Tämä käytössä Esipesuaine KC Control Snow FoamMikä pesuaine sulla on käytössä, sekin vaikuttaa paljon. Mulla nimittäin tuo ja vaahto on kyllä todella paksua kunhan vain pesuaine on oikeaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä käytössä Esipesuaine KC Control Snow FoamMikä pesuaine sulla on käytössä, sekin vaikuttaa paljon. Mulla nimittäin tuo ja vaahto on kyllä todella paksua kunhan vain pesuaine on oikeaa.
Pesurista tulee tarpeeksi painetta niin voihan siinä sihdissä siellä suuttimessa olla joku vika, ota kuva vaahdosta ja lähetä dudelle niin saat varmaan vinkkejä?Tämä käytössä Esipesuaine KC Control Snow Foam
Eli tuollakin pesuaineella pitäisi saada sellaista "senttien paksuista" vaahtoa? Käytätkö sitä samalla tavalla eli pesuaine raakana säiliöön?Pesurista tulee tarpeeksi painetta niin voihan siinä sihdissä siellä suuttimessa olla joku vika, ota kuva vaahdosta ja lähetä dudelle niin saat varmaan vinkkejä?
Joo raakana, mutta ei mun tarvitse sitä säätöä täysille laittaa niin vaahto on paksua. Pyöritätkö varmasti oikeaan suuntaan säätöä?Eli tuollakin pesuaineella pitäisi saada sellaista "senttien paksuista" vaahtoa? Käytätkö sitä samalla tavalla eli pesuaine raakana säiliöön?
Emt. Oikealle pyöritin äärilaitaan, miinusmerkin suuntaan. No täytyy vielä testailla seuraavan kerran kun pesee.Joo raakana, mutta ei mun tarvitse sitä säätöä täysille laittaa niin vaahto on paksua. Pyöritätkö varmasti oikeaan suuntaan säätöä?
Emt. Oikealle pyöritin äärilaitaan, miinusmerkin suuntaan. No täytyy vielä testailla seuraavan kerran kun pesee.
Itse vetänyt tasan samoilla kamoilla, ja saa pintaan semmoista puuroa, joka on niin paksua, että hyvä kuin valuu, ainakin 3cm kerroksen pystypinnoille.Eli tuollakin pesuaineella pitäisi saada sellaista "senttien paksuista" vaahtoa? Käytätkö sitä samalla tavalla eli pesuaine raakana säiliöön?
Tyhmä kysymys, mutta voinko käyttää toiseen autoon samoja laikkoja, joilla myllytin vanhan auton viime keväänä? Laikat luonnollisesti pesty käytön jälkeen.
Nykyinen auto ei ole pahemmin nähnyt harjapesua, niin maalipinta ihan kohtuullisessa kunnossa. Muutama ikävä naarmu löytyy kuitenkin ja olisi tarkoituksena ensin leikkaavalla aineella myllyttää ne piiloon ja muuten koko auto hienommalla tahnalla läpi.
Onkos kellä tätä dr dirt G1 vaahdotinta käytössä auton pesussa? Foam Lance KC Dr Dirt G1 Pesuainevaahdotin + Adapteri
Hommasin tuollaisen, mutta olen hieman pettynyt tulokseen, en saa sellaista paksua tarttuvaa vaahtoa aikaiseksi. Laitoin esipesuainetta raakana tuohon ja käänsin sen säätöruuvin "-" asentoon, joka ymmärtääkseni tarkoittaa vahvinta seosta, mutta silti vaahto on vähän ohuenlaista. Saakohan tästä millään semmoista tosi paksua vaahtoa ulos?
Tuntuu ettei tämä nyt loppujenlopuksi paljoa parempi ole kuin se halpa kärcherin oma vaahdotin.
En ole koskaan sellasta savea uskaltanu koittaa siinä pelossa, että naarmutan koko pinnan. Voisin kyl koittaa jos ei muut aineet ja myrkyt auta.
Itse vetänyt tasan samoilla kamoilla, ja saa pintaan semmoista puuroa, joka on niin paksua, että hyvä kuin valuu, ainakin 3cm kerroksen pystypinnoille.
En muista kumpaan suuntaan säätyi, kun on tullut ihan testaamalla haettua sopiva seos.
itse molemmilla tehnyt, ja varmaan tuon bilteman ostaisin, jos nyt tarvitsisi valita. tärisee kyllä käsille enemmän ja muutenkin jotenkin epäergonomisempi, mutta on kyllä tosi halpa.Onkos nuo motonetin epäkeskomyllyttimet mistään kotoisin?
MTX Automotive Dual Action epäkesko kiillotuskone | Motonet Oy Tuo on kai DAS-6 pro mutta eri värisenä, mites noi halvemmat epäkeskot?
Perus das6 versiota näyttää saavan biltema versiona 49e.
Käyttöä tuskin tulee autoa paria useampaa vuodessa joten paljoa rahaa en pistä. Vanhastaan on pari laikkaa, lake countryn oranssi light cut ja valkoinen polishing pad. Aineena Scholl concepts S17+ Jonkun uuden kuitenkin ajattelin hankkia, oisko joku medium laikka jolla saisi pesunaarmut pois ilman hirveitä hologrammeja?
itse molemmilla tehnyt, ja varmaan tuon bilteman ostaisin, jos nyt tarvitsisi valita. tärisee kyllä käsille enemmän ja muutenkin jotenkin epäergonomisempi, mutta on kyllä tosi halpa.
Mutta tuo masan linkkaama shinemate voisi olla paras kone hintaansa nähden.
Joo, itse vertasin tota motonettiläistä ja biltemaa. Shinematea en ole kokeillut, mutta uskon kyllä, että on paras noista kolmesta.Onhan nää makuasioita toki, mutta on vaan tasapainoltaan paras vapaa epäkesko, mitä tullut vastaan ja samalla tosi kevyt ja tehokas. Rundit riittää salettiin kaikille alottelijoille leikkaaviinkin hommiin eli loistava yleismasiinakin ja riittää ns. ainoaksi koneeksikin. Veikkaan, että monella tulee pupu pöksyyn kun heittää täysille ton Sithän tossa pehmostartti, niin ei lennä mömmöt laikasta seinille...
Jos huonoa hakee niin kierteen kummallinen koko ja johdon jäykkyys ja lyhyys 5 m (pidempi toki ku Mätänetin koneessa).
Pitkä ketju ja paljon hyvää keskustelua. En kuitenkaan jaksa lukea kaikkia, joten josko saisi vinkkiä minkälaiset pesu/vahausvehkeet kannattaisi hankkia? Painepesuri löytyy, Pineline -tehopesua törppö. Loput pitäisi hankkia uutta,pesuharjastalähtien.
Nahkarattia ja penkkejä olen pessyt kissa saippualla (Le chat saippua, saa vaikka tokmanni, Kärkkäinen tms) jonka jälkeen olen laittanut autoglym leather balmia. Jää mattapintaiseksi nahka.En osaa tällä foorum softalla etsiä ketjusta joten toivottavasti ei ihan äskettäin ole kysytty. Millähän tuon nahkaratin voisi puhdistaa/suojata? Ratti ei ole siis mitenkään rikki eikä kaipaa värjäävää korjaussarjaa tms. Löydän vaan noita värjäyksiä ja yleisiä nahkan käsittelyyn tarkoitettuja tuotteita, mutta esim. jossain liinoissa joita motonetissä oli maininta ettei sovi esim. ratille koska voi tehdä pinnasta liukkaan.
Ratti alkaa siis pikkuhiljaa vähän kiiltää ja sitä kiiltoa haluisin pois tuhoamatta rattia. Kyseessä siis 5v ja 77tkm ajettu auto.
Myllytä se auto siinä oikea ratkaisu ongelmaan.Onko toi autoglymin punainen ns.peittävä vaha? Suositelkaa muita(kin) peittäviä vahoja, ja sen päälle varsinainen vaha. Tarkoitus siis pistää isäukon avensis myyntiin. Maalipinta hyvässä kunnossa mutta iän tai oikeastaan konepesun tuottama pyörteet ja hiusnaarmut pitäis saada piiloon ja pinta kiiltäväksi.
Jep ja jos vain pieni ehostus riittää niin ratkaisu on hiovavaha. Esim. Motonetistä AutoGlym Super Resin Polish 325 ml | Motonet OyMyllytä se auto siinä oikea ratkaisu ongelmaan.
Tuo punainen ei vaan yksinään kestä hirveän pitkään vaan siihen olisi hyvä laittaa se kultainen päälle jos kestoa haluaa, mutta jos myy niin sama kai se mitä se kestää.Jep ja jos vain pieni ehostus riittää niin ratkaisu on hiovavaha. Esim. Motonetistä AutoGlym Super Resin Polish 325 ml | Motonet Oy
Mikä ois hyvä pesuaine ennen vahausta suoritettavaan pesuun?
Onko toi parempaa kuin Motonetin Motox liuotin-/moottorinpesuaine?Hiilivetypohjainen liuotinpesuaine esim Polaric Polaric liuotinpesu 1L nox-wax vie mennessään vanhat vahat ja siinä on pienpoisto ja raudanpoisto samassa litkussa
Onko toi autoglymin punainen ns.peittävä vaha? Suositelkaa muita(kin) peittäviä vahoja, ja sen päälle varsinainen vaha. Tarkoitus siis pistää isäukon avensis myyntiin. Maalipinta hyvässä kunnossa mutta iän tai oikeastaan konepesun tuottama pyörteet ja hiusnaarmut pitäis saada piiloon ja pinta kiiltäväksi.
Molemmat toimii samalla tavalla.Onko toi parempaa kuin Motonetin Motox liuotin-/moottorinpesuaine?
Kiitos vinkistä, tuo täytyy ottaa testiin! Tyytyväisenä olen pari vuotta käytellyt Polaricin diesel-jäänestoa (Polaric Go) >99% IPAna. Mitään takeitahan ei ole että se sellaista on tai sellaisena pysyy, mutta toistaiseksi tuntuisi toimivan. Kyseessähän on suomalainen perheyhtiö. Motonetistä joutuu ostamaan liian usein muutenkin.Hiilivetypohjainen liuotinpesuaine esim Polaric Polaric liuotinpesu 1L nox-wax vie mennessään vanhat vahat ja siinä on pienpoisto ja raudanpoisto samassa litkussa
jeps.. polaricin pesuaineessa ei lue miten ainetta käytetään mutta oletan että samaan tapaan kuin muutkin eli painepesun yhteydessä pesuaineen ja veden seos ? (väärin.. ainetta ei lantrata vedellä vaan ruiskitaan suoraan pinnoille sellaisenaan.)Jos ei haluu tärpättien kans lotraa niin Surfex Hd tai Solmaster AS 40 on ihmis- ja luontoystävällisempää (moninkertaiseen hintaan toki).
jeps.. polaricin pesuaineessa ei lue miten ainetta käytetään mutta oletan että samaan tapaan kuin muutkin eli painepesun yhteydessä pesuaineen ja veden seos ?
Tossa yläpuolella niitä on esimerkiksi mainittu pinkeliviican postauksessa. Jokaisella on oma mielipide aineiden tehokkuudesta ja itse käytän normaalisti King Carthurin foamia Esipesuaine KC Control Snow Foam hiilivedyn jälkeen ja kesäisin pelkkää KC foamia.Mikä nyt on tehokkain pesuaine foam lanceen, jos hiilivetyliukkaria ei pysty siinä käyttään?
jeps.. polaricin pesuaineessa ei lue miten ainetta käytetään mutta oletan että samaan tapaan kuin muutkin eli painepesun yhteydessä pesuaineen ja veden seos ? (väärin.. ainetta ei lantrata vedellä vaan ruiskitaan suoraan pinnoille sellaisenaan.)
polaricin hinta 5l törpölle olisi noin 13,45e
Polaric liuotinpesu 10L nox-wax
Hiilivetypohjainen emulgoituva liuotinpesuaine rasvan ja pien poistoon. Soveltuu myös moottorin ja moottorinosien pesuun.www.puuilo.fi
motoxin pesuaineessakaan ei lue pesuohjeita mutta oletan että tässäkin se perus käyttö veden kanssa ?
motoxin hinta myös varsin edullinen 5L /14,95
Motox moottorinpesuaine / liuotinpesuaine 10 l | Motonet Oy
Motox moottorinpesuaine on erittäin tehokas, perinteinen, hiilivetypohjainen liuotinpesuaine, joka soveltuu erinomaisesti rasvaisten ja likaisten pintojen...www.motonet.fi
itse ehkä käyttäisisin wurthin woimapesua joka olisi myöskin vielä halvempi
5litraa / 12,45e
Wurth woimapesu 10L
Teollisuuden ja kuljetuskaluston pesuaine. Erittäin monikäyttöinen pesuainetiiviste. Käyttäjä- ja ympäristöturvallinen.www.puuilo.fi
myös hyvä pesuaine on solmasterin as 40
mutta hinta pomppaa melkoisesti 5litraa 26,90e
Solmaster AS 40 tehopesu 5L
Biohajoava kuljetuskaluston pesuaine.Solmaster AS 40 on raikas ja tehokas, biohajoava kuljetuskaluston pesuaine ammatti- ja kuluttajakäyttöön. Tuote soveltuu monipuolisesti erilaiselle lialle ja puhdistaa maantielian lisäksi hyönteiset, jarrupölyn, polttowww.puuilo.fi
vanhakunnon pineline
5litran hintaan laskettuna 21.125e
Pineline tehopesu 4L
Mäntyöljypohjainen pesuainetiiviste. Soveltuu annosteltavaksi pesuainevaahdottimien kautta.www.puuilo.fi
villikortti sekaan.. ei kokemuksia että onko minkäänkään arvoinen... mutta "halpa" ainakin
5litran hintaan laskettuna 19,98e
Motox vaahtopesu 2,5 l | Motonet Oy
Motox-vaahtopesu on nykyaikainen, vahaturvallinen, voimakkaasti vaahtoava esipesuaine. Vaahtopesusta muodostuu hyvin auton pinnoilla pysyvä vaahto, jonka...www.motonet.fi
yllä olevat olivat siis kaikki noudettavissa suoraan liikkeistä kun bilt hambereissa taas se huono että joutunee tilamaan postitse ?
bilt hamber surfex hd 5litraa 32,95
Liuotinpesuaine Bilt Hamber Surfex HD
Premium-luokan liuotinpesuaine. Soveltuu sopivalla laimennuksella käytettäväksi kaikilla pinnoilla.www.autodude.fi
tai autofoam 5 litraa 24,90e
Esipesuaine Bilt Hamber Auto Foam
Bilt Hamber Auto Foam on hyvin puhdistava esipesuaine auton ulkopinnoille. Auto Foam tehoaa pinttyneempäänkin likaan hyvin.www.autodude.fi
jep. kärkkäiset sijaitsevat Ii;ssä , Oulussa , Ylivieskassa , jyväskylässä ja lahdessaBilt hambereita saa kärkkäiseltä jos on paikkakunnalla semmonen.
Bilt Hamber | Karkkainen.com verkkokauppa
Tutustu kattavaan Bilt Hamber -valikoimaamme. Tilaa tuotteet Kärkkäisen verkkokaupasta helposti ja edullisesti!www.karkkainen.com
Löytyy myös korrosol raudanpoistoa ja auto-foamia.
Noilla hiilivetyliukkareilla ei sitte saa pestä pihamaalla. Jos ei ole viemäröityä pesupaikkaa, niin käyttäkää bioliukkareita.