Autosi polttoaineen kulutus

vw caddy maxi 75kW diesel (uusi onko tuo nyt 2018 vaiko 2019vm). Ekat tankilliset 7l/100km suurin osa reipasta matka ajua. Saa nähä minne asettuu kulutus kun enemmän ajua tulee. Nyt vasta ajettu koko autolla 1300km niin eipä osaa sanoa minne asettuu pidemmän päälle kulutus. Tehdas taisi lupailla paria litraa alempia kulutuksia niin saa nähä.

Onse vain mopo tuo 75kW versio.. Harmillisesti oli turhan pitkät jonot saada se 110kW versio niin piti tyytyä tuohon 75kW moottoriin. Ensivaikutelmien perusteella olisi kannattanut odotella se 4-5kk sitä 110kW versiota.
 
340tkm ajettu Volvo pääsi viime tankkauksessa ehkä toistaiseksi pienimpään kulutukseen ikinä: 16,7l/100km(98E5).
Kyseessä siis yli 30-vuotias 740 Volvo b200k+automaatti, jolla ajetaan pääasiassa hyvin lyhyttä työmatkaa. Käytännössä siis melkein 50% ajosta ryyppy päällä.

Ei se ehjä ole, uskoisin tulevan kaasariremontin tiputtavan keskikulutuksen jopa alle 15 litran.
 
Toyota Avensis vm.04. 2L bensa automaatti 9.9L/100km ja 5980km ajeltu omistuksen aikana
Toyota Caldina 2L bensa automaatti 280hp 10L/100km ajettu nyt 2500km omistuksen aikana.

Molemmissa nurkkapyöritystä ja pikatietä 50/50.
 
Ylös laitetut kulutukset noilla millä ajanut enemmän:

W211 320 CDI, 204hp, 3.2 R6
-Maantie: 6.1l, keskinopeus 76km/h
-Keskikulutus kesällä: 9.1l, keskinopeus 34km/h

W215 CL500, 306hp 5.0 V8
-Maantie: 10.1l, keskinopeus 88km/h
-Keskikulutus kesällä: 16.5l, keskinopeus 34km/h.
-Keskikulutus talvella: 17.1l, keskinopeus 33km/h

W216 CL63, 555hp, 6.2 V8
-Maantie A: 10.7l, keskinopeus 88km/h
-Maantie B: 11.7l, keskinopeus 98km/h
-Keskikulutus kesällä: 19.9, keskinopeus 32km/h
-Keskikulutus talvella: 17.3, keskinopeus 33km/h

Maantiekulutukset 600km matkoilta. Keskikulutukset 1000-4000km matkalta.

Ajotietokoneesta noiden lukemat, muista en ole jaksanut laskea ikinä.
 
Vm 2012 Avensis 1,6 l manuaali farkku 95 tkm matkalta keskikulutus tankkauksista mitattuna 6,73 l/100 km. Ajo pääasiassa 80-100 km/h maantietä 30-100 km pätkiä.

Vm 2012 Yaris hybrid 10 tkm matkalta tankkauksista laskettu kulutus 6,68 l/100 km. Ajo 1-5 km pätkiä 40-60 km/h alueella kaupungissa. Kesällä kulutus maltillinen, mutta talvella ei käytännössä hyödytä hybridi ollenkaan, koska ei ehdi lämmetä ja pitää saada sisälle myös lämpöä. Ei sammu valoissa ja risteyksissä. Ei kulje koskaan pelkällä sähköllä.
 
Jos se yhtään lohduttaa niin mikä tahansa ei-hybridi haukkaisi vielä enemmän tuossa ajossa. Kyllä se kuitenkin kiihdytyksiä ja nousuja avittaa, vaikkei polttis sammukaan missään vaiheessa.
 
Ford Focus farkku -16, 1.0 tomaatti: n. 6,7 l/100km viimeiseltä kahdelta vuodelta. Kesäkuukausina pääsee n. 6 litraan, mutta talvella sitten hörppää reippaasti päälle 7. Edellinen vm. 2014 Opel Astra 1.4 (man.) meni samoilla ajoilla 6,2 l/100km, joten ei tuo litranen EcoBoosti mikään taloudellisuusihme ole.
 
Nuoruusvuosien pähkähulluja autokokeiluja, ex BMW 750I (se wanha kunnon V12) nieli matka-ajossa varovasti ajellen noin 10l/100km ja kaupungissa se oli vähintään 18l/100km. Tosin eräs kaveri lyttäsi vielä tämänkin, 70-luvulta peräisin oleva Range Rover V8-kaasutinkoneineen kuulemma nieli jotakuinkin 30l/100km kaupunkiajossa.
 
Viimeksi muokattu:
Audi A6 C5 4.2 V8 '00 Quattro:
Kaupungissa ~22l/100km
Motarilla ~10l/100km

Porsche 924 2.0 '85 Turbo nykyaikaistetulla sähköruiskulla ja pikkuturbolla:
Asetukset hakusessa, mutta sekalaisessa ajossa tähän mennessä: ~7l/100km
Vanhalla mekaanisella ruiskulla vaparina keskikulutus raskaalla kaasujalalla ~9l/100km

Porsche 911 996 C4 '00 3.4l
Kaupungissa ~14l/100km
Motarilla ~9l/100km


Tuon retropossun kulutuksen saa todennäköisesti painettua jonnekin reilun 6l hujakoille, joka on mielestäni erittäin hyvä tulos tuollaiselle autolle :)


Yllättävin vehje mitä tähän mennessä ollut kulutuksen puolesta oli W124 230TE farkkumersu, joka opiskeluvuosien pihistelyllä kulki reilulla 6l/100km motariajossa (vaati kyllä 85-90kmh ajamista, 100kmh nosti kulutusta melkein litralla). Tämä on vielä tosi tarkasti seurattu luku, sillä rahaa ei todellakaan ollut ylimääräistä ja opintotukien tullessa käytiin kerran tankilla ja se oli siinä loppukuukaudeksi :D

Sitten kun rahatilanne parani, niin kyllähän tuo 120kmh motareilla varsinkin rupesi syömään sitä 8-9l/100km
 
Edelleen ihmettelen nykysuuntauksen mukaisia pikkuturboja. Tai lähinnä vouhotusta siitä, että moiset ovat niin kovin taloudellisia.

Sijaisauton virkaa hoitanut -18 farkku-Insignia 1,5 turbo otti ajotietokoneen mukaan motari+maantieajossa (100/80 km/h) 7,2 litraa, ajotietokoneen mukaan. Vakionopeudensäädin päällä lähes koko ajan.
 
Edelleen ihmettelen nykysuuntauksen mukaisia pikkuturboja. Tai lähinnä vouhotusta siitä, että moiset ovat niin kovin taloudellisia.

Sijaisauton virkaa hoitanut -18 farkku-Insignia 1,5 turbo otti ajotietokoneen mukaan motari+maantieajossa (100/80 km/h) 7,2 litraa, ajotietokoneen mukaan. Vakionopeudensäädin päällä lähes koko ajan.
Samaa kulutti entinen 2006 Ocu RS 2.0 bensaturbolla, tankkauksista laskettuna 7.1-7.2 litraa pelkkää maantieajoa :vihellys:
 
Edelleen ihmettelen nykysuuntauksen mukaisia pikkuturboja. Tai lähinnä vouhotusta siitä, että moiset ovat niin kovin taloudellisia.

Sijaisauton virkaa hoitanut -18 farkku-Insignia 1,5 turbo otti ajotietokoneen mukaan motari+maantieajossa (100/80 km/h) 7,2 litraa, ajotietokoneen mukaan. Vakionopeudensäädin päällä lähes koko ajan.
2001 S60 Volvo 2,4 170hv bensavapari automaattilaatikolla. Noin 600km motari/maantiereissulla keskinopeus ehkä 90km/h, ajotietokone sanoi 6,9l/100km. Pumpulla laskettu todelliseksi 6,95l/100km.
Ei ne tosiaan ihmeellisiä harppauksia moottoritekniikassa ole tehneet pikkuturbojen kanssa.
 
308 1.2 130hp puretech 6at.

Kaupungissa keskikulutus 6.6-7.6
Maantiellä 5.2-5.5

205/55 r16 rengastuksella.
 
2001 S60 Volvo 2,4 170hv bensavapari automaattilaatikolla. Noin 600km motari/maantiereissulla keskinopeus ehkä 90km/h, ajotietokone sanoi 6,9l/100km. Pumpulla laskettu todelliseksi 6,95l/100km.
Ei ne tosiaan ihmeellisiä harppauksia moottoritekniikassa ole tehneet pikkuturbojen kanssa.
Ei ole, ei.
Numeroina samankaltainen ~190 hv bensavapari Mazda 6, automaatti tämäkin, menee myös maantieajossa tuon alle. Kulutus asettuu tuonne ~6,5 litran tienoille vastaavassa ajossa, pumpulta laskettuna. Työkaverin alla ollut Golf 1,0 TSI DSG pääsi sentään alle.

Kaupunkiajossa sitten osat vaihtuu, oletan myös Vollen kanssa käyvän näin. Siinä kai noi puolustaa paikkaansa. Omista ajoista yli 90% tulee maantiellä, joten minun tapauksessa kaupunkikulutukselle se ja sama.

edit:
Myös Inkussa oli automaattina mehumaija. En tiedä, kuinka ne nykyään vaikuttaa todelliseen kulutukseen. Maantiellä tuskin vaikuttaa, eikös se ole lukittu maantienopeuksissa?
 
Viimeksi muokattu:
Audi A2, auto painaa noin 900 kiloa alumiinikorinsa kanssa, ilmanvastus 0.24. Moottori on 1.4 litrainen ja 16 venttiilinen turboton kone, 77hv/55kW, imu ja pakoventtiileille kummallekin oma nokka-akseli, ja niiden välillä keskinäinen hienosäätö koneisto. Kone vetää alhaalta saakka kuin sähkömoottori, teknisesti sievä ja ongelmaton esitys aiheesta, hyvä käyttöauton moottori. Lukemien perusteella vaatimaton teho riittää kuitenkin oikein hyvin kevyelle autolle. (Asia epäilytti kovasti ostotilanteessa, että onko tässä nyt hölmönä ostamassa jotain mopoautoa)

Kahdella hengellä sekakeskikulutus (=kaupunkiajoa ainakin puolet pääpiirteissään siis täällä etelässä) kulutus hiukan alle 6 litraa satasella. Ylöspäin pyöristäen noin 6. Maantieajoa mökille sisältäen moottoritietä 120 km/h tai 100:n vauhtia korpitaipaleilla, ja kulutus on 5.2 litraa satasella. Ikinä en ole viitsinyt tuolla hipluttaa myötätuuleen ja alamäkeen 70:ä, että kulutuksen saisi alle 5:n litran. Ei se mene, jos autoa normaalisti ajaa. Siksi nämä mainosten kulutuslukemat vähän hymyilyttävät. Onhan tuolla jo ikää, ei tuo uusi ole. (15 vuotta ja 230 000km ajettu) Ruiskuttaa imusarjaan, ei sylintereihin. Hyvä niin, koska sylinteriin ruiskuttava ei tykkää näistä uusista sotku bensoista. Tuon hiukan jo vanhan tekniikan kanssa pärjää vielä jatkossakin.

T -.-

Ajan 185/65-15 renkailla. Sopivan mukavat. Kevyt auto on muuten aika tarkka renkaidensa laadusta, noihin kannattaa panostaa.
 
Rouvalle ostin myös samanlaisen Aakakkosen, mutta 1.2TDI moottorilla ja robottivaihteistolla. Kulutus kaupunkipyörittelyssä aikalailla tasan 4 litraa, maantiellä 90km/h vauhdeissa sitten pari desimaalia päälle 3 litran. Rengastuksena alkuperäiskoko 145/80r14. On kyllä hämmästyttävän hyvä, tarkka ja "sporttinen" auto ajettava kaupungissa, johtuen hyvinkin todennäköisesti juuri tuosta omamassasta.
 
edit:
Myös Inkussa oli automaattina mehumaija. En tiedä, kuinka ne nykyään vaikuttaa todelliseen kulutukseen. Maantiellä tuskin vaikuttaa, eikös se ole lukittu maantienopeuksissa?

Kyllähän hätäisimmät mehulingot lukitsee muuntimen jo viidessäkympissä.. Vanhemmat myöhemmin.
 
Golf IV 1,6 bensa manuaali 8 - 9 litraa/100 km. Joskus ehkä pääsee 7,5.

Audi A6 C5 1,8T manuaali (lastutettu?) 8 - 10 litraa/100 km. Ihan sama miten ajaa. Jos ajaisi matkaa 80 km/h, niin pääsisi 7,5.

Volvo V70 mk2 T5 automaatti noin 12 l/100 km. Ei pääse mitenkään vähemmällä, paitsi matka-ajossa hiljakseen ajellen ehkä 9 l/100 km.

Kaikki lukemat "taajama-ajoa", jos ei toisin mainittu. Ei juurikaan liikennevaloja, mutta ei ollenkaan motaria ja hyvin vähän maantietä.
 
Chevrolet Caprice farmari vuodelta 86, koneena oldsin 307 ja vaihteistona th700r4, kulutus n. 10 litraa tunnissa.
Eli kaupungissa 40kmh keskinopeudella yli 20l/100km, maantiellä 80kmh 15l/100km.
 
Edellinen farkku mk3 Focus -11 1.0 ecoboost vei puhtaassa matkaajossa (90Km/h) keskinopeudella 5.8L mitattuna tankkauksesta ja motarinopeudella 6.8L. Sekalaisessa (n10km suuntaansa) työmatka taajamapyörityksessä vei vajaa 7L kesällä ja 7.5L talviajossa.
 
Eli kaupungissa 40kmh keskinopeudella yli 20l/100km, maantiellä 80kmh 15l/100km.

MIEHINEN auto. Ai saatana... vanhan polven dinosaurus ja oikeastaan ihan hirmulisko. Onko kromattu kattoteline ja juustohöylä siinä takareunassa? Tuommoisella kun kävisi ajelemassa, niin se jälkeen voisi "pakottaa" vaimon paistamaan naudanlihapihvejä pelkkään essuun pukeutuneena, ja itse pyörisin pitkin keittiötä rystyset lattiaa raahaten ihan vain pelkästä voiman tunnosta. Voisi pihvien paisto jopa keskeytyä...

T -.-
 
Viimeksi muokattu:
Peugeot 407 SW V6: 18 000 km keskikulutus 10,69 l/100 km.
Puhtaasti matka-ajossa päässyt noin 8 l/100 km.
 
Viimeksi muokattu:
Golf IV 1,6 bensa manuaali 8 - 9 litraa/100 km. Joskus ehkä pääsee 7,5.

Audi A6 C5 1,8T manuaali (lastutettu?) 8 - 10 litraa/100 km. Ihan sama miten ajaa. Jos ajaisi matkaa 80 km/h, niin pääsisi 7,5.

Volvo V70 mk2 T5 automaatti noin 12 l/100 km. Ei pääse mitenkään vähemmällä, paitsi matka-ajossa hiljakseen ajellen ehkä 9 l/100 km.

Kaikki lukemat "taajama-ajoa", jos ei toisin mainittu. Ei juurikaan liikennevaloja, mutta ei ollenkaan motaria ja hyvin vähän maantietä.
Vastaavasta Volvosta kokemusta ja itsellä toi lukema tuntui välillä olevan jopa lähempänä 15 l/100 km, toki tähän vaikuttaa se, että kyydissä oli monesti 4 ihmistä ja koira. Hieno auto ajaa, mutta jos ajaa yli 5000 vuodessa, niin ei pysty pitämään. ;)
 
Edelleen ihmettelen nykysuuntauksen mukaisia pikkuturboja. Tai lähinnä vouhotusta siitä, että moiset ovat niin kovin taloudellisia.

Sijaisauton virkaa hoitanut -18 farkku-Insignia 1,5 turbo otti ajotietokoneen mukaan motari+maantieajossa (100/80 km/h) 7,2 litraa, ajotietokoneen mukaan. Vakionopeudensäädin päällä lähes koko ajan.

Samaa olen mietiskellyt.

Eikä edes hybridin hommaaminen kannattaisi tällä hetkellä, kun pääosin minulla matka ajoa 80-100km/h alueella. Kulutus 5,5-5,7 L/100km. Talvella alko epäilyttämään, onko autosta hajonnut jokin, kun ei alle 6 litran tahtonut päästä ei sitten millään. 6,5 litraa satasella meni, välillä jopa 7.
Nyt kun kesänakit tulee alle niin yritän 1,5 vuotta takaperin tehtyä ennätystä -> 5,2 L /100km.

Edellyttää taas sitten tietenkin ehostushommia moottoripuolella jonkun verran ja tarkastusta. Kyseessä 1,6L vaparibensa.

2520e vs 2970e

450e ero vuodessa jos litran pihistää kulutuksessa. Vajaa 38e kuukaudessa.
 
Pikkuturboista puheenollen oma 1 litranen seed kuluttaa ainakin saman tai enemmän kuin 1.8 litrainen astra aikoinaan. Siis hesan kaupunkiajossa ja vaikka on auto-stoppi käytössä. Kaupanpääällisenä sain vielä olemattoman vääntömomentin.
 
Pikkuturbot eivät ole kyllä todellakaan talousihmeitä. Oma manuaali 1.6tdi 105hp skeida vei dieseliä sen 6.4l keskarina. Maantieajoa 80%.

Nyt tämä uusi 2.2tdci 200hp vie matka-ajossa saman. Painoa monta sataa enemmän ja isompi mylly sekä automaatti. Ajot samat 80% maantiellä.

Pienet turbovehkeet joutuu lujille ihan perusajossa.
 
Saa nyt nähdä tankkauksessa, että mikä on kulutus, kun kärryä tullut vedettyä kaupungissa ja seikkailtua muutenkin enemmän valoista valoihin. Oma arvio on, että alle 7 litran pitäisi jäädä joka tapauksessa.
 
Saa nyt nähdä tankkauksessa, että mikä on kulutus, kun kärryä tullut vedettyä kaupungissa ja seikkailtua muutenkin enemmän valoista valoihin. Oma arvio on, että alle 7 litran pitäisi jäädä joka tapauksessa.
Mikä on se laitos, joka matka-ajossa syö 5,5 litraa satasella, ja kaupungissa kärryn kanssa pärjää alle seiskan? :confused:
 
Ja käytännössä kaikki alle 2 litran nelipyttyiset turbodieselit (oli se sitten TDI, HDI, CDI) edes etäisesti kevyttä koria muistuttavassa kokonaisuudessa.
 
Ford Focus farkku -16, 1.0 tomaatti: n. 6,7 l/100km viimeiseltä kahdelta vuodelta. Kesäkuukausina pääsee n. 6 litraan, mutta talvella sitten hörppää reippaasti päälle 7. Edellinen vm. 2014 Opel Astra 1.4 (man.) meni samoilla ajoilla 6,2 l/100km, joten ei tuo litranen EcoBoosti mikään taloudellisuusihme ole.
Tekniikan maailman autovertailussa on yleensä päädytty myös samaan, eli että Fordin 1.0-litrainen ei ole erityisen taloudellinen. Asiaa ei edistä myöskään se, että Fordin automaattivaihteistot lisäävät aika paljon kulutusta.
 
400km matkaa noin 80-100 kmh. Dynaamista ajoa, ei mummottelua.

6.3l/100km
2.2 200hp automaatti. Kohtuullinen kulutus. Tippuis puoli litraa-litra kun käyn vaihtamassa vaihteistoon uudet ölpät.
 
Nyt on vähän pidemmältä ajalta corsan dataa, 6,07l/100km näyttää todelliseksi keskikulutukseksi laskettuna excelissä kun kilometrejä mittausjaksolla 3562km. Ajotietokone sanoo tasan 6,0l/100km eli aika kutinsa tuo pitää. Ei tuo mikään talousihme kyllä ole 1.4 vapariksi, mutta toisaalta eipä tuolla mummoilemalla ole ajettukkaan.
 
Nyt on vähän pidemmältä ajalta corsan dataa, 6,07l/100km näyttää todelliseksi keskikulutukseksi laskettuna excelissä kun kilometrejä mittausjaksolla 3562km. Ajotietokone sanoo tasan 6,0l/100km eli aika kutinsa tuo pitää. Ei tuo mikään talousihme kyllä ole 1.4 vapariksi, mutta toisaalta eipä tuolla mummoilemalla ole ajettukkaan.

Mikään 1,4 litrainen tai pienempi ei ole talousihme varsinkaan maantieajossa, kun kierrokset karkaa käsistä välityksien takia. Tosin en tiedä mitä vuosimallia tuo sinun on ja millainen välitys, mutta otaksusin, että 100km/h niin kierrokset karkaa jo sinne yli 3000rpm:n lukemiin.
 
En kyllä ymmärrä miksi tunkevat noita 1.0 pikkuturboja maailmalle kun eivät kuitenkaan ole taloudellisempia tai tehokkaampia kuin vapaasti hengittävät vastineensa. Olisiko valmistaminen halvempaa?
 
Mikä on se laitos, joka matka-ajossa syö 5,5 litraa satasella, ja kaupungissa kärryn kanssa pärjää alle seiskan? :confused:

Täällä löytyy perheestä Audi A3 1.4 TFSI -14 ja keskikulutus viimeiset n. 7 tkm 5,2L/100km (efficiency -asetuksella ajettu). Kaupunkia jonkin verran, mutta pääasiassa matka-ajoa.

Jk. Matka-ajossa 80 km/h näyttää 4,6 lukemaa 6-tiellä ts. ei kovin mäkistä ole.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä löytyy perheestä Audi A3 1.4 TFSI -14 ja keskikulutus viimeiset n. 7 tkm 5,2L/100km (efficiency -asetuksella ajettu). Kaupunkia jonkin verran, mutta pääasiassa matka-ajoa.


Tuo on kyllä hyvä lukema bensalle :tup: Rouvalle pikkubensa kakkosautoksi pitää laittaa. Toista dieseliä ei pysty.
 
Tuo on kyllä hyvä lukema bensalle :tup: Rouvalle pikkubensa kakkosautoksi pitää laittaa. Toista dieseliä ei pysty.

Juurikin tuossa käytössä täällä meillä.

Niin ja tosiaan täysin siitä jalan omistajasta kiinni nuo lukemat. Jos kotteron 9s 0-100km/h potentiaalin pitää käytössä, niin taatusti ei lukemat ole nuo :D

On tosiaan aika "löysä kuminauha" tuolla asetuksella, mutta vaihdetapista nykäisy taaksepäin S-moodiin herättää kyllä ihan siedettävästi mm. ohitustilanteissa.
 
Viimeksi muokattu:
Audi merkkinä ei vain millään muotoa sovi meidän pihaan. Sen verran tuo VAG konserni on vaikuttanut omaan pihan kulkineisiin.

Mutta, hyvät lukemat ja turvallisia kilometrejä :tup:
 
Bmw 520d 140kw kulutus pääsi yllättämään positiivisesti Levin reissulla. Suksiboksi katolla, 4 ihmistä autossa ja farkun takaluukku aivan täynnä tavaraa: laskettu keskikulutus 5,55l/100 km.
 
Oma pikkuturbo Audi A3 Sedan s-tronic vm. 2017 reilun 60000km ajon jälkeen kaikkien ajojen keskikulutus 5.3l/100km. Moottoritiellä kesällä 120-130km/h vauhdilla kulutus noin 5.5-5.8l/100km.
 
Toyota Corolla 1.6(a4-fe 110hv/145nm) Terra -97, matkassa menee tällä hetkellä nastoilla 7.5l/100km reilu 120km/h vauhdissa, ei o oikeen tehty ton auton välitykset matka-ajoo kesärajotuksilla ku kierrokset siellä 3800-3900rpm.
Jos toi vähä tippuis kesägummeilla ja 16" vanteilla.. jää nähtäväks.
 
Mikään 1,4 litrainen tai pienempi ei ole talousihme varsinkaan maantieajossa, kun kierrokset karkaa käsistä välityksien takia. Tosin en tiedä mitä vuosimallia tuo sinun on ja millainen välitys, mutta otaksusin, että 100km/h niin kierrokset karkaa jo sinne yli 3000rpm:n lukemiin.

2017 malli ja satasessa kierroksia noin 2800. Turboversio tosta 1.4 olisi pihimpi ja tehokkaampi mutta hintakin on sitten eri.
 
Yaris Hybrid 1.5 Business 2017. Ajelin viikonlopun aikana about 300 kilometriä sekalaisesti kaupunkipyörittelyä ja maantiellä 8-kympin alueella vakkarilla 90km/h. Nastarenkaat alla. 4.7l/100km näytti tietokone yhdistetyksi kulutukseksi.
 
Opel Ampera (ladatulla akulla) Salo-Helsinki-Salo, 5.4l/100km. Akkua ei ladattu matkalla.
Peugeot 307 cc 2.0l bensa manuaali, Salo-Tampere. 7.0l/100km.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 710
Viestejä
4 555 061
Jäsenet
75 048
Uusin jäsen
Lymppä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom