• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

ASUS reitittimet, modeemit yms. verkkolaitteet

Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
357
Pari viestiä ylempänä jake stylesin viestissä on kuvankaappaus, josta näkyy, että toiseksi uusin FW korjaa DDoS, command injection ja buffer overflow -haavoittuvuuksia. Vasta kolmanneksi uusimman, missä nuo haavoittuvuudet vielä on, todettiin toimivan ilman nettiyhteyden pätkintää. Itse en uskaltaisi käyttää noilla haavoittuvuuksilla.
No sitten tosiaan täysin selvä juttu. Sopivasti oli vaan ylempänä sellainen versionumero, joka näytti ihan kohtalaisen tuorealta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Laitoin nyt itse uusimman firmwaren kuitenkin Blue Caveen, katsotaan alkaako tulla ongelmia ja pitääkö downgradettaa vanhempaan.

Ainakin heti päivityksen jälkeen tosiaan joutui tekemään tuon @stabbulamus mainitseman off-on -kikan.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
75
Lueskelen innolla mikäli joku saa tuosta toimivaa laitetta. Itse palautin suosiolla ja ostin pitkään kuolaamani Ubiquitin vehkeen tilalle. Jospa sen kanssa pärjäisi ongelmitta.

Toista päivää vanhan reitittimen kanssa eikä mitään pätkimisiä ole toistaiseksi esiintynyt..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
96
Itselläkään ei tosiaan reititin noussut virtakatkon jälkeen linjoille mutta laitoin alla olevat asetukset ja ainakin yhden virtakatkon jälkeen toimi normaalisti. Voiko joku muu testata noita, että auttaako ? Uusin firmware kyseessä.
Kiinni Huawei B715 4g motussa joka "siltaavassa" tilassa.

"DHCP query frequency" -> "Normal"
"Extend the TTL value" -> "Yes"
"Spoof LAN TTL value" -> "Yes"
 
Liittynyt
25.09.2019
Viestejä
343
Vanha RT-AC66U_B1 sai kaverikseen RT-AC86U:n. Molemmissa uusin Merlin firmis.

Minulla on aika laaja wifi monella reitittimellä. Reitittimet kiinni gigasella ethernetillä toisissaan, jakavat samaa SSID:tä.

Nyt päivän kysymys, voinko laittaa nämä kaksi Asusta AiMesh-moodiin, vaikka samassa verkossa myös muunmerkkisiä? Onko AiMeshistä merkittävää etua verrattuna nykyiseen konffiin? Ilmeisesti AiMeshillä laitteet osaisi siirtyä reitittimeltä toiselle järkevämmin? Android ainakin tuntuu joskus juuttuvan johonkin kaukaiseen wifiin vaikka parempi olisi vieressä..
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 851
Vanha RT-AC66U_B1 sai kaverikseen RT-AC86U:n. Molemmissa uusin Merlin firmis.

Minulla on aika laaja wifi monella reitittimellä. Reitittimet kiinni gigasella ethernetillä toisissaan, jakavat samaa SSID:tä.

Nyt päivän kysymys, voinko laittaa nämä kaksi Asusta AiMesh-moodiin, vaikka samassa verkossa myös muunmerkkisiä? Onko AiMeshistä merkittävää etua verrattuna nykyiseen konffiin? Ilmeisesti AiMeshillä laitteet osaisi siirtyä reitittimeltä toiselle järkevämmin? Android ainakin tuntuu joskus juuttuvan johonkin kaukaiseen wifiin vaikka parempi olisi vieressä..
Käsittääkseni toimii eikä haittaa. En saanut langallista backhaulia kun oli dd-wrt "switchi" välissä. Kun poistin sen toimi. Sen verran vähän kokemusta AiMeshistä, että en ole varma onko selvää apua mutta tuon pitäisi juuri sujuvoitua. Itsellä oli samaa ongelmaa vastaavalla järjestelmällä. AiMesh kai saattaa rasittaa enemmän laitteita kuin access pointin tekeminen laitteesta.

AiMeshin tekemiseksi sinun pitää nollata Node-reititin ja sen jälkeen ajaa Mesh routerista haku.
 
Liittynyt
25.09.2019
Viestejä
343
Tänks! Täytyy tätä testailla.

Mulla on nimenomaan dd-wrt:tä noissa "pihaverkon" reitittimissä, mutta ne on verkossa omana haaranaan eli Asukset tulee suoraan toisiinsa kiinni kuitenkin.
 
Liittynyt
25.09.2019
Viestejä
343
Ihan hyvin toimii tuo AiMesh. Kyllä se tosi loogisesti tuntuu vaihtavan tukaria kun tallustaa puhelin kourassa ympäri kämppää, Wifi Analyzer päällä että näkee mihin on yhteydessä.

Se vaan että tuo Node-reititinhän käyttää ihan samoja taajuuksia kuin pääreititin. Mutta en usko että tuo on ongelma, kun wifin nopeudet näkyy nyt olevan moninkertaisia siihen mitä tuo 4G oikeasti vetää..
 
Liittynyt
25.09.2019
Viestejä
343
Riittäisi varmaan yksikin reititin nyt kun siirtelin paremmalle paikalle tuon ac86:n.. :) Puhelin näyttää wifin nopeudeksi 866Mbps suurimmassa osassa kämppää. Oikein kun hakee niin saattaa alle 300 tippua..
 
Liittynyt
17.07.2019
Viestejä
34
Tuli itsekin ostettua tuolta Jimmsin tarjouksesta Asuksen Blue Cave.

Kiinnostaisi tietää minkälaisia nopeuksia muilla on jos kone suoraan kytketty BC purkkiin cat5e kaapelilla. Minulla näyttää speedtest tällöin 94,6Mbps, kun puhelimella WLAN yhdistettynä saan 200-300Mbps. Nettinä DNA 400M. Mistähän lie tämä johtuu, lähiverkon nopeus on kuitenkin 1000/1000 eli ei ole siitä kiinni.

Modeemina on DNA:n FAST3686.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Tuli itsekin ostettua tuolta Jimmsin tarjouksesta Asuksen Blue Cave.

Kiinnostaisi tietää minkälaisia nopeuksia muilla on jos kone suoraan kytketty BC purkkiin cat5e kaapelilla. Minulla näyttää speedtest tällöin 94,6Mbps, kun puhelimella WLAN yhdistettynä saan 200-300Mbps. Nettinä DNA 400M. Mistähän lie tämä johtuu, lähiverkon nopeus on kuitenkin 1000/1000 eli ei ole siitä kiinni.

Modeemina on DNA:n FAST3686.
100mt/s tuli ainakin sisäverkosta. Wan nopeudesta ei tietoa, kun netti on vaan 50mbits
 
Liittynyt
17.07.2019
Viestejä
34
Tuli itsekin ostettua tuolta Jimmsin tarjouksesta Asuksen Blue Cave.

Kiinnostaisi tietää minkälaisia nopeuksia muilla on jos kone suoraan kytketty BC purkkiin cat5e kaapelilla. Minulla näyttää speedtest tällöin 94,6Mbps, kun puhelimella WLAN yhdistettynä saan 200-300Mbps. Nettinä DNA 400M. Mistähän lie tämä johtuu, lähiverkon nopeus on kuitenkin 1000/1000 eli ei ole siitä kiinni.

Modeemina on DNA:n FAST3686.
Tämä selvisikin jo. Oli sittenkin kytkennoissa yhdessä välin cat5 piuha. Entinen kytkin jostain syystä antoi 1Gbps tämänkin kautta, vaan tämä uusi oli nirsompi. Ongelma ratkesi siis kuitenkin.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 851
Tulipa otettua AC86U kotiin, kun sopivaan hintaan ja AC68U alkaa olla 5 vuoden iässä. Onkohan huono ostos? VLANeja ei ilmeisesti saa tässä Merlinillä käyttöön (AC68U:ssa saa, tuki riippuu mallista). Mutta uudessa AIMesh 2.0:ssa myös vierasverkon saa jatkettua, tämän saa betana muttei vielä Blue Caveen.

Eri asia on miten hyvin vierasverkko on tässä eristetty. Merlinille kun on vielä YazFi lisäosa parannuksia varten. Laniporttia ei tunnu saavan eristettyä.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
23
Itselläkään ei tosiaan reititin noussut virtakatkon jälkeen linjoille mutta laitoin alla olevat asetukset ja ainakin yhden virtakatkon jälkeen toimi normaalisti. Voiko joku muu testata noita, että auttaako ? Uusin firmware kyseessä.
Kiinni Huawei B715 4g motussa joka "siltaavassa" tilassa.
Miten olet saanut tuon Huawei B715:n toimimaan siltaavana? Olen taistellut sen liittämiseksi zenwifi AX XT8:n kanssa, ei vaan toimi.
B715:n wifit on pois päältä. Bitit liikkuvat hyvin jähmeästi ja pysähdellen; saapuva nopeus puolet normaalista, lähtevä nopeus lähes 0.

Olen täältä foorumilta saanut ideoita, mm. muuttanut DHCP:n alueen ennen siltaavaan tilaan laittoa kun jotain päällekkäisyyttä kuulemma saattaa kuitenkin jäädä kummitelemaan. Ei ole sekään auttanut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
96
Miten olet saanut tuon Huawei B715:n toimimaan siltaavana? Olen taistellut sen liittämiseksi zenwifi AX XT8:n kanssa, ei vaan toimi.
B715:n wifit on pois päältä. Bitit liikkuvat hyvin jähmeästi ja pysähdellen; saapuva nopeus puolet normaalista, lähtevä nopeus lähes 0.

Olen täältä foorumilta saanut ideoita, mm. muuttanut DHCP:n alueen ennen siltaavaan tilaan laittoa kun jotain päällekkäisyyttä kuulemma saattaa kuitenkin jäädä kummitelemaan. Ei ole sekään auttanut.
Minulla tuon Huawein ip on 192.168.2.1 ja WIFIt pois päältä. Asus BC on 192.168.1.2. Jos oikein muistan niin vaihdoin ip:n huaweihin ennen siltausta. Näköjään sillattuna ei pääse muokkaamaan mitään.
Eli mitään ihmeellistä en mennyt muuttelemaan.
 
Liittynyt
06.09.2020
Viestejä
137
Tuli tuossa kesällä ostettu Asus RT-AC1300G+ ... kun halvalla sai. Tiedä sitten oliko maanantaikappale, mutta ongelmia purkin kanssa oli.

5 GHz verkko kaatuili toistuvasti, useita kertoja vuorokauden aikana. Verkko katosi näkyvistä, eli reititin kaatui jollain tapaa. Tämä tuli ilmi myös lokitiedoista. Ongelma tuntui aktivoituvan jonkin laitteen kytkeytyessä 5 GHz verkkoon. Kytkeytyvällä laitteella ei ollut merkitystä. 2,4 GHz verkon nopeus taas oli aivan surkea. FW päivitetty uusimpaan, kokeiltu myös downgradea, resetointia yritetty useita kertoja, kokeiltu eri kanavia jne. Laite meni palautukseen.

Tilalle tuli TP-Link Deco M4 Mesh-järjestelmä. Vauhtia ihan toisella tavalla, mutta ihmeellisyyksiä on tämäkin merkki purkkeihinsa laittanut. 2,4 ja 5 GHz -verkkojen SSID on yksi ja sama, joten päätelaitteelta ei pysty valitsemaan kumpaan verkkoon liittyy. Laitevalmistaja lupailee, että purkki kyllä tarjoaa päätelaitteelle optimaalisen taajuuden ja kanavan. Ja että tulossa olisi FW jossa tämä asia huomioitu.
 

temell

Tukijäsen
Liittynyt
13.07.2017
Viestejä
81
Blue Cave ollut nyt viikon verran käytössä. Ilmeisesti yön aikana käynyt sähköt poikki, kun BC:ssä paloi aamulla punainen valo.
Samaa vikaa täälläkin, ettei laite tahdo ottaa yhteyttä uudelleen vaikka kuinka buuttailee. Kokeilin myös buutata puhelimella asuksen softalla, mutta sekin aiheutti toistuvasti virheilmoituksen. Wan-yhteystyypin uudelleen valinnalla (täältä saadulla vinkillä) laite yhtäkkiä heräsi horroksesta. Eihän tämä lupaavalta vaikuta...

Minun laitteessa oli heti ostettaessa uusin firmware sisällä eli 3.0.0.4.384_46468. Asetuksia en ole muutellut, kun ei juurikaan ole näiden suhteen sen syvempää osaamista.
Täytynee kokeilla olisiko Hydexin mainitsemista asetuksista apua. Minulle riittäisi, että laite kykenisi katkon myötä itse palauttamaan yhteyden.
Jos tähän ei mikään auta, joudun myös palauttamaan laitteen.

Sinänsä harmi, sillä tällä näyttäisi toimivan Quest 2 + virtual desktop combo varsin sulavasti, joka oli syyni reitittimen päivittämiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
96
Itsekin juuri testasin virtakatkolla ja ei herännyt muuta kuin kytkemällä WAN ON=>OFF=>ON.
Mielenkiintoista.
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
28
Itselläkään ei tosiaan reititin noussut virtakatkon jälkeen linjoille....

"DHCP query frequency" -> "Normal"
"Extend the TTL value" -> "Yes"
"Spoof LAN TTL value" -> "Yes"
Mulla riitti pelkästään tuo "DHCP query frequency" -> "Normal"
 

temell

Tukijäsen
Liittynyt
13.07.2017
Viestejä
81
Laitoin myös DHCP query frequencyn normaliksi. Ja kokeilumielessä laitteen buuttaus päälle. Punainen valo jäi palamaan eikä yhteys herää. Seuraavaksi kokeilin myös näitä, mutta sama homma:
Extend the TTL value" -> "Yes"
"Spoof LAN TTL value" -> "Yes"

Lopulta menin wan-asetuksiin painamaan Applya ja sieltähän se taas heräsi henkiin. Muita ideoita?
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
256
Itse palautin Blue Caven, en lähtenyt tappelemaan vaikka se muutaman päivän konffausten jälkeen toimikin OK.
Selkärangan katkaisi sellainen pikku vika että reititin kun on mulla TV-tasolla niin tämä pikkunen purkin paholainen antoi järjettömän kovaa häiriötä langattomalle subbarille,kun esim latasi läppärillä jotain isoa tiedostoa.
Sinänsä asian jotenkin ymmärtäisi jos olisi jostain aatamin aikaisista WLAN sovittamista 2,4ghz:n verkossa mutta kaikki laitteet on mulla kiinni 5ghz:ssä.
Ratkaisuna oli purkin vaihto takaisin wanhaan Asukseen ja kaikki ongelmat tipotiessään...
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Itse palautin Blue Caven, en lähtenyt tappelemaan vaikka se muutaman päivän konffausten jälkeen toimikin OK.
Selkärangan katkaisi sellainen pikku vika että reititin kun on mulla TV-tasolla niin tämä pikkunen purkin paholainen antoi järjettömän kovaa häiriötä langattomalle subbarille,kun esim latasi läppärillä jotain isoa tiedostoa.
Sinänsä asian jotenkin ymmärtäisi jos olisi jostain aatamin aikaisista WLAN sovittamista 2,4ghz:n verkossa mutta kaikki laitteet on mulla kiinni 5ghz:ssä.
Ratkaisuna oli purkin vaihto takaisin wanhaan Asukseen ja kaikki ongelmat tipotiessään...
Kertokaa sitten miten jimmsiin onnistui viallisen laitteen palautus. Kerran olen sellaisen tehnyt ja perivät jotain hyvityksiä kun ajurilevy ei ollut mukana, vaikka laite oli viallinen... Ei siis silläkään kertaa kovin hyvä kokemus ko. yrityksestä, vaikka on sieltä onnistuneitakin kokemuksia
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 445
Kertokaa sitten miten jimmsiin onnistui viallisen laitteen palautus. Kerran olen sellaisen tehnyt ja perivät jotain hyvityksiä kun ajurilevy ei ollut mukana, vaikka laite oli viallinen... Ei siis silläkään kertaa kovin hyvä kokemus ko. yrityksestä, vaikka on sieltä onnistuneitakin kokemuksia
Ihan ongelmitta meni ja rahanpalautus 100%, tosin vehkeessä ei käytön jälkiä ja paketissa kaikki mukana. Paketti hankalahkoine pahvisuljinliuskoineen vähän avaamisesta kärsi, vaikka yritin olla varovainen.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Ihan ongelmitta meni ja rahanpalautus 100%, tosin vehkeessä ei käytön jälkiä ja paketissa kaikki mukana. Paketti hankalahkoine pahvisuljinliuskoineen vähän avaamisesta kärsi, vaikka yritin olla varovainen.
Et tainnut kertoa laitteen olevan viallinen? Ei sillä että siinä mitään oikaa vikaa olisi, kun selvästi se monella muullakin toimii noin. Omani on AP modessa, joten sen vuoksi varmaankin toimii täydellisesti
 
Liittynyt
25.09.2019
Viestejä
343
Tulipa otettua AC86U kotiin, kun sopivaan hintaan ja AC68U alkaa olla 5 vuoden iässä. Onkohan huono ostos? VLANeja ei ilmeisesti saa tässä Merlinillä käyttöön (AC68U:ssa saa, tuki riippuu mallista). Mutta uudessa AIMesh 2.0:ssa myös vierasverkon saa jatkettua, tämän saa betana muttei vielä Blue Caveen.

Eri asia on miten hyvin vierasverkko on tässä eristetty. Merlinille kun on vielä YazFi lisäosa parannuksia varten. Laniporttia ei tunnu saavan eristettyä.
Verkkiksestäkö ostit 129e? Huomasitko että Asuksella on cashback-kampanja käynnissä:


45e tälläävät rahat tilille kun käy yhteystietonsa luovuttamassa.

Mähän siis ostin omani käytettynä satasella just pari päivää ennen alennuksia. :D
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 851
Verkkiksestäkö ostit 129e? Huomasitko että Asuksella on cashback-kampanja käynnissä:


45e tälläävät rahat tilille kun käy yhteystietonsa luovuttamassa.

Mähän siis ostin omani käytettynä satasella just pari päivää ennen alennuksia. :D
Juu huomasin, cashback alennuksineen sai laitteistovaihtoon ryhtymäänkin :) . Kävi vaan tyhmästi kun en lukenut ensin ohjeita, palautin ja varasin uudestaan että sain kuitin omalla nimellä ja osoitteella (ekan ostin suoraan myymälästä).

Tähän ja AC68U:hun saakin jo uudemman firmiksen AiMesh 2.0:lla, millä onnistuu myös vierasverkkon jatko myös nodeista.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 445
Et tainnut kertoa laitteen olevan viallinen? Ei sillä että siinä mitään oikaa vikaa olisi, kun selvästi se monella muullakin toimii noin. Omani on AP modessa, joten sen vuoksi varmaankin toimii täydellisesti
Kerroin kyllä. Se että laite toimii kaikilla viallisesti ei minun logiikalla tarkoita sitä, että siinä ei silloin olisi vikaa vaan sitä, että laite on jo suunnittelupöydältä viallinen. Ja etämyyntituotteissa on käytännössä aina vähintään 14 päivän peruutusoikeus, joten asialla ei sinänsä ole merkitystä. Olisin ihan hyvin voinut vain laittaa, ettei sovi käyttötarkoitukseensa tms.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Onko ideaa miksi Elisan kaapelimodeemi Arris Kotiboksi TG2492s yllättäen lopetti yhteistyön Asus RT-AC88U reitittimen kanssa?

Asuksen reitittisessä palaa punainen valo internetin kohdalla ja siellä asetuksissa valittaa jotain että internetpalveluntarjoajan DHCP:ssä on vika?

Resetoin Elisan kaapelimodeemin ja laitoin takas siltaavaksi mutta ei vieläkään toimi internet Asuksen reitittimelle. Elisan kaapelimodeemilla toimii kun resetoin sen ja en laita siltaavaksi. Että onko vika Elisassa vai Asuksessa?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Onko ideaa miksi Elisan kaapelimodeemi Arris Kotiboksi TG2492s yllättäen lopetti yhteistyön Asus RT-AC88U reitittimen kanssa?

Asuksen reitittisessä palaa punainen valo internetin kohdalla ja siellä asetuksissa valittaa jotain että internetpalveluntarjoajan DHCP:ssä on vika?

Resetoin Elisan kaapelimodeemin ja laitoin takas siltaavaksi mutta ei vieläkään toimi internet Asuksen reitittimelle. Elisan kaapelimodeemilla toimii kun resetoin sen ja en laita siltaavaksi. Että onko vika Elisassa vai Asuksessa?
Asiaa tuntematta todennäköisesti ongelma johtuu Asuksesta. Alottaisin resetoimalla sen
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Asiaa tuntematta todennäköisesti ongelma johtuu Asuksesta. Alottaisin resetoimalla sen
Jep sitä minäkin epäilen mutta niin outoa kun en ole mihinkään Asuksen asetukseen koskenut pitkään aikaan. Resetoin Asuksen myös mutta ei sekään auttanut.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 384
Asiaa tuntematta todennäköisesti ongelma johtuu Asuksesta. Alottaisin resetoimalla sen
Asiaa myöskään tuntematta, voisi kokeilla kopioida Arriksen mac-osoitteen (tai mikä ikinä on Elisalle ilmoitettu) Asuksen WAN-portille (mikäli se sitä tukee), kun Arris on siltaavana.
Toki jos sama asetussetuppi on aiemmin toiminut ja nyt tosiaan yllättäen lakkasi, niin ehkä se ei asetusmuutoksilla tule kuntoon
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Asiaa myöskään tuntematta, voisi kokeilla kopioida Arriksen mac-osoitteen (tai mikä ikinä on Elisalle ilmoitettu) Asuksen WAN-portille (mikäli se sitä tukee), kun Arris on siltaavana.
Toki jos sama asetussetuppi on aiemmin toiminut ja nyt tosiaan yllättäen lakkasi, niin ehkä se ei asetusmuutoksilla tule kuntoon
No Elisan foorumilla oli toisella henkilöllä sama ongelma ja kertoi että Arris oli saanut firmware päivityksen ja epäili että se sitten hajotti siltaava asetuksen. :confused2:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
No Elisan foorumilla oli toisella henkilöllä sama ongelma ja kertoi että Arris oli saanut firmware päivityksen ja epäili että se sitten hajotti siltaava asetuksen. :confused2:
Tuo on sikäli helppo testata, että jos saat jonkin koneen suoraan siltaavaan Arrikseen kiinni, eikä netti toimi, niin on syyllinen selvä
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Tuo on sikäli helppo testata, että jos saat jonkin koneen suoraan siltaavaan Arrikseen kiinni, eikä netti toimi, niin on syyllinen selvä
Hmm juu taisin jo aiemmin tuota testata kun en saanut nettiä toimimaan suoraan kytkettynä Arrikseen ellen resetoinut sitä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
75
Koko aamu troubleshootattu ja Elisa myönsi jollain tapaa että heidän firmiksessä se vika on. Arris ei päästä siltaavana DHCP:ta läpi millekään laitteelle. Yritäppä tämän kanssa elää nyt kunnes "firmware tutkitaan ja korjataan jos vika on siinä".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Huoh. :confused2: On kyllä niin ärsyttävä tilanne. Miksi Arriksen päivitysten pitää olla automaattisia ja mikseivät niitä testaa ennen julkaisua.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 035
nyt näkyy Merlin hypänneen 386 versioon, kauan kestänyt kun edellinen päivitys oli elokuussa, yleensä tullut noin kerran kuussa päivitys.

Beta vielä, joten taidan odotella hetken ennen asennusta..

Päivitin 384.19 --> 386.1 Beta ja laitteena ASUS RT-AC68U. Näyttää toimivan ihan ok. Ei ole tuossa laitteessa mitään erikoisasetuksia. Ainoastaan Trend Micro ja DNS Privacy.

Edit: Keskustelua tuosta 386.1 Betasta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Mulla riitti pelkästään tuo "DHCP query frequency" -> "Normal"
Tulipa kokeiltua tätä. Ei toimi itselläkään. AP modessa tämä laite toimii täydellisesti, mutta reitittävänä wan ongelma tosiaan vaivaa. Ja tuntuu kestävän pitkään ennenkuin wlankn kautta edes pääsee kirjautumaan, kun tuo bootin jälkeen wan on siis alhaalla

1607331947253.png
edit. Lisätty kuva
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
145
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Koko aamu troubleshootattu ja Elisa myönsi jollain tapaa että heidän firmiksessä se vika on. Arris ei päästä siltaavana DHCP:ta läpi millekään laitteelle. Yritäppä tämän kanssa elää nyt kunnes "firmware tutkitaan ja korjataan jos vika on siinä".
Korjattu firmware on tulossa tällä viikolla kuulemma. Eilen tuli klo 18:00 viestiä Elisalta että modeemini päivitetään “tulevana yönä klo 22:00 jälkeen” mutta eipä siltaava asetus vieläkään toiminut kun tunti sitten kokeilin. Huoh. :confused2:
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
962
16.11.2020 syötetty cashback oli nyt hyväksytty! Yllättävänkin nopeasti kun olin varautunut prosessin kestävän ensi kesään asti. Tosin, saapa nähdä kauanko menee että rahat löytää tiensä tilille.
cashback.jpg
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
50
Onko kokemuksia miten hyvin kaksi blue cavea toimii mesh verkkona? Onko ollut ongelmia verkon kanssa?
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Tulipa kokeiltua tätä. Ei toimi itselläkään. AP modessa tämä laite toimii täydellisesti, mutta reitittävänä wan ongelma tosiaan vaivaa. Ja tuntuu kestävän pitkään ennenkuin wlankn kautta edes pääsee kirjautumaan, kun tuo bootin jälkeen wan on siis alhaalla


edit. Lisätty kuva
Vanha postaus jo, mutta kannattaa vaihtaa asetuksista, että käyttää hallintaan suoraan laitteen IP:tä eikä ohjaa tuohon router.asus.comiin. Pääsee hallintaan ongelmitta vaikka WAN alhaalla.
Ainakin Merlinistä löytyy asetus, vakiofirmiksestä en ole varma.

Screenshot_20210101-110424.jpg
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Vanha postaus jo, mutta kannattaa vaihtaa asetuksista, että käyttää hallintaan suoraan laitteen IP:tä eikä ohjaa tuohon router.asus.comiin. Pääsee hallintaan ongelmitta vaikka WAN alhaalla.
Ainakin Merlinistä löytyy asetus, vakiofirmiksestä en ole varma.

Kiitos, mutta minulla ogelma ratkesi kun myyjä otti laitteen huoltoon ja palautti rahat
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
702
asus rt n56u laatikko pitäisi ottaa käyttöön. Ei ole virallisia päivityksiä tullut 2017 vuoden jälkeen ja sama custom firmwareilla. Uskaltaako tätä käyttää vai onko se uutta laatikkoa mentävä ostamaan?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 452
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom