Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
auton pesuun etäisesti liittyen. mikähän voisi olla sellainen hyvä akkuimuri penkkien ja sisustan imurointiin?
Onko noissa vahaa sisältävää autoshampoissa oikeasti toimivaa vahaa? Turtle wax shampoota ostin, ja tarkoitus vloppuna käydä pesee auto. On vahattu kauttaltaan, joten saas nähdä onko hyvä shampoo ylläpitopesuksi
Minulla on autoimurina Boschin akkuimuri Bosch UniversalVac.auton pesuun etäisesti liittyen. mikähän voisi olla sellainen hyvä akkuimuri penkkien ja sisustan imurointiin?
Mulla ollut käytössä Meguiarsin Wash And Wax. On todella riittoisa, liukas ja hyvin vaahtoava pesuaine. Saa myös mm. Puuilosta ja Prismastakin taitaa nykyään saada ostettua, ei välttämättä tarvitse tilata netistä. Jos haluaa vielä parempaa niin Meguiarsin Gold Class Car Wash. Molemmissa myös ihan hyvä tuoksu, jos sille nyt voi mitään painoarvoa antaa.Onko noissa vahaa sisältävää autoshampoissa oikeasti toimivaa vahaa? Turtle wax shampoota ostin, ja tarkoitus vloppuna käydä pesee auto. On vahattu kauttaltaan, joten saas nähdä onko hyvä shampoo ylläpitopesuksi
Meguiars on parempaa kuin Turtle? Autonhoitokauppa ei alennu myymään kumpaakaan.Mulla ollut käytössä Meguiarsin Wash And Wax. On todella riittoisa, liukas ja hyvin vaahtoava pesuaine. Saa myös mm. Puuilosta ja Prismastakin taitaa nykyään saada ostettua, ei välttämättä tarvitse tilata netistä. Jos haluaa vielä parempaa niin Meguiarsin Gold Class Car Wash. Molemmissa myös ihan hyvä tuoksu, jos sille nyt voi mitään painoarvoa antaa.
Suosittelen kokeilemaan mitä tahansa "parempaa" pesuainetta, sen jälkeen Turlen pesuainetta et jääne enää kaipaamaan.
Vahaa sisältävien pesuaineiden lisäksi on nykyään sitten myös SiO2 pinnoitetta sisältäviä pesuaineita, jotka jättää kevyen pinnoitekalvon maalipinnalle. Esim. Gyeon Bathe+.
Kyllä nuo hieman auttavat vahapinnan ylläpidossa. Itse olen lisäksi käyttänyt ajoittain Spray&Rinse tyyppistä pinnoitetta (Gyeon Q2M Wet Coat) joka sumutetaan pesun jälkeen pintaan ja huuhdellaan painepesurilla. Jättää ihan uskomattoman hydrofobisuuden pintaan.
On mainitsemani Meguiarsit varmasti parempia, omiin kokemuksiin perustuen. Ja riittoisampiakin. Toki myös varmasti on Meguiarsia parempiakin, esim. juuri Autonhoitokaupan valikoimassa. Toki omista Turtlen käyttöajoista on jo jokunen vuosi aikaa, liekkö parantuneet. Turtlen vahoista jäänyt mieleen se, että pölisivät ihan järkyttävästi kiillottaessa, verrokkina Meguiarsin Gold Class nestemäinen vaha joka ei pölise juurikaan.Meguiars on parempaa kuin Turtle? Autonhoitokauppa ei alennu myymään kumpaakaan.
Keskimäärin joo, mutta Turtlenkin tuotteet kehittyvät ja näin huoltoasemien tee-se-itse-pisteissä autoni pesevälle, josta on lähdettävä pesun jälkeen ulos luonnon ja tien armoille, Turtlen sealantti (hybrid graphene flex wax) pinnoitteen tavoin asennettuna toimii ja kestää ainakin mulla koko talven kun en joka päivä ajele, kestää liuotinpesua, ja voi buustata wet coattina huuhtelussa. On korvannut mulla Fusson. Saa ehdottaa parempaa tuotetta.Kyllä on aika ajanut ohi Turtlesta ja AutoGlymistä. Olivat aikoinaan hyviä kun ei muita ollut kaupassa saatavilla, mutta nyt on monella merkillä parempaa tavaraa samalla hinnalla.
Ei ole tullut testailtua enää pitkään aikaan mitään uusia sealantteja tai vahoja. Omassa aina joku pinnoite, nyt pohjalla Nanolexin Si3D BC ja pinnalla Si3D HD.Keskimäärin joo, mutta Turtlenkin tuotteet kehittyvät ja näin huoltoasemien tee-se-itse-pisteissä autoni pesevälle, josta on lähdettävä pesun jälkeen ulos luonnon ja tien armoille, Turtlen sealantti (hybrid graphene flex wax) pinnoitteen tavoin asennettuna toimii ja kestää ainakin mulla koko talven kun en joka päivä ajele, kestää liuotinpesua, ja voi buustata wet coattina huuhtelussa. On korvannut mulla Fusson. Saa ehdottaa parempaa tuotetta.
Onko pinkissä siis jotain vikaa josta en ole tietoinen? En ole vuosiin tilannut mitään, kun viimeksi tuli tilattua riittävästi, mutta ennen olen tilannut vaihdellen sekä Autonhoitokaupalta että Dudelta.Ei ole tullut testailtua enää pitkään aikaan mitään uusia sealantteja tai vahoja. Omassa aina joku pinnoite, nyt pohjalla Nanolexin Si3D BC ja pinnalla Si3D HD.
Muijan autoon ajattelin laittaa Glymin HD waxin tai fk1000p, Gyeonin Q2 waxia mietein, mutta se olisi pitänyt tilata pinkistä kaupasta niin jäi tilaamatta. Ehkä tilaan nyt sitten kuitenkin tämän ihan mielenkiinnosta, jos olet ollut tyytyväinen tohon Turtleenkin. Eihän näitä purkkeja voi koskaan olla liikaa, eihän? Sanoo mies, jolla on yli toistakymmentä avaamatonta vahaa hyllyllä
Helppoudessa ehkä joo, mutta vedä AG punainen + kulta niin kiiltää kyllä yhtä hyvin kuin muillakin ja kestää paremmin kuin nämä suihkutettavat vahat, mutta aikaa menee paljon ja vaatii sen koneen...Kyllä on aika ajanut ohi Turtlesta ja AutoGlymistä. Olivat aikoinaan hyviä kun ei muita ollut kaupassa saatavilla, mutta nyt on monella merkillä parempaa tavaraa samalla hinnalla.
Perus vaha vaatii koneen mistä lähtien?Helppoudessa ehkä joo, mutta vedä AG punainen + kulta niin kiiltää kyllä yhtä hyvin kuin muillakin ja kestää paremmin kuin nämä suihkutettavat vahat, mutta aikaa menee paljon ja vaatii sen koneen...
Mä vedän aina noi pohjustusaineet koneella. Omassa tapauksessa bh cleanser polish.
No ei yhtään mitään jos satunnaisesti pesee.Osaako joku sanoa mitä käytännössä liuotinpesuaine aiheuttaa pihakäytössä ympäristölle ?
Samalla vaivalla suunnilleen kiillottaa ja laittaa pinnoitteen?
Riippuu varmaan aineista, mutta eipä nämä nykyajan aineet silti satunnaiskäytössä mitään tee...Osaako joku sanoa mitä käytännössä liuotinpesuaine aiheuttaa pihakäytössä ympäristölle ?
No ei todellakaan. Cleanser Polishilla tai Microfinellä saa hiusnaarmut piiloon/pois superhelposti ja samalla sairaan helppo pohja BH Finis Waxille tai Double Speed Waxille. Noita tekee joku 7 autoo samassa ajassa ku yhen onestepin + pinnoitteen. Ja jälki on sama jos lähtötilanteena uudehko auto. Ei toki kestä ku 6-9-12 kk.
Ei tapa edes rikkaruohoja. Vuosia pessyt autoa talon päädyssä liuottimella, eikä tuo kohta eroa muusta pihasta mitenkään.Osaako joku sanoa mitä käytännössä liuotinpesuaine aiheuttaa pihakäytössä ympäristölle ?
No ei oo sulla ollut sit hääviä liuotinpesuainetta, ei varmaan kummosempaa kuin perusshampoo...Ei tapa edes rikkaruohoja. Vuosia pessyt autoa talon päädyssä liuottimella, eikä tuo kohta eroa muusta pihasta mitenkään.
Saattaa tuo hyvinkin olla jotain vegaanisertifioitua hylkeidenystäväshampoota. Ilmeisesti siis riittävän kovat pesuaineet tuhoaa kasveja tms?No ei oo sulla ollut sit hääviä liuotinpesuainetta, ei varmaan kummosempaa kuin perusshampoo...
Hiilivetypohjasta liuotinpesuainetta se olla pitää
Juu sinne biohajoaviin niitä yritetään ja on yritetty ohjata jo vuosia joten kai se hiilivetypohjanen on jonkinsorti ympäristöuhkaSaattaa tuo hyvinkin olla jotain vegaanisertifioitua hylkeidenystäväshampoota. Ilmeisesti siis riittävän kovat pesuaineet tuhoaa kasveja tms?
Näinköhän, nopealla koneella vetäistynä musta auto täynnä kevyitä ajojälkiä?
Vahat kyl helppoja laittaa, mut ei kestä mitään vahvempia liukkareita tai muutakaan kulutusta.
Ei se jälki ole sama jos ei kauaa kestä ja toisekseen jotkin pinnoitteet lisää kiiltoa..
Kyl nää oikomiset on oikomisia, näyttää ihan kivalta mut kestää mitä kestää, kukin taplaa tavallaan
Lentoruostetta. Lähtee raudanpoistoaineella.Maalipinnassa jonkun verran tollaisia oransseja/rusehtavia täpliä mitäköhän tavaraa on ja millä saisi lähtemään. Auto glymin ITR ei purrut vaikka piet vierestä lähti.
Lentoruostetta. Lähtee raudanpoistoaineella.
Esim. AutoGlym Magma raudanpoistoaine 500 ml | Motonet Oy
Suosittelen. Anna vaikuttaa kuivalla pinnalla.
Onko osa noista muovipaneeleilla?
Ennen tätä käsitelty raudan poistolla eikä noista kohdista lähtenyt itkemään.
E: Tarkennetaan siis kevyt raudanpoistoaineen suihkutus pohjalla. Voisihan sitä kokeilla täsmä puhdistaa noita raudanpoistolla.
Maalipinnassa jonkun verran tollaisia oransseja/rusehtavia täpliä mitäköhän tavaraa on ja millä saisi lähtemään. Auto glymin ITR ei purrut vaikka piet vierestä lähti.
Mistä nuo on sitten tulleet, jos ei maasta? Kuusta?Myrkyllistä vesieliöille niissä liukkareissa lukee, tiedä sitten. Ongelma ei ole pelkästään pesuaineessa vaan kaikessa mitä siitä autosta irtoaa pesussa, jarrupölystä lähtien.
Ei montaa sataa maksa öljynerotus systeemi kaivoon.
Ei varmaan kerta haittaa, mutta jos pesee auton samassa kohdassa 100 kertaa niin kertymä siihen kohtaan on aika iso? Tietysti ihan jo vesisade irroittaa autosta vaikka mitä ja suurin osa tuosta mikä irtoaa on joka tapauksessa tullut tiestä tms. Mutta ehkä juuri tuo samaan paikkaan kertyminen on pitkällä aikavälillä huono asia?Mistä nuo on sitten tulleet, jos ei maasta? Kuusta?
Ei ole vielä unia vienyt... Raskas kalusto ja työkoneet laskee senverran reilusti kaikkea paskaa pitkin teitä. Joku henkilöauton pesu on aika pientä siihen nähden.Ei varmaan kerta haittaa, mutta jos pesee auton samassa kohdassa 100 kertaa niin kertymä siihen kohtaan on aika iso? Tietysti ihan jo vesisade irroittaa autosta vaikka mitä ja suurin osa tuosta mikä irtoaa on joka tapauksessa tullut tiestä tms. Mutta ehkä juuri tuo samaan paikkaan kertyminen on pitkällä aikavälillä huono asia?
Ei niin mitään käryä kuinka myrkyllisiä luonnolle pesuaineet, tai autosta lähtevä kuona todella on, mutta perusteluna tuo ontuu melko pahasti. Muun muassa arseeni tulee maasta ja esiintyy luonnossa, harva sitä pihalleen vapaaehtoisesti levittäisi siitä huolimatta.Mistä nuo on sitten tulleet, jos ei maasta? Kuusta?
Joskus oli ihan yleinen tapa vaihtaa öljytkin niin, että tehtiin kuoppa maahan ja roppu irti. Niitä vesiä me Nyt juodaan. Silti on oletettu elinikä pidentynyt...Ei niin mitään käryä kuinka myrkyllisiä luonnolle pesuaineet, tai autosta lähtevä kuona todella on, mutta perusteluna tuo ontuu melko pahasti. Muun muassa arseeni tulee maasta ja esiintyy luonnossa, harva sitä pihalleen vapaaehtoisesti levittäisi siitä huolimatta.
Itse yritän kyllä suosia biohajoavia tuotteita, käsittääkseni valtaosa tänä päivänä myydyistä pesuaineista niitä onkin, mutta on sitä tainnut jonkun verran vaarallisia aineita lipsahtaa joukkoon. En pode huonoa omatuntoa sen johdosta.
No sittenhän sinä varmaan vedät aina lasillisen mustaa kultaa aamupuuron kanssa? Et kai nyt oikeasti yritä väittää että käytetyn öljyn valuttamisella maahan oli positiivinen vaikutus ihmisten elinikään, tai positiivista vaikutusta mihinkään muuhun kuin öljynvaihdon vaivaan?Joskus oli ihan yleinen tapa vaihtaa öljytkin niin, että tehtiin kuoppa maahan ja roppu irti. Niitä vesiä me Nyt juodaan. Silti on oletettu elinikä pidentynyt...
En minä sitä väitä, mutta onko sinulla esittää jotain faktaa, että niiden maahan laskemisesta olisi tullut jotain haittaakaan?No sittenhän sinä varmaan vedät aina lasillisen mustaa kultaa aamupuuron kanssa? Et kai nyt oikeasti yritä väittää että käytetyn öljyn valuttamisella maahan oli positiivinen vaikutus ihmisten elinikään, tai positiivista vaikutusta mihinkään muuhun kuin öljynvaihdon vaivaan?