Auton pesu

At special cleanerilla kyllä lähtee piki pois, ei ole hinnassakaan mitään autohipostelulisää siinä. Tehtaan lakkaamille pinnoille käy esim. xyleeni ja mineraalitärpättikin jos niitä sattuu löytymään. Xyleenillä lähtee sairaan hyvin mutta se on aika häijyä kamaa ja testaamatta ei missään nimessä kannata näkyville pinnoille lotrata.

Hyvä kun muistutit, mun pitikin hankkia tätä ja pistin viimeisen pullon paikallisesta Motonetistä juuri tilaukseen :tup:
Tarttee saada kaikki mahdolliset vaha- ja öljyjämät pois kontin ja ovieaukkojen reunasuojien paikalleenliimausta varten. On nimittäin aika rouheassa kunnossa jo parin oviaukon alareunat muksun ja vaimon jäljiltä, niin raapikoot mieluummin rosteria kuin auton maalipintaa. Ei ehkä tee myöskään niin pahaa laittaa fillaritelinettä auton perään kiinni kun tukijalat tulee suojalistan päälle eikä suoraan puskurin maalipintaa vasten :D
 
Tuolla viime kesänä menestyksekkäästi poistin töhnät oman auton kyljestä. Aine ruiskutetaan auton pinnalle, annetaan vaikuttaa ja pyyhitään lika pois puhtaalla liinalla johon on ruiskautettu ainetta. Sitten huuhdellaan ja pestään aineen jämät pois käsittelyalueelta.

Valetpro citrus tar and glue remover toimii. En tiedä toimiiko paremmin kuin joku muu. Itse oon tuota käyttänyt noin vanteille, sitten kun muuten puhdas pinta. Auton maalipinnalta olen vain suoraan hetken jälkeen painepesuroinut pois. Oikeastaan auton pienpoiston hoidan aloittamalla esipesun motox moottoripesuaineella, joka on tiukka hiilivetyliuotin. Tilanteesta riippuen se saattaa riittää eikä erillistä pienpoistoa tarvita.
 
Valetpron citrus tar and glue remover todellakin toimi, helposti lähti valkosesta autosta pikipaskat pois. Samaa ei voi sanoa pro kleenin troll's breath raudanpoistoaineesta, aika tehotonta vaikka värjääntyykin violetiksi. Pitää loppukesän vahaamiseen ottaa corrosolia testiin.
 
Onko tuollainen Finikorin Brilliant+ keraaminen kestopinnoitus tai ylipäätään muut kestopinnoitukset kannatava sijoitus? Äkkiseltään tuntuu iha fiksulle mikäli tekee sen mitä luvataan, mutta mikä on totuus?
 
Onko tuollainen Finikorin Brilliant+ keraaminen kestopinnoitus tai ylipäätään muut kestopinnoitukset kannatava sijoitus? Äkkiseltään tuntuu iha fiksulle mikäli tekee sen mitä luvataan, mutta mikä on totuus?

Riippuu mitä pitää kannattavana. Mitä haet pinnoitteelta? Kuinka paljon tulee ajoa ja kuinka usein pesuja?

Pinnoite ratkaisee paljon mutta vähintään yhtä tärkeää on laittaa se oikein.
 
Miksi mulla on keraaminen kestopinnoite? Ulkonäkö ja pesun helppous.

Auto näyttää aina hyvältä. Varsinaisen pinnoitteen lisäksi käytössä on vielä pari boostaavaa ainetta, joita kakutetaan pinnalle, joten pinta kyllä näyttäisi lähes yhtä hyvältä myös ilman pinnoitetta. Joten tämä väite on mulla hataralla pohjalla.

Pesu on helppoa. Kesällä lähtee vaivatta puhtaaksi, ei tarvitse jynssätä. Talvella voi käyttää hiilivetyä surutta, pinnoite ei antaudu. Kaikki muut päälle kakutetut aineet lähtee mutta pinnoite pysyy.

No mutta entäs se suoja? Suojaako se naarmuilta? Ei. Suojaa ehkä korkeinkaan hieman pesunaarmuilta siinä mielessä, että pinta on liukkaampi ja likaa ei tarvitse jynssätä. Suojaa sitten ihan oikeasti kuitenkin UV-valolta, puun mahlalta ja linnunkakkojen kiinni palamiselta ja niin päin pois.

Ehkä tän vois ajatella niin, että laitetaan maalipinta kuntoon, check. Sitten laitetaan pinnoite, että maalipinta pysyisi kunnossa ja lisänä vielä parempi kiilto, check. Sitten kakutetaan kaikkea muuta suojaa päälle, että pinnoite pysyy hyvänä ja suojassa, check. :cigar2:
 
Mulla on Sonaxin kestopinnoite päällä ja kyllähän se helpottaa kun ei tarvitse kuin pestä paskat pois (painepesurilla esipesu vaahdottimen kanssa ja sen jälkeen kinnastelu) ja kuivata auto niin hyvältä näyttää. Laitatan ylläpitokäsittelyn yleensä puolivuosittain renkaanvaihdon yhteydessä, kun on sen verran edullinen (69€, sisältää tietty myös perusteellisen käsinpesun).
 
Pinnoite ei ole huoltovapaa kuten jotkut ajattelevat. En koskaan suosittele edes pinnoitetuille autoille koneellisia harjapesuja. Missä päin Hiivatti vaikutat?
 
Niin siis hommahan on tälläinen, että ostin juuri 2017 Focus ST-Linen ja harkitsen pinnoitusta juuri tuon "helppouden" ja kiillon takia. Maalipinta on hyvässä kunnossa lukuunottamatta keulassa paria kiveniskemää + aurinkoa vasten näkyy konepellissä mikronaarmua jos oikein tarkkaa katsoo, mutta varmaan hionnalla / myllytyksellä nekin voisi saada häivytettyä ennen mahd. pinnoitusta. Ja tietysti ammattilaisellahan nämä kaikki pitää teettää.
Auton pesuun siis haen helpotusta ja pintaan kiiltoa.

Pinnoite ei ole huoltovapaa kuten jotkut ajattelevat. En koskaan suosittele edes pinnoitetuille autoille koneellisia harjapesuja. Missä päin Hiivatti vaikutat?

Kouvolassa vaikutan. Lisätään nyt loppuun vielä, painepesuri ja vaahdotin tilauksessa kun edellinen pesuri hajosi ja vaahdotinta ei ole aikaisemmin ollut.
 
Miksi mulla on keraaminen kestopinnoite? Ulkonäkö ja pesun helppous.

Auto näyttää aina hyvältä. Varsinaisen pinnoitteen lisäksi käytössä on vielä pari boostaavaa ainetta, joita kakutetaan pinnalle, joten pinta kyllä näyttäisi lähes yhtä hyvältä myös ilman pinnoitetta. Joten tämä väite on mulla hataralla pohjalla.

Mitä ovat nämä boostaavat aineet?
 
Mitä ovat nämä boostaavat aineet?

Mulla on tällä hetkellä pesuaineena Korrek Reload ja kuivausapuna Korrek Ultra Finish. Eka on miedosti pinnoittava pesuaine ja toka on quick detailer tyylinen tuote hifistelemään kiiltoa ja liukkautta. Parin tai muutaman pesun välein lähmin Korrekin Polymatrixin autoon.

Vastaavia tuotteita tietysti iso kasa muitakin. Jos yksi pitäisi valita, niin pinnoittava Gyeon Bathe+ pesuaine on todella hyväksi testattu. Näiden vastaavien kanssa kannattaa aina tarkastaa, että onko tuote tarkoitettu keraamiselle pinnoitteelle, ts. tarttuuko se pinnoitteet päälle.
 
Joku voi korjata jos on kokemusta, mutta järkeiltynä pinnoitteen idea on se, että se kestää hiilivetyliukkarilla, pien ja raudanpoistolla pesun jolloin kinastelu voidaan jättää jopa kokonaan pois - ei naarmuja. Tällaista pesua ei vaan saa tehdä luonnossa joka hankaloittaa hommaa. Pinnoite myös näyttää samalta kuin vahattu, kesto vain on huomattavasti parempi.

Huonona puolena näkisin sen että pinnoite kuluu epätasaisesti ja jos sen haluaa pois kaikkialta, pitää myllyttää tai uusia se, mutta silloinkin myllytetään vanhan rippeet koska pinnoite ei kerrostu. Älytön homma siis parin vuoden välein ellei vaihda lennosta vahaukseen. Vaha ei vain tartu pinnoitteeseen kunnolla, joten...

En laittaisi pinnoitetta omaan autooni koska asianmukaista pesuhallia/paikkaa ei ole jolloin nysväisin tavallisilla pesuaineilla ja väistämättä kintaalla. Huolellisen pesun jälkeen vahaus ei vie kauaa. Ja pesujen yhteydessä voi käyttää nykyisiä suihkutettavia suojia joilla pääsee seuraavaan pesuun.
 
Oman koslan perusteellisemman kevätpesun + vahauksen tehneenä:
Esipesu astetta tujummalla annoksella BH autofoam, liukkaripesu Motox liuotinpesuaine, raudanpoisto Korrekin vannepesulla. Aika paljon jäi noiden jäljiltä vielä pikitahroja joihin sitten AG tar remover. Seuraava vaihe olisi toki ollut savestus mutta ei ole sitä vielä tullut opeteltua. Eli vahaukseen jossa ensin auto läpi AG punaisella ja päälle ensikokeilu Fussoa. Täytyy sanoa että molempien vahojen levitys oli helppoa, AG "pölyää" nykyään vähemmän.
Muita huomioita ainakin se että Motox vaikutti vähän tehottomalta ja koko auton käsittely litran huonolla suihkepullolla kävi jo työstä. Kokeilussa oli myös Bilteman vannepesu mutta tuntuu tehoavan lähinnä jarrupölyyn. Korrek oli yllättävän hyvää. Autoahan ei liukkarilla tule pestyä kuin pari kertaa vuoteen mutta mikä olisi hyvä aine Motoxin tilalle? Ja talveksi kannattanee laittaa vahaksi vaikka Double Speed wax?

Edit: Onko porukalla kokemusta Prisma TI pesusta että mitä kamaa niistä "rööreistä" tulee. Omien välineiden käyttöhän tuolla on kielletty mikä ainakin meikäläisen on pitänyt vielä toisen TI-pesuhallin asiakkaana.
 
Niin siis hommahan on tälläinen, että ostin juuri 2017 Focus ST-Linen ja harkitsen pinnoitusta juuri tuon "helppouden" ja kiillon takia. Maalipinta on hyvässä kunnossa lukuunottamatta keulassa paria kiveniskemää + aurinkoa vasten näkyy konepellissä mikronaarmua jos oikein tarkkaa katsoo, mutta varmaan hionnalla / myllytyksellä nekin voisi saada häivytettyä ennen mahd. pinnoitusta. Ja tietysti ammattilaisellahan nämä kaikki pitää teettää.
Auton pesuun siis haen helpotusta ja pintaan kiiltoa.



Kouvolassa vaikutan. Lisätään nyt loppuun vielä, painepesuri ja vaahdotin tilauksessa kun edellinen pesuri hajosi ja vaahdotinta ei ole aikaisemmin ollut.

Olet sitten liian kaukana musta. Suosittelen Nanolexin Si3D tai Si3D HD Pinnoitteeksi ja siihen kylkeen ylläpitoon Nanolex Final Finishiä pesun jälkeen kuivausavuksi.
 
Muita huomioita ainakin se että Motox vaikutti vähän tehottomalta ja koko auton käsittely litran huonolla suihkepullolla kävi jo työstä.

Motox moottorinpesuaine on mun käsityksen mukaan lähes täysin puhdasta naftaa, ei sen parempaa ainetta oikein ole olemassakaan enää mitä auton pinnalle uskaltaa huoletta levitellä. Se litran sumutinpullo kyl aika heikko esitys, mut menee vanteisiin levitellessä.

Vesiliukoiset liuotinpesuaineet on sitten jo huomattavasti miedompaa tavaraa. Esim Korrek tarex tai BH surfex-hd. Mutta noilla saa jo suolan liukenemaan pois. Mutta pikitahrat poistuu vauhdilla vasta tolla tujulla liukkarilla, esim just motox moottorinpesuaine.
 
Okei, kun nyt tsekkasin mitä liuotinta tulikaan käytettyä niin ei ole tuota jytympää vaan mikroliuotin bio. Selittänee osittain erilaiset kokemukset. Ja hinta näkynee just siinäkin että ruiskupää toimii vain pystyasennossa ja vaatii hitaat ja rauhalliset painallukset että pelittää.
 
Minkäslaisia imureita porukalla on käytössä? Ei millään viittisi hyvää kodin imuria pilata repimällä sitä pitkin pihaa ja auton paskaisia lattioita imuroimalla. Eli joku tehokas+edullinen tuota käyttöä varten? Tuhkaimuri? Imuletkun pituus nuossa on tietysti ongelmana, mutta etuina olisi keveys, iso säiliö ja todella edullinen hankintahinta. Vaiko joku hinnat alkaen marketti-imuri?
 
Hinnat alkaen -marketti-imuri on yks hyvä vaihtoehto.
Itse hain Bilteman hinnat alkaen -märkäkuivaimurin varastohommiin, ja sillä imuroin autonkin. Imuteho jäi kyllä aika vaatimattomaksi tuossa pelissä, marketin hinnat alkaen -perusimuri on varmaan puhtaasti autohommiin parempi. Katsoo sellaisen mallin mihin saa vain pussit halvalla että saa vaihdettua riittävän usein edullisesti.
 
Minkäslaisia imureita porukalla on käytössä? Ei millään viittisi hyvää kodin imuria pilata repimällä sitä pitkin pihaa ja auton paskaisia lattioita imuroimalla. Eli joku tehokas+edullinen tuota käyttöä varten? Tuhkaimuri? Imuletkun pituus nuossa on tietysti ongelmana, mutta etuina olisi keveys, iso säiliö ja todella edullinen hankintahinta. Vaiko joku hinnat alkaen marketti-imuri?

Hommaa hinnat alkaen rakennusimuri.
 
Se unohtuikin mainita, että saisi olla näppärän kokoinen. Nykyisessä kämpässä joka paikka, varasto mukaan lukien, on täynnä tavaraa. Joten mikään kovin iso rotjake ei sopisi olla. Toki tässä on talon osto edessä, että ainahan sitä voisi lykätä ostoa niin kauan, että löytyy oma autotalli. Mutta kun tarve olisi heti :D Järkevä valinta olisi varmaan odotella sen verran, että on enemmän tilaa ja ostaa joku parempi kohtuuhintainen vehje. Esim. Einhell TH-VC 1820 S tai Nilfisk Buddy II 12 vaikuttaisivat aika päteviltä eikä tarvitsisi rahaakaan laittaa satasia.

Tai sitten pitäisi malttaa raakalla kädellä tyhjätä varastosta tavaraa, niin tuollainen imuri sopisi helposti. Ei kukaan tarttisi autosubeja tai Audio pron aktiivikotiteatterisubia? :D
 
Tilaa autonhoitokaupasta? Siellä on Fusso tarjouksessa ja lyömätön palvelu. Jos Fussolle haluaa vaihtoehtoja, niin kokeilisin mieluummin Bilt Hamber double speed tai finis wax. Ovat ainakin taatusti hyväksi todettuja.
 
Olisko hyvää homman osaavaa käsinpesupaikkaa Turusta suositella? Myllytystä en kaipaa mutta jonkin sortin naarmuja peittävä cleaner-käsitttely olisi hyvä. Samoin sisäpuhdistus. Damon autopesulaa Kalevantiellä on FB:ssä kehuskeltu.
 
Mä olen auton kangassisustusta putsannu paineilmalla, pillin ja letkun väliin veden erottelija niin hyvä tulee.. Eritoten lattiamatot lähtee puhtaaksi näin, paremmin kuin imurilla. Imurilla toki on syytä viimeistellä homma.
 
Mites nykyajan painepesurit? Minulla on tällä hetkellä iänikuinen Kärcherin K2.91 MD painepesuri ja alkaa olemaan aika vaihtaa uuteen.

Mites Kärcherin lisäksi Nilfisk tai Clen vertautuu toisiinsa? Hintakattona laitteelle on tiukka 400 euroa ja käyttö on siis pääosin auton pesua.
 
Mites nykyajan painepesurit? Minulla on tällä hetkellä iänikuinen Kärcherin K2.91 MD painepesuri ja alkaa olemaan aika vaihtaa uuteen.

Mites Kärcherin lisäksi Nilfisk tai Clen vertautuu toisiinsa? Hintakattona laitteelle on tiukka 400 euroa ja käyttö on siis pääosin auton pesua.

CLEN G 145 PLUS - IPF Tekniikka Oy
Painepesuri G145 Plus

Voisi olla pätevin vaihtoehto tuossa hintaluokassa. Löytyy jopa korjaamokäsikirja ladattavaksi, jos joskus joutuu jotain itse korjailemaan tai huoltamaan. Varustettu pitkällä 12m letkulla ja metallipumpulla (ilmeisesti alumiini/teräs messingin sijaan).
 
Viimeksi muokattu:
Mites nykyajan painepesurit? Minulla on tällä hetkellä iänikuinen Kärcherin K2.91 MD painepesuri ja alkaa olemaan aika vaihtaa uuteen.

Mites Kärcherin lisäksi Nilfisk tai Clen vertautuu toisiinsa? Hintakattona laitteelle on tiukka 400 euroa ja käyttö on siis pääosin auton pesua.

Itellä kärcherin K4 ja ehdottomasti suurin puute on kuminen letku. Kova muoviletku on kamala käsitellä ja aina rullalla. En viitsi kuitenkaan pelkkää letkua vaihtaa, menee seuraavaksi koko pesuri vaihtoon, kun tuosta aika jättää.
 
Eiks kärsserit ole muovipumpuilla tuonne ainakin K4-kokoluokkaan asti?

Kyllähän ne on. K5 sarjassa ainakin aiemmin ollut alumiinipumppu ja K7 sarjassa messinkipumppu.

K5 sarja verrattuna tuohon linkkaamaani Cleniin ei ainakaan specsien puolesta ole millään tavalla parempi. Clenin letku on esimerkiksi 4m pidempi ja tehoa on enemmän. Myös liitäntöjen ym. osalta tuo Clenin pesuri on "ammattimaisempi". Lisäksi laskisin nuo Kärcherin "full control" härpäkkeet enemmän miinukseksi kun voivat hajota helposti.

Itseltä löytyy vanhempi K7 premium, johon olen ollut tyytyväinen. Noita uusimpia Kärchereitä on hankalampi suositella kun ovat ottaneet takapakkia muutamalla osa-alueella.
 
Viimeksi muokattu:
Mites nykyajan painepesurit? Minulla on tällä hetkellä iänikuinen Kärcherin K2.91 MD painepesuri ja alkaa olemaan aika vaihtaa uuteen.

Mites Kärcherin lisäksi Nilfisk tai Clen vertautuu toisiinsa? Hintakattona laitteelle on tiukka 400 euroa ja käyttö on siis pääosin auton pesua.

Vaikka onkin tiukka 400€ hintakattona, niin säästä vielä hetki ja osta kränzle. Ei tarvitse laittaa paljon lisää, ja saat ammattipesurin.
 
Kun tässä nyt painepesureista on puhe, niin miten porukka on ratkaissut pesurin säilytyksen jos lämmintä varastotilaa ei ole? Saako noita millään niin tyhjäksi että pärjäävät pakkasessa, vai onko joku glykoli sisuksiin toimiva ratkaisu?

Kaksi pesuria on kyllä aiemmin ollut, mutta niitä säilytin talvet sisällä komerossa. Tuohon hommaan en kuitenkaan enään ala. Molemmat hojosi silti omia aikojaan parin vuoden iässä, toinen oli joku nilfisk ja toinen kärcher k5 lelu.

Katsellut nyt autonpesuun ja muihin yleisiin hommiin pesuria, ja muutama itseä kiinnostava malli löytynyt.

Painepesuri Clen G161 Plus

Painepesuri Kränzle HD 10/122 TS (Saksanmaalta 499€ hintaan)
 
Kun tässä nyt painepesureista on puhe, niin miten porukka on ratkaissut pesurin säilytyksen jos lämmintä varastotilaa ei ole? Saako noita millään niin tyhjäksi että pärjäävät pakkasessa, vai onko joku glykoli sisuksiin toimiva ratkaisu?

Kaksi pesuria on kyllä aiemmin ollut, mutta niitä säilytin talvet sisällä komerossa. Tuohon hommaan en kuitenkaan enään ala. Molemmat hojosi silti omia aikojaan parin vuoden iässä, toinen oli joku nilfisk ja toinen kärcher k5 lelu.

Katsellut nyt autonpesuun ja muihin yleisiin hommiin pesuria, ja muutama itseä kiinnostava malli löytynyt.

Painepesuri Clen G161 Plus

Painepesuri Kränzle HD 10/122 TS (Saksanmaalta 499€ hintaan)

Noista kahdesta ottaisin ihan heti kränzlen, letkukela on mielestäni täysin turha. Just tuo kränzle on tallilla muutaman hengen käytössä ja on aivan erinomainen laite.
 
Kränzle 10/122 ilman total stoppia on ollut kärkkäisillä silloin tällöin 399e. Sanoisin että on kyllä erinomainen pesuri vaikka vähän enemmänkin maksaisi. Mikä parasta pieni kompakti koko ilman mitään ylimääräistä ja tehoa on autonpesuun ja muuhun harrastuskäyttöön. Erittäin hiljainen vaikka kone käy koko ajan. Pidemmäksi tauoksi tulee sammutettua. Kävin vertailemassa aikanaan Kärcherin K7 Premium flex superiin tms ja olihan se kärcheri koominen ilmestys muoveineen kaikkineen. Tuntui muovilelulta.

Jos nyt miinusta haluaa keksiä niin letku on karkeapintainen eli hiekka jää kiinni. Lisäksi tuppaa kiertymään. Erikseen ostettava 21,90e maksava pyörivä liittin auttaa jonkin verran muttei poista ongelmaa kokonaan.
 
Ikinä en ole autoa käsin jaksanut pestä. Viime kesästä ollut auto pesemätä ja nyt päätin vähän panostaa. Kaikki maailman tökötit, mitä kaupasta möivät, auton pintaan ja vaha päälle. Ei ollut painepesuria käytössä, mutta hyvin tuo hiekka lähti irti ilman hinkkaamistakin, kun pesuainetta ja vettä näytti useamman kerran. Nyt vielä pitäisi kesärenkaat alle.

Edit: @Warfe @König KC Endurance Bluen laitoin autoon. Helppo oli kiillottaa, vaikka aika reilusti laitoin vahaa. Katsotaan miten kauan pysyy kyydissä mukana.

auto.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kun tässä nyt painepesureista on puhe, niin miten porukka on ratkaissut pesurin säilytyksen jos lämmintä varastotilaa ei ole? Saako noita millään niin tyhjäksi että pärjäävät pakkasessa, vai onko joku glykoli sisuksiin toimiva ratkaisu?

Kaksi pesuria on kyllä aiemmin ollut, mutta niitä säilytin talvet sisällä komerossa. Tuohon hommaan en kuitenkaan enään ala. Molemmat hojosi silti omia aikojaan parin vuoden iässä, toinen oli joku nilfisk ja toinen kärcher k5 lelu.

Katsellut nyt autonpesuun ja muihin yleisiin hommiin pesuria, ja muutama itseä kiinnostava malli löytynyt.

Painepesuri Clen G161 Plus

Painepesuri Kränzle HD 10/122 TS (Saksanmaalta 499€ hintaan)
Kränzlelle ääni täältäkin,itse ostin https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/kranzle-1152-tst-painepesuri ja vaahdottimen ja täytyy todeta että on ihan ammattivehje kyseessä. Tuntee jo painosta että ei ole mikään muovirimpula kyseessä.
 
Kun tässä nyt painepesureista on puhe, niin miten porukka on ratkaissut pesurin säilytyksen jos lämmintä varastotilaa ei ole? Saako noita millään niin tyhjäksi että pärjäävät pakkasessa, vai onko joku glykoli sisuksiin toimiva ratkaisu?

Kaksi pesuria on kyllä aiemmin ollut, mutta niitä säilytin talvet sisällä komerossa. Tuohon hommaan en kuitenkaan enään ala. Molemmat hojosi silti omia aikojaan parin vuoden iässä, toinen oli joku nilfisk ja toinen kärcher k5 lelu.

Katsellut nyt autonpesuun ja muihin yleisiin hommiin pesuria, ja muutama itseä kiinnostava malli löytynyt.

Painepesuri Clen G161 Plus

Painepesuri Kränzle HD 10/122 TS (Saksanmaalta 499€ hintaan)

Itselllä oli monta vuotta halpispesuri ulkosäilytyksessä, ei mennyt rikki, kunhan hetken käytön jälkeen pyörittti ilman vesiä, että tuli tyhjäksi.
 
Pitänee laittaa tuo kränzle tässä tilauksen. Miettiä sitten tuota kylmässä säilytystä vielä. Tosin tuo kränzle on sen verran pieni, että saattaisi jonkun lämpimänkin paikan löytää.

Hieman on noissa hinnat noussut, kun lueskellut noita vanhempia kirjoituksia aiheesta niin 300€ luokkaa olleet hinnat muutama vuosi sitten.
 
Juu, en noista renkailla olevista tiedä mutta ainakin tuota 10/122 mallia on ollut 300 alkavalla hinnoilla.
 
Juu, en noista renkailla olevista tiedä mutta ainakin tuota 10/122 mallia on ollut 300 alkavalla hinnoilla.
Tuostakin on aika reilusti aikaa,itse kun olen jo useamman vuoden kytännyt hyvää tarjousta.Tuumasin että kerran se vaan kirpaisee ja kun sain 5% alennuksen tuosta niin iskin kiinni,enkä kyllä kadu on nimittäin vähän eripeli kuin entinen parin sadan markettipesuri.
 
Riippuu mitä pitää kannattavana. Mitä haet pinnoitteelta? Kuinka paljon tulee ajoa ja kuinka usein pesuja?

Pinnoite ratkaisee paljon mutta vähintään yhtä tärkeää on laittaa se oikein.

Mitä mieltä olette tosta Korrekin pinnoitteesta ? Korrek Pro TFC Polymatrix SiO2 Keraaminen pinnoite 350 ml | Motonet Oy

Aika moni tota on kehunut ja on ilmeisesti ihan pro tason tavaraa ja kohtuu helppo laittaa ? Ilmeisesti kannattaa laittaa se viimeistelyaine kanssa päälle ?

Omaan +10v autoon aattelin kokeilla tota.. mitään hipistelyä en jaksa tehdä, aattelin paikallisessa autopesulassa käyttää kåsinpesussa (henkilöautot 12,-) ja sitten toi päälle.. saa nähdä miten onnistuu..
 
Mitä mieltä olette tosta Korrekin pinnoitteesta ? Korrek Pro TFC Polymatrix SiO2 Keraaminen pinnoite 350 ml | Motonet Oy

Aika moni tota on kehunut ja on ilmeisesti ihan pro tason tavaraa ja kohtuu helppo laittaa ? Ilmeisesti kannattaa laittaa se viimeistelyaine kanssa päälle ?

Omaan +10v autoon aattelin kokeilla tota.. mitään hipistelyä en jaksa tehdä, aattelin paikallisessa autopesulassa käyttää kåsinpesussa (henkilöautot 12,-) ja sitten toi päälle.. saa nähdä miten onnistuu..
Ei tuo mikään pinnoite oikeasti ole, mutta ihan hyvän jäljen vähäksi aikaa saa viimeistelyaineen kanssa aikaan pienellä vaivalla.
 
Edellinen versio oli ihan ok ja tuon pitäisi olla parempaa. Se kesti jokusen kuukauden ja levittäminen oli helppoa. Tämähän on samaa kuin Korrek Pro ammattilaissarjan polymatrix, jota saa Mätänetistä 5l pöntöissä. Tuolla yli 20e hinnalla pidän aika kalliina tuotteena, mutta eiköhän se hinta siitä laske.
 
Naapurin lapset ovat onnistuneet naarmuttamaan auton kylkeä sen verran, että jotain pitäisi asialle tehdä, mutta mitä? Tekeekö noilla Motonetin halvoilla epäkeskokiillotusvehkeillä mitään, jos koittaisi pahimpia naarmuja saada "myllyttämällä" piiloon. Vahalla nuo hetkeksi aikaa aina melkein peittyvät, mutta tulevat hetken perästä takaisin. Onko esim. seuraavasta vehkeestä kellään kokemusta? MagPro Power Tools epäkeskokiillotuskone 650W | Motonet Oy
 
Viimeksi muokattu:
No mikseikäs tuokin käy. Kierroslukua saa säädettyä ja epäkesko. En muista mikä kaverilla on, mutta justiin näitä edullisemman pään vekottimia. Ihan on saanut myllytettyä mustan rinkelibussin puskurit nätiksi.

Aineista paljon kiinni ja siitä tyynystä myös.

Niihin on varmasti jollain antaa sanansa, kun ihan taatusti löytyy sellainen, joka näiden kanssa enemmän pelailee.
 
Naapurin lapset ovat onnistuneet naarmuttamaan auton kylkeä sen verran, että jotain pitäisi asialle tehdä, mutta mitä? Tekeekö noilla Motonetin halvoilla epäkeskokiillotusvehkeillä mitään, jos koittaisi pahimpia naarmuja saada "myllyttämällä" piiloon. Vahalla nuo hetkeksi aikaa aina melkein peittyvät, mutta tulevat hetken perästä takaisin. Onko esim. seuraavasta vehkeestä kellään kokemusta? MagPro Power Tools epäkeskokiillotuskone 650W | Motonet Oy

Varmasti tuollakin saa ihan hyvää jälkeä aikaiseksi, varsinkin jos ei mitenkään kauhean aktiiviseen käyttöön tule niin luulisi kestävänkin suht pitkään.
Kaveriksi joku suht pehmeä/vähän leikkaava laikka ja vaikka scholl concepts s20 black aineeksi, tuolla saa aika hyvin jälkiä pois ja ei tarvitse toista ainetta viimeistelyyn.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom