Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei varmaan kukaan kiistä sähköautojen etuja, mutta mitenkäs virtaa piisaa, jos tuollaista Teslaa oikeasti käskyttää? Akkuhan alkaa vaikuttaa tosi pieneltä, jos meinaa ulosmitata sen 600hp...Minun Tesla kotona ladattuna ottaa 2,5 eur/100km.
Polttomoottorlla ei oo mitään jakoa hyötysuhteessa, tässä autossa on massaa 2000kg, n.600hp ja 900Nm. noilla arvoilla polttomoottorin kulutus on 10 kertainen
Tätä en näe polttomoottorin voittavan mitenkään vaikka kehitetään 20v eteenpäin
Niin ja Volkkarin TDI on taloudellinen moneen muuhun dieseliinkin verrattuna. Omat ajelut toki manuaalilla.Oma 2l V40 vie 6 litraa kun ajan pelkkää motaria ja kaupungissa en jää munimaan valoihin. Momentinmuunnin toki.
Tohon peilattuna DSG:llä pitäs kyllä päästä vähemmällä.
E92 325i 2,5l suora6
Keskikulutus mitattuna 11,5l/100km, 50% kehää/motaria ja 50% taajamaa
E91 325i 3.0 suora 6 automaatti. Pelkkää kehää ja poikkiteitä 10,5l/100km.
E92 330xdA, samanlaista kehä-/motari-/kaupunkiajoa, 25 tkm matkalta 8,45 l. Talvistartit täysin kylmänä, mitään lohkolämmittimiä ei ollut eikä tarvittu.
Ihan kohtuullinen lukema 1700 kg painavalle 10 vuotta vanhalle autolle.
Tarkistappa todellinen kulutus myös laskemalla ajetut kilometrit vs tankattu polttoaine. Tuntuu valehtelevan melkoisesti alakanttiin ajotietokoneen ilmoittamat lukemat-14 Volvo V40 D4 (D4204T14) 140kw/400Nm, 6000km ajeluita itsellä, ja noiden ajojen keskikulutus 5,1l. Pienin kulutus tankilliselle 4,8l ja suurin 5,2. Jos asuis jossain muualla kun täällä Hesan perseessä, niin pääsis lähelle 4 kun ei jokainen pidempi matka alkais 150km motarilla. Valmistaja lupaa 3,5l keskikulutusta, mihin en kyllä usko hetkeäkään, mutta oikein pihistelemällä tuo 4 voisi olla tosiaan maantiellä ihan mahdollinen.
Edit: Laitetaas vielä sen verran että tankkiin on tullut kaadettua pääasiassa Nesteen MYDieseliä, jolla kulutus tuntuu olevan hieman suurempi kuin saman lafkan ProDieselillä. Pitää seurata tuotakin asiaa, että onko pelkkää sattumaa, vai saako tuolla oikeasti tuommoista jopa 10% eroa syntymään yleisestikin.
Tarkistappa todellinen kulutus myös laskemalla ajetut kilometrit vs tankattu polttoaine. Tuntuu valehtelevan melkoisesti alakanttiin ajotietokoneen ilmoittamat lukemat
Mutta paljonko ajetuissa kilometreissäkin on heittoa auton omasta mittarista katsottuna, jos nopeusmittarikin valehtelee melkein 10%?
Tätä mäkin taannoin ihmettelin kun katselin väylästä nopeutta, näytti +/- 1 tarkkuudella samaa kuin gps, oletan että se heittely johtui siitä ettei gps näytä ihan reaaliajassa nopeutta. Sitten kuitenkin nopeusmittari näyttää 5% virhettä ylöspäin, vaikka tarkka tieto olisi saatavilla.Kannattaa tarkastaa matkamittarin tarkkuus erikseen, aika monessa autossa virhe nopeusmittariin tehdään mittarissa. Väylässä kulkee kohtuu tarkka nopeus ja matkatieto.
Tarkistappa todellinen kulutus myös laskemalla ajetut kilometrit vs tankattu polttoaine. Tuntuu valehtelevan melkoisesti alakanttiin ajotietokoneen ilmoittamat lukemat
Mutta paljonko ajetuissa kilometreissäkin on heittoa auton omasta mittarista katsottuna, jos nopeusmittarikin valehtelee melkein 10%?
HE on muuten ajon mukavuus eri luokkaa kun muutaman satasen rouskulla ja kun ulkomailta hakee ja myy sopivaan aikaan niin kulut jää minimaaliseksi kun pääsee omilleen.
Tää on näitä pääoman hyviä puolia.
RE onneksi ei tarvitse huipputehoa käyttää kun muutan sekunnin niin silloin tuo 85KW akusto kyllä riittää melko pitkään.
Usko pois tämä on toimiva tuote eikä mikään protyyppi.
JM rengaskulut on tässä luokassa aivan se ja sama, ei tunnu missään ajaako renkailla 2 kesää vai 3.
Sama, mutta pk-seudun ulkopuolella seka-ajossa 9 l ja talvella litra enemmän. Pitkässä ajossa (80-100 km/h) painuu alle seitsemän; käytännössä oma ajo lähinnä alle 15-30 km nurkka-ajoa useilla stopeilla ja korkeintaan 5-10 km motaria kotiin. Moottori on ns. optimoitu 95E10:lle.Honda Accord -06 2.4 ja neljännesmiljoona mittarissa, pk-seudulla seka-ajoa. Kesällä 8,5 L ja talvella litra enemmän
Tätä mäkin taannoin ihmettelin kun katselin väylästä nopeutta, näytti +/- 1 tarkkuudella samaa kuin gps, oletan että se heittely johtui siitä ettei gps näytä ihan reaaliajassa nopeutta. Sitten kuitenkin nopeusmittari näyttää 5% virhettä ylöspäin, vaikka tarkka tieto olisi saatavilla.
VCDS:ssä muistan nähneeni bitin nimeltä speed signal source tms, ehkä sillä saisi vaihdettua nopeusmittarin näyttämään can-väylän näyttämää nopeutta.
Mitä perkelettä, itsellä D3 saman ikäinen ja automaatti (varmaan teikäläiselläkin on) ja keskikulutus siellä 6,7 pinnassa viimeiset 30tkm / about vuoden ajalta. Motaria 80% ja 20% kaupunkia.-14 Volvo V40 D4 (D4204T14) 140kw/400Nm, 6000km ajeluita itsellä, ja noiden ajojen keskikulutus 5,1l. Pienin kulutus tankilliselle 4,8l ja suurin 5,2. Jos asuis jossain muualla kun täällä Hesan perseessä, niin pääsis lähelle 4 kun ei jokainen pidempi matka alkais 150km motarilla. Valmistaja lupaa 3,5l keskikulutusta, mihin en kyllä usko hetkeäkään, mutta oikein pihistelemällä tuo 4 voisi olla tosiaan maantiellä ihan mahdollinen.
Edit: Laitetaas vielä sen verran että tankkiin on tullut kaadettua pääasiassa Nesteen MYDieseliä, jolla kulutus tuntuu olevan hieman suurempi kuin saman lafkan ProDieselillä. Pitää seurata tuotakin asiaa, että onko pelkkää sattumaa, vai saako tuolla oikeasti tuommoista jopa 10% eroa syntymään yleisestikin.
Eikös tuo juuri noilla main ollut niin että D3 on vanha 5 sylinterinen ja D4 uusi 4 mukinen ekokone, ennen kuin kaikki muuttui neljämukisiksi.Mitä perkelettä, itsellä D3 saman ikäinen ja automaatti (varmaan teikäläiselläkin on) ja keskikulutus siellä 6,7 pinnassa viimeiset 30tkm / about vuoden ajalta. Motaria 80% ja 20% kaupunkia.
Edit: 20" vanteet varmaan rokottaa äkkiä puoli litraa mutta aika iso ero silti. Voi olla että meikäläisen ajotyylille tuo D3 on liian mopo (ja siten kuluttaa enemmän) kun melkein aina kiihdyttäessä saa leipoa kengän lattiasta läpi.
Mitä perkelettä, itsellä D3 saman ikäinen ja automaatti (varmaan teikäläiselläkin on) ja keskikulutus siellä 6,7 pinnassa viimeiset 30tkm / about vuoden ajalta. Motaria 80% ja 20% kaupunkia.
Edit: 20" vanteet varmaan rokottaa äkkiä puoli litraa mutta aika iso ero silti. Voi olla että meikäläisen ajotyylille tuo D3 on liian mopo (ja siten kuluttaa enemmän) kun melkein aina kiihdyttäessä saa leipoa kengän lattiasta läpi.
Joo 5cyl ainakin toi mun d3 on. Tosin halusinkin sen kun 5-mukisia ennenkin ollut ja jo pelkkä soundimaailma on aika paljon miellyttävämpi kun se nelimukisen raksutus. Ei noi 20" nyt niin järjettömän isot ole, ihan sopusuhtaiset noin isoihin lokarinkaariin. Tosta näkee vähän miten istuu: 14563484
Mut tuohan on V60, eikä V40?Joo 5cyl ainakin toi mun d3 on. Tosin halusinkin sen kun 5-mukisia ennenkin ollut ja jo pelkkä soundimaailma on aika paljon miellyttävämpi kun se nelimukisen raksutus. Ei noi 20" nyt niin järjettömän isot ole, ihan sopusuhtaiset noin isoihin lokarinkaariin. Tosta näkee vähän miten istuu: 14563484
ja @Walla on tossa mullakin nyt äkkiselti se 24tkm mitatusta matkasta (30tkm) matka-ajoa motarilla.
Samalla ohjelmistolla pystyy myös kalibroimaan kulutusmittarin prosentin tarkkuudella.VCDS:ssä muistan nähneeni bitin nimeltä speed signal source tms, ehkä sillä saisi vaihdettua nopeusmittarin näyttämään can-väylän näyttämää nopeutta.
Mulla on omalla D2 2.0:lla myös aika on-off ajotyyli ja motarilla mittarissa 135. Menee litran pienemmällä kun sun V60.
Istuupa muuten nätisti noi vanteet.