Auton pesu

Onhan se pitkä letku hyvä.

Itsellä on Clen merkkinen pesuri 12m letkulla. Ihan hyvä pesuri hintaansa nähden. (299€ hankkijalla)
 
Soft99 Fusso vai Collinite 476s? Helppous menee kestävyyden edelle, mutta jos kestossa on dramaattista eroa, niin sitten viitsii vähän nähdä vaivaakin. Oliko tuo Fusso talveksi vähän huonoa vai sekoitanko johonkin toiseen?
 
Juu noin 25 vuotta sitten tuli hommattua sen aikainen Karcherin "halpisversio" ja on edelleen toiminnassa. Otanta toki vain 1, mutta seuraavakin hankinta on Karcher, jollei sitten käyttäjä kerkeä lähteä sitä ennen, kun näin pitkäikäsiä... :lol:

Itellä on myös vielä käytössä vanha karvalakki Kärcher ja toimii hienosti vaikka ikää on. Syy kestävyyteen on tosin helppo löytää kun vertaa tuon vanhan pesurin ja uuden painoja. Toi vanha painaa reilusti yli 10kg kun noi uudet painaa 6-7kg. Materiaaleissa on siis merkittävät erot vanhan hyväksi. Huoltomies pari vuotta sitten totesi, ettei noita vanhempia missään nimessä kannata hävittää vaan aina yrittää ensiksi korjata. Omassa oli mennyt pistoolikahvasta pieni osa rikki, mutta muuten ei mitään vikaa.

Jos jossain torissa tulee joskus vastaan vanha Kärcher halvalla niin se kyllä kannattaa ostaa pois.
 
Materiaaleissa on siis merkittävät erot vanhan hyväksi. Huoltomies pari vuotta sitten totesi, ettei noita vanhempia missään nimessä kannata hävittää...

Tuossa on kyllä perää. Taitaa olla aika monessa tuotteessa tänä päivänä, että ne rakennetaan vähän tarkoituksella kestämään vain muutaman vuoden, jotta sitten saadaan se asiakas takas kauppaan...
 
Soft99 Fusso vai Collinite 476s? Helppous menee kestävyyden edelle, mutta jos kestossa on dramaattista eroa, niin sitten viitsii vähän nähdä vaivaakin. Oliko tuo Fusso talveksi vähän huonoa vai sekoitanko johonkin toiseen?

Fusso oli helppoa kuin heinänteko ja helmeilee nätisti pesuvedet vaikka ajoin viikon kuravellissä.
 
Olisko Collinite sitten parempaa? Mieluummin käyttäisin vain yhtä vahaa, kuin että talveksi ja kesäksi omansa.

Nää nyt tuntuisi lähinnä olevan mielipide kysymyksiä.. Omasta mielestäni Fusso on helpompi levitellä ja antaa paremman kiillon. Mutta molempia testanneena laittaisin Collinitet jos pitää olla sama vaha kesät/talvet.
 
Tuossa on kyllä perää. Taitaa olla aika monessa tuotteessa tänä päivänä, että ne rakennetaan vähän tarkoituksella kestämään vain muutaman vuoden, jotta sitten saadaan se asiakas takas kauppaan...

No älä! Duunissa oli todella kevyessä satunnaiskäytössä noita Kärscherin paine/tekstiilipesureita ja ne oli jo sen 2v takuu aikana vähintään 3 kertaa huollossa! Rengas putosi, pumppu hajosi eikä ottanut vettä, imuriletkun liimaukset irtosi suuttimesta....
 
Soft99 Fusso vai Collinite 476s? Helppous menee kestävyyden edelle, mutta jos kestossa on dramaattista eroa, niin sitten viitsii vähän nähdä vaivaakin. Oliko tuo Fusso talveksi vähän huonoa vai sekoitanko johonkin toiseen?
collinite itsellä ollut kesät talvet. tuntuu tuossa työautossakin kestävän, jolla ajetaan suolassa riittävästi. Hellppo on myös pestä.

Toki mikään vaha ei toimi jos sen vetää huonolle pinnalle.(vanha vaha, likainen pinta tms.) Kaveri haukkui colliniten, ei kuulemma kestänyt kuin pari viikkoa.(mahtaa olla vika muualla kuin vahassa:rolleyes:)
 
Olisko Collinite sitten parempaa? Mieluummin käyttäisin vain yhtä vahaa, kuin että talveksi ja kesäksi omansa.

Fussossa on silikonia, tuppaa jäämään pinta usein rasvaiseksi(mustassa autossa näkyy, siistiytyy kyllä kun pesee pari kertaa), suola tarttuu. Enemmän juttua pesukintaan puolella. Tuli todettua että parempi pitää kaukana omasta autosta.

Collinite 915 - erittäin miellyttävä käyttää, kestää hyvin, näyttää ja tuntuu oikein hyvältä. 476 taitaa olla vielä hitusen kestävämpää kuulopuheiden perusteella.

Erilaisia vahoja on tietysti aina kiva kokeilla, mutta lukuisten pettymysten jälkeen pitäydyn Collinitessa. Merkittävästi pidempää käyttöikää ei saa millään muullakaan vahalla. Ja silloin kun pohjat on kunnossa eli uusi tai myllytetty ja puhdas niin vaha tuo loppupelissä enää hyvin hyvin vähän ulkonäöllistä eroa, ainoastaan maalipintaan suojaa ja helppoutta pesuihin. Jos pohja on naarmuinen, suosittelen kyllä ihan jotain muuta vahaa, esim. ihan Autoglymin punainen täyttää ja suojaa ok. Se myös puhdistaa jos pesu on jäänyt puolitiehen. Jotkut kehuu myös Bilt Hamberin Autobalmia täyttämään naarmuja jonka päälle voi laittaa vielä haluamansa vahan. Näistä en osaa sanoa enempää, koska huonokuntoiseen pintaan on mielestäni turha hieroa aineita kerroksittain silloin kun kaiken voi hoitaa yhdelläkin vahalla. Sitä voi sitten halutessaan buustailla pesujen yhteydessä jollain quick detailerilla.
 
Aika vähän varmaan suolat on haittana näin huhtikuun puolivälissä? Pari vuotta mennyt Soft99:n tuotteilla, niin on aika hyvä kyllä, oli sitten kesä tai talvi. Laiskalla hyvä valinta kun vesi ja paska helmeilee pois pinnasta monesti. Ylläpitopesuksi riittää yleensä painepesu tai vaikkapa kevyt vaahtopesu + ruiskuttelee paineella pois. Annostelussa vain tarkkana että ei laita liikaa Fussoa, sillä saa rasvaholoja vuodenajasta riippumatta ja talvisin tarttuu kylkiin enemmän paskaa. Eli puhtaaseen pintaan niin ohut kerros kuin mahdollista ja pyyhitään pois. Yleensä paras teho saavutetaan ensimmäisen kevyen pesun jälkeen, jossa poistuu ohuesta pinnasta huolimatta tulleet mahdolliset rasvaholot.

Joku tuolla kyseli laiskan miehen vahaukseen hyvää tuotetta, CarPron HydrO2 Lite on erittäin mukava aine. Peset auton, kun auto vielä märkänä, suihkuttelet hydrot pinnalle pieni alue kerrallaan (esim. konepeltiä isompaa aluetta ei kannata kerralla tehdä) ja huuhtelet painepesurilla pois. Tulee hyvä pinta ainakin kahdeksi kuukaudeksi. Toinen hyvä on esim. Bouncer's Bead Juice ja Nanolexin WashCoat. Loistavia tuotteita.
 
Kun on puhetta noista talvivahoista, niin onko kellään kokemusta: KC Endurance Blue #52 -vahasta? Autodude suosittelee kyseistä vahaa nimenomaan talvivahaksi.
 
Toimii ja se helppous. :tup:

Edellyttää tietysti, että auton maalipinta on kohtuullisessa kunnossa ja puhdas kun näitä sumuta&huuhtele -aineita käyttää. Bonusta siitä, että ovat aika riittoisia myös.
 
meinasin että olisin itse vahannu auton mutta pitäs ostaa aineet ja nähdä muutenkin vaivaa niin päätin että vien fiksifirmaan jossa kovavahaus maksaa 100e ja noi on tehny kunnon jälkeä ennekin
pesukin sisälltyy hintaan niin parempi teettää ammattilaisella koko homma kun kyse ei ole kovin isosta summasta.

viime keväänä yritin itse turata 2 tuntia ja vein sitten tohon fiksifirmaan ja yllätyin kun kaikki pienetkin vaikeasti lähtevät maalipinnan tahrat oli poissa.
 
Gyeon Wetcoat tuntui kestävän suolapaskoissakin hyvin ainakin 3 kk. Joulukuussa vetasin kinnaspesun jälkeen kokeeksi. Pihalla +1 C laittaessa, hyvin toimi...

Olen nyt kerran laittanut Wetcoatin autoon ja ajattelin luopua perinteisestä vahaamisesta kokonaan. Sillä että vaha pysyy kuukauden kaksi pitempään ei ole oikeastaan mitään merkitystä, kun näillä nopeilla pinnotteilla saa viidessä minuutissa suojattua koko auton uudelleen vs. se, että puolesta tunnista tuntiin kyykkii levittämässä ja kiillottamassa niskan huutaessa hoosiannaa.
 
Olen nyt kerran laittanut Wetcoatin autoon ja ajattelin luopua perinteisestä vahaamisesta kokonaan. Sillä että vaha pysyy kuukauden kaksi pitempään ei ole oikeastaan mitään merkitystä, kun näillä nopeilla pinnotteilla saa viidessä minuutissa suojattua koko auton uudelleen vs. se, että puolesta tunnista tuntiin kyykkii levittämässä ja kiillottamassa niskan huutaessa hoosiannaa.

Ite kerran vuodessa vetänyt parin päivän megahifistelyt kumpaanki autoon ja kyllähän ne aika bling bling on, mutta kieltämättä mietin itsekin, että miksen vaan vetäis wetcoatin vaikka 5x vuoteen ja säästäisi rahaa ja aikaa... Just katoin, että Autonhoitokaupastakin tilaushistoria >1300€ siitä lähtien ku Projectechistä muuttui... Tulee hintaa kyllä turhuuksille.

Gyeon Wetcoatin ostin Black Fridaysta Jannelta litran pullon 15€ ja se ei voi mitenkään olla riittämättä vuodeksi kahteen autoon. Sen lisäks menis shampoo 15€/vuosi ja BH autofoam, Korrosol ja Surfex HD niin satkun vuosi max.
 
Olen nyt kerran laittanut Wetcoatin autoon ja ajattelin luopua perinteisestä vahaamisesta kokonaan. Sillä että vaha pysyy kuukauden kaksi pitempään ei ole oikeastaan mitään merkitystä, kun näillä nopeilla pinnotteilla saa viidessä minuutissa suojattua koko auton uudelleen vs. se, että puolesta tunnista tuntiin kyykkii levittämässä ja kiillottamassa niskan huutaessa hoosiannaa.
Ite kerran vuodessa vetänyt parin päivän megahifistelyt kumpaanki autoon ja kyllähän ne aika bling bling on, mutta kieltämättä mietin itsekin, että miksen vaan vetäis wetcoatin vaikka 5x vuoteen ja säästäisi rahaa ja aikaa...
Kyllä tuossa huolellisessa pesussa menee kuitenkin eniten aikaa ja vaivaa joka tapauksessa.

Tuli tänään laitettua masaf2: n suosittelemaa BH Fins-waxia ja täytyy sanoa, että yllätyin työn vaivattomuudesta, kevyt ja helppoa levittää sekä lähtee kertapyyhkäisyllä pois jos on laittanut ohuen kerroksen (jos on hieman liikaa, vaatii vain muutaman pyyhkäisyn, ei sekään ongelma).
Aiemmin käytössä ollut Sonax: in nestemäinen vaha.

Täytyy myös sanoa että on järjettömän tehokas tuo Nanolex Race Film Remover ovien alareunojen sisäpuolisen pien yms. puhdistukseen vrt. esim. Korrekin tehopesu (liuotinaine).
 
Mustan auton maalipinnassa on jonkun verran pyörrejälkiä ja pieniä naarmuja. Nyt vetänyt ne vain piiloon ValetPro Purple Passion + Collinite -yhdistelmällä. Mietin vain, onko edullisesti jotain vähän pysyvämpää tapaa naarmujen poistoon? Tekeekö halvoilla myllytyskoneilla mitään ja mitä aineita kannattaisi käyttää?

Myllytyksestä en tiedä mitään. Parasta jälkeä tulisi varmasti, jos jollekin ammattilaiselle veisi, mutta köyhää opiskelijaa hirvittää niiden hinnat :D
 
Tekee esim. Motonetin 19,90€ Gern epäkeskokiillotuskone ja siihe vaikka markkinoiden helpoin/turvallisin fillaava hionta-aine Zaino Z-PC jolla ei voi mennä mönkään edes mustan kanssa. Gernin mukana tulevat laikat ei lisäksi oo kovin leikkaavia kun mukana tulee tyyliin villa- ja froteemainen puuvillakangaslaikanpinta ts. Aika kauan saa yhtä kohtaa hinkkaa jos aikoo jotain vahinkoa saada aikaan.

Jos et jaksa koko päivää myllytellä tommosella hitaammalla käsien puuduttajalla nii esmes Shine Mate ERO600 kiillotuspaketti S - Autonhoitokauppa ja toho vielä kaveriks joku 145mm punainen laikka mukaan.
 
Tekee esim. Motonetin 19,90€ Gern epäkeskokiillotuskone ja siihe vaikka markkinoiden helpoin/turvallisin fillaava hionta-aine Zaino Z-PC jolla ei voi mennä mönkään edes mustan kanssa. Gernin mukana tulevat laikat ei lisäksi oo kovin leikkaavia kun mukana tulee tyyliin villa- ja froteemainen puuvillakangaslaikanpinta ts. Aika kauan saa yhtä kohtaa hinkkaa jos aikoo jotain vahinkoa saada aikaan.

Jos et jaksa koko päivää myllytellä tommosella hitaammalla käsien puuduttajalla nii esmes Shine Mate ERO600 kiillotuspaketti S - Autonhoitokauppa ja toho vielä kaveriks joku 145mm punainen laikka mukaan.
Tuommoista Gerniä ei Motonetista löytynyt. Halvimmat löytyneet kiillotuskoneet ovat seuraavat:

MagPro Kiillotuskone 110 W | Motonet Oy

Kiillotuskone PM 240

Kummallakohan menee vähemmän metsään? Kunhan edes yhden auton ja umpiot kestäisi. Ja mitähän ainetta kannattaisi esim. Motonetista hakea? Tiistaina olisi tarkoitus vahata ja kiillottaa auto ja netistä ei ehdi tilaamaan mitään. Mitään kovin karkeaa ainetta en uskalla sähläämisen pelossa hankkia, mutta kunhan nyt edes pahimmista pintanaarmuista pääsee eroon.
 
Itse laittaisin rahani tohon shine maten ero600, sillä myllyttelee montakin autoa. Schollin s15 vois sopia sulle yhden stepin myllytykseen, ei ole kovin leikkaavaa.
 
Joo kannattaa varmaan ottaa tommonen oikea myllytyskone eikä noita 30e vehkeitä, nuo kai puutuu ihan heti vahan levitystä kovempaan hommaan. Ton kalliimman saa sitten myytyä eteenpäinkin tarvittaessa.

Olipas paska toi motonetin mtx villainen pesukinnas, hajosi parin vuoden käytön jälkeen. Sillä välin tuo shinearamasta 2011 ostettu sonusin pesukinnas rokkaa edelleen vaikka vähän on karvaa lähtenyt.
 
Täältäkin suositus, että epäkesko käyttöön ja valinta lompakon mukaan. Siihen hommaa vakion tilalle pienemmän tallan (yleensä järkkykokoisia mitä mukana tulee halvimmissa) ja sopivan/sopivat kiillotuslaikat (kannattaa aloittaa jollain keski/vähän leikkaavalla).

Nuo linkatut taikinapyörittimet kannattaa jättää kauppaan. Niiden teho tosiaan riittää vahan levittämiseen ja poistoon. Moni vain vetää lopuksi sillä mukana tulevalla, superleikkaavalla karvaturalla itselleen mukavat holot.
 
Bilteman kone parempi ku On/Off powerkytkin, mitä Motonetin vehkees ei oo ts. peukku väsyy. Kyllä tommosella auton myllyttää mutta kuten sanoin niin on ei-kiireisille. Tolla Motonetin koneella ei todellakaan holoja saa... Sen verran iso epäkeskeisyys ja vähä kierroksia. Tommosella (paitsi merkki Gern mut ihan sama kone) aloitin joskus. Lisäksi jos käy salilla niin hyvä hierontakone lihasten rentoutukseen (varsinkin Bilteman).
 
Sillä lampaantaljalla saa kyllä holoja erittäinkin helposti. Muutamat kaverien autot silotellut niiden jäljiltä. :rofl:
 
Eipä tullu sitä pitkäkarvasta taljaa kyllä käytettyäkään koskaan. Muistaakseni froteekangasta ja jotain nukkajutskaa.
 
Ei sitä tiiä vaik joskus tarvis. Mut nyt käytän vaahtomuovilaikkoja mieluummin :DFlexipads ja Nanolex, eli näitä 70–90 mm (3–3,5 . Tykästynyt varsinkin Nanolexin ohkasiin tasopinnoillw ja Flexipadsin paksumpia sit kuoppiin...
 
Noin niin ku niistä alottaneina joskus viime vuosikymmenellä, kyllä niillä tekee ja myllyttelee. Rälläkkämallin koneella saa amatööri kyllä mun mielestä helpommin tuhoa aikaan kun ovat tehokkaita. Eikä niitä osata välttis edes automaalaamoissa käyttää (holot jää). Tommosta alle 30€ konetta tuskin saa väärin käytettyä tai sellaisesta mä ainakin aloitin opiskeleen. Siihen puuvillalaikkaan Zaino Z-PC ja suihkii vettä pintaan sumupullosta jos tarvii enempi leikkaavuutta niin kyllä tapahtuu.

Sillon ~11-12 vuotta sitten kiilloton kyllä niin pesunaarmumattaraiskatun Väyrysmersun noilla eväillä (ja omani myös) todella bling blingiksi. Tarvii kaivella esimerkkikuvia ennen-jälkeen. Siitä se innostus sitten lähti (lapasesta).

En kyl käytä nykyään edes hierontaan, lihaksille ostin johdottoman Ryobi One :)
 
Noin niin ku niistä alottaneina joskus viime vuosikymmenellä, kyllä niillä tekee ja myllyttelee. Rälläkkämallin koneella saa amatööri kyllä mun mielestä helpommin tuhoa aikaan kun ovat tehokkaita. Eikä niitä osata välttis edes automaalaamoissa käyttää (holot jää). Tommosta alle 30€ konetta tuskin saa väärin käytettyä tai sellaisesta mä ainakin aloitin opiskeleen. Siihen puuvillalaikkaan Zaino Z-PC ja suihkii vettä pintaan sumupullosta jos tarvii enempi leikkaavuutta niin kyllä tapahtuu.

Sillon ~11-12 vuotta sitten kiilloton kyllä niin pesunaarmumattaraiskatun Väyrysmersun noilla eväillä (ja omani myös) todella bling blingiksi. Tarvii kaivella esimerkkikuvia ennen-jälkeen. Siitä se innostus sitten lähti (lapasesta).

En kyl käytä nykyään edes hierontaan, lihaksille ostin johdottoman Ryobi One :)

Siksi kannattaa rälläkkämalleista ostaa epäkesko, tuolla pelkällä pyörivällä nyt hologrammit on taattu jos ei osaa (esim itse en osaa)
 
Jep, epäkesko, siihen pari erilaista laikkaa (oranssi jos isompaa naarmua, vihreä jos peruspesunaarmua ja sininen jos ei kauhean kärsinyt maalipinta) laikkaa ja tahnaksi esim. Schollin S20 1-step ja menee laikkaa vaihtamalla isommat naarmut tai pelkkä talvipaskojen + pesunaarmujen poisto.

Aloittamista ei kannata pelätä, tarpeeksi matalat kierrokset, ei paina konetta vaan kannattelee ja ohjaa sitä pelkästään. Tarpeeksi pienet alueet kerrallaan ja kohtuullinen valaistus.

Suoravetolaitetta en itsekään ottaisi ensimmäiseksi käyttöön.
 
Tämän päivän harrasteaineet:

A39310C2-BEE3-47E0-92AC-4189696BBCF6.jpeg


Jos pitää kaksi erityistä ainetta nostaa esiin, niin Bilthamberin Cleanser Fluid, aivan mahtava aine ennen vahausta, lähtee piet, muut paskat, mahdollisen myllytyksen ainejäämät ja pölyt. Jopa osa raudanpoiston jälkeen jääneistä pienistä täplistä poistuu. Ei tarvitse laisinkaan käyttää voimaa ja hangata älyttömästi, toinen suihkaus ongelmakohtaan ja lähtee paska kuin vesi hanhen selästä. Heti perään kuivalla mikrokuidulla pyyhitään puhtaaksi. Talven jäljiltä lähti jonkinlainen ’karkea pinta’ myös pois maalipinnalta, eli kaikki suolat yms paskat jotka eivät pesussa välttämättä aina lähde.

Sitten ensimmäistä kertaa nestemäinen Fusso Coat käytössä, luvataan seitsemän kuukautta, mutta jos kestää nyt neljästä viiteenkin kuukautta, niin loistavaa. Vahamaisempi perus-Fusso on kestänyt helposti tuon +4kk. Käytön helppous normi Fussoa vieläkin helpompaa ja vaivattomampaa. Kaadat pullosta sienelle (tulee 2kpl mukana) nestettä ja levität tasaisesti paneli kerrallaan. Kuivaa muutamassa minuutissa ja poispyyhintä mikrokuidulla, riittää kun vähän näyttää siellä päin liinaa. :tup::kahvi:
 
Jos pitää kaksi erityistä ainetta nostaa esiin, niin Bilthamberin Cleanser Fluid, aivan mahtava aine ennen vahausta, lähtee piet, muut paskat, mahdollisen myllytyksen ainejäämät ja pölyt. Jopa osa raudanpoiston jälkeen jääneistä pienistä täplistä poistuu. Ei tarvitse laisinkaan käyttää voimaa ja hangata älyttömästi, toinen suihkaus ongelmakohtaan ja lähtee paska kuin vesi hanhen selästä. Heti perään kuivalla mikrokuidulla pyyhitään puhtaaksi. Talven jäljiltä lähti jonkinlainen ’karkea pinta’ myös pois maalipinnalta, eli kaikki suolat yms paskat jotka eivät pesussa välttämättä aina lähde.
Jeps, itse käytin myös tuota BH Cleanser fluidia ensimmäisen kerran ja hyvin poistaa likaa vielä esipesun -> shampoopesun -> liuotin pesun -> raudanpoiston ja pien poiston jälkeen (raudanpoisto ja pienpoisto tosin tehty vain eniten likaantuvilta alueilta).
 
Autoduden kevätalesta ajattelin laittaa kasan laikkoja ja ehkä pien sekä raudanpostoaineita ja ipaa. Clover CT9000 epäkesko odottelee takakontissa myllytettävää. Oma auto on vasta pari vuotta vanha ja käsinpesty, joten sen pitäisi mennä yhdellä vedolla, mutta voisin exän (romu)autoon harjoitella vähän leikkaavamman combon käyttöä. :cigar2:
 
Päätin lykätä myllytyskoneen hankintaa siihen asti, että kesätöistä on parin ekan kuukauden palkat tulleet tilille. Voi ostaa kunnon välineet kerralla :)

Pesin auton nyt Pinelinellä, sitten ValetPro Purple Passionit pintaan ja lopuksi vielä Collinitea. Naarmut ja pyörrejäljet menivät aika kivasti piiloon ja kiiltää ihan pirun hyvin, eli eiköhän tuolla myllytykseen asti pärjää.
 
Myllytyksen ostamista palveluna kannattaa myös harkita, sen sijaan, että ostat kamppeet ja ei ole kuin yksi aito mitä puunata, ei sitä kuitenkaan joka vuosi tarvitse myllyttää, ellet sitten aja jossain hiekkaerämaassa päivittäin ja/tai vie autoa aina harjapesuun.

Idea tietysti ostaa palvelu asiansa osaavalta. Vähän lisää rahaa ja laittaa esim. Korrekin Curen päälle, sitten pysyykin auto pitkään hyvänä.
 
Myllytyksen ostamista palveluna kannattaa myös harkita, sen sijaan, että ostat kamppeet ja ei ole kuin yksi aito mitä puunata, ei sitä kuitenkaan joka vuosi tarvitse myllyttää, ellet sitten aja jossain hiekkaerämaassa päivittäin ja/tai vie autoa aina harjapesuun.

Idea tietysti ostaa palvelu asiansa osaavalta. Vähän lisää rahaa ja laittaa esim. Korrekin Curen päälle, sitten pysyykin auto pitkään hyvänä.
Tuotakin mietin, mutta tuppaa olemaan aika kalliita nuo oikeasti kunnolliset myllytykset. Tulee selvästi halvemmaksi lähteä itse opettelemaan varovasti ja oman auton kanssa yleensä mukava touhuta ja katsoa työn tulosta. Isän auto kaipaisi myös jotain käsittelyä, mutta toisaalta se on kuitenkin harjapesussa heti kun silmä taas välttää.
 
Olisi pitänyt kirjoittaa selvemmin, pahoittelut siitä. Eli kokeiltu on nyt motonetin ja bilteman valikoimista erilaisia pienpoistoaineita, mutta ne ovat kovin tehottomia. Eli haussa on siis tehokas aine siihen tehtävään.

Autodude tuuttaa joka mainoksessaan tuota ValetPron ainetta. Onko siitä kokemuksia eli lähteekö mustat pisteet vaivatta vai pitääkö hinkata vielä erikseen?
 
Autodude tuuttaa joka mainoksessaan tuota ValetPron ainetta. Onko siitä kokemuksia eli lähteekö mustat pisteet vaivatta vai pitääkö hinkata vielä erikseen?

Tuolla viime kesänä menestyksekkäästi poistin töhnät oman auton kyljestä. Aine ruiskutetaan auton pinnalle, annetaan vaikuttaa ja pyyhitään lika pois puhtaalla liinalla johon on ruiskautettu ainetta. Sitten huuhdellaan ja pestään aineen jämät pois käsittelyalueelta.

ValetPro sanoi:
Directions:

1. Spray onto affected area, working a panel at a time. Always use on a dry surface.
2. Allow to dwell until tar begins to run.
3. Prime a Multi-Purpose Microfibre Cloth with product.
4. Wipe off treated area.
5. Repeat until the contamination is removed.
6. Rinse down the paintwork with water to neutralise the solvents.
Citrus Tar and Glue Remover - ValetPRO - Specialist Detailing Products
 
Olisi pitänyt kirjoittaa selvemmin, pahoittelut siitä. Eli kokeiltu on nyt motonetin ja bilteman valikoimista erilaisia pienpoistoaineita, mutta ne ovat kovin tehottomia. Eli haussa on siis tehokas aine siihen tehtävään.

Autodude tuuttaa joka mainoksessaan tuota ValetPron ainetta. Onko siitä kokemuksia eli lähteekö mustat pisteet vaivatta vai pitääkö hinkata vielä erikseen?

At special cleanerilla kyllä lähtee piki pois, ei ole hinnassakaan mitään autohipostelulisää siinä. Tehtaan lakkaamille pinnoille käy esim. xyleeni ja mineraalitärpättikin jos niitä sattuu löytymään. Xyleenillä lähtee sairaan hyvin mutta se on aika häijyä kamaa ja testaamatta ei missään nimessä kannata näkyville pinnoille lotrata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom