Auton myymisen vaikeus - keskustelua auton myymisestä

olisko koronalla vaikutusta mutta on vähän vaikeata ollu mulla myydä avoautoa nyt vaikka on reilusti suomen halvin.
viime vuonna keväällä möin 2 avoa ne meni aika liukkaasti vaikka oli vielä pakkasiakin sillon kun möin.

yhdestä olis joka tapauksessa päästävä eroon kun toinen on jo työn alla kesäajokiks
 
Paljon vaikuttaa onko kyseessä suomen halvin avo ylipäätään vai esim suomen halvin avo luokassa esim 50 000e keräilyautot. Kai ne halvat kikkareet menee ellei ole jotain ihan jätettä - kalliimmat vehkeet jotka ei vielä nauti keräily / klassikkostatusta voi olla vähän nihkeässä tällain kun normaalit ihmiset vähän jarruttelevat hankintoja...?
 
Varmaan riippuu minkälaista avoa myy. Ainakin oman avo-Pösön myynti oli melkoisen hankalaa, mutta meni se lopulta. Ja on tuolla näkynyt myös rhd-Saabia ja Mersua, niitä saa varmaan myydä maailman loppuun asti. Nyt uusi omistaja yrittää myydä entistä Pösöä ja hiljaista näyttää olevan hänelläkin kysyntä. Toisaalta ei tarvi kuin sen yhden ostajan, nyt periaatteessa on kyllä ihan oikea aika myydä, ennen juhannusta ehdottomasti. Itsekkin piti pistää nykyinen avo-Mersu myyntiin, mutta kun tämä korona tuli niin enpä usko, että jaksan nyt vaivautua.
 
Selittäkääs, että mikä idea Suomesta on raahata jotain yli 10v vanhoja remonttikuntosia pommeja jonnekkin itä-eurooppaan tai onko todennäkösesti kyseessä joku kusetus?

Kauppasin tossa yhtä monivikasta 12v vanhaa ei mitenkään erikoista diesel autoa. Ehjänä arvo ois joku päälle 3000€, mutta itse en arvottas tolle vikoineen päineen kuin murto-osan hinnasta, kun korjaukselle tulis Suomessa aika paljon hintaa. Ei mennyt kauaa ilmotuksen laitosta, kun innokas ostajataho soitteli. Ostaja Ukrainassa ja tää soittelija tekis kaupat Suomen päässä. Soittelijakaan ei suomalainen, mutta puhui kyllä suunnilleen ymmärrettävää suomea.

Kävi katsoon autoa, mutta homma kaatui tällä erää siihen kun ei löytynyt virallista valtakirjaa, missä auton rekkari, myyjän osoitteet ym. Varmennetta vaati vain ja sillä pitäs kuulemma onnistua ja tämä Ukrainalainen ois saanut sen nimiinsä. Vaakuutteli vain, että näin ois tehty jonkin toisen auton kohdalla ja näytti jotain toisen auton rekisteriotetta. IUhmettelen vain, että miten ilman valtakirjaa onnistunut. Olisin tuossa tilanteessa vissiin itse kusessa, jos eivät ottaiskaan omiin nimiinsä, kun mulla ei ois pätevää luovaria, kun ei ois valtakirjaa`?

Sinällään kuvio vähän outo, kun ois maksanut rahat käteisellä kouraan ja autoa pitäis säilyttää pihassa jonkun aikaa, kunnes rajat aukeasi ja saisivat trailerilla tjms. vietyä pois(auto ei ajokunnossa). Kun en suostunut vielä kauppoihin, kun paperit ei selvillä, niin edelleen innokkaasti tulossa osatjan kanssa hakemaa suoraan pois, kun rajat toivottavasti aukeaa. Ihmettelen vain, että mikä tuossa autossa noin kiinnostaa ja mikä se mahdollinen kusetus on? Korin kunto tuntui olevan erityisen tärkeää, että kävi mittarin kanssa maalipinnan läpi, ettei oo maalattu. Peräännynkö hommasta, vai onko ok. homma jos parin viikon päästä tyyppi tulee, näyttää passin ja täyttää luovariin oikeannäköiset osoite ym. tiedot, (ostajalle sitten ll-osa)? Eikö se noin mee virallisesti ja minä saan luovareilla, ton pois nimistä, riippumatta tietojen oikeellisuudesta?

Rasittavaa tää homma kyllä noiden kaikenmaailman jobbareiden kanssa, kun ennestäänkin vähän huonoja kokemuksia, kun paperihommat on olleet vähän epävarmoja. Aiheuttaa vähän tressiä, että helpoin olis melkeen laittaa noi alle 1k€:n pommit vaan paaliin.
 
Viimeksi muokattu:
Selittäkääs, että mikä idea Suomesta on raahata jotain yli 10v vanhoja remonttikuntosia pommeja jonnekkin itä-eurooppaan tai onko todennäkösesti kyseessä joku kusetus?

Kauppasin tossa yhtä monivikasta 12v vanhaa ei mitenkään erikoista diesel autoa. Ehjänä arvo ois joku päälle 3000€, mutta itse en arvottas tolle vikoineen päineen kuin murto-osan hinnasta, kun korjaukselle tulis Suomessa aika paljon hintaa. Ei mennyt kauaa ilmotuksen laitosta, kun innokas ostajataho soitteli. Ostaja Ukrainassa ja tää soittelija tekis kaupat Suomen päässä. Soittelijakaan ei suomalainen, mutta puhui kyllä suunnilleen ymmärrettävää suomea.

Kävi katsoon autoa, mutta homma kaatui tällä erää siihen kun ei löytynyt virallista valtakirjaa, missä auton rekkari, myyjän osoitteet ym. Varmennetta vaati vain ja sillä pitäs kuulemma onnistua ja tämä Ukrainalainen ois saanut sen nimiinsä. Vaakuutteli vain, että näin ois tehty jonkin toisen auton kohdalla ja näytti jotain toisen auton rekisteriotetta. IUhmettelen vain, että miten ilman valtakirjaa onnistunut. Olisin tuossa tilanteessa vissiin itse kusessa, jos eivät ottaiskaan omiin nimiinsä, kun mulla ei ois pätevää luovaria, kun ei ois valtakirjaa`?

Sinällään kuvio vähän outo, kun ois maksanut rahat käteisellä kouraan ja autoa pitäis säilyttää pihassa jonkun aikaa, kunnes rajat aukeasi ja saisivat trailerilla tjms. vietyä pois(auto ei ajokunnossa). Kun en suostunut vielä kauppoihin, kun paperit ei selvillä, niin edelleen innokkaasti tulossa osatjan kanssa hakemaa suoraan pois, kun rajat toivottavasti aukeaa. Ihmettelen vain, että mikä tuossa autossa noin kiinnostaa ja mikä se mahdollinen kusetus on? Korin kunto tuntui olevan erityisen tärkeää, että kävi mittarin kanssa maalipinnan läpi, ettei oo maalattu. Peräännynkö hommasta, vai onko ok. homma jos parin viikon päästä tyyppi tulee, näyttää passin ja täyttää luovariin oikeannäköiset osoite ym. tiedot, (ostajalle sitten ll-osa)? Eikö se noin mee virallisesti ja minä saan luovareilla, ton pois nimistä, riippumatta tietojen oikeellisuudesta?

Rasittavaa tää homma kyllä noiden kaikenmaailman jobbareiden kanssa, kun ennestäänkin vähän huonoja kokemuksia, kun paperihommat on olleet vähän epävarmoja. Aiheuttaa vähän tressiä, että helpoin olis melkeen laittaa noi alle 1k€:n pommit vaan paaliin.

Nyt kuulostaa oudolta. Itse tuossa tilanteessa sanoisin että paikalla oleva saa olla bulvaani, näyttää passin mistä tiedot luovariin paperilla, allekirjoitukset, pvm. Sekä että auto lähtee trailerilla samalla käynnillä, maksu käteisellä tietty. Sitten antaa varmenteen ja teet ne trafin jutut...

Jää ainakin paperi, niin ja voit ottaa kuvan passista/ajokortista. Noilla ei voi jäädä auto omiin nimiin. Jos ei käy, niin toivota hyvää päivänjatkoa ja nopeaa poistumista. Mieluummin vaikka paaliin kun tekemään epämääräisiä kauppoja.

Itse myin kerran potentiaalisen pommin, Viton. Ihan suomalaiselle, mutta kun siinä tarvitsi liikkeen puolesta ihan oikea allekirjoitus, ja oikea ostaja ei ollut paikalla, vaan kaverinsa. Koska käteiskauppa, niin tämä kaveri suostui ottamaan auton omiin nimiinsä, ja sitten siirtämään merssun kaverilleen. Siihen loppui ainakin liikkeen vastuu, eli olin kuivilla :whistling:

Toi sun case on kyllä sen verran hämärä että tarkkana nyt, tai unohda koko homma jos edellämainittu ehdotus ei heille kelpaa.

Kaikkea sitä on nähty ja kuultu, tämä on jotain ihan uutta.

Sinällään kuvio vähän outo, kun ois maksanut rahat käteisellä kouraan ja autoa pitäis säilyttää pihassa jonkun aikaa, kunnes rajat aukeasi ja saisivat trailerilla tjms. vietyä pois(auto ei ajokunnossa).

'Edit hmm jonkun aikaa". Kukaan ei tiedä koska rajat aukeaa, jos edes tänä vuonna. Voihan se olla että tuossa haettiin auton VIN numeroa ja rekkaria. Ne kun kulkee rajan yli ilman autoakin. Maalipinnan hyvin tarkka tsekkauskin kuulostaa vähän yliampuvalle jos käytännössä romusta on kyse.
Tällä scenaariolla sulla olisi pihassa Ukrainaan tai minnelie rekattu (varastettu) auto, suomen kilvissä :)
Toisen auton rekkareitten esittelykin haisee. Lisäksi vielä logistisesti melko kallista roudata autoa johonkin itäeurooppaan, kun lähempääkin saa ja halvemmalla.
 
Viimeksi muokattu:
Niin mikä ongelma asiassa muka on? Varmenteella se auto siirtyy uudelle omistajalle ei siinä muuta enään tarvita. Poista vaikka rekisteristä ennen myyntiä niin mitään riskiä ole. Mistäs tiedät jos sitä ainoastaan kiinnostaa se auton kori ja ulkomailla vastaava auto valmiina huonolla korilla mistä siirretään osat tuohon. Tuolla maassa, kun se työ ei maksa käytännössä mitään pari kymppiä korjaamon tuntiveloitus.
 
12-vuotias on sen verran tuore että samalla korilla voi olla tehty jotain paljon erikoisempaa millä on jotain arvoa. Kuten mainittu työ ei maksa paljoa ja noilla suunnin copart romujen oikominen on muutenkin yleistä, tonnilla ehjä kori eikä rahtikaan taida mahdottomia maksaa. Suomessa oleva kaveri antaa mielikuvan, että autoja liikkuisi myös tänne.

Mielenkiinnosta mikä auto kyseessä?
 
12-vuotias on sen verran tuore että samalla korilla voi olla tehty jotain paljon erikoisempaa millä on jotain arvoa. Kuten mainittu työ ei maksa paljoa ja noilla suunnin copart romujen oikominen on muutenkin yleistä, tonnilla ehjä kori eikä rahtikaan taida mahdottomia maksaa. Suomessa oleva kaveri antaa mielikuvan, että autoja liikkuisi myös tänne.

Mielenkiinnosta mikä auto kyseessä?

Kyseessä Hyundai i30, 2,0 CRDI, vm.2008. Ajettu kohtuullisesti 235tkm.

On noi tolla koneella olevat tietysti aika harvassa ja toi hyvillä ellei parhaimmilla varusteilla mitä tollon ollut, on 2x 17 alut ja edellinen omistaja asentanut subinkin. Ei näytä nyt olevan samanlaisia kyllä nyt myynnissäkään, kuin yks vähän uudempi vähän ajettu aika korkeaan hintaan.

Laitoin kyllä aika polkuhinnan ja siihenkin lupasin reilun alennuksen, kun ajattelin, että kunhan pääsis eroon ja vertasin noihin mopompiin karvalakkimalleihin, niin ovat halpoja. Olis pitäny varmaan laittaa vaan aluksi enemmän hintaa. Remonttehin(kytkin, jakopää, jarrut, ym.), uusiin renkaisiin laskeskelin, että menis kuitenkin melkeen auton arvo, niin ei jakas nähdä vaivaa vanhaan autoon, niin laitoin halvalla.

Niin mikä ongelma asiassa muka on? Varmenteella se auto siirtyy uudelle omistajalle ei siinä muuta enään tarvita. Poista vaikka rekisteristä ennen myyntiä niin mitään riskiä ole. Mistäs tiedät jos sitä ainoastaan kiinnostaa se auton kori ja ulkomailla vastaava auto valmiina huonolla korilla mistä siirretään osat tuohon. Tuolla maassa, kun se työ ei maksa käytännössä mitään pari kymppiä korjaamon tuntiveloitus.
Jos en saa virallista luovaria ja virallista valtakirjaa niin en saa tehtyä yksipuolista luovutusilmoitusta, jos eivät vaihda autoa omiin nimii tai poista Suomen rekisteristä. Katsastuskonttorilla sanoivat, ettei ulkomaalainen saisi siirrettyä tuolla varmenteella omiin nimiin. Auton poisto rekisteristäkään ei ymmärtääkseni nykyään onnistu muutakuin romutustodistuksella.

Nyt kuulostaa oudolta. Itse tuossa tilanteessa sanoisin että paikalla oleva saa olla bulvaani, näyttää passin mistä tiedot luovariin paperilla, allekirjoitukset, pvm. Sekä että auto lähtee trailerilla samalla käynnillä, maksu käteisellä tietty. Sitten antaa varmenteen ja teet ne trafin jutut...

Jää ainakin paperi, niin ja voit ottaa kuvan passista/ajokortista. Noilla ei voi jäädä auto omiin nimiin. Jos ei käy, niin toivota hyvää päivänjatkoa ja nopeaa poistumista. Mieluummin vaikka paaliin kun tekemään epämääräisiä kauppoja.

Itse myin kerran potentiaalisen pommin, Viton. Ihan suomalaiselle, mutta kun siinä tarvitsi liikkeen puolesta ihan oikea allekirjoitus, ja oikea ostaja ei ollut paikalla, vaan kaverinsa. Koska käteiskauppa, niin tämä kaveri suostui ottamaan auton omiin nimiinsä, ja sitten siirtämään merssun kaverilleen. Siihen loppui ainakin liikkeen vastuu, eli olin kuivilla :whistling:

Toi sun case on kyllä sen verran hämärä että tarkkana nyt, tai unohda koko homma jos edellämainittu ehdotus ei heille kelpaa.

Kaikkea sitä on nähty ja kuultu, tämä on jotain ihan uutta.



'Edit hmm jonkun aikaa". Kukaan ei tiedä koska rajat aukeaa, jos edes tänä vuonna. Voihan se olla että tuossa haettiin auton VIN numeroa ja rekkaria. Ne kun kulkee rajan yli ilman autoakin. Maalipinnan hyvin tarkka tsekkauskin kuulostaa vähän yliampuvalle jos käytännössä romusta on kyse.
Tällä scenaariolla sulla olisi pihassa Ukrainaan tai minnelie rekattu (varastettu) auto, suomen kilvissä :)
Toisen auton rekkareitten esittelykin haisee. Lisäksi vielä logistisesti melko kallista roudata autoa johonkin itäeurooppaan, kun lähempääkin saa ja halvemmalla.
Toi VIN numerokikkailu kuulostaa kyllä aika hurjalta, jos ois mitenkään mahdollista, kun auto kumminkin selkeesti myyty uutena Suomessa ja tuotu maahantuojan toimesta:oops:... Ton VIN-numeronkin saa selville viimestään käymässä paikan päällä vilkasemalla, jos ei tiedot oo julkisia(niinkuin mulla on ollut).

Ei kai tossa mitään ongelmaan varmaan ois, jos toi kaveri ois suoraan toiminut bulvaanina tai ois ollut valtakirja. Oli sillä kyllä joku ihan muu vanha valtakirja mukana, mutta en tiiä miksi ei sitten tässä saanut sitten saanut sitä hommattua. Oli kyllä vähän kielimuuriakin.
 
Toi VIN numerokikkailu kuulostaa kyllä aika hurjalta, jos ois mitenkään mahdollista, kun auto kumminkin selkeesti myyty uutena Suomessa ja tuotu maahantuojan toimesta:oops:... Ton VIN-numeronkin saa selville viimestään käymässä paikan päällä vilkasemalla, jos ei tiedot oo julkisia(niinkuin mulla on ollut).

Ei kai tossa mitään ongelmaan varmaan ois, jos toi kaveri ois suoraan toiminut bulvaanina tai ois ollut valtakirja. Oli sillä kyllä joku ihan muu vanha valtakirja mukana, mutta en tiiä miksi ei sitten tässä saanut sitten saanut sitä hommattua. Oli kyllä vähän kielimuuriakin.

Idea siinä on siirtää auton identiteetti toiseen. Ostamalla joku laillinen, sitten siirtää numerot pöllittyyn. Näitä sattuu mm. asuntovaunuissa, moottipyörissä ja autoissa toki myös. Nyt kun kerroit merkin niin, ihmetyttää vielä enemmän. Ajattelin että joku bemari tms.

Jos tuosta nyt jotain vielä kuuluu niin unohda epämääräiset valtakirjat, ja myy sille jolla on ID näyttää. Hyvä että olit konttorilta kysellyt asiaa.
Eikä noi kilsat vielä karmeat ole, vaikka tuossa on to do listaa, niin joku ropelipää sen ostaa kun hinta sattuu kohdalleen, eikä mainitse turhaan mitä on luvassa... "kun halvalla saa"..
 
Ite myin Transitin Romaniaan sille häiskälle joka löi ajokortin pöytään ja sen tiedot luovariin. Kävin vielä konttorilla varmistamassa, että auto oli siirtynyt nimiin. Veivät pois maasta, mutta "unohtivat" ilmoittaa asiasta täällä päässä, joten siinä on nyt jonkun verran veroja maksamatta 8 vuoden ajalta. :D
 
Ei lähtenyt auto Ukrainaan, vaan Liettuaan lopulta

Joku jobbarin tapanen soitteli, että Liettualainen kaveri tjms. autonhaku/ostelumatkalla ja yks paikka ois vielä rekassa ja haluua ostaa.

Kaarto autorekka täynnä Suomenkilpisiä autoja pihaan, kyydissä "ostaja" ja kuski. Ei hirveesti kunto kiinnostanut, muutenko, että kone tikittää ym. Henkilökortista kuvat, rahat kouraan ja paperit kuntoon. Eipä jäänyt ainakaan pihaan ja sain nyt paperit millä saa ainakin omilta nimiltä. Rekkakin oletettavasti oli oikeasti sinne Liettuaan matkalla ja ei rajasulut sitä haittaa.

Alko olla aika pakkomielle saada sille Ukrainalaiselle tuo auto. Ois pitänyt etsiä jostain korjaamolta paikka sille tjms. Kun tarviihan se korjausta yms. säilytyspaikan. En oikeen usko, että ois lähtenyt Suomen hinnoilla korjauttaan ja ei kukaan autoliike ota omille vastuksille, jotain random ulkomaille menevää autoa määräämättömäksi ajaksi, mutta tää tyyppi vaan vänkää vastaan. Tuntu olevan sitten kova paikka kun en myynyt.
 
Ei lähtenyt auto Ukrainaan, vaan Liettuaan lopulta

Joku jobbarin tapanen soitteli, että Liettualainen kaveri tjms. autonhaku/ostelumatkalla ja yks paikka ois vielä rekassa ja haluua ostaa.

Kaarto autorekka täynnä Suomenkilpisiä autoja pihaan, kyydissä "ostaja" ja kuski. Ei hirveesti kunto kiinnostanut, muutenko, että kone tikittää ym. Henkilökortista kuvat, rahat kouraan ja paperit kuntoon. Eipä jäänyt ainakaan pihaan ja sain nyt paperit millä saa ainakin omilta nimiltä. Rekkakin oletettavasti oli oikeasti sinne Liettuaan matkalla ja ei rajasulut sitä haittaa.

Alko olla aika pakkomielle saada sille Ukrainalaiselle tuo auto. Ois pitänyt etsiä jostain korjaamolta paikka sille tjms. Kun tarviihan se korjausta yms. säilytyspaikan. En oikeen usko, että ois lähtenyt Suomen hinnoilla korjauttaan ja ei kukaan autoliike ota omille vastuksille, jotain random ulkomaille menevää autoa määräämättömäksi ajaksi, mutta tää tyyppi vaan vänkää vastaan. Tuntu olevan sitten kova paikka kun en myynyt.

Melkoista touhua, mutta hyvä että lähti ja paperit kunnossa :thumbsup:

Rekallahan taitaa päästä sujuvasti, kun niitä ei kaikki rajoitukset koske. Muuten olisin ihmetellyt missä ja miksi noita suomessa säilyteltäisiin ties kuinka pitkiä aikoja.
Kyllä on aikoihin edetty jos ja kun suomi-autoja roudataan ulkomaille.
 
Ei lähtenyt auto Ukrainaan, vaan Liettuaan lopulta

Joku jobbarin tapanen soitteli, että Liettualainen kaveri tjms. autonhaku/ostelumatkalla ja yks paikka ois vielä rekassa ja haluua ostaa.

Kaarto autorekka täynnä Suomenkilpisiä autoja pihaan, kyydissä "ostaja" ja kuski. Ei hirveesti kunto kiinnostanut, muutenko, että kone tikittää ym. Henkilökortista kuvat, rahat kouraan ja paperit kuntoon. Eipä jäänyt ainakaan pihaan ja sain nyt paperit millä saa ainakin omilta nimiltä. Rekkakin oletettavasti oli oikeasti sinne Liettuaan matkalla ja ei rajasulut sitä haittaa.

Alko olla aika pakkomielle saada sille Ukrainalaiselle tuo auto. Ois pitänyt etsiä jostain korjaamolta paikka sille tjms. Kun tarviihan se korjausta yms. säilytyspaikan. En oikeen usko, että ois lähtenyt Suomen hinnoilla korjauttaan ja ei kukaan autoliike ota omille vastuksille, jotain random ulkomaille menevää autoa määräämättömäksi ajaksi, mutta tää tyyppi vaan vänkää vastaan. Tuntu olevan sitten kova paikka kun en myynyt.
Noniin, sitten jossain vaiheessa seuraamaan Autopliusia että minkälaisena se sun autos ilmestyy myyntiin Liettuassa:

Ukrainalaisetkin lienevät sen verran bisneshenkisiä että heillä ei riitä ymmärrys tilanteeseen että vaikka rahaa olisikin niin diiliä ei tule. :lol:
 
Melkoista touhua, mutta hyvä että lähti ja paperit kunnossa :thumbsup:

Rekallahan taitaa päästä sujuvasti, kun niitä ei kaikki rajoitukset koske. Muuten olisin ihmetellyt missä ja miksi noita suomessa säilyteltäisiin ties kuinka pitkiä aikoja.
Kyllä on aikoihin edetty jos ja kun suomi-autoja roudataan ulkomaille.

Seuraileppa huvikseen Suomen Copartin huutokauppoja, siellä kun näkyy, että mistä maasta huuto tulee. Aika paljon lähtee kolariautoa noihin itäblokin maihin. Siellä tuskin paljon painaa suomipojan määräämät valvontaehdotkaan.
 
Seuraileppa huvikseen Suomen Copartin huutokauppoja, siellä kun näkyy, että mistä maasta huuto tulee. Aika paljon lähtee kolariautoa noihin itäblokin maihin. Siellä tuskin paljon painaa suomipojan määräämät valvontaehdotkaan.

Pitääkin vilkaista, huutokaupat.comia tullut välillä seurattua siinä mielessä mihin hintaan romut lopulta lähtee, paitsi siellä on pikkuvikaista tai tarkastamatonta. Mutta joo täytyy katsoa tuota.
 
Luovutin jo kauan aikaa sitten avk nyk. copart autojen ostamisen . ihmettelin vaan kuka kolariautoista maksaa sellaisia hintoja. Itäblokkiin ne menee ja taitavat saada suomesta autoveronpalautuksen, kun viedään maasta (en ole varma). Parhaassa tapauksessa ne myydään tuontiautona takaisin suomeen.
 
Parhaassa tapauksessa ne myydään tuontiautona takaisin suomeen.
... niin, ei tarvitse maksaa verojakaan kun ne kerran on maksettu. Ja jos korjaukset on paikassa jotka vaatii purkamista, niin myyjä/tuoja vastailee vaan "jees, veri hai strenkt stiil, jees!"... :rolleyes:
 
Fiat Punto meni kahdessa päivässä kaupaksi. 2005, 153tkm, 1.2 8v. Ostin auton vuosi sitten 550€ ja nyt sai lähes saman 500€. Auto toimi kyllä yllättävän hyvin ja ei ollut katsastuksessakaan mitään sanomista. Suht näppärä kaupunkiauto ja koukusta plussaa.
Tilalla Citroen C4 1.6 2004, 293tkm.
 
Fiat Punto meni kahdessa päivässä kaupaksi. 2005, 153tkm, 1.2 8v. Ostin auton vuosi sitten 550€ ja nyt sai lähes saman 500€. Auto toimi kyllä yllättävän hyvin ja ei ollut katsastuksessakaan mitään sanomista. Suht näppärä kaupunkiauto ja koukusta plussaa.
Tilalla Citroen C4 1.6 2004, 293tkm.

Etkös sä ollut vähän niinkun puoliammattilainen tuossa "jobbauksessa"?
 
Etkös sä ollut vähän niinkun puoliammattilainen tuossa "jobbauksessa"?
Myin kaksi uutta Seat Mii sähköautoa. Ne joo, mutta muuten on tullut myytyä vain omia autoja. Muuten on ollut noita halpis autoja vaan itsellä. Miillä ehdin ajaa yhden kuukauden yhteensä. Mutta eka ei ollut myynti-ilmoitustakaan autosta.
 
Auton myymisen vaikeus on pelkkä myytti. On vain liian kalliita hintapyyntejä jossei tavara liiku

Kaikki autot menevät kaupaksi, kun hinta on tarpeeksi alhainen. :cool: Viimeistään kun hinta painuu alle 100e niin alkaa käymään vipinä pihassa romujobbareiden osalta
 
Auton myymisen vaikeus on pelkkä myytti. On vain liian kalliita hintapyyntejä jossei tavara liiku

Kaikki autot menevät kaupaksi, kun hinta on tarpeeksi alhainen. :cool: Viimeistään kun hinta painuu alle 100e niin alkaa käymään vipinä pihassa romujobbareiden osalta
Totta.

Viime vuonna myin 207 pösöä. Halvin vastaava oli nettiautossa 1500 euroa, mutta oli ollut jonkun aikaa myynnissä. Laitoin hintapyynniksi 1200 euroa. Pariin päivään ei tullut kyselyitä, joten tiputin pyynnin 1000 euroon. Sain yhden 750 euron tarjouksen, mutta en vielä tarttunut siihen. Parin päivän päästä tiputin hinnan 800 euroon ja sitten alkoi puhelin soimaan jatkuvasti ja tuli oikein kilpailu siitä kuka saa sen hakea. Lopulta meni kaupaksi viikossa myyntiin laitosta tuolla 800 eurolla.
 
Onko kaikki iotech/muro tyypit jo ostanu itelleen Bimmerit kun oma ei mee kaupaksi? Vai liekkö bugi säikyttäny. Ilmoituksesta pitäisi perustietojen lisäksi välittyä se, että huoltoakin on tehty ajojen lisäksi.
Hinta toki korkeahko.

 
Noita tonnin pommeja ostaa kyllä juuri ne hullut ja muuten omituiset ihmiset. Myyminenkin on sitten hienoa hommaa. Aika monen auton kokemuksella se on joka kerta sama homma. Myyt jotain 20k vehjettä niin auto haetaan pois ja raha vaihtaa omistajaa pikku koeajon jälkeen. Tonnin pommia myydessä kitistään kaikesta jäähdytysnesteen väristä lähtien. Tämän jälkeen saatetaan soutaa ja huovata moneen kertaan ja tarjoilla levottomia. Aika monta kertaa olen sanonutkin että menee liian vaikeeksi, annetaan olla niin sitten on kummasti ne ostohousut taas nousseet jalkaan.

No jaa. Olen ihan normiäijä ja kävin hakemassa tollasen neljän tonnin (pyynti) haarukassa olevan honda accordin. Ajokilsoja 210tkm ja kaikin puolin auto ikäisekseen kunnossa.
Perusasiat kävin läpi myyjän kanssa ja tutkin auton. Sanoin että 3300 euroa ja auto hävii heti pihasta eikä kitinää jälkikäteen kuulu - tarjosin kättä ja homma selvä.

Edellinen ostaja oli vedättänyt viikon - pari kolme muuta oli ämpyilijöitä niin lopetti homman kesken. Myyjä oli rehti ja rehellinen, niin myös minä. Homma hoitui.

Ja tottakai siis kitinää aiheuttaa jos hinta on liian kova kuntoon nähden oikeasti. Jotkut myyjät tuossa hintaluokassa vaan odottaa ihan vitun outoja autostaan. Tosin silloinkin olen todennut suoraan miten asia on ja jos ei nappaa niin seuraavaan sitten. En kuluta myyjän aikaa enkä opmaani jos myyjä ei tajua.
 
Onko kaikki iotech/muro tyypit jo ostanu itelleen Bimmerit kun oma ei mee kaupaksi? Vai liekkö bugi säikyttäny. Ilmoituksesta pitäisi perustietojen lisäksi välittyä se, että huoltoakin on tehty ajojen lisäksi.
Hinta toki korkeahko.


No joo ja tosiaan tuon vehkeen kulutus on sellainen että nuoremmatkin ihmiset oikeasti alkaa miettii. Tolla rahalla saa paljon vähemmän ajettua ja uudempaa vehetä järkikulutuksella. Vaikkakin onkin tosi hieno ja siisti ja hyvillä varusteilla. Uppoo tiettyyn ostajakuntaan kyllä mutta se ostajakunta kapenee ihan koko ajan. Vanhat bemarit ei taho kiinnostaa enää yhtä paljon kuin vaikkapa 5-10v sitten.
 
Onko kaikki iotech/muro tyypit jo ostanu itelleen Bimmerit kun oma ei mee kaupaksi? Vai liekkö bugi säikyttäny. Ilmoituksesta pitäisi perustietojen lisäksi välittyä se, että huoltoakin on tehty ajojen lisäksi.
Hinta toki korkeahko.

Itse myin äsken 1997 auton 2.0 moottorilla, eli vuoden vanhemman. Hintana pidin 300€ ja auto meni kaupaksi toiselle soittajalle ja aikaa kului myynti-ilmoituksesta noin 5 tuntia. Ostaja vaan meinasi, että juuri tällaista farmaria oli juuri etsinytkin. Ihan toimiva auto kyllä olikin. Joskus siis tuuria ja järkevä ostaja löytyy nopeasti. Kaksi ostajaa tarjosi 200€ ja skippasin ne tarjoukset.

Itse oon hinnoitellut suht "oikein", niin kaupat syntyy nopeammin. Ja tarjouksiakin siis tulee, jos hinta on sopivan halpa.

Yhdestä autosta maksoin ehkä vähän liikaa, mutta täytyy muistaa se moka, jos myyn sen auton vaikka ensi vuonna pois. Toki ne hinnat vaan laskee kokoajan, kun "romuja" tulee enemmän myyntiin.

En ole itse koskaan ostanut BMW:tä, audia tai mersua. On varmaan kalliimpia tai sitten tosi rikkinäisiä. Eikun olihan mulla 1996 BMW 740ia. Meinasi aivan unohtua. Mutta tykkäsin kyllä enemmän Alfa Romeosta.
 
Edellinen ostaja oli vedättänyt viikon - pari kolme muuta oli ämpyilijöitä niin lopetti homman kesken. Myyjä oli rehti ja rehellinen, niin myös minä. Homma hoitui.
Niin eli sinäkin "järkevänä ostajana" olit siis vähemmistössä tälläkin kertaa.
 
Niin eli sinäkin "järkevänä ostajana" olit siis vähemmistössä tälläkin kertaa.

Pyynti oli liikaa -> eivät osanneet vaatia ja perustella heidän näkemystään -> ei tule kauppoja. Kyse on lopulta aina siitä, että jos lyöt oman näkemyksen hinnasta pöytään niin se on pystyttävä perustelemaan. Aika moni ostaja on sellaista porukkaa jotka eivät sitä osaa tai uskalla tehdä. Tästä johtuen yläkanttiin hinnotellut autot jäävät hyvin herkästi pihaan pyörimään. Tästä ketjusta huomaa sen, että jostain syystä se vika on lähes aina ostajassa. Tämänlainen ketju voidaan kääntää päälaelleen muuttamalla otsikko muotoon "auton ostamisen vaikeus" - jolloin esille pomppaa ihan eri tavalla asiat.

Nämä, jotka taas heittävät 4000e autosta 500e tarjouksia niin ovat oma lukunsa tietty.
 
Tämä ei aiemmista viesteistäsi käynyt ilmi. Selventää asiaa huomattavasti. Käsitän vedättäjät ja ämpyilijät erilailla.
 
Nyt löytiin auto myyntiin. On vielä rahoituksen nimissä. Mutta onnistuu kun maksaa ostaja vika erän jne kysyttiin jo rahoituslaitokselta. Eri asia haluaako kukaan noin ostaa. Kun joutuu vähän aikaa oottelee. Pari hoono soomi jo soittanut ja rahat ovat heti lyömässä tilille toiselta puolen suomea näitä vähän ihmettelen että uskaltaako niiden kanssa kauppoihin ruveta. Noin 5 tontun auto kyseessä.
 
Nyt löytiin auto myyntiin. On vielä rahoituksen nimissä. Mutta onnistuu kun maksaa ostaja vika erän jne kysyttiin jo rahoituslaitokselta. Eri asia haluaako kukaan noin ostaa. Kun joutuu vähän aikaa oottelee. Pari hoono soomi jo soittanut ja rahat ovat heti lyömässä tilille toiselta puolen suomea näitä vähän ihmettelen että uskaltaako niiden kanssa kauppoihin ruveta. Noin 5 tontun auto kyseessä.

Hoono soomi, niin tietääkö mitä on tekemässä. Vähän outoa että ovat jo laittamassa rahaa tilille, vissiin näkemättä.
Muutenhan siinä ei ole mitään odottelemista, kunhan rahoituslaitos laittaa koodia että auton voi rekata uudelle omistajalle. Onhan se tarkka summa tarkistettu sentilleen mikä on tämän päivän velkasaldo, eikä kilsan pituisesta laskusta oletettu jotain?

Itse siis ostin auton mikä oli rahoitusyhtiön nimissä. Myyjän ongelma oli että ostajia olisi ollut, mutta kukaan ei uskaltanut lähteä sellaiseen kauppaan. Sitten vielä sovittiin auton näyttö viikonlopulle kun normaali aspat ei ollut auki, eli se loppuvelan tarkastus.
Onneksi tuttuja automyyjiä löytyy ja vielä näyttelyviikonloppu, niin sain soitettua tutulle myyjälle joka vkl sai katsottua sen rahoituksen tilan. Tästä siis parisen vuotta aikaa.

kun olin ainoa ostaja tuollaiselle diilille niin hintakin oli sitten se että maksoin vain loppuvelan ja entinen omistaa pääsi autosta eroon.

Toki jos itse maksat loput rahoituksesta, niin homma helpottuu huomattavasti. Noita rahoitusyhtiön omistamia on muuten hiton hankala myydä kun kaikki epäilee kaikkea.
 
Onko tuossa joku riski, että ostaja maksaa sen auton mun tilille ja annan auton hänelle, kun rahat näkyy? Maksan sitten itse sen loppuvelan ja sitten laittelen varmenteen perässä mememään, kun saan sen ensin omiin nimiin ja sitten myyjälle? Kun autossa sitä loppuvelkaa jäljellä.
 
Onko tuossa joku riski, että ostaja maksaa sen auton mun tilille ja annan auton hänelle, kun rahat näkyy? Maksan sitten itse sen loppuvelan ja sitten laittelen varmenteen perässä mememään, kun saan sen ensin omiin nimiin ja sitten myyjälle? Kun autossa sitä loppuvelkaa jäljellä.
Ihan helpoin että soitat sinne rahoitusyhtiöön, ostaja maksaa sen loppuvelan ja rahoitusyhtiö lähettää varmenteen uudelle ostajalle. Möin yhden auton näin, eli ostaja maksoi loppuvelan, ja siirti minun tilille loppuosan, ei sen kummempaa... Ja tosiaan ostaja sai ajaa auton samantien pois.
 
Ihan helpoin että soitat sinne rahoitusyhtiöön, ostaja maksaa sen loppuvelan ja rahoitusyhtiö lähettää varmenteen uudelle ostajalle. Möin yhden auton näin, eli ostaja maksoi loppuvelan, ja siirti minun tilille loppuosan, ei sen kummempaa... Ja tosiaan ostaja sai ajaa auton samantien pois.
Tässä mallissa on se pieni ja käytännössä teoreettinen riski, että ostaja ei maksakaan loppuvelkaa ja vaihtoehdoksi jää, että sinä maksat tai jos et maksa, rahoitusyhtiö pistää auton poisottoon, josta aiheutuu sulle ongelmia, kuten maksuhäiriömerkintä. Tämä on teoreettinen riski, kun ostaja on pannut omia rahoja kiinni autoon kauppahinnan verran, niin itsepä hän siinä häviää jos ei maksa rahoitusyhtiön osuutta ja auto lähtee alta, joten varmasti tekee mieli maksaa temppuilematta. Mutta teoriassa voi silti niin käydä, ihan vaikka jos ostajalle iskeekin akuutti persaukisuus.
 
Tässä mallissa on se pieni ja käytännössä teoreettinen riski, että ostaja ei maksakaan loppuvelkaa ja vaihtoehdoksi jää, että sinä maksat tai jos et maksa, rahoitusyhtiö pistää auton poisottoon, josta aiheutuu sulle ongelmia, kuten maksuhäiriömerkintä. Tämä on teoreettinen riski, kun ostaja on pannut omia rahoja kiinni autoon kauppahinnan verran, niin itsepä hän siinä häviää jos ei maksa rahoitusyhtiön osuutta ja auto lähtee alta, joten varmasti tekee mieli maksaa temppuilematta. Mutta teoriassa voi silti niin käydä, ihan vaikka jos ostajalle iskeekin akuutti persaukisuus.
Se velka maksetaan kaupantekohetkellä ei niin, että tuossa sinulle auto maksa viikon päästä velat. Ei silloin mitään riskiä ole.
 
Nyt on auto myyty. Ostaja maksoi ensin ja sitten annettiin auto, kun oli rahat tilillä. Sitten maksettiin loppuvelka ja rekattiin omiin nimiin ja tehtiin luovutus ostajalle. Ja englanniksi vielä kaikki.
 
Jos en saa virallista luovaria ja virallista valtakirjaa niin en saa tehtyä yksipuolista luovutusilmoitusta, jos eivät vaihda autoa omiin nimii tai poista Suomen rekisteristä. Katsastuskonttorilla sanoivat, ettei ulkomaalainen saisi siirrettyä tuolla varmenteella omiin nimiin. Auton poisto rekisteristäkään ei ymmärtääkseni nykyään onnistu muutakuin romutustodistuksella.

Saapa nähdä tuleeko ongelmia vanhan koslan myynnistä. Ulkomaisten (eu) henkkarien pohjalle tehtiin luovutuskirja. Jätin II-osan tekemättä kun halusi vain varmenteen. Jos niillä olisi aikomustakaan rekisteröidä olisi ilmeisesti myös II-osa pitänyt täyttää tämän perustella. Homma meni vähän äkkiä enkä ehtinyt enempää tutustua kaupankäyntiin ulkolaisten kanssa, nopealla silmäyksellä vaikutti siltä että luovari riittää kun ei ollut puhetta auton viemisestä ulkomaille. Katsastuskonttoriin sitten vaan tekemään luovutusilmoitusta lähipäivinä.

1000e pyynti parinsadan tinkivaralla. Tärkeintä oli että auto toimi ja oli ajoaikaa katsastukseen, tosin vain 2kk. Koeajon lisäksi ei juuri muu kiinnostanut. Kaupat tietysti käteisellä. Kolmen porukka tuli reiluhkon 2h ajomatkan päästä. Sinänsä tuntuivat olevan ok kavereita eikä muuten jäänyt huono fiilis. Harmin paikka kun kotimaalainen soitteli juuri kauppojen jälkeen.

Ensi kerralla vois varmistella etukäteen miten kaupat tehdään ja minkälaiset henkkarit jne. Aikaisempikin kosla meni ulkomaiselle, mutta tällä oli suomihetu ja asui lähellä niin homma oli selvelmpi.
 
Saapa nähdä tuleeko ongelmia vanhan koslan myynnistä. Ulkomaisten (eu) henkkarien pohjalle tehtiin luovutuskirja. Jätin II-osan tekemättä kun halusi vain varmenteen. Jos niillä olisi aikomustakaan rekisteröidä olisi ilmeisesti myös II-osa pitänyt täyttää tämän perustella. Homma meni vähän äkkiä enkä ehtinyt enempää tutustua kaupankäyntiin ulkolaisten kanssa, nopealla silmäyksellä vaikutti siltä että luovari riittää kun ei ollut puhetta auton viemisestä ulkomaille. Katsastuskonttoriin sitten vaan tekemään luovutusilmoitusta lähipäivinä.

1000e pyynti parinsadan tinkivaralla. Tärkeintä oli että auto toimi ja oli ajoaikaa katsastukseen, tosin vain 2kk. Koeajon lisäksi ei juuri muu kiinnostanut. Kaupat tietysti käteisellä. Kolmen porukka tuli reiluhkon 2h ajomatkan päästä. Sinänsä tuntuivat olevan ok kavereita eikä muuten jäänyt huono fiilis. Harmin paikka kun kotimaalainen soitteli juuri kauppojen jälkeen.

Ensi kerralla vois varmistella etukäteen miten kaupat tehdään ja minkälaiset henkkarit jne. Aikaisempikin kosla meni ulkomaiselle, mutta tällä oli suomihetu ja asui lähellä niin homma oli selvelmpi.

Sulla on siis luovarista oma osa, hyvä. Trafin sivuilla teet omistajanvaihdosilmoituksen. Sittenhän se on uuden omistajan harteilla jos joku ei mene sääntöjen mukaan. Sunhan ei siis tarvi konttorille vaivautua, lähettävät vaan kotiin ilmoittelemaan nettiin.

Aina luovari, tai 2-osasta kopio itselle, täytettynä tietenkin.
 
Sulla on siis luovarista oma osa, hyvä. Trafin sivuilla teet omistajanvaihdosilmoituksen. Sittenhän se on uuden omistajan harteilla jos joku ei mene sääntöjen mukaan. Sunhan ei siis tarvi konttorille vaivautua, lähettävät vaan kotiin ilmoittelemaan nettiin.

Aina luovari, tai 2-osasta kopio itselle, täytettynä tietenkin.
Ei suomalaista hetua niin luovutusilmoitusta ei pysty tekemään netissä.

Toivottavasti homma on nyt näin . Olivat muuten liikenteessä autolla josta luovutusilmoitus tehty viikko sitten mutta ei vielä siirretty.
 
Ei suomalaista hetua niin luovutusilmoitusta ei pysty tekemään netissä.

Toivottavasti homma on nyt näin . Olivat muuten liikenteessä autolla josta luovutusilmoitus tehty viikko sitten mutta ei vielä siirretty.

Ai niin se suomalainen hetu puuttui, oikeastaan luulin että ulkomaalainenkin kelpaa, no nyt tiedän paremmin - ja tiedoksi muillekin :thumbsup:

Mutta joo, luovari on, niin sen kanssa konttorille, jos ei ala muuta toimintaa näkymään.

Itse sain sakot Mannerheimintielle pysäköinnistä hesassa. Muuten hyvä, mutta en ollut, ja kyseisen auton olin myynyt noin viikko sitten - silloin joskus. Ei tarvinut maksaa kun dokumentti tallessa.
 
Jonkin aikaa seurannut huutokaupat.com sivustoa autojen osalta, kun hakusessa on halpa kesäauto. Tuollahan maksetaan järjestäen ylihintaa alle tonnin autoista. Ilmoituksessa on lista vikoja ja katsastus tulossa kuukauden sisään, niin silti hinnat nousevat ihan nettiauton pyyntien tasolle autoissa, joissa ei suurempia vikoja ole.

Jos myisin alle tonnin autoa, niin ilman muuta tuonne myyntiin rohkeasti vaan ilman hintavarausta. Voiko helpompaa tapaa olla myyjälle? Ei tarvitse turhia tinkimissoittoja kuunnella.
 
Jonkin aikaa seurannut huutokaupat.com sivustoa autojen osalta, kun hakusessa on halpa kesäauto. Tuollahan maksetaan järjestäen ylihintaa alle tonnin autoista. Ilmoituksessa on lista vikoja ja katsastus tulossa kuukauden sisään, niin silti hinnat nousevat ihan nettiauton pyyntien tasolle autoissa, joissa ei suurempia vikoja ole.

Jos myisin alle tonnin autoa, niin ilman muuta tuonne myyntiin rohkeasti vaan ilman hintavarausta. Voiko helpompaa tapaa olla myyjälle? Ei tarvitse turhia tinkimissoittoja kuunnella.
taitaa olla myyjillä yleisesti monet tunnukset tai hyviä kavereita jotka käy korottelemassa hintoja.renkaita ja työkaluja joskus tuolla huvikseen huutelin mutta ikänä ei mitään jäänyt käsiin kun nettikaupoista sai normaalihinnalla halvemmalla.
 
Oon yrittänyt myydä 1970 vuosimallin avomalliksi muutettua kuplavolkkaria vuosia, erikoista on että tähän tulee aina kaikenlaisia vaihtotarjouksia mutta käteiseen rahaan ei juuri kukaan halua vaihtaa. Kerran joku lupasi maksaa pyynti hinnan mutta minun olisi pitänyt viedä auto 300km päähän ja toisen kerran oli tarkoitus vaihtaa moottoripyörään mutta tässäkin 500km välimatka oli lopulta liikaa.

Tollanen tietysti onkin erikoisauto eikä sille oikeen mitään järkikäyttöä ole paitsi ehkä jossain markkinointitarkoituksessa.

Enemmän ihmetystä aiheutti kun viimeksi yritin myydä tai vaihtaa Skoda Octavia -12 1.6 dieseliä. Autolla ajettu 220tkm, ja pistin hinnan samalle tasolle kun vuotta vanhemmat 300tkm ajetut ja oletin että saattaisi mennä helpostikin kaupaksi, kysyntää ei kuitenkaan ollut oikeastaan ollenkaan. Tarkoitus oli vaihtaa bensa-autoon mutta laskeskelin että hinnan polkemisessakaan ei ole mitään järkeä kun vastaavat bensa-autot kuitenkin maksaa ja hintaerolla makselen monta vuotta diesel veroa.
 
Mä oon koittanut myydä useampaa henkilöautoa, hintaluokassa 5000-12000€, siinä toivossa että seuraavaan autoon saisi alennuksen liikkeestä kun ei anna vaihdokkia. Jopa sitä 5000€ kippoa sai yrittää myydä 4kk, vaikka oli alustasarja, korisarja ja ikkunat kalvotettu. Olen todennut että säästää kovasti hermojaan kun ei avaa nettiautoa laisinkaan enää.
 
Mä oon koittanut myydä useampaa henkilöautoa, hintaluokassa 5000-12000€, siinä toivossa että seuraavaan autoon saisi alennuksen liikkeestä kun ei anna vaihdokkia. Jopa sitä 5000€ kippoa sai yrittää myydä 4kk, vaikka oli alustasarja, korisarja ja ikkunat kalvotettu. Olen todennut että säästää kovasti hermojaan kun ei avaa nettiautoa laisinkaan enää.

Ihme ettei ole mennyt kaupaksi, jos hinta noin 5000e noilla tuunauksilla. Kaverin poikien täysin loppuun ajetut romut menneet kaupaksi vaikka vikalistakin olisi jotain karmeaa. Siis oikein kiertopalkinnot, jos se näyttää kuvissa hyvältä, tehoa löytyy niin ei haittaa jos vaikka laatikko paskana tai alustaa ei katsastettu:darra:
 
En mäkään kyllä muista (muutos)katsastinko ikinä alustaa tai vanteita kun niitä tuunasin varmaan kymmeniin autoihin junnuvuosina.
Ei nyt liene sitten ihan kauhea homma jos nyt sen haluaa sinne muutoskatsastaa.
 
Oon yrittänyt myydä 1970 vuosimallin avomalliksi muutettua kuplavolkkaria vuosia, erikoista on että tähän tulee aina kaikenlaisia vaihtotarjouksia mutta käteiseen rahaan ei juuri kukaan halua vaihtaa. Kerran joku lupasi maksaa pyynti hinnan mutta minun olisi pitänyt viedä auto 300km päähän ja toisen kerran oli tarkoitus vaihtaa moottoripyörään mutta tässäkin 500km välimatka oli lopulta liikaa.

Tollanen tietysti onkin erikoisauto eikä sille oikeen mitään järkikäyttöä ole paitsi ehkä jossain markkinointitarkoituksessa.

Enemmän ihmetystä aiheutti kun viimeksi yritin myydä tai vaihtaa Skoda Octavia -12 1.6 dieseliä. Autolla ajettu 220tkm, ja pistin hinnan samalle tasolle kun vuotta vanhemmat 300tkm ajetut ja oletin että saattaisi mennä helpostikin kaupaksi, kysyntää ei kuitenkaan ollut oikeastaan ollenkaan. Tarkoitus oli vaihtaa bensa-autoon mutta laskeskelin että hinnan polkemisessakaan ei ole mitään järkeä kun vastaavat bensa-autot kuitenkin maksaa ja hintaerolla makselen monta vuotta diesel veroa.
Kupla avona vähän hankala, itse haluaisin Kuplan harraste autoksi, mutta avot ei kyllä sitten kiinnosta yhtään, yleensä katto ylhäällä aivan karsean näköisiä. Laita kuplasta kuva?
 
Muutoskatsastus maksaa, puhumattakaan, että käytät aikaa ja tupakkaa hommatakses tüv-laput. Eikä se edes riitä vaan tarvitset vielä suuntauslaput, että kelpaa katsastusmiehelle.

Yks vitun iso työmaa, että saa auton leimaan, kun edelliset omistajat oikoo joka vitun asiassa.

Edit: koskee siis alustasarjaa joka räpelletty paikalleen.

Joo, tosin en muista kertaakaan katsastusmiehen puuttuneen tähän. Monen moneen autoon lippispääiässä vedettiin jotain JOM coilaria alle eikä kukaan jaksanut ikinä sanoa mitään :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 624
Viestejä
4 537 262
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
KeisariLoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom