Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Enemmän ihmetystä aiheutti kun viimeksi yritin myydä tai vaihtaa Skoda Octavia -12 1.6 dieseliä. Autolla ajettu 220tkm, ja pistin hinnan samalle tasolle kun vuotta vanhemmat 300tkm ajetut ja oletin että saattaisi mennä helpostikin kaupaksi, kysyntää ei kuitenkaan ollut oikeastaan ollenkaan. Tarkoitus oli vaihtaa bensa-autoon mutta laskeskelin että hinnan polkemisessakaan ei ole mitään järkeä kun vastaavat bensa-autot kuitenkin maksaa ja hintaerolla makselen monta vuotta diesel veroa.
Joka kerta kun olen ajatellut antaa auton vaihdossa niin myymällä sen erikseen on voittanut vähintään sen tonnin, yleensä pari ellei jopa kolme. Siis ihan kun puhutaan näistä ~20-30 tonnin käytetyistä ostokohteena ja oman auton hinta 5-10 tonnia.Ite oon ainakin ottanut sen tyylin, että vanha menee vaihdossa liikkeeseen. Enkä myöskään enää osta käyttöpeliä yksityiseltä.
Ite oon ainakin ottanut sen tyylin, että vanha menee vaihdossa liikkeeseen. Enkä myöskään enää osta käyttöpeliä yksityiseltä.
Myymällä auton itse ja ostamalla yksityiseltä tuntipalkaksi tulee 500-2000e netto riippuen tapauksesta. Joillekin se on paljon joillekin vähän
Pidät auton koko ajan siistinä, niin ei tarvitse erikseen siistiä. Muut hommat menee arjen mukana. Tuo "saako nähdä" on rasittavin, kun ei ole koskaan johtanut kauppoihin. Jos laitat jo kuvat huoltokirjasta ilmoitukseen, niin ei tarvitse niitäkään jokaiselle kyselijälle erikseen toimittaa, melko helppoa ja vaivatonta auton myynti loppujen lopuksi .En tiedä mitä olet myynyt jos tunnissa lähtenyt mutta kyllä omalla kohdalla oman vaivansa myyntiin saanut nähdä, myynti siistiminen, kuvat, ilmoitus, kyselyihin ja puheluihin vastaaminen ja kaupan paperityöt päälle. Säästöähän siinä tulee mutta en sanoisi 1000€ tuntipalkaksi.
Totta tuokin; suurin osa typeristä ja turhista kyselyistä johtuu puutteellisesta ilmoituksesta. Jos siellä on kaikki oleellinen, niin melkein voi olla vastaamatta niihin lukutaidottomien idioottien lähettämiin kyselyihin. Esim. jos sanotaan ettei vaihtoa tai on listattu just precis ne mallit joita voi harkita, niin ihan turha se on vastailla niille vanhojen romujen tarjoajille.Pidät auton koko ajan siistinä, niin ei tarvitse erikseen siistiä. Muut hommat menee arjen mukana. Tuo "saako nähdä" on rasittavin, kun ei ole koskaan johtanut kauppoihin. Jos laitat jo kuvat huoltokirjasta ilmoitukseen, niin ei tarvitse niitäkään jokaiselle kyselijälle erikseen toimittaa, melko helppoa ja vaivatonta auton myynti loppujen lopuksi .
En ole rahamies, vaan näihin päätelmiin ajoi 2 edellistä autokauppaa. Ostin yksityiseltä "hyvin palvelleen" auton jokapäiväisestä ajosta. Kaikki päällisin puolin kunnossa, mutta sen vuoden aikana minkä auton omistin, tein siihen enemmän remonttia, kuin kaikkiin omistamiini autoihin yhteensä. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ostaa siihen se 3k€ vaihtokone välittömästi.. Ehkä tuo olisi vieläkin ajossa jos olisin niellyt myrkyn kerralla. Tuon vuoden aikana vannotin itelle, että käyttöautoa en enää yksityiseltä osta.Tuo on se rahamiesten tyyli, onhan se helppoa ja kivaa.
Itse olen valitettavasti sen verran köyhä, että mielummin kauppaan itse omat vaihdokkini ja kaiken lisäksi raahaan vielä "uuden" autoni saksasta tai ruotsista.
Käyttöpelejäkin olen ostanut ja ostan edelleen yksityiseltä, jos sellainen tarve tulee eteen.
Kaikki autoni olen saanut kaupaksi ennemmin tai myöhemmin ja yleensä vielä ihan kohtuulliseen hintaan, enkä ole vielä hermojani menettänyt, vaikka kaikenlaisia pussihousuja onkin vastaan tullut.
Myyntiaika en laskenut tuntipalkkaan. Silloinhan en tee mitään ilmoitus tekee työtään netissä.En tiedä mitä olet myynyt jos tunnissa lähtenyt mutta kyllä omalla kohdalla oman vaivansa myyntiin saanut nähdä, myynti siistiminen, kuvat, ilmoitus, kyselyihin ja puheluihin vastaaminen ja kaupan paperityöt päälle. Säästöähän siinä tulee mutta en sanoisi 1000€ tuntipalkaksi.
Itse olen taas edullisemmat kakkosautot (luokkaa siis alle 10-15k pyssyt) ostanut yksityisiltä sen takia että jotenkin on jäänyt fiilis että tuossa hintaluokassa yksityinen on se rehellisempi tai ainakin autostaan paremmin tietävä myyjä. Tämä on toiminut ihan hyvin eikä sen kummemmin ole sorvattu saviruukkuun näiden kakkosautojen kanssa koskaan. Mielestäni halpaa vanhaa autoa ostaessa on järkevintä asennoitua siten että tonnin tai parin kulut tulevat varmasti pian esiin - miksi kukaan myisi autoa jossa kaikki on tip top vielä vuoksiksi.En ole rahamies, vaan näihin päätelmiin ajoi 2 edellistä autokauppaa. Ostin yksityiseltä "hyvin palvelleen" auton jokapäiväisestä ajosta. Kaikki päällisin puolin kunnossa, mutta sen vuoden aikana minkä auton omistin, tein siihen enemmän remonttia, kuin kaikkiin omistamiini autoihin yhteensä. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ostaa siihen se 3k€ vaihtokone välittömästi.. Ehkä tuo olisi vieläkin ajossa jos olisin niellyt myrkyn kerralla. Tuon vuoden aikana vannotin itelle, että käyttöautoa en enää yksityiseltä osta.
Liikkeessä kuitenkin tarjosivat autosta täsmälleen saman summan mitä olin ajatellut laittaa nettiauton myynti-ilmoitukseen. Ei se tietenkään aina näin toimi, mutta joskus osuu tähdet kohdilleen.
vanhaa autoa ostaessa on järkevintä asennoitua siten että tonnin tai parin kulut tulevat varmasti pian esiin - miksi kukaan myisi autoa jossa kaikki on tip top vielä vuoksiksi.
Joo. Toki on bensalenkkareita jotka vaihtaa autoa vaihtamisen ilosta tai tuore lapsiperhe tarvitsee isoa farkkua sedanin tilalle, mutta suurin osa perus käyttöautoista on ihan pakolliseen liikkumiseen ja ne vaihtuu vasta kun alkaa piilevää vikaa, tai muuten leviämispisteessä.
Tässä nyt varmaan näkemysero käyttöautosta mutta kyllä täysin hyviä ja ehjiä ihmiset vaihtavat täysin uusiin usein tasaisin väliajoin. Mistä muualtakaan nämä vähän ajetut suht uudet käytetyt autot tulisivat. Yksityisiä myyjiäkin on jotka hakevat viimeistä säästöä sen uuden auton nettohintaan ja yrittävät myydä itse tai lopulta vievät liikkeeseen vaihdossa.
Itse jos olen ostamassa, niin en monesti jaksa edes vaivautua niiden ilmoitusten kanssa, jossa lukee että: Siisti auto, eikä mitään muita tietoja. Menee aivan liikaa aikaa siihen, että yrittää saada tiedon kerrallaan, onko nyt se ja se tehty vai ei.
Myyjänä taas on hyvä taktiikka laittaa tarkasti autot mihin vaihtoa halutaan ja tarkka kuvaus myytävästä autosta, niin ei tule huonoa omatuntoa siitä, että ei ole vastannut jokaiselle urpolle, joka kysyy samoja tietoja mitä ilmoituksessa jo on tai tinkii 50% hinnasta.
Tämä "takuu" nykyään koskee kyllä yksityiseltäkin ostettaessa. Pommia myydessä vastuu on aina myyjällä.Joo. Toki on bensalenkkareita jotka vaihtaa autoa vaihtamisen ilosta tai tuore lapsiperhe tarvitsee isoa farkkua sedanin tilalle, mutta suurin osa perus käyttöautoista on ihan pakolliseen liikkumiseen ja ne vaihtuu vasta kun alkaa piilevää vikaa, tai muuten leviämispisteessä.
Liikkeestä ostettaessa on sentään kuluttajan turva, eli jos täysi pommi, esim. mottori repeää hetipian, niin saat rahasi takaisin, tai ainakin muuten myyjä tulee pienemmissäkin remonteissa vastaan. Jos hyvä liike niin olenpä minäkin saanut ~10tEUR autoon ensimmäiset korjaukset täysin ilmaiseksi.
Liikkeessä auto maksaa hieman enemmän kun yksityiseltä, mutta tuo "takuu" on kyllä sen arvoinen. Toki jos puhutaan muutaman tonnin pommeista jotka selvästi loppuun poljettu, niin yksi ja sama mistä ostaa. Eipä mikään oikea autoliike niitä edes myy, juurikin tuon kuluttajaturvan takia, vaan vaihdossa tulleet pommit huutokaupataan "siinä kunnossa kun on".
Tämä "takuu" nykyään koskee kyllä yksityiseltäkin ostettaessa. Pommia myydessä vastuu on aina myyjällä.
Liikkeestä ostettaessa on sentään kuluttajan turva, eli jos täysi pommi, esim. mottori repeää hetipian, niin saat rahasi takaisin, tai ainakin muuten myyjä tulee pienemmissäkin remonteissa vastaan. Jos hyvä liike niin olenpä minäkin saanut ~10tEUR autoon ensimmäiset korjaukset täysin ilmaiseksi.
Liikkeessä auto maksaa hieman enemmän kun yksityiseltä, mutta tuo "takuu" on kyllä sen arvoinen. Toki jos puhutaan muutaman tonnin pommeista jotka selvästi loppuun poljettu, niin yksi ja sama mistä ostaa. Eipä mikään oikea autoliike niitä edes myy, juurikin tuon kuluttajaturvan takia, vaan vaihdossa tulleet pommit huutokaupataan "siinä kunnossa kun on".
Kyllä sen vakuutuksen voi käsittääkseni ottaa ihan yksityiseltä ostettuunkin tietyin ehdoin.
Voi ottaa, mutta tässä ei ollut kyse erikseen rahalla ostettavista tekniikkavakuutuksista, vaan myyjäliikkeen lakisääteinen virhevastuu.
Mutta se virhevastuu ei ulotu kovin kauas eikä kata ns. kuluvia osia. Niinpä myyjäliikkeet tarjoavat 12kk tai jopa 24kk maksullista lisäturvaa. Viimeksi eilen minulle tarjottiin tällaista.
Autoliikkeiden nollakorkotarjoukset ajaa ohitte ja mahdollinen vaihtoauto on helppoa jättää sinne.
Sen takia varmaan myynti takkuaa.
Ei kai se nyt ihan niin kategorisesti mene, että +200 tkm tarkottaa paalausvalmista? Volvoja kun olen katsellut, niin 5-6 vuotta vanhan ja 250 tkm ajetun hinta on kyllä vielä järjestäen yli 20 tuhatta.Rehti liike tulee korjauskustannuksissa vastaan myös kuluvien osien kanssa, ellei auto ole jokin +200tkm poljettu paalikuntoinen.
Kuulemma vähän ajettu ja riittävän tehokas diesel menee kaupaksi, kun hinta on sopiva.Jaha kohta kk mennyt kun on diisselifarkkua pidellyt nettiautossa ja torissa. Ei yhtäkään yhteydenottoa pl. autoliikkeeltä. Alkaa kyllä ottamaan päähän.
Pyyntihinta 14te ja ajettukin alle 100 000 ja pyynti n. 1000e alle mitä autoliikkeet pyytää. Ehkäpä noi pikkudiisselit ei enää tee kauppansa nykyisin kuin ihan reippaalla alella että takkiin tulee.
Pitäisikö laittaa vuokralle GoMoreen siksi aikaa, jotta edes jotain palautusta pääomalle alkaisi tulla.
Hinta on liian kova, niin ihmekös se jos kukaan ei kiinnostu. Autoliikkeistä saa usein tuossa hintaluokassa käteiskaupalla tonnin luokkaa hinnasta pois. Sitten ollaankin jo autosi kanssa samoissa hinnoissa, ja sinulta puuttuu kuluttajansuojat, korkotarjoukset, vakuutustarjoukset ja niin edelleen. Yksityisen myymä auto pitää olla hyvä diili molemmille, ei vaan myyjälle.sPyyntihinta 14te ja ajettukin alle 100 000 ja pyynti n. 1000e alle mitä autoliikkeet pyytää. Ehkäpä noi pikkudiisselit ei enää tee kauppansa nykyisin kuin ihan reippaalla alella että takkiin tulee.
Hinta on liian kova, niin ihmekös se jos kukaan ei kiinnostu. Autoliikkeistä saa usein tuossa hintaluokassa käteiskaupalla tonnin luokkaa hinnasta pois. Sitten ollaankin jo autosi kanssa samoissa hinnoissa, ja sinulta puuttuu kuluttajansuojat, korkotarjoukset, vakuutustarjoukset ja niin edelleen. Yksityisen
myymä auto pitää olla hyvä diili molemmille, ei vaan myyjälle.s
Oma vähäinen kokemus puhuu sen puolesta, ettei etusivunostoista ole juuri hyötyä. Auton etsijöistä itselleni on tullut vastaan pari lajia:Olet oikeassa.
Totta kai mullakin tinkivaraa löytyy. Noh, ehkä olisi pitänyt laittaa samoin tein tiukalla hinnalla.
Pistetään pikku hiljaa alas päin ja katsotaan kuinka käy
Mites oletteko kokeneet että esim. Nettiauton etusivunostoista olisi jotakin hyötyä auton myynnissä? Itsellä ainakin kävijämäärä nousee, jos ajoittaa oikein eli pe ja la iltaan.
Oma vähäinen kokemus puhuu sen puolesta, ettei etusivunostoista ole juuri hyötyä. Auton etsijöistä itselleni on tullut vastaan pari lajia:
1. Uusimpia ilmoituksia selaavat, jotka tarttuvat houkuttelevasti hinnoiteltuihin ja usein tarjoavat aika nopeasti ilmoituksen jälkeen jotain enemmän tai vähemmän järkevää. Näihin lukeutuu jobbarien sisäänostajia sekä yksityisiä jotka nyt vain muuten vaan vaihtelevat autoja kohtuu usein
2. Autoa tositarkoituksella etsivät, jotka haarukoivat haluamaansa autoa haun avulla (ikä, kilsat, merkki, malli, jne.).
Kumpaakaan näistä ei etusivunostot saavuta sen paremmin kuin perus ilmoitus. Auto on mennyt aina kaupaksi kun kuvat ja ilmoituksen tiedot ovat riittävät, sekä hinta kohdallaan. Omat myyntiajat olleet noin päivästä kuukauteen, ja yleensä pidemmän myyntiajan on mielestäni selittänyt oma alkuperäinen hintapyyntö.
Tonni on varmaan ostajan mielestä liian pieni ero yksityisen ja autoliikkeen välillä kun ottaa kuluttajansuojan ym. huomioon. Ja ei se autoliikkeen hintakaan ole kiveen hakattu. Itse kun kyselin parinkympin hintaluokassa liikkeiltä tarjouksia niin 5-7 % lähti ensimmäisellä kysymällä hinnasta pois. Yksityisistä myyjistä osalla on hinnassa tinkivaraa ja osalla ei.
Eikös Autovex palvelu ole hyvä tuossa 14k hintaluokassa? Siitä näkee nopeasti markkinahinnan sisäänostolle ja yksityisesti myymällä voi pyytää vähän enemmän.
Itsellä kävi vähän hölmösti lyhytleimaista vanhaa tilahirmua myydessä. Ulkolaiset pojat tartti nopeesti uuden pirssin alle kun oli vanha kuulemma lahonnut. No ne se auto menikin sitten rikolliseen käyttöön ja poliisi soitteli aika nopsaan kelles olette koslanne myyneet. Omat velvoitteet autoon loppusi luovutusilmoituksen myötä, mutta vähän jännitti hyödyntävätkö henkilötietoja ja tulevatko vaikka kostamaan kun kaikki tiedot tietenkin poliisille annoin.
Autoja vaihtelen niin harvoin, että ei varmaan enää osu kohdalle ulkomaiset ostajat. Mutta jos olis ollut yhtään tietoa eri koijareista jotka autoja hakee olisin puhelimessa tivannut kaikki ostoon liittyvät tiedot tarkemmin jos vaikka olisivat valinneet toisen. Vastaavia autoja alle 1ke hinnastta ei tietenkään paljoa ole tarjolla.
No luovarin teit kuitenkin..? Rosvot ei sitten rekanneet sitä itselleen (tietenkään), näin tulkitsin teksin.
Eiköhän se ole noille ties kuinka mones auto, ja tuskin on mielenkiintoa mitään kostoreissua tehdä muiden tuomioiden päälle.
Aina tarkastaa ostajan henkkarit, tekee luovarin - olet turvassa muiden hölmöilyiltä.
Suosittelen tuota huutokaupat.com myyntipaikkaa erityisesti alle tonnin autoissa. Hyvin liikkuu autot ilman turhia renkaiden potkijoita. Hoitavat vielä paperityöt Trafin suuntaan, eli ei tarvi myydessä edes omistajavaihdoksesta huolehtia.
Hyväksytystä tarjouksesta maksat vain 4,9 % toteutuneesta kauppahinnasta (minimiveloitus 62 €).
Kampanjaetuna emme toistaiseksi peri maksua korkeimman tarjouksen hylkäämisestä (normaali hinta hylätystä tarjouksesta on 62 €).
Itsellä ei mitään kokemusta tuosta, pitääkin perehtyä tarkemmin jos joskus tarvii. Liikkeiden ilmoituksia tuolla näkyy olevan 99%, mitä omaa aluetta välillä tulee katseltua. Auto kuitenkin kait omassa pihassa tms. kunnes kaupat syntyy, ja pitänee sopia näyttö jos/kun ostaa haluaa nähdä? Joo siis nopsaan vaan vilkaisin mitä tuo maksaa.
Tämä huutokaupat.comin myyntipalvelu kiinnostaisi itseänikin. Jos tuosta on tänne kirjoittelevilla omakohtaisia kokemuksia, niin antakaapa tulla. Ostaako tuolta vain yksityiset vai täydentävätkö jobbarit varastojaan tuota kautta?
Auto pysyy omassa pihassa ja rahat kierrätetään Huutokaupat.comin kautta, eli ovat ns. turvassa molemmin puolin myyntihetken ajan. Puhelinnumero tuonne annataan yhteydenottoja varten.
Autoliikeet ovat tuon löytäneet. Ei tarvitse jobbareille myydä, kun voi tuonne romut laittaa pienellä vaivalla.
Auto on Honda CR-V vuodelta 2003 bensa ja automaatti, eli ei sillä rikastumaan pääse, mutta käsittääkseni ei olisi kuitenkaan sieltä hankalimmasta päästä myydä.
Jos ei ole mätä, loppuunajettu, rikki tms. ja vielä kymenlaaksossa niin heitä viestillä. Nelikko automaatti voisi kiinnostella.
Tämä huutokaupat.comin myyntipalvelu kiinnostaisi itseänikin. Jos tuosta on tänne kirjoittelevilla omakohtaisia kokemuksia, niin antakaapa tulla. Ostaako tuolta vain yksityiset vai täydentävätkö jobbarit varastojaan tuota kautta?
Mulla on jäämässä toinen auto tarpeettomaksi ja ajattelin myydä sen autokauppaan (lue: jobbarille), mutta tuo huutokaupat.com vois olla myös vaihtoehto. Auto on Honda CR-V vuodelta 2003 bensa ja automaatti, eli ei sillä rikastumaan pääse, mutta käsittääkseni ei olisi kuitenkaan sieltä hankalimmasta päästä myydä.
Toki on nettiauto, mutta kokemuksien perusteella sieltä tulee näitä oman elämänsä palsanmäkiä markku mukanaan tontille pyörimään, joten mielummin myyn vähän halvemmalla kun alan noiden em. tapausten kanssa stressaamaan.
Onko kellään kokemusta kuolinpesän auton myymisestä? Jos oikein ymmärsin niin Trafin puolesta homma ok ihan ok, kunhan rekisteröintitodistuksen II osa on jemmassa. Mutta ei taida firmat ottaa myyntitoimeksiantoon kuolinpesän nimissä olevaa autoa ellei ole joko a) perunkirjoitus tehty tai b) toimittaa sukuselvitystä. Muuten hyvä mutta sukuselvityksessä kestää se 3kk tai ylikin ja pakkaset tulloo (ei viitsi seisottaa autoa tyhjänpanttina pitkään).