Tänne tuli Huawein invertteri ja JaSolar paneelit. Kiinakamaa ilmeisesti, mutta sähköä tulee ja toimineet moitteettomasti. Äpillä ja selaimella voi tarkkailla toimintaa, wifi toimii hienosti. Aika näyttää, mutta ei kai nämä ihan paskinta kiinakamaa ole? Tyytyväinen olen ollut näihin toistaiseksi. Eikä viime marraskuussa ollut mitään toimitusvaikeuksia ainakaan meidän tapauksessa. Tavarat ja asentajat tuli kuten oli sovittu.
Taisi bonekuukkeliin myyjän puheet jotenkin purra kun kyselee paneelien laadusta tuolla lailla. Minullekin kun yrittivät myydä ylikallista pakettia, haukkui myyjä hieman peitellen muiden firmojen paneelit kiinakamaksi ylistäen käyttämiään paneeleita todella hyviksi koska Euroopassa tehty. Ei mennyt ainakaan minulle puheet läpi ja olin täysin valmis ottamaan Kiinassa valmistetut paneelit jos saa tuplasti halvemmalla suuremman paneelitehon. Alla aiempi viestini, mutta tuon postauksen jälkeeen ZnShine 545W paneelit vaihtuivat Canadian Solarin vastaaviin ilman hinnanmuutosta toimitusvaikeuksien takia.
Tilasin Energioita aurinkopaneelit avaimet käteen periaatteella. Asennusaikataulu vasta kevättalvella.
Järjestelmä
● 16 kpl ZnShine 545W
● 1 kpl Sofar 8.8
● Nordic Sun kiinnitysjärjestelmä
● Muut sähkötarvikkeet
● Asennus
● Pientuotantoilmoitus verkkoyhtiölle
● Käyttöönotto & koulutus
Hinta 9980 € + 200 €, sillä kohteessa tarvitaan nostinta. Tuosta asennuksen osuus on 4990 €, joten 1896 € saa vähennettyä verotuksessa, joten hinnaksi jää 8284 €. Ei paha euro/kwp suhde.
---
Vaimo oli antanut aiemmin jollekin myyntimiehelle luvan tulla myymään meille aurinkopaneeleita. Firman nimi oli Savon Aurinkosähkö. Pitkän jaarittelun jälkeen saimme tarjouksen 7.2kwp järjestelmästä joka olisi maksanut +16000 €. Kiitettiin ystävällisesti tarjouksesta ja näytettiin ovea.