Auton pesu

Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 607
Turhaa hommaa, renkaat pysyy mustina kun pesee kausivaihdon yhteydessä BH Autowheel ja sitten normi autonpesujen yhteydessä BH Autofoamilla lähtee kaikki kellistymät ja paskat kumipinnoista. Tietysti jos on ylimääräistä rahaa ja aikaa niin mikäjottei.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Turhaa hommaa, renkaat pysyy mustina kun pesee kausivaihdon yhteydessä BH Autowheel ja sitten normi autonpesujen yhteydessä BH Autofoamilla lähtee kaikki kellistymät ja paskat kumipinnoista. Tietysti jos on ylimääräistä rahaa ja aikaa niin mikäjottei.
Eri ihmisillä on erilainen käsitys mikä on mustaa. Auringonvalo, pesemimen ja varmaan suolavellikin haalistaa puhdastakin kumia. Minulle riittää kun käsittelee muutamalla kerroksella täysin puhtaan kumin kausivaihdon yhteydessä (käytän Aerospace 303 koska sitä on valmiiksi muihinkin tarkoituksiin), mutta ei se kauden loppupuolella kaikkien mielestä varmasti olisi tarpeeksi musta.
 
Liittynyt
14.09.2018
Viestejä
554
Turhaa hommaa, renkaat pysyy mustina kun pesee kausivaihdon yhteydessä BH Autowheel ja sitten normi autonpesujen yhteydessä BH Autofoamilla lähtee kaikki kellistymät ja paskat kumipinnoista. Tietysti jos on ylimääräistä rahaa ja aikaa niin mikäjottei.
Jos oikein huolella hinkkaa harjalla ruskeen vaahdon kuten yllä, niin siinä irtoaa kumista suoja-ainetta. Se olisi hyvä korvata esimerkiksi kiillokkeella jossa on suoja-aine.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
619
Olen yleensä pessy pinnoitetun auton käsittääseni normioperaatiolla eli huuhtelemalla ensin vaahdottamalla. Sen jälkeen huuhtelee vaahdot pois. sitten Gyeonin bug & grimellä ötökät poijes. Sitten pesua Gyeonin pesuaineella ja vedellä. Käyttäny mikrokuitu kinnasta pesemisessä ja pesun lopuksi Q2M wetcoattia ja kuivaus paksulla mikrokuidulla. Lopputulos ollu mielestäni todella hyvä.

Nyt testasin ensimmäisen kerran "melko vähän likaiselle autolle" ONR (Optimum No Rinse Wash & Shine) pesua ... ONR liuos sumutinpulloon ja ONR pesuliuos sitten sankoon ja Optimumin suosittelemaa sientä Big Red Spongea. Huuhtelin ensin kyllä vedellä isoimmat pasat poijes auton pinnalta ja sitten pesua youtuben pesunörttien ohjeiden mukaan eli käsittelee pienen alueen kerrallaan liuos sprayllä sitten pieni vaikutusaika ja lopuksi pesee aina täysin ONR vedessä imeytetyn ns. täyden sienen kanssa. Kun koko auto käyty läpi niin kuivaus puhtaalla mikrokuituliinalla alue kerrallaan.

Olin kyllä yllättyny positiivisesti tuostakin metodista. Semmoselle kolmen viikon ajojen likaiselle autolle ainakin toimi ihan hienosti.
Ajansäästö oli minimaalista, mutta ehkä vähän helpommalla vaivalla meni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
519
Meninpähän antaa autoni tiskattvaksi, ja kiilottivat&vahasivat sen lisäksi. Jotta tää vaha pysyis auton pinnalla talven yli niin uskaltaako auto pesettää konepesuissa?
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
450
Meninpähän antaa autoni tiskattvaksi, ja kiilottivat&vahasivat sen lisäksi. Jotta tää vaha pysyis auton pinnalla talven yli niin uskaltaako auto pesettää konepesuissa?
Mikä vaha on kyseessä?

Jokatapauksessa tuskin kestää talven yli kauhean hyvin mitenkään. Vahojen kesto pääsääntöisesti kesäkelilläkin on parin-kolmen, Max muutaman kk luokkaa. Erilaiset sealantit/pinnoitteet sitten voi kestää pidempään. Konepesujen mekaaninen rasitus ei myöskään tee oikeen hyvää millekään suoja-aineelle.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
519
Mikä vaha on kyseessä?

Jokatapauksessa tuskin kestää talven yli kauhean hyvin mitenkään. Vahojen kesto pääsääntöisesti kesäkelilläkin on parin-kolmen, Max muutaman kk luokkaa. Erilaiset sealantit/pinnoitteet sitten voi kestää pidempään. Konepesujen mekaaninen rasitus ei myöskään tee oikeen hyvää millekään suoja-aineelle.
No, nytpäs teit hyvän kysymyksen! Enpä tajunnut kysyä mikä vaha kyseessä. On kuiteskin ihan suosittu pesula, joka siis toimii marketin parkkihallissa. Eli toivottavasti käyttivät laadukasta vahaa. Sen verran osasin huomauttaa, että ei saa laittaa pinnoittavaa ainetta ihan vaan koska auto maalattu kesän kynnyksellä..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 748
Alkaakohan olemaan liian kylmät kelit kangaspenkkien pesuun, että kuivaako enää kunnolla 12-15c lämmöissä? Laimealla pinelinellä meinasin hangata, ja sitten painepullolla vettä perään ja märkäimurilla pois imurointi.
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
442
Alkaakohan olemaan liian kylmät kelit kangaspenkkien pesuun, että kuivaako enää kunnolla 12-15c lämmöissä? Laimealla pinelinellä meinasin hangata, ja sitten painepullolla vettä perään ja märkäimurilla pois imurointi.
Itse tein kun oli n. +15 keli vielä päivällä ja vielä pientä tihkusadettakin oli tehdessä. Kuivui ihan parissa päivässä istumiskuivaksi. Toki silloin oli öisinkin vielä n. +10 lämmintä. Uskoisin että kuivuu silti ihan hyvin näillä keleillä vielä, pese ihmeessä ennen kuin talvi tulee.

Itse tein homman Kärcherin pesurilla, jokin kalliimpi malli mut eiköhän märkäimuri ime ihan yhtä hyvin kuivaksi kun tarkkaan imee paikat läpi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 748
Itse tein kun oli n. +15 keli vielä päivällä ja vielä pientä tihkusadettakin oli tehdessä. Kuivui ihan parissa päivässä istumiskuivaksi. Toki silloin oli öisinkin vielä n. +10 lämmintä. Uskoisin että kuivuu silti ihan hyvin näillä keleillä vielä, pese ihmeessä ennen kuin talvi tulee.

Itse tein homman Kärcherin pesurilla, jokin kalliimpi malli mut eiköhän märkäimuri ime ihan yhtä hyvin kuivaksi kun tarkkaan imee paikat läpi.
Jees, pitääpä pistää sitten alkuviikosta toimeksi kun lupaa hyvät kelit, ja parkkeerata aurinkoon ikkunat raollaan :thumbsup:

E: Varmaan toi pineline käy ihan ok pesuaineeksi, kun mäntysuovallahan mattojakin pestään.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 016
Jees, pitääpä pistää sitten alkuviikosta toimeksi kun lupaa hyvät kelit, ja parkkeerata aurinkoon ikkunat raollaan :thumbsup:

E: Varmaan toi pineline käy ihan ok pesuaineeksi, kun mäntysuovallahan mattojakin pestään.
Itse olen aina pessyt ihan pyykinpesuaineella.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
867
Alkaakohan olemaan liian kylmät kelit kangaspenkkien pesuun, että kuivaako enää kunnolla 12-15c lämmöissä? Laimealla pinelinellä meinasin hangata, ja sitten painepullolla vettä perään ja märkäimurilla pois imurointi.
Heitä sisätilalämppäri tai kaksi puhaltamaan kuivauksen tehostamiseksi.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
204
Pakasta vedetty auto ja pohdinnassa keraaminen pinnoite. Onko suositella pk-seudulla hyviä tekijöitä? Laadusta valmis maksamaan, maineesta en.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Pakasta vedetty auto ja pohdinnassa keraaminen pinnoite. Onko suositella pk-seudulla hyviä tekijöitä? Laadusta valmis maksamaan, maineesta en.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 416
Tälle kaverille suositus, teki mun auton vuosi sitten, hyvää jälkeä tuli ja hyvältä näyttää edelleenkin kun vähän pitää itse huolta pinnasta :thumbsup:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
519
Pesulasi.fi mainostaa kovavahausta hintaan 99eur, sis.

KOVAVAHAUS
  • Pesu, kuivaus
  • Oven välien pesu
  • Käsivahaus
  • Kovavahaus (12 kk)
99 €
(norm.hinta)130 €

Tossa siis on kaksivaiheinen vahaus?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Pesulasi.fi mainostaa kovavahausta hintaan 99eur, sis.

KOVAVAHAUS
  • Pesu, kuivaus
  • Oven välien pesu
  • Käsivahaus
  • Kovavahaus (12 kk)
99 €
(norm.hinta)130 €

Tossa siis on kaksivaiheinen vahaus?
Niin tuon voisi ymmärtää muttei se toki sitä välttämättä tarkoita. Eli pohjalle ensin vaikka autoglym punainen tai vastaava ja siihen sitten päälle se kovavaha.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
321
Nyt on laitettu auton pintaan Gyeon Q² CanCoat EVO suoja-aine.

Sopivasti sattui viikonlopulle vielä ennen pakkasia hyvä keli käsitellä autoa.
Katotaan kestääkö kuinka pitkään. Käsittely oli ainakin ihan ok helppo.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
829
Kovaa kestoa lupailee ainakin. Itsellä kokemuksia Gyeon Wet Coatista ja siinä ainakin kesto luvatun kaltainen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Pesin auton ja katsoin että mikäs on kun pultteja puuttuu kesärenkaista. 1 pultti joka vanteesta. Katkenneet eli tuleekin vähän työläämpi renkaanvaihto. En ole mitään kuullut tai huomannut ajaessa että sieltä lentelee pultin kantoja irti.
1668349164884.png
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 016
Pesin auton ja katsoin että mikäs on kun pultteja puuttuu kesärenkaista. 1 pultti joka vanteesta. Katkenneet eli tuleekin vähän työläämpi renkaanvaihto. En ole mitään kuullut tai huomannut ajaessa että sieltä lentelee pultin kantoja irti.
Yleensä noi jämät lähtee ihan sormin pyörittämällä pois. Uudet pultit sit vähän varovaisemmalla momentilla kiinni.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
236
IMG_4579.JPG


Perusteellinen pesu: liuotinpesu x2, raudanpoisto, pienpoisto ja vielä kinnaspesu. Kunnollisen kuivauksen ja IPA-pyyhinnän jälkeen pintaan tuli Nanolex Si3D Carbide uutuustuote, laseille tuli Nanolex Si3D Ultra Glass pinnoite. Pinnotteiden kuivuessa, tuli laiteltua roiskeläpät eteen ja taakse. Nyt kohti talven suolakylpyjä.
 

10R

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
133
Pesin auton ja katsoin että mikäs on kun pultteja puuttuu kesärenkaista. 1 pultti joka vanteesta. Katkenneet eli tuleekin vähän työläämpi renkaanvaihto. En ole mitään kuullut tai huomannut ajaessa että sieltä lentelee pultin kantoja irti.
Onko oikeanlaiset pultit? Onko nuo vanteet Mersun tms. pallokartiolla olevat vanteet ja pultit ovat mahdollisesti suoralla kartiolla. Toivottavasti ei ole vedetty väärillä (suorakartioisilla) pulteilla kaikkia vanteita kiinni, kun ei ne vanteiden pallokartiot oikein hyvää siitä tykkää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Onko oikeanlaiset pultit? Onko nuo vanteet Mersun tms. pallokartiolla olevat vanteet ja pultit ovat mahdollisesti suoralla kartiolla. Toivottavasti ei ole vedetty väärillä (suorakartioisilla) pulteilla kaikkia vanteita kiinni, kun ei ne vanteiden pallokartiot oikein hyvää siitä tykkää.
Tarkistin pultit on pallokartiolla. Samoin Seatin alkuperäiset vanteet. Auto vasta äskettäin hankittu enkä katsonut niin tarkkaan että oliko siellä lukkopultteja joukossa. Talvivanteiksi laitetaan Tomasonit uusilla pulteilla.

Siinä oli varmaan tämän vuoden viimiset pesut omalla pihalla.
On muuten parasta kalkinpoistoa mitä tullut käytettyä ja pesin kiukaankin tuolla:
IGL Coatings Ecoclean delete
1668355071612.png



1668354800009.png
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Toivottavasti tulisi sellainen sisäputsi+kovavahaus pakettitarjous. Ei sitten niitä offerillan karvakäsien paskaisia 99€ tarjouksia
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Kärcherin itsepalvelupesulassa alkanut ärsyttää, kun yhä useampi tuntuu tuovan sinne omia pesuvälineitään. Kun auto saadaan halliin sisälle, niin rauhassa laitetaan raudanpoistoa, vaahdotetaan auto omalla vaahdottimella, odotellaan kännykkää räpläten että vaikuttaa ja sitten huuhtelu. Sitten alkaa kinnastelu omilla välineillä ja aineilla ja lopuksi kun auto on huuhdeltu, käydään se liinalla läpi ja otetaan kuvia someen. Itse haluaisi vain tehdä nopean harjapesun, joka kestää max. 10 minuuttia ja nuo viipyvät hallissa pahimmillaan 45 minuuttia maksamatta kuitenkaan sen enempää. Useampi auto saattaa olla jonossa pihalla.

Hyvin vielä lukee kyltissä, että omien aineiden käyttö kielletty, eli tarkoitus on käyttää hallin omia välineitä. Aiemmin tuo on ollut hyvä pesupaikka talvella, mutta nykyään useampi tuntuu löytäneen sen. Öisinkin on nuorisoa bemareineen täynnä, kun aiemmin silloin sai pestä varmasti rauhassa.

Auton pesu omakotitalon pihalla talvella on aika haastavaa. Mietin jotain käsikäyttöistä vaahdotinta ja sitten ämpärillä lämmintä vettä sisältä, jolla kinnastelee. Ulkohanan käyttö pakkasella huuhtelua varten ei vain välttämättä ole kovin järkevää. Ja pikkupakkasellakin auto on heti jäässä. Harjattomissa autopesuissa taas pelottaa, että vahat lähtee :think:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Ton esipesuaineen levitys omilla vehkeillä vielä ymmärtäisin(kärcherin pesulassa ei oo hiilivetyliukkaria tarjolla) mutta sen jälkeen olis jo hyvä käyttää eli alkaisi maksaa pesutilan ja pesulaitteiden käytöstä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
908
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
979
Kärcherin itsepalvelupesulassa alkanut ärsyttää, kun yhä useampi tuntuu tuovan sinne omia pesuvälineitään. Kun auto saadaan halliin sisälle, niin rauhassa laitetaan raudanpoistoa, vaahdotetaan auto omalla vaahdottimella, odotellaan kännykkää räpläten että vaikuttaa ja sitten huuhtelu. Sitten alkaa kinnastelu omilla välineillä ja aineilla ja lopuksi kun auto on huuhdeltu, käydään se liinalla läpi ja otetaan kuvia someen. Itse haluaisi vain tehdä nopean harjapesun, joka kestää max. 10 minuuttia ja nuo viipyvät hallissa pahimmillaan 45 minuuttia maksamatta kuitenkaan sen enempää. Useampi auto saattaa olla jonossa pihalla.

Hyvin vielä lukee kyltissä, että omien aineiden käyttö kielletty, eli tarkoitus on käyttää hallin omia välineitä. Aiemmin tuo on ollut hyvä pesupaikka talvella, mutta nykyään useampi tuntuu löytäneen sen. Öisinkin on nuorisoa bemareineen täynnä, kun aiemmin silloin sai pestä varmasti rauhassa.

Auton pesu omakotitalon pihalla talvella on aika haastavaa. Mietin jotain käsikäyttöistä vaahdotinta ja sitten ämpärillä lämmintä vettä sisältä, jolla kinnastelee. Ulkohanan käyttö pakkasella huuhtelua varten ei vain välttämättä ole kovin järkevää. Ja pikkupakkasellakin auto on heti jäässä. Harjattomissa autopesuissa taas pelottaa, että vahat lähtee :think:
Olettaisin tämän koskevan Jyväskylän Kärcheriä, kun katsoin millä paikkakunnalla tunnuksesi perusteella asustat? On kyllä täysin perseestä tuo, jos siellä on onnistuttu ryssimään aiemmin hyvä ja salliva käytäntö, jossa omia välineitä ja aineita on saanut käyttää. Esimerkiksi itse olen tuolla välillä käynyt ja olenpa aikanaan pyytänyt yrittäjältä ihan erikseen luvan siihen, että saan omia välineitäni käyttää. Toki poletteja on kaikesta huolimatta kulunut pesua kohden se 3-4 kappaletta, mikä useimmilla taitaa auton pesussa mennä. En vaan ole hyödyntänyt niitä automaatin omia aineita. Olen myös tietoisesti pyrkinyt välttämään kaikkia ruuhka-aikoja (yleensä arkena aamupäivästä on hiljaisempaa) ja en myöskään koskaan ole halliin jäänyt yhtään ylimääräiseksi ajaksi, jos olen havainnut pihalle kertyvän jonoa.

Ottaa kyllä päähän sekin, jos noista lieveilmiöistä on vaan valitettu myyjille, eikä kukaan ole sille kinnastelijalle voinut käydä suoraan huikkaamassa, että voisi hieman nopeuttaa toimintaansa, jos on selkeästi pihalla jonoa. Nyt sitten parin perseilijän vuoksi kaikki kärsii.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Olettaisin tämän koskevan Jyväskylän Kärcheriä, kun katsoin millä paikkakunnalla tunnuksesi perusteella asustat? On kyllä täysin perseestä tuo, jos siellä on onnistuttu ryssimään aiemmin hyvä ja salliva käytäntö, jossa omia välineitä ja aineita on saanut käyttää. Esimerkiksi itse olen tuolla välillä käynyt ja olenpa aikanaan pyytänyt yrittäjältä ihan erikseen luvan siihen, että saan omia välineitäni käyttää. Toki poletteja on kaikesta huolimatta kulunut pesua kohden se 3-4 kappaletta, mikä useimmilla taitaa auton pesussa mennä. En vaan ole hyödyntänyt niitä automaatin omia aineita. Olen myös tietoisesti pyrkinyt välttämään kaikkia ruuhka-aikoja (yleensä arkena aamupäivästä on hiljaisempaa) ja en myöskään koskaan ole halliin jäänyt yhtään ylimääräiseksi ajaksi, jos olen havainnut pihalle kertyvän jonoa.

Ottaa kyllä päähän sekin, jos noista lieveilmiöistä on vaan valitettu myyjille, eikä kukaan ole sille kinnastelijalle voinut käydä suoraan huikkaamassa, että voisi hieman nopeuttaa toimintaansa, jos on selkeästi pihalla jonoa. Nyt sitten parin perseilijän vuoksi kaikki kärsii.
Jep. Sama paikka kyseessä. Myöhään arki-iltoina on ennen voinut mennä huoletta pesemään autoa, mutta enää ei viitsi. Pitkä matka kuitenkin ajaa kotoa tuonne toteamaan, että siellä on useampi auto jonossa, kun joku jynssää autoaan läpikotaisin. Kahdella poletilla saa hyvin auton puhtaaksi, niin siinä ei itsellä kauaa menisi aikaa.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
979
Jep. Sama paikka kyseessä. Myöhään arki-iltoina on ennen voinut mennä huoletta pesemään autoa, mutta enää ei viitsi. Pitkä matka kuitenkin ajaa kotoa tuonne toteamaan, että siellä on useampi auto jonossa, kun joku jynssää autoaan läpikotaisin. Kahdella poletilla saa hyvin auton puhtaaksi, niin siinä ei itsellä kauaa menisi aikaa.
Ok. Tuo omien välineiden käyttökielto vissiin tullut aika vasta, kun ei siellä aiemmin moisia plakaatteja ollut ja en toki ole kysellyt tilannepäivitystä tuohon tilanteeseen sen jälkeen, kun itse luvan pyysin ja sain ihan henk koht. Ei siellä tosiaan kannata illasta käydä, kaikki nuoret jonnet siellä ovat valloittaneet kaikki paikat. Jos vaan työt sallii (itselläni on liukuva työaika ja voin vaikuttaa työaikoihin), niin pesussa kannattaa käydä arkena ma-ke aamupäivästä. Silloin siellä on aika hiljaista ja monesti olen ollut ihan itsekseni koko pesun ajan. Taksikuskeja saattaa lähinnä kaverina käydä tai jos pesu menee myöhäisempään ajankohtaan, niin lounasaikaan siellä voi olla hieman enemmän trafiikkia.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 655
Onkos ketään satakunnan alueelta löytänyt jotain hyvää ratkaisua talvella auton pesuun? KK-maksupohjainen konepesu vai onko jossain TI-pesuhalli jossa saisi häärätä?

Itsellä ei lämmintä tallia joten talvet menee konepesuissa, mutta itse mielummin pesisin omilla aineilla ja välineillä jos olisi mahdollista.
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Mikä on vaivattomin tapa pestä autosta kaikki paskat (vanhat vahat) pois ennen talvivahausta. En jaksa hifistellä mitään erillisiä raudan ja pienpoistoja vaan mieluiten kerta pari jollain kunnon liuoksella. Onko ihan hiilivetyliuotin ainoa oikea tähän käyttöön? Suosituksia jostain aineesta?

Joskus köyhänä opiskelijana poistin vahat ihan perinteisellä bensiinillä pesemällä. :x3:
Ota huomioon, että yksi liukkaripesu ei välttämättä poista kaikkea vahaa ja muuta töhnää pinnoilta. Kinnasteluun joku solmasterin as40. Tosin kyseinen pesuaine taitaa nykyään olla aika laimenettua
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
343
Ota huomioon, että yksi liukkaripesu ei välttämättä poista kaikkea vahaa ja muuta töhnää pinnoilta. Kinnasteluun joku solmasterin as40. Tosin kyseinen pesuaine taitaa nykyään olla aika laimenettua
Näin minäkin olen kuullut, että as40 on nykyään aika laimeeta. Itse olen käyttänyt Solmaster AS4:ää kohta viisi litraa ja on ollut tehokas. Jo 1% seos tehoaa kevyeen likaan.

Seuraavaksi laitan kokeiluun Motox Tehopesun. Olen kuullut, että se on aika vastaava väriltä, hajulta ja tehokkuudelta kuin vanha as40.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kärcherin itsepalvelupesulassa alkanut ärsyttää, kun yhä useampi tuntuu tuovan sinne omia pesuvälineitään. Kun auto saadaan halliin sisälle, niin rauhassa laitetaan raudanpoistoa, vaahdotetaan auto omalla vaahdottimella, odotellaan kännykkää räpläten että vaikuttaa ja sitten huuhtelu. Sitten alkaa kinnastelu omilla välineillä ja aineilla ja lopuksi kun auto on huuhdeltu, käydään se liinalla läpi ja otetaan kuvia someen. Itse haluaisi vain tehdä nopean harjapesun, joka kestää max. 10 minuuttia ja nuo viipyvät hallissa pahimmillaan 45 minuuttia maksamatta kuitenkaan sen enempää. Useampi auto saattaa olla jonossa pihalla.

Hyvin vielä lukee kyltissä, että omien aineiden käyttö kielletty, eli tarkoitus on käyttää hallin omia välineitä. Aiemmin tuo on ollut hyvä pesupaikka talvella, mutta nykyään useampi tuntuu löytäneen sen. Öisinkin on nuorisoa bemareineen täynnä, kun aiemmin silloin sai pestä varmasti rauhassa.

Auton pesu omakotitalon pihalla talvella on aika haastavaa. Mietin jotain käsikäyttöistä vaahdotinta ja sitten ämpärillä lämmintä vettä sisältä, jolla kinnastelee. Ulkohanan käyttö pakkasella huuhtelua varten ei vain välttämättä ole kovin järkevää. Ja pikkupakkasellakin auto on heti jäässä. Harjattomissa autopesuissa taas pelottaa, että vahat lähtee :think:
Itse kun en jaksa nähdä vaivaa ja varoa naarmuja käyttövehkeissä niin käytän autot aina pesussa autopesu centterissä


Lähtee puhtaaksi nopeasti ja vaivattomasti, myös vanteet kun auto liikkuu hihnaston läpi koko ajan
 

Lakeside

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
140
Jos tulee vastaan jotain blackfridayn pesu/kovavahaus-tarjouksia niin saa linkata. Tuollainen tuli tänäaamuna vastaan autopesu.net - autopesua 24/7 Kouvola, Kotka, Klaukkala, Nokia, Salo, Turku (2kk ilmaseks 12kk soppariin)
Jos Helsinki on sijaintina ok, niin Autodetailer.fi The Art of Detailing’lla on jotain pakettihintoja alk. 399e. Kaveri löytyy helpoiten facen tai instan kautta. Nettisivu ei enää toimi. hän on kolme viimeisintä autoani pinnoittanut ja joka kerta tyytyväisenä ajanut pois.

Edit: tämä siis jos, laatu ja lopputulos on määräävä tekijä. Eikä halvin mahdollinen hinta.
 
Liittynyt
05.02.2018
Viestejä
222
Osaatteko sanoa konepesujen(sis.liuotin pitoinen esipesu) tehokkuudesta että viekö yhdellä pesulla vahauksen pois? Olisi siis tarkoitus laitattaa auton hyvän vahauksen mutta jos se kuluu pois jo yhden konepesun jlk niin kalliiksi tulee se vahaus
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Osaatteko sanoa konepesujen(sis.liuotin pitoinen esipesu) tehokkuudesta että viekö yhdellä pesulla vahauksen pois? Olisi siis tarkoitus laitattaa auton hyvän vahauksen mutta jos se kuluu pois jo yhden konepesun jlk niin kalliiksi tulee se vahaus
Riippuu tietysti vahauksesta/pesun voimakkuudesta mutta kestävämmät kyllä kestää sen 4-10 pesua.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Osaatteko sanoa konepesujen(sis.liuotin pitoinen esipesu) tehokkuudesta että viekö yhdellä pesulla vahauksen pois? Olisi siis tarkoitus laitattaa auton hyvän vahauksen mutta jos se kuluu pois jo yhden konepesun jlk niin kalliiksi tulee se vahaus
Liuottimet + harjat niin ei se vaha kauaa kestä. Keraaminen pinnoite mieluumin jos haluaa konepesuja käyttää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 367
Suunnitelmana viedä ensi viikolla pihaan tuleva ID.3 samantien hankkimaan pintaansa joko kovavaha tai Bodyguard Ceramic Nanopinnoite (?). Näitä kahta vaihtoehtoa tarjoaa oma luottopesupaikka Malmin Autopesu. Kovavahalle hintaa noin 110 euroa, keraamiselle noin 260 euroa. Onko tuo keraaminen niin paljon parempi? Auton peruspesut suoritan yleensä joko käsipesussa tai harjattomassa konepesussa.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
343
Suunnitelmana viedä ensi viikolla pihaan tuleva ID.3 samantien hankkimaan pintaansa joko kovavaha tai Bodyguard Ceramic Nanopinnoite (?). Näitä kahta vaihtoehtoa tarjoaa oma luottopesupaikka Malmin Autopesu. Kovavahalle hintaa noin 110 euroa, keraamiselle noin 260 euroa. Onko tuo keraaminen niin paljon parempi? Auton peruspesut suoritan yleensä joko käsipesussa tai harjattomassa konepesussa.

Tommonen kovavaha lähtee aika nopeesti, jos harrastaa auton käyttämistä harjattomassa konepesussa. Pesuaineet eivät ole vahaturvallisia. Sitten, kun puhutaan keraamisista pinnoitteista niin 260€ kuulostaa siltä, että sen asentamisessa oiotaan.

Jos haluat olla varmasti lopputulokseen tyytyväinen niin suosittelen etsimään alueeltasi kunnon detailing-firman. Keraamisen pinnoitteen asentaminen täytyy maksa 350€+ niin voi olettaa, että se tehdään kunnolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 233
Jos haluat olla varmasti lopputulokseen tyytyväinen niin suosittelen etsimään alueeltasi kunnon detailing-firman. Keraamisen pinnoitteen asentaminen täytyy maksa 350€+ niin voi olettaa, että se tehdään kunnolla.
Näiden laskelmien arvioinnissa auttaisi, jos joku tietäisi, miten monta miestyötuntia moiseen alkemiaan on käytettävä, jotta homma tulee tehdyksi kunnolla esimerkiksi keskikokoiseen henkilöautoon.

Luulisi asiaan ainakin vaikuttavan aika paljon se, onko auto uusi, normaalivahausta nähnyt, ilman vahausta käytetty vai aiemmin keraamisesti pinnoitettu.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 655
Näiden laskelmien arvioinnissa auttaisi, jos joku tietäisi, miten monta miestyötuntia moiseen alkemiaan on käytettävä, jotta homma tulee tehdyksi kunnolla esimerkiksi keskikokoiseen henkilöautoon.

Luulisi asiaan ainakin vaikuttavan aika paljon se, onko auto uusi, normaalivahausta nähnyt, ilman vahausta käytetty vai aiemmin keraamisesti pinnoitettu.
Tuo riippuu auton maalin pinta-alasta. Ja käytettävästä aineesta. Tein itse pinnoituksen, aine maksoi 180e, aikaa meni varmaan 8h kun piti laittaa kerros ainetta missä meni varmaan tunti, ja sitten odottaa 2-3h välissä että laittaa toisen kerroksen. Tämä x2 eli 3 kerrosta. Autossa ei paljoa maali pinta-alaa kun katto täysin lasinen. Tämä ei sisällä siis auton kiillotusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 277
Viestejä
4 192 962
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom