Tuli auto päiviteltyä 2021-vuoden passattiin. Mielihän tekisi ottaa keraaminen pinnoitus autoon, mutta mitenkä ne kestävät konepesua?
Miulta löytyy kuukausikortti konepesuun missä ensimmäisenä esipesu pelkällä liuotinaineella/saippualla sekä pelkällä vedellä. Toisessa osiossa sitten harjalla käydään auto läpi.
Tämä on vaan näppärä kun ajelee isoja teitä ympärivuoden ja auto likaantuu loskaan, suolaan, kuraan jne. Helppo hyödyntää työpäivien jälkeen ja kurvata pesuun.
Käsinpesu ei ole kotona mahdollista ja aika arvokkaaksi tulisi käyttää käsinpesussa vähän väliä. En sillä, etteikö olisi väärti ja olisi kaikista paras vaihtoehto.. mutta varmasti on kokemusta jollain ja osaisi kertoa.
Laitoin itse 2019 syksyllä keraamisen pinnoitteen, auton yläpuoliskossa se on selkeästi vielä voimissaan, mutta alapuolisko on ehkä 50% hylkivyydestä. Paketissa luki että 3 vuotta tai 60tkm kestää ja nyt reilu 3 vuotta ja 80tkm myöhemmin sitä pinnoitetta vielä siinä on joten ihan hyvin pelittää. Harjallisessa konepesussa pari kertaa, talvet harjattomassa pesussa ja kesäisin itse pesen.
autoa en kuitenkaan pidä kun max 2 vuotta
Tää on aika harvalla se tapaus. Itse ajattelin 5-10 vuotta pitää autoa. Pinnoitettu auto kiiltää enemmän ja se on helpompi pestä. Jouduttiin käyttämään perheen pinnoittamaton audi ekaa kertaa harjallisessa pesussa ja kyllä siitä vaan naarmua tulee pintaan. Pinnoite + harjaton pesu on meille parempi ratkaisu.