- Liittynyt
- 12.02.2019
- Viestejä
- 96
Laakkoselta Qashqai todellisella nollakorolla ja 1000e lisävaruste-etu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä tarjous mutta pakko se on autoliikkeiden nyörtyä noihin kun ei varmaan kauppa käy uusissa autoissa kovin hyvin kun saa odotella liki vuotta yhtä autoa
Laakkoselta Qashqai todellisella nollakorolla ja 1000e lisävaruste-etu.
Harmi kun auton myyjä ei ole halukas myymään autoaan. Yksityisten kanssa on hieman rasittavaa käydä kauppaa, kun yksityiset myyjät harvemmin ovat kovin myyntituulella. Autokaupoista saa tavanomaisesti paljon asiallisempaa ja ripeämpää palvelua.
Ei varsinaisesti liity asiaan mutta juuri koitin myydä vexin kautta autoni. Paras tarjous 2014 vuotisesta 4x4 octaviasta oli 5050€Vaihtoehto:
Pistää Autovexiin myyntiin ja suoralla rahalla kauppaan.
Vaihtoehto:
Pistää Autovexiin myyntiin ja suoralla rahalla kauppaan.
Peugeot 2008 sekä e2008 Hullut Päivät- kampanjahinnalla.
249€/kk 15tkm/vuosi. Minimiaika 12kk.
Peugeot 2008 SUV - uutuus nyt Hulluilta Päiviltä!
todellinen kantama ilmeisesti noin 250km hyvissä olosuhteissa, eli suomen talvessa varmaan 150km on jo suoritus, miten tollasella ehtii ajaa enempää kuin 15 000 km vuoteen... Aika huonosti kirjoitettu noita ehtoja tuolla, miten jäännösarvo lasketaan, tuleeko siihen joku korko vai onko suoraan annetusta hinnasta 249€/kk pois?
miten tästä saa väännettyä auton hinnaksi tuon mainostetun 27990€?Kyseessä on osamaksusopimus maksusitoumuksella 1 vuoden jälkeen, hankintatuki menee käsirahaksi. Ohessa tarjous, minkä sain tuosta. Suunnitelmissa irtisanoa kämppä ja muuttaa talveksi mökille niin tuolla saisi kohtuuhintaan uuden auton pienillä ajokuluilla.
![]()
Auton hinta - hankintatuki. Varusteet päälle erikseen.miten tästä saa väännettyä auton hinnaksi tuon mainostetun 27990€?
ihmettelin samaa, aika epäselvästi nyt myydään autoa ja kun huomioidaan stockan perusasiakas, se ei taida olla mikään autoinsinööri. Rahoitusalan ihminen voi tietty olla, mutta kyllä nuo pitäisi olla selvemmin esitetty. No nykypäivän ihmisellehän ei mikään muu merkkaa mitää paitsi kk-maksun suuruus. Aivan sama onko vähän liian iso kokonaishinta tai loppujämäri. Eihän tässä venäjänpelossa kannata laskea olevansa täällä jämäreistä huolehtimassa 72kk jälkeen..Auton hinta - hankintatuki. Varusteet päälle erikseen.
Kuka ylipäätään pitää 72kk autoa jossa vielä olisi senkin jälkeen mahdollisesti lainaa maksettavana siitä 6v autosta johon todennäköisesti on jo kyllästynyt?ihmettelin samaa, aika epäselvästi nyt myydään autoa ja kun huomioidaan stockan perusasiakas, se ei taida olla mikään autoinsinööri. Rahoitusalan ihminen voi tietty olla, mutta kyllä nuo pitäisi olla selvemmin esitetty. No nykypäivän ihmisellehän ei mikään muu merkkaa mitää paitsi kk-maksun suuruus. Aivan sama onko vähän liian iso kokonaishinta tai loppujämäri. Eihän tässä venäjänpelossa kannata laskea olevansa täällä jämäreistä huolehtimassa 72kk jälkeen..
niin ja tuolloin akku on hiipunut niin että jos uutena pääsee optimiolosuhteissa 250km, tuolloin pääsee noin 100km tai jotain. Ja kukaan ei jämäriä enää maksa kun autot ovat jo ihan erilaisia tuolloin. Ei ole hyvä idea ostaa näitä omaksi, väitän näin.Kuka ylipäätään pitää 72kk autoa jossa vielä olisi senkin jälkeen mahdollisesti lainaa maksettavana siitä 6v autosta johon todennäköisesti on jo kyllästynyt?
Itsellähän on 72kk rahoitus jonka jälkeen vielä 13k jämäri, auton hinta silti arvokkaampi kuin lainan määrä 72kk jälkeen jos ei mitään odottamatonta tapahdu. Silti tarkotus pitää vain 3-4v. Autona kevythybridi
Kuka ylipäätään pitää 72kk autoa jossa vielä olisi senkin jälkeen mahdollisesti lainaa maksettavana siitä 6v autosta johon todennäköisesti on jo kyllästynyt?
Joo kuulemma käteisostajia sorretaan autokaupoissa kun myyjät jäävät ilman provikoita osamaksuista. Ennen sentään cash oli king.
Polttisten hinnat eivät romahda mihinkään nii kauan kun latausinfra on tämä mikä on ja sähköautojen hinnat ovat luokkaa 50k. Kukaan ei uskalla käytettyä yli viisivuotiasta sähkäriä ostaa, tai hullut ehkä. Kyllä ne on jo plugareissa nähty mitä se tarkoittaa jos jostain syystä akuston joutuu vaihtamaan.Itse näkisin että polttiksessa saa olla jo jotain aika erikoista, että kuuden vuoden päästä arvoa olisi noinkin paljon.
Totta. Itse taidan olla vielä niin nuori että autot kiinnostaa ja vaihto on jo siinä 3v korvilla ajankohtaista, oli sitten auto miten tahansa rahoitettu.Tavalliset keskituloiset sukankuluttajat, joille auto on vain väline liikkua paikasta A paikkaan B ovat yllättävän laiskoja vaihtamaan autoa.
Jos auto pysyy suunnilleen ehjänä ja auton tarve samanlaisena, ei ole mitenkään epätavallista, että samalla autolla ajetaan 6-10 vuotta.
Ihmiset jotka eivät ole kiinnostuneita autoista, vaihtavat autoaan lähinnä silloin, kun edellisen auton kunto, auton tarpeen muuttuminen tai sosiaalinen paine siihen pakottavat.
Keskituloiset perheelliset ja asuntovelkaiset ihmiset eivät käytä rahaa ensimmäisenä autoon, jos siihen ei ole tarvetta tai kiinnostusta.
Kuitenkin liikennekäytössä on noin 2,7 miljoonaa henkilöautoa ja uusia rekisteröidään se pyöreät 100 000 kappaletta vuodessa, joka on noin 4% autokannasta.
Käytettyjä henkilöautoja myydään noin 650 000 kappaletta vuodessa, joka on noin 24 % autokannasta.
Nykyisin autobisnes taitaa pyöriä hyvin pitkälle velkavetoisesti ihan valmistaja / maahantuoja tasolta lähtien, jolloin entisen kaltaista tarvetta kaupan pyörittämiseksi autoliikkeen operatiivisella kassalla ei enää ole.
Lisäksi rahoituksien ja muiden lisäpalveluiden myynnillä autotalo saa mukavasti paikattua kilpailun kurittaman automyynnin katteita.
Myyjät toki vetävät tästä myynnistä omat provikkansa ja pyrkivät tarjoamaan sellaisia ratkaisuja, joilla myös heidän tilipussinsa pysyy paksuna.
Näitä rahoituksia ja liisareita tutkaillessa olen tietyllä tavalla tyytyväinen, että oma torahammas tason kalusto on velatonta ja kaiken lisäksi arvon pudotukseltaan positiivistä, eli saisin näistä romuista myydessä enemmän, kuin olen niistä maksanut.
Näkisin että kuuden vuoden aikana latausinfra saadaan kyllä Suomessa kuntoon ja silloin kotilataus onnistuu olennaisesti kaikilla, kenellä on nytkin lämpötolppa. Polttisten hintoja ehkä kannattelee isommassa mittakaavassa se, että Keski- ja Etelä-Euroopassa kotilataus on hankalampi järjestää eikä kuluttaja hyödy sähköllä ajamisesta samalla tavalla kuin täällä.Polttisten hinnat eivät romahda mihinkään nii kauan kun latausinfra on tämä mikä on ja sähköautojen hinnat ovat luokkaa 50k. Kukaan ei uskalla käytettyä yli viisivuotiasta sähkäriä ostaa, tai hullut ehkä. Kyllä ne on jo plugareissa nähty mitä se tarkoittaa jos jostain syystä akuston joutuu vaihtamaan.
Se riippuu täysin siitä viitsiikö taloyhtiö sijoittaa latauspaikkoihin. Jos asukkailla ei ole niille tarvetta niin kynnys siihen remonttiin on aika pieni.Näkisin että kuuden vuoden aikana latausinfra saadaan kyllä Suomessa kuntoon ja silloin kotilataus onnistuu olennaisesti kaikilla, kenellä on nytkin lämpötolppa. Polttisten hintoja ehkä kannattelee isommassa mittakaavassa se, että Keski- ja Etelä-Euroopassa kotilataus on hankalampi järjestää eikä kuluttaja hyödy sähköllä ajamisesta samalla tavalla kuin täällä.
Käytettyjen sähköautojen kysyntä on tietääkseni aika kovaa ja vaikka noissa 5-vuotiaissa saa lähinnä A-segmentin autoja alle 20 tuhannella. Plugaritkin tuntuvat kelpaavan vanhempanakin kun nettiautossa näkyy olevan tällä hetkellä 12 Amperaa kun niitä on yleensä ainakin 40 kpl. Hinnatkin samat kuin kolme vuotta sitten, vaikka autot ovat nyt keskimäärin enemmän ajettuja. Toki toiset mallit ovat varmaan halutumpia kuin toiset enkä ole muuta tarjontaa seuraillut, kun oma kiinnostus on enemmän täyssähköissä.
Se riippuu täysin siitä viitsiikö taloyhtiö sijoittaa latauspaikkoihin. Jos asukkailla ei ole niille tarvetta niin kynnys siihen remonttiin on aika pieni.
Se ei riitä että latauspaikkoja on vaan niiden olisi suotavaa myös toimia. Kuullut niin paljon miten ne bugittavat ja sitten se maksusysteemi niissä on aika erikoinen.
Niin jos haluaa maksaa kuukausierää autoilusta ja kuinkakohan moni nytkin haluaa?Valmius on pakko tehdä isompien remonttien yhteydessä. Luulen kyllä että asukkaiden puoleltakin on tulossa painetta kun vaikka tämän viimeisimmän Peugeot-diilin myötä voisi saada uuden auton alle samaan rahaan mitä uppoaa vanhaan kippoon, _jos_ kotilataus vaan järjestyisi.
6 vuotta on tässä yhteydessä ihan _helevetin_ pitkä aika. On ihan mahdollista että jotain käytettävyydeltään huonoa on käytössä vielä kuudenkin vuoden päästä, mutta eiköhän näistä ongelmista ole pääosin päästy tai/ja ihmiset oppineet käyttämään systeemejä.
Nimenomaa, sähköautojen huoltamisesta ei kukaan edes tiedä mitään, johonkin jo kirjoitin että uskallan väittää että huollosta on 96% tarkastuksia eli valohoitoa. Joku raikkari vaihdetaan ja päivitykset ja siinä se.miten tollasen sähköpökötin 15tkm vuosihuolto voi kustantaa 300€, eihän siinä ole oikein mitään huollettavaa, pissapoika, raitisilmasuodatin, kenties jotain muita akuston tuuletuksen suodattimia? Mutta siis miksi niitä pitää ylipäätään huoltaa 15tkm välein? Olisi kiva nähdä joku huoltoseloste, varmaan pitkä lista "tarkastuksia".
miten tollasen sähköpökötin 15tkm vuosihuolto voi kustantaa 300€, eihän siinä ole oikein mitään ltaa 15tkm välein? Olisi kiva nähdä joku huoltoseloste, varmaan pitkä lista "tarkastuksia".
Sanoin vaan sen, minkä Metroauton myyntiedustaja puhelimessa arvioi huollon hinnaksi. Tosin totesi samalla, että hän on pääosin Hyundai-myyjä eikä Peugeot niin tuttu ja muutenkin nämä heille aika uutta eli varmaan tietämättömyyttä sitten.Ensihuolto 12500km on jotain 70-100 euroa. Pieni lähdekriittisyys on paikallaan intternetissä.
Sanoin vaan sen, minkä Metroauton myyntiedustaja puhelimessa arvioi huollon hinnaksi. Tosin totesi samalla, että hän on pääosin Hyundai-myyjä eikä Peugeot niin tuttu ja muutenkin nämä heille aika uutta eli varmaan tietämättömyyttä sitten.
Liekö pösöllä ollut kysyntää kun ei mitään vastausta tullut. Sopivan edullinen hinta ottaa testiin sähköauto vaikka vuodeksi, sen jälkeen vaihtaa vaikka isommalla akulla varustettuun jos tarvetta tuntuu olevan. Paljon on uutta tulossa ja varmaan kesän aikana jokunen ensiesittelydiili luvassa.
Yhteen nettiautossa myynnissä olevaan e2008 vilkasin huoltohinnat:
![]()
Mikä huoltoväli tuossa on? Monissa sähkiksissä esimerkiksi 2 vuotta ilman kilometrimäärää.
Kyllähän kysynnän väheneminen väistämättä alentaa polttisten hintoja. Toisaalta tässä nyt on ollut kaikenlaisia käytettyjen hintoja nostaneita ilmiöitä niin kristallipallo on kieltämättä hieman sumea.Niin jos haluaa maksaa kuukausierää autoilusta ja kuinkakohan moni nytkin haluaa?. Mut anyway pointtini oli se että polttomoottorien hinnat tuskin romahtavat kovin radikaalisti vaikka sähköautot yleistyvätkin
Takaisinosto on mahdollista 12kk kohdalla. Jos pidät autoa pidempään niin sehän on sama kuin auton osto rahoituksella.Voikohan auton palauttaa 2v päästä ilman lisämaksuja jos ajettu 30tkm ?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.