Ho Lee Fuk
Team R&T
- Liittynyt
- 24.07.2017
- Viestejä
- 909
Audi TT 1.8T vm.1999
-225hv ja virit päälle = noin 260-270hv.
-Polttoaineenkulutus auton hankinnasta (11.1) -> tähän päivään (22.3) 10,38L/100km. Sisältäen webaston reippaamman puoleisen käytön. Auton oma ajotietokone näyttää 8,8L/100km, mutta se nollaantui joskus puolivälissä. En yhtään tiedä paljonko webasto lisää kulutusta, mutta omasta mielestäni aika reippaan oloinen keskikulutus varsinkin ottaen huomioon seuraavat asiat:
-Oma ajoprofiili on 90% :sti maantietyyppistä (80/100-rajoitukset) työmatkaa Kirkkonummi - Espoo, 51-52km päivässä. Ei liikennevaloissa seisomista, ei lähiöissä ajamista. Kerran viikossa ruokakaupoille ja siinäpä se.
-"Etuveto-neliveto" eli normaalissa ajossa käytännössä pelkkä etupää vetää.
-Tulpat vaihdettu.
-Öljyt ja suodattimet vaihdettu.
-225 -leveät kitkarenkaat, joissa suosituspaineet.
-En juurikaan "revittele", koska tämän arjen suorituskyky on todella mainio ilman ns. kenkimisiäkin.
Vertailun vuoksi yksi edellisistä harrasteautoistani, viritetty Subaru Impreza WRX STI vm.2005 vei sekalaisessa ajossa käytännössä samat, 10,35L/100km @ 75tkm mittainen omistajuuteni. Ja siinä sentään oli mekaaninen AWD-neliveto sekä melkoinen ilmanvastus ja bokserimoottori (jotka eivät ole ikinä olleet mitään pihejä). Lisäksi sen suurin käyttöympäristö oli pk-seudulla pyöriminen. Autojen painotkin ovat käytännössä identtiset, 1450kg plus/miinus parikymmentä kiloa.
Liekkö Diudissa jotain vialla
-225hv ja virit päälle = noin 260-270hv.
-Polttoaineenkulutus auton hankinnasta (11.1) -> tähän päivään (22.3) 10,38L/100km. Sisältäen webaston reippaamman puoleisen käytön. Auton oma ajotietokone näyttää 8,8L/100km, mutta se nollaantui joskus puolivälissä. En yhtään tiedä paljonko webasto lisää kulutusta, mutta omasta mielestäni aika reippaan oloinen keskikulutus varsinkin ottaen huomioon seuraavat asiat:
-Oma ajoprofiili on 90% :sti maantietyyppistä (80/100-rajoitukset) työmatkaa Kirkkonummi - Espoo, 51-52km päivässä. Ei liikennevaloissa seisomista, ei lähiöissä ajamista. Kerran viikossa ruokakaupoille ja siinäpä se.
-"Etuveto-neliveto" eli normaalissa ajossa käytännössä pelkkä etupää vetää.
-Tulpat vaihdettu.
-Öljyt ja suodattimet vaihdettu.
-225 -leveät kitkarenkaat, joissa suosituspaineet.
-En juurikaan "revittele", koska tämän arjen suorituskyky on todella mainio ilman ns. kenkimisiäkin.
Vertailun vuoksi yksi edellisistä harrasteautoistani, viritetty Subaru Impreza WRX STI vm.2005 vei sekalaisessa ajossa käytännössä samat, 10,35L/100km @ 75tkm mittainen omistajuuteni. Ja siinä sentään oli mekaaninen AWD-neliveto sekä melkoinen ilmanvastus ja bokserimoottori (jotka eivät ole ikinä olleet mitään pihejä). Lisäksi sen suurin käyttöympäristö oli pk-seudulla pyöriminen. Autojen painotkin ovat käytännössä identtiset, 1450kg plus/miinus parikymmentä kiloa.
Liekkö Diudissa jotain vialla