- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 3 215
Ei se paino niinkään, vaan voimansiirron kitkat. Kyseessä lienee torsen neliveto, jos on ennen DPF aikakautta. Liekö vielä 5v aski?
kyllä se haldex on, ja 6v loota.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei se paino niinkään, vaan voimansiirron kitkat. Kyseessä lienee torsen neliveto, jos on ennen DPF aikakautta. Liekö vielä 5v aski?
Miten paljon noihin ajotietokoneen ilmoittamiin luotatte tai teette tarkistuksia tankkaamalla piripintaan litrat ja jakamalla kuljetulla matkalla? Varmaan uudehkoissa autoissa toimii yllättävän tarkasti, mutta itsellä oli yksi tojo (corolla E130 1.6 vapari) jossa 100tonnin jälkeen alkoi tulla ihan uskomaton poikkeama todellisen lutkutuksen ja tietokoneen ilmoittaman kanssa, kun kojelaudassa luki jotain täysin utopistista 4 litraa satkulle, kun tankkauksin mittaamalla kulutus oli edelleen ihan samaa 7-8 litraa satkulle mitä koko auton historian. Auto lähti lopulta vaihtoon ihan muista syistä, mutta mikä vika missä selittäisi tuon heiton? Muuten auto toimi hyvin ilman ongelmia tai vikakoodeja.
"Sukkasillaan" ajaminen ei ole yleensä erityisen taloudellista.vw passat 2.0 tdi 140hv neliveto 6-v manuaali. maantieajossa 7.1L/100km (pienin lukema mitä saanu kun ajanu hissukseen, käyttäen vakkaria ja yli 100kmh 6-vaihdetta)
aika janoinen peli. Taitaa olla vaan niin painava auto, ettei saa menee pienemmäl vaikka miten sukkasillaan ajaa. Tohon viel 1000€/vuosi verot jne.
kulutus katottu vaan ajotietokoneesta, en tiedä tarkkuudesta.
Nyt tullut kesäolosuhteet koettua. Matka-ajossa 5.5-6l/100km ja kaupunki 7.5-9l/100km.-21 vuoden Golf R. 2.0 TSI, neliveto, 320hp imaisee talviolosuhteissa matka-ajossa 5.8l-6.5/100km ja taajamapyörittelyssä 8-10l/100km. Polttoaineena 98E5.
Aika pienellä menee kyllä tehoihin nähden Oma vastaa allroad diesel hieman pienemmällä, maantie 5-6 L/100 km ja kaupungissa noin 6-7 L/100kmNyt tullut kesäolosuhteet koettua. Matka-ajossa 5.5-6l/100km ja kaupunki 7.5-9l/100km.
Turha noita plugarin kulutuksia on tänne postata, jos ei samalla kerro sähkön kulutusta.BMW i8 '14:
1026km ja itse excelöity kulutus 3,30L/100km.
-Mukana paljon vähän pidempää matkaa jossa sähköajo loppunut heti kesken, esimerkiksi Espoo -> Porvoo -> Espoo, Espoo -> Tammela -> Hämeenlinna -> Espoo ym. Akustolla pääsee 24-30km riippuen kelistä, ilmastoinnista ym.
Hmm, onkos tuo sama mylly kuin "120vti" Sitikassa?
Nojaa.. Mä ajan pakettiautolla jossa n.850kg kuorma kokoajan, selkeän maantiepainotteinen kulutus nyt 6,1l/100km. Ei tuo mersu mikään ekoihme tuohon nähden ole jos kuluttaa vain 0,5l vähemmän.Ajeltiin vloppuna tuolla meidän -94 vuoden c200 diesel mersulla 1668km reissu Etelä-Suomessa ja dieseliä matkalla kului 94litraa, joten kulutus ~5,6L satkulle.
Matkavauhti oli erittäin reipas, eikä oltu tientukkona. Vähällä se kyllä tuokin vanhus menee..
Nojaa.. Mä ajan pakettiautolla jossa n.850kg kuorma kokoajan, selkeän maantiepainotteinen kulutus nyt 6,1l/100km. Ei tuo mersu mikään ekoihme tuohon nähden ole jos kuluttaa vain 0,5l vähemmän.
Proace, ts PSA tonnipaku jota myydään 5 eri maskilla. Tosin, tuskin tuo nyt mitenkään ainutlaatuinen on.Mikä paku?
Mä olen huomannut että kun ajaa harkitun taloudellisesti se jää "päälle" vaikka siihen ei kiinnittäisikään huomiota, muta se ei vaihdu toiseen autoon. Parilla desilla kasvaa kulutus kun lopettaa sen seuraamisen, mutta jos vaihtaa autoa se kasvaa parilla litralla (siis tietysti verrattuna sen toisen auton pihistelykulutukseen).VäliSpam: Ajotapa vaikuttaa aivan hirveästi kulutuksiin, joten silloin kun olen kiinostunut kulutuksesta, auto kuluttaa paljon vähemmän kuin silloin kun vaimoni ajaa sillä, tai kun ajan itse miettimättä kulutusta ;-)