Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten tuosta saa 5,25l/100km jos vedit 720km 41 litran tankilla?720km JKL-VSA-HKI BMW F30 vm17 330e:llä. Lähdössä täysi tankki vpoweria ja 100% akun lataus. Kulutus jäi 5,25l/100km. Aluksi ajoin melko maltillisesti, mutta käytännössä motaripätkät meni 125 nopeuksia jne. Ei olisi E90 DA mennyt mitenkään edes dieselillä noin vähällä.
Hauska pointti että tuon tankki on vain 41 litraa. Tuo veto yhdellä tankilla... Latasin sähköä ehkä 15km edestä tauolla.
Eihän tossa ole edes moottoritietä matkalla paljon yhtään? Jyväskylä-Vaasa-Helsinki? Kai se nyt 5,7 litralla menee silloin?
Johan mulla menee päivittäisessä 70 % 130 km/h, 30 % 90 km/h (motari/kehä -osuus työmatkasta) oma 2-litrainen V60 diesel 5,8 litralla kun spritmonitorilla mittaan.
Eikö tollanen 3-sarjan pikkudiesel nyt pitäis mennä nelosella alkaviin lukemiin maakuntamatkailussa, tai edes nyt hiukan yli 5.
Mutta on toi alle 6 litraa bensalle hyvä lukema mielestäni silti ja on se kaupunkiajo sähköllä vaan niin rentouttavaa lipumista että ei edes kiinnosta itseäni mitä se kulutus lapinreissulla olisi.
Onko tuossa hintaluokassa kulutuksella kovin paljon merkitystä, jos ei aja koko ajan kusematta Lappiin? Toki näkisin ongelmaksi, jos autossa olisi 7 litran veekasilla 14 litran matkakulutus ja 25+ pätkäajossa, mutta kun kuitenkin puhutaan pikkudieselistä eli 5 litrasta alaspäin matka-ajossa. Eiköhän se ole aika sama, meneekö 1, 4 vai 7 litraa.Jaguar Xe 2015 2.0D ennätys 3.4L/100km järvenpää-espoo motaria ja kehä1. Normaalisti kun pitää "sport" tilaa päällä niin lähtee vähän äkäsemmin ja semmosta 4,2-4,5L/100km. Itseasiassa todella pihi ja hyvä auto hintasekseen.
2003 Honda Accord sedan, 2,4l koneella ja manuaalivaihteistolla, 190tkm mittarissa. Jonkin verran jaksoin kesän aikana ottaa kulutuslukemia ylös:
Helsinki-Oulu-Pyhäjärvi, 775km, 6,9l/100km.
70/30 Kehä III:a ja kaupunkiajoa työmatkoja, 692km, 8,15l/100km.
Olen muiltakin kuullut, että 2,4-litrainen Accord menisi hyvin vähällä. Olisiko se sitten yhdistelmä tyypissään taloudellisesta moottorista, riittävän pitkästä isoimmasta vaihteesta ja auton pienestä energiantarpeesta tasaisessa ajossa. Kaikki pelkkää mutua.Juu, tankilta mittasin. Täydellä bensakuormalla lähdin Helsingistä ajelemaan ja paluumatkalla Pyhäjärven Nesteellä meni sitten 53,45l löpöä tankkiin.
Tässä autossa on 6-lovinen manuaali, kai sekin vaikuttaa jos jossain Accordeissa on 5-lovinen.
Ensimmäinen tankillinen takana RAV4 PHEV:llä. Meni 1280 km ja kulutukseksi tankille tuli 3,0 l/100 km.
Millainen ajoprofiili ja kuinka paljon ladattu itse?
Onko tuossa hintaluokassa kulutuksella kovin paljon merkitystä, jos ei aja koko ajan kusematta Lappiin? Toki näkisin ongelmaksi, jos autossa olisi 7 litran veekasilla 14 litran matkakulutus ja 25+ pätkäajossa, mutta kun kuitenkin puhutaan pikkudieselistä eli 5 litrasta alaspäin matka-ajossa. Eiköhän se ole aika sama, meneekö 1, 4 vai 7 litraa.
Riippuu vuotuisesta ajomäärästä. Jollakin 10 000km. ajomäärällä polttoaineen kulutuksella ei ole samaa merkitystä jos ajomäärä onkin vaikkapa 30 000km.Missä hintaluokassa? Parinkymmenen donan autossa? Tottakai kulutuksella on merkitystä, miksi joku haluisi maksaa enemmän matkakuluja kuin on tarpeellista?
Ei kai tuollainen jaguari juurikaan jotain hieman hienompaa bemaria kalliimpi ole, joten miksipä kulutus ei kiinnostaisi samalla tavalla?Onko tuossa hintaluokassa kulutuksella kovin paljon merkitystä, jos ei aja koko ajan kusematta Lappiin? Toki näkisin ongelmaksi, jos autossa olisi 7 litran veekasilla 14 litran matkakulutus ja 25+ pätkäajossa, mutta kun kuitenkin puhutaan pikkudieselistä eli 5 litrasta alaspäin matka-ajossa. Eiköhän se ole aika sama, meneekö 1, 4 vai 7 litraa.
Missä hintaluokassa? Parinkymmenen donan autossa? Tottakai kulutuksella on merkitystä, miksi joku haluisi maksaa enemmän matkakuluja kuin on tarpeellista?
Hups, luulin jo vastanneeni tähän. En tosiaan edes muistanut moista huonoa känniviestiä kirjoittaneeni. Anteeksi keskustelun hämmentäminen.Ei kai tuollainen jaguari juurikaan jotain hieman hienompaa bemaria kalliimpi ole, joten miksipä kulutus ei kiinnostaisi samalla tavalla?
Jos autolla ajetaan 300tkm sen eliniän aikana, niin 1L/100km ero on 3000 litraa litkua, eli helposti yli 4000€. En pitäisi mitättömänä ja merkityksettömänä määränä, vaikkei se toki olekaan kuin pieni osa auton kokonaishinnan ja muiden huoltokulujen lisäksi.
Viimeksi 2019 Rio 1.2 kulutus oli koko ajalta (tällöin mittarissa noin 14 000 km) 6,17 l / 100 km.Kaasujalka on ollut melko raskas. Lisäksi kulutus vaikuttaisi laskeneen alkuajoista. Tarkkailen tilannetta ja raportoin myöhemmin lisää. Suurin osa otoksesta on esimerkiksi ajettu ennen ensimmäistä huoltoa, jos nyt "sisäänajolle" eli käytännössä legendan mukaiselle erilaiselle ensitäyttö-öljylle voi laskea mitään painokerrointa.
980km meni 29,2 litralla. 2,96/100 ysikasia. BMW 330e f30.
Ei varmaan ellei lastuta. Ehkä 98E5 on enemmän energiasisältöä, vpoveria tankkasin.Saako siinä 98:sta jotain hyötyä irti?
Audi TT 1.8T vm.1999
-225hv ja virit päälle = noin 260-270hv.
-Polttoaineenkulutus auton hankinnasta (11.1) -> tähän päivään (22.3) 10,38L/100km. Sisältäen webaston reippaamman puoleisen käytön. Auton oma ajotietokone näyttää 8,8L/100km, mutta se nollaantui joskus puolivälissä. En yhtään tiedä paljonko webasto lisää kulutusta, mutta omasta mielestäni aika reippaan oloinen keskikulutus varsinkin ottaen huomioon seuraavat asiat:
-Oma ajoprofiili on 90% :sti maantietyyppistä (80/100-rajoitukset) työmatkaa Kirkkonummi - Espoo, 51-52km päivässä. Ei liikennevaloissa seisomista, ei lähiöissä ajamista. Kerran viikossa ruokakaupoille ja siinäpä se.
-"Etuveto-neliveto" eli normaalissa ajossa käytännössä pelkkä etupää vetää.
-Tulpat vaihdettu.
-Öljyt ja suodattimet vaihdettu.
-225 -leveät kitkarenkaat, joissa suosituspaineet.
-En juurikaan "revittele", koska tämän arjen suorituskyky on todella mainio ilman ns. kenkimisiäkin.
Vertailun vuoksi yksi edellisistä harrasteautoistani, viritetty Subaru Impreza WRX STI vm.2005 vei sekalaisessa ajossa käytännössä samat, 10,35L/100km @ 75tkm mittainen omistajuuteni. Ja siinä sentään oli mekaaninen AWD-neliveto sekä melkoinen ilmanvastus ja bokserimoottori (jotka eivät ole ikinä olleet mitään pihejä). Lisäksi sen suurin käyttöympäristö oli pk-seudulla pyöriminen. Autojen painotkin ovat käytännössä identtiset, 1450kg plus/miinus parikymmentä kiloa.
Liekkö Diudissa jotain vialla
Jarrut kannattaa käydä läpi ja herkistää. Jos yhtään laahaa, niin litran kulutuslisä ei ole tiukassa. Renkaiden suuntaus kunnossa?
Jos laskee litran tunnille, niin pitäisi piisata ja menee varmaan yläkanttiin. Ja onhan termari oikeasti kunnossa? Lämpömittari on aika irrallaan jäähdytysnesteen lämpötilasta.En yhtään tiedä paljonko webasto lisää kulutusta
Jos laskee litran tunnille, niin pitäisi piisata ja menee varmaan yläkanttiin. Ja onhan termari oikeasti kunnossa? Lämpömittari on aika irrallaan jäähdytysnesteen lämpötilasta.