Autosi polttoaineen kulutus

Minkäslaisesta ajosta koostuu? Ilmeisesti aika vähän pelkällä sähköllä?
Sekalaista 93X km tankillisella. Matkaa (pääosin motaria) about 350km, taajamaa ja maantietä loput. Taajama-ajot ja kaupunkiajot pyrin ajamaan pelkällä sähköllä.

Moottoritie vauhdissa syö akun todella nopeasti, ehkä about 15km @ 120km/h. 60 alueella kun ajelee tasaista ajoa niin pääsee sen luvatun 45km täydellä akulla.

Pelkällä bensiinillä kaupunkiajossa tämä tankki on aika syöppö, tarkkaa lukua ei ole antaa mutta yli 10 litraa ainakin.

80/100 alueella pääsee seiskan pintaan pelkällä bensiinillä tasaisessa ajossa. Ei paljoa ole vielä kilometrejä takana joten paha sanoa tarkasti.
 
Subaru Outback 3.0 -07

Kaupunkiajelussa 9,9-10,7 l/100 km väliin viimeisen puolen vuoden aikana. Matka-ajossa talvirenkailla kevätpuolella noin 7,9-8,1 l/100 km, kun suurin osa 103-105 km/h todellista jokusen ohituksen kanssa. Tänään kesärenkailla Oulu-Ivalo välille 7,58 l/100 km, kun iso osa matkasta 100 aluetta, jolla mentiin todellista n. 104 km/h vakkarilla. Ilmoitetut laskettu tankatessa, ajotietokoneen näyttö aika samoissa, paitsi talvella jolloin kylmäkäynnistysten jälkeen näyttää vähemmän.
 
Vanha BMW E91 da, mydiesel, 225/17", uudet ecocontact 6:t. Rauhassa ajamalla saa näköjään hyvät lukemat kesäkelillä. Talvella ei.

IMG_20190601_135040.jpg
 
Tuohonkin olisit saanut polkea 4,9 l/100 km kulutuksen eli sen 14% hinnanerotuksen, kun olisit ajanut rehellisesti saastuttavalla ABC:n Smart -dieselillä, ja olisit saanut vielä boonuksetkin päälle :hammer:
 
Tuohonkin olisit saanut polkea 4,9 l/100 km kulutuksen eli sen 14% hinnanerotuksen, kun olisit ajanut rehellisesti saastuttavalla ABC:n Smart -dieselillä, ja olisit saanut vielä boonuksetkin päälle :hammer:
Mut sitten tuon auton pakokaasut haisee kitkerälle.
 
Nyt on tyttären kans heitetty pohjoisen reissu. 1753km trippiin. 87,9 tankatut litrat. Keskikulutus laskettuna 5,02litraa/100km.
Ajotietokone näytti matkan keskikulutukseksi 4,9litraa/100km.
Olen varsin tyytyväinen tuon Giulian taloudellisuuteen.
Useammat yhdistelmien ohitukset tuli tehtyä(ohituskaistoilla) mutta muutoin ajeltiin gps nopeudella +3-5km/h yli rajoituksen.
Kuulin tuossa alfa forumilta jo nillitystä ettei Alfaa osteta taloudellisuuden takia mutta kyl tää tulos ainakin itselleni hymyn nosti korviin :cigar2:
 
Vähäkyrö-Tampere, MB CLK 320 avo, 8.2l / 100km ajotietokoneen mukaan. Ihan asiallinen tulos noin isolle koneelle ja automaatille.
 
2017 VW Golf 1.4 TSI DSG, ensimmäinen tankillinen 6.7L/100km. Kaupungissa menee pienellä kevyen rullauksen ja start-stop:n ansiosta, mutta motarilla menee helposti 10l/100km.
Jos saat noin uuden 1.4TSIn viemään noin paljon bensaa, on ajotavassa tai autossa jotain pahasti pielessä. Oma 1.4TSI (olkoonkin ACT malli) meni motarilla kesärajoituksillakin helposti alle 6l/100km. Alimmillaan pääsin 50km pätkän motaria + 5km kaupungissa ajotietokoneen mukaan alle 5l/100km.

Sekalaisessa ajossa pitkän ajan kulutus oli noin 6l/100km ajotietokoneen mukaan, ehkä 6,5l laskettuna.
 
Jos saat noin uuden 1.4TSIn viemään noin paljon bensaa, on ajotavassa tai autossa jotain pahasti pielessä. Oma 1.4TSI (olkoonkin ACT malli) meni motarilla kesärajoituksillakin helposti alle 6l/100km. Alimmillaan pääsin 50km pätkän motaria + 5km kaupungissa ajotietokoneen mukaan alle 5l/100km.

Sekalaisessa ajossa pitkän ajan kulutus oli noin 6l/100km ajotietokoneen mukaan, ehkä 6,5l laskettuna.
Ajotavasta johtuu, autobahnilla vakkari @ 160km/h :D
 
2017 Renault Clio Tourer 0.9 tce
Ajotietokoneen mukaan kulutus 5.0 - 5.3L/100km
Laskettu kulutus 5.0 - 5.6L/100km riippuen kaupunkiajon määrästä. Yleensä aina vähintään puolet on maantietä. Ihan ookoo kulutukset bensa-autolle.
Tosin vasta kesäajoa ajettu joten talvikulutus kysymysmerkki.
 
Nyt tuli ennätysalhainen kulutus matkalla Hangosta Helsinkiin. VW Polo 1.0 TSI DSG 2019. Kulutus ajotietokoneen mukaan 4,0l/100 km. Koko matkan adaptiivisessa vakionopeudensäätimessä nopeusrajoitus plus 5 km/h. Tuo reitti on kyllä aika optimaalinen pikkuturbolle, kun nopeusrajoitus on enimmäkseen 80-100 km/h. Normaalissa pääkaupunkiseudun pyörityksessä kulutus on yleensä hieman päälle 5 litraa. Tuntuu kyllä, että kulutus olisi laskenut hieman aiemmasta, eli olisiko moottori nyt paremmin sisäänajettu.
 
Nyt tuli ennätysalhainen kulutus matkalla Hangosta Helsinkiin. VW Polo 1.0 TSI DSG 2019. Kulutus ajotietokoneen mukaan 4,0l/100 km. Koko matkan adaptiivisessa vakionopeudensäätimessä nopeusrajoitus plus 5 km/h. Tuo reitti on kyllä aika optimaalinen pikkuturbolle, kun nopeusrajoitus on enimmäkseen 80-100 km/h. Normaalissa pääkaupunkiseudun pyörityksessä kulutus on yleensä hieman päälle 5 litraa. Tuntuu kyllä, että kulutus olisi laskenut hieman aiemmasta, eli olisiko moottori nyt paremmin sisäänajettu.

On kyllä pienet lukemat :tup:. Oletko mittaillut tankkauksista paljonko tietokone huijaa?
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä pienet lukemat :tup:. Oletko mittaillut tankkauksista, paljonko tietokone huijaa?
En ole. Meillä on työnjako, että minä maksan auton muut kulut, mutta puoliso maksaa bensat. :) Olen kyllä lukenut, että ajotietokoneen lukema heittää tässä mallissa ehkä desin.
 
Laitanpa omankin spritmonitor taulukon kun joitain tankkauksia jo ehtinyt tulla. Eli Honda Accord 2.0 bensa 2012:

Vuwku5V.png


keskikulutus 6,8L/100km.
 
Nyt tuli ennätysalhainen kulutus matkalla Hangosta Helsinkiin. VW Polo 1.0 TSI DSG 2019. Kulutus ajotietokoneen mukaan 4,0l/100 km. Koko matkan adaptiivisessa vakionopeudensäätimessä nopeusrajoitus plus 5 km/h. Tuo reitti on kyllä aika optimaalinen pikkuturbolle, kun nopeusrajoitus on enimmäkseen 80-100 km/h. Normaalissa pääkaupunkiseudun pyörityksessä kulutus on yleensä hieman päälle 5 litraa. Tuntuu kyllä, että kulutus olisi laskenut hieman aiemmasta, eli olisiko moottori nyt paremmin sisäänajettu.
Jos eilen ajoit, niin silloin oli aivan täydellinen ja suht reipas myötätuuli Hanko-Hki. Kuvassa tuulitilanne viiden aikaan eilen. On siis aivan uskottava kulutuslukema vaikka siihen lisäisi vain yhden desin virhettä. Tyynellä pitäisi ajaa korkeintaan noin 75-80 km/h, jotta pääsisit samaan. @aapelih


Laitetaan nyt samaan syssyyn jotain omiakin viimeaikaisia. Auris TS hybrid '16 Mökiltä Espooseen 133 km, josta noin 10 km hiekkatietä. Tietokone 3,8, eli todellinen noin 4,1. Kyydissä 2 hlö, autojääkaappi 60 W, vastatuuli 1,5-3,3 m/s, nettoalamäkeä 120 m. Ei AC, koska +18C, eikä paistanut aurinko. Alamäki auttaa noin 0,15-0,2 l/100 km ja vastatuuli haittaa noin 0,2-0,25 l/100 km. Näin ollen kulutus olisi neutraaleissa oloissa ollut 4-4,1 todellista. Keskinopeus oli kotipihassa 79 km/h.

Tämän mökkireissun ansiosta tuli tämän vuoden pienin tankkauksesta laskettu, eli 4,44 l/100 km. Kaikkien aikojen matalin on 4,09 l/100 km, missä oli mökki- ja Messiläreissut avittamassa. Kulutus uudesta tähän asti on 4,95 l/100 km, 3v 3kk ja 43699 km, keskari noin 30. Lyhyet ajomatkat ja talvi nostavat kulutusta. Samoin satunnainen kiire Hämeenlinnan motarilla (135-138 vakkarissa), kun uiskentelee järvessä liian viime tippaan asti.

Screenshot_20190617-151405.png IMG_20190611_204130.jpg
 
Jos eilen ajoit, niin silloin oli aivan täydellinen ja suht reipas myötätuuli Hanko-Hki. Kuvassa tuulitilanne viiden aikaan eilen. On siis aivan uskottava kulutuslukema vaikka siihen lisäisi vain yhden desin virhettä. Tyynellä pitäisi ajaa korkeintaan noin 75-80 km/h, jotta pääsisit samaan.
Keskinopeus oli 77 km/h. Matkalla oli toki myös 60 km/h osuuksia ja välillä piti ajaa letkassa. Aamulla matka toiseen suuntaan meni 4,4 l/100 km kulutuksella, ja ihmettelinkin, että miten toiseen suuntaan meni niin paljon taloudellisemmin, mutta myötätuuli voisi tosiaan selittää. :)
 
Myötätuuli selittää. Nykyautojen pitkillä välityksillä voi maantienopeuksissa lähes suoraan vähentää maanopeudesta vastatuulen nopeuden (tai ainakin yli puolet), jos haluaa tietää mitä tasanopeuskulutusta ajo tyynellä vastaisi. Kuormitus (ja siten myös hyötysuhde) pysyy melko korkealla tasolla ilmanvastuksen pienenemisestä huolimatta.

Aamulla oli sivutuulta yhtä-kahta metriä, mikä sekin hieman haittaa ilman halkomista. Tyynellä varmaan olisit päässyt 4,2-4,3 tietokoneen mukaan.
 
Mersu SLK -2005 3.0L bensa 7vaiht.-automaatti, 8,7L yhdistetty. Olen yllättynyt ja tyytyväinen. Saman kuluttaa kun aiempi 3.0L biturbo diesel, toki 120hv pienemmällä huipputeholla mutta myös puolet pienemmät käyttövoimaverot.
 
Nyt on eka tankkaus itselleni täysin uudella merkillä Audi A4 TFSI 1.8 A8 125kW (MY-13) takana. Puolet Jyväskylässä , puolet lähistöllä, kulutus 7,5L laskettuna. Saabista pudotusta ~3L. Bensakone, koska kilsat vuodessa ~10tkm.
 
Viimeksi muokattu:
Audi A2 1.2TDI -01, kulutus moottoritiellä 100km/h vauhdeissa ilman climaa jotain 2.7-2.9l/100km, seka-ajossa kaupunkiruuhkat ja ilmastointi päällä noin 3.5l/100km.

Kohta on 20 vuotta menty tuon auton julkaisemisesta mutta ei taida vieläkään löytyä miltään konsernilta puhtaasti fossiilista vehjettä joka pystyisi samaan (ja kuljettaisi myös neljää ihmistä + matkatavaroita) ?
 
2017 VW Golf 1.4 TSI DSG, ensimmäinen tankillinen 6.7L/100km. Kaupungissa menee pienellä kevyen rullauksen ja start-stop:n ansiosta, mutta motarilla menee helposti 10l/100km.

Miten sä saat sen kuluttamaan motarilla 10l/100km!?:confused2:

Mun 1.2Tce rellu vie 125km/h (mittarissa 130km/h) vauhdissa 7-8l/100km.
 
Joo, ei tuossa Golfin 10l kulutuksessa ole kyllä järkeä. Itsellä 2017 Audi A3 Sedan 1.0 TFSI vie moottoritiellä 130km/h mittarin mukaan ajettuna 5.5-6.5 litraa sadalla riippuen vähän tuulesta.

Edit: Ja ei tuo 1.4 TFSI paljoa enempää kuluta.
 
Viimeksi muokattu:
Lexus CT 2014. Juhannuksena Tyrnävä-Kuusamo kahden hengen kuormalla 4,6 l / 100 km, Kuusamo-Tulppio-Kuusamo täydellä kuormalla neljä ihmistä rinkkoineen 5,3 l / 100 km.
 
Seat Leon farmari 1.2 TSI 2014. Turun seudulta uudellemaalle reilu 210 km maantietä ja moottoritietä auto aivan täynnä tavaraa ja 4 ihmistä, 4.9l/100km keskikulutus ajotietokoneen mukaan. Mittarin tarkkuus mitattu useampaan kertaan, heitto maksimissaan 0.2l/100km.
 
Ford Focus 1.5 TDCi A8 2018

Aika nätisti ajellen, talvella webastoa pöhistellen -- enkä sammuta autoa kaupan pihassa. PA-lämmittimen käyttökausi erottuu selvästi, ja taitaa osien sisäänajollakin olla osuutensa. Perinteinen tomaattilaatikko. Kuvassa näkyy lähes kaikki tankkaukset liikkeestä ulosajosta lähtien.

7szz2LU.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Miten sä saat sen kuluttamaan motarilla 10l/100km!?:confused2:

Mun 1.2Tce rellu vie 125km/h (mittarissa 130km/h) vauhdissa 7-8l/100km.
Matkavauhti yleensä 140-180km/h, vähän riippuen liikenteestä ja tien kunnosta. Mutta tosiaan aika äkkiä alkaa kulutus nousemaan nopeuden mukaan, 200km/h se näyttää jo ~15L/100km mutta ei noin kovaa tule normaalisti ajettua kun alkaa olemaan vähän turhan työläs ajaa ohjauksen ja jousituksen rajojen tullessa vastaan.

Edit: Täysin laillisesti.
 
Muutama tankillinen Hondalla takana:

Honda Civic 1.0T CVT 2017:

- sekalaista pörräystä Espoo-Helsinki -akselilla Kehä I-II -sisällä 6,3l/100km
- 80-90km/h köröttelyä maanteillä 5,5-5,9l/100km
- moottoritienopeudet ja ehkä teoriassa vähän ylikin pyörii siinä 6-7l/100km paikkeilla
 
Matkavauhti yleensä 140-180km/h, vähän riippuen liikenteestä ja tien kunnosta. Mutta tosiaan aika äkkiä alkaa kulutus nousemaan nopeuden mukaan, 200km/h se näyttää jo ~15L/100km mutta ei noin kovaa tule normaalisti ajettua kun alkaa olemaan vähän turhan työläs ajaa ohjauksen ja jousituksen rajojen tullessa vastaan.
Olisko järkevää kuitenkin suoraan sanoa jos käytetyt nopeudet eroavat suomessa käytetyistä normaaleista nopeuksista. Muutenhan näissä kulutusilmoitteluissa ei ole mitään järkeä. Väki voisi ilmoitella ajaneensa moottoritiellä kulutuksella X ja jättää kertomatta että sattui ajamaan 70km/h, että sai paremmat luvut.
 
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D 150 automaatti 7,3l/100km. Ajotietokone näyttää 6,9l. Motarinopeuksissa kuluttaa yli seitsemän, satasessa vielä pysyy alle kuuden. Pitäisköhän lastuttaa? Jos sais noi motarin kulutukset alemmaksi...
 
Lentokonevalmistajat ilmoittavat kulutuslukuja istuinpaikkaa kohden. Otetaan siis autossakin käyttöön sama malli. Airbus A350 mallin sanotaan kuluttavan 2,39 l/100 km. Minulla 5 paikkainen auto vie 0,5 l/100 km:D, kesäaikana vielä vähemmän.
Joku tietysti väittää, ettei mukana ole hybridin lataus. Ei Airbuskaan ilmoita sähkönkulutus tietojaan, ollessaan kytketty terminaalissa maaverkkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Peugeot 308 sw aut vm15 menee maantie/kaupunki (70/30) 5,2-5.8l/100km

Volvo xc70 d4 (2.4, my14) mennyt kärryä vetäessä 6,7l/100km (neste pro)
 
Lentokonevalmistajat ilmoittavat kulutuslukuja istuinpaikkaa kohden. Otetaan siis autossakin käyttöön sama malli. Airbus A350 mallin sanotaan kuluttavan 2,39 l/100 km. Minulla 5 paikkainen auto vie 0,5 l/100 km:D, kesäaikana vielä vähemmän.
Joku tietysti väittää, ettei mukana ole hybridin lataus. Ei Airbuskaan ilmoita sähkönkulutus tietojaan, ollessaan kytketty terminaalissa maaverkkoon.
Lentokoneet pyritään myymään varsin täyteen, vaikka tietysti aina ei onnistu. Henkilöautoissa on keskimäärin kaupunkiajossa 1,3 matkustajaa ja matka-ajossa 1,7, jos muistan oikein.

Kyllä sähkönkulutus on oleellinen osa hybridin kulutusta. Lentokoneen kokonaiskulutuksesta sähkönkulutus terminaalissa lienee varsin marginaalista.
 
Volvo xc70 d4 (2.4, my14) mennyt kärryä vetäessä 6,7l/100km (neste pro)

Oletettavasti nelivetoinen ja automaatti :eek:? Jos siis laskettu kulutus eikä ajotietokoneen ilmoittama niin on kyllä hyvällä/houkuttavalla mallilla. Mulla '05 2.4 etuveto d5 automaatti vie laskettuna keskikulutuksena ton verran sangen maantiepainotteisessa ajossa (ilman kärryä). Volvon ajotietokone näyttää nimittäin keskikulutuksen 1,5 litraa alakanttiin mulla :D.
 
Matkavauhti yleensä 140-180km/h, vähän riippuen liikenteestä ja tien kunnosta. Mutta tosiaan aika äkkiä alkaa kulutus nousemaan nopeuden mukaan, 200km/h se näyttää jo ~15L/100km mutta ei noin kovaa tule normaalisti ajettua kun alkaa olemaan vähän turhan työläs ajaa ohjauksen ja jousituksen rajojen tullessa vastaan.

Edit: Täysin laillisesti.
:facepalm:

Hienosti johdettu harhaan, paljonkos se sitten vie SUOMEN nopeuksissa:rolleyes:
 
Olisiko mitenkään mahdollista, että jokainen tähän postannut ottaisi 10 tankkauksen todellisen otannan esim. spritmonitoriin keskinopeuksineen ja postaisi sen? Loput voi jättää vaikka lähettämättä, ei mitään tekemistä oikean elämän kanssa.
 
Hybridi-Yaris.

Nyt tänä kesänä renkaiden vaihdon jälkeen 4,73 l/100 km (3100 km). Keskinopeuksia en ole merkannut ylös, suurimmalta osin kaupunkipyörittelyä.

Samalla ajanjaksolla vuonna 2018 5,65 l/100km (6500 km). Tuolloin ajot olivat hyvin suurelta osin 120 km/h moottoritietä.

Talvisin pakkasjaksot heilauttaa keskikulutusta paljon, varsinkin lyhyemmillä matkoilla, joten vuosien väliset tarkastelut ovat haastavampia. Mutta esimerkiksi tammi-helmikuussa 2018 oli kulunut 6,01 l/100 km ja tammi-helmikuussa 2019 6,33 l/100 km.

Nämä kaikki siis tankkauksien perusteella.
 
Hybridi-Yaris.

Nyt tänä kesänä renkaiden vaihdon jälkeen 4,73 l/100 km (3100 km). Keskinopeuksia en ole merkannut ylös, suurimmalta osin kaupunkipyörittelyä.

Samalla ajanjaksolla vuonna 2018 5,65 l/100km (6500 km). Tuolloin ajot olivat hyvin suurelta osin 120 km/h moottoritietä.

Talvisin pakkasjaksot heilauttaa keskikulutusta paljon, varsinkin lyhyemmillä matkoilla, joten vuosien väliset tarkastelut ovat haastavampia. Mutta esimerkiksi tammi-helmikuussa 2018 oli kulunut 6,01 l/100 km ja tammi-helmikuussa 2019 6,33 l/100 km.

Nämä kaikki siis tankkauksien perusteella.

No niin, nyt varmasti alkaa tulemaan jo ihan rehellistä kulutusta, toiset autot on vaan tehty kaupunkiin ja lyhyiin siirtymiin, kuten esim. noi hybridit/sähköt. Itte ajelen maantietä aika reilusti(~60tkm/vuosi) ja nykyään 3l diesel nelivedolla lastutettuna ~7l/100km keskinopeuden ollessa reilu 72km/h. Kaupungissa vie kaiken. Edellinen 2.2l diesel takavetoisena samalla ajoprofiililla ~5.8l ja siinäkin kaupunki kulutukset ~8l. Eber/webasto puuttuu ja vuodenaika ei vaikuta kulutukseen minun ajoilla, ei edes talvinopeusrajoitukset. Pääosin keskinopeus talvella suurempi kuin kesällä, syytä en tiedä, ehkä karavaanarit tms. Kaikki tankattuna ilman mitään kompensaatiota matkamittarivirheisiin.

Edit: edellisen matkamittarivirhe ~6% pienempi kuin "todellinen" navigaattorilukema (eri kuin esim. 100km/h nopeusmittavirhe ~2%), mutta navikaan ei ole se absoluuttinen totuus, joten... nykyisessä en jaksa edes miettiä.
 
Viimeksi muokattu:
Oletettavasti nelivetoinen ja automaatti :eek:? Jos siis laskettu kulutus eikä ajotietokoneen ilmoittama niin on kyllä hyvällä/houkuttavalla mallilla. Mulla '05 2.4 etuveto d5 automaatti vie laskettuna keskikulutuksena ton verran sangen maantiepainotteisessa ajossa (ilman kärryä). Volvon ajotietokone näyttää nimittäin keskikulutuksen 1,5 litraa alakanttiin mulla :D.
'14 V70 D4 awd kulutus oli käyttöiän 120tkm ajalta 6,7l satasella on callin mukaan, eikä pumppukulutuskaan voinut olla kuin desin pari enemmän. Aika tasaisesti moottorietie/maantie/kaupunki oikeaa nilkkaa säästelemättä.
 
'14 V70 D4 awd kulutus oli käyttöiän 120tkm ajalta 6,7l satasella on callin mukaan, eikä pumppukulutuskaan voinut olla kuin desin pari enemmän. Aika tasaisesti moottorietie/maantie/kaupunki oikeaa nilkkaa säästelemättä.
Todella jees! Tuommoista uudempikorista XC:tä olen haaveillut ja pelännyt jo valmiiksi kuinka hävyttömäksi kulutus nousisi nykyiseen verrattuna :D
 
'14 V70 D4 awd kulutus oli käyttöiän 120tkm ajalta 6,7l satasella on callin mukaan, eikä pumppukulutuskaan voinut olla kuin desin pari enemmän.

Ainakin omassa XC60 D4 -14 OnCall on hieman optimistinen. OnCall näyttää nyt keskikulutukseksi 5,6l/100km, kun laskemalla se keskikulutus on 6,1l/100km. Tosin tuota omaa ajoa on vielä kohtuullisen vähän, hieman alle 8 000km. Eiköhän tuo tuosta jonkin verran nouse kunhan sitä webastoa pääsee käyttämään kunnolla.
 
Kaksi edellistä ja nykyinen volkkari, ehkä seuraavaksi jotain muuta? :nb:

7,55 l/100km (27 339 km) - 2004 Passat 1.9 TDI 4Motion (130hp?)
6,51 l/100km (38 116 km) - 2017 Golf 1.4 TSI 125 DSG Variant (125hp)
6,63 l/100km (3527 km) - 2019 Golf 2.0 TDI DSG Alltrack (184hp)
 
Viimeksi muokattu:
'14 V70 D4 awd kulutus oli käyttöiän 120tkm ajalta 6,7l satasella on callin mukaan, eikä pumppukulutuskaan voinut olla kuin desin pari enemmän. Aika tasaisesti moottorietie/maantie/kaupunki oikeaa nilkkaa säästelemättä.

Ilmotan aina tankkauksilla lasketut kulutukset ja fuelio antaa käyrät. Ajotietokone näyttää 6.3 vs todelline 6.7. Ja vanhempi 6 lovinen aisinin laatikko. Aika maltillisesti kaasua painellut kun ei nykyää enää kiire.
 
Toyota Camry Hybrid 2.5 2019 (218hp)
Ajettu nyt n. 5800km ja keskikulutus 5.56l/100km
Pienin kulutus tankillisella 5.2l/100km
Isoin kulutus tankillisella 6.07l/100km
Yksittäinen pienin kulutus kun keskittynyt oikeesti taloudellisesti ajamiseen 200km matkalle 4.4l/100km. Hybridi kun tykkää liukumisesta ja rullailusta. Silloin polttomoottori on pois päältä mut siihen kyllä tarttee pitkää pinnaa et jaksaa keskittyä ajaan juuri optimaalisesti.
En vaan jaksa asua tuolla liikenteessä niin tulee ajettua aika reipasta tahtia. Sanotaan näin et jos poliisit sattuu tuleen vastaan niin eivät tyydy vilkutteleen valoja.
 
Ilmotan aina tankkauksilla lasketut kulutukset ja fuelio antaa käyrät. Ajotietokone näyttää 6.3 vs todelline 6.7. Ja vanhempi 6 lovinen aisinin laatikko. Aika maltillisesti kaasua painellut kun ei nykyää enää kiire.

Vähenmän tuo siis valehtelee kuin Mustalaan 1,5l. Seiskan paikkeilla realistinen kulutus, ja ajotavalla voisi ottaa desin pari pois.

Auto on oletettavasti nelikko?
 
Toyota Camry Hybrid 2.5 2019 (218hp)
Ajettu nyt n. 5800km ja keskikulutus 5.56l/100km
Pienin kulutus tankillisella 5.2l/100km
Isoin kulutus tankillisella 6.07l/100km
Yksittäinen pienin kulutus kun keskittynyt oikeesti taloudellisesti ajamiseen 200km matkalle 4.4l/100km. Hybridi kun tykkää liukumisesta ja rullailusta. Silloin polttomoottori on pois päältä mut siihen kyllä tarttee pitkää pinnaa et jaksaa keskittyä ajaan juuri optimaalisesti.
En vaan jaksa asua tuolla liikenteessä niin tulee ajettua aika reipasta tahtia. Sanotaan näin et jos poliisit sattuu tuleen vastaan niin eivät tyydy vilkutteleen valoja.
Ai ampuvatko suoraan kohti, jos eivät enää vilkkuvalot riitä?:lol::p
Mulla Honda Cr-v vie sen noin 6-7l/100km kelistä ja kaasujalan asennosta riippuen. Oikein paskakeleillö lumipöpperössä menee kahdeksankin litraa sadalla. Diisseli 2.2 -08
Ei sillä laatikkoautolla tosin viitsi hirveästi nopeusennätyksiä kokeilla (160km/h vauhdissa taitaa olla jo yli 8 kulutus:beye:)
 
Nyt olen vuoden Spritmonitoriin tankkaukset laittanut ja tässä tulos E92 tuhnu 6syl romulle:

254575687.jpg
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 883
Viestejä
4 559 698
Jäsenet
75 056
Uusin jäsen
alfv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom