Kyllä on kankeaa touhua tämä asiointi OP:lla. Kaupoista on jo sovittu mutta ensin pitäisi kuitenkin siirtää asp-tili ja palvelut OP:lle. Koko homma on todella verkkaista kun asia etenee puolison verkkopankin kautta viesteillä, joihin OP:n puolelta vastataan noin 2-3 päivän kuluessa. Tällä viikolla piti jo sopia joku aika asp-tilin ja palveluiden siirrolle, mutta tässä on kohta koko viikko mennyt kun keskustelu on niin hidasta.
Virkailija pyysi viime viikolla asp-tilin tietoja, joihin tutustuisi alkuviikosta, joten lähetimme pdf:n jossa näkyy "tilin tiedot". Ei ollut varmaa, että kysytäänkö tässä pelkkää tilinumeroa ja tilin saldoa yms tietoja, joten pistettiin bonukseksi 20 viimeisintä tapahtumaa dokumentin jatkeeksi, jotka Nordean selainverkkopankki suostui antamaan. Tiistaina tuli sitten viestiä, että jos siinä on kaikki talletukset mitä on tehty, ei asp-luottoa voida myöntää vielä, vaan lokakuussa pitäisi tehdä vielä yksi talletus. No siitä dokumentista kyllä näkyi että se tilin saldo oli jo melkein 10k siinä vaiheessa kun se ensimmäinen näkyvä talletus on tehty. Laitettiin sitten perään mobiilipankista screenshot missä näkyy koko historia 2021-vuoden alusta asti, ja eilen (kerrankin vuorokauden sisällä) tuli vastaus jossa kiitettiin tiedoista ja sanoi tutustuvansa niihin ja palaa taas myöhemmin.
No nyt näyttää siltä että kuullaan taas seuraavan kerran huomenna perjantaina. Sanottiinhan siellä jo neuvottelussa, että aspin siirrossa menee joku pari viikkoa, mutta meneekö se siis tähän paskanjauhantaan vai kestääkö se itse siirtoo vielä tähän päälle sen pari viikkoa? Kaupat pitäisi tehdä kuun vaihteessa. Oletettavasti välittäjä on saanut tuon ajan samalta virkailijalta, niin luulisi että pankin päässäkin on aikataulu tiedossa.