Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

Onko kellään kokemusta kuolinpesän auton myymisestä? Jos oikein ymmärsin niin Trafin puolesta homma ok ihan ok, kunhan rekisteröintitodistuksen II osa on jemmassa. Mutta ei taida firmat ottaa myyntitoimeksiantoon kuolinpesän nimissä olevaa autoa ellei ole joko a) perunkirjoitus tehty tai b) toimittaa sukuselvitystä. Muuten hyvä mutta sukuselvityksessä kestää se 3kk tai ylikin ja pakkaset tulloo (ei viitsi seisottaa autoa tyhjänpanttina pitkään).
 
Onko kellään kokemusta kuolinpesän auton myymisestä? Jos oikein ymmärsin niin Trafin puolesta homma ok ihan ok, kunhan rekisteröintitodistuksen II osa on jemmassa. Mutta ei taida firmat ottaa myyntitoimeksiantoon kuolinpesän nimissä olevaa autoa ellei ole joko a) perunkirjoitus tehty tai b) toimittaa sukuselvitystä. Muuten hyvä mutta sukuselvityksessä kestää se 3kk tai ylikin ja pakkaset tulloo (ei viitsi seisottaa autoa tyhjänpanttina pitkään).

Onko ajoneuvo rahoituslaitoksen omistama?

Silloin taitaa mennä huutokaupattavaksi autoliikkeille.
 
Voi helevetti :sdarra:

Uusi auto tuli pihaan, joten laitoin tuon "kolmosauton" myyntiin koska eihän sillä mitään enää tee. Ajattelin, että ei kukaan tuommoista romua osta, mutta jos siitä sen muutaman satasen saisi, olisi homma hienoa.
Pistin auton yöllä myyntiin ja ennenkuin aamulla pääsin töistä, oli jo tullut viisi viestiä ja yksi soitto. Heräsin äsken ja siellä odotteli 8 viestiä, pari soittoa ja ainakin yksi Nettiauton viesti Allanilta.
Viestit oli taattua laatua tyyliin "200?!?!?!!??!" ja kun vastausta ei ole tullut 10min aikana, niin laitettu uusi "?!?!!?!?!?!?".
 
Yksityisenä auton myyminen on kyllä yhtä saat....aa.. Paria autoa olen koittanut myydä itse, kun on ollut mieluisampi auto tilalle ja myyjä on luvannut selkeän alennuksen ilman vaihdokkia. Molemmilla kerroilla sama homma, että valmiiksi kohtuullisesta pyynnistä pitäisi laskea tonneja tai vaihtaa päikseen halvempaan. Kerran yksi sinnikäs sankari tuli ilmoittamatta pihaan useampaan kertaan tutkimaan autoa ja olisi halunnut ostaa pelkät vanteet ja renkaat :D Nykyään asioin tutun automyyjän kanssa ja vaihdan auton 4-5v välein tuoreempaan, pääsee helpoimmalla.
 
Yksityisenä auton myyminen on kyllä yhtä saat....aa.. Paria autoa olen koittanut myydä itse, kun on ollut mieluisampi auto tilalle ja myyjä on luvannut selkeän alennuksen ilman vaihdokkia. Molemmilla kerroilla sama homma, että valmiiksi kohtuullisesta pyynnistä pitäisi laskea tonneja tai vaihtaa päikseen halvempaan. Kerran yksi sinnikäs sankari tuli ilmoittamatta pihaan useampaan kertaan tutkimaan autoa ja olisi halunnut ostaa pelkät vanteet ja renkaat :D Nykyään asioin tutun automyyjän kanssa ja vaihdan auton 4-5v välein tuoreempaan, pääsee helpoimmalla.
Minä myin viime lokakuussa 2007 bensa-Toyota Aurikseni (viisiovinen, 1.6 L) alle päivässä. Klo 23 maissa yöllä laitoin ilmoituksen, 10 min sisään tuli ensimmäinen yhteydenotto meilitse. Aamupäivällä sitten löin kaupat lukkoon yhden espoolaisen autokaupan kanssa, joka kuulemma osti sen kaupan omistajan siskolle halvaksi käyttöautoksi.

Mikä tuossa kaupassa kovasti yllätti:
- Autokauppa osti sen minulta näkemättä ja kokeilematta autoa, luottaen minun sanaani missä kunnossa se on.
- He laittoivat rahat samatein tililleni ja noutavat sitten itse myöhemmin kun ehtivät. Kaiketi halusivat varmistaa etten myy välissä jollekin toiselle. (Tosin minä lopulta vein sen heille kun heillä tuntui olevan liian kiire hakea sitä; sinänsä minulla ei tietenkään ollut kiirettä sitä luovuttaa kun rahat jo olivat minulla, mutta päätin sitten vähän avittaa ja ajoin auton heille paikanpäälle.)

Syy miksi myin itse oli että autokauppa, josta olin ostamassa uutta sähköautoa, olisi maksanut siitä vaihdossa vain 1000€. Päätin että yritän myydä itse, ja kannatti koska 2300€ siitä sain heittämällä. Ehkä olisin voinut saada enemmänkin mutta päätin olla enää munimatta kun espookauppa tuntui olevan niin tosissaan sen ostamisen kanssa että maksoi sen heti sokeana.

Autokauppa josta uuden autoni ostin ei meinannut uskoa tarinaani, varsinkaan sitä että toinen autokauppa maksoi auton vaikka ei ollut vielä saanut tai edes nähnyt sitä.

Ehkä meni halvalla, en tiedä. Näin "vastaavanlaisia" myynnissä jollain 4000€ tai ylikin hinnalla, mutta minun autossani rasitteina oli:
- maalipinta oli ruma koska kiiltävä "lakka" oli alkanut hilseillä, eli siinä oli isoja mattapintaisia laikkuja . Minua itseäni ei haitannut kun auto muuten toimi.
- renkaat olivat jo käytännössä sakkorenkaat, eli sekä kesä- että talvirenkaat tarvitsi ostaa samantien.
- tuulilasi oli halki eli vaihtoon meni, ei lasivakuutusta.
- yllämainituista syistä ei ollut vielä katsastettu, ja piti katsastaa n. 2 kk kuluessa.

Oli siinä hyviäkin puolia, olin tehnyt määräaikaishuollot aikanaan monimerkkihuoltamolla, laturi ja akku oli just vaihdettu uuteen jne. Varmasti käy ja kukkuu edelleenkin.

Hinnastahan se kai vaan on kiinni, myy tarpeeksi halvalla. :)
 
Ehkä mulla on hommaa vaikeuttanut se, että koitin viimeisempänä myydä noin 12000€ autoa, vuonna 2013. Kyllähän 2000-4000€ autot saa myytyä p2p, kun ostajan ei tartte yleensä anoa lainaa :)
 
Ehkä mulla on hommaa vaikeuttanut se, että koitin viimeisempänä myydä noin 12000€ autoa, vuonna 2013. Kyllähän 2000-4000€ autot saa myytyä p2p, kun ostajan ei tartte yleensä anoa lainaa :)

Kyllä ne kalliimmatkin auto menevät kaupaksi ihan käteisellä, mutta joskus se ottaa pidempään.

Toki yksityisenä auton myyminen ilman rahoituksen tarjoamista karsii ostajista pois ne ihmiset, jotka eivät osaa tai jaksa myydä vaihdokkiaan itse, tarvitsevat rahoitusta tai haluavat liikkeen turvaa, sekä tietysti näiden kaikkien yhdistelmät.

Aikoinaan möin noin 20 k€ hintaista Opelia 5 kk ennen kuin sopiva ostaja löytyi, liikkeet tarjosivat vaihdossa 11-13 k€ ja nettiautosta tuli jokunen jobbarin ostotarjous, jotka olivat luokkaa 14-16 k€.
Sitten tuli ostaja, joka totesi auton olevan paras hänen katsomistaan ja maksoi pikkuisen tingatun kauppasumman suoraan tililleni.
 
Kyllä jotain on pielessä jos ei bensa auto mene nyt kaupaksi . Hintapyynnötkin nousseet niin hurjasti parin vuoden aikana
 
F31 318d 2013, 262tkm, farmari, Moottori ohjelmoitu - tehoa 215hv/420Nm, Ketjuremontti tehty 230 tkm, automaattivaihteisto, 19* - Rinta-Ju.. tarjosivat 7,5k:(
 
Ei ole dieselit nyt varmasti kysyttyjä. Tuollaiseen 7500e autoon autoliike laittaa 10900e hintalapun
 
F31 318d 2013, 262tkm, farmari, Moottori ohjelmoitu - tehoa 215hv/420Nm, Ketjuremontti tehty 230 tkm, automaattivaihteisto, 19* - Rinta-Ju.. tarjosivat 7,5k:(

Kai olet muualtakin kysynyt? Kuulostaa aika pieneltä hyvitykseltä.
 
Kai olet muualtakin kysynyt? Kuulostaa aika pieneltä hyvitykseltä.

No jos tuolla ylempänä olevaa linkkiä katsoo, niin kympin luokkaa pyytävät noista niin ei paljon enempää pysty hyvittämään. Tulostakin pitäisi tehdä ja vikajutuille pitää jättää katetta.
 
F31 318d 2013, 262tkm, farmari, Moottori ohjelmoitu - tehoa 215hv/420Nm, Ketjuremontti tehty 230 tkm, automaattivaihteisto, 19* - Rinta-Ju.. tarjosivat 7,5k:(

Allahin vuonna 2022 loppuunajettu melkein 10 vuotta ohjelmoitu diisseli. Tuossa aikalailla kaikki se mikä ei tänä päivänä mene kaupaksi. Mitä luulit et saisit?
 
No jos tuolla ylempänä olevaa linkkiä katsoo, niin kympin luokkaa pyytävät noista niin ei paljon enempää pysty hyvittämään. Tulostakin pitäisi tehdä ja vikajutuille pitää jättää katetta.

Niinhän nuo näkyy olevan. Katsoin kilometrit väärin.
 
Onko tuon ikäisissä vielä legendaarisen paska n47 vai onko jo b47? B:n ymmärrän ehkä jotenkin.
Rouvan Bemarissa on myös n47 ja kauhulla odotan että koska jakopää pitää viimeisen naukaisunsa vaikkei nyt mitään vielä oirehdikaan.
 
Onko tuon ikäisissä vielä legendaarisen paska n47 vai onko jo b47? B:n ymmärrän ehkä jotenkin.
Rouvan Bemarissa on myös n47 ja kauhulla odotan että koska jakopää pitää viimeisen naukaisunsa vaikkei nyt mitään vielä oirehdikaan.

N47. Enkä nyt sanoisi legendaarisen paskaksi. Eipä noissa tuon lisäksi taida muuta jumppaa olla tiedossa.
 
N47t, Jakoketju vaihdettu 230tkm
2019 227 tkm - 15 000 euro, 2022 264 tkm - 7500 euro. 3v
- 50% :itku:
 
Viimeksi muokattu:
N47. Enkä nyt sanoisi legendaarisen paskaksi. Eipä noissa tuon lisäksi taida muuta jumppaa olla tiedossa.

Oman kanssa hieman jännitystä oli n47 kanssa mutta nyt noin 80tkm myöhemmin ei mitään valittamista. Uudemmissa b47 taisi turbojen kanssa olla ongelmaa talvella.

7500 € hintaan melkein juosten lähtisin hakemaan, jos muuten asiallisen oloinen peli. Hintaluokassa ei taida ajettavuudeltaan ja kulutukseltaa parempaakaan automaatti farkkua saada.
 

Onko tässä nyt liian kova hinta? Katoin noita vastaavia joissa 100tkm enemmän tai huonommassa kunnossa jnejne niin aattelin, että tällä menis suht nopeesti :D

Ei varmaan sitten tässä hintaluokassa enää kiinnosta varsinaisesti auton kunto vaan se, että tonnillakin saisi vuoden leimalla olevan auton
 
Viimeksi muokattu:

Onko tässä nyt liian kova hinta? Katoin noita vastaavia joissa 100tkm enemmän tai huonommassa kunnossa jnejne niin aattelin, että tällä menis suht nopeesti :D

Ei varmaan sitten tässä hintaluokassa enää kiinnosta varsinaisesti auton kunto vaan se, että tonnillakin saisi vuoden leimalla olevan auton
Mielestäni pyyntihinta on ihan kohdallaan. Jos on kiire myydä niin tiputtaa hinnan johonkin 1600-1800€ väliin niin varmasti menee viikossa tai parissa. Möin reilu vuosi sitten samanlaisen hatchbackin 210 tkm kilsoilla ja 1.4 bensakoneella 1800 eurolla. Oli koriltaan takaluukkua lukuunottamatta melkeinpä virheetön mutta kaksikilpinen.
 

Onko tässä nyt liian kova hinta? Katoin noita vastaavia joissa 100tkm enemmän tai huonommassa kunnossa jnejne niin aattelin, että tällä menis suht nopeesti :D

Ei varmaan sitten tässä hintaluokassa enää kiinnosta varsinaisesti auton kunto vaan se, että tonnillakin saisi vuoden leimalla olevan auton

Vuoden leimalla saa autoja 500€ ylöspäin kun jaksaa kytätä. Tonnin pintaan alkaa olla jo valinnanvaraa ja 1500€ saa hyvän yksilön. Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja, että tuohon n. 1700€ pitäisi mennä varmasti kaupaksi.
 
Mut kuitenkin harvinainen automaatti ja saa museorekisteriin helposti kun mitään ei ole räplätty. Ostettiin toisin sanoen ylihinnalla itse jokunen vuosi sitten.
 
Mut kuitenkin harvinainen automaatti ja saa museorekisteriin helposti kun mitään ei ole räplätty. Ostettiin toisin sanoen ylihinnalla itse jokunen vuosi sitten.

Laitat lihavoidun ilmoitukseen ja poistat sen karvalakki tekstin. :D
 
Karvalakin tilalle harvinainen? Muutenkin tuota tekstiä vois muokata kun tietäs miten. En ole mikään autokauppias. Pitäskö vetää carbaunau vahat vielä pintaa?
Teksti muutettu. Taidan kuvitella liikoja silti.
 
Viimeksi muokattu:
Automaatti tollasessa on kyllä pelkkä miinus. Aivan karmea vanha mehumaija ja lisäksi paljon vikaherkempi ja ainakin haastavampi korjata kun manuska / kytkinongelmat ja vaihtolaatikoitakaan ei taida löytyä ihan joka ladon nurkalta.
 
Automaatti tollasessa on kyllä pelkkä miinus. Aivan karmea vanha mehumaija ja lisäksi paljon vikaherkempi ja ainakin haastavampi korjata kun manuska / kytkinongelmat ja vaihtolaatikoitakaan ei taida löytyä ihan joka ladon nurkalta.

No jos haluaa tai tarvii tomaatin budjettihintaan, niin miksei. Manuaali varmaankin helpompi rikkoa noin muutenkin väärin ajamalla. Ja eipä edullisia automaatteja ole pilvin pimein jos on se pieni budjetti.
 
Elikkäs 2500€ olis hyvä? Koska oikea automaatti niin ei vanhukset ole kytkintä luistattanut.
 
Elikkäs 2500€ olis hyvä? Koska oikea automaatti niin ei vanhukset ole kytkintä luistattanut.

Tuossakin on vielä tonni liikaa, kun ei ole reilusti alle 100 000 km ajettu mint kuntoinen helmi tai erikoismalli, joka kannattaisi ehkä hillota.
Kuitenkin kelvon paljon modernimman ja ilmastoidun G Astran saa ajoautoksi tonnilla tai kahdella.

Joku Opel fanaatikko tuosta voi maksaa sen 2000 €, jos sille päälle sattuu, mutta myyntiaika voi olla pitkä.
 
Aika ankea on kyllä tuommoinen vanhempi Astra, uudempi malli on paljon miellyttävämpi.
 
Tuli pitkästä aikaa myytyä vanha toyota. Ajattelin,että tommoinen kansan suosikkiauto käy helposti kaupaksi,mutta mitä vielä. Myymisessä meni puoli vuotta ja auto oli nettiauton halvimpia. Kahdet alut ja ihan hyvät renkaat ja lohkolämmitin. Kokeilin ensin myydä kun leimaa oli muutama kuukausi jäljellä. Silloin kävi pari suomalaista kauppaa hieromassa,mutta kauppoja ei tullut. No sitten katsastin auton ja ajattelin sen käyvän helpommin kaupaksi,mitä vielä. Nyt kiinostuivat turkkilaiset ja afrikkalaiset toyosta. Mutta tarjoukset oli luokkaa palsamäki. Ajattelin jo myyväni seuraavan kerran puolet tarjoavalle auton ilman renkaita. No sitten eräs perjantai soitti suomalaismies ja kertoi työkaverinsa (turkkilainen) tarvitsevan autoa. Kysyi voisiko autoa tulla katsomaan viiden minuutin päästä? No,sehän kävi. Kaveri selitti ettei turkkilainen tiedä autoista mitään ja ostaa varmasti,jos hän sanoo. Käytiin koeajolla, ja kaveri oli tyytyväinen. Voitaisko käydä näyttämässä autoa turkkilaiselle? kysyi kaveri. No,mikä ettei, ajattelin. Turkkilainen löysi autosta sitten joka asiasta valittamista,mutta halusi kuitenkin auton ostaa. No,lyötiin kättä päälle ja sovittiin,että tulee seuraavana päivänä tekemään paperit. Pääsin kotiin (tässä tapauksessa meni kaikkineen pari tuntia) ja tunnin päästä kilahti tekstiviesti: ei se ostakkaan sitä autoa,ei kuulemma käynyt vaimolle. Vaimoa en koko aikana näynyt missään (varmaan katsoi kerrostalon ikkunasta). Ei se mies sitten ollutkaan se perheen pää. Ei kun jatkamaan tojon myyntiä. Ollessani perjantai ostoksilla ruokakaupassa, toinen turkkilainen soitti ja kyseli tojoa. Suostin myymään auton alehintaan vain kesärenkailla. No, kaveri tuli hakemaan autoa ja ensimmäiseksi repäsi kuskin penkin sivun (en huomannut,että olisi ollut rikki) ja vaati 10% alennusta jo sovittuun hintaan. Itse meinasin toivottaa kaverit takaisin ankaraan,mutta muija halusi tojosta jo eroon. Suostuin siis vielä alennukseen ja kaveri vielä kehtasi valitella,että tankissa on vähän bensaa (neljännes tankki). No paperit tehtiin ja mehmetit lähtivät, mutta soittivat jo 15 minuutin kuluttua takaisin, en viitsinyt enää vastata. Toivottavasti näitä autokauppoja ei tarvi taas 10 vuoteen tehdä!
 
Tuli pitkästä aikaa myytyä vanha toyota. Ajattelin,että tommoinen kansan suosikkiauto käy helposti kaupaksi,mutta mitä vielä. Myymisessä meni puoli vuotta ja auto oli nettiauton halvimpia. Kahdet alut ja ihan hyvät renkaat ja lohkolämmitin. Kokeilin ensin myydä kun leimaa oli muutama kuukausi jäljellä. Silloin kävi pari suomalaista kauppaa hieromassa,mutta kauppoja ei tullut. No sitten katsastin auton ja ajattelin sen käyvän helpommin kaupaksi,mitä vielä. Nyt kiinostuivat turkkilaiset ja afrikkalaiset toyosta. Mutta tarjoukset oli luokkaa palsamäki. Ajattelin jo myyväni seuraavan kerran puolet tarjoavalle auton ilman renkaita. No sitten eräs perjantai soitti suomalaismies ja kertoi työkaverinsa (turkkilainen) tarvitsevan autoa. Kysyi voisiko autoa tulla katsomaan viiden minuutin päästä? No,sehän kävi. Kaveri selitti ettei turkkilainen tiedä autoista mitään ja ostaa varmasti,jos hän sanoo. Käytiin koeajolla, ja kaveri oli tyytyväinen. Voitaisko käydä näyttämässä autoa turkkilaiselle? kysyi kaveri. No,mikä ettei, ajattelin. Turkkilainen löysi autosta sitten joka asiasta valittamista,mutta halusi kuitenkin auton ostaa. No,lyötiin kättä päälle ja sovittiin,että tulee seuraavana päivänä tekemään paperit. Pääsin kotiin (tässä tapauksessa meni kaikkineen pari tuntia) ja tunnin päästä kilahti tekstiviesti: ei se ostakkaan sitä autoa,ei kuulemma käynyt vaimolle. Vaimoa en koko aikana näynyt missään (varmaan katsoi kerrostalon ikkunasta). Ei se mies sitten ollutkaan se perheen pää. Ei kun jatkamaan tojon myyntiä. Ollessani perjantai ostoksilla ruokakaupassa, toinen turkkilainen soitti ja kyseli tojoa. Suostin myymään auton alehintaan vain kesärenkailla. No, kaveri tuli hakemaan autoa ja ensimmäiseksi repäsi kuskin penkin sivun (en huomannut,että olisi ollut rikki) ja vaati 10% alennusta jo sovittuun hintaan. Itse meinasin toivottaa kaverit takaisin ankaraan,mutta muija halusi tojosta jo eroon. Suostuin siis vielä alennukseen ja kaveri vielä kehtasi valitella,että tankissa on vähän bensaa (neljännes tankki). No paperit tehtiin ja mehmetit lähtivät, mutta soittivat jo 15 minuutin kuluttua takaisin, en viitsinyt enää vastata. Toivottavasti näitä autokauppoja ei tarvi taas 10 vuoteen tehdä!

Vanhemmissakin Tojoissa pyynnit suht. korkeita (esim Nettiauto). Itsellä siis 08 Auris (1.6 bensa) ja ajettu 275 tkm. Tällä hetkellä halvin Nettiautossa näyttäisi olevan vähän alle 3kEUR. Kuitenkin monissa 200-300 tkm pyynti reilusti yli 4 tai jopa 5 tonnia. Tosiaan erinomaisen laadukas käyttöauto ja halvat ylläpitokulut mutta en missään tapauksessa maksaisi yli 3 tonnia 14-15 vanhasta yli 250 ajetusta Toyotasta.
 
Minulle ei sattunut niinkään vaikeaa auton myyntiä vaan lähinnä erikoinen. Laitoin eilen myyntiin -07 vuoden 1.4l diesel corollan jolla on ajettu 440tkm, ajoaikaa ensi vuoden alkuun ja kun autossa on jonkun verran naarmuja ja sun muuta näkyvää jälkeä niin laitoin 1350€ pyyntihinnaksi. Muut vastaavat näytti olevan jonkin verran kalliimpia. Oli mielessä että eiköhän tuo viikossa mene kaupaksi. Ei mennyt kuin 5min niin rupesi viestiä ja puhelua tulemaan niin mahdottomasti. Aika moni ostaja puhui pelkkää kebabia ja oltaisiin heti tulossa hakemaan, tarjottiin 500€ kun kuulemma sen arvoinen auto on. Kieltäydyin kohteliaasti ja kuuntelin muita tarjouksia. Suomalaiset ostajat kyselivät ihan fiksuja, koittivat tinkiä ja tarjosivat varausrahaa jotta voisivat tulla hakemaan jonain toisena päivänä. En varaile autoa sanoin ja edelleen kuuntelen muita tarjouksia. Jossain vaiheessa puhelin taas soi ja puhelu tuli Liettuasta. Mietin että vastaanko, mutta vastasin kuitenkin toisessa päässä oli fiksun oloinen kaveri puhui hyvin englantia ja sanoi olevansa kiinnostunut autosta. Hänellä on vientiyritys joka välittää autoja asiakkaille ympäri maailmaa. Sanoin vaan että tervetuloa katsomaan. Tyyppi varasi lennon suomeen vein auton näytille Espooseen hän tsekkasi auton pintapuolin käteltiin kaupat ja corolla vaihtoi omistajaa pyytämälläni hinnalla. Nyt corolla on matkalla Azerbaidzhaniin taksikäyttöön kun kuulemma pienimoottoriset dieselit ovat siellä kovaa valuuttaa takseina. Kun hinta on kohdallaan niin auton saa näköjään myytyä vaikka muutamassa tunnissa.
 
Mikä palvelu lienee helpoin jos liikkeeltä haluaa autostaan tarjouksia? Kuitenkin vuoden -16 pienimoottorinen bensa kampe luulisi menevän kaupaksi, kun mittarissakaan ei hirveästi kilometrejä ole. On vain turhan hintava pihakoriste omilla ajoilla tällä hetkellä.
 
Mikä palvelu lienee helpoin jos liikkeeltä haluaa autostaan tarjouksia? Kuitenkin vuoden -16 pienimoottorinen bensa kampe luulisi menevän kaupaksi, kun mittarissakaan ei hirveästi kilometrejä ole. On vain turhan hintava pihakoriste omilla ajoilla tällä hetkellä.

Riippuu et rahat käteen vai vaihdossa kylmää käteistä. Itse sain kilpailukykyisen hinnan Autovexistä, mutta parempi diili tuli ihan vaihtaessa.
 
Riippuu et rahat käteen vai vaihdossa kylmää käteistä. Itse sain kilpailukykyisen hinnan Autovexistä, mutta parempi diili tuli ihan vaihtaessa.
Hieman skeptinen toki kun vaihdan halvempaan, mutta pitänee kysellä. Merkkiliike heitti hinta-arvion n 11k€ tuntumaan riippuen mihin vaihtaa, oma ajatus hinnasta on jotain 10-12k€.

Rahoitustahan tässä vielä on jonkin verran. Tarkoitus siirtyä max 8000€ hintaiseen autoon, kun tosiaan kilometrejä tulee vuodessa jotain 6000-8000km, turhaan pitää näinkin kallista autoa. Ajot nyt pääsääntöisesti kauppa-asiointia sekä jokunen pidempi reissu kerran pari vuoteen.

Edit:

Ja toki perhekoko kasvoi yhdellä auton tulon jälkeen, vaikka farkku onkin alkaa tila loppua koiran ja Vauvan kanssa liikkuessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Merkkiliike heitti hinta-arvion n 11k€ tuntumaan riippuen mihin vaihtaa, oma ajatus hinnasta on jotain 10-12k€.

Rahoitustahan tässä vielä on jonkin verran. Tarkoitus siirtyä max 8000€ hintaiseen autoon :)

En näe tuossa vaihdossa mitään järkeä parin tonnin vuoksi. Häviät rahaa todennäköisesti autoa myydessä ja uutta ostaessa. Autoliikkeet kyllä huolehtivat katteistaan. Jos nykyisessä ei ole vikaa niin vaihtaisit vaan autoon jossa voi olla mitä vaan ylläreitä. 8k€ hintaluokassa autolla on ikää ja kilometrejä alla melko paljon. Jos olisit vaihtamassa vaikka 30k€ autosta 8k€ autoon olisi tilanne jo ihan eri.
 
En näe tuossa vaihdossa mitään järkeä parin tonnin vuoksi. Häviät rahaa todennäköisesti autoa myydessä ja uutta ostaessa. Autoliikkeet kyllä huolehtivat katteistaan. Jos nykyisessä ei ole vikaa niin vaihtaisit vaan autoon jossa voi olla mitä vaan ylläreitä. 8k€ hintaluokassa autolla on ikää ja kilometrejä alla melko paljon. Jos olisit vaihtamassa vaikka 30k€ autosta 8k€ autoon olisi tilanne jo ihan eri.
Niin, tuossa olet oikeassa. Säästö on toki mitätön, jos ollenkaan. Pahimmillaan käy koko prosessi arvoltaan negatiiviseksi. Toisaalta, isommalle autolle on toki tarve, mutta kun autoilua ei hirveästi ole, ei se ole akuutti sellainen. Autonkorjaustaitoa on toki itselläkin ja tilat tarvittaessa remontin tekoon, tuota nykyistä ei huvita itse puuhastella, jottei arvonalenemaa tule puuttuvien huoltomerkintöjen (firman leimalla) tms vuoksi.

No, pitää kysyä tarjouksia ja katsella kannattaako. Halvempikin kuin 8000€ auto välttää tällä hetkellä :)
 
@Shalashaska kyllä tuollaiset edukkaat japsit menevät helposti kaupaksi, tuntuvat olevan kovaa valuuttaa tuolla kehitysmaissa.

Itse laitoin heinäkuussa Nettikoneeseen myyntiin 260 tkm ajetun 2000 vuosimallisen 3,9 litraisen pullakaappi Canterin, josta leima oli kylmennyt keväällä ja leiman saamiseksi olisi pitännyt vähän hitsata runkopalkkia sekä herkistellä käsijarrua, muutenkin auto olis vaatinut sellaista pikku siistimistä ja uutta maalia.

Minulla oli alunperin tarkoitus tehdä tuosta taitettavalla perälaudalla varustettu flat bed, mutta koska aika ei riitä kaikkeen, niin piti myydä pois.

Laitoin auton perjantai iltana nettikoneeseen kohtuu härskillä hintapyynnöllä ja lauantai aamuna kello kymmeneen mennessä minulle oli soittanut jo neljä eri afrikan jobbaria, jotka halusivat ostaa auton.
Sovin sitten ensimmäisen näytön sen jobbarin kanssa, joka pääsi nopeiten katsomaan autoa ja lupasi maksaa siitä täyden hinnan ( kaksi soittajaa yrittivät heti puhelimessa tinkiä paria tonnia pois).

Sovittuna aikana samana päivänä paikalle saapui sitten noin 50 vuotias iloinen nigerian murteella englantia puhuva musta mies hiljaisemman kaverinsa kanssa ja pienen tarkastelun sekä lyhyen koeajon jälkeen käteltiin kaupat 500 € pyyntihintaa halvemmalla ja Canteri hävisi pihasta apumiehen ajamana.
 
avoauton myyminen näin syyskuussa on aika hankalaa mutta olin jo valmis laittamaan ton talviteloille kunnes joku ilmottaa että tulee hakemaan....no tänään sitten tuli junalla ja turhia ei tossa renkaita potkittu ja tingitty vaan lähti ihan pyyntihinnalla. kaikenaailman kyselijöitä ja tinkaajia oli kyllä tätä ennen riittävästi
 
Ei oo vielä myynnin vaikeudesta tietoa mut mitenköhän nykyään menee kaupaksi pari vuotta vanha vähän rullattu bensa suv eli Pösön 2008? Koittasko itse myydä vai suoraan pistää jollekin sivulle mis nää autokaupat tarjoaa? Vastaavat tällä hetkellä ~23k nettiautossa.
 
Ei oo vielä myynnin vaikeudesta tietoa mut mitenköhän nykyään menee kaupaksi pari vuotta vanha vähän rullattu bensa suv eli Pösön 2008? Koittasko itse myydä vai suoraan pistää jollekin sivulle mis nää autokaupat tarjoaa? Vastaavat tällä hetkellä ~23k nettiautossa.

Kannattaa laittaa ensin kierrokselle AutoVexiin jos haluaa päästä helpolla.
Voi olla että saat ihan asiallisia 18-21 k€ tarjouksia tai sitten on mahdollista, että et saa yhtään tarjousta tai jonkun 13-15 k€ "kepillä jäätä" tarjouksen.

Nyt on epävarmat ajat ja liikkeiden sekä kuluttajien ostokäyttäytyminen on epävarmaa, toisilla liikkeillä on aivan liikaa autoja varastossa ja toiset taas myyvät välillä "ei oota".
Tosin luulen tuollaisen parin kympin uudehkon pienen bensa auton kiinnostavan ostajia, kun tuollainen palvelee vaikka väliaikais autona uutta sopivaa sähkistä odotellessa.

Toki nettiautoon laittamalla saat tuon liikkeen ottaman pari tonnia itsellesi, jos ei ole kiire myydä ja viitsii nähdä vähän vaivaa.
 
Lunastuksessa ollut ja korjattu auto on kyllä vaikeaa myydä edes jotenkin kohtuuliseen hintaan.
Itse ostanut kaksi lunarissa käynyttä autoa ja ollut elämäni parhaimpia ja kestävämpiä pelejä. Tämänkin mistä koitan päästä eroon ostin tietäen, että on käynyt lunastuksen kautta korjattavana.

Ymmärtäähän sen ettei porukka halua riskiä ottaa niiden kanssa, mutta tarjotaan melkein PUOLET pyyntihintaa vähemmän menee jo itselle yli ymmärryksen. Autovexin kanssa ei oltu lähellekkään. Noh täytyy laittaa nettiautoon, jospa pari viikkoa siellä poikisi edes yhden kiinnostuneen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 846
Viestejä
4 549 014
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
Acceli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom