Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja kyllä tuossa pitää myös moottorin tyyppi huomioida, D2/D3 ja D5 on kuitenkin ihan eri kaliiberin laitteita. Suurin osa D5:sta on nelikkoja, mutta tuo ei taida olla, joka on pieni miinus. Jos kyseessä on oikeasti varusteltu yksilö, tuossa voi myös olla esimerkiksi adaptiivinen vakkari jne, eli joku 4-5 tonnin remonttikin voi olla vielä järkevä, jos auto ei montaa tonnia maksa.Itse myin vähän vastaavan Volvo V70 D5, 2500€. Muuten vastaavan, mutta oli ehjä.
Tuossakin oli mennyt joskus apulaitehihna poikki, mutta jakohihna oli täysin sattumalta pysynyt ehjänä.
Olisiko hinta sitten jotain 1200-1300€? Mutta tuo taitaa olla aivan liikaa, jos remppa on vähintään 3000€ tai 7000€. Ja auto kumminkin jo 13 vuotta vanha.
Edit:
Volvo V60 onkin alkaen 5700€. Eli hieman kalliimpi.
Löytyykö muuten se adaptiivinen vakionopeudensäädin?Juu kilsoja alla 340 tuhatta. Aattelin ettei sillä ole väliä kun kone on rikki.
Eli jollain parilla tonnilla voisi mennä.
Menee pari viikkoa ennen kuin ehdin tekemään myynti ilmoituksen ja olen reissusta takaisin.
Löytyy adaptiivinen jono assitentitlla. Musta täysnahka sisustus . Kuskin penkki muistilla jne.Löytyykö muuten se adaptiivinen vakionopeudensäädin?
Itse ostin saman verran ajetun Volvo V60 D6 (sama moottori) 6550€. Se tosin 2013.
Jos remppa olisi vaikka 5000€, niin hinnaksi voisi tulla 1500€.
Tämä ei nyt ole täysin vertailukelpoinen, mutta tästä saa osviittaa mitä moottorivikaisesta voi saada.Löytyy adaptiivinen jono assitentitlla. Musta täysnahka sisustus . Kuskin penkki muistilla jne.
Kai suunnitteluvirhe, kun apulaitehihnan katkeaminen tekee sen, että jakohihna menee poikki. Toinen hihna siis pääsee menemään jakohihnan väliin.Mikäs noissa Volvojen hihnojen laukeamisissa on syynä? Kiinnileikannut kiristin?
Kai suunnitteluvirhe, kun apulaitehihnan katkeaminen tekee sen, että jakohihna menee poikki. Toinen hihna siis pääsee menemään jakohihnan väliin.
En tiedä sitten miksi apulaitehihna katkeaa?
Tämä on kyllä jännä homma miten Volvolla V70-mallista lähtien on tätä vikaa ollut.Kai suunnitteluvirhe, kun apulaitehihnan katkeaminen tekee sen, että jakohihna menee poikki. Toinen hihna siis pääsee menemään jakohihnan väliin.
Ja ennen kuin tuo kohde arkistoituu, hinnaksi tuli siis 6030 euroa saatteella "lohko halki". Lieköhän huutajat lukeneet kuvauksen.Tämä ei nyt ole täysin vertailukelpoinen, mutta tästä saa osviittaa mitä moottorivikaisesta voi saada.
Yleensä se hinta määräytyy vasta viimeisen tunnin aikana noissa, eli kannatta kurkata parin päivän päästä.
Volvo V60, 2014 korjattavaksi, Kankaanpää | Huutokaupat.com
huutokaupat.com
Ja ennen kuin tuo kohde arkistoituu, hinnaksi tuli siis 6030 euroa saatteella "lohko halki". Lieköhän huutajat lukeneet kuvauksen.
Riippuu paljon miten on "halki" ,mut jos veivi tullu kyljestä läpi, niin hinta tuntuu kalliilta. Ei taida käypästä konetta tohon saada alle 3000-4000,-€
Kertokaahan käytettyjä autoja tai muitakin vekottimia myyneet, oletteko koskaan saaneet kauppoja aikaan sellaisen ostajaehdokkaan kanssa, joka heti alkuun kyselee ns. tiukkaa hintaa?
Omien kokemusten perusteella ajoneuvot ovat poikkeuksetta lähteneet muiden kuin tiukka hinta -tyyppien matkaan, ihan riippumatta siitä mitä niille vastaa. En siksi oikein nykyään jaksaisi vastata näille mitään. Mielenkiintoista olisi kuulla, onko joku tällainen kyselijä ylipäätään joskus ostanut jotain.
Ketjun otsikon vastakohta, kun myytiin rouvan kauppakassi:
2010 300tkm ajettu "Kammottavalla" n47 dieselillä oleva BMW 320d Touring.
Hintana oli 5400e ja myytiin noin viikossa lähes pyynnillä yksityisenä.
Meinasin ensin että pitäisikö vain painaa kauppurille 3000e:llä, mutta hyvä ettei laitettu menemään.
Meni todella kivuttomasti ja ostajakin oli todella mukava.
Näillä vanhoilla dieseleillä taitaa olla taas kysyntää, kysyjiä oli nimittäin useampikin. Toki auto oli kilometreihin nähden oikein siisti. Siinä mielessä hauskaa että hinta ei 4v ja yli 100 000km sitten, ollut käytännössä juurikaan kalliimpi, eli kuluja ei varsinaisesta arvonalenemasta tullut oikeastaan ollenkaan.
No nyt se on huutokaupassa. Katotaan mitä tarjotaan. Volvo V60, 2011, Jyväskylä | Huutokaupat.comKävi klassiset ja volvo V60 D5 automaatti -11 imasi apulaitehihnan jakopäänhihnan väliin. Itsellä ei rahaa, paikkaa, aikaa laittaa ja korjaamolla 1000€ että aukasevat ja kattovat. Jos menee pelkästään kannella 3000€ jos vaihto moottori 7000€ on arviot.
Joskus tuotu Saksasta joten lähes kaikilla herkuilla mitä vuosimalliin sai kattoluukusta lähtien, eikä ole edes ruosteinen.
Automaattilaatikko on toiminut hyvin ja siihenkin vaihdatin öljyt heti ostettuani.
Olen ylihuoltanut ja hihnatkaan ei olleet kuin 4v vanhat. (Ei kuulemma mene takuuseen volvon liikkeen mielestä)
Neljän vuoden omistus aikana laitettu uutta osaa mm. tuulilasi, etu ja takapään iskarit jousineen vast ikään.
Ilmastoinnin kompura, laturi.
Tiedän kyllä ettei osien summaa saa.
Rekisterinumero XNJ-429
Mitä tuollaiselle hinnaksi?
Kävi klassiset ja volvo V60 D5 automaatti -11 imasi apulaitehihnan jakopäänhihnan väliin. Itsellä ei rahaa, paikkaa, aikaa laittaa ja korjaamolla 1000€ että aukasevat ja kattovat. Jos menee pelkästään kannella 3000€ jos vaihto moottori 7000€ on arviot.
Joskus tuotu Saksasta joten lähes kaikilla herkuilla mitä vuosimalliin sai kattoluukusta lähtien, eikä ole edes ruosteinen.
Automaattilaatikko on toiminut hyvin ja siihenkin vaihdatin öljyt heti ostettuani.
Olen ylihuoltanut ja hihnatkaan ei olleet kuin 4v vanhat. (Ei kuulemma mene takuuseen volvon liikkeen mielestä)
Neljän vuoden omistus aikana laitettu uutta osaa mm. tuulilasi, etu ja takapään iskarit jousineen vast ikään.
Ilmastoinnin kompura, laturi.
Tiedän kyllä ettei osien summaa saa.
Rekisterinumero XNJ-429
Mitä tuollaiselle hinnaksi?
Huh, nyt on tämäkin projekti ohi ja auto lähti uuteen kotiin eilen. Ostaja haki rahoituksen ja tuli n. 400km päästä junalla kaupoille.Mutta itse otsikon aiheeseen, onpa ollut haastavaa saada enempi ajettua dieseliä nyt kaupaksi. Tämä olisi juuri yllä mainitussa kaupassa mennyt myös vaihdossa, mutta jäi syistä x, y ja z itselle ja nyt tuntuu ettei tuosta pääse eroon järkihinnalla. Parhaat tarjoukset mitä nyt saanut, on ollut n. 500€ alle sen mitä liike olisi hyvittänyt, hieman harmittaa näin jälkikäteen mutta minkäs teet.
Osaisiko ( tai jaksaisiko lähinnä) joku auttaa tilanteessa jossa minun tulisi ostaa ex puolisoni ns. ulos auton omistajuudesta? Ihan siis käytännön stepit miten se hoidetaan jos on kokemusta?
Auto on ostettu aikanaan yhdessä ja omistus on papereillakin siis 50/50. Nyt on arvioitu autolle hinta ja ostan exän 50% pois, mutta ohjeet tuntuu olevan aina vain ns. tavalliselle auton myynnille ja ostolle jossa myyjä myy omistamansa auton jollekin ulkopuoliselle..
Onkohan tuo nyt kuitenkin lopulta käytännössä ihan sama asia, eli puoliso tekee traficomin sivuilla varmenteen ja luovutuskirjan kuten 100% omistuksessakin.. Ja minä ostajana teen ilmoituksen traficomille ja jopa rekisteri-ilmoituksen.. ? ihan kuten ns. normaali auton ostaja?
Itsehän olen jo kyseisen auton omistaja 50% eli tuntuisi tietysti oudolta tehdä siitä jotain rekisteri-ilmoituksia jne mitän uuden omistuksen kohdalla tehdään..
Onneks tilanne on riidaton, eli hyvässä yhteisymmärryksestä tämä 50% myynti kun vaan perkule tiedettäisiin miten.. :|