Minun mielestä lasket arvon aleneman, huollot ja muut kulut alakanttiin. Esim lisäämässäsi mesen tapauksessa.
Ok, mutta siis kyse vain summista eikä itse huomioon otettavista laskuista? Tehdään sitten niilläkin.
Nykyauton kustannukset, ilman värikynää suuntaan tai toiseen. Lasketaan 36kk sopimuksen ajalle hinta...
Hinta tällä hetkellä: 4500e ---> myydään ja sijoitettuna 7% tuotolla Nordeaan ---> 36kk jälkeen 5500e ---> eli 1000e*0,7 (verot) = 700e plussaa : 36 -----> 19,4e plussaa ts. kulut siitä että pääoma autossa
Autovakuutukset kaskolla; 134+188 = 322e/vuosi --------------------> 26,8e/kk
Ajoneuvoverot 783e --> : 12 -------------------------------------------> 65.3e/kk
Polttoainekulut 25 000km --> 7.3l*250*1,45diesel -----> 2647e -----> 220,5e/kk
Arvonalenema 36 ja 75 000km -----> 5000e ---> 2400e ------------->3600e/3v --> 1200e/vuosi --> 100e/kk.
Korjaukset - Rengassetti 1260e/36kk-----------------------------------> 420e/vuosi eli 35e/kk
Kallis remontti 1800e/36kk aikana -------------------------------------> 600e/vuosi eli 50e/
Huollot yms. katsurit 420e/vuosi ---------------------------------------> 35e/kk
Webaston hankinta 1260/36kk------------------------------------------> 35e/kk
--> noin 570e/kk josta teoriassa pitää vähentää myyntihinta esim. 2400e/36kk --66e eli noin 500e/kk.
Mutta tähän roikkuvaan "sähköautot kehittyy simona" -aikaväliin varmasti oiva tarjous tuo ID.4 ja saa uudella ajaa. Toki en omaan mersuun nähnyt tuossa ID4:ssa juuri mitään parempaa, paitsi adaptiivisen vakkarin.. Puuttuu kaikki "oikeasti parempi varustelu" millä ajamisesta olisi tullut kivaa (esim. se nopeusrajoitusten tunnistin on kelvoton jos ei saa säädettyä +5km/h ja eipä tuo nyt juuri hiljaisempikaan ollut maantieajossa - eikä automaattista takaluukkua tms..