- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 947
Sulla oli sitten ihmeversio, mulla 1999 mallin manuaalifarkku vei talvella helposti 14L satasella kun ajeli kylmällä koneella työmatkaa kaupungissa. Yli 15 pääsi helposti kun vähän rallatteli menemään.Edellinen auto oli 300 tkm ajettu vuoden 2000 VW Passat 2.8-litraisella V6:lla, nelivedolla ja automaatilla. Siinä kaupunkikulutus oli käsikirjan mukaan käsittämättömät n. 16L/100km (en nyt löydä netistä ihan tarkkaa lukemaa), mutta en muistaakseni päässyt koskaan yli 14 litran, harvoin edes lähelle sitä, vaikka ei ollut edes lohkolämppäriä talvella Suomessa. Jotenkin tuntuu siltä (mutu) että vanhemmissa (n. 90-luku) saksalaisissa autoissa voi helposti päästä alle ilmoittettujen lukemien kunhan ajaa järkevästi. En tiedä onnistuuko uudemmissa autoissa enää.
Kulutukset laskettu tankkauksista.
Liekö sitten 5v automaatti tuonut säästöjä kun muutenkin pilasi auton (10sek vs 7,5sek 0-100km ).
Edit: laitaan nyt tuo oman auton "about" kulutus: A6 quattro 3.0TDI TipTronic farkku (2006/233hv versio), vie maantiellä 7L, pihistelemällä voi päästä hieman alle. Kaupungissa tuntuu menevän se "kymppi" ellei sitten innostu leikkimään talvella kylmällä koneella.
Ainoat kerrat kun on tullut mitattua tankilla oli kulutus n. 7.2L luokkaa tupaten täydellä autolla, reippaalla ohittelu -mentaliteetilla >500km mökkireissulla Savoon.
Viimeksi muokattu: