- Liittynyt
- 17.03.2019
- Viestejä
- 1 232
Vähenmän tuo siis valehtelee kuin Mustalaan 1,5l. Seiskan paikkeilla realistinen kulutus, ja ajotavalla voisi ottaa desin pari pois.
Auto on oletettavasti nelikko?
Kyllä haldex awd niinkuin kaikki xc70
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vähenmän tuo siis valehtelee kuin Mustalaan 1,5l. Seiskan paikkeilla realistinen kulutus, ja ajotavalla voisi ottaa desin pari pois.
Auto on oletettavasti nelikko?
On niitä valitettavasti etuvetoinakin myyty . Ainakin nettiauto ja bytbil tarjoaa. Voi toki olla kirjausvirheitä, mutta toisaalta v60xc:tä ja XC60 löytyy etuvetona niin kait joku pälli tuommoisen kun on mennyt sellaisena ostamaan...Kyllä haldex awd niinkuin kaikki xc70
On niitä valitettavasti etuvetoinakin myyty . Ainakin nettiauto ja bytbil tarjoaa. Voi toki olla kirjausvirheitä, mutta toisaalta v60xc:tä ja XC60 löytyy etuvetona niin kait joku pälli tuommoisen kun on mennyt sellaisena ostamaan...
Olisiko mitenkään mahdollista, että jokainen tähän postannut ottaisi 10 tankkauksen todellisen otannan esim. spritmonitoriin keskinopeuksineen ja postaisi sen? Loput voi jättää vaikka lähettämättä, ei mitään tekemistä oikean elämän kanssa.
Loppuvuodesta ihmettelin Boran koholla olevia kulutuksia mutta nyt kesän aikana kulutus on palannut taas normaalille tasolle. Mistä lienee johtunut muutokset. Ilmastoinnin käytöstä aiheutuvaa lisäkulutusta olen ihmetellyt kun kaupungissa nousee litran +/-0,5l mutta maantiellä ei juuri kulutus muutu. Onko ilmastointi tuollaisille 1.6 16V koneisille starttimoottoreille niin kova pala, että se näkyy noin suurena lisäkulutuksena kaupunkipyörityksessä? Tuollainen autohan on ilmastointi pois kytkettynä ihmeen pieniruokainen kaupungissakin kun huomioidaan miten iäkästä tekniikkaa se jo on. Ei se tietysti uusille bensaturboille vedä vertoja.
Ilmastointi saattaa otaa sen 10hv moottoritehosta, varsinkin ne vanhat ja tyhmät kompurat. Laturikin ottaa yllättävän paljon siksi uusissa autoissa täyskaasulla apulaitteet kytketään pois.
Ilmastoinnin tehon tarve on suurinpiirtein vakio riippumatta ajonopeudesta (pienillä nopeuksilla tehon tarve voi jopa kasvaa, koska flekti pyörii täysillä) eli polttoaineen kulutus kasvaa enemmän pienillä nopeuksilla kuin suurilla, koska pienemmällä nopeudella tietyn matkan ajaminen kestää kauemmin kuin suuremmalla nopeudella.Loppuvuodesta ihmettelin Boran koholla olevia kulutuksia mutta nyt kesän aikana kulutus on palannut taas normaalille tasolle. Mistä lienee johtunut muutokset. Ilmastoinnin käytöstä aiheutuvaa lisäkulutusta olen ihmetellyt kun kaupungissa nousee litran +/-0,5l mutta maantiellä ei juuri kulutus muutu. Onko ilmastointi tuollaisille 1.6 16V koneisille starttimoottoreille niin kova pala, että se näkyy noin suurena lisäkulutuksena kaupunkipyörityksessä? Tuollainen autohan on ilmastointi pois kytkettynä ihmeen pieniruokainen kaupungissakin kun huomioidaan miten iäkästä tekniikkaa se jo on. Ei se tietysti uusille bensaturboille vedä vertoja.
Ilmastoinnin tehon tarve on suurinpiirtein vakio riippumatta ajonopeudesta (pienillä nopeuksilla tehon tarve voi jopa kasvaa, koska flekti pyörii täysillä) eli polttoaineen kulutus kasvaa enemmän pienillä nopeuksilla kuin suurilla, koska pienemmällä nopeudella tietyn matkan ajaminen kestää kauemmin kuin suuremmalla nopeudella.
Edit: Ja olen huomaavinani paikaltaan lähtiessä Peugeot 207 turbodieselillä, onko ilmastointi päällä vai ei. Kyllä se ilmastointi siis jonkun verran haukkaa tehoa.
Tässä kesän aikana yrittänyt hyödyntää sähköllä ajoa mahdollisimman paljon.
2,82 l/100km sain keskikulutukseksi yhdellä "tankillisella".
Autona Volvo V60 T8 plug-in hybridi.
Varmasti talvella kulutus pomppaa pilviin tasapainottaen kulutuslukemia, aika näyttää.
1.6 H astra ainakin nyykähtää täysin alakierroksilta kun ilmastointi on päällä. Viileällä lähtee paljon pirteämmin liikkeelle, eli kyllä tuon huomaa. Corsassa taas ei huomaa kun taitaa olla niin pieni kompura ainakin ilmastoinnin tehosta päätellen..
Viimeiset kaksi tankillista tankkauksista laskettuna 3,9l/100km ja 4,0l/100km kulutuksilla. Tuosta ajosta 30% motaria ja 70% Helsingin ruuhkaa. Autona siis edelleen hyundai ioniq hybrid (ei plugin). Talvella kulutukset pahimmillaan melkein litran isompia, mutta näin kesäisin tuohon voi olla oikein tyytyväinen. Mittariin kertynyt n. 28000km ja Keskikulutus jossain 4,2l paikkeilla koko ajalta.
Ei ole teinibemari tuolla kulutuksella. Koitappa saada kulutus yli kympin.Reilut 22 vuotta vanhan teinibemarin viimeisimmän tankillisen todellinen kulutus, (eli ei mikään ajotietokoneen höpöhöpölukema): 6,86l/100km.
318is / 140hv / 1250kg. Lisäksi välitykset ovat niin tiheät (perävälitys jotain 4.44), että 120km/h nopeudessa rundimittari huutaa päälle 3500rpm
Fiat Punto (Evo Sport (vm 2010)), viimeiset 11000km mitattuna ja laskettuna olisi 6.81 litraa sadalla. Tähän sisältyy jonkun verran motaria (ehkä sen 1200-1400 kilsaa), maantietä (eli sitä 100km/h jurnutusta) about 3700 kilsaa ja loput on taajama-ajoa tai kaupunkiajoa. Koneena ehta 1.4 vapari aivan uskomattoman kovalla MultiAir teknologialla varustettuna. Koneen 105 pollea on kyllä tolle kopalle liian vähän, harmi ettei tuotu turbotettuina Suomeen tuota mallia. Olisi tehot kasvaneet sinne 140hp tuntumaan ja ajo olisi kaikkiaan miellyttävämpää. Toi kone on pikkuautolle ihan jees ja vääntää erittäin tasaisesti alhaalta vrt. perus 1.4 kinnerit, mutta mutta...
Ei ole teinibemari tuolla kulutuksella. Koitappa saada kulutus yli kympin.
My14 xc70 d4 (2.4) awd vieny nyt goodyearin kitkoilla maantiellä 6.1/100 ja kaupungissa 7.8/100km. Aika lempeästi ajellu kun sisäänajanut uusia renkaita.
Ja mitattu kulutus ei ajotietokoneen joka näyttää maantiellä keskariks 5.3/100km
"kotilatauksessa nuukailtiin"Kauppalehti tänään sopivasti testannut käytännössä todennäköisesti liisareiden uutta suosikkia. Eipä hybridistä kovin maireaa kuvaa anna
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/passat-gte-koeajossa-pienentavatko-lataushybridit-lainkaan-paastoja-vai-suositaanko-niilla-vain-kalliiden-autojen-hankintaa/b160e645-d299-4012-b2c7-796bafb46c24
""Ajotietokoneen mukaan koko poikkitieteellisen koeajon kokonaiskulutukseksi tuli 6,4 litraa satasella, tarkastuslasketun tankkauksen mukaan taas 6,6. Se ei ole mahdoton lukema isolle 218-hevosvoimaiselle autolle sekalaisessa ajossa, mutta pysyy todella kaukana luvatuista lukemista.
Jutusta ei kannata vetää poroja nokkaan, mutta se antaa realistista osviittaa siitä, minkä verran moderni suuri lataushybridiauto oikeasti kuluttaa polttoainetta. Tietysti, jos autoa olisi ladattu jatkuvasti, paikallispäästöt ja kulutus olisivat voineet asettua luvattuun 1,4 litran ja 33 gramman haarukkaan. Se ei vaan vastaa ihmisten ajosuoritteiden todellisuutta.""
Öh, totta kai. Yliarvioit tavallisia moukkia nyt pahasti. Luonnontieteellinen, looginen ja teknillinen perusjärki näyttäytyy silkkana magiana ainakin puolelle sukankuluttajista. Moni ei todella tajua tuon vertaa, ellei sitä tavata noin selkeästi."kotilatauksessa nuukailtiin"
Ei kai kenellekkään tule yllätyksenä, että hybridi kuluttaa melkein perusbensamoottorisen mallin verran bensaa lataamatta. Vähän sama kuin tekisi autoon kaasukonversion, ei tankkaisi kaasua ja ihmettelisi kuinka bensaa palaa yhtä paljon kuin ennen konversiota.
Riippuu millaisessa ajossa on. Maantieajossa tosiaan kutakuinkin sama kuin vastaavalla bensiinimoottorilla, mutta kaupungissa taatusti voittaa perusbensan reilusti lataamattakin, kun hybridijärjestelmä talteenottaa jarrutuksissa energiaa ja käyttää sitä liikkeellelähdöissä. Tietenkään ei kaupungissakaan pääse "luvattuun" kulutukseen, kun siinä laskelmassa osa energiasta on tullut töpselistä."kotilatauksessa nuukailtiin"
Ei kai kenellekkään tule yllätyksenä, että hybridi kuluttaa melkein perusbensamoottorisen mallin verran bensaa lataamatta. Vähän sama kuin tekisi autoon kaasukonversion, ei tankkaisi kaasua ja ihmettelisi kuinka bensaa palaa yhtä paljon kuin ennen konversiota.
Ei kai se hyötykuormalla pahalta kuulosta. Aikanaan kun diesel oli ilmaista, tuntui vastaava kulutus pakussa vähältä. Toki siinä oli yli kaksinkertainen iskutilavuus, tyyli ja mukavuus kuin jossain transvestiitissä.Ford transit 98. 2.5D koneella edellinen tankkaus 9.2l/100km. En tiedä teistä, mutta jostain syystä tuo ei tunnu kovin pahalta. Talvella mitattu kulutus melkovarmasti laskee monta litraa, kun ei tuolla pysty ajamaan sutimatta ja matkamittari luonnollisesti rullaa sutimisen tahdissa.
Normaalikäytössä perusasiakkaalle se tietysti tarkoittaa vain tehonlisää kiilailuun ja veronalennusta. Rouva saattaa uskoa tarinat vihreydestä. Voihan se olla että autoa oikeasti ladataan paritalon edessä, mutta itse tuskin jaksaisin jos olisin siinä tilanteessa, että olisi varaa heittää noin paljon rahaa roskiin(V90 tai vastaava) enkä keksisi parempaa käyttöä.Riippuu millaisessa ajossa on. Maantieajossa tosiaan kutakuinkin sama kuin vastaavalla bensiinimoottorilla, mutta kaupungissa taatusti voittaa perusbensan reilusti lataamattakin, kun hybridijärjestelmä talteenottaa jarrutuksissa energiaa ja käyttää sitä liikkeellelähdöissä. Tietenkään ei kaupungissakaan pääse "luvattuun" kulutukseen, kun siinä laskelmassa osa energiasta on tullut töpselistä.
yli kaksinkertainen iskutilavuus, tyyli ja mukavuus kuin jossain transvestiitissä.
Talouden toinen auto on 02vm nissan almera 1.5 koneella ja se tuntuu, että menee melkein saman verran €/100km, mutta sillä pystyy kuljettamaan juuri ja juuri itsensä paikasta A paikkaan B, eikä sitten mitään ylimääräistä. Rehellinen kulutus sille lienee jossain 7litran teinoilla.
Jos tulee paljon kaupunkiajoa, on kuitenkin paljon vastaavaa pelkällä bensakoneella olevaa bensapihimpi. Eikä se piuhan kiinnitys noissa monissakaan suuri homma ole yöksi. On niitä viherpiiperöitä muissakin kuin rouvissa piheistä puhumattakaan (jos vaikka rouva sen pramean auton on vaatinut).Normaalikäytössä perusasiakkaalle se tietysti tarkoittaa vain tehonlisää kiilailuun ja veronalennusta. Rouva saattaa uskoa tarinat vihreydestä. Voihan se olla että autoa oikeasti ladataan paritalon edessä, mutta itse tuskin jaksaisin jos olisin siinä tilanteessa, että olisi varaa heittää noin paljon rahaa roskiin(V90 tai vastaava) enkä keksisi parempaa käyttöä.
Ford transit 98. 2.5D koneella edellinen tankkaus 9.2l/100km. En tiedä teistä, mutta jostain syystä tuo ei tunnu kovin pahalta. Talvella mitattu kulutus melkovarmasti laskee monta litraa, kun ei tuolla pysty ajamaan sutimatta ja matkamittari luonnollisesti rullaa sutimisen tahdissa.