- Liittynyt
- 02.11.2016
- Viestejä
- 574
Havaitsin saman kun oli vastaava Polo viime syksynä ajossa. Ajoitko ilman vakkaria? @vemkki
Itse huomasin, että kun pyrki pitämään sen moottorin kuorman ja kulutuksen tasaisena eli tarvittaessa jousti hetkellisesti motarinopeudessa, niin sillä sai tippumaan motarikulutuksenkin merkittävästi.
Eli tässä kuorman tasausta hoiti täysin kuljettaja, kun hybridissä se sähköinen voimalinja tuo siihen kuskin käyttöön vielä yhden ulottuvuuden lisää. Täyssähköajo silloin kun moottorin kuorma alhainen esim. kaupunkinopeudessa tai pitemmässä alamäessä.
Itse huomasin, että kun pyrki pitämään sen moottorin kuorman ja kulutuksen tasaisena eli tarvittaessa jousti hetkellisesti motarinopeudessa, niin sillä sai tippumaan motarikulutuksenkin merkittävästi.
Eli tässä kuorman tasausta hoiti täysin kuljettaja, kun hybridissä se sähköinen voimalinja tuo siihen kuskin käyttöön vielä yhden ulottuvuuden lisää. Täyssähköajo silloin kun moottorin kuorma alhainen esim. kaupunkinopeudessa tai pitemmässä alamäessä.
...
Itselläni on parin kuukauden kokemus Polo 1.0 tsi dsg:stä ja hämmästyin myös kuinka vähällä se meni ajettaessa pinta-kaasulla. Kaikkien tankkauksien keskikulutus 4500km matkalta 5,4 l/100km. Myös taajamassa pääsi pienellä, koska tuo dsg vaihtoi hitaissa vedätyksissä nopeasti suuremmalle.
Verrattuna kokemuksiini fordin ja psa:n litraisista bensaturboista mielestäni vw noissa jonkinverran edellä.
Esim. Helsinki - Kotka välin kulutuksen sai laskemaan 5.6 -> 4.5 kun laittoi vaihteiston pakotuksella suurimmalle vaihteelle (kaasuvaste herkistyi auto moodiin verrattuna) ja hetkellistä kulutusta pyrki pitämään tasaisena ja pääsääntöisesti 3-4.5 litraa sadalla. Alamäkiin maks 120 ja ylämäissä nopeus laski pahimmillaan 100 tietämille. Matka-aika tuossa kasvoi 1h 34 -> 1h 48 min. Vähäisellä liikenteellä noin oli itseasiassa aika mukava ajaa, nopeammat meni ylämäissä ohi, rekoista ja 100 kmh tasaisesti ajavistä mentiin itse ohi alamäissä.
Viimeksi muokattu: