Autoilua mahdollisimman edullisesti

Noh, onhan tuossa pointtia, jos katsoo halpisautoilun olevan vain liikkumista paikasta A paikkaan B mahdollisimman luotettavasti jättäen kaiken muun prioriteetille Ö.
 
Ei vanhojen autojen vakuutukset juuri mitään maksa jos jätetään bemarit ja muut teinien suosiossa olevat pois. Esim. omaan -04 dieseli Passattiin saa liikennevakuutuksen pari euroa alle 150e:llä ja paikkakuntana Pori. Eri yhtiöiden välillä hintahaitari on siinä 150e ja 250e välillä, prosentuaalisesti isot erot, mutta summat ei enää mitään järin suuria näin halvoissa hinnoissa.
Eikä myöskään uusien. Oman 2v vanhan kotteron liikennevakuutus taitaa olla samaa luokkaa, mutta mitään lisäarvoahan tällä tiedolla ei kenellekään ollut.
 
On hyvä muistaa, että jos katsellaan muutaman tonnin autoja, eli jotain kohta parikytvuotiasta, niin voi olettaa että jos autossa on ilmastointi niin se ei toimi. Korkeintaan täytetty myyntiä varten ja freonit karkaa viikossa pihalle.
 
On hyvä muistaa, että jos katsellaan muutaman tonnin autoja, eli jotain kohta parikytvuotiasta, niin voi olettaa että jos autossa on ilmastointi niin se ei toimi. Korkeintaan täytetty myyntiä varten ja freonit karkaa viikossa pihalle.
Tuo nyt on helposti testattu koeajolla, jos ilmastointi ei toimi niin siinä yksi tinkimiskohde millä hintaa voi neuvotella alas.

Nykyisessäkin teini-ikäisessä tonnin pommissa ilmastointi toimii kuten pitää, kuten teki myös parin tonnin bemarissa, joten ei tuo toimiva ilmastointi halvassa autossa mikään myytti ole.
 
Tässä uudessä järjestelmässä bonukset menetti vähän merkityksensä kun suunnilleen joka yhtiöstä tulee täydet samantien, se ratkaisee mitä viivan alle jää. Toki homma varmasti muuttuu aika oleellisesti jos kortti on melko tuore tai sitten on taipuvainen kolaroimaan usein.
Toimii näin, mikäli sattuu olemaan useita vuosia autoilua takana. Itse otin muutama kuukausi sitten ensimmäisen auton omiin nimiin, liikennevakuutus vm.01 opel corsassa 500€/v.
 
Toimii se ilmastointi koeajon, kun myyjä on just täyttänyt sen (yleensä yksityinen, koska perävalotakuu). On tullut monesti todettua kuinka ne vuotaa kylmäaineet pihalle pian oston jälkeen. Ilmastointi on korkeapainejärjestelmä ja pienikin vuoto tarkoittaa että toiminta lakkaa pian kun aineet on ilmakehässä. Tälläkin hetkellä hyvän kaverin BMW:n ilmastointi toimii kuukauden kerrallaan, sitten täyttö. Voihan sen korjata, mutta kallis paketti uusia.

Omaan Bemariini tehtiin täydellinen ilmastointiremppa reilun kymmenen vuoden iässä, uusi kompura, höyrystin, tiivisteet, jne. en edes muista mitä kaikkea sinne menikään, mutta hintalappu oli monta tonnia.
 
BMW E39 "teinibemari", 2.5l-bensa. liikennevakuutus 178€/vuosi Pohjolassa, enkä ole jaksanut mitään edes kilpailuttaa kun OP:n pankki-boonuksia voin käyttää vakuutusmaksuissa. On toki täydet boonukset, mutta eikö kaikilla järkevillä kuskeilla ole.

Tuossa hetksi sitten kaverin poika osti ensimmäisen autonsa, olin siellä kylässä ja äippä laskeskeli ja vertaili vakuutustyhtiöitä. Perus japsi 2000 luvun alkupuolelta, 1.8L kyseessä, nolla bonuksilla kun lähtökohtaisesti on, mutta saahan noihin lähtöbonuksiakin noin 30% vähän yhtiöstä riippuen, jotain vajaan tonnin hintoja kuulin siinä sivussa.
Nyt yritin katsella noita vakuutusyhtiöiden sivuja, mutta sotua kyselevät jokaisessa, vaan yhdeltä sivulta löytyi laskuri mihin arvasin laittaa ihan randon keksimäni sotun, ja siinä 1300€ vuodessa pikkukaskolla. ei antanut pelkkää liikennevakuutusta, mutta kyseiseen autoon nyt tulee kuitenkin se pikkukasko.

Onhan siinä vakuutuksella hintaa suunnilleen sama kuin autollakin. Toki maksoivat autostakin vielä ylihintaa...
 
Kyllähän se on niin, että ns kiinteät kulut pitää minimoida. Seuraava lista on jo aika hyvä ohje halpaan autoiluun:
1. Auton hinta eli oarvo on suoraan hukkaan heitettyä rahaa. 5k autossa voi ja usein häviääkin sen 5k, tonnin pommissa ei voi hävitä tonnia enempää.
2. Mahdollisimman pieni auto ja moottori = halvat verot ja vakuutus. Vanhoissa tonnin pommeissa vero määräytyy kokonaismassan mukaan. Pieni moottori on yhtä kuin pieni kulutus, hiukan yleistäen.
3. Pelkkä liikennevakuutus maksaa noin 150 e. Joku kehui aiemmin säästäneensä vakuutuksessa yli 400 euroa, minusta se on täysin absurdia koska eihän vakuutus maksa ikinä yli 200 e!
4. Jos pystyy ja osaa hitsata, niin välttyy muilta remonteilta, koska silloin voi ostaa tojotan. Jos koritöitä ei voi tehdä, niin pitää ostaa joku eurooppalainen, mistä pitää sitten korjata tekniikkaa = kallista.

Tämä lista pätee myös jos haluaa pröystäillä, ainoastaan ykköskohta muuttuu. Eli sijoitetaan peltilehmään enemmän rahaa ja saadaan nuorempi ja kauniimpi lehmä.

Itselläni oli pelkkä liikennevakuutus (Hyundai i20, 1.0l 5mt) about 1200€ vuodessa siinä mitä vakuutusyhtiö antoi suoraan ja yli 2200€ vuodessa kaskojen kera. Kilpailutin ja tällä hetkellä kaskoineen alta 500€, säästin semmoset 1750€.

Aika paljon vakuutukset maksaa nuorelle Helsingissä vaikka olisikin pieni, vähäkulutuksinen auto.

Jos haluaa autoilla halvalla niin täytynee muuttaa pöndelle ja olla keski-ikäinen joka ei törttöile. Ei ole kauheesti väliä maksaako auto 1k€ vai 5k€ jos vakuutus maksaa tuhansia vuodessa.
 
Tässä uudessä järjestelmässä bonukset menetti vähän merkityksensä kun suunnilleen joka yhtiöstä tulee täydet samantien, se ratkaisee mitä viivan alle jää. Toki homma varmasti muuttuu aika oleellisesti jos kortti on melko tuore tai sitten on taipuvainen kolaroimaan usein.
No ei nuo nyt välttämättä ihan jokaisella tapissa ole, kun katsoo esimerkkinä vaikka tätä POP:in taulukkoa. Liikennevakuutus | Suomen korkein bonus 83 % - POP Vakuutus

150-250e liikennevakuutus kyllä kuulostaa aika optimistiselta jos vaikka menet lukemaan muista topiceista paljonko ihmiset maksavat liikennevakuutuksista. Itsellä esim. 5v vahingottomalla auton liikenteessä pidolla halvin folksamissa 287e tuollaiseen 3000e corollaan.
 
No ei nuo nyt välttämättä ihan jokaisella tapissa ole, kun katsoo esimerkkinä vaikka tätä POP:in taulukkoa. Liikennevakuutus | Suomen korkein bonus 83 % - POP Vakuutus

150-250e liikennevakuutus kyllä kuulostaa aika optimistiselta jos vaikka menet lukemaan muista topiceista paljonko ihmiset maksavat liikennevakuutuksista. Itsellä esim. 5v vahingottomalla auton liikenteessä pidolla halvin folksamissa 287e tuollaiseen 3000e corollaan.
Corolla ja Folksam eivät ole edullisimmasta päästä. Vakuutuksen hinta riippuu myös postinumerosta, kuljettajan iästä sekä sukupuolesta.

Tuohon 150-250e haarukkaan pääsee jo yhden vuoden vahingottomalla ajolla POPissa. Haarukan alle pääsee kuuden vuoden vahingottomalla ajolla. POP Auto Kilsa 10tkm/a, Skoda Fabia 1.0, postinro 32300, nainen 35v:
Ilman ajohistoriaa bonus 40% 267,86e

Yksi vuosi vahingotta 45% 245,54e

Kuusi vuotta vahingotta 70% 133,93e

Kahdeksan vuotta vahingotta 80% 89,29e

Täydet bonukset 83% 75,89e

Vielä halvemmaksi tulisi, jos ajaa vuodessa vain 5tkm. Voi myös löytyä halvempia autoja/kuntia/ikä. Nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.
 
Corolla ja Folksam eivät ole edullisimmasta päästä. Vakuutuksen hinta riippuu myös postinumerosta, kuljettajan iästä sekä sukupuolesta.

Tuohon 150-250e haarukkaan pääsee jo yhden vuoden vahingottomalla ajolla POPissa. Haarukan alle pääsee kuuden vuoden vahingottomalla ajolla. POP Auto Kilsa 10tkm/a, Skoda Fabia 1.0, postinro 32300, nainen 35v:
Ilman ajohistoriaa bonus 40% 267,86e

Yksi vuosi vahingotta 45% 245,54e

Kuusi vuotta vahingotta 70% 133,93e

Kahdeksan vuotta vahingotta 80% 89,29e

Täydet bonukset 83% 75,89e

Vielä halvemmaksi tulisi, jos ajaa vuodessa vain 5tkm. Voi myös löytyä halvempia autoja/kuntia/ikä. Nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.
Niimpä vaikuttaa. Uskomattomia hintoja kieltämättä.
 
Toimii se ilmastointi koeajon, kun myyjä on just täyttänyt sen (yleensä yksityinen, koska perävalotakuu). On tullut monesti todettua kuinka ne vuotaa kylmäaineet pihalle pian oston jälkeen. Ilmastointi on korkeapainejärjestelmä ja pienikin vuoto tarkoittaa että toiminta lakkaa pian kun aineet on ilmakehässä. Tälläkin hetkellä hyvän kaverin BMW:n ilmastointi toimii kuukauden kerrallaan, sitten täyttö. Voihan sen korjata, mutta kallis paketti uusia.

Omaan Bemariini tehtiin täydellinen ilmastointiremppa reilun kymmenen vuoden iässä, uusi kompura, höyrystin, tiivisteet, jne. en edes muista mitä kaikkea sinne menikään, mutta hintalappu oli monta tonnia.

Ainakin meilläpäin ilmastoinnin täytössä laitetaan sisään väriaineet millä vuoto on helppo paikallistaa. Ja sen mukaan sitten vaihdetaan ne vuotavat osat ja ehkä kuivaimen patruuna. Tietysti jos tollona ajelee vajailla aineilla niin kompura lahoaa kun ei niitä ole suunniteltu pyörimään kokoajan.
 
Vakuutusten hintakeskustelun aloittaneena täytyy sanoa, että huh huh mitä hintoja nuorilta pääkaupunkiseudulla pyydetään. Yllätti kyllä minut täysin. Nimimerkki juurikin se pöndellä asuva keski-ikäinen ukko. Luulin, että nykyään saa bobuksiakin reilummin ihan vaan tinkaamalla.

Pihassa on esim vanha A6 audi jonka liikennevakuutuksesta maksan noin alle 180 euroa vuodessa.

Nykyään siitä vanhasta hirvi-palo-varkaus vakuutuksestakin (eli osakasko?) joutuisi maksamaan liki satasen, kun se ennen maksoi vain kymppejä. Tosin siihen on tullut mukaan hinausturva, jota ei ennen ollut.
 
Vakuutuksista tuli muuten mieleen, miten tarkkaan yhtiöt seuraavat noita vuosittaisia ajomääriä? Minullakin km-määrä X ilmoitettu vakuutuksen yhteydessä, tuleeko rankkua jos menee paljon yli? Katsastuksen km-lukemienko perusteella noita seurataan jos seurataan?
 
Vakuutuksista tuli muuten mieleen, miten tarkkaan yhtiöt seuraavat noita vuosittaisia ajomääriä? Minullakin km-määrä X ilmoitettu vakuutuksen yhteydessä, tuleeko rankkua jos menee paljon yli? Katsastuksen km-lukemienko perusteella noita seurataan jos seurataan?

Ainakin Ifillä sain käsityksen, että he eivät seuraa sitä mitenkään aktiivisesti, vaan se on vain asiakkaan itsensä ilmoittama lukema. Omalla kohdalla vaikutus 15/20/25tkm lukeman syöttämisellä oli jotain ~1,5 eur vuodessa vakuutuslaskurissa. En sitten tiedä millaisilla määrillä tuo alkaa vaikuttamaan oikeasti vakuutuksen hintaan vai alkaako koskaan...
 
Olisko tuokin kuntakohtaista, Helsingissä asuvalla(ajavalla) varmaankin korkeampi todennäköisyys aiheuttaa korvausvelvotteita(tai suurempia velvotteita) kuin korpitaivalta ilman ihmisiä näköpiirissä ajavalle.
 
Eipä tämä topikkiin liity mutta tässä omat autovakuutukset LähiTapiolasta

Ensimmäinen oma auto, pääkaupunkiseudulla
BMW 116i, 2012
Liikennevakuutus, 472,70 €, bonus 30 %
Laaja kasko, 149 €, bonus 70 % (autokaupan tarjous)

Saisikohan kilpailuttamalla liikennevakuutusta pienennettyä vai onkohan se kytketty tuohon tarjouskaskoon?
 
Itse olen ostanut VW Passatin kokoisia autoja, kun niillä on ihan hyvä ajaa ja eivät vanhoina ole edes yhtään kalliita. Vielä kun ovat diesel farmareita, niin ne saa muutoskatsastettua pakettiautoiksi.

Peugeot 406 HDi 110@130 hv, vm 2000 jolla ajoin noin 80 tkm ilman vikoja ja toimii vieläkin hyvin. Nyt mittarissa 525 tkm. Maksoi 2013 950 €.

2015 ostin Peugeot 407 farkun HDi moottorilla, vm 2005, 1500 €. Ajettu jotain 355 tkm. Autossa oli hyvä Optima AMG yellow top akku. Kello webasto joka toimii myös.

Nyt vuoden alussa ostin Citroen Xantia farkun HDi 110 moottorilla. Vm 2000. Nyt on 350 tkm mittarissa. Hinta oli 425 € katsastettuna, mutta piti uusintanäyttää katsastuksessa. Autossa oli hyvä Varta AMG 75A akku. Radio oli ihan hyvä myös USB paikalla. Ilmastointi toimii myös, kuten myyjä sanoikin, eli autoa on ihan hyvin huollettu. Jakohihna vaihdettu 325 tkm kohdalla, eli seuraava vaihto olisi 445 tkm kohdalla. Kaasupallot oli joskus vaihdettu ainakin kertaalleen (jousitus).

Tuossa vielä linkit vastaaviin.
Peugeot 406 vaihtoautot - Nettiauto
Peugeot 407 vaihtoautot - Nettiauto
Citroen Xantia vaihtoautot - Nettiauto
Myös Citroen C5 autoja löytyy myynnistä Citroen C5 vaihtoautot - Nettiauto
 
Corolla ja Folksam eivät ole edullisimmasta päästä. Vakuutuksen hinta riippuu myös postinumerosta, kuljettajan iästä sekä sukupuolesta.

Tuohon 150-250e haarukkaan pääsee jo yhden vuoden vahingottomalla ajolla POPissa. Haarukan alle pääsee kuuden vuoden vahingottomalla ajolla. POP Auto Kilsa 10tkm/vuosi, Skoda Fabia 1.0, postinro 32300, nainen 35v:
Ilman ajohistoriaa bonus 40% 267,86e

Yksi vuosi vahingotta 45% 245,54e

Kuusi vuotta vahingotta 70% 133,93e

Kahdeksan vuotta vahingotta 80% 89,29e

Täydet bonukset 83% 75,89e

Vielä halvemmaksi tulisi, jos ajaa vuodessa vain 5tkm. Voi myös löytyä halvempia autoja/kuntia/ikä. Nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.
Otitko tarkoituksella halvimman kokoluokkansa auton ja postinumeron keskelle metsää? Itselle kyseinen auto olisi 381€/v 10tkm/vuosi pop kilsa vakuutuksella samoilla 40% aloitusbonuksilla. Menee jokunen vuosi ennenkuin tuo tipahtaa alle 250€/v.
 
Otitko tarkoituksella halvimman kokoluokkansa auton ja postinumeron keskelle metsää? Itselle kyseinen auto olisi 381€/v 10tkm/vuosi pop kilsa vakuutuksella samoilla 40% aloitusbonuksilla. Menee jokunen vuosi ennenkuin tuo tipahtaa alle 250€/v.
Otin juu halvimmat mitä tuli tutuista mieleen. Paitsi että äidin Yaris hybrid olisi ollut täysillä bonareilla 68,16e@10tkm, eli vielä halvempi kuin Fabia.

Postinumeron vaikutus:
Yaris hybrid '17 10tkm Pop kilsa, nainen 35v

32300 Mellilä 68,16e-240,56e

02210 Espoo 88,72e-313,12e

00100 Hki Kamppi 92,56e-326,67e

Alaraja on kun 11 vahingotonta vuotta ja ylärajan hinta on uudelle kuskille.

Miehiä sorsitaan, koska 38v mies joutuisi maksamaan 00100 Kampissa uuden kuskin 40% bonuksilla 363,95e, eli melkein 40e enemmän kuin 35v nainen. Mistä Diaz päättelit, ettei sukupuoli vaikuttaisi? Voin illemmalla varmistaa asian, koska vanhemmilla on yksi päivä ikäeroa :)

Litrainen Yaris on 40% bonuksilla noin 36e ja 1,33l Yaris noin 44e kalliimpi kuin 1,5 hybridi. Vuosimallikin vaikuttaa; 2016 ja 2017 ovat halvimmat hybridit. Sen jälkeen vuosi lisää ikää nostaa hintaa aina noin 3e.
 
Otin juu halvimmat mitä tuli tutuista mieleen. Paitsi että äidin Yaris hybrid olisi ollut täysillä bonareilla 68,16e@10tkm, eli vielä halvempi kuin Fabia.

Postinumeron vaikutus:
Yaris hybrid '17 10tkm Pop kilsa, nainen 35v

32300 Mellilä 68,16e-240,56e

02210 Espoo 88,72e-313,12e

00100 Hki Kamppi 92,56e-326,67e

Alaraja on kun 11 vahingotonta vuotta ja ylärajan hinta on uudelle kuskille.

Miehiä sorsitaan, koska 38v mies joutuisi maksamaan 00100 Kampissa uuden kuskin 40% bonuksilla 363,95e, eli melkein 40e enemmän kuin 35v nainen. Mistä Diaz päättelit, ettei sukupuoli vaikuttaisi? Voin illemmalla varmistaa asian, koska vanhemmilla on yksi päivä ikäeroa :)

Litrainen Yaris on 40% bonuksilla noin 36e ja 1,33l Yaris noin 44e kalliimpi kuin 1,5 hybridi. Vuosimallikin vaikuttaa; 2016 ja 2017 ovat halvimmat hybridit. Sen jälkeen vuosi lisää ikää nostaa hintaa aina noin 3e.

Mitä mahtaa olla Itä-Helsingin luvut tuolle tapaukselle? Tarkoitan 009x0 postinumeroita. Itselleni 2017 yaris hybrid olisi semmoset 881€/vuosi ja jos asuisin 00100 aluella niin se olisi vain 671€/vuosi, aika merkittävä ero. Helsingin keskusta ei nähtävästi ole kallein paikka autoilla.
 
Mitä mahtaa olla Itä-Helsingin luvut tuolle tapaukselle? Tarkoitan 009x0 postinumeroita. Itselleni 2017 yaris hybrid olisi semmoset 881€/vuosi ja jos asuisin 00100 aluella niin se olisi vain 671€/vuosi, aika merkittävä ero. Helsingin keskusta ei nähtävästi ole kallein paikka autoilla.
Sinulla on joku kasko hinnoista päätellen. Kaikissa minun esimerkeissä on pelkkä liikennevakuutus, eli lähes teoreettinen tilanne noin uusilla autoilla. Ehkä joku miljonääri voi olla lihottamatta vakuutusyhtiöitä tai sitten jos Yaris onkin 2012 tai joku 2000 Fabia. Mutta eniveis, 009xx-alueet voivat olla kalliimpia kuin 00100.

00950 ja 00990 (Aurinkolahti) hinta on sama 326,67e uudelle kuskille kuin 00100

00910, 00920 ja 00960 hinta on 375,66e

00900, 00930, 00940, 00970 ja 00980 hinta on 391,99e

Luulisi, että liikenne on haastavampaa 00100-alueella. Ehkä 009xx-alueilla asuu enemmän ongelmakuljettajia ja syyttömät sitten joutuvat kärsimään vakuutusmaksuissaan. Aurinkolahti oli poikkeus 009xx-alueella.
 
Sinulla on joku kasko hinnoista päätellen. Kaikissa minun esimerkeissä on pelkkä liikennevakuutus, eli lähes teoreettinen tilanne noin uusilla autoilla. Ehkä joku miljonääri voi olla lihottamatta vakuutusyhtiöitä tai sitten jos Yaris onkin 2012 tai joku 2000 Fabia. Mutta eniveis, 009xx-alueet voivat olla kalliimpia kuin 00100.

00950 ja 00990 (Aurinkolahti) hinta on sama 326,67e uudelle kuskille kuin 00100

00910, 00920 ja 00960 hinta on 375,66e

00900, 00930, 00940, 00970 ja 00980 hinta on 391,99e

Luulisi, että liikenne on haastavampaa 00100-alueella. Ehkä 009xx-alueilla asuu enemmän ongelmakuljettajia ja syyttömät sitten joutuvat kärsimään vakuutusmaksuissaan. Aurinkolahti oli poikkeus 009xx-alueella.

Ihan vain pelkkä autovakuutus, kaskot oli 1000€+. Täyskasko tais olla jotain 1800€. Hintaeroa selittää myös se että keskustassa ollaan paljon varovaisempia kuin idässä. Myöskin keskustassa ajetaan määrällisesti vähemmän kun ei tarvitse mennä autolla kaikkialle.
 
Vakuutuksen hinta ei riipu sukupuolesta.

Mies 67v, 02210 Espoo, 113,93e täysillä bonuksilla

Nainen 67v, 02210 Espoo, 113,93e täysillä

Auto edelleen Yaris hybrid.

Höh, eipä ollut eroa sukupuolilla. Mun mielikuva on tullut vertailusta 3v nuorempaan vaimoon. Aina on ollut eroa useampi kymppi ainakin viimeisen kymmenen vuoden ajan. Oudon suuri ero tulee kolmesta vuodesta, kun vertaa eroon mikä tulee 29v vanhempaan verrattuna.

Edit. Auris hybrid '16, pelkkä liikennevakuutus, 02210, 15tkm/a, pop kilsa, bonus 40%

35v nainen 356,45e

38v mies 397,15e

67v mies 457,73e

En käsitä tuota yli 40e hyppyä kolmen vuoden takia. Kokeilkaas nuoremmat noilla tiedoilla hintaa. Rekkarin löytää vaikka nettiautosta. Paras olisi, jos löytyy 35v mies.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan vain pelkkä autovakuutus, kaskot oli 1000€+. Täyskasko tais olla jotain 1800€. Hintaeroa selittää myös se että keskustassa ollaan paljon varovaisempia kuin idässä. Myöskin keskustassa ajetaan määrällisesti vähemmän kun ei tarvitse mennä autolla kaikkialle.
Liikennevakuutus on se pakollinen ja sen lisäksi voi halutessaan ostaa autovakuutuksen, eli kaskon. Kaskoja on eri laajuisia. Jos sulla oli todella pelkkä liikennevakuutus 10tkm popissa 00100-alueella 671e, niin tuntuu kyllä oudon kalliilta, vaikka olisi bonukset olisi kolaroitu nolliin. Erittäin nuori tai iäkäs voisi selittää korkean maksun.

Espoossakin mennään autolla joka paikkaan tuhatta ja sataa ja silti liikennevakuutus on halvempi kuin 00100.
 
No maksaa toi popin 10tkm kilsa mullakin 469 euroa jos nykyiseen autoon ottaisi. Ikä 20-30v välissä ja alueena PK-seutu, mutta en asu 00100 alueella. Siellä 10tkm kilsan hinta olisi vain 544 euroa. Eli kyllä näissä eroja on ja jotkut "ei vakuutusta kantsi kilpailuttaa kun se maksaa 100e" tarinoinnit voi jättää omaan arvoonsa jos täällä päin asuu.

Ilman kilsaa maksaisi n. 570 euroa.
Japo2101 puhui '17 Yaris hybridistä, että se olisi 671e 00100-alueella ja 881e omalla postinumerollaan (009x0?). Ja pelkkä liikennevakuutus vaikka puhuikin autovakuutuksesta. Siitä en ole ihan satavarma oliko enää pop kilsa 10tkm.

Nainen 35v maksaisi samasta 00100-alueella 326,67e, kun 40% uuden kuskin bonukset, eli alle puolet vs. japo2101. Jos kyseinen nainen kolaroisi heti ekana vuonna kaksi kertaa, niin bonus olisi 0% ja hinta 544,45e. Siinä on enää 127e eroa japoon, minkä eri ikä ehkä voisi selittää. Jos laitan 35v naiselle laskuriin, että autolla ajaa alle 25v, niin maksu olisi 631,55e, kun tulee kaksi kolaria ekana vuonna. Alle 25v nostaa siis 87e, jos nolla bonukset.

Kokeiles Diaz alla olevan linkin Yariksella Volvon sijaan, 00100, kilsa 10tkm.

Toyota Yaris 1,5 Hybrid Launch Edition 5ov Viistoperä 2017 - Vaihtoauto
 
Viimeksi muokattu:
Noin 330 euroa näyttäisi tolle yarikselle. Aika mielivaltaiset lukemat, mutta ehkä pakasta vedetyt V40:t on sitten yliedustettuna kolaritilastoissa vaikka löytyy automaattinen jarrutus vakiona. :rofl:
Eli samaa luokkaa kuin 35v 40% aloitusbonuksilla (326,67e). Et kuitenkaan kertonut millä bonuksilla sait 330e, joten ei pysty näkemään iän vaikutusta. Alle 25v pidetään popissa riskikuljettajina ja sitten viimeistään 35v jälkeen maksut alkavat nousta. Mikähän lienee paras ikä?

Mutun mukaan uusilla Volvoilla ajetaan dynaamisemmin kuin uusilla Yaris hybrideillä. Reteähkö rattimies vs. varovainen nainen. Niin ja on siinä pakasta vedetyssä Yaris hybridissäkin kaikissa viidessä varustetasossa vakiovarusteena pre-collision, eli automaattinen jarrutus.
 
Sukupuolen vaikutus taisi muutama vuosi sitten poistua. Katsokaas tasa-arvo. On kyllä naurettavaa sekin, että moottorin iskutilavuus vaikuttaa joissakin yhtiöissä ilmeisesti edelleen ihan kuin iso moottori tarkottaisi tehokasta autoa...

Tuli tarkastettua tuo oma liikennevakuutus niin 170e näyttää olevan vuosi. Muistin siis väärin.
 
Nuo Diazin ja Tommizeliardin uusien autojen kalliit vakuutusmaksut eivät kyllä kuulu halvan autoilun ketjuun millään tavalla, vaikka ihan hauska niitä on lukea.
 
Nuo Diazin ja Tommizeliardin uusien autojen kalliit vakuutusmaksut eivät kyllä kuulu halvan autoilun ketjuun millään tavalla, vaikka ihan hauska niitä on lukea.
Toyota Yaris hybridin voisi ehkä laskea mahdollisimman edulliseksi peliksi. Niitäkin löytyy jo 5 vuotta vanhoina käytettyinä. Halvin maksaa 10 000 €, eli ei kai kovin paljoa.
Toyota vaihtoautot - Suosikkimallit edullisesti - Nettiauto

Myös Volvo V40 löytyy 5 vuotta vanhana ja halvin maksaa 14 700 €.
Volvo V40 vaihtoautot - Nettiauto
 
Liikennevakuutus muuttuu vuonna 2017

Ainahan nää rönsyää aiheesta, oli asia sitten mikä hyvänsä. Ihan perinteistä toimintaa, ja taas karkaa aiheesta.

Näinhän se menee eikä se minua haittaa. Pyrin ennemminkin ottamaan kantaa siihen mihin Diazkin aika vittuilevaan sävyyn takertui. Eli ketjussa on enimmäkseen käsitelty niitä tonnin ritsoja ja mahdollisimman halpana autoiluna on pidetty niillä ajelua. Eikä 2010 luvun autoja. Mutta kukin tavallaan.
 
Eli ketjussa on enimmäkseen käsitelty niitä tonnin ritsoja ja mahdollisimman halpana autoiluna on pidetty niillä ajelua. Eikä 2010 luvun autoja.

Näinhän se menee ja tulee menemään jatkossakin:D Itsekin sorrun usein siihen että asia voi eksyä ohi aiheen nopsaan ja alan lipsumaan ohi aiheen. No pidetään suunnilleen asiat erillään ja omilla palstoillaan.

Miten olis vakuutukset mahdollisimman kalliisti topic:cigar2: Eikun siitäkin on aihe tavallaan, autoilua mahdollisimman kalliisti.

No niin mä olen vähän väsynyt ja jutut sen mukaisia:dead:
 
Nuo Diazin ja Tommizeliardin uusien autojen kalliit vakuutusmaksut eivät kyllä kuulu halvan autoilun ketjuun millään tavalla, vaikka ihan hauska niitä on lukea.
Uusien autojen kalliit vakuutusmaksut? Eipä tässä triidissä noiden vanhojenkaan autojen vakuutusmaksut kovin halpoja näytä olevan, kun vertaa omaan ja en nyt ihan puskassa asu vaan kaupungissa.
 
Periaatteessahan jollain vuosikertaferrarillaa /vastaavalla jo voisi tulla mahdollisimman halvaksi, kun joissakin yksilöissä tuntuu arvo nousevan luokkaa 100k€ / vuosi
Niitä Ferrareita pitää sitten olla 12, koska museorekisteröidyllä autolla saa ajaa vain 30 päivää vuodessa.
 
Edelleenkin sä saat ajaa sillä museorekisteröidyllä autolla vaikka 365 päivää vuodessa. Ja toisekseen miksi sen tarvitsisi olla museorekisterissä?
Jos ei halua maksaa Ferrarista normaalia liikennevakuutusta ympäri vuoden?
 
Noita Ferrareita joiden hinta nousee 100k€ vuodessa tuskin on ihan joka nurkalla kaupan. Että jos sen yhden nyt onnistuu haalimaan jostakin, niin saa olla ihan tyytyväinen.
 
Vanhalla W124 250D Turbolla tuli pidettyä Excel-taulukkoa ostopäivästä asti ja sinne meni laskuriin aivan joka ikinen kulu mitä autoilusta tulee lukuunottamatta pysäköintimaksuja ja ylinopeussakkoja. 4 vuotta, 3 kuukautta sekä noin 115 tuhatta itseajettua kilometriä myöhemmin tuli hinnaksi karvan yli 0,22€ / km ja noin 16.5€ / päivä. Hintaan on huomioitu siis aivan kaikki, myös ajoneuvon ostohinnan ja myyntihinnan erotus.

Tänäkesänä hankitun W204-mersun osalta taulukko ei näiden ensimmäisten 5kk/10tkm ajalta ole yhtä ruusuinen :darra::beye::dead:
 
Toi 0,22 on aika hyvä lukema.

Joo, turha toivo että uuden kanssa tuohon pääsee kun huollot teetätän raakasti kalleimman kautta nykyään :D

pistää naurattamaan nämä "jos mä heitän sulle vähän bensarahaa palkkioksi"-kyytikyselyt cityvihreiltä kavereilta. Menee suu aika soikeaksi kun näyttää mitä se kilsahinta oikeasti on.

Joo, monella ei ole mitään käsitystä siitä mitä auton pito edes maksaa, esim tuon ex. mersun kohdalla kuukausihinta oli aika tasan 501€, jaa että heitänkö viitosella naapurikaupunkiin? :cigar2: Ei siinä, hankkimani biili on täydellä taksipaketilla varustettu muttei koskaan taksina ajettu, ensivuoden liikennekaarta odotellessa...
 
Suhteellisen uutena ostettu, vai miten hitossa onnistuttu tuommoinen kasa rahaa polttamaan?

Hauska että W124:ni perään kyselee nimimerkkisi kaltainen henkilö jäsennumerolla 124 :rofl:

Autoon tehtiin normaalien tarpeellisten huoltojen lisäksi aimo kasa ennaltaehkäisyä + entisten töhöjen laiminlyöntien ja kötöstysten kiinniottoa. Alustaan esimerkiksi meni uusiksi puoltatusinaa puslaa/tukivartta ottaen kaikki ainakun jostain meinas nitistä natista kolista vähänkään. Tuninkia unohtamatta...
 
Hinta on ehkä tyyris vanhaksi paskaksi könttänä mutta omasta mielestä erittäin halvalla oon selvinny :)
 
Nimenomaan ylläpitoon ja kiinniottoon, ensimmäinen 500€ varaosalaskusta paloi uuteen pakoputkistoon sekä jousisarjaan, autossa kun oli laikkajouset ja itse tehty suora putki ostohetkellä.
 
Jep, vanhan mersun jos löytäisi hyväkuntoisena ja vähän ajettuna voisi käyttökustannukset ollakin edulliset, omassani oli myyntihetkellä mittarissa 558tkm :btooth:
 
Toki jos ostaa vanhan pommin joka rätisee ja paukkuu jo alun alkujaankin niin tilanne toinen.

Taisit juuri vastata itsellesi, auto oli ostohetkellä kaikilta muilta osin helvetin huonossa kunnossa, esim konetilassa oli käynyt tulipalo jne, mutta auto passasi mulle kriteereihin eli oli aivan täysin pinnoiltaan läpikäyty, ruosteeton.

Kiinniottamista oli kovasti mutta tuon 115tkm aikana ei kertaakaan pettänyt tai jättänyt, ei edes kun taloyhtiöstä ja firman parkkikselta pimeni viikoksi lämpötolpat -28c pakkasilla viimetalvena.
 
Täällä ei ole taidettu puhua renkaiden kustannuksista mitään? Renkaat ei ole mikään suuri kuluerä autoilussa, mutta merkittävä kuitenkin. Tarvitsin viimetalveksi autoon talvirenkaat vanteilla ja ne löytyikin torista 50 eurolla. Ajelin niillä noin 20 tkm eli hintaa tuli 0,25 snt/km. Olihan nuo ihan hirveät ajettavat. Nyt ostin uudet nastarenkaat 400 eurolla ja niillä pitäisi päästä 40 tkm. Hintaa tulee siis 1 snt/km. Käytettyjä renkaita metsästämällä voi siis säästää jonkun verran. Jos ei jaksa metsästää käytettyjä renkaita, säästöä saa valitsemalla mahdollisimman halpa renkaan koko. Vaihdoinkin 17 "-vanteet pienempiin, koska kumit maksoi liikaa.

Milloin kannattaisi ostaa uudet kesärenkaat? Onko renkaista hyviä tarjouksia nyt syksyllä tai talven aikana?
 
Jos ajamisen pitää olla halpaa, kannattaa kriteerit merkin, iän, moottorin tai varustelun suhteen unohtaa. En myöskään luottaisi liikaa mihinkään tiettyyn malliin, sillä kaikki vanhat autot ovat yksiöitä. Kokemuksesta sanoisin, että halvoista autoista parhaat ovat melkeinpä aina eläkeläisten uutena ostamia autoja. Kun vanha auto tulee suoraan ensimmäiseltä omistajalta, niin harvemmin on ylläpitoakaan laiminlyöty. Toisaalta, eipä eläkeläisen vähillä ajoilla kovin moni paikka ole vielä ehtinyt hajotakaan.
 
Jos ajat vaikka 3v @10 000km vuodessa ja joudut sen aikana uusimaan sekä kesä- että talvirenkaat niin kyllä se näkyy jo kilometrin hinnassa. Isompi ja painavampi auto ja joku vaikka Goodyear tai vastaava niin kyllä siitä helposti tulee tonnikin hintaa kolmelle vuodelle jaettuna.
 
Jos ajat vaikka 3v @10 000km vuodessa ja joudut sen aikana uusimaan sekä kesä- että talvirenkaat niin kyllä se näkyy jo kilometrin hinnassa. Isompi ja painavampi auto ja joku vaikka Goodyear tai vastaava niin kyllä siitä helposti tulee tonnikin hintaa kolmelle vuodelle jaettuna.
Periaatteessa sama asia kun sanoisi, että jos ostaa leimasta pompanneen auton johon täytyy tehdä jarrut ja iskarit, ajaa 30tkm ja myy niin näkyy myöskin kilometrien hinnassa. Ts. auton korjausvelka on ollut suurempi ostaessa kuin myydessä 3-vuoden jälkeen, mikä vähentää vähemmän auton mallikohtaista arvoa. Jos on vierekkäin kaksi identtistä, merkkiliikkeen huoltokirjalla olevaa autoa, mutta toisessa on molemmat renkaat loppu ja toisessa uudet, niin kyllä siitä uusilla renkailla olevasta enemmän pyydetään.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 839
Viestejä
4 548 782
Jäsenet
74 851
Uusin jäsen
hieunguyen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom