Autosi polttoaineen kulutus

Kyllä haldex awd niinkuin kaikki xc70
On niitä valitettavasti etuvetoinakin myyty :D. Ainakin nettiauto ja bytbil tarjoaa. Voi toki olla kirjausvirheitä, mutta toisaalta v60xc:tä ja XC60 löytyy etuvetona niin kait joku pälli tuommoisen kun on mennyt sellaisena ostamaan...
 
On niitä valitettavasti etuvetoinakin myyty :D. Ainakin nettiauto ja bytbil tarjoaa. Voi toki olla kirjausvirheitä, mutta toisaalta v60xc:tä ja XC60 löytyy etuvetona niin kait joku pälli tuommoisen kun on mennyt sellaisena ostamaan...

Tämä onkin muuten totta :O 2007- eteenpäin eli ainakin p3 revikassa awd ollut optiona eikä vakiona kaikkien moottorien kanssa. No oli miten oli niin oma sohva on 5cyl d4 awd eli sen 163hp :)
 
No kerta vaadittiin: Saab 9-5 2,3t(T) E95 kaupunkiajoa 10,5l. tiellä 7,8L. E85:llä 12,8-13,8 kaupunkiajoa, tiellä ~10L. Mitattu ja laskettu yli kymmenen vuoden ajalta. 9-3 söi ehkä desin vähenmän?
 
Käväsimmäpä Craisu wanhuksella vloppuna Qsamosta käsin Haaparannalla Classic Motor Meetissä. 640km tuli reissun aikana kilsoja ja kulutus 14,6L/100km. Eipä paha ollenkaan kun välillä mentiin melkosta kyytiä etiäppäin.. :tup:

index.php
 
Olisiko mitenkään mahdollista, että jokainen tähän postannut ottaisi 10 tankkauksen todellisen otannan esim. spritmonitoriin keskinopeuksineen ja postaisi sen? Loput voi jättää vaikka lähettämättä, ei mitään tekemistä oikean elämän kanssa.

Lexus CT 2014, viimeiset ~110000 km ajotietokoneesta 5,1 l / 100 km keskinopeudella 66 km/h. Valehtelee noin 0,2 l alakanttiin. Ohitukset lähtee yleensä täyskaasulla, muuten ajettu siivosti sakkorajojen alapuolella.
 
Volvo 850 2,4 -95, kaupungissa kulutus reilu 9 litraa sadalla, maantiellä voi päästä 7 alkaviin lukuihin.
 
MB E320 CDI -08, Pitkän ajan keskikulutus (~21000km) 9.1L/100km. Pari +1000km reissua on mennyt tasan 6L/100km. Renkaat 255/40/18 kesät talvet.
 
Ruuhkassa ajelu on hybridin ominta alaa. Mökkimatkalla oli vähän paluuliikenneruuhkaa ja 50 km matka kesti vajaan 10 minuuttia enemmän kuin normaalisti. Välillä ajeltiin paria kymppiä, mutta pysähtelemään ei joutunut kun en väen väkisin jurnuttanut koko ajan edellä ajavan puskurissa.

Pihassa kulutusmittari näytti 3,6 litraa satasella, mikä oli uusi ennätys. Normaali kulutus mökkimatkalla liikenteestä (ja siten matkanopeudesta) riippuen 4,2-4,5 l/100km.

Autona siis -17 Kia Niro Business Premium 16" pyörillä.
 
Mersulla avoautoilua, 120km matkaa, 55km/h keskinopeus ja 8.4l sadalle. En tiedä paljonko katto auki ajelu nostaa kulutusta, tokkopa kovin paljoa. 3.2l v6 + aut.
 
Loppuvuodesta ihmettelin Boran koholla olevia kulutuksia mutta nyt kesän aikana kulutus on palannut taas normaalille tasolle. Mistä lienee johtunut muutokset. Ilmastoinnin käytöstä aiheutuvaa lisäkulutusta olen ihmetellyt kun kaupungissa nousee litran +/-0,5l mutta maantiellä ei juuri kulutus muutu. Onko ilmastointi tuollaisille 1.6 16V koneisille starttimoottoreille niin kova pala, että se näkyy noin suurena lisäkulutuksena kaupunkipyörityksessä? Tuollainen autohan on ilmastointi pois kytkettynä ihmeen pieniruokainen kaupungissakin kun huomioidaan miten iäkästä tekniikkaa se jo on. Ei se tietysti uusille bensaturboille vedä vertoja.
 
Loppuvuodesta ihmettelin Boran koholla olevia kulutuksia mutta nyt kesän aikana kulutus on palannut taas normaalille tasolle. Mistä lienee johtunut muutokset. Ilmastoinnin käytöstä aiheutuvaa lisäkulutusta olen ihmetellyt kun kaupungissa nousee litran +/-0,5l mutta maantiellä ei juuri kulutus muutu. Onko ilmastointi tuollaisille 1.6 16V koneisille starttimoottoreille niin kova pala, että se näkyy noin suurena lisäkulutuksena kaupunkipyörityksessä? Tuollainen autohan on ilmastointi pois kytkettynä ihmeen pieniruokainen kaupungissakin kun huomioidaan miten iäkästä tekniikkaa se jo on. Ei se tietysti uusille bensaturboille vedä vertoja.

Rouvan pikkupösö (206 1.4:lla) puutuu kun ilmastointi päällä, eli kyllä vaikuttaa.
 
Ilmastointi saattaa otaa sen 10hv moottoritehosta, varsinkin ne vanhat ja tyhmät kompurat. Laturikin ottaa yllättävän paljon siksi uusissa autoissa täyskaasulla apulaitteet kytketään pois.
 
Ilmastointi saattaa otaa sen 10hv moottoritehosta, varsinkin ne vanhat ja tyhmät kompurat. Laturikin ottaa yllättävän paljon siksi uusissa autoissa täyskaasulla apulaitteet kytketään pois.

Kuka nyt nykypäivänä kaasun pohjaan painaisi

Anteeksi ot!
 
Loppuvuodesta ihmettelin Boran koholla olevia kulutuksia mutta nyt kesän aikana kulutus on palannut taas normaalille tasolle. Mistä lienee johtunut muutokset. Ilmastoinnin käytöstä aiheutuvaa lisäkulutusta olen ihmetellyt kun kaupungissa nousee litran +/-0,5l mutta maantiellä ei juuri kulutus muutu. Onko ilmastointi tuollaisille 1.6 16V koneisille starttimoottoreille niin kova pala, että se näkyy noin suurena lisäkulutuksena kaupunkipyörityksessä? Tuollainen autohan on ilmastointi pois kytkettynä ihmeen pieniruokainen kaupungissakin kun huomioidaan miten iäkästä tekniikkaa se jo on. Ei se tietysti uusille bensaturboille vedä vertoja.
Ilmastoinnin tehon tarve on suurinpiirtein vakio riippumatta ajonopeudesta (pienillä nopeuksilla tehon tarve voi jopa kasvaa, koska flekti pyörii täysillä) eli polttoaineen kulutus kasvaa enemmän pienillä nopeuksilla kuin suurilla, koska pienemmällä nopeudella tietyn matkan ajaminen kestää kauemmin kuin suuremmalla nopeudella.

Edit: Ja olen huomaavinani paikaltaan lähtiessä Peugeot 207 turbodieselillä, onko ilmastointi päällä vai ei. Kyllä se ilmastointi siis jonkun verran haukkaa tehoa.
 
Ilmastoinnin tehon tarve on suurinpiirtein vakio riippumatta ajonopeudesta (pienillä nopeuksilla tehon tarve voi jopa kasvaa, koska flekti pyörii täysillä) eli polttoaineen kulutus kasvaa enemmän pienillä nopeuksilla kuin suurilla, koska pienemmällä nopeudella tietyn matkan ajaminen kestää kauemmin kuin suuremmalla nopeudella.

Edit: Ja olen huomaavinani paikaltaan lähtiessä Peugeot 207 turbodieselillä, onko ilmastointi päällä vai ei. Kyllä se ilmastointi siis jonkun verran haukkaa tehoa.

1.6 H astra ainakin nyykähtää täysin alakierroksilta kun ilmastointi on päällä. Viileällä lähtee paljon pirteämmin liikkeelle, eli kyllä tuon huomaa. Corsassa taas ei huomaa kun taitaa olla niin pieni kompura ainakin ilmastoinnin tehosta päätellen..
 
Tässä kesän aikana yrittänyt hyödyntää sähköllä ajoa mahdollisimman paljon.

2,82 l/100km sain keskikulutukseksi yhdellä "tankillisella".

Autona Volvo V60 T8 plug-in hybridi.

Varmasti talvella kulutus pomppaa pilviin tasapainottaen kulutuslukemia, aika näyttää.
 
Tässä kesän aikana yrittänyt hyödyntää sähköllä ajoa mahdollisimman paljon.

2,82 l/100km sain keskikulutukseksi yhdellä "tankillisella".

Autona Volvo V60 T8 plug-in hybridi.

Varmasti talvella kulutus pomppaa pilviin tasapainottaen kulutuslukemia, aika näyttää.

Kyllähän se tekee paljon varsinkin jos et saa lämmitettyä moottoria. Ja itellä ei ole se, että kulutus/päästöt pienenee vaan se, että sisätilat lämpenee nopeammin.
 
1.6 H astra ainakin nyykähtää täysin alakierroksilta kun ilmastointi on päällä. Viileällä lähtee paljon pirteämmin liikkeelle, eli kyllä tuon huomaa. Corsassa taas ei huomaa kun taitaa olla niin pieni kompura ainakin ilmastoinnin tehosta päätellen..

Tuossa Renault Clio 2 ph1:sessä huomaa ainakin paikallaan koska ilmastointi lähtee päälle. Ja ajossa, kun ilmastoinnin kytkee pois, niin moottori rupeaa vetämään aivan eri tavalla.
 
Viimeiset kaksi tankillista tankkauksista laskettuna 3,9l/100km ja 4,0l/100km kulutuksilla. Tuosta ajosta 30% motaria ja 70% Helsingin ruuhkaa. Autona siis edelleen hyundai ioniq hybrid (ei plugin). Talvella kulutukset pahimmillaan melkein litran isompia, mutta näin kesäisin tuohon voi olla oikein tyytyväinen. Mittariin kertynyt n. 28000km ja Keskikulutus jossain 4,2l paikkeilla koko ajalta.
 
Viimeiset kaksi tankillista tankkauksista laskettuna 3,9l/100km ja 4,0l/100km kulutuksilla. Tuosta ajosta 30% motaria ja 70% Helsingin ruuhkaa. Autona siis edelleen hyundai ioniq hybrid (ei plugin). Talvella kulutukset pahimmillaan melkein litran isompia, mutta näin kesäisin tuohon voi olla oikein tyytyväinen. Mittariin kertynyt n. 28000km ja Keskikulutus jossain 4,2l paikkeilla koko ajalta.

Minulla on myös Ioniq Plugarina. Ei näköjään akku ja latauslaitteisto lisäpainona lisää ajokulutusta. Samalla tasolla on minullakin kun joutuu joskus ajamaan bensalla ja hybridinä ilman latausmahdollisuutta.
 
Viimeinen täysi tankkaus Lexus CT:llä takana. Auto itse ilmoitti 5,0 l/100 km, mittarilta laskettuna 5,35 l/100 km. Saapa nähdä kuluttaako tuore RAV4 käytännössä juurikaan enempää. 140000 tuli mittariin vähän ennen kotiin saapumista, myös pitkän ajan kulutuslukema näyttää 5,0.
 
Reilut 22 vuotta vanhan teinibemarin viimeisimmän tankillisen todellinen kulutus, (eli ei mikään ajotietokoneen höpöhöpölukema): 6,86l/100km.

318is / 140hv / 1250kg. Lisäksi välitykset ovat niin tiheät (perävälitys jotain 4.44), että 120km/h nopeudessa rundimittari huutaa päälle 3500rpm :geek:
 
Reilut 22 vuotta vanhan teinibemarin viimeisimmän tankillisen todellinen kulutus, (eli ei mikään ajotietokoneen höpöhöpölukema): 6,86l/100km.

318is / 140hv / 1250kg. Lisäksi välitykset ovat niin tiheät (perävälitys jotain 4.44), että 120km/h nopeudessa rundimittari huutaa päälle 3500rpm :geek:
Ei ole teinibemari tuolla kulutuksella. Koitappa saada kulutus yli kympin.
 
Fiat Punto (Evo Sport (vm 2010)), viimeiset 11000km mitattuna ja laskettuna olisi 6.81 litraa sadalla. Tähän sisältyy jonkun verran motaria (ehkä sen 1200-1400 kilsaa), maantietä (eli sitä 100km/h jurnutusta) about 3700 kilsaa ja loput on taajama-ajoa tai kaupunkiajoa. Koneena ehta 1.4 vapari aivan uskomattoman kovalla MultiAir teknologialla varustettuna. Koneen 105 pollea on kyllä tolle kopalle liian vähän, harmi ettei tuotu turbotettuina Suomeen tuota mallia. Olisi tehot kasvaneet sinne 140hp tuntumaan ja ajo olisi kaikkiaan miellyttävämpää. Toi kone on pikkuautolle ihan jees ja vääntää erittäin tasaisesti alhaalta vrt. perus 1.4 kinnerit, mutta mutta...
 
Fiat Punto (Evo Sport (vm 2010)), viimeiset 11000km mitattuna ja laskettuna olisi 6.81 litraa sadalla. Tähän sisältyy jonkun verran motaria (ehkä sen 1200-1400 kilsaa), maantietä (eli sitä 100km/h jurnutusta) about 3700 kilsaa ja loput on taajama-ajoa tai kaupunkiajoa. Koneena ehta 1.4 vapari aivan uskomattoman kovalla MultiAir teknologialla varustettuna. Koneen 105 pollea on kyllä tolle kopalle liian vähän, harmi ettei tuotu turbotettuina Suomeen tuota mallia. Olisi tehot kasvaneet sinne 140hp tuntumaan ja ajo olisi kaikkiaan miellyttävämpää. Toi kone on pikkuautolle ihan jees ja vääntää erittäin tasaisesti alhaalta vrt. perus 1.4 kinnerit, mutta mutta...

Upea moottori, upea auto.
 
Audi A4 Avant 1.8T ev automaatti (my-13) kaupunki 8,5l matka-ajo 6,5l. Auton tietokone näytttää 7,3l/100km.
Hieman pudotusta 9-5 Saabista (11/8).
 
Viimeksi muokattu:
2016-mallinen V60 D3 manuaali ajotietokoneen mukaan vie 4,9l/100km. Nyt ajellut nastarenkailla.
 
My14 xc70 d4 (2.4) awd vieny nyt goodyearin kitkoilla maantiellä 6.1/100 ja kaupungissa 7.8/100km. Aika lempeästi ajellu kun sisäänajanut uusia renkaita.

Ja mitattu kulutus ei ajotietokoneen joka näyttää maantiellä keskariks 5.3/100km
 
My14 xc70 d4 (2.4) awd vieny nyt goodyearin kitkoilla maantiellä 6.1/100 ja kaupungissa 7.8/100km. Aika lempeästi ajellu kun sisäänajanut uusia renkaita.

Ja mitattu kulutus ei ajotietokoneen joka näyttää maantiellä keskariks 5.3/100km

Juu kyllähän tuo peli enemmän vie.
 
Opel Corsa 1,3 CDTI -15 on vienyt nyt 4,2 l/100km (mittari näyttää 3,5 l/100km). Tuossa voi olla jotain vikaa, koska kulutus on noin iso. Omalla ajoprofiililla pitäisi olla noin puoli litraa pienempi kulutus.
 
Vuoden ikäisellä 1.5 TDCi Focuksella 300 km rauhallista 80-100 km/h maantieajoa webasto automaattilämmöllä, söi huikeat 4.6 l/100 km mitattuna.
 
S60 -04 2.5t ja aika kohtuullisilla lukemilla vielä liikutaan kun vertaa muutaman vuoden takaiseen jenkkiin jossa huippukulutus oli reilu 19 litraa satkulla. Kaupunkipainotteinen ajo suosisi Teslan hankkimista, mutta sillä pitäisi ajaa joku 15 vuotta (ilman huoltoja), että kulut tasoittuisi. Varmaan joku hybridi seuraavaksi. :tdown:
Lolvo.jpg
 
Kauppalehti tänään sopivasti testannut käytännössä todennäköisesti liisareiden uutta suosikkia. Eipä hybridistä kovin maireaa kuvaa anna

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/passat-gte-koeajossa-pienentavatko-lataushybridit-lainkaan-paastoja-vai-suositaanko-niilla-vain-kalliiden-autojen-hankintaa/b160e645-d299-4012-b2c7-796bafb46c24


""Ajotietokoneen mukaan koko poikkitieteellisen koeajon kokonaiskulutukseksi tuli 6,4 litraa satasella, tarkastuslasketun tankkauksen mukaan taas 6,6. Se ei ole mahdoton lukema isolle 218-hevosvoimaiselle autolle sekalaisessa ajossa, mutta pysyy todella kaukana luvatuista lukemista.

Jutusta ei kannata vetää poroja nokkaan, mutta se antaa realistista osviittaa siitä, minkä verran moderni suuri lataushybridiauto oikeasti kuluttaa polttoainetta. Tietysti, jos autoa olisi ladattu jatkuvasti, paikallispäästöt ja kulutus olisivat voineet asettua luvattuun 1,4 litran ja 33 gramman haarukkaan. Se ei vaan vastaa ihmisten ajosuoritteiden todellisuutta.""
 
Kauppalehti tänään sopivasti testannut käytännössä todennäköisesti liisareiden uutta suosikkia. Eipä hybridistä kovin maireaa kuvaa anna

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/passat-gte-koeajossa-pienentavatko-lataushybridit-lainkaan-paastoja-vai-suositaanko-niilla-vain-kalliiden-autojen-hankintaa/b160e645-d299-4012-b2c7-796bafb46c24


""Ajotietokoneen mukaan koko poikkitieteellisen koeajon kokonaiskulutukseksi tuli 6,4 litraa satasella, tarkastuslasketun tankkauksen mukaan taas 6,6. Se ei ole mahdoton lukema isolle 218-hevosvoimaiselle autolle sekalaisessa ajossa, mutta pysyy todella kaukana luvatuista lukemista.

Jutusta ei kannata vetää poroja nokkaan, mutta se antaa realistista osviittaa siitä, minkä verran moderni suuri lataushybridiauto oikeasti kuluttaa polttoainetta. Tietysti, jos autoa olisi ladattu jatkuvasti, paikallispäästöt ja kulutus olisivat voineet asettua luvattuun 1,4 litran ja 33 gramman haarukkaan. Se ei vaan vastaa ihmisten ajosuoritteiden todellisuutta.""
"kotilatauksessa nuukailtiin"

Ei kai kenellekkään tule yllätyksenä, että hybridi kuluttaa melkein perusbensamoottorisen mallin verran bensaa lataamatta. Vähän sama kuin tekisi autoon kaasukonversion, ei tankkaisi kaasua ja ihmettelisi kuinka bensaa palaa yhtä paljon kuin ennen konversiota.
 
"kotilatauksessa nuukailtiin"

Ei kai kenellekkään tule yllätyksenä, että hybridi kuluttaa melkein perusbensamoottorisen mallin verran bensaa lataamatta. Vähän sama kuin tekisi autoon kaasukonversion, ei tankkaisi kaasua ja ihmettelisi kuinka bensaa palaa yhtä paljon kuin ennen konversiota.
Öh, totta kai. Yliarvioit tavallisia moukkia nyt pahasti. Luonnontieteellinen, looginen ja teknillinen perusjärki näyttäytyy silkkana magiana ainakin puolelle sukankuluttajista. Moni ei todella tajua tuon vertaa, ellei sitä tavata noin selkeästi.
 
Ford transit 98. 2.5D koneella edellinen tankkaus 9.2l/100km. En tiedä teistä, mutta jostain syystä tuo ei tunnu kovin pahalta. Talvella mitattu kulutus melkovarmasti laskee monta litraa, kun ei tuolla pysty ajamaan sutimatta ja matkamittari luonnollisesti rullaa sutimisen tahdissa. :vihellys:
 
"kotilatauksessa nuukailtiin"

Ei kai kenellekkään tule yllätyksenä, että hybridi kuluttaa melkein perusbensamoottorisen mallin verran bensaa lataamatta. Vähän sama kuin tekisi autoon kaasukonversion, ei tankkaisi kaasua ja ihmettelisi kuinka bensaa palaa yhtä paljon kuin ennen konversiota.
Riippuu millaisessa ajossa on. Maantieajossa tosiaan kutakuinkin sama kuin vastaavalla bensiinimoottorilla, mutta kaupungissa taatusti voittaa perusbensan reilusti lataamattakin, kun hybridijärjestelmä talteenottaa jarrutuksissa energiaa ja käyttää sitä liikkeellelähdöissä. Tietenkään ei kaupungissakaan pääse "luvattuun" kulutukseen, kun siinä laskelmassa osa energiasta on tullut töpselistä.
 
Ford transit 98. 2.5D koneella edellinen tankkaus 9.2l/100km. En tiedä teistä, mutta jostain syystä tuo ei tunnu kovin pahalta. Talvella mitattu kulutus melkovarmasti laskee monta litraa, kun ei tuolla pysty ajamaan sutimatta ja matkamittari luonnollisesti rullaa sutimisen tahdissa. :vihellys:
Ei kai se hyötykuormalla pahalta kuulosta. Aikanaan kun diesel oli ilmaista, tuntui vastaava kulutus pakussa vähältä. Toki siinä oli yli kaksinkertainen iskutilavuus, tyyli ja mukavuus kuin jossain transvestiitissä. :vihellys:

Okei, vastaava tarkoittaa tässä että 9 ja 12 tuntui silloin samalta, kun litrahinta oli alle 0,8.
 
Riippuu millaisessa ajossa on. Maantieajossa tosiaan kutakuinkin sama kuin vastaavalla bensiinimoottorilla, mutta kaupungissa taatusti voittaa perusbensan reilusti lataamattakin, kun hybridijärjestelmä talteenottaa jarrutuksissa energiaa ja käyttää sitä liikkeellelähdöissä. Tietenkään ei kaupungissakaan pääse "luvattuun" kulutukseen, kun siinä laskelmassa osa energiasta on tullut töpselistä.
Normaalikäytössä perusasiakkaalle se tietysti tarkoittaa vain tehonlisää kiilailuun ja veronalennusta. Rouva saattaa uskoa tarinat vihreydestä. Voihan se olla että autoa oikeasti ladataan paritalon edessä, mutta itse tuskin jaksaisin jos olisin siinä tilanteessa, että olisi varaa heittää noin paljon rahaa roskiin(V90 tai vastaava) enkä keksisi parempaa käyttöä.
 
yli kaksinkertainen iskutilavuus, tyyli ja mukavuus kuin jossain transvestiitissä. :vihellys:

Ei voi olla mahdollista. Sanotanhan se laulussakin " näyttää hienolta kun tulee transmies " vai miten se meni? :rofl:

Ei vaan kyllä hyvät puolet rajoittuu lähinnä tavaratilan muotoon, tekniikan yksinkertaisuuteen ja kohtalaisen varmaan käynnistyvyyteen.

Talouden toinen auto on 02vm nissan almera 1.5 koneella ja se tuntuu, että menee melkein saman verran €/100km, mutta sillä pystyy kuljettamaan juuri ja juuri itsensä paikasta A paikkaan B, eikä sitten mitään ylimääräistä. Rehellinen kulutus sille lienee jossain 7litran teinoilla. :rolleyes:
 
Talouden toinen auto on 02vm nissan almera 1.5 koneella ja se tuntuu, että menee melkein saman verran €/100km, mutta sillä pystyy kuljettamaan juuri ja juuri itsensä paikasta A paikkaan B, eikä sitten mitään ylimääräistä. Rehellinen kulutus sille lienee jossain 7litran teinoilla. :rolleyes:

Vahvistan että noin 7 litraa moinen kulutti keskimäärin, vaikka kovin pitkäaikaisia laskelmia en tehnyt. Paitsi jarrujen laahatessa meni ajoittain melkein 9. Ajotavan vaihtelun vaikutus lienee N16 1.5 hyvin vähäinen, koska ei se juuri houkuttele ajamaan tarpeettoman kovaa, ja toisaalta vaatii polkemista.
 
Normaalikäytössä perusasiakkaalle se tietysti tarkoittaa vain tehonlisää kiilailuun ja veronalennusta. Rouva saattaa uskoa tarinat vihreydestä. Voihan se olla että autoa oikeasti ladataan paritalon edessä, mutta itse tuskin jaksaisin jos olisin siinä tilanteessa, että olisi varaa heittää noin paljon rahaa roskiin(V90 tai vastaava) enkä keksisi parempaa käyttöä.
Jos tulee paljon kaupunkiajoa, on kuitenkin paljon vastaavaa pelkällä bensakoneella olevaa bensapihimpi. Eikä se piuhan kiinnitys noissa monissakaan suuri homma ole yöksi. On niitä viherpiiperöitä muissakin kuin rouvissa:lol: piheistä puhumattakaan (jos vaikka rouva sen pramean auton on vaatinut).



Ettei kokonaan aiheen ohi menisi, niin mun "uuden" kulkineen Volvo V70 2.5ft 2010( kaasutettuna) kulutus on kaasulla jotain noin 6kg/100km ja bensalla 8-10(+)l/100km. Bensalla ei ole sattuneesta syystä tullut paljoa mittailtua:vihellys: (viimeisen 3000km aikana tankannut 25€lla bensaa ja sekin vain vajaa tankki täyteen, kun oli tavallista edullisempaa)
 
Viimeksi muokattu:
Ford transit 98. 2.5D koneella edellinen tankkaus 9.2l/100km. En tiedä teistä, mutta jostain syystä tuo ei tunnu kovin pahalta. Talvella mitattu kulutus melkovarmasti laskee monta litraa, kun ei tuolla pysty ajamaan sutimatta ja matkamittari luonnollisesti rullaa sutimisen tahdissa. :vihellys:

Ei ole ei. Kolmen hengen kuormalla tavaroineen ja viinipulloineen päästiin jossain Ranska-Saksa akselilla loivassa alamäessä 135km/h ja kulutus oli reilu 14l/100km.
 
2006 Focus 1.6 bensa, etanolimuunnos tehty. Mitattu kulutus taajama/pätkäajossa 10-11l/100, +25-30% tietokoneeseen. Tuli tehtyä reissu Ouluun, jolloin mitattu 8,66l/100, +35% tietokoneeseen. Renkaina 4-vuotiaat Hakka 7:t 195/65r15 koossa 2,5 barin paineilla ja kyydissä ei juuri muuta kuin kuski ja pelkääjä yht. n. 170 kg.

E: kesärajoitukset olivat vielä voimassa eli pääosin nopeus 100-105 välillä
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 924
Viestejä
4 561 016
Jäsenet
75 065
Uusin jäsen
Winter

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom