Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mut sitten tuon auton pakokaasut haisee kitkerälle.Tuohonkin olisit saanut polkea 4,9 l/100 km kulutuksen eli sen 14% hinnanerotuksen, kun olisit ajanut rehellisesti saastuttavalla ABC:n Smart -dieselillä, ja olisit saanut vielä boonuksetkin päälle
Jos saat noin uuden 1.4TSIn viemään noin paljon bensaa, on ajotavassa tai autossa jotain pahasti pielessä. Oma 1.4TSI (olkoonkin ACT malli) meni motarilla kesärajoituksillakin helposti alle 6l/100km. Alimmillaan pääsin 50km pätkän motaria + 5km kaupungissa ajotietokoneen mukaan alle 5l/100km.2017 VW Golf 1.4 TSI DSG, ensimmäinen tankillinen 6.7L/100km. Kaupungissa menee pienellä kevyen rullauksen ja start-stop:n ansiosta, mutta motarilla menee helposti 10l/100km.
Ajotavasta johtuu, autobahnilla vakkari @ 160km/hJos saat noin uuden 1.4TSIn viemään noin paljon bensaa, on ajotavassa tai autossa jotain pahasti pielessä. Oma 1.4TSI (olkoonkin ACT malli) meni motarilla kesärajoituksillakin helposti alle 6l/100km. Alimmillaan pääsin 50km pätkän motaria + 5km kaupungissa ajotietokoneen mukaan alle 5l/100km.
Sekalaisessa ajossa pitkän ajan kulutus oli noin 6l/100km ajotietokoneen mukaan, ehkä 6,5l laskettuna.
Nyt tuli ennätysalhainen kulutus matkalla Hangosta Helsinkiin. VW Polo 1.0 TSI DSG 2019. Kulutus ajotietokoneen mukaan 4,0l/100 km. Koko matkan adaptiivisessa vakionopeudensäätimessä nopeusrajoitus plus 5 km/h. Tuo reitti on kyllä aika optimaalinen pikkuturbolle, kun nopeusrajoitus on enimmäkseen 80-100 km/h. Normaalissa pääkaupunkiseudun pyörityksessä kulutus on yleensä hieman päälle 5 litraa. Tuntuu kyllä, että kulutus olisi laskenut hieman aiemmasta, eli olisiko moottori nyt paremmin sisäänajettu.
En ole. Meillä on työnjako, että minä maksan auton muut kulut, mutta puoliso maksaa bensat. Olen kyllä lukenut, että ajotietokoneen lukema heittää tässä mallissa ehkä desin.On kyllä pienet lukemat . Oletko mittaillut tankkauksista, paljonko tietokone huijaa?
Jos eilen ajoit, niin silloin oli aivan täydellinen ja suht reipas myötätuuli Hanko-Hki. Kuvassa tuulitilanne viiden aikaan eilen. On siis aivan uskottava kulutuslukema vaikka siihen lisäisi vain yhden desin virhettä. Tyynellä pitäisi ajaa korkeintaan noin 75-80 km/h, jotta pääsisit samaan. @aapelihNyt tuli ennätysalhainen kulutus matkalla Hangosta Helsinkiin. VW Polo 1.0 TSI DSG 2019. Kulutus ajotietokoneen mukaan 4,0l/100 km. Koko matkan adaptiivisessa vakionopeudensäätimessä nopeusrajoitus plus 5 km/h. Tuo reitti on kyllä aika optimaalinen pikkuturbolle, kun nopeusrajoitus on enimmäkseen 80-100 km/h. Normaalissa pääkaupunkiseudun pyörityksessä kulutus on yleensä hieman päälle 5 litraa. Tuntuu kyllä, että kulutus olisi laskenut hieman aiemmasta, eli olisiko moottori nyt paremmin sisäänajettu.
Keskinopeus oli 77 km/h. Matkalla oli toki myös 60 km/h osuuksia ja välillä piti ajaa letkassa. Aamulla matka toiseen suuntaan meni 4,4 l/100 km kulutuksella, ja ihmettelinkin, että miten toiseen suuntaan meni niin paljon taloudellisemmin, mutta myötätuuli voisi tosiaan selittää.Jos eilen ajoit, niin silloin oli aivan täydellinen ja suht reipas myötätuuli Hanko-Hki. Kuvassa tuulitilanne viiden aikaan eilen. On siis aivan uskottava kulutuslukema vaikka siihen lisäisi vain yhden desin virhettä. Tyynellä pitäisi ajaa korkeintaan noin 75-80 km/h, jotta pääsisit samaan.
2017 VW Golf 1.4 TSI DSG, ensimmäinen tankillinen 6.7L/100km. Kaupungissa menee pienellä kevyen rullauksen ja start-stop:n ansiosta, mutta motarilla menee helposti 10l/100km.
Matkavauhti yleensä 140-180km/h, vähän riippuen liikenteestä ja tien kunnosta. Mutta tosiaan aika äkkiä alkaa kulutus nousemaan nopeuden mukaan, 200km/h se näyttää jo ~15L/100km mutta ei noin kovaa tule normaalisti ajettua kun alkaa olemaan vähän turhan työläs ajaa ohjauksen ja jousituksen rajojen tullessa vastaan.Miten sä saat sen kuluttamaan motarilla 10l/100km!?
Mun 1.2Tce rellu vie 125km/h (mittarissa 130km/h) vauhdissa 7-8l/100km.
Olisko järkevää kuitenkin suoraan sanoa jos käytetyt nopeudet eroavat suomessa käytetyistä normaaleista nopeuksista. Muutenhan näissä kulutusilmoitteluissa ei ole mitään järkeä. Väki voisi ilmoitella ajaneensa moottoritiellä kulutuksella X ja jättää kertomatta että sattui ajamaan 70km/h, että sai paremmat luvut.Matkavauhti yleensä 140-180km/h, vähän riippuen liikenteestä ja tien kunnosta. Mutta tosiaan aika äkkiä alkaa kulutus nousemaan nopeuden mukaan, 200km/h se näyttää jo ~15L/100km mutta ei noin kovaa tule normaalisti ajettua kun alkaa olemaan vähän turhan työläs ajaa ohjauksen ja jousituksen rajojen tullessa vastaan.
Lentokoneet pyritään myymään varsin täyteen, vaikka tietysti aina ei onnistu. Henkilöautoissa on keskimäärin kaupunkiajossa 1,3 matkustajaa ja matka-ajossa 1,7, jos muistan oikein.Lentokonevalmistajat ilmoittavat kulutuslukuja istuinpaikkaa kohden. Otetaan siis autossakin käyttöön sama malli. Airbus A350 mallin sanotaan kuluttavan 2,39 l/100 km. Minulla 5 paikkainen auto vie 0,5 l/100 km, kesäaikana vielä vähemmän.
Joku tietysti väittää, ettei mukana ole hybridin lataus. Ei Airbuskaan ilmoita sähkönkulutus tietojaan, ollessaan kytketty terminaalissa maaverkkoon.
Volvo xc70 d4 (2.4, my14) mennyt kärryä vetäessä 6,7l/100km (neste pro)
Matkavauhti yleensä 140-180km/h, vähän riippuen liikenteestä ja tien kunnosta. Mutta tosiaan aika äkkiä alkaa kulutus nousemaan nopeuden mukaan, 200km/h se näyttää jo ~15L/100km mutta ei noin kovaa tule normaalisti ajettua kun alkaa olemaan vähän turhan työläs ajaa ohjauksen ja jousituksen rajojen tullessa vastaan.
Edit: Täysin laillisesti.
Hybridi-Yaris.
Nyt tänä kesänä renkaiden vaihdon jälkeen 4,73 l/100 km (3100 km). Keskinopeuksia en ole merkannut ylös, suurimmalta osin kaupunkipyörittelyä.
Samalla ajanjaksolla vuonna 2018 5,65 l/100km (6500 km). Tuolloin ajot olivat hyvin suurelta osin 120 km/h moottoritietä.
Talvisin pakkasjaksot heilauttaa keskikulutusta paljon, varsinkin lyhyemmillä matkoilla, joten vuosien väliset tarkastelut ovat haastavampia. Mutta esimerkiksi tammi-helmikuussa 2018 oli kulunut 6,01 l/100 km ja tammi-helmikuussa 2019 6,33 l/100 km.
Nämä kaikki siis tankkauksien perusteella.
'14 V70 D4 awd kulutus oli käyttöiän 120tkm ajalta 6,7l satasella on callin mukaan, eikä pumppukulutuskaan voinut olla kuin desin pari enemmän. Aika tasaisesti moottorietie/maantie/kaupunki oikeaa nilkkaa säästelemättä.Oletettavasti nelivetoinen ja automaatti ? Jos siis laskettu kulutus eikä ajotietokoneen ilmoittama niin on kyllä hyvällä/houkuttavalla mallilla. Mulla '05 2.4 etuveto d5 automaatti vie laskettuna keskikulutuksena ton verran sangen maantiepainotteisessa ajossa (ilman kärryä). Volvon ajotietokone näyttää nimittäin keskikulutuksen 1,5 litraa alakanttiin mulla .
Todella jees! Tuommoista uudempikorista XC:tä olen haaveillut ja pelännyt jo valmiiksi kuinka hävyttömäksi kulutus nousisi nykyiseen verrattuna'14 V70 D4 awd kulutus oli käyttöiän 120tkm ajalta 6,7l satasella on callin mukaan, eikä pumppukulutuskaan voinut olla kuin desin pari enemmän. Aika tasaisesti moottorietie/maantie/kaupunki oikeaa nilkkaa säästelemättä.
'14 V70 D4 awd kulutus oli käyttöiän 120tkm ajalta 6,7l satasella on callin mukaan, eikä pumppukulutuskaan voinut olla kuin desin pari enemmän.
'14 V70 D4 awd kulutus oli käyttöiän 120tkm ajalta 6,7l satasella on callin mukaan, eikä pumppukulutuskaan voinut olla kuin desin pari enemmän. Aika tasaisesti moottorietie/maantie/kaupunki oikeaa nilkkaa säästelemättä.
Ilmotan aina tankkauksilla lasketut kulutukset ja fuelio antaa käyrät. Ajotietokone näyttää 6.3 vs todelline 6.7. Ja vanhempi 6 lovinen aisinin laatikko. Aika maltillisesti kaasua painellut kun ei nykyää enää kiire.
Ai ampuvatko suoraan kohti, jos eivät enää vilkkuvalot riitä?Toyota Camry Hybrid 2.5 2019 (218hp)
Ajettu nyt n. 5800km ja keskikulutus 5.56l/100km
Pienin kulutus tankillisella 5.2l/100km
Isoin kulutus tankillisella 6.07l/100km
Yksittäinen pienin kulutus kun keskittynyt oikeesti taloudellisesti ajamiseen 200km matkalle 4.4l/100km. Hybridi kun tykkää liukumisesta ja rullailusta. Silloin polttomoottori on pois päältä mut siihen kyllä tarttee pitkää pinnaa et jaksaa keskittyä ajaan juuri optimaalisesti.
En vaan jaksa asua tuolla liikenteessä niin tulee ajettua aika reipasta tahtia. Sanotaan näin et jos poliisit sattuu tuleen vastaan niin eivät tyydy vilkutteleen valoja.
Vähenmän tuo siis valehtelee kuin Mustalaan 1,5l. Seiskan paikkeilla realistinen kulutus, ja ajotavalla voisi ottaa desin pari pois.
Auto on oletettavasti nelikko?
On niitä valitettavasti etuvetoinakin myyty . Ainakin nettiauto ja bytbil tarjoaa. Voi toki olla kirjausvirheitä, mutta toisaalta v60xc:tä ja XC60 löytyy etuvetona niin kait joku pälli tuommoisen kun on mennyt sellaisena ostamaan...Kyllä haldex awd niinkuin kaikki xc70
On niitä valitettavasti etuvetoinakin myyty . Ainakin nettiauto ja bytbil tarjoaa. Voi toki olla kirjausvirheitä, mutta toisaalta v60xc:tä ja XC60 löytyy etuvetona niin kait joku pälli tuommoisen kun on mennyt sellaisena ostamaan...