Auton pesu

Lähtee Tokya aikanaan palautukseen. Bilteman unohdin katsoa ja siellä 900W epäkesko 150mm laikalla 89,90 €. Epäkeskoliike lisäksi 21mm (vs. muiden "parempien" epäkeskojen yleinen 15mm).

Bongasin itse asiassa Autoduden mainoksen kommenttikentästä. :) Joku kyseli, että oliko mainosvehkeessä pakotettu epäkesko ja toinen vastasi tyyliin "Biltema". Eli en tiedä, löytyisikö tästä vehkeestä jopa sekin, mutta tuohon hintaan kyllä helppo valinta. Speksi löytyy alta.

....ja tässä, kun kokemuksia Biltema-vehkeistä katselin, niin löytyi vielä Motonetistä Mag-Pro, joista halvempi 650W 59,90 € ja arvokkaampi 1000W 129,00 € sekä vielä näemmä siitä välistä 950W 99,00 €. Kaikissa Mag-Proissa on mainittu "vakionopeus säädettävissä". Tarkoittaakohan tämä, että ne ovat pakotettuja epäkeskoja?

Motonetin-vehkeissä speksejä mainittu heikonlaisesti (esim. johdon pituus, tärinä, ääni jne.). Biltemalainen ainakin tärisee aika paljon enemmän kuin Autoduden Tokya (8,33 m/s² vs. 3,8 m/s²) ja on äänekkäämpi (87 dB (A) vs. 79 dB (A)). Toki Biltemalaisessa (tehokkaammassa vehkeessä on 950 W, kun taas Tokyassa 750 W.

Unohtaisin nuo mätänetin ja bilteman koneet. Tokya on ihan passeli peli, mulla vastaava shinemate rotary joka riittänyt hyvin satunnaisiin käyttöihin..
En menisi teho edellä tässä hintaluokassa, ennemmin katsoisin varusteita ja koneen tärinää, jolla on iso vaikutus kun koko autoa ajelet läpi..
Jos hinta edellä, niin Clasun Cocraft on saanut paljon kehuja..
 
Viimeksi muokattu:
Unohtaisin nuo mätänetin ja bilteman koneet. Tokya on ihan passeli peli, mulla vastaava shinemate rotary joka riittänyt hyvin satunnaisiin käyttöihin..
En menisi teho edellä tässä hintaluokassa, ennemmin katsoisin varusteita ja koneen tärinää, jolla on iso vaikutus kun koko autoa ajelet läpi..
Jos hinta edellä, niin Clasun Cocraft on saanut paljon kehuja..

Mitkä on tarkalleen ne syyt, että kannattaa kannattaa maksaa 50-100 euron sijaan (tarjouksessa) 200 €? Käyttömiellyttävyys kaiketi parempi tärinän vuoksi kuin biltemalaisessa, samoin hiljaisempi. Muuten epäkeskoliike sama, tehoa vähemmän kalliimmassa. Tokyassa ei kaiketi pakotettua epäkeskoa, noista muista en osaa sanoa.
 
Eiköhän noilla markettikoneillakin jotain tee. Itsellä tämä kokeilussa ja tyytyväinen ainakin yhden myllytyksen kokemuksella:


Lähinnä ostin (kaverin kanssa puoliksi) kun halusin ilman johtoa ja oli akut tuolle valmiina. Vähän painava 5 Ah akulla ei tarvi käydä salilla, tai tarvii jos haluaa pidempään kiillotella. Vaatisi kyllä jonkun akullisen minikoneen kaveriiksi. Tätä meinasin onko jollain kokemusta:


Btw onko täällä joku kiillottanut tuulilasia? Lähinnä pitäisi saada pyyhkimien tekemät naarmut pois muuten ehjästä lasista. Sonaxilla oli aine ja laikka mutta tekeeköhän niillä mitään. Oli kierrossuositus puolet vähemmän mitä toi DeWalt tarjoaa liekö merkktystä..

edit: paineilmakone hyvä vaihtoehto jos haluaa halvalla päästä ja on ilmaa…
 
Eiköhän noilla markettikoneillakin jotain tee. Itsellä tämä kokeilussa ja tyytyväinen ainakin yhden myllytyksen kokemuksella:


Lähinnä ostin (kaverin kanssa puoliksi) kun halusin ilman johtoa ja oli akut tuolle valmiina. Vähän painava 5 Ah akulla ei tarvi käydä salilla, tai tarvii jos haluaa pidempään kiillotella. Vaatisi kyllä jonkun akullisen minikoneen kaveriiksi. Tätä meinasin onko jollain kokemusta:


Btw onko täällä joku kiillottanut tuulilasia? Lähinnä pitäisi saada pyyhkimien tekemät naarmut pois muuten ehjästä lasista. Sonaxilla oli aine ja laikka mutta tekeeköhän niillä mitään. Oli kierrossuositus puolet vähemmän mitä toi DeWalt tarjoaa liekö merkktystä..

edit: paineilmakone hyvä vaihtoehto jos haluaa halvalla päästä ja on ilmaa…

Tuota DeWaltia olikin jossain arvostelussa kehuttu. 15mm epäkeskoliike vs. Makitan 5,5mm. Pitänee noista halvemmista alkuun itselle joku laittaa ja jos joskus tulee Makitalta pätevämpi akkulaite, niin päivitän sitten.
 
Mitkä on tarkalleen ne syyt, että kannattaa kannattaa maksaa 50-100 euron sijaan (tarjouksessa) 200 €? Käyttömiellyttävyys kaiketi parempi tärinän vuoksi kuin biltemalaisessa, samoin hiljaisempi. Muuten epäkeskoliike sama, tehoa vähemmän kalliimmassa. Tokyassa ei kaiketi pakotettua epäkeskoa, noista muista en osaa sanoa.
Mitä itselle myllyä etsin, niin ns. markettikoneiden yleinen laatuvaikutelma oli jotenkin heikompi ihan käsin hypisteltynä.

Päädyin lopulta ostamaan Tokya OP5 Gen 1 Autoduden alesta. Ei sekään mitään premiumlaatua ole, mutta mielestäni aika paljon kestävämmän oloinen jo käsissä kuin vaikka Bilteman koneet mitä silloin kävin katselemassa. Jos markettikonetta harkitsee niin kannattaa käydä ihmeessä kaupassa hypistelemässä.

Ominaisuudet nyt voi olla lähelle samaa tasoa esim. OP5 gen 2 ja joissain markettikoneissa mutta laadussa ja ehkä kestävyydessäkin on eroja.

Etsin alun perin mahdollisimman halpaa epäkeskokonetta mutta tuohon Tokya OP5:n tuli lopulta päädyttyä. Luultavasti ihan samaan kiillotus-lopputulokseen pääsee silti harrastelija halvemmalla markettikoneellakin.
 

Btw onko täällä joku kiillottanut tuulilasia? Lähinnä pitäisi saada pyyhkimien tekemät naarmut pois muuten ehjästä lasista. Sonaxilla oli aine ja laikka mutta tekeeköhän niillä mitään. Oli kierrossuositus puolet vähemmän mitä toi DeWalt tarjoaa liekö merkktystä..

edit: paineilmakone hyvä vaihtoehto jos haluaa halvalla päästä ja on ilmaa…

Tuulilasi on niin kovaa pintaa että pitää olla tehokas rotary kone, lasi-laikka ja lasi aine että saa edes jotain aikaiseksi. Epäkeskoilla ei tee mitään lasin kanssa.
 
Mitä itselle myllyä etsin, niin ns. markettikoneiden yleinen laatuvaikutelma oli jotenkin heikompi ihan käsin hypisteltynä.

Päädyin lopulta ostamaan Tokya OP5 Gen 1 Autoduden alesta. Ei sekään mitään premiumlaatua ole, mutta mielestäni aika paljon kestävämmän oloinen jo käsissä kuin vaikka Bilteman koneet mitä silloin kävin katselemassa. Jos markettikonetta harkitsee niin kannattaa käydä ihmeessä kaupassa hypistelemässä.

Ominaisuudet nyt voi olla lähelle samaa tasoa esim. OP5 gen 2 ja joissain markettikoneissa mutta laadussa ja ehkä kestävyydessäkin on eroja.

Etsin alun perin mahdollisimman halpaa epäkeskokonetta mutta tuohon Tokya OP5:n tuli lopulta päädyttyä. Luultavasti ihan samaan kiillotus-lopputulokseen pääsee silti harrastelija halvemmalla markettikoneellakin.

Niin, kiinnostaisi nimenomaan ne kokemukset, testitulokset tmv. Halvemmista vehkeistä usein heitellään "kiinapaska", "halpisromu", "ei se kestä", "kannattaa ostaa kunnon laite eikä mitään halpista". Kalliimmalla ei välttämättä aina saa parempaa ja usein nämä halpistalojen omat merkit ovat kohtuu hyvin pärjänneet testeissä ja hintaa murto-osa. Autodudelta löytyy komeammat esittelyvideot laitteesta, mutta puhtaasti speksien perusteella tuo hintaero ei minusta ole perusteltu.
 
Onko kellään kokemusta tuosta neste easywash pese niin usein kuin haluat kuukausimaksullisesta pesutilauksesta? Hiukan houkuttelisi ottaa 24,90€/kk klo 20-07 tilaus. Missään ei lue onko tämä määräaikainen vai ei? Nyt menossa kamppis että eka kuukausi ilmainen.
 
Kysyin joskus tuosta tuulilasin naarmujen poistosta ja oli helpompaa ja oikeastaan halvempaakin vaihtaa koko lasi. 315e maksoi uutena uusi lasi.
 
Juu, maksaahan se. Lasi on vaan niin kovaa materiaalia, että tekijät on harvassa ja peruskoneella yms. laikalla ei tuntunut olevan mitään tehoa. Kävin ihan yhdessä myllytysliikkeessä kysymässä ja kokeiltiinkin. Ei mitään muutosta.

Vakuutukseen sitten vaan lasi, 200e oli kaverilla ainakin omavastuu.

Ja nämäkin kannattaa kilpailuttaa. Samaan autoon lasi toisessa liikkeessä 550e ja toisessa sen 315e, että on noissa eroja.
 
Lähtee Tokya aikanaan palautukseen. Bilteman unohdin katsoa ja siellä 900W epäkesko 150mm laikalla 89,90 €. Epäkeskoliike lisäksi 21mm (vs. muiden "parempien" epäkeskojen yleinen 15mm).

Bongasin itse asiassa Autoduden mainoksen kommenttikentästä. :) Joku kyseli, että oliko mainosvehkeessä pakotettu epäkesko ja toinen vastasi tyyliin "Biltema". Eli en tiedä, löytyisikö tästä vehkeestä jopa sekin, mutta tuohon hintaan kyllä helppo valinta. Speksi löytyy alta.

....ja tässä, kun kokemuksia Biltema-vehkeistä katselin, niin löytyi vielä Motonetistä Mag-Pro, joista halvempi 650W 59,90 € ja arvokkaampi 1000W 129,00 € sekä vielä näemmä siitä välistä 950W 99,00 €. Kaikissa Mag-Proissa on mainittu "vakionopeus säädettävissä". Tarkoittaakohan tämä, että ne ovat pakotettuja epäkeskoja?

Motonetin-vehkeissä speksejä mainittu heikonlaisesti (esim. johdon pituus, tärinä, ääni jne.). Biltemalainen ainakin tärisee aika paljon enemmän kuin Autoduden Tokya (8,33 m/s² vs. 3,8 m/s²) ja on äänekkäämpi (87 dB (A) vs. 79 dB (A)). Toki Biltemalaisessa (tehokkaammassa vehkeessä on 950 W, kun taas Tokyassa 750 W.
Ostin tuon bilteman koneen enkä ole koskaan ennen myllytellyt/kiillottanut millään härvelillä. Aika lailla täysin mattavalkoisen mitä ei kunnolla saanut enää edes pestyä myllytin ensin puolikarkealla nesteellä+kova talla, toiseen kertaan bilteman hienolla missä on vahaa mukana + keskikova talla. Täytyy sanoa että helvetin hyvä tuli tommoseksi parin tonnin auton pinnaksi. AIkaahan siihen meni ja "kaiken" teippaaminen on työlästä mutta kyllä kannatti. Toisesta saman hintaluokan ajopelin hiertymät kyljessä (oli ostettaessa jo, en tiedä mistä oli tulleet) lähti karkealla nesteellä ja kovalla tallalla hämmästyttävän hyvin pois. Tais olla tuuriakin ettei maali ollut hiertynyt puhki osumassa mutta hyvin läks. Ja käsittääkseni tolla epäkeskolla ei oikein voi tunarikaan saada vahinkoa aikaan kunhan muistaa vähän varoa pokkauksia ja teräviä kulmia.

Ai niin, ensin hyvällä liuotinpesulla kaikki vanhat vahanjäämät piet sun muut pois. Ja kuivaa autoa aletaan myllyttämään.
 
Viimeksi muokattu:
Pitipä tehdä ihan asian selkeyttämiseksi (itselle) taulukko noista vehkeistä. Heikosti kyllä löytyy speksejä osasta laitteita, mutta eiköhän tällä jo valinnan saa tehtyä. Oma valinta todennäköisesti osuu tuohon hintaluokkaan 79,95 € - 129,00 €.

1691058330849.png
 
Pitipä tehdä ihan asian selkeyttämiseksi (itselle) taulukko noista vehkeistä. Heikosti kyllä löytyy speksejä osasta laitteita, mutta eiköhän tällä jo valinnan saa tehtyä. Oma valinta todennäköisesti osuu tuohon hintaluokkaan 79,95 € - 129,00 €.

1691058330849.png
Tuota suurta kierrosnopeutta pakotetuissa epäkeskoissa ei paljon kannata tuijottaa. Aloittelijan on jokatapauksessa paras harjoitella hitaimmalla nopeudella. Tuolla Bilteman 89,- koneella hienoimalla tahnalla käytin myös hitaimmasta seuraavaa nopeutta.
 
Mitähän tuosta listasta on hyötyä kun parhaassa koneessa on vähiten tehoa, korkein minimikierrosnopeus ja matalin maksimikierrosnopeus. Suoraan kun ei taas kannata vastaavaa etsiä halpiskoneista. Ainoastaan tuosta saa hylättyä nuo ysimilliset nytkyttäjät pois. 15mm epäkeskoliike on kompromissina se paras jos yhdellä koneella meinaa pärjätä.
 
Mielenkiinnosta kokeilin suihkuttaa tota motoneti omaa hyönteisirroitelitkua vessanpönttöön. Pienen vaikutusajan jlk ruskeat kikkareet edelleen siinä reunoilla pari huuhtelua tehtynä. Seuraavaksi saas nähdä toimiiko kuukauden ajan auton keulaan liimautuneet ötököiden liottamiseen.
 
Mitähän tuosta listasta on hyötyä kun parhaassa koneessa on vähiten tehoa, korkein minimikierrosnopeus ja matalin maksimikierrosnopeus. Suoraan kun ei taas kannata vastaavaa etsiä halpiskoneista. Ainoastaan tuosta saa hylättyä nuo ysimilliset nytkyttäjät pois. 15mm epäkeskoliike on kompromissina se paras jos yhdellä koneella meinaa pärjätä.

Sitä hyötyä, että on helpompi tehdä valinta, kun speksejä mitä verrata. Osan sai kaivella käyttöohjeista. Asiaa ennestään tuntematon kun ei saa foorumeilta kovin selkeitä vastauksia. Speksit kuitenkin kertovat osan totuudesta aika selkesti. Kestävyys yms. näkyy sitten käytössä. Itse hain äsken Cocraftin Clasulta, 20 % alella hintaa jäi vajaa 64 euroa. Uskon, että sain paremmin rahoilleni vastinetta kuin aluksi tilaamani Autoduden Tokyan pitämällä.
 
Pitäisi laittaa oma Tokya epäkesko laittaa myyntiin kun ei ole ollut kuin kerran käyttöä.
 
No nyt se myrkyn lykkäs, mattapintainen auto ja kestopinnoituksessa menivät hinkkaamaan jollain tuotteella paskaa pois, jolloin ko. alue kiillottui. Eli kiiltävä alta ja toki vielä pinnoite päälle. Osaatteko sanoa onko mitään muuta tehtävissä kuin pinta pois ja uutta maalia? Autossa alle 100 km mittarissa niin hieman vituttaa.

e: Voi vinkata paremman ketjun jos on. Tässä nyt ainakin oman auton nysvääjiä kuitenkin liikkuu...
 
Viimeksi muokattu:
Juu, maksaahan se. Lasi on vaan niin kovaa materiaalia, että tekijät on harvassa ja peruskoneella yms. laikalla ei tuntunut olevan mitään tehoa. Kävin ihan yhdessä myllytysliikkeessä kysymässä ja kokeiltiinkin. Ei mitään muutosta.

Vakuutukseen sitten vaan lasi, 200e oli kaverilla ainakin omavastuu.

Ja nämäkin kannattaa kilpailuttaa. Samaan autoon lasi toisessa liikkeessä 550e ja toisessa sen 315e, että on noissa eroja.
Eihän lasi mene vakuutukseen muuten kuin erityistapauksessa jossa on joku kivi aiheuttanut selvän särön lasiin.
 
No nyt se myrkyn lykkäs, mattapintainen auto ja kestopinnoituksessa menivät hinkkaamaan jollain tuotteella paskaa pois, jolloin ko. alue kiillottui. Eli kiiltävä alta ja toki vielä pinnoite päälle. Osaatteko sanoa onko mitään muuta tehtävissä kuin pinta pois ja uutta maalia? Autossa alle 100 km mittarissa niin hieman vituttaa.

e: Voi vinkata paremman ketjun jos on. Tässä nyt ainakin oman auton nysvääjiä kuitenkin liikkuu...

Mattalakkahan siitä on vedetty sileeks / kiiltäväks niin alkanu heijastaa valoa (tämähän onnistuu liian kuumalla tai sitten jollain normipintojen vahvalla putsiaineella suht tuoreessa pinnassa joka on vaikka 1-2 kk vanha). Uusiks lakkaukseen ko. paneeli, ei saa mitenkään muuten kuntoon. Se on vähä niinku kiiltäväpintainen auto himmenee pilaantuessaan niin mattapintainen kiillottuu pilaantuessaan, mut kiiltäväpintasen saa takas kiiltäväks hiottua.

Kerropa muillekin missä mokattiin kestopinnoitus noin pahasti? Ja paljonko maksoi?

Ei muuta ku maalarille vaa nuiden piikkiin.
 
Viimeksi muokattu:
Mattalakkahan siitä on vedetty sileeks / kiiltäväks niin alkanu heijastaa valoa (tämähän onnistuu liian kuumalla tai sitten jollain normipintojen vahvalla putsiaineella suht tuoreessa pinnassa joka on vaikka 1-2 kk vanha). Uusiks lakkaukseen ko. paneeli, ei saa mitenkään muuten kuntoon. Se on vähä niinku kiiltäväpintainen auto himmenee pilaantuessaan niin mattapintainen kiillottuu pilaantuessaan, mut kiiltäväpintasen saa takas kiiltäväks hiottua.

Kerropa muillekin missä mokattiin kestopinnoitus noin pahasti? Ja paljonko maksoi?

Ei muuta ku maalarille vaa nuiden piikkiin.
En nyt vielä lähde paikkaa avaamaan, kun asiallisesti ilmoitti. Ymmärsinkö oikein, että lakan uusimisessa ei sii tule värivirheen riskiä? Pinnoite täytyy saada myös pois. Voi kun olis tajunnut jättää pinnoittamatta sen kohdan...
 
Fusso Coatilla vahattu auto. Mikähän tuossa on että vesipisarat jää (lähinnä konepellille) ja pysyvät siinä tiukasti ja ehjänä vaikka kuinka ajelee. Onko se joku vahan ominaisuus (vai virhe levityksessä) kun yleensä vahatulta pinnalta helmeilevä vesi valuu pois kun vähän painaa kaas....öö nopeuden säätö poljinta. Siis auto on pitkään kuin juuri olisi satanut. Auto on pesty yksi tai kaksi kertaa vahauksen jälkeen pelkällä vaahdolla.
 
Fusso Coatilla vahattu auto. Mikähän tuossa on että vesipisarat jää (lähinnä konepellille) ja pysyvät siinä tiukasti ja ehjänä vaikka kuinka ajelee. Onko se joku vahan ominaisuus (vai virhe levityksessä) kun yleensä vahatulta pinnalta helmeilevä vesi valuu pois kun vähän painaa kaas....öö nopeuden säätö poljinta. Siis auto on pitkään kuin juuri olisi satanut. Auto on pesty yksi tai kaksi kertaa vahauksen jälkeen pelkällä vaahdolla.
Kauanko on edellisestä oikeasta pesusta? Voi olla että vahan päällä on sen verran likaa ettei ominaisuudet pääse täysin toimimaan
 
En nyt vielä lähde paikkaa avaamaan, kun asiallisesti ilmoitti. Ymmärsinkö oikein, että lakan uusimisessa ei sii tule värivirheen riskiä? Pinnoite täytyy saada myös pois. Voi kun olis tajunnut jättää pinnoittamatta sen kohdan...

No vaikea ellei mahdotonhan se on just samaksi karheudeksi lakata kuin tehtaalla. Eli voi kiiltää eri tavalla / näyttää sävy eriltä jossain valossa. Toivottavasti on konepelti kyseessä... Kannattaan autoliikkeestä/maahantuojalta kysellä suositeltuja maalareita kyseiselle merkille/mallille, eikä ainakaan antaa ko. detailingpuljun (toivottavasti vastuuvakuutus kunnossa) hoitaa halvalla jossain Penan spraymaalauksessa.
 
Kauanko on edellisestä oikeasta pesusta? Voi olla että vahan päällä on sen verran likaa ettei ominaisuudet pääse täysin toimimaan

Pari viikkoa mutta auto on kyllä ollut taivassalla eikä katoksessa ja noista lähipuista on tullut kaikenlaista. Voihan se olla ettei tullut tarpeeksi jynssättyä pintaa.
 
Taitaa noi mattavärit/pinnat olla melko vaikeita. Tosi hienon näköisiä puhtaana ja uutena, mutta käyttöautoon melko arkoja. Ainakin omistajan pitää kokoajan tiedostaa asia. Onko noihin edes mitään "mattavahaa" mitä voisi itse laittaa pesun jälkeen vai meneekö aina melkein ammattilaisten hommaksi?
 
Taitaa noi mattavärit/pinnat olla melko vaikeita. Tosi hienon näköisiä puhtaana ja uutena, mutta käyttöautoon melko arkoja. Ainakin omistajan pitää kokoajan tiedostaa asia. Onko noihin edes mitään "mattavahaa" mitä voisi itse laittaa pesun jälkeen vai meneekö aina melkein ammattilaisten hommaksi?
Panostaisin hyvää shamppooseen tai sitten jos helppoutta hakee, pinnoitteeseen. Tässä pari esimerkkiä: Matta-tuotteet | Shineld
 
Mustassa henkilöautossa ovessa tai sivuovien karmeissa on mustaa "kirkasta ja kovaa" muovia missä on mikronaarmuja eli näyttää muuten hyvältä, mutta jos auringonvalossa tihrustaa vierestä niin se pinta on täynnä pieniä pyörteitä ja naarmuja.

Tietääkö joku tommoseen käyttöön pinnoitusaineen tai vastaavan joka "poistaisi" nuo mikronaarmut näkyvistä ja silottaisi pinnan? :)
 
Mustassa henkilöautossa ovessa tai sivuovien karmeissa on mustaa "kirkasta ja kovaa" muovia missä on mikronaarmuja eli näyttää muuten hyvältä, mutta jos auringonvalossa tihrustaa vierestä niin se pinta on täynnä pieniä pyörteitä ja naarmuja.

Tietääkö joku tommoseen käyttöön pinnoitusaineen tai vastaavan joka "poistaisi" nuo mikronaarmut näkyvistä ja silottaisi pinnan? :)

Juu. Muiden ongelma kohteiden hankkien elämässä. Kovaa ajoa vaan, käyttöön se on tehty eikä uutena pysy millään aineilla :)
 
Mustassa henkilöautossa ovessa tai sivuovien karmeissa on mustaa "kirkasta ja kovaa" muovia missä on mikronaarmuja eli näyttää muuten hyvältä, mutta jos auringonvalossa tihrustaa vierestä niin se pinta on täynnä pieniä pyörteitä ja naarmuja.

Tietääkö joku tommoseen käyttöön pinnoitusaineen tai vastaavan joka "poistaisi" nuo mikronaarmut näkyvistä ja silottaisi pinnan? :)

Mikä merkki? Esim. BMW ja Kia niin pehmoset, että (naarmuuntuu tuulessa iteksiin) medium-soft laikalla ihan cupholder/käsin vaikka Gyeonin Q2M Primer-Finish. Itte yleensä vedän noihi medium vaahtomuovilla Primer ja perään softilla Finish. Koneella saa olla aika varovainen. BH Cleanser polish tai Microfine myös jees ja siihen sit vaikka hieronnan jälkeen Finis Wax jos ei haluu kiveniskuteippailla/pinnoitella.

Ps. Vanhoissa w204 Mersuissa vaikka noi on ihan naarmuttomat vielä montaa sataa tonnia ajetuissakin, jotkut ne osaa tehä pianolakkapintojakin...
 
Ensihätään voit yrittää esim.turle wax naarmunpoistotahnalla kiilottaa. Sillä saa isoimmar pyörteet piiloon/pois mutta nopsaan ne palaavat takaisin
 
Käsinpesu TI hallissa. Jollain tehopesulitkulla ensin ja sitten shamppoolla. Säämiskällä kuivaus. Ajo kotipihaan. Tunti kuivattelua. Pölyjen pyyhintä. Autoglym UHD Wax pintaan. Olut ja ihmettelyä. Hillitöntä hinkkkausta ja kiilloitusta käsin, käsi vatkaa ympyrää varmaan vielä yölläkin. Olut ja lopputuloksen ihmettelyä tyytyväisenä. Hienosti kiiltää tumma helmiäsiväri. Valmiina syksyyn. Olut. Hyvä päivä tämä.
 
Käsinpesu TI hallissa. Jollain tehopesulitkulla ensin ja sitten shamppoolla. Säämiskällä kuivaus. Ajo kotipihaan. Tunti kuivattelua. Pölyjen pyyhintä. Autoglym UHD Wax pintaan. Olut ja ihmettelyä. Hillitöntä hinkkkausta ja kiilloitusta käsin, käsi vatkaa ympyrää varmaan vielä yölläkin. Olut ja lopputuloksen ihmettelyä tyytyväisenä. Hienosti kiiltää tumma helmiäsiväri. Valmiina syksyyn. Olut. Hyvä päivä tämä.
Pärjääkö yhdellä käsittelyllä koko talvea? Voisin itsekin kokeilla tuolla.
 
Säämiskällä kuivaus ja ajetun auton pölyjenpyyhintä ennen vahausta kuulostaa aika hazardilta kombolta.
Mitä vikaa säämiskällä kuivaamisessa on ? Miten auto pitäisi sitten kuivata pesun jälkeen ?

Mainittakoon myös se, että pesuhalli tuossa nurkan takana, eikä mitään sorateitä ajeltu kotiin. Pölynpyyhintä nyt oli vaan ihan vaan varotoimi, jonka olisi voinnut jättäää myös tekemättä. En nyt keksi miten muutenkaan tämän vois tehdä, eli pestä auto hallissa ja vahata kotona. Neuvot tervetulleita.
 
EI se autonpesu ja vahaus täällä nyt niin vakava asia ole. Näillä mennään ja helvetin hyvää jälkeä tulee....pääasia että omistaja on tyytyväinen. Hiekkaa ja jäätä tuiskuttaa muutenkin. Pieni paha tämä.
 
on kyllä tarkkaa hommaa. Harrastevehkeissä jotenkin vielä ymmärrän (en kyllä ihan näitä superdetailing -tason juttuja) maalipinnan varomisen, mutta esimerkiksi faija pesee autonsa fairyllä ja lumiharjalla. Taitaa olla nyt 4-5v vanha auto, eikä siitä kadulla vastaantullessa erota yhtään että onko se hierottu jollain sukupuuttoon kuolleen mammutin välilihakarvoilla vai tuolla lumiharjalla.
 
Noh, toi nyt kuivaakin 1000 kertaa paremmin ja nopeemmin ku säämiskä tai muut pyyhkeet. Kokeilkaapa niin lupaan ettei ykskään palaa muihin sen jälkeen. Toki ekalla käyttökerralla hylkii hieman vettä mut kun alkaa toimia niin ai että.

Samalla voitte tilaa tän, mulla näitä useita ja ah kerrankin voi pyyhkiä lumet hellävaraisesti! Ja samalla vaikka kammata oman naamansa, kokeilkaapa hieroa Kungsin Max-Isillä naamaa...

 
Noh, toi nyt kuivaakin 1000 kertaa paremmin ja nopeemmin ku säämiskä tai muut pyyhkeet. Kokeilkaapa niin lupaan ettei ykskään palaa muihin sen jälkeen.
Ei tämä nopeuslaji ole. Hitaasti hartaasti hyvää tulee :) Voi olla hyvä liina tuo mammutti, mutta lopputulokseen se ei vaikuta, joten tuskin tulee ostettua. Kenties sitten kun säämiskä hajoaa.....pitää pitää mielessä tämä vinkki.
 
on kyllä tarkkaa hommaa. Harrastevehkeissä jotenkin vielä ymmärrän (en kyllä ihan näitä superdetailing -tason juttuja) maalipinnan varomisen, mutta esimerkiksi faija pesee autonsa fairyllä ja lumiharjalla. Taitaa olla nyt 4-5v vanha auto, eikä siitä kadulla vastaantullessa erota yhtään että onko se hierottu jollain sukupuuttoon kuolleen mammutin välilihakarvoilla vai tuolla lumiharjalla.
Voi kyllä mieli muuttua jos omistat mustan auton ja käsittelet noin.
 
Millä ammattilaiset kuivaa? Vetää lastalla ja loput puhaltimella? :D

Tuollainen King Arthur on ollut puoli vuotta hyllyssä mutta en ole vielä kokeillut. Pitääkin testata, olen ollut old school säämiskämiehiä. Aito tietty.
 
Kokeile ihmeessä. Saa nopeasti kyllä kuivaksi ja hellävaraisesti.
Todennäköisesti et säämiskään palaa. @Mukava tuossa jo antoi käyttöohjeet.
Itsellä vähän ohuempi kuivausliina joten levitän sen esim. katolle ja reunoista vedän omalla painolla kuivaten koko katon.
 
Millä ammattilaiset kuivaa? Vetää lastalla ja loput puhaltimella? :D

Tuollainen King Arthur on ollut puoli vuotta hyllyssä mutta en ole vielä kokeillut. Pitääkin testata, olen ollut old school säämiskämiehiä. Aito tietty.
En tiiä ammattilaisista mutta tuntuu moni vetelevän kotona lehtipuhaltimilla jne.

ainakin omassa käytössä tuo Arthuri ollu hyvä, tosin kotona ei oikein mahdollisuuksi käsipesuun niin käyttäny harjattomassa ja sitten loppukuivaus tuolla kuninkaalla
 
En tiiä ammattilaisista mutta tuntuu moni vetelevän kotona lehtipuhaltimilla jne.

ainakin omassa käytössä tuo Arthuri ollu hyvä, tosin kotona ei oikein mahdollisuuksi käsipesuun niin käyttäny harjattomassa ja sitten loppukuivaus tuolla kuninkaalla
En mene toista kertaa paikkaa missä kuivataan lastalla. Kotona kuivausliinat käytössä ja pinnoitteen ansiosta vedet valuu pois melkein itsestään. Loput pisarat kevyesti taputellen liinalla.
 
Vedetön pesu pyyhkäisy jos pesupaikalta tullessa ehtii likaantua. Itselläni Ultima Waterless Wash+ käytössä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom