- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 9 487
Joo.. Tai tuo lataussyklien määrä on tietysti eduksi myös aurinkösähkössä, mutta meinasinkin että akkuna erinomainen.Mikään noista ei vaan oikein ole aurinkopaneeleiden kanssa relevantti ominaisuus - sen sijaan johonkin Toyotan "täyshybridiin" varmasti ihan hyvä kemia kun parin kWh:n akkuun saa ladattua jarrutusenergiaa henkilöautosta 20kWh teholla.
Nkonissa nuo pyöreät LTO kennot ovat verollisena 72e / 92Wh, eli 780e / kWh.
Jos samasta firmasta katsoo LFP:tä, niin hintaluokka lähtee ~150e/kWh tasosta ylöspäin. Tuollainen ~5x hintataso on todennäköisesti melkoinen hidastin yleistymiselle.
Tuo hintaero LFP akkuun on itseasiassa vaan kasvanut, kun noita LTO akkuja ei niin laajasti ole käytössä, niin ei ole vastaavaa massavalmistustakaan.
Teolllisen mittakaavan valmistajalle tuo hintaero tuskin on noin raju kuin Nkonin listahinnoissa.

