääntöisesti, varsinkin talvisin. Kesällä tulee mökkimatkoja, jotka nostavat hieman keskinopeutta.
Parhaillaan on tankillisella selvitty karvan päältä 4 litran keskikulutuksella. Pahimmilla paukkupakkasilla talviaikaan kun on jäänyt esilämmitys tekemättä useampana aamuna on saatu lukemaksi jopa 7 litraa.
Siitäpä tuon oman kaupunkikulutuksen lisäys +2l tuleekin.Keskinopeus pitäisi näissä kyselyissä mainita aina pelkkä "maantieajo" ja "kaupunkiajo" ei kerro mitään, koska jossain pikkukaupungissa "kaupunkiajo" voi tarkoittaa 40 km/h keskinopeutta ja Helsingin keskustassa 15 km/h, jolloin kulutus voi olla hyvinkin erilainen samalla autolla.
Itsellä Focus samaa vuosimallia ja sama moottori, mutta kulutus 6.5l/100 km. Ajo lähinnä 1-15 km matkoja pääkaupunkiseudulla.Ford Focus 2013 Titanium, 1.0 ecoboost, 125 hv sekalaisessa ajossa 5.4l/100km
Tämä ilmeisesti harrasteajoneuvo?E30M3 -87 2.3L 143kw.
Ajotietokoneen mukaan 10l nurkilla sekalaisessa ajossa.
Audi a6 2.0 tfsi 2007 apr lastulla 8.6l sekalaisessa ajossa ajotietokoneen mukaan.
Apr mukaan 240hv/400nm.
Ei penkitetty.Ja manuaali askilla.
Kaksoisytkinloota (DCT450) taisi tulla mk4.5:een (paitsi 2.2TDCi:een) elikkkä 2010 syksyllä ellen nyt ihan väärässä ole. Se menee ilmeisesti n. litran pienemmällä kulutuksella. Tuo vanhempi laatikkohan on Aisinin AWF21 jota löytyy myös saman ikäluokan V70 Volvoista ynnä monesta muustakin merkistä.Siis mk4 mondeo? Eiks niissä ollut kaksoiskytkin-powershift?
E: jaa niin noissa alkupään autoissa on ollut vissiin durashift.