- Liittynyt
- 11.06.2020
- Viestejä
- 488
Tuli tosiaan tehtyä se tili viime viikolla tonne JPClle ja tänään Lasantha laittelikin jo sähköpostia että millaista autoa laitetaan kiikarin. Pitää perehtyä ja ottaa tosiaan toi wise myös käyttöön.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo toihan se meikäläisen peli oli. Itse olin Joe (Joseph) nimisen kaverin kanssa tekemisissä ja homma rullasi erittäin hyvin.Lasantha se taitaa hoitaa koko eurooppaa/pohjois-eurooppaa JPC puolelta. Taisin eilen nähdä Tiko:n 350Z:n kun hain omat autot satamasta.
![]()
Eikö näillä nyt jenkeissä ajeta paljon vähäoktaanisemmallakin bensalla...? Onko siellä sitten eri softa koneessa?Takuulla hyvin hyvin marginaali asia. Mutta soittelin tänään Lexukselle koskien mitä polttoainetta LS600hL:n 5.0L V8:ssa voi käyttää. Virallinen Lexuksen kanta oli että 95 on riittävä. Oli varsin vaikea löytää netistä tietoa kun kaikki premium/non premium 95/98 kommentit heittelivät ties mitä. Aka tuossa koneessa, japanin premium on 95/vastaava.
En rehellisesti tiedä tarkemmin. Sen tiedän että joskus eri mantereet/maat=eri lukemat mittarilla vaikka olisivat samaa tavaraa. Hakutulokset antoivat miljoona eri variaatiota onko 95 japanin "premium" kelpoista, vai onko sitä tätä tai tuota. Eipähän tarvitse miettiä mitä tunkee tankkiin. Todnäk jatkossakin 98:a, mutta hyvä tietää että 95 ei aiheuta ongelmaa.Eikö näillä nyt jenkeissä ajeta paljon vähäoktaanisemmallakin bensalla...? Onko siellä sitten eri softa koneessa?
Pääsääntöisesti juu, mutta ei sitä tarvitse kovin ylös lähteä tehomalleja katsomaan kun erot alkaa huomaamaan. Oli se esim kesäkelillä intake lämpöjen noustessa nakutukseneston muutoksista siihen tähän tai tuohon. Siksi käytän aina korkean hp/l omaavissa 98:a. Vaikka tehdas sallisi 95:n. Lexus taas ei ole älyttömän tehokas litroihinsa verrattuna, joten mielenkiinnosta selvitin.Jenkkioktaanit on tosiaan eri, niiden 91 on meidän 95 ja sit siellä on vielä pienempioktaanistakin saatavilla. Suomessahan 95 oktaanisessa on tuo etanolilisä joten pientä eroa voi tulla joihinkin kumiosien kestoon tms mutta pääsääntöisesti varmaan kaikkia autoja voi tehdasohjelmilla ajaa 95 oktaanisella nakutuksen puolesta.
Vähän siinä ja tässä kelpaako kuvio, nopealla vilkaisulla vasemmalla valokuvio on vielä korkeammalla kuin oikealla ja "porrastusta" ei ole juuri ollenkaan. Riippuu varmaan katsurista mutta ei tuo nyt paras mahdollinen ole.
Tämmösen valokuvion sain viriteltyä avaamalla umpion ja laittamalla mustaa teippiä epäsymmetriselle alueelle. Kelpaakohan katsurille?
Toinen juttu mikä mietityttää, on tuon siirtoluvan kesto. Traficomin nettisivulla sanotaan mielestäni selkeästi, että siirtoluvan voimassaolo päättyy autoveron eräpäivänä (joka on huomenna), mutta siirtolupalapussa ei taas sanota tästä mitään. Lapussa sanotaan että on voimassa 1.12. asti. Jos tätä miettii maalaisjärjellä, niin tietysti valitaan se, joka on kansalaiselle ikävämpi.
Enemmän työtä, mutta jos itsellä olisi optio, tekisin. Valot eivät ikinä ole liian hyvät. Itsellä on Lexuksessa tasatut, minkä periaatteessa ymmärrän kyllä koska lyhyitä kuusi linssiä kääntyviä ledejä ja siihen vielä pitkät. Vie helvetisti aikaa ja helvetisti vaivaa.Jaa, muilla on sitten parempaa tietoa jos tasaus riittää, hyvä näin. Itse aina pyrkinyt tekemään porrastuksen kun kuvittelin että on pakollinen.
Se täytyy muistaa, että jos heijastin on tehty RHD liikenteeseen, niin se heitto on tehty sinne RHD liikenteeseen vasemmalle. Jos se heiton alue peitetään heijastimesta ja kikkaillaan heittoa oikealle puolelle, niin se heijastin ei kuitenkaan ole suunniteltu optimimäärää valoa sinne antamaan, joten voidaan hyvin olla tilanteessa missä tosta heitosta ei varsinaisesti sitten edes ole apua vaikka näennäisesti kuvio sellanen olisikin.
Juu projektoreissa ei ole ongelmaa. Heijastimissa joudutaan blokkaamaan osa valosta kokonaan pois niin että heijastimen heiton heijastavalle alueelle ei enää tule valoa.Ja tässäkin täytyy muistaa että eroa on sillä onko heijastin vai projektori. Projektori jossa on pelti ohjaamassa valokuviota vakiona on helppo muuntaa ja siitä saa ihan viilalla melkolailla täydellisen valotehon heikkenemättä. Heijastin valoista itselläni ei juurikaan ole kokemusta pääasiassa projektoreista.
Mitäs tämä vaatii? Ois kiva nähdä kuva lopputuloksesta niin voi ottaa mallia omaan autoon, maanantaina katsastukseen.Ja sitten jäi leima saamatta kun unohdin kokonaan tuon homman massatarraan liittyen. Huomenna tulostin laulaa ja uutta yritystä heti perään. Ei onneksi ole mikään haastava homma, sain katsurilta tiedot siitä mitä siihen tulee kirjoittaa.
Tää meni onneks lonkalta läpi, kynällä paperiin ja teipillä ovenpieleen. Tiedoksi muille katsastusta varten: valmistaja, malli, valmistusvuosi, runkonumero, oma- ja kokonaismassat sekä akselikohtaset massat ajoi asian.Mitäs tämä vaatii? Ois kiva nähdä kuva lopputuloksesta niin voi ottaa mallia omaan autoon, maanantaina katsastukseen.
Tee se kuviomuutos vaan. Noi led valot ei oo suunniteltu umpiogeometrioihin ja se valoteho ja suuntaukset on ihan mitä sattuu ja noita ei siksi edes saa käyttää tieliikenteessä.Onkos teillä kokemusta tuollaisten led projector -polttimoiden käytöstä, liittyen tuohon JDM autojen valomuutokseen?
Se lähinnä kiinnostaisi, kun näitä polttimoita on LHD ja RHD kuviolla, niin jos muokkaamattomaan umpioon laittaisikin tuon LHD version polttimon, että mikä olisi lopputulos valokuvion suhteen?
Linkki 1
Linkki 2
Olen ymmärtänyt, että nuiden led projector polttimoiden kohdalla kuvio tehdään/muodostuu polttimossa ja näin ollen ei käytetä alk.per heijastinta itse valokuvioon (lähivalo). Tämä kuten olisi käytössä ns. projektoriumpio.Tuskin korjaa ongelmaa sillä onhan väärä valokuvio vielä umpiossa.
Lähinnä mietin sitä, että jos tulee akuutti tarve jollekkin startille tms joka estää ajamisen niin saisi parissa päivässä taas liikenteeseen eikä tarvitsisi tilailla Japanista asti.Japseihin saa niin helposti varaosat jopa joko marmorilta mutta viimeistään netistä, ettei sitä kannata stressata. Ite tilailen omaan R33 skylineen jatkuvasti huolto-osia japseista.
Kone saisi olla tuo 2,5-litrainen, ei perse kestä ajella päivittäin isommalla.varmaan molemmat ihan hyvä vaihtoehtoja, skyllestä toki kannattaa tuoda parempi versio kuin perus 250gt jälleenmyynti sitten aikanaan helpompaa, kaikkia osia saa nykyisin hyvin, usein ilmanputsarit / jarrupalat on ihan motonet kamaa ja harvinaisemmat sitten netin kautta tilaamalla
Eipä ne isommat koneet noissa kauheasti sen enempää kuluta, vapari v6 on jokata pauksessa se ei polttoainetaloudellisin ratkaisu. Joku startti voi noissa japsimalleissa olla huonolla tuurilla sellanen, että vaatii tilailun ulkomailta, mutta erityisesti niissä 3,5 litrasissa ollaan noiden 350z kanssa pitkälti samassa perusmoottorissa, joten varaosia löytyy sillä otannalla mitä noissa euromalleissakin.Lähinnä mietin sitä, että jos tulee akuutti tarve jollekkin startille tms joka estää ajamisen niin saisi parissa päivässä taas liikenteeseen eikä tarvitsisi tilailla Japanista asti.
Kone saisi olla tuo 2,5-litrainen, ei perse kestä ajella päivittäin isommalla.
Voisko se luulla, että seinä ja siitä heijastuva valo on vastaantulija, ja sitten kieltäytyy häikäisemästä sitä.Valoista onko puhe. Onko joku Lexuksen JDM ominaisuus että pitkät kytkeytyvät pois päältä jos auto aistii olevansa seinän lähellä. Yritin tarkistaa pitkien suuntausta seinää vasten, valot välähtivät päälle ja sen jälkeen heti pois. Merkkivalo palaa mittaristossa, pitkät eivät syty. Toimivat kyllä kun tulin takaisin kaupasta ihan normisti. Testasin saman tänään ja sama juttu, palavat alle sekunnin ja sammuvat. Auto siis tuo LS600hL 2007.
Ei tuossa tietääkseni valoautomatiikkaa ole. Toisaalta... On tuossa jo automaattinen hätäjarrutus, adaptiivinen vakkari, kääntyvät täys ledit.. Eli juuri noita modernimpeja varusteita. Pitää tutkia.Voisko se luulla, että seinä ja siitä heijastuva valo on vastaantulija, ja sitten kieltäytyy häikäisemästä sitä.
On, toki tuskin tuosta on ennakkotapausta, niin vaikeampi arvioida.Vähän kiinnostaisi Toyota FJ Cruiser tuoda Japanista kun tarjontaa Suomessa on aika vähän. Oliko noiden RHD mallien verotus edullisempaa kuin normaalien vasemman puoleisella ohjauksella varustettujen?
Mulla esim 2,5t koneinen Volvo kulutti enemmän kuin nykyinen 4,3l V8 Lexus. Molemmat suunnilleen saman kokoisia möhköjä.Lähinnä mietin sitä, että jos tulee akuutti tarve jollekkin startille tms joka estää ajamisen niin saisi parissa päivässä taas liikenteeseen eikä tarvitsisi tilailla Japanista asti.
Kone saisi olla tuo 2,5-litrainen, ei perse kestä ajella päivittäin isommalla.
JDM-auto ollut hakusessa jo pidempään ja pikkuhiljaa alkaisi olla realistista ostaa semmoinen. Tällä hetkellä ehdokkaina lähinnä Toyota BB mk1 nelivetoisena, tai Nissan Skyline V36 250GT 4-ovinen versio. Tulisi siis ihan käyttöautoksi, eikä varsinaisesti harrasteautoksi. Eli osia olisi suotavaa saada Suomesta / Euroopasta kohtuullisessa ajassa. Saa ja pitää ehdottaa muitakin, jos on hyviä vaihtoehtoja mielessä. Budjetti ~10000 €. Tarkoitus tilata Japaniasta suoraan. Pitäisi saada tarvittaessa 4 lasta kyytiin, eli 5 paikkainen ja mielellään takaovetkin.
TLDR: vähän erikoisempi auto Japanista, mutta ei maailman harvinaisin, jotta saa osia kohduudella.
Mielemkiintoinen valinta shortlistata Kei-luokan BB 5 hengen perheelle?Mutta mitäpä sitä tuomitsemaan...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.