Nyt kuulostaa oudolta. Itse tuossa tilanteessa sanoisin että paikalla oleva saa olla bulvaani, näyttää passin mistä tiedot luovariin paperilla, allekirjoitukset, pvm. Sekä että auto lähtee trailerilla samalla käynnillä, maksu käteisellä tietty. Sitten antaa varmenteen ja teet ne trafin jutut...
Jää ainakin paperi, niin ja voit ottaa kuvan passista/ajokortista. Noilla ei voi jäädä auto omiin nimiin. Jos ei käy, niin toivota hyvää päivänjatkoa ja nopeaa poistumista. Mieluummin vaikka paaliin kun tekemään epämääräisiä kauppoja.
Itse myin kerran potentiaalisen pommin, Viton. Ihan suomalaiselle, mutta kun siinä tarvitsi liikkeen puolesta ihan oikea allekirjoitus, ja oikea ostaja ei ollut paikalla, vaan kaverinsa. Koska käteiskauppa, niin tämä kaveri suostui ottamaan auton omiin nimiinsä, ja sitten siirtämään merssun kaverilleen. Siihen loppui ainakin liikkeen vastuu, eli olin kuivilla
Toi sun case on kyllä sen verran hämärä että tarkkana nyt, tai unohda koko homma jos edellämainittu ehdotus ei heille kelpaa.
Kaikkea sitä on nähty ja kuultu, tämä on jotain ihan uutta.
'Edit hmm jonkun aikaa". Kukaan ei tiedä koska rajat aukeaa, jos edes tänä vuonna. Voihan se olla että tuossa haettiin auton VIN numeroa ja rekkaria. Ne kun kulkee rajan yli ilman autoakin. Maalipinnan hyvin tarkka tsekkauskin kuulostaa vähän yliampuvalle jos käytännössä romusta on kyse.
Tällä scenaariolla sulla olisi pihassa Ukrainaan tai minnelie rekattu (varastettu) auto, suomen kilvissä
Toisen auton rekkareitten esittelykin haisee. Lisäksi vielä logistisesti melko kallista roudata autoa johonkin itäeurooppaan, kun lähempääkin saa ja halvemmalla.